Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020
Connect with us

Ελλάδα

Νέα μέτρα στήριξης των εργαζομένων σε τουρισμό και πολιτισμό

Δημοσιεύθηκε

στις

Mέτρα στήριξης για τους εργαζόμενους στον τουρισμό και τον πολιτισμό προβλέπει νέα τροπολογία που κατατέθηκε στη βουλή.

Η τροπολογία περιλαμβάνεται στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6 § 1 ΕΣΔΑ ως προς την εύλογη διάρκεια της πολιτικής δίκης, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και άλλες διατάξεις.» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Ειδικότερα:

1.α. Δύναται να παραταθεί, έως και την 31η.10.2020 (έληξε 30.9.2020), η χορήγηση της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ύψους πεντακοσίων τριάντα τεσσάρων (534) ευρώ, στους εργαζόμενους και εργαζόμενους-οδηγούς τουριστικών λεωφορείων, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας ανεστάλησαν μετά την επαναπρόσληψή τους, κατά τη θερινή τουριστική περίοδο του έτους 2020 λόγω απασχόλησής τους το 2019, με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας σε κύρια και μη κύρια ξενοδοχειακά και τουριστικά καταλύματα εποχικής λειτουργίας και σε επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων, αντίστοιχα.
β. Παρέχεται εξουσιοδότηση για την καθορισμό με κ.υ.α. κάθε αναγκαίας λεπτομέρειας για την εφαρμογή της υπό ψήφιση διάταξης.

2. α. Καταβάλλονται για το έτος 2020 στους εργαζόμενους ξενοδοχειακού κλάδου δωδεκάμηνης λειτουργίας, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας έχουν ανασταλεί εντός του έτους 2020, οι αποδοχές αδείας και το επίδομα αδείας, κατά τα ειδικώς οριζόμενα.
β. Για το ίδιο χρονικό διάστημα, προσδιορίζεται η καταβολή από τον κρατικό προϋπολογισμό στους εργοδότες, του ποσού που χορηγείται ως αποζημίωση αποδοχών αδείας, για κάθε εργαζόμενο, κατά περίπτωση, του οποίου η σύμβαση εργασίας έχει, ως άνω, ανασταλεί. Το ποσό της αποζημίωσης αποδοχών αδείας διέπεται από ειδικό καθεστώς κατά τα ειδικώς οριζόμενα (ανεκχώρητο, ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου, μη συμψηφιζόμενο με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση κ.λπ.).
γ. Παρέχονται εξουσιοδοτήσεις για την εξειδίκευση και την εφαρμογή των ανωτέρω, μέσω και του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ».
3. α. Θεσπίζεται ειδική οικονομική ενίσχυση για επιχειρήσεις – εργοδότες ξενοδοχειακών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας, με περισσότερους από πενήντα (50) εργαζόμενους με συμβάσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης κατά τη δημοσίευση του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, που έχουν πληγεί σοβαρά από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και πρόκειται να υλοποιήσουν επενδυτικό σχέδιο αναμόρφωσης ή και ενεργειακής αναβάθμισης των κτηριακών εγκαταστάσεών τους, με σκοπό τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και τη δημιουργία νέων.
β. Η ανωτέρω οικονομική ενίσχυση καταβάλλεται για χρονικό διάστημα έως δώδεκα (12) μήνες, με την κάλυψη ποσοστού 80% επί του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους και ενεργοποιείται εντός διετίας από την έγκριση του επενδυτικού έργου.
γ. Το ποσό της εν λόγω οικονομικής ενίσχυσης δεν δύναται να υπερβαίνει ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) της εγκεκριμένης επενδυτικής δαπάνης του έργου.
δ. Δεν επιτρέπεται, κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της οικονομικής ενίσχυσης:
– η καταγγελία συμβάσεων εργασίας και σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί είναι άκυρη,
– η μετατροπή των συμβάσεων εργασίας του συνόλου των εργαζομένων των ανωτέρω επιχειρήσεων,
– η αναστολή συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων και η υπαγωγή των εργαζομένων στο πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ».
ε. Ορίζεται η προθεσμία υποβολής των σχετικών αιτήσεων στο Πληροφοριακό Σύστημα ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» και προβλέπεται η συγκρότηση, από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, επιτροπής για την αξιολόγηση των επενδυτικών προτάσεων.
ζ. Καθορίζονται με κ.υ.α., η διαδικασία, ο τρόπος οι όροι και οι προϋποθέσεις έγκρισης επιχειρήσεων – εργοδοτών κ.λπ.

