Παρασκευή 14 Μαΐου 2021
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Τέσσερις κρίσιμες αλλαγές-Υπόμνημα στον Υπουργό Υποδομών απέστειλε ο Δήμαρχος Δυτ. Αχαΐας για την Πατρών- Πύργου

Δημοσιεύθηκε

στις

Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή απευθύνθηκε ο Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Σπύρος Μυλωνάς με αναλυτικό υπόμνημα σχετικά με τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου.

Ο Δήμαρχος αναφέρεται στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου που διέρχεται από τα όρια του Δήμου και θέτει τα τέσσερα κρίσιμα σημεία που θα πρέπει να ενσωματωθούν στη μελέτη κατασκευής του έργου.

Τα τέσσερα αυτά σημεία αφορούν στην σύνδεση της Αχαγιάς με τον αυτοκινητόδρομο, τα προβλήματα που θα προκύψουν στο ύψος του Αλισσού, στη μη πρόβλεψη σύνδεσης του αυτοκινητόδρομου με το αεροδρόμιο του Αράξου και στο σταθμό των διοδίων.
Σημειώνεται ότι στην παρέμβασή του ο Δήμαρχος δεν περιορίζεται στη διατύπωση των αιτημάτων αλλά τεκμηριώνει τεχνικοοικονομικά τις προτάσεις με στόχο αφενός μεν την αρτιότερη κατασκευή του έργου αλλά και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του συνόλου των δημοτών.

Ο Δήμαρχος υπενθυμίζει στον Υπουργό ότι μέχρι σήμερα και παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα του Δήμου δεν έγινε καμία παρέμβαση στην υπάρχουσα εγκεκριμένη μελέτη κατασκευής του αυτοκινητόδρομου παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζονται τα προβλήματα κυκλοφοριακών συνδέσεων που δημιουργούνται στα όρια του Δήμου.
Αναλυτικά:

Α) Σύνδεση Κάτω Αχαΐας
Σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη η μοναδική κυκλοφοριακή σύνδεση του νέου αυτοκινητόδρομου με την ευρύτερη περιοχή και την έδρα του Δήμου Δυτικής Αχαΐας πραγματοποιείται μέσω του ανισόπεδου κόμβου Κάτω Αχαΐας, στην Χ.Θ. 17+735. Χιλιομέτρηση νέου αυτοκινητόδρομου.

Η χωροθέτηση του κόμβου Κάτω Αχαΐας στο σημείο που προ αναφέρθηκε, αποτελεί για την Κάτω Αχαΐα και την ευρύτερη περιοχή της δυτικής παράλιας ζώνης του οικείου Δήμου, μέγα πρόβλημα, καθώς εκτός των άλλων αυξάνεται το μεταφορικό κόστος, απομονώνεται η περιοχή, κ.α.
Ο Δήμος προτείνει, την κατασκευή ράμπας εξόδου από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα σε περιοχή προ του ποταμού Πείρου και μία ράμπα εισόδου στην ίδια περιοχή, με κατεύθυνση προς Πάτρα. Οι παρεμβάσεις αυτές θα οδηγήσουν στην κατασκευή ενός ημικόμβου για τις κατευθύνσεις, από και προς, Πάτρα οι οποίες θα συνδεθούν με το τμήμα της υφιστάμενης Ν.Ε.Ο. Πατρών-Πύργου που παραμένει στην περιοχή λόγω της εκτροπής του νέου αυτοκινητόδρομου προς νέα χάραξη, πριν τον ποταμό Πείρο.

Β) Σύνδεση Δ.Δ. Αλισσού, Δ.Δ. Κάτω Αλισσού, Δ.Δ. Λουσικών , Δ.Δ. Αχαϊκού καθώς και των παρακείμενων σε αυτά οικισμών.
Σύμφωνα λοιπόν, με την μελέτη κατασκευής η σύνδεση με τον νέο αυτοκινητόδρομο διακόπτεται εντελώς καθώς πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο και η πρόσβαση σε αυτόν επιτρέπεται μόνο από κόμβους, ενώ το Δημ. Διαμέρισμα Άνω Αλισσού και τα γειτονικά αυτού Δημ. Διαμερίσματα αποκόπτονται τελείως και από την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου.

Προτείνεται, η κατασκευή κάθετης οδού, με διάβαση του αυτοκινητόδρομου και σύνδεση αυτής με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου, σύνδεση με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου, μέσω αναβάθμισης μικρού μήκους τοπικού οδικού δικτύου, αναβάθμιση της υφιστάμενης Νότιας παράπλευρης οδού που θα επιτρέψει στους κατοίκους της περιοχής να προσεγγίζουν τον προτεινόμενο ημικόμβο που προαναφέρθηκε ώστε να εισέρχονται-εξέρχονται, στον αυτοκινητόδρομο, στην κατεύθυνση προς και από Πάτρα.

Γ) Αεροδρόμιο Αράξου – Δυτική παράλια ζώνη.
Από την μελέτη δεν προβλέπεται σύνδεση του αεροδρομίου Αράξου και της ευρύτερης Δυτικής παράλιας ζώνης του Δήμου μας με τον νέο αυτοκινητόδρομο. Το αεροδρόμιο Αράξου αποτελεί σοβαρό έργο υποδομής της περιοχής.

Δ) Θέση σταθμού διοδίων
Σε ό,τι αφορά τη δημιουργία και λειτουργία του σταθμού διοδίων, ο Δήμαρχος επισημαίνει ότι η θέση του θα πρέπει να είναι στα όρια των Νομών Αχαΐας και Ηλείας για να αποφεύγεται η οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων του Δήμου που μετακινούνται καθημερινά εντός του Δήμου μας και προς Πάτρα ενώ θα επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό και τη μεταφορά των προϊόντων που φθάνουν η φεύγουν από την περιοχή μας.

«Πιστεύουμε ότι, οι βελτιώσεις αυτές είναι απαραίτητες για το μέλλον των κατοίκων της περιοχής, εφ’ όσον ο νέος αυτοκινητόδρομος διέρχεται κατά περίπτωση από κατοικημένες περιοχές και θα τις χαρακτηρίσει για τις επόμενες δεκαετίες. Πιστεύουμε επίσης ότι οι παρεμβάσεις αυτές θα δώσουν την απαραίτητη αναπτυξιακή διέξοδο που χρειάζεται η περιοχή.

Θεωρούμε ότι είναι λογικές, δεν δημιουργούν πρόβλημα στην εξέλιξη κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, καθότι συμπληρωματικές και δεν ξεφεύγουν από τα πεπραγμένα σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις κατασκευής αυτοκινητοδρόμων. Θεωρούμε σημαντική επίσης την άμεση ενσωμάτωση αυτών των παρατηρήσεων στην μελέτη του έργου, ώστε να κατασκευαστούν παράλληλα με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.

Με το παρόν έγγραφό μας επικεντρώνουμε στα ζητήματα ζωτικής σημασίας για τον Δήμο μας», καταλήγει ο Δήμαρχος.
Να σημειωθεί πως το υπόμνημα κοινοποιήθηκε επίσης στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη καθώς και σε όλους τους βουλευτές του νομού.

 

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πολιτιστικές διαδρομές-Πάτρα και Ναύπακτος «προορισμοί» στους γεωγραφικούς άξονες που παρουσίασε το ΥΠ.ΠΟ.

Δημοσιεύθηκε

στις

Το έργο των πολιτιστικών διαδρομών που συμπεριλαμβάνεται στις προτάσεις του ΥΠΠΟΑ προς το Ταμείο Ανάκαμψης, παρουσίασε σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.

Πρόκειται για πέντε εμβληματικές πολιτιστικές διαδρομές, με θεματικές αφηγήσεις που καλύπτουν όλες τις περιόδους της ελληνικής ιστορίας και με γεωγραφική εξάπλωση που καλύπτει σχεδόν ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Οι διαδρομές αυτές είναι:
-«Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου»
-«Η πολιτιστική Εγνατία Οδός»
-«Ο δρόμος προς τη Δύση. Από τον Όμηρο στον Θερβάντες».
-«Μνημειακά έργα Κυκλώπων και ανθρώπων κατά τη Μυκηναϊκή Εποχή (2η χιλιετία π.Χ.)»
-«Δίκτυο κάστρων: Από το Βυζάντιο στην Οθωμανοκρατία»
Η κ. Μενδώνη διευκρίνισε ότι τα συγκεκριμένα έργα που προτείνει το ΥΠΠΟΑ συμπληρώνουν υποδομές και παρεμβάσεις σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, μουσεία τα οποία έχουν ήδη γίνει στο παρελθόν ή εκτελούνται σήμερα ή έχουν προγραμματιστεί να γίνουν. «Ο βασικός στόχος του έργου είναι να αναπτυχθεί ο πολιτιστικός τουρισμός με ισόρροπο τρόπο σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Για τον λόγο αυτό έχει εν πολλοίς εξαιρεθεί η Αττική, η οποία συγκεντρώνει το 44,7% των επισκεπτών αρχαιολογικών χώρων και το 46,5% των επισκεπτών μουσείων», εξήγησε.
Οι πέντε διαδρομές αναπτύσσονται σε δυο γεωγραφικούς άξονες. Ο πρώτος διασχίζει τη Βόρεια Ελλάδα και συνδέει αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία στις Περιφέρειες της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και Ηπείρου. Στο κέντρο βρίσκεται η Θεσσαλονίκη, που αποτελεί πρωτεύοντα κόμβο του δικτύου με σημαίνοντα ρόλο στο όλο εγχείρημα. Ο δεύτερος ξεκινά από την Ήπειρο και κινείται προς νότο καλύπτοντας τις Περιφέρειες των Ιονίων Νήσων, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας. Ιδιαίτερο ρόλο, ανάλογο της Θεσσαλονίκης, αλλά με πιο σύνθετο τρόπο διαδραματίζει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία συμμετέχει στις τέσσερις από τις πέντε διαδρομές.
Από τη μεριά του ο Γ.Γ. Πολιτισμού, Γιώργος Διδασκάλου, μίλησε για τη σπουδαιότητα του συγκεκριμένου προγράμματος, τονίζοντας ότι το ΥΠΠΟΑ, μέσα από το έργο αυτό των Πολιτιστικών Διαδρομών, βρίσκεται σε μια διαδικασία να εκτελέσει περισσότερα από 33 έργα σε 18 νομούς σε όλη τη χώρα.
ΕΡΓΑ ΕΠΙ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Σε κάθε πολιτιστική διαδρομή θα πραγματοποιηθούν μια σειρά από έργα συντήρησης, προστασίας και ανάδειξης στα εξής μνημεία:
1. Στην Πολιτιστική Διαδρομή «Στα Βήματα του Αποστόλου Παύλου»
Αμφίπολη: Συντήρηση Ξύλινης Γέφυρας
Θεσσαλονίκη: Αγία Σοφία (ενεργειακή αναβάθμιση και ανάδειξη περιβάλλοντος χώρου)
Θεσσαλονίκη: Παναγία Χαλκέων (αποκατάσταση Ι.Ν. και περιβάλλοντος χώρου, συντήρηση ζωγραφικού και γλυπτού διακόσμου)
Θεσσαλονίκη: Αχειροποίητος (αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης και των μέτρων ασφάλειας, βελτίωση της πρόσβασης και διαμόρφωση – ανάδειξη του άμεσου περιβάλλοντος χώρου)
Βέροια: Στερέωση, αποκατάσταση, ανάδειξη Ι.Ν. Αγίας Άννας, Ι.Ν. Χριστού Παντοκράτορα, Μπέη Χαμάμ
Νικόπολη: Συντήρηση Ψηφιδωτών της Βασιλικής Α ́ Δουμετίου, και της Βασιλικής
Νικόπολη: Αποκατάσταση Πύλης Βασιλικής Β ́ Αλκίσωνος
2. Στην Πολιτιστική Διαδρομή «Πολιτιστική Εγνατία Οδός»
Ροδόπη: Συντήρηση και αποκατάσταση περίκεντρου ναού Μαξιμιανούπολης
Θεσσαλονίκη: Αποκατάσταση του λουτρού Μπέη Χαμάμ («Λουτρά Παράδεισος»)
Θεσσαλονίκη: Συντήρηση Παλαιολόγειων τοιχογραφιών μνημείων UNESCO (Αγία Αικατερίνη, Άγιος Νικόλαος Ορφανός, Προφήτης Ηλίας)
Θεσσαλονίκη: Εργασίες ανάδειξης περιβάλλοντος χώρου στη Ροτόντα (Μνημείο UNESCO)
Καστοριά: Αποκατάσταση Ι. Ν. Ταξιαρχών Μητροπόλεως και συντήρηση των τοιχογραφιών του
Καστοριά: Συντήρηση τοιχογραφιών Ιεράς Μονής Παναγίας Μαυριώτισσας
Καστοριά: Στερέωση, αποκατάσταση και συντήρηση Κουρσούμ τζαμί
Αλμωπία Πέλλας: Συντήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη του βυζαντινού κάστρου των Μογλενών (Χρυσής)
Ιωάννινα: Στερέωση, αποκατάσταση και συντήρηση Τζαμιού Καλούτσιανης
3. Στην Πολιτιστική Διαδρομή «Ο δρόμος προς τη Δύση. Από τον Όμηρο στον Θερβάντες»
Ολυμπία: Αποκατάσταση – στερέωση Θερμών Λεωνιδαίου
Ολυμπία: Αποκατάσταση και Συντήρηση συγκροτήματος Νότιων Θερμών
Ολυμπία: Αποκατάσταση και συντήρησης παλαιοχριστιανικής Βασιλικής (εργαστήριο Φειδία)
Νικόπολη: Εργασίες αποκατάστασης Παλατίου (οίκου Γεωργίου Εκδίκου) και άμεσου περιβάλλοντος χώρου του
Ναύπακτος: Στερέωση και αποκατάσταση κεντρικού τμήματος του Ενετικού Λιμένα
Κέρκυρα: Στερέωση και αποκατάσταση του Προμαχώνα Martinengo στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας
4. Στην Πολιτιστική Διαδρομή «Μνημειακά έργα Κυκλώπων και ανθρώπων κατά τη Μυκηναϊκή εποχή (2η χιλιετία π.Χ.)»
Βοιωτία: Αποκατάσταση νότιας πύλης και τμήματος τείχους εκατέρωθεν αυτής στη μυκηναϊκή ακρόπολη του Γλα
Αργολίδα: Εργασίες ανάδειξης θολωτού τάφου Ατρέως στις Μυκήνες
Αργολίδα: Μυκηναϊκό οδικό δίκτυο – μυκηναϊκές γέφυρες στο Ν. Αργολίδας (Καζάρμα, Αρκαδικό, Γαλούσι, Μυκήνες)
Μεσσηνία – Ηλεία: Θολωτοί τάφοι στο βασίλειο του Νέστορος
Μεσσηνία: Ανάδειξη αρχαιολογικού χώρου Περιστεριάς
5. Στην Πολιτιστική Διαδρομή «Δίκτυο κάστρων: Από το Βυζάντιο στην Οθωμανοκρατία»
Μεσσηνία: Στερέωση βραχωδών πρανών και αποκατάσταση προμαχώνα στο Κάστρο Κορώνης
Μεσσηνία: Στερέωση και αποκατάσταση του Κάστρου Μεθώνης
Άστρος Κυνουρίας: Στερέωση και αποκατάσταση Κάστρου Παράλιου Άστρους
Πάτρα: Στερέωση και Αποκατάσταση του ΝΔ ενετικού κυκλικού προμαχώνα του κάστρου Πάτρας
Ζάκυνθος: Αποκατάσταση και ανάδειξη κτηρίων στο εσωτερικό του κάστρου της Ζακύνθου

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ταλαιπωρία μετά θάνατον για γνωστό Πατρινό

Δημοσιεύθηκε

στις

Χρειάστηκε να ευαισθητοποιηθούν οι φίλοι του…

Συνταξιούχος έμπορος παρέμεινε 48 ώρες στο ψυγείο του Νοσοκομείου, αφού η σύζυγος δεν είχε τα χρήματα να πληρώσει στην Υπηρεσία Κοιμητηρίων για τα οφειλόμενα δικαιώματα του τάφου.

Οι φίλοι που ρωτούσαν για την ημέρα ταφής, ενημερώθηκαν για το πρόβλημα και μέσα σε λίγες ώρες βρήκαν την λύση συγκεντρώνοντας τα χρήματα.

ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΑΙΧΜΗΡΑ ΤΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Αχαιός πολιτικός μπαίνει στο χώρο της εστίασης

Δημοσιεύθηκε

στις

-Πολιτικός της Αχαΐας μπαίνει και στον χώρο της εστίασης.

Με αφανή εταιρεία η σύζυγός του συμμετέχει ως εταίρος σε παραλιακό εστιατόριο.

ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΑΙΧΜΗΡΑ ΤΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ

Περισσότερα
EKO
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Super market arapis
Coffe Island

Αυτή την εβδομάδα