Τρίτη 3 Αυγούστου 2021
Connect with us

Οικονομία

Τι ισχύει για την κατοχή δεύτερης θέσης στο δημόσιο από συνταξιούχο

Δημοσιεύθηκε

στις

Το ισχύον πλαίσιο για την κατοχή δεύτερης θέσεις στο δημόσιο από συνταξιούχο περιγράφει το dikigorosergatologos.gr.

Ειδικότερα:Καταρχήν, σύμφωνα με το αρ.1 του Ν. 1256/1982, απαγορεύεται στους λειτουργούς ή υπαλλήλους έμμισθους και άμισθους πολιτικούς και στρατιωτικούς ή μισθωτούς που απασχολούνται στο Δημόσιο και τα Κρατικά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου του άρθρου 9 του Ν 1232/1982 για την “επαναφορά σε ισχύ τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του Ν Δ. 4352/1964 και άλλες διατάξεις” και, άσχετα από τη φύση της σχέσεως που τους συνδέει με το Δημόσιο ή το νομικό πρόσωπο, να διορισθούν ή προσληφθούν και σε δεύτερη θέση ή απασχόληση στο δημόσιο τομέα αυτό, τόσο στην ημεδαπή, όσο και στην αλλοδαπή.

Σύμφωνα με τον ανωτέρω νόμο, η απαγόρευση ισχύει επίσης για:

α) τους αναπήρους μειωμένης οράσεως, ή τυφλούς για τους οποίους δεν συνυπολογίζεται το επίδομα ανικανότητας,

β) τους ιερείς, δασκάλους ή ιερείς καθηγητές που υπηρετούν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος,
γ) τους πολυτέκνους, και

δ) τους συνταξιούχους που θεμελίωσαν δικαίωμα συντάξεως βάσει υπηρεσίας τους σε θέση του δημοσίου τομέα, εφ` όσον οι ακαθάριστες αποδοχές όλων των πιο πάνω κατηγοριών υπερβαίνουν το όριο των 3/5 των ακαθαρίστων αποδοχών του Προέδρου του Αρείου Πάγου. Προκειμένου δε για τους πολύτεκνους που υπερβαίνουν το παραπάνω όριο, επιτρέπεται η κατοχή δεύτερης θέσης ή απασχόλησης με περιορισμό των ακαθάριστων αποδοχών τους μέχρι του ορίου αυτού. Για όσους έχουν από τρία μέχρι τέσσερα ανήλικα παιδιά το όριο του προηγούμενου εδαφίου αυξάνεται στα 3/5 και για όσους έχουν από πέντε ανήλικα παιδιά και πάνω αυξάνεται στα 4/5.

Ωστόσο, κατ’ εξαίρεση της ανωτέρω απαγόρευσης κατοχής δεύτερης θέσης στο δημόσιο, για τους ανωτέρω λειτουργούς ή υπαλλήλους ή μισθωτούς και συνταξιούχους του δημοσίου τομέα, είναι δυνατός ο διορισμός ή η πρόσληψη σε δεύτερη θέση ή απασχόληση, όταν πρόκειται, για κύριο και βοηθητικό διδακτικό προσωπικό των ανωτέρων και ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για εμπειρογνώμονες, ειδικούς επιστήμονες ή τεχνικούς και για τους κατά τα άρθρα 50 του Ν. 993/1979 και 8 του Ν. 1232/1982 ειδικούς συμβούλους και επιστημονικούς συνεργάτες και ειδικούς επιστήμονες της Προεδρίας της Δημοκρατίας του Ν. 161/1975 καθώς και για μετακλητούς ή με θητεία λειτουργούς του άρθρου 9 του ιδίου νόμου, εφ` όσον συντρέχουν οι εδικοί όροι και ουσιαστικές προϋποθέσεις που θα καθορίζονται για κάθε κατηγορία ή για κάθε περίπτωση με κοινές αποφάσεις του Υπουργού προεδρίας Κυβερνήσεως, Οικονομικών και του οικείου Υπουργού.

Οι αποφάσεις αυτές δημοσιευόμενες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θα ορίζουν ακόμα τα προσόντα κα το ποσοστό επί των αποδοχών της χρονικά δεύτερης θέσεως ή απασχολήσεως που θα δικαιούται να απολαμβάνει ο λειτουργός, υπάλληλος, μισθωτός ή συνταξιούχος που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υπερβεί το όριο του άρθρου 6 του παρόντος.