4. Τίθενται επιπρόσθετα μέτρα στήριξης εργαζομένων και εργοδοτών τουριστικών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας. Συγκεκριμένα:
α. Καταβάλλονται, από τον κρατικό προϋπολογισμό, για το χρονικό διάστημα από 01.09.2020 έως 31.12.2020, οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές για τις επιχειρήσεις – εργοδότες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τουριστικών καταλυμάτων, τα οποία λειτουργούν καθ’ όλο το έτος και κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους είχαν χαμηλότερα ακαθάριστα έσοδα κατά ποσοστό τουλάχιστον 70% από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του έτους 2019.
β. Καθορίζονται με κ.υ.α., ο τρόπος, η διαδικασία, οι όροι, οι προϋποθέσεις και λοιπά θέματα, για την εφαρμογή της ανωτέρω ρύθμισης.

5. Καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, υπό τον όρο διατήρησης των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, στις επιχειρήσεις:
– θεάτρου, μουσικών σκηνών, χοροθεάτρων, συναυλιακών χώρων και παραστάσεων σταθερό ποσό δέκα (10) ευρώ, ανεξαρτήτως της τιμής του εισιτηρίου που εφαρμόζει η επιχείρηση ανά θέση θεατή/εισιτήριο ανά παράσταση, για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2020 και για συνολικό μέγιστο αριθμό είκοσι τεσσάρων (24) παραστάσεων ανά μήνα κατά ποσοστό είτε 40% των συνολικών θέσεων θεατή/εισιτηρίων της εκάστοτε παράστασης, εφόσον τελούν εν λειτουργία, είτε 20% των συνολικών θέσεων θεατή/εισιτηρίων, εφόσον παραμένουν κλειστές.
– κινηματογράφου σταθερό ποσό τεσσάρων (4) ευρώ, ανεξαρτήτως της τιμής του εισιτηρίου που εφαρμόζει η επιχείρηση, ανά θέση θεατή/εισιτήριο ανά προβολή για τρεις μήνες και για σαράντα (40) παραστάσεις ανά μήνα κατά ποσοστό είτε 20% των συνολικών θέσεων θεατή/εισιτηρίων, εφόσον τελούν εν λειτουργία, είτε 10% των συνολικών θέσεων θεατή/εισιτηρίων, εφόσον παραμένουν κλειστές.

6.α. Καταβάλλεται, υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις, στους εργαζόμενους, των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει λυθεί με καταγγελία, κατά το χρονικό διάστημα από 18 έως και 29.9.2020, από επιχείρηση – εργοδότη, που δραστηριοποιείται σε περιοχές της χώρας που επλήγησαν από τον μεσογειακό κυκλώνα «Ιανός» και τις συνεπακόλουθες πλημμύρες της 18ης και 19ης Σεπτεμβρίου 2020, αποζημίωση ειδικού σκοπού ύψους πεντακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ (534,00 €) ανά μήνα και παρέχεται πλήρης ασφαλιστική κάλυψη επ’ αυτού του ποσού, από την ημερομηνία λύσης της εργασιακής σχέσης τους και για χρονικό διάστημα όχι πέραν των τριών (3) μηνών,
β. Η δαπάνη για την αποζημίωση ειδικού σκοπού και την ασφαλιστική κάλυψη των δικαιούχων καλύπτεται από πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού.
γ. Η ως άνω αποζημίωση ειδικού σκοπού διέπεται από ειδικό καθεστώς κατά τα ειδικώς οριζόμενα (ανεκχώρητο, ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου, μη συμψηφιζόμενη με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση κ.λπ.).

Αιτιολογική έκθεση

Με τις προτεινόμενες διατάξεις των άρθρων 1-4 επιδιώκεται η αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων δυσμενών συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που διαμορφώθηκε στον κλάδο του τουρισμού, ο οποίος επλήγη αναπόδραστα.

Με την προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 5 σκοπείται η αντιμετώπιση των δυσμενών συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 στις επιχειρήσεις του πολιτισμού και ειδικότερα στα θέατρα, τις μουσικές σκηνές, τα χοροθέατρα, τους συναυλιακούς χώρους, τους χώρους παραστάσεων και τους κινηματογράφους, οι οποίες επλήγησαν σημαντικά.

Με την προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 6 σκοπείται η αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης που προκλήθηκε από τις δυσμενείς συνέπειες του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός» στους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις-εργοδότες που επλήγησαν, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας έχουν λυθεί με καταγγελία κατά το χρονικό διάστημα από 18.9.2020 έως 29.9.2020. Οι εν λόγω εργαζόμενοι βρίσκονται σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 1
Παράταση μέτρων οικονομικής ενίσχυσης εποχικά εργαζομένων με δικαίωμα υποχρεωτικής επαναπρόσληψης

2. Με την επιφύλαξη εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 32 του ν. 4690/2020 μόνο για τους εργαζόμενους που δεν κάνουν χρήση του παρόντος, από την 1η Νοεμβρίου 2020 οι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού του άρθρου 32 του ν. 4690/2020 θεωρείται ότι έχουν απολυθεί αυτοδικαίως, χωρίς οποιαδήποτε άλλη ενέργεια καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αποστέλλει σχετικό αρχείο στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) για τους δικαιούχους τακτικής επιδότησης ανεργίας.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις καταβολής της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

Άρθρο 2
Επιδότηση αποζημίωσης αποδοχών αδείας εργαζομένων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δωδεκάμηνης λειτουργίας

1. Οι επιχειρήσεις – εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ανήκουν στον ξενοδοχειακό κλάδο δωδεκάμηνης λειτουργίας και απασχολούν εργαζόμενους, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας είχαν τεθεί σε αναστολή εντός του έτους 2020, καταβάλλουν στους εργαζόμενους τις αποδοχές αδείας και το επίδομα αδείας, επί του ονομαστικού μισθού, για το έτος 2020, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, το αργότερο μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2020 ή μέχρι τη λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου. Για τον υπολογισμό των αποδοχών αδείας και του επιδόματος αδείας λαμβάνεται υπόψη και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι συμβάσεις εργασίας είχαν τεθεί σε αναστολή.
2. Για το χρονικό διάστημα εντός του έτους 2020, αναστολής των συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων της παρ. 1, καταβάλλεται στον εργοδότη, για κάθε εργαζόμενο με σύμβαση
πλήρους απασχόλησης, αποζημίωση αποδοχών αδείας που ανέρχεται σε 2/25 επί της μηνιαίας αποζημίωσης ειδικού σκοπού (534 ευρώ), για κάθε μήνα αναστολής της σύμβασης εργασίας τους. Για εργαζομένους με συμβάσεις μερικής απασχόλησης, η αποζημίωση αυτή καταβάλλεται κατ’ αναλογία των ημερών εργασίας τους.
3. Το ποσό της αποζημίωσης της παρ. 2 καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
4. Το ποσό της αποζημίωσης αποδοχών αδείας της παρ. 2 είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να καθορίζονται η διαδικασία, οι όροι, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
6. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να καθορίζονται οι όροι και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια ειδικώς για την εφαρμογή του παρόντος μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ».

Άρθρο 3
Ειδική οικονομική ενίσχυση πληττόμενων επιχειρήσεων-εργοδοτών στον κλάδο του τουρισμού

1. Θεσπίζεται ειδική οικονομική ενίσχυση για επιχειρήσεις – εργοδότες ξενοδοχειακών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας, με περισσότερους από πενήντα (50) εργαζόμενους με συμβάσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης κατά τη δημοσίευση του παρόντος, που έχουν πληγεί σοβαρά από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και πρόκειται να υλοποιήσουν επενδυτικό σχέδιο αναμόρφωσης ή και ενεργειακής αναβάθμισης των κτιριακών εγκαταστάσεών τους, με σκοπό τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και τη δημιουργία νέων.
2. Η οικονομική ενίσχυση της παρ. 1 καταβάλλεται για χρονικό διάστημα έως δώδεκα (12) μήνες, με την κάλυψη ποσοστού 80% επί του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους και ενεργοποιείται εντός διετίας από την έγκριση του επενδυτικού έργου .
3. Το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης της παρ. 1 δεν δύναται να υπερβαίνει ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) της εγκεκριμένης επενδυτικής δαπάνης του έργου.
4. Κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της οικονομικής ενίσχυσης δεν επιτρέπεται:
α) η καταγγελία συμβάσεων εργασίας και σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί είναι άκυρη,
β) η μετατροπή των συμβάσεων εργασίας του συνόλου των εργαζομένων των επιχειρήσεων της παρ. 1,
γ) η αναστολή συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων και
δ) η υπαγωγή των εργαζομένων στο πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ».
5. Οι αιτήσεις για την συμπερίληψη στην οικονομική ενίσχυση της παρ. 1 υποβάλλονται μέχρι 31.12.2020 στο Πληροφοριακό Σύστημα ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και η αξιολόγηση των επενδυτικών προτάσεων γίνεται από επιτροπή που συγκροτείται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τη συμμετοχή των συναρμόδιων Γενικών Γραμματέων Δημοσιονομικής Πολιτικής, Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ και Εργασίας.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται η διαδικασία, ο τρόπος, οι όροι και οι προϋποθέσεις έγκρισης επιχειρήσεων – εργοδοτών, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της οικονομικής ενίσχυσης της παρ. 1.

Άρθρο 4
Επιπρόσθετα μέτρα στήριξης εργαζομένων και εργοδοτών τουριστικών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας

«Άρθρο 123Α
Μέτρα στήριξης εργαζομένων και εργοδοτών τουριστικών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας
1. Οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές για τις επιχειρήσεις – εργοδότες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τουριστικών καταλυμάτων, τα οποία λειτουργούν καθ’ όλο το έτος (δώδεκα μήνες ετησίως) και κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο 2020 έως και τον Αύγουστο 2020 είχαν χαμηλότερα ακαθάριστα έσοδα κατά ποσοστό τουλάχιστον 70% από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του έτους 2019, καταβάλλονται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για το χρονικό διάστημα από 1.9.2020 έως 31.12.2020.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθορίζονται ο τρόπος, η διαδικασία, οι όροι, οι προϋποθέσεις για την ένταξη των επιχειρήσεων – εργοδοτών της παρ. 1, οι υποχρεώσεις αυτών των επιχειρήσεων, η διαδικασία διασταύρωσης των απαραίτητων στοιχείων μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Εργάνη» και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.»

Άρθρο 5
Ενίσχυση Επιχειρήσεων του πολιτισμού με κάλυψη θέσεων θεατή/εισιτηρίου Θέατρα – Μουσικές σκηνές – Χοροθέατρα – Συναυλιακοί χώροι – Χώροι παραστάσεων – Κινηματογράφοι

1. Ενισχύονται οικονομικά με τη μορφή οικονομικής κάλυψης θέσεων θεατή/εισιτηρίου, από τον κρατικό προϋπολογισμό οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα ή μη κερδοσκοπικές, υποκείμενες σε ΦΠΑ, με κύριο ή δευτερεύοντα ΚΑΔ έναν από τους ακόλουθους: 90.01,90.02, 90.03, 90.04, 93.29.2, 59.14, οι οποίες:
α. έχουν λειτουργήσει ή λειτουργούν επί αδειοδοτημένου χώρου με άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας είτε θεάτρου, κινηματογράφου, μουσικής σκηνής ή γενικά χώρου παραστάσεων, εξαιρουμένων των αθλητικών εγκαταστάσεων,
β. έχουν θετικό κύκλο εργασιών σε οποιαδήποτε δήλωση ΦΠΑ από 1η Ιανουαρίου 2019 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020 και
γ. παρουσιάζουν πτώση κύκλου εργασιών Μαρτίου – Σεπτεμβρίου 2020 σε σχέση με το χρονικό διάστημα Μαρτίου – Σεπτεμβρίου 2019 τουλάχιστον 20%.
2. Για τις επιχειρήσεις θεάτρου, μουσικών σκηνών, χοροθεάτρων, συναυλιακών χώρων και παραστάσεων, βάσει ΚΑΔ (ΚΑΔ: 90.01, 90.02, 90.03, 90.04, 93.29.2), καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό σταθερό ποσό δέκα (10) ευρώ ανεξαρτήτως της τιμής του εισιτηρίου που εφαρμόζει η επιχείρηση ανά θέση θεατή/εισιτήριο ανά παράσταση, για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2020 και για συνολικό μέγιστο αριθμό είκοσι τεσσάρων (24) παραστάσεων ανά μήνα, σύμφωνα με τον αριθμό των προγραμματισμένων παραστάσεων, ως εξής:
α) Για τις λειτουργούσες επιχειρήσεις της παρ. 2, σύμφωνα με τις δηλώσεις ΦΠΑ του τέταρτου τριμήνου 2020, καταβάλλεται κατά τα ανωτέρω, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό 40 % των συνολικών θέσεων θεατή/εισιτηρίων της εκάστοτε παράστασης, όπως οι θέσεις προκύπτουν από το μέγιστο πληθυσμό της άδειας λειτουργίας. Το ποσό που αντιστοιχεί στις θέσεις θεατή/εισιτήρια καταβάλλεται στον παραγωγό της παράστασης, β) Για τις κλειστές επιχειρήσεις της παρ. 2, είτε παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή δημόσιας αρχής είτε από επιλογή, καταβάλλεται στην επιχείρηση που διαχειρίζεται την αίθουσα και η επιχειρηματική της δραστηριότητα ανήκει στους ανωτέρω ΚΑΔ, κατά τα ανωτέρω ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό 20% των συνολικών θέσεων θεατή/εισιτηρίων, όπως οι θέσεις προκύπτουν από τον μέγιστο πληθυσμό της άδειας λειτουργίας.
3. Για τις επιχειρήσεις κινηματογράφου, βάσει ΚΑΔ (ΚΑΔ: 59.14), καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό σταθερό ποσό τεσσάρων (4) ευρώ, ανεξαρτήτως της τιμής του εισιτηρίου που εφαρμόζει η επιχείρηση, ανά θέση θεατή/εισιτήριο, ανά προβολή για τρεις μήνες και για σαράντα (40) παραστάσεις ανά μήνα ως εξής:
α) Για τις λειτουργούσες επιχειρήσεις της παρ. 3, σύμφωνα με τις δηλώσεις ΦΠΑ του τέταρτου τριμήνου 2020, καταβάλλεται κατά τα ανωτέρω συνολικό ποσό που αντιστοιχεί στο 20% των συνολικών θέσεων θεατή/εισιτηρίων, όπως οι θέσεις προκύπτουν από τον μέγιστο πληθυσμό της άδειας λειτουργίας.
β) Για τις κλειστές επιχειρήσεις της παρ. 3, είτε παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή δημόσιας αρχής είτε από επιλογή, καταβάλλεται κατά τα ανωτέρω στην επιχείρηση που διαχειρίζεται την αίθουσα και η επιχειρηματική της δραστηριότητα ανήκει στους ανωτέρω ΚΑΔ συνολικό ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% των συνολικών θέσεων θεατή/εισιτηρίων, όπως οι θέσεις αυτές προκύπτουν από τον μέγιστο πληθυσμό της άδειας λειτουργίας.
4. Η ενίσχυση επιχειρήσεων-εργοδοτών του πολιτισμού με κάλυψη θέσεων θεατή/εισιτηρίου καταβάλλεται στους δικαιούχους από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά από αίτησή τους και για τη διασταύρωση των υποβαλλόμενων στοιχείων τους με την ΑΑΔΕ, στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ».
5. Κατά το χρονικό διάστημα της παρ. 2, οι δικαιούχοι επιχειρήσεις – εργοδότες υποχρεούνται να διατηρούν τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας που έχουν κατά τη δημοσίευση του παρόντος. Σε περίπτωση που δεν τηρηθεί ο όρος του ανωτέρω εδαφίου, οι επιχειρήσεις – εργοδότες εκπίπτουν από δικαιούχοι της ενίσχυσης.
6. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες του Πολιτισμού, δικαιούχοι της ενίσχυσης με κάλυψη θέσεων θεατή/εισιτηρίου, επιστρέφουν ποσοστό 20% για τη χορήγηση κοινωνικού εισιτηρίου εντός διαστήματος τριών (3) ετών σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, όπως ΑμεΑ, μακροχρόνια ανέργους, μονογονεϊκές οικογένειες, τρίτεκνους και πολύτεκνους.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ορίζονται οι όροι, η διαδικασία, οι ειδικότερες προϋποθέσεις τα τεχνικά θέματα, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
8. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύναται να καθορίζονται οι όροι και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ».

Άρθρο 6
Έκτακτα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει λυθεί με καταγγελία από επιχείρηση – εργοδότη στις πληγείσες από τον μεσογειακό κυκλώνα «Ιανός» περιοχές της χώρας

1. Οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις – εργοδότες της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 4728/2020 (Α’ 186), των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει λυθεί με καταγγελία κατά το χρονικό διάστημα από 18 Σεπτεμβρίου 2020 έως και 29 Σεπτεμβρίου 2020, είναι δικαιούχοι της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού του δέκατου τρίτου άρθρου της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 64), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (Α’ 76), από την ημερομηνία λύσης της εργασιακής σχέσης τους και για χρονικό διάστημα όχι πέραν των τριών (3) μηνών.
2. Η αποζημίωση ειδικού σκοπού ανέρχεται σε ποσό ύφους πεντακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ (534,00€) ανά μήνα, ποσό που αντιστοιχεί σε τριάντα (30) ημέρες, εφόσον δεν έχουν σύμβαση εξαρτημένης εργασίας με άλλον εργοδότη ή δεν λαμβάνουν τακτική επιδότηση ανεργίας από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού. Στους εργαζόμενους της παρ. 1 παρέχεται πλήρης ασφαλιστική κάλυψη επί του ποσού των πεντακοσίων τριάντα τεσσάρων ευρώ (534,00€).
3. Οι εργαζόμενοι στις ανωτέρω επιχειρήσεις υποβάλουν αίτηση, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α’75), στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ειδικού μηχανισμού στήριξης των εργαζομένων (supportemployees.services.gov.gr), μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr- ΕΨΠ). Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του προηγούμενου εδαφίου τηρείται στη Γενική Διεύθυνση Εργασιακών Σχέσεων, Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία και Ένταξης στην Εργασία της Γενικής Γραμματείας Εργασίας, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Για την είσοδο του αιτούντος στην ανωτέρω πλατφόρμα απαιτείται η προηγούμενη αυθεντικοποίησή του με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
4. Η δαπάνη για την αποζημίωση ειδικού σκοπού και την ασφαλιστική κάλυψη των δικαιούχων της παρ. 1 καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
5. Η αποζημίωση ειδικού σκοπού της παρ. 2 είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύνανται να καθορίζονται οι όροι και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύνανται να καθορίζονται οι όροι και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια ειδικώς για την εφαρμογή του παρόντος μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ» και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που τηρείται για τον σκοπό αυτό, όπως ενδεικτικά, η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, ο τρόπος υποβολής της αίτησης, το περιεχόμενο της, καθώς και κάθε άλλο τεχνικό και λεπτομερειακό ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.

Ελλάδα

Τέλος σε πλασματικες ταχύτητες στο ίντερνετ

Δημοσιεύθηκε

στις

Oι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο, πλέον, θα ενημερώνουν τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους, και όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες.

Το θέμα αναδεικνύει η εφημερίδα «Καθημερινή» στο πρωτοσέλιδο της:

Συγκεκριμένα, οι πάροχοι σταθερών δικτύων πρόσβασης υποχρεούνται να ενημερώνουν τους συνδρομητές για την ελάχιστη, μέγιστη και συνήθως διαθέσιμη ταχύτητα που αναμένεται στη σύνδεσή τους. Η ενημέρωση αφορά τόσο τους νέους συνδρομητές όσο και τους υφιστάμενους συνδρομητές ενός παρόχου.

Έτσι, ένας νέος συνδρομητής θα μπορεί, στο πλαίσιο της προσυμβατικής ενημέρωσης, να λαμβάνει πληροφόρηση για τις ταχύτητες που μπορεί να αναμένει στη σύνδεσή του, πριν την υπογραφή της σύμβασης. Η ενημέρωση θα γίνεται τόσο από τα καταστήματα όσο και από την ιστοσελίδα ή τις γραμμές τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του παρόχου. Παρόμοια, ένας υφιστάμενος συνδρομητής θα μπορεί να ενημερώνεται για τις ταχύτητες σύνδεσης είτε τηλεφωνικά είτε από την ιστοσελίδα του παρόχου (π.χ. μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στην ιστοσελίδα του παρόχου).

Η ενημέρωση για τις ταχύτητες σύνδεσης αποτελεί μέρος των όρων της σύμβασης, ενώ ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα. Παραδείγματα δυνατών επανορθώσεων ή αποζημιώσεων είναι η έκπτωση στον λογαριασμό, η δυνατότητα επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα, η επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου, ή ο συνδυασμός αυτών.

Σε περίπτωση αποκλίσεων μεγαλύτερων του 30% για ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber To The Home-FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας για την οποία ενημερώθηκε, ο συνδρομητής αποκτά και το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών (με εξαίρεση τις υποχρεώσεις του συνδρομητή για καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού ή κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο).

Η υποβολή παραπόνων από τους συνδρομητές για αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα, θα γίνεται μέσω της υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών της κάθε εταιρείας και θα εκκινεί διαδικασία ελέγχου του παραπόνου, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και διενέργεια μετρήσεων από την πλευρά των συνδρομητών, με βάση τα μετρητικά εργαλεία που παρέχει η κάθε εταιρεία/πάροχος. Επίσης, οι πάροχοι θα επικαιροποιούν τις τιμές των ταχυτήτων σύνδεσης τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο και οι συνδρομητές θα έχουν δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον υποβαθμίζονται οι ήδη παρεχόμενες ταχύτητες.

Οι συνδρομητές μπορούν να επικοινωνούν με τους παρόχους για αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με τις νέες διαδικασίες, καθώς και να αναζητούν περισσότερες πληροφορίες στις παρακάτω ιστοσελίδες των παρόχων για το Ανοιχτό Διαδίκτυο:

Cosmote: https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/anoikto_diadiktyo.html
Nova: https://www.nova.gr/el/politiki-anoiktou-diadiktiou
Vodafone: https://www.vodafone.gr/vodafone-ellados/oroi-ypiresion-prosvasis-sto-diadiktyo/
Wind: https://www.wind.gr/gr/netneutrality/
Επιπλέον, θα υπάρχει και προσωποποιημένη ενημέρωση στους υφιστάμενους συνδρομητές για τις αλλαγές των όρων της σύμβασης, μέσω του λογαριασμού τους ή μέσω SMS ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

Οι σχετικές διατάξεις, που τίθενται σε εφαρμογή, περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 7 του Κεφαλαίου Β, καθώς και στα Κεφάλαια Γ και Δ του ΕΚΑΔ. Ολόκληρο το κείμενο του ΕΚΑΔ είναι διαθέσιμο εδώ.

www.aftodioikisi.gr

Περισσότερα

Ελλάδα

To ελληνικό Κόμμα για τα ζώα είναι πλέον γεγονός

Δημοσιεύθηκε

στις

Το ελληνικό Κόμμα για τα Ζώα εκπροσωπεί την Ελλάδα στον διεθνή φορέα του παγκόσμιου κινήματος, στο Animal Politics Foundation.

Το Σαββατοκύριακο 23 και 24 Ιανουαρίου 2021, το ελληνικό Κόμμα για τα Ζώα συγκαλεί το Ιδρυτικό του Συνέδριο στην πλατφόρμα ZOOM. Εκεί θα συζητηθούν και θα ψηφιστούν οι θέσεις και οι εκπρόσωποι του κόμματος και θα πάρει μορφή η προσπάθεια που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Οι διοργανωτές του συνεδρίου σημειώνουν: «Θέλουμε το ελληνικό Κόμμα για τα Ζώα να είναι συνεπές και αξιόπιστο, ευρύ, αλλά με σαφή όρια, με εμπεριστατωμένες θέσεις και με όραμα, δυναμικό, με αδιαπραγμάτευτη την οργανωτική και πολιτική του ανεξαρτησία.

Ένα κόμμα που θα προωθεί τις πολιτικές, όχι τους πολιτικούς του.

 

Περισσότερα

Ελλάδα

Μητσοτάκης σε Μακρόν: Ενεργοποιήστε τώρα τις κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Την ενεργοποίηση κυρώσεων εναντίον της Τουρκίας βάσει των συμπερασμάτων του Συμβουλίου του Οκτωβρίου ζήτησε από τον Εμανουέλ Μακρόν ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σημειώνεται πως ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν. Σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, οι δύο ηγέτες συζήτησαν για την προετοιμασία ενόψει της Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 10ης και 11ης Δεκεμβρίου και για τη διμερή συνεργασία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbοmb.gr ο Γάλλος Πρόεδρος συντάχθηκε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη αναφορικά με τη συνεχιζόμενη τουρκική προκλητικότητα, η οποία θα τεθεί επί τάπητος στην επικείμενη Σύνοδο Κορυφής.

Το πρωί ο πρωθυπουργός συμμετείχε σε τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ, τον Πρωθυπουργό της Πολωνίας, Ματέουζ Μοραβιέτσκι, τον Πρωθυπουργό της Σλοβενίας, Γιανέζ Γιάνζα και τον Πρωθυπουργό της Σλοβακίας, Ιγκόρ Μάτοβιτς.

Αντικείμενο της τηλεδιάσκεψης ήταν η προετοιμασία ενόψει της επικείμενης Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, 10 – 11 Δεκεμβρίου, στην ατζέντα του οποίου βρίσκονται και οι σχέσεις ΕΕ – Τουρκίας.

Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών άφησε αιχμές κατά του ελέγχου που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της ευρωπαϊκής επιχείρησης “Ειρήνη” στο τουρκικό φορτηγό πλοίο «Roseline A», λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η νηοψία δεν ήταν τυχαία που διεξήχθη λίγο πριν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου δεν σταμάτησε εκεί και στη συνέχεια έστρεψε τα πυρά του κατά των ΗΠΑ λέγοντας ότι λειτουργεί «εναντίον της Τουρκίας» και ότι υποστηρίζουν τις θέσεις της Ελλάδας και της Κύπρου. Ο Τσαβούγογλου εξαπέλυσε, παράλληλα, βαριές κατηγορίες κατά των ΗΠΑ λέγοντας ότι υποστηρίζουν και τρομοκρατικές οργανώσεις.

Αναφορικά με την Γαλλία και τις κινήσεις της στην Ανατολική Μεσόγειο, ο Τούρκος ΥΠΕΞ είπε εν εξάλλω ότι η «γαλλική θέση στη Λιβύη αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για τη συνοχή της Συμμαχίας», ενώ τέλος κράτησε ένα καλό λόγο για την Γερμανία την οποία χαρακτήρισε τίμιο διαμεσολαβητή. Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερα για το θέμα.

 Newsbomb.gr.

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Advertisement

Αυτή την εβδομάδα