Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020
Connect with us

Οικονομία

Με ένα epass… πας παντού!

Δημοσιεύθηκε

στις

Τέλος μπήκε από χθες στην πολυετή αναμονή των οδηγών στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, σε ότι αφορά τη χρήση ενός μόνο πομποδέκτη για όλες τις διαδρομές, καθώς το Ελληνικό Σύστημα Διαλειτουργικότητας Διοδίων ή αλλιώς GRITS (Greek Interoperable Tolling Systems) τέθηκε επίσημα σε λειτουργία.

Με τον τρόπο αυτό μπαίνει τέλος σε μια μακρά περίοδο… πανσπερμίας πομποδεκτών (ανάλογα με την εταιρεία που διαχειρίζεται κάθε αυτοκινητόδρομο) και γίνεται πιο εύκολη η «ζωή» των πολιτών, ενώ το νέο ενιαίο σύστημα θεωρείται βέβαιο πως θα έχει όφελος και για τις εταιρείες, αλλά και για το ίδιο το περιβάλλον, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους αναμονής στα διόδια.

Πιο συγκεκριμένα, στην υπηρεσία GRITS που λειτουργεί από το 2012 με τη συμμετοχή της Αττικής Οδού, του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, του Μορέα, της Ολυμπίας Οδού και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, προστίθενται από σήμερα και τα οδικά δίκτυα της Νέας Οδού, Κεντρικής Οδού και Εγνατίας Οδού.

Η υπηρεσία διαλειτουργικότητας δεν θα έχει καμία επιπλέον χρέωση για τους οδηγούς, οι οποίοι είναι ελεύθεροι πλέον να επιλέξουν τον πομποδέκτη που τους εξυπηρετεί καλύτερα (ανάλογα με τον αυτοκινητόδρομο που χρησιμοποιούν συχνότερα), γνωρίζοντας ωστόσο πως με το ίδιο «μηχάνημα» θα μπορούν να κινηθούν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Σε δηλώσεις του, ο Project Manager της ΙΒΙ Group Hellas, εταιρείας που σχεδίασε και ανέλαβε να υλοποιήσει επιτυχώς το μεγαλύτερο μέρος του έργου του GRITS, Γιάννης Νασούλης, ανέφερε πως «το ελληνικό σύστημα διαλειτουργικότητας διοδίων είναι πρωτοποριακό σε ότι αφορά τις επιδόσεις, κυρίως την ταχύτητα και την αξιοπιστία με την οποία λειτουργεί.

Αυτό οφείλεται στον σχεδιασμό αλλά και το πλάνο εξαντλητικών δοκιμών που γίνονται κάθε φορά που κάποιο νέο μέλος εισέρχεται στο σύστημα.

Η αρχιτεκτονική του συστήματος επιτρέπει επιπλέον την περαιτέρω εξέλιξή του με τη λειτουργία και άλλων διευκολύνσεων για τους οδηγούς, όπως την πλήρωση λογαριασμού ενός πομποδέκτη σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, τον συνδυασμό εκπτώσεων διάφορων αυτοκινητόδρομων (ιδιαίτερα χρήσιμο αν εφαρμοστούν εκπτωτικά πακέτα στα φορτηγά), αλλά και την διασύνδεση με συστήματα διοδίων άλλων Ευρωπαϊκών χωρών».

Αναλυτικότερα, οι αυτοκινητόδρομοι που εντάσσονται στο πρόγραμμα της διαλειτουργικότητας είναι οι:
• Αττική Οδός
• Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός)
• Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (αυτοκινητόδρομος Μορέας)
• Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός)
• Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός)
• Σκάρφεια Φθιώτιδας-Ράχες Φθιώτιδας (Κεντρική Οδός)
• Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου)
• Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Κεντρική Οδός-Ε65)
• Εγνατία Οδός και κάθετοι άξονες
• Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου.

Η χρέωση θα παραμείνει η ίδια (0,06 λεπτά/χλμ), σταθερά θα μείνουν και τα εκπτωτικά πακέτα του κάθε αυτοκινητόδρομου.
ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Η ΧΡΗΣΗ ΠΟΜΠΟΔΕΚΤΩΝ
Μετά την έναρξη της διαλειτουργικότητας είναι απολύτως επόμενο να αυξηθεί και η χρήση των πομποδεκτών, η οποία κατά μέσο όρο κινείται σήμερα στο 30% (με εξαίρεση την Αττική Οδό). Δηλαδή, μόλις ένας στους τρεις οδηγούς χρησιμοποιεί πομποδέκτη για τις μετακινήσεις του και αναμφίβολα, αυτή η μικρή «διείσδυση» των πομποδεκτών έχει να κάνει και με το γεγονός πως ένας οδηγός χρειαζόταν δύο ή τρεις ή και περισσότερους πομποδέκτες για να μετακινηθεί.

Αυτό το εμπόδιο αίρεται πλέον και έτσι, η αύξηση της χρήσης των πομποδεκτών αναμένεται να είναι ραγδαία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellastron (της εταιρείας που έχει δημιουργηθεί με τη συμμετοχή των αυτοκινητοδρόμων), η «διείσδυση» των ηλεκτρονικών πομποδεκτών ανήλθε στο 29,8% το 2017, στο 30% το 2018 και στο 31,1% το 2019.

Εντούτοις, μετά το lockdown της περασμένης άνοιξης και λόγω της ενίσχυσης των ανέπαφων συναλλαγών (λόγω κορωνοϊού), υπήρξε μία μεγάλη αύξηση της χρήσης πομποδεκτών κυρίως στην Αττική Οδό, φτάνοντας στο 53,79%, ενώ στην Ολυμπία Οδό έφτασε στο 38,48%, στον Μορέα στο 37,46%, στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου στο 33,09% και στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου στο 21,97%.
Ως επόμενο βήμα για τη διαλειτουργικότητα των αυτοκινητοδρόμων φαντάζει η εφαρμογή του ενιαίου αριθμού έκτακτης ανάγκης, θέμα το οποίο συζητείται ήδη με τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.

Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ «ΕΜΠΟΔΙΟ» ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

Και μπορεί μεν η πανδημία να προκάλεσε αύξηση της χρήσης των πομποδεκτών, σε γενικές γραμμές ωστόσο προκάλεσε μείωση των μετακινήσεων. Σύμφωνα με στοιχεία του metaforespress.gr ενώ το 2020 ξεκίνησε καλά, (αύξηση κίνησης κατά 10% τον Ιανουάριο και κατά 9% τον Φεβρουάριο), η περίοδος του lockdown προκάλεσε… καθίζηση.

Συγκεκριμένα, τον Μάρτιο η πτώση ανήλθε στο 39%, τον Απρίλιο στο 74%, τον Μάιο στο 39%, τον Ιούνιο στο 14%, τον Ιούλιο στο 10% και τον Αύγουστο στο 11%.

Ανά αυτοκινητόδρομο και για το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, η μείωση της κυκλοφορίας διαμορφώθηκε ως εξής:
Αυτοκινητόδρομος Εξέλιξη κυκλοφορίας πρώτου εξαμήνου 2020
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου -19,3%
Νέα Οδός -21%
Κεντρική Οδός -24,5%
Ολυμπία Οδός -27%
Αττική Οδός -26,6%
Μορέας -30,4%
Γέφυρα -30,6%

Για την επιβολή των περιορισμών στις μετακινήσεις, οι οποίες επέφεραν διαφυγόντα έσοδα, οι εταιρείες εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων, πλην της κρατικής Εγνατίας Οδού, έχουν καταθέσει αιτήματα για αποζημιώσεις, συνολικού ύψους 83 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με την κυκλοφορία και όπως επισημαίνει συγκοινωνιολόγος, «το 2019 η αύξηση της κυκλοφορίας ανήλθε στο 4,3%.

Δυστυχώς, κι ενώ όλα έδειχναν ένα ανοδικό έτος, η κατάσταση αντιστράφηκε, λόγω του Covid – 19. Ίσως το 2022, η κίνηση επιστρέψει στα επίπεδα του 2019». Από την άλλη πλευρά, υπογραμμίζει ότι «εάν και αξιοσημείωτη, η επίδραση του Covid – 19 στους αυτοκινητοδρόμους δεν μπορεί να συγκριθεί με άλλες μεταφορικές υποδομές, όπως τα αεροδρόμια, τα οποία επλήγησαν σε σαφώς μεγαλύτερο βαθμό».

Οικονομία

Ο Εμπορικός Σύλλογος καταγγέλλει, με επιστολή στον Κυριάκο Μητσοτάκη,  τράπεζες και funds και προτείνει συγκεκριμένα μέτρα

«Kαταχρηστικές συμπεριφορές»

Δημοσιεύθηκε

στις

Καταχρηστικές συμπεριφορές τραπεζών και funds, εν μέσω πανδημίας, καταγγέλλει με επιστολή του, στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Εμπορικός και Εισαγωγικός Σύλλογος.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην επιστολή, «η τακτική των Fund -πολλά από τα οποία ανήκουν στις ίδιες τις Τράπεζες – κινείται στα όρια της παρανομίας και της αυθαιρεσίας αφού:

-Ζητούν προκαταβολές ποσών που τις ορίζουν χωρίς καμία εξήγηση, για να ξεκινήσουν τις συζητήσεις με τον δανειολήπτη.

-Εφόσον το δάνειο καλύπτεται επαρκώς από ακίνητο δεν χαρίζουν ούτε ένα ευρώ και ζητούν το σύνολο του εμφανιζομένου χρέους.

-Απορρίπτουν ακόμη και προτάσεις μετρητοίς εξόφλησης μέρους των οφειλών έστω και αν είναι πάνω από την αρχική οφειλή.

-Αρνούνται να δώσουν ανάλυση και εξηγήσεις για το πώς προκύπτουν υπερδιπλάσια και τριπλάσια  ποσά από τα υπόλοιπα του αρχικού χρέους.

MEIZON ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Όπως επισημαίνει ο Ε.Ε.Σ.Π «οι εκβιαστικές αυτές τακτικές θα δημιουργήσουν μείζον κοινωνικό πρόβλημα με χιλιάδες άδικες περιπτώσεις απώλειας ακινήτων, κυρίως πρώτης κατοικίας και επαγγελματικής στέγης».

Ο Εμπορικός Σύλλογος ζητά από τον Κυριάκο Μητσοτάκη:

-Κάθε δανειολήπτης να αντιμετωπίζεται μοναδικά. Υπάρχουν δανειολήπτες που έχουν εξοφλήσει το κεφάλαιο, έχουν πληρώσει άλλα τόσα σε τόκους και θα χάσουν τα πάντα ακόμη και την πρώτη κατοικία τους γιατί δεν μπορούν να πληρώσουν λόγω της κρίσης προσαυξήσεις και τόκους επί των τόκων.

-Για το σύνολο των δανείων να υπάρξει με νομοθετική ρύθμιση διαγραφής τόκων και προσαυξήσεων για τα χρόνια των μνημονίων και της πανδημίας. Το υπόλοιπο κεφάλαιο να μπορεί να εξοφληθεί με μακροχρόνιες ανάλογα με τις δυνατότητες και το εισόδημα του δανειολήπτη.

-Να δοθεί στους οφειλέτες η δυνατότητα διακανονισμού σε ένα σημαντικό ποσοστό επί του κεφαλαίου οφειλής από 25-40% και καταβολή του νέου οφειλόμενου ποσού σε 240 δόσεις Σε αυτή την ρύθμιση πρέπει να ενταχθούν και τα δάνεια ΤΕΜΠΤΕ και να παγώσει η μεταφορά τους στις ΔΟΥ. Ακολούθως η κάθε περίπτωση να επανεξετάζεται  μετά 4-5 χρόνια, σε συνάρτηση με την πορεία της οικονομίας και τις δυνατότητες του δανειολήπτη , με σκοπό είτε να συνεχιστεί η ίδια ρύθμιση, είτε να αναπροσαρμοστεί προς τα πάνω το αρχικά ρυθμιζόμενο ποσό, ώστε να αυξηθεί το ποσό που καταβάλλουν οι οφειλέτες και φυσικά να πλησιάζει περισσότερο στην πλήρη εξόφληση της οφειλής.

-Να επανεξεταστεί και τροποποιηθεί ο Νέος Πτωχευτικός κώδικας ούτως ώστε να δίνεται η δυνατότητα του οφειλέτη (επαγγελματία ή μη) επαναγοράς της πρώτης κατοικίας συνυπολογιζόμενων και των καταβληθέντων μισθωμάτων (όπως στις συμβάσεις leasing)

Καταλήγοντας ο Εμπορικός Σύλλογος επισημαίνει επίσης ότι εν μέσω πανδημίας κλείνουν πολλά υποκαταστήματα τραπεζών στην πόλη μας, ιδιαίτερα περιφερειακά, με αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται μεγάλος συνωστισμός και ουρές στο κέντρο της πόλης πράγμα που πρέπει να αποφεύγεται εν μέσω της πανδημίας και τονίζει: « Η καταχρηστική συμπεριφορά των Τραπεζών και των Funds δεν συνάδει με την πολιτική στήριξης που ακολουθεί  η κυβέρνηση σας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα ευάλωτα νοικοκυριά. Δεν είναι δυνατόν εν μέσω γενικής οικονομικής ύφεσης όπου οι οικογένειες υποφέρουν να  ασκούνται ακραίες κερδοσκοπικές και ασύδοτες συμπεριφορές.

Ευελπιστούμε στην προσωπική σας παρέμβαση καθώς και της κυβέρνησής σας για να αρθεί αυτή η κατάφορη κοινωνική αδικία»

 

 

 

 

 

Περισσότερα

Οικονομία

Πλαφόν στις τιμές των τεστ για τον κορωνοϊό- Θα εκδοθεί υπουργική απόφαση

Δημοσιεύθηκε

στις

Με τη συμμετοχή του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας Νίκου Χαρδαλιά, της καθηγήτριας Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας της ιατρικής του ΕΚΠΑ, Βάνας Παπαευαγγέλου, του υφυπουργού Υγείας Βασίλη Κοντοζαμάνη και του γενικού γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Παναγιώτη , Παναγιώτη Σταμπουλίδη, πραγματοποιήθηκε η σημερινή ενημέρωση για την εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού στη χώρα μας.

 

Ο κ. Σταμπουλίδης αναφέρθηκε στην απόφαση της κυβέρνησης να ορίσει πλαφόν στις τιμές των τεστ. Πιο αναλυτικά:

 

«Προτεραιότητα μας αποτελεί η διασφάλιση της υγείας των πολιτών. Με γνώμονα αυτό, κάνουμε παρεμβάσεις σε φαινόμενα ασύμμετρων φαινομένων.

 

Προχωράμε στον ορισμό ανώτατης τιμής σε προϊόντα παροχής υπηρεσίας τεστ για τον κορωνοϊό.

 

 

 

 

 

Θα εκδοθεί υπουργική απόφαση για ανώτατη τιμή χρέωσης στα εξής:

 

-Μοριακός έλεγχος 40 ευρώ

 

 

 

 

 

 

-Ταχείας δοκιμασίας αντιγόνου 10 ευρώ

Περισσότερα

Οικονομία

Χρηματιστήριο Αθηνών: Πάνω από τις 735 μονάδες έκλεισε η εβδομάδα

Δημοσιεύθηκε

στις

Ανοδικές τάσεις επικράτησαν στην τελευταία συνεδρίαση της εβδομάδος στο Χρηματιστήριο με την αγορά να διασπά και τα επίπεδα των 730 μονάδων, κλείνοντας σε νέα υψηλά 9 μηνών, κινούμενη σε ανοδική τροχιά για έκτη συνεχή συνεδρίαση.

Από την υψηλή κεφαλαιοποίηση διακρίθηκε η μετοχή του ΟΠΑΠ και οι μετοχές της ΔΕΗ και της Aegean Airlines.

O Γενικός Δείκτης Τιμών έκλεισε στις 736,60 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 1,33%. Είναι το υψηλότερο κλείσιμο από της συνεδρίασης της 4ης Μαρτίου 2020 (770,54 μονάδες). Ενδοσυνεδριακά κατέγραψε υψηλότερη τιμή στις 737,45 μονάδες (+1,45%).

Σε εβδομαδιαία βάση κατέγραψε κέρδη σε ποσοστό 5,31%, από τις αρχές Νοεμβρίου σημειώνει άνοδο σε ποσοστό 29,34%, ενώ από τις αρχές του έτους καταγράφει πτώση σε ποσοστό 19,64%.

Η αξία των συναλλαγών ανήλθε στα 91,71 εκατ. ευρώ, ενώ διακινήθηκαν 48.854.108 μετοχές.

Ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης σημείωσε άνοδο σε ποσοστό 1,64%, ενώ ο δείκτης της μεσαίας κεφαλαιοποίησης ενισχύθηκε σε ποσοστό 0,35%.

Από τις μετοχές της υψηλής κεφαλαιοποίησης, τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψαν οι μετοχές του ΟΠΑΠ (+6,75%), της ΔΕΗ (+5,31%), της Aegean Airlines (+5,25%), της Ελλάκτωρ (+4,52%) και της Εθνικής (+4,11%).

Αντιθέτως, τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν οι μετοχές της Motor Oil (-4,00%), της Σαράντης (-1,62%) και της Viohalco (-1,31%)

Από τους επιμέρους δείκτες, τη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν οι δείκτες των Ταξιδιών (+6,65%) και των Τραπεζών (+2,73%), ενώ τις μεγαλύτερες απώλειες σημείωσαν οι δείκτες του Πετρελαίου (-1,79%) και των Πρώτων Υλών (-1,05%).

Τον μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών παρουσίασαν η Eurobank και Alpha Bank διακινώντας 10,679.423 και 10.451.491 μετοχές, αντιστοίχως.

Τη μεγαλύτερη αξία συναλλαγών σημείωσαν ο ΟΠΑΠ με 19,599 εκατ. ευρώ και η Alpha Bank με 7,409 εκατ. ευρώ.

Ανοδικά κινήθηκαν 71 μετοχές, 37 πτωτικά και 16 παρέμειναν σταθερές.

Τη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν οι μετοχές: Epsilon NET +9,74% και Space Hellas +8,50%.

Τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν οι μετοχές: Επίλεκτος -7,89% και Μαθιός Πυρίμαχα -6,32%.

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Advertisement

Αυτή την εβδομάδα