Επιπλέον, σύμφωνα με το αρ.16 του Ν. 1256/1982, στην απαγόρευση διορισμού ή απασχόλησης σε δεύτερη θέση στο δημόσιο, δεν εμπίπτουν:
“α) Οι Εφημέριοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος σε σχολεία δημοτικής ή μέσης εκπαίδευσης σε Κοινότητες και Δήμους που έχουν πληθυσμό κάτω των 3.000 κατοίκων εκτός των περιοχών της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης και Θεσσαλονίκης, καθώς και όσοι φοιτούσαν σε Παιδαγωγικές Ακαδημίες και Πανεπιστημιακές Σχολές “έως και το ακαδημαϊκό έτος 1981-1982” και εφόσον μετά την επιτυχή αποφοίτησή τους απ` αυτές θα διοριστούν σε παρόμοιες με τις παραπάνω θέσεις Σχολείων Δημοτικής ή Μέσης Εκπαίδευσης.

β) Οι Ιερείς εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε ιερατικές σχολές ή εκκλησιαστικά φροντιστήρια ή άλλους φορείς εκκλησιαστικής εκπαίδευσης καθώς και όσοι φοιτούσαν σε Πανεπιστημιακές Σχολές “έως και το ακαδημαϊκό έτος 1981-1982″ και εφόσον, μετά την επιτυχή αποφοίτησή τους απ` αυτές διοριστούν σε παρόμοιες θέσεις. Ομοίως δεν περιλαμβάνονται και οι ιεροψάλτες καθώς και οι εφημέριοι που κατείχαν κατά τη δημοσίευση του παρόντος θέση Γραμματέα Κοινότητας”.

γ) Οι μουσικοί και καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων. δ) Οι στρατιωτικοί συνταξιούχοι που είναι τεχνικοί της πολεμικής βιομηχανίας, οι πιλότοι, οι μηχανικοί και οι επιμελητές πτήσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, της Ολυμπιακής Αεροπλοϊας και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

ε) Οι απολυθέντες στη δικτατορία ή εξαναγκασθέντες σε παραίτηση, και στ) Οι ανάπηροι της πολεμικής και ειρηνικής περιόδου. ζ. Οι μετακλητοί υπάλληλοι της Βουλής. Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με το αρ. 2 του ανωτέρω νόμου, οι λειτουργοί ή υπάλληλοι ή μισθωτοί ή συνταξιούχοι του δημόσιου τομέα που κατέχουν δεύτερη θέση ή έχουν και δεύτερη απασχόληση, οφείλουν το πρώτο δεκαπενθήμερο κάθε Ιανουαρίου και Ιουλίου ετησίως, να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση “τύπου του Ν.Δ. 105/1969 “περί ατομικής ευθύνης του δηλούντος”, σε απλό έντυπο χωρίς τέλος χαρτοσήμου” στην αρμόδια υπηρεσία και μονάδα προσωπικού και των δύο τυχόν κατεχομένων θέσεων, ή απασχολήσεών τους, που διαβιβάζεται για το σχετικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Τέλος, επί του επίμαχου ζητήματος, ο Άρειος Πάγος με απόφαση του (1348/2002 ΑΠ), έχει κρίνει ότι απαγορεύεται η πρόσληψη στο δημόσιο ή νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα, συνταξιούχων του δημόσιου επίσης τομέα, εφ’ όσον οι ακαθάριστες αποδοχές τους από σύνταξη οποιουδήποτε ασφαλιστικού φορέα υπερβαίνουν τα 3/5 των ακαθάριστων αποδοχών του Προέδρου του ΑΠ. Μάλιστα, το δικαστήριο έκρινε ότι, η ανωτέρω ρύθμιση του ν. 1256/1982, που θέτει περιορισμούς στην πολυθεσία και την πολυαπασχόληση και καθιερώνει ανώτατο όριο απολαβών των διπλοθεσιτών στο δημόσιο τομέα, δεν αντίκειται σε καμία διάταξη του Συντάγματος και ιδίως σ’ εκείνη του άρθρου 5 παρ. 1 αυτού.

Άλλωστε, σύμφωνα τη διάταξη του αρ. 104 παρ. 1 εδ β. του Συντάγματος επιτρέπεται ο κατά πρόβλεψη ειδικού νόμου διορισμός σε δεύτερη θέση, όπως άλλωστε έχει αναφέρει πολλάκις και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σε σχετικές γνωμοδοτήσεις του.

Περισσότερα

Οικονομία

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το Patras IQ:

Δημοσιεύθηκε

στις

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις εκθετών στην phygital έκθεση Patras IQ που θα πραγματοποιηθεί 8-10 Οκτώβριου 2021.

Η 7η Έκθεση Καινοτομίας & Μεταφοράς Τεχνογνωσίας – PatrasIQ, διοργανώνεται για πρώτη φορά με εικονικό τρόπο (virtually) με παράλληλη ψηφιακή (digital) επικοινωνία, που απαντά στις αυξημένες ανάγκες της νέας πραγματικότητας και έχει στόχο την ανάπτυξη και ενίσχυση της συνεργασίας της ερευνητικής κοινότητας με τον παραγωγικό τομέα με πολλαπλασιαστικά οφέλη τόσο για τους ίδιους τους συμμετέχοντες, όσο και για την πραγματική οικονομία.
Το Συνεδριακό κομμάτι της 7ης Έκθεσης PATRAS IQ θα λάβει χώρα στις 8, 9 & 10 Οκτωβρίου 2021 μέσω ψηφιακής πλατφόρμας.
Επιπλέον, η virtual έκθεση θα παραμείνει ενεργή κατά την περίοδο Δευτέρα 11.10.21 έως Κυριακή 17.10.21 και θα παρέχει την δυνατότητα στους εκθέτες να πραγματοποιήσουν προγραμματισμένες ψηφιακές συναντήσεις σε πραγματικό χρόνο και να επικοινωνήσουν ώριμες επιστημονικές ιδέες, νέα προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από μία μοναδική διαδραστική εμπειρία.
Τα εκθεσιακά ψηφιακά περίπτερα, οι αιτήσεις συμμετοχής καθώς και ο αναλυτικός Κανονισμός Συμμετοχής βρίσκονται αναρτημένα στην πλατφόρμα της Patras IQ, η οποία ανανεώνεται συνεχώς.
Η Οργανωτική Επιτροπή της Patras IQ στοχεύει σε μια αναβαθμισμένη και υψηλού επιπέδου διοργάνωση που θα εξυπηρετεί τους εκθέτες και συμμετέχοντες, ενώ παράλληλα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού ξεπερνώντας τις προσδοκίες του.

Περισσότερα

Οικονομία

Επιταγές: Βραδυφλεγής βόμβα για την αγορά

Οι επιχειρηματίες κάνουν λόγο για ντόμινο επιπτώσεων και ζητούν πρόγραμμα χρηματοδότησης με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου.

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Ως «βραδυφλεγή βόμβα» στα θεμέλια της ελληνικής οικονομίας χαρακτηρίζουν εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου, τις επιταγές που λόγω της πανδημίας παραμένουν «παγωμένες» επί μήνες και φυσικά κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον θα πρέπει να πληρωθούν ταυτόχρονα με άλλες συσσωρευμένες υποχρεώσεις.

Οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για ντόμινο επιπτώσεων, όταν οι επιταγές της πανδημίας θα χρειαστεί να πληρωθούν, ενώ θεωρούν ότι το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, πρέπει να εκπονήσει  άμεσα πρόγραμμα χρηματοδότησης με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του News247.gr, οι επιχειρήσεις που οφείλουν επιταγές από προηγούμενους μήνες, μετά τις συνεχείς μεταθέσεις πληρωμών μέσα στο 2021, πλέον δεν προστατεύονται. Όπως λένε οι μικρομεσαίοι «κακώς το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θεωρεί ότι μπαίνουμε στον τρίτο μήνα κανονικότητας και αίρει όλα εκείνα τα μέτρα που μέχρι πρότινος έδιναν ανάσα και κρατούσαν ζωντανές τις επιχειρήσεις».

Παράλληλα επισημαίνουν μετ’ επιτάσεως ότι αν και η μείωση των μεταχρονολογημένων επιταγών οδηγεί εμμέσως στην εξυγίανση του συναλλακτικού κυκλώματος, οι συνεχιζόμενες παρατάσεις καθιστούν πλέον τις επιταγές αβέβαιο τρόπο πληρωμής και για αυτό σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων δεν δέχεται πλέον την προμήθεια πρώτων υλών ή προϊόντων με τη χρήση επιταγής.

Το μάρμαρο καλούνται να πληρώσουν για άλλη μια φορά οι μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις καθώς λόγω της υφιστάμενης κατάστασης οι επιταγές καθίστανται με αυτόν τον τρόπο βασικό μέσο συναλλαγής για τις μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν διαπραγματευτική ισχύ σε αντίθεση με τις μικρότερες που αποτελούν για άλλη μια φορά τον αδύναμο κρίκο της αλυσίδας.

Για το θέμα των επιταγών, είχε τοποθετηθεί η ΓΣΕΒΕΕ προτείνοντας από τον περασμένο Μάρτιο χαμηλότοκο δανεισμό των εκδοτών των επιταγών.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς έχει επισημάνει ότι «υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και αν δεν γίνει κάτι έγκαιρα θα δημιουργηθεί ένα ντόμινο από τις απλήρωτες επιταγές που θα οδηγήσει σε αδιέξοδο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζικών στελεχών, το συνολικό ποσό των επιταγών της πανδημίας που κυκλοφορούν αγορά, είναι περίπου στα 4 δισ. ευρώ, χωρίς – όπως ισχυρίζονται – η εκτίμηση αυτή να είναι ασφαλής, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τα ποσά που στο μεσοδιάστημα έχουν πληρωθεί έστω και μερικώς από τους εκδότες τους.

Τα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα αναγνωρίζουν την ύπαρξη του προβλήματος των επιταγών στην αγορά προσθέτοντας μάλιστα και άλλες διαστάσεις του.

Συγκεκριμένα  η διαιώνιση του προβλήματος και η παρέμβαση στο συναλλακτικό κύκλωμα έχει απαξιώσει τις επιταγές ως μέσο συναλλαγής, με αποτέλεσμα οι τράπεζες να έχουν προχωρήσει στην αυστηροποίηση των κριτηρίων για την αποδοχή τους ως μέσο προεξόφλησης στη χρηματοδότηση επιχειρήσεων για κεφάλαια κίνησης.

Όπως τονίζουν μάλιστα υψηλόβαθμα τραπεζικά στελέχη η αναστολή πληρωμής των επιταγών που έχει επιβληθεί για περίπου 1,5 χρόνο, αυξάνει το ρίσκο και καθιστά ακριβότερο τον δανεισμό για επιχειρήσεις που κάνουν χρήση των επιταγών για το άνοιγμα ή την επέκταση πιστωτικών γραμμών.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Υπενθυμίζεται ότι η αναστολή των προθεσμιών λήξης, εμφάνισης και πληρωμής των επιταγών παρατάθηκε πρόσφατα για άλλο ένα τρίμηνο και συγκεκριμένα έως το τέλος Οκτωβρίου.

Ειδικότερα, με τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών παρατείνεται μέχρι 31.10.2021 η προθεσμία που έληγε 31.8.2021 για τη μη «σφράγιση» επιταγών σε επιχειρήσεις που επλήγησαν από την εμφάνιση και διάδοση της COVID-19.

Μέχρι 31.10 αναστέλλεται και η έκδοση διαταγής πληρωμής, καθώς και η λήψη πάσης φύσεως μέτρων ή η διενέργεια πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης.

Όπως προβλέπει η σχετική τροπολογία, «κατά παρέκκλιση, επίσης, αξιόγραφα επί των οποίων έχει βεβαιωθεί ή πρόκειται να βεβαιωθεί αδυναμία πληρωμής από την πληρώτρια τράπεζα από την 1η Νοεμβρίου 2020, δεν καταχωρίζονται σε αρχεία δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, που τηρούνται από τα πιστωτικά και εν γένει χρηματοδοτικά ιδρύματα, εάν αποδεδειγμένα εξοφληθούν έως τις 31 Οκτωβρίου 2021».

Πρόκειται για μία ακόμα φορά από τον Μάρτιο του 2020 που η κυβέρνηση παρατείνει την αναστολή της πληρωμής των επιταγών, αυτή τη φορά για συγκεκριμένες επιχειρήσεις, με συνέπεια τη διαρκή μετακύλιση της υποχρέωσης πληρωμής τους στο μέλλον. Το μέτρο που υιοθετήθηκε για πρώτη φορά με το ξέσπασμα της πανδημίας, συνιστά μια εν δυνάμει βόμβα για την αγορά όποτε οι οφειλές αυτές καταστούν απαιτητές, καθώς συσσωρεύει ένα χρέος μαζί με πλήθος άλλων υποχρεώσεων που έχουν ανασταλεί λόγω COVID-19.

 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ

«Υπαρκτό το πρόβλημα»

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών, Παναγιώτη Ζαφειρόπουλο, το πρόβλημα είναι υπαρκτό και ήδη υπάρχουν οχλήσεις από αρκετούς προμηθευτές, οι οποίοι ζητούν να εξοφληθούν. «Υπάρχουν και περιπτώσεις που επιδεικνύεται κατανόηση, αλλά πρέπει να δοθεί συνολικά πολιτική παρέμβαση για να μη βρεθούν χιλιάδες μικρομεσαίοι σε δεινή θέση».

 

 

 

 

 

 

Περισσότερα

Οικονομία

ΕΦΚΑ: Παράταση για τις συντάξεις αναπηρίας και προνοιακές παροχές

Δημοσιεύθηκε

στις

Παρατάθηκε έως την 30ή Σεπτεμβρίου του 2021 η καταβολή των συντάξεων αναπηρίας και των προνοιακών παροχών σε χρήμα, σε άτομα με αναπηρία, που χορηγεί ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), καθώς και όλων εν γένει των επιδομάτων που χορηγούνται λόγω αναπηρίας, η πιστοποίηση της οποίας πραγματοποιείται από τις υγειονομικές επιτροπές του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο e-ΕΦΚΑ.

Η ανωτέρω απόφαση κρίθηκε αναγκαία στο πλαίσιο προστασίας του εισοδήματος των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων εν μέσω υγειονομικής κρίσης.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα