Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020
Connect with us

Πολιτισμός

Αυλαία διαδικτυακά-Για το Φεστιβάλ-ΝeTT στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα-Ιταλία

Δημοσιεύθηκε

στις

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας, το Teatro Pubblico Pugliese, η όπερα Petruzzeli, η Ένωση Θεάτρων της περιφέρειας της Απουλίας, το Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας και το Επιμελητήριο Αχαΐας διοργάνωσαν διαδικτυακό Φεστιβάλ στο πλαίσιο του έργου NeTT (Network of theatres for the valorization of cultural and natural heritage) του Προγράμματος Εδαφικής Συνεργασίας Interreg GR-IT Ελλάδα- Ιταλία, η αυλαία του οποίου πέφτει σήμερα.

Το πρόγραμμα σήμερα μπορείτε να το παρακολουθήσετε στη σελίδα του Interreg/NeTT στο Facebook https://www.facebook.com/interreg.nett/

Το πρόγραμμα σήμερα έχει ως εξής:
17.00: Χαιρετισμός από τον συντονιστή της γενικής γραμματείας του προγράμματος Interreg V-A Greece-Italy 2014-2020 Gianfranco Gadaleta και από τους εκπροσώπους των Ελλήνων εταίρων Κωνσταντίνος Κριτσώνης* Διαχειριστής ΑΧΕΠΑΝ (Αχαϊκή Επιμελητηριακή Ανάπτυξη Επιμελητηρίου Αχαΐας), Γιώργος Μαγιάκης, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Βαρβάρα Δούκα, Καλλιτεχνική Δ/ντρια ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας.

17.15: Συγκλητική Βλαχάκη-Παρουσίαση των παραγωγών του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας για το NeTT. 17:20: Παναγιώτης Βαφείδης-Παρουσίαση της τριήμερης περιήγησης στην ιστορία και τον πολιτισμό της Πάτρας που διοργάνωσε το Επιμελητήριο Αχαΐας.
17.25: Βαρβάρα Δούκα-Παρουσίαση των καλλιτεχνικών παραγωγών του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας για το NeTT.
17:30: Συμπεράσματα-Συζήτηση.
17:45: Προβολή βίντεο από τη δημιουργία του οπτικοακουστικού έργου «Νήματα Μνήμης», στο παλαιό εργοστάσιο της Πειραϊκής-Πατραϊκής στην Πάτρα και στιγμιότυπα της παράστασης «Πάτρα, η πόλη των εργοστασίων, του ρεμπέτικου και του Καραγκιόζη» του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας 18:15: Προβολή βίντεο από την τριήμερη περιήγηση στην ιστορία και τον πολιτισμό της Πάτρας του Επιμελητηρίου Αχαΐας.
18:25 Σύντομο διάλειμμα.
18.30: Παρουσίαση του έργου «Γεύσεις και κατακτήσεις» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας.
Οι παρουσιάσεις πραγματοποιούνται στα αγγλικά ενώ οι προβολές των έργων είναι στα ελληνικά, με αγγλικούς υπότιτλους.

Πολιτισμός

Η «Μήδεια» στο διαδίκτυο-Αύριο η καμεράτα από την Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής

Δημοσιεύθηκε

στις

Αύριο στις 20:30 το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) παρουσιάζει στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος τους μουσικούς της Καμεράτα – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής σε όργανα εποχής στο μονόπρακτο μελόδραμα «Μήδεια» του Τσέχου συνθέτη Georg Benda.

