Lifestyle
Η ετήσια αναφορά για τη σεζόν Σεπτέμβριος 2019 – Αύγουστος 2020
Τα επίσημα στοιχεία της Nielsen !
Η ανάλυση των στοιχειών για το σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών δείχνει ανακατατάξεις. Ο ΣΚΑΪ με προφανή το λόγο της επικαιρότητας και της πανδημίας γύρισε την μπάλα με τη νέα χρονιά και κατέκτησε την κορυφή. Ο ALPHA υποχώρησε από τη 2η στην 4η θέση, ο ΑΝΤΕΝΝΑ ανέκαμψε. Το MEGA δείχνει να παίρνει κοινό από όλους τους σταθμούς, ιδιαιτέρως όμως από τον ALPHA. To STAR CHANNEL είναι ο σταθμός με τη μοναδική αύξηση, σταθερό παρουσιάζεται το OPEN BEYOND και 1% αύξηση παρουσίασε η ΕΡΤ.
TOP 20 ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
- 07.04.2020 – MASTERCHEF (STAR CHANNEL)
- 10.01.2020 – ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ (ΑΝΤ1)
- 20.01.2020 – ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΛΙΣΣΕΣ (ΑΝΤ1)
- 13.10.2020 – ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΟΤΑΜΙ (OPEN BEYOND)
- 22.12.2019 – THE VOICE OF GREECE (ΣΚΑΪ)
- 10.01.2020 – BEST FRIENDS FEAR (ANT1)
- 07.09.2019 – MUNDOBASKET: ΕΛΛΑΔΑ – ΗΠΑ (EΡΤ SPORTS)
- 19.12.2019 – GREECE’S NETX TOP MODEL (STAR CHANNEL)
- 16.02.2020 – YOUR FACE SOUNDS FAMILIAR (ANT1)
- 05.04.2020 – ΘΕΑΤΡΟ: ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΕΦ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ (ΑΝΤ1)
- 17.04.2020 – Ο ΙΗΣΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΖΑΡΕΤ (ΑΝΤ1)
- 14.03.2020 – ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (ΣΚΑΪ)
- 18.03.2020 – 8 ΛΕΞΕΙΣ (ΣΚΑΪ)
- 21.03.2020 – ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (ALPHA)
- 25.03.2020 – ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (ΣΚΑΪ)
- 03.01.2020 – ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ (ΑΝΤ1) ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
- 07.01.2020 – ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ (ΣΚΑΪ) ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ – TRUMP
- 29.03.2020 – ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ: ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΗΣ ΚΑΙ ΕΡΗΜΟΣΠΙΤΗΣ (STAR CHANNEL)
- 23.08.2020 – CHAMPIOS LEAGUE: ΠΑΡΙ ΣΕΝ ΖΕΡΜΕΝ – ΜΠΑΓΕΡΝ ΜΟΝΑΧΟΥ
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ | ΣΕΠ. 2019-ΑΥΓ. 2020 | ΣΕΠ. 2018-ΑΥΓ. 2019 |
ΣΚΑΪ | 15,1% | 15,8% |
ΑΝΤ1 | 14,6% | 14,4% |
STAR | 13,1% | 12,2% |
ALPHA | 11,7% | 15,3% |
OPEN | 7,6% | 7,5% |
MEGA | 6,1% | – |
ΕΡΤ1 | 5,3% | 5,6% |
ΕΡΤ2 | 2% | 2,1% |
ΜακεδονίαTV | 1,9% | 1,9% |
ΕΡΤ Sports | 1,4% | 2% |
ΕΡΤ3 | 1,4% | 1,4% |
- Στο γενικό σύνολο την πρώτη θέση πήρε ο ΣΚΑΪ ΜΕ 15.1% (βλ. πίνακα)
- Στο δυναμικό κοινό την πρώτη θέση πήρε το STAR με 15.4% και ακολούθησαν: ΑΝΤΕΝΝΑ (14.2%), ALPA (12%), ΣΚΑΪ (11.4%), OPEN (7.9%), MEGA (7.4%)
- Στους άνδρες 18-54 πρώτος τηλεοπτικός σταθμός ήταν το STAR CHANNEL (13.5%) με τον ΑΝΤΕΝΝΑ (13.2%) μια ανάσα πίσω
- Στις γυναίκες 18-54 πρώτος τηλεοπτικός σταθμός ήταν το STAR CHANNEL (16.8%) με τον ΑΝΤΕΝΝΑ (15.0%) να ακολουθεί
- Το ίδιο trend ακολούθησαν και τα παιδιά ηλικίας 4-17
- Οι τηλεθεατές υψηλής και μεσαίας μόρφωσης προτίμησαν τον ΣΚΑΪ με 14% και 16.4%, αντίστοιχα, ενώ τον ΑΝΤΕΝΝΑ προτίμησαν οι τηλεθεατές χαμηλής μόρφωσης.
Ποιοτικά χαρακτηριστικά τηλεθέασης
- Τη σεζόν 2019-2020 το κοινό παρακολουθεί τηλεόραση κυρίως 21:00 – 00:00. Ελαφρά άνοδος παρουσιάζεται μόνο τα Σαββατοκύριακα στη ζώνη 08:00-10:00
- Μάρτιο και Απρίλιο του 2020 την τηλεόραση τους άνοιξαν σχεδόν το 80% των Ελλήνων (έστω και για ένα λεπτό)
- Περισσότερη τηλεόραση βλέπει κυρίως το group Γυναικών άνω των 55 (86%+) και Άνδρες άνων των 55 (84%+)
- Λιγότερη τηλεόραση βλέπουν οι ηλικίες 18-34 με κάλυψη μέσου που φτάνει το 44%
- Τον Απρίλιο του 2020 η μέση ημερήσια τηλεθέαση έφτασε στην κορύφωσή της με 386 λεπτά, ενώ την προηγούμενη σεζόν η κορύφωση παρατηρήθηκε τον Ιανουάριο του 2019 με 324 λεπτά.
- Οι γυναίκες άνω των 55 ετών έχουν το μεγαλύτερο μέσο ώρα ημερήσιου χρόνου τηλεθέασης 460 λεπτά ενώ οι άνδρες ηλικίες 18-34 το μικρότερο, με 117 λεπτά.
Ποιοτικά χαρακτηριστικά τηλεοπτικών προγραμμάτων
- Ο ΑΝΤΕΝΝΑ είναι ο τηλεοπτικός σταθμός με τις τηλεοπτικές σειρές να κατέχουν το μεγαλύτερο χρόνου προγράμματος με την ΕΡΤ2 και τον ALPHA να ακολουθούν.
- Περισσότερο κινηματογράφο είδαμε στο OPEN και το STAR CHANNEL
- O ΣΚΑΊ παρότι ενημερωτικός κατέχει την πρώτη θέση στη μετάδοση ελαφράς ψυχαγωγίας με το OPEN BEYOND να ακολουθεί.
- Η ΕΡΤ3 μεταδίδει περισσότερη ΤΕΧΝΗ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
- Με 55.2% η ΕΡΤ μεταδίδει περισσότερη ενημέρωση, όπως και ο ΣΚΑΪ με μερίδιο 52% του προγράμματός του
- Τα παιδιά βρήκαν τα δικά τους προγράμματα στην ΕΡΤ2 και το STAR CHANNEL
- Στα αθλητικά προγράμματα η ΕΡΤ3 και το OPEN BEYOND κυριάρχησαν (όσο υπήρχαν αθλητικές μεταδόσεις)
Στοιχεία ανταγωνιστικότητας
- Η ΕΡΤ1 αποδεικνύεται ανταγωνιστική τις ώρες 6-8 το πρωί
- Ο ΑΝΤΕΝΝΑ δείχνει τα “νύχια” του στους ανταγωνιστές κυρίως τις ώρες μετά τις 23:00
- Για τον ALPHA αυτό συμβαίνει κυρίως από τις 7-9 το απόγευμα
- Για το STAR CHANNEL αυτό συμβαίνει μεταξύ 5-8 το απόγευμα
- Ανταγωνιστικός είναι ο ΣΚΑΪ από τις 6 έως τις 10 το πρωί και το μεσημέρι 2-3
- Ανταγωνιστικό αποδεικνύεται το OPEN BEYOND τόσο 6-8 το πρωί όσο και 11.30-12:30 το μεσημέρι
- Με το Live News το MEGA αποδεικνύεται ανταγωνιστικό 5-7 το απόγευμα
Κορυφαία προγράμματα ανά σταθμό
- Για την ΕΡΤ1 σε χρονιά χωρίς Eurovision, κορυφαίο πρόγραμμα σε τηλεθέαση ήταν 23.08.2020 – CHAMPIONS LEAGUE: ΠΑΡΙ ΣΕΝ ΖΕΡΜΕΝ-ΜΠΑΓΕΡΝ ΜΟΝΑΧΟΥ σε ταυτόχρονη μετάδοση με το ΕΡΤ SPORTS – 33.2%
- EPT SPORTS – 07.09.2019 – MUNDOBASKET 2019: ΗΠΑ-ΕΛΛΑΔΑ – 46.3%
- EPT2 – 17.04.2020 – ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ – 11.3%
- EPT3 – 28.10.2019 – ΠΑΡΕΛΑΣΗ – 13.1%
- ANTENNA – 10.01.2020 – ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ – 39.9%
- ALPHA – 21.03.2020 – ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ – 27.5%
- STAR CHANNEL – 07.04.2020 – MASTERCHEF – 38.9%
- ΣΚΑΪ – 22.12.2019 – THE VOICE OF GREECE – 39.0%
- OPEN BEYOND – 13.10.2019 – TO KOKKINO ΠΟΤΑΜΙ – 33.3%
- ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ TV – 19.04.2020 – ΞΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ: BURLESQUE – 5.7%
- MEGA – 09.04.2020 – ΣΤΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ (ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ) – 15.3%
Κερδισμένες τηλεοπτικές μεταδόσεις ανά τυπολογία
- Στις ελληνικές σειράς ήταν ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ (ANTENNA)
- Στις ξένες σειρές ήταν Ο ΙΗΣΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΑΖΑΡΕΤ (ANTENNA)
- Στις ελληνικές ταινίες ήταν ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΤΗΣ ΚΑΙ ΕΡΗΜΟΣΠΙΤΗΣ (STAR CHANNEL)
- Στις ξένες ταινίες ήταν Ο ΕΚΔΙΚΗΤΗΣ (STAR CHANNEL)
- Στα δελτία ειδήσεων ήταν ΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΟΥ ΣΚΑΪ
- Στις ενημερωτικές εκπομπές ήταν Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΑΙΟ (ΣΚΑΪ)
- Στα σταθερά magazino ήταν το ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΝΕΣΗ (ALPHA)
- Στη σταθερή ελαφρά ψυχαγωγία ήταν το MASTERCHEF (STAR CHANNEL)
- Στα events της ελαφράς ψυχαγωγίας ήταν το ΘΕΑΤΡΟ: ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΣΕΦ ΤΗΣ ΚΩΜΩΔΙΑΣ (ΑΝΤΕΝΝΑ)
- Στις τέχνες και τον πολιτισμό ήταν η ΣΥΝΑΥΛΙΑ: 55 ΧΡΟΝΙΑ Χ.ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΣΚΑΪ)
- Στα ντοκιμαντέρ ήταν το PLANET EARTH (ΣΚΑΪ)
- Στα αθλητικά ήταν το MUNDOBASKET 2019: ΗΠΑ-ΕΛΛΑΔΑ (ΕΡΤ SPORTS)
- Στα παιδικά ήταν το ΟΙ ΑΠΙΘΑΝΟΙ 2 (ALPHA)
Η περίοδος της καραντίνας (17 Φεβρουαρίου – 23 Μαΐου)
- Το φαινόμενο της πανδημίας του COVID-19 άλλαξε δραστικά την καθημερινότητα των Ελλήνων και αναπόφευκτα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του τηλεοπτικού τοπίου κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του. Την περίοδο της πανδημίας (17/2 – 23/5) τηλεόραση είδε μέχρι το 82.3% των Ελλήνων (έστω και για ένα λεπτό την 18η Απριλίου 2020 (Μεγάλο Σάββατο).
- Οι Έλληνες μετά τους Σέρβους έβλεπαν περίσσοτερο τηλεόραση με μέσο όρο καθημερινά τα 384 λεπτά
Πτώση της παγκόσμιας διαφήμισης
- 5% μείωση στα έσοδα απο διαφημίσεις στην Ιταλία
- 3% μείωση στα έσοδα απο διαφημίσεις στη Μεγάλη Βρετανία
- 14.5% μείωση από τα διαφημιστικά έσοδα στη Γαλλία
- Περίπου 7% η πτώση στη Γερμανία
- Αντίθετα η καθυστέρηση των επιπτώσεων της πανδημίας σε Ολλανδία και Βέλγιο έφεραν άνοδο των διαφημιστικών εσόδων 4.2% και 4.5%, αντίστοιχα
- Το ίδιο συνέβη και στην Ινδία, τα διαφημιστικά έσοδα της οποία αυξήθηκαν κατά 13%.
Πηγή primetime.gr