Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020
Connect with us

Υγεία

Κορωνοϊός: Ακόμη μία δύσκολη εβδομάδα

Δημοσιεύθηκε

στις

Για μία «ακόμη δύσκολη εβδομάδα» έκανε λόγο κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης στο υπουργείο Υγείας η καθηγήτρια Παιδιατρικής και μέλος της Eπιτροπής εμπειρογνωμόνων, Βάνα Παπαευαγγέλου στον απόηχο των σημερινών 2.198 νέων κρουσμάτων, των 59 νέων θανάτων και των 400 διασωληνωμένων.

Πρόσθεσε, δε, ότι «αυτό που χαρακτηρίζει την μετάδοση του κορωνοϊού στην χώρα μας είναι η μεγάλη διασπορά». Ενώ αν και ο μέσος όρος ηλικίας κρουσμάτων είναι τα 42 έτη, την τελευταία εβδομάδα είχαμε 2.500 κρούσματα άνω των 65 ετών, γεγονός που μπορεί να σημαίνει επιβάρυνση νοσοκομεία.

Παράθυρο ελπίδας

Ωστόσο, παράλληλα, άνοιξε παράθυρο ελπίδας, τονίζοντας ότι ‘την επόμενη εβδομάδα ελπίζουμε ότι θα αρχίσουμε να χαμογελάμε και θα μειώνεται ο αριθμός των διασωληνωμένων και των νοσηλευόμενων στα νοσοκομεία. Και σε δύο εβδομάδες να άρουμε κάποιους από τους περιορισμούς».

Από την πλευρά του ο Γκίκας Μαγιορκίνης, αναφερόμενος στα εμβόλια και στις θετικές επιπτώσεις τους αναφορικά με τα μέτρα, τόνισε ότι «έχουμε πολύ δρόμο ακόμη».

Ενώ ο υφυπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης υποστήριξε ότι ο εμβολιασμός του πληθυσμού προγραμματίζεται να ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο και μετά.

www.aftodioikisi.gr

Υγεία

Πιάστε το σφυγμό σας, από τους καρδιολόγους της Αγίας Παρασκευής

Δημοσιεύθηκε

στις

Περισσότερα

Υγεία

Δέκα πράγματα για τον θηλασμό

Δημοσιεύθηκε

στις

Το μητρικό γάλα είναι η ιδανική φυσική τροφή για ένα βρέφος που αναπτύσσεται, αφού είναι γεμάτο με όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται, περιέχει φιλικά βακτήρια που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός υγιούς περιβάλλοντος στο έντερό του και εξασφαλίζει πολύ χρόνο και επαφή με τη μαμά.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα εντυπωσιακά facts που πιθανότατα δεν ξέρατε μέχρι τώρα για τον ηλασμό.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα εντυπωσιακά facts που πιθανότατα δεν ξέρατε μέχρι τώρα για τον θηλασμό.

*Καίει θερμίδες

Χρειάζεται ενέργεια για να διατηρηθεί η παροχή γάλακτος! Ο τακτικός θηλασμός καίει περίπου 500 θερμίδες την ημέρα, επομένως μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε ευκολότερα τα κιλά της εγκυμοσύνης.

*Δεν είναι πάντα εύκολο να μάθεις, αλλά είναι ενστικτώδες

Τα νεογέννητα που περνούν την πρώτη μία ή τις πρώτες δύο ώρες μετά τη γέννησή τους στην αγκαλιά της μαμάς τους, μπορεί να βρουν τον δρόμο προς… το στήθος της μαμάς τους και να αρχίσουν να τρέφονται μόνα τους, καταναλώνοντας ένα παχύ υγρό που ονομάζεται πρωτόγαλα και το οποίο το σώμα σας αρχίζει να παράγει πριν από το γάλα.

*Το ένα στήθος σας παράγει περισσότερο γάλα

Σχεδόν τα δύο τρίτα των μαμάδων παράγουν περισσότερο γάλα με το δεξί τους στήθος (και δεν έχει καμία σχέση με το αν είναι δεξιόχειρες).

*Διακριτικό άρωμα

Τα μωρά που θηλάζουν μπορούν να εντοπίσουν τη μαμά τους μεταξύ άλλων, βασιζόμενα μόνο στη μυρωδιά της.

*Διαφορετικό γάλα για τα πρόωρα μωρά

Εάν το μωρό σας γεννηθεί πρόωρα, το μητρικό γάλα έχει ακόμη περισσότερα πιθανά οφέλη. Σε σχετική μελέτη του 2018, οι ερευνητές βρήκαν ότι, μεταξύ των μωρών που γεννήθηκαν πρόωρα, εκείνα που θήλασαν για μεγαλύτερο διάστημα είχαν καλύτερη εγκεφαλική ανάπτυξη από τα υπόλοιπα. Επιπλέον μελέτες διαπίστωσαν ότι τα πρόωρα μωρά που έλαβαν περισσότερο μητρικό γάλα κατά τον πρώτο μήνα της ζωής τους είχαν μεγαλύτερη ανάπτυξη σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι άλλες έρευνες διαπίστωσαν ότι το μητρικό γάλα των μαμάδων με πρόωρα μωρά έχει διαφορετική σύνθεση από εκείνη των μαμάδων που τα μωρά τους δεν γεννήθηκαν πρόωρα. Όχι μόνο τα λιπαρά, τα σάκχαρα και οι πρωτεΐνες ήταν διαφορετικά, προκειμένου να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες ενός πρόωρου μωρού, αλλά υπήρχαν και διάφορα συστατικά που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον μεταβολισμό του μωρού ώστε να το βοηθήσουν να αναπτυχθεί.

*Γνωρίστε τη θηλή σας

Το μητρικό γάλα βγαίνει από πολλές τρυπούλες, όχι μόνο από μία. Ο ακριβής αριθμός πόρων ποικίλλει από μαμά σε μαμά, αλλά είναι κάπου μεταξύ 10 και 20.

*Το μεγαλύτερο δεν είναι απαραίτητα καλύτερο

Η ποσότητα του μητρικού γάλακτος που παράγει μια μαμά δεν έχει καμία σχέση με το μέγεθος των μαστών της.

*Τα εμφυτεύματα στήθους δεν επηρεάζουν

Οι περισσότερες γυναίκες με εμφυτεύματα στήθους εξακολουθούν να είναι σε θέση να θηλάσουν.

*Χαλαρωτικές ιδιότητες

Ο θηλασμός του μωρού προκαλεί την απελευθέρωση της ορμόνης οξυτοκίνης, η οποία χαλαρώνει εσάς και το μωρό σας.

*Είστε αυτό που τρώτε

Τα μωρά είναι πιο πιθανό να δοκιμάσουν και να απολαύσουν νέες γεύσεις εάν η μαμά τους τις τρώει ενώ θηλάζει.

 

Περισσότερα

Υγεία

Ο ξηρός καρπός που αδυνατίζει και ρίχνει το σάκχαρο

Δημοσιεύθηκε

στις

Υπάρχει ένας καρπός που εξασφαλίζει πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό και θωρακίζει την υγεία, βοηθώντας στην απώλεια βάρους και την μείωση του σακχάρου.

Σε επιστημονική μελέτη, άτομα με διαβήτη τύπου 2 και ελαφρά υπερλιπιδαιμία (αυξημένα τριγλυκερίδια και ελαφρά αυξημένη χοληστερόλη) ακολούθησαν διατροφή 1.88 θερμίδων, είτε χωρίς είτε με ανάλατα αμύγδαλα (περίπου 2 χούφτες, δηλαδή 56 γρ. αμύγδαλα). Όσοι ακολούθησαν τη διατροφή με τα αμύγδαλα, βίωσαν μείωση στα λιπίδια, στα επίπεδα σακχάρου νηστείας και ινσουλίνης νηστείας, ενώ είδαν να μειώνεται και ο λιπώδης ιστός στο σώμα τους.

Η κατανάλωση μόλις μιας χούφτας ανάλατων αμυγδάλων (28 γρ.) από άτομα με διαβήτη τύπου 2, πριν από ένα γεύμα πλούσιο σε άμυλο, φάνηκε να μειώνει τη μεταγευματική γλυκαιμία (αύξηση του σακχάρου μετά το φαγητό), σε ποσοστό 30%, σε μελέτη Αμερικανών ερευνητών. Η συγκεκριμένη δράση πιθανολογείται πως οφείλεται στη δράση συστατικών των αμυγδάλων που αδρανοποιούν την αμυλάση, ένα ένζυμο υπεύθυνο για τη διάσπαση (υδρόλυση) του αμύλου που τρώμε.

Κάθε διαιτολόγος είναι προσεκτικός όταν συντάσσει ένα πρόγραμμα διατροφής με σκοπό την απώλεια βάρους με τις «πυκνές» σε θερμίδες τροφές. Με τις τροφές δηλαδή που σε μικρό όγκο αποδίδουν πολλές θερμίδες. Τα αμύγδαλα είναι μια πυκνή θερμιδικά τροφή που όμως, αν τη «διαχειριστούμε» έξυπνα, όχι μόνο δεν θα επιβαρύνει τη σιλουέτα μας, αλλά μπορεί να μας βοηθήσει ουσιαστικά στη μάχη κατά των περιττών κιλών.

Η έξυπνη διαχείριση έγκειται:

-Στην προσοχή στην ποσότητα κατανάλωσης. (Όταν σας δίνεται οδηγία για κατανάλωση μιας χούφτας, περιοριστείτε στη μια χούφτα. Αν σας είναι δύσκολο να αντισταθείτε, μετρήστε προκαταβολικά την ενδεδειγμένη ποσότητα κατανάλωσης, τοποθετήστε τη σε μια σακουλίτσα τροφίμων και πάρτε αυτή μαζί σας, αντί για όλη τη συσκευασία).

-Στην επιλογή ανάλατων αμυγδάλων (τα αλατισμένα, πέρα από την όποια επιβάρυνση λόγω αλατιού, «διεγείρουν» για μεγαλύτερη ποσότητα κατανάλωσης)

-Στην αντικατάσταση ενός πλούσιου σε σάκχαρα σνακ με ίσης θερμιδικής αξίας αμύγδαλα.

www.aftodioikisi.gr

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Advertisement

Αυτή την εβδομάδα