Την Καμεράτα διευθύνει ο διακεκριμένος τσεμπαλίστας και μαέστρος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος.
Στο ρόλο της Μήδειας συμμετέχει η ηθοποιός Κόρα Καρβούνη.
Στο πλαίσιο των μέτρων για την αποτροπή εξάπλωσης του covid-19, η συναυλία, που πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), θα διεξαχθεί χωρίς την παρουσία κοινού και θα μεταδοθεί μέσω live streaming στην ιστοσελίδα του ΚΠΙΣΝ, στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.
Γόνος οικογένειας με μεγάλη παράδοση στη μουσική, ο Georg Benda (1722-1795), αν και παραμένει λιγότερο γνωστός σε σχέση με άλλους συνθέτες του τέλους του 18ου αιώνα, έχει μείνει στην ιστορία για τη Μήδεια, έργο που επηρέασε πολλούς μουσικούς της εποχής, μεταξύ των οποίων και τον Wolfgang Amadeus Mozart.
Παρότι ο συνδυασμός απαγγελίας και μουσικής δεν ήταν κάτι καινούργιο, με τη Μήδεια, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1775, ο Benda ανάγει το μελόδραμα σε ένα διακριτό είδος μουσικού δράματος με νέες εκφραστικές δυνατότητες.
Μέχρι την Αριάδνη στη Νάξο, το πρώτο του μελόδραμα, το υλικό της ορχήστρας σε παρόμοια έργα που συνδύαζαν μουσική και λόγο, είτε περιοριζόταν σε μια σειρά ανεξάρτητων επεισοδίων που παιζόντουσαν ανάμεσα στις πρόζες, είτε είχε έναν καθαρά προσχηματικό ή ακόμη και αυτοσχεδιαστικό χαρακτήρα.
Αντιθέτως, στη Μήδεια η ορχήστρα και η ηθοποιός κινούνται και εξελίσσονται ισάξια πάνω σε έναν ενιαίο αφηγηματικό άξονα, καθώς η μουσική, όχι μόνο σχολιάζει το τι έχει ειπωθεί, αλλά προϊδεάζει για την εξέλιξη του δράματος και, κυρίως, «εικονογραφεί» τη ροή του δραματικού λόγου.
Έτσι, με το συγκεκριμένο έργο, γεννήθηκε μια μουσική φόρμα που γνώρισε άνθηση τον 19ο και τον 20ο αιώνα.
Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος ξεκίνησε μελετώντας τσέμπαλο στην σχολή Βινιανέλλι Αθηνών, απ’ όπου πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής.
Στη συνέχεια, μαθήτευσε στο Παρίσι, στο Μοzarteum του Σάλτσμπουργκ και στο Conservatoire της Γενεύης. Έχει διευθύνει τη Venice Baroque Orchestra, την Καμεράτα, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Irish Baroque Orchestra και το Βach Consort Wien.
Συνεργάζεται τακτικά με την Κammeroper στη Βιέννη, ενώ έχει επίσης εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Bayreuth. Έχει λάβει τη διεθνή διάκριση Choc Musique, την οποία απέσπασε ως διευθυντής στη Venice Baroque Orchestra για έναν διπλό δίσκο με θέμα την Ολυμπιάδα. Έχει, ακόμη, συμμετάσχει ως βοηθός μαέστρου σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις για τις εταιρείες MDG, SONY και DECCA.
Η Κόρα Καρβούνη αποφοίτησε το 2002 από τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου ως αριστούχος. Έχει πρωταγωνιστήσει σε έργα διεθνούς ρεπερτορίου κι αρχαίου δράματος στο Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Θέατρο οδού Κεφαλληνίας και το ΔΗΠΕΘΕ Πατρών και έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ελληνικές τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Έχει βραβευτεί τέσσερις φορές για τις ερμηνείες της στο θέατρο και τον κινηματογράφο.
Παρακολουθήστε τη συναυλία ζωντανά στο https://www.snfcc.org/BendaMedea καθώς και στη σελίδα του ΚΠΙΣΝ στο Facebook @SNFCC και στο κανάλι του στο YouTube αύριο στις 20.30.

Περισσότερα

Πολιτισμός

Ταυτισμένη με το θέατρο

Ιδιαίτερες οι σχέσεις της Εύας Κοταμανίδου που «έφυγε» από την ζωή με την Πάτρα και το Αίγιο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ιδιαίτερες σχέσεις με την Πάτρα και το Αίγιο διατηρούσε η σπουδαία ηθοποιός, Εύα Κοταμανίδου η οποία «έφυγε» προχθές από την ζωή.

Τόσο το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, όσο και η ΔΗΚΕΠΑ Αιγιάλειας εξέδωσαν συλλυπητήριες ανακοινώσεις.

Συγκεκριμένα, «το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας εκφράζει την θλίψη του για την απώλεια της Εύας Κοταμανίδου, σπουδαίας ηθοποιού που στήριξε τον πολιτισμό αφήνοντας παρακαταθήκη το κινηματογραφικό και θεατρικό της έργο.

Η Εύα Κοταμανίδου, ταυτισμένη με την ιστορία του Θεάτρου Τέχνης, είχε συνεργαστεί και με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας πρωταγωνιστώντας στο έργο της Λούλας Αναγνωστάκη Η Συναναστροφή το 1997».

Αντίστοιχα, στην ανακοίνωση της ΔΗΚΕΠΑ αναφέρεται «η μούσα του Θόδωρου Αγγελόπουλου, η σπουδαία ηθοποιός και πολιτικός Εύα Κοταμανίδου, που συνέδεσε το όνομά της με τον πολιτισμό της Αιγιάλειας, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών.

Σπούδασε στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν και ακολούθησε μεγάλη και πολύπλευρη καριέρα στο θέατρο και την τηλεόραση. Στο θέατρο πρωταγωνίστησε σε παραστάσεις όπως «Το τέλος του παιχνιδιού», «Οκτώ γυναίκες κατηγορούνται», «Φεγγαρόφωτο», «Ο γυάλινος κόσμος». Στην τηλεόραση συμμετείχε στις τηλεοπτικές σειρές  «Ο Πατούχας», «Το φως του Αυγερινού», «Χωρικά ύδατα» και άλλες.

Στις εκλογές του Ιουνίου και του Νοεμβρίου 1989, η Εύα Κοταμανίδου εξελέγη βουλευτής Β΄ Αθηνών με τον Συνασπισμό. Στις εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου 2012 ήταν υποψήφια βουλευτής Επικρατείας με τη Δημοκρατική Αριστερά.

Ξεχώρισε για το ήθος της, το ιδιαίτερο ύφος της υποκριτικής της, ενώ η σημαντική καριέρα της επισφραγίστηκε από τους ρόλους που της εμπιστεύτηκε ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. «Ο Θίασος», «Μεγαλέξαντρος», «Τοπίο στην ομίχλη», «Το βλέμμα του Οδυσσέα», «Τριλογία: Το λιβάδι που δακρύζει», «Οι κυνηγοί», αριστουργήματα του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου με την υπογραφή του Θόδωρου Αγγελόπουλου, τα οποία η Εύα Κοταμανίδου χρωμάτισε με τις μοναδικές ερμηνείες της. Χαρακτηριστικός ο μονόλογός της στην ταινία «Ο Θίασος», σε μια σκηνή αναφοράς του παγκόσμιου κινηματογράφου, που έχει μείνει στην ιστορία της έβδομης τέχνης.

Αποτελεί, δε, τεράστια τιμή και παρακαταθήκη για την πολιτιστική διαδρομή του Αιγίου, η απαγγελία ποιημάτων της Κικής Δημουλά από την Εύα Κοταμανίδου στην ιστορική συνάντηση επί σκηνής με τη Μαρία Φαραντούρη και τον Σάκη Παπαδημητρίου τον Αύγουστο του 2016 στο Υπαίθριο Θέατρο «Γιώργος Παππάς». Τον Μάρτιο του 2019, η σπουδαία ηθοποιός παρευρέθηκε εκ νέου στο Αίγιο και συγκεκριμένα στο «Πολύκεντρο» με αφορμή τη μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο «Γυναικών καθρέφτισμα» της Μαρίας Παναγιωτακοπούλου και του Σάκη Παπαδημητρίου, ενώ ήταν παρούσα και στο αφιέρωμα «Το Αίγιο μέσα από το φακό του Θόδωρου Αγγελόπουλου» το 2012.

Το πηγαίο ταλέντο και η λάμψη τής Εύας Κοταμανίδου συνδέθηκαν με την περιοχή της Αιγιάλειας μέσα από θρυλικά κινηματογραφικά καρέ αλλά και τη συμμετοχή της στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου, δια των οποίων εξέφραζε την αγάπη της και τη στήριξή της στους ανθρώπους και τους καλλιτέχνες της περιοχής».

Περισσότερα

Πολιτισμός

Αυλαία για το έργο NeTT

Πραγματοποιήθηκε χθες η τελική εκδήλωση- επισφράγισμα των δράσεων

Δημοσιεύθηκε

στις

Πραγματοποιήθηκε χθες  η τελευταία συνάντηση του έργου NeTT που διοργάνωσε διαδικτυακά  το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.

Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν εκπρόσωποι όλων των εταίρων και συζητήθηκαν θέματα που αφορούσαν  στο κλείσιμο του έργου.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η Τελική Εκδήλωση του NeTT. Χαιρετισμούς εκ μέρους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας απηύθυναν οι κ.κ. Πέτρος Βάης πρόεδρος Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας και Γιώργος Μαγιάκης αντιπρόεδρος Δ.Σ.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν από εκπροσώπους των εταίρων οι δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του έργου, ενώ προβλήθηκε και σχετικό βίντεο. Συμμετείχε και ο συντονιστής της κοινής γραμματείας του προγράμματος INTERREG Ελλάδα -Ιταλία κ. Gianfranco Gadaleta, ο οποίος, μεταξύ άλλων, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τ’ αποτελέσματα και την καλή συνεργασία του εταιρικού σχήματος.

Η εκδήλωσε έκλεισε με την ευχή όλων  για νέα σχέδια  κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο.

Υπενθυμίζουμε ότι το έργο ΝΕΤΤ χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Εδαφικής Συνεργασίας  Interreg GR-IT 2014-2020.

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Advertisement

Αυτή την εβδομάδα