Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021
Connect with us

Ελλάδα

Δημοτικά – Νηπιαγωγεία: Όλα τα «SOS» για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

Δημοσιεύθηκε

στις

Νέο τοπίο διαμορφώνεται από σήμερα για μαθητές δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, δασκάλους και γονείς.

Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσει εξ αποστάσεως με δύο τρόπους: την τηλεκπαίδευση και την εκπαιδευτική τηλεόραση. Η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι τα μέτρα είναι «καθαρά προληπτικού χαρακτήρα» και «δεν υποδεικνύονται από το επιδημιολογικό φορτίο στις σχολικές μονάδες, στις οποίες δεν έχει διαπιστωθεί τάση διασποράς του ιού». Όπως σημείωσε, «τα μέτρα στοχεύουν στην ευρύτερη μείωση της κινητικότητας των ενηλίκων». Η πρόσφατη εξέλιξη της πανδημίας στη Ελλάδα «είναι τέτοια που καθιστά αυτά τα μέτρα αναγκαία, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά από κοινού, ο καθένας και η καθεμία από εμάς με θυσίες και προσωπικό κόστος, τη διασπορά του κορωνοϊού στη χώρα».

Κατ’ εξαίρεση, σήμερα, γονείς και κηδεμόνες μαθητών δημοτικού, μπορούν να παραλάβουν βιβλία και προσωπικά αντικείμενα των μαθητών που έχουν τυχόν παραμείνει στις σχολικές μονάδες, κατόπιν συνεννόησης με τις διευθύνσεις των σχολείων και με τρόπο ώστε να τηρούνται πλήρως τα μέτρα πρόληψης και αποφυγής συνωστισμού.

Το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε δώδεκα χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για τη λειτουργία Δημοτικών και Νηπιαγωγείων από Δευτέρα.

Αναλυτικά:

1. Τι θα ισχύσει από τη Δευτέρα για τα σχολεία;
Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου και για δύο εβδομάδες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων όλης της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι είναι ήδη κλειστά και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, επίσης για 2 ακόμη εβδομάδες. Ανοιχτά θα παραμείνουν τα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

2. Γιατί κρίθηκε αναγκαίο τώρα το κλείσιμο δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών;

Η Επιτροπή των ειδικών είχε αποφανθεί ότι τα σχολεία πρέπει να είναι τα τελευταία που θα κλείσουν, αν χρειαστεί, και η μέχρι πρότινος εισήγησή τους για κλείσιμο δημοτικών και νηπιαγωγείων ήταν αρνητική. Και αυτό, γιατί δεν έχει παρατηρηθεί τάση διασποράς του ιού εντός της σχολικής κοινότητας.

Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δεν υποδεικνύονται λοιπόν από το επιδημιολογικό φορτίο στα σχολεία. Είναι μέτρα καθαρά προληπτικού χαρακτήρα, που συνδέονται με την έξαρση της πανδημίας ευρύτερα στην κοινωνία και στοχεύουν στη μείωση της κινητικότητας των ενηλίκων.

Όσο τα σχολεία είναι κλειστά, τότε υπάρχει εκ των πραγμάτων πολύ μεγάλη μείωση της ευρύτερης κινητικότητας. Ο πληθυσμός μαθητών και εκπαιδευτικών αγγίζει το 1,6 εκατομμύρια ανθρώπους, και αν προσθέσει σε αυτό κανείς και έναν γονιό/συνοδό για κάθε παιδί Δημοτικού αλλά και το βοηθητικό προσωπικό κ.ά., τότε ο μετακινούμενος πληθυσμός ξεπερνάει τα 2,3 εκατομμύρια. Αιτία λοιπόν της απόφασης είναι η κινητικότητα -γιατί μέσω αυτής τρέφεται ο ιός- και στόχος είναι ο περιορισμός της. Τα στοιχεία των τελευταίων ημερών δείχνουν ότι -μετά το lockdown- η κινητικότητα έχει μειωθεί, αλλά όχι σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Δεν υπάρχει, λοιπόν, θέμα υπερμετάδοσης στα σχολεία, αλλά θέμα μεγάλης κινητικότητας από και προς τα σχολεία. Και η κινητικότητα, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ανάγκη να περιοριστεί.

3. Με ποιο τρόπο θα λειτουργήσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα δημοτικά σχολεία;

Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσει εξ αποστάσεως με δύο αλληλένδετους τρόπους: Με την εκπαιδευτική τηλεόραση και τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση.

– Εκπαιδευτική τηλεόραση: Από τη Δευτέρα το πρωί στις 9 π.μ. -πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων- θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τηλεοπτικά μαθήματα για μαθητές δημοτικού.

-Σύγχρονη τηλεκπαίδευση: Από τη Δευτέρα, οι διευθύνσεις των σχολείων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα καταρτίσουν πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και θα κάνουν τις απαραίτητες δοκιμές. Η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου.  Θα είναι υποχρεωτική, η κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30’ και θα πραγματοποιείται από τις 2 έως τις 5 μ.μ. για τα δημοτικά, και από τις 2 έως τις 4:20 μ.μ. για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων σύντομων διαλειμμάτων.

Θα είναι υποχρεωτική, η κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30’ και θα πραγματοποιείται από τις 2 έως τις 5 μ.μ. για τα δημοτικά, και από τις 2 έως τις 4:20 μ.μ. για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων σύντομων διαλειμμάτων.

Έχουν σταλεί αναλυτικές οδηγίες σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας. Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα ενημερώσουν τους μαθητές και τους γονείς τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

4. Ποιο είναι το ωράριο που προβλέπεται για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Θα είναι υποχρεωτική, η κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30’ και θα πραγματοποιείται από τις 2 έως τις 5 μ.μ. για τα δημοτικά, και από τις 2 έως τις 4:20 μ.μ. για τα νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων σύντομων διαλειμμάτων.

Έχουν σταλεί αναλυτικές οδηγίες σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας. Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα ενημερώσουν τους μαθητές και τους γονείς τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

erotima__2_

5. Γιατί προκρίθηκε το μεσημεριανό – απογευματινό ωράριο για τους μαθητές Δημοτικών και Νηπιαγωγείων αντί για το πρωινό;

Για τους ακόλουθους βασικούς λόγους:

– Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες σε σχέση με τον απαιτούμενο αριθμό συσκευών για σύνδεση στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν στην οικογένεια υπάρχουν γονείς που τηλεργάζονται και μεγαλύτερα παιδιά Γυμνασίου / Λυκείου που κάνουν το πρωί τηλεκπαίδευση.

– Για να διευκολυνθούν οι οικογένειες των οποίων οι γονείς μπορεί να τηλεργάζονται το πρωί και ταυτόχρονα να χρειάζεται να βοηθήσουν τα μικρά τους παιδιά να συνδεθούν στις ψηφιακές τάξεις.

– Για να περιοριστεί η ταυτόχρονη χρήση των δικτύων της χώρας από εργαζόμενους, μαθητές, φοιτητές κ.ο.κ.

6. Γιατί προκρίνεται η λύση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;

Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία στη φυσική τάξη, στο σχολείο. Όσο όμως οι πρωτόγνωρες υγειονομικές συνθήκες μάς αναγκάζουν σε αναστολή λειτουργίας των σχολείων, είναι εξαιρετικά σημαντικό ο μαθητής να μπορεί να βλέπει το δάσκαλο/τη δασκάλα του, έστω και διαδικτυακά. Να διατηρείται όσο πιο ζωντανή γίνεται η επαφή μαζί του.

7. Η ύλη θα προχωράει κανονικά μέσω τηλεκπαίδευσης;

Ναι, προβλέπεται η ύλη να προχωράει κανονικά. Δεν πρέπει να αφήσουμε την πανδημία να σταθεί εμπόδιο στη μαθησιακή πρόοδο των παιδιών μας. Έτσι γίνεται και σε όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας που κάνουν τηλεκπαίδευση εδώ και 1 εβδομάδα. Λειτουργούν ταυτόχρονα πάνω από 40.000 διαδικτυακά τμήματα την ημέρα, 700.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν προσαρμοστεί άριστα στις νέες αυτές συνθήκες, και το πρόγραμμα προχωράει κανονικά.

8. Αν ένας μαθητής δεν έχει συσκευή ή σύνδεση ίντερνετ για να συνδεθεί τι μπορεί να κάνει;

– Από το Μάρτιο, το Υπουργείο στέλνει συστηματικά τεχνολογικό εξοπλισμό στα σχολεία, μέσα από σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια και δωρεές που έχει εξασφαλίσει. Ο εξοπλισμός αυτός μπορεί να διατεθεί, με απόφαση του Διευθυντή, σε μαθητές που το έχουν περισσότερο ανάγκη (βάσει κριτηρίων, μεταξύ των οποίων το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας).

– Το Υπουργείο Παιδείας έχει εξασφαλίσει δωρεάν χρήση δεδομένων (data) για όποιον συνδέεται στις πλατφόρμες με τις οποίες συνεργάζεται το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.

– Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω διαδικτύου, ακόμη και αν δεν έχει υπολογιστή, τάμπλετ, έξυπνο κινητό τηλέφωνο, μπορεί να συνδεθεί στην ψηφιακή τάξη και μέσω τηλεφώνου, με αστική χρέωση.

9. Πώς θα ξέρει ο μαθητής με ποιο τρόπο να συνδεθεί στην ψηφιακή του τάξη;

Έχουν σταλεί αναλυτικές οδηγίες σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας. Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενημερώνουν τους μαθητές και τους γονείς/κηδεμόνες τους για τις λεπτομέρειες σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις.

10. Είμαι εκπαιδευτικός και θα ήθελα περαιτέρω πληροφορίες και υποστήριξη για την προετοιμασία των ψηφιακών μαθημάτων

– Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει εκπονήσει Οδηγό για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως, στον οποίο αποτυπώνονται συνοπτικά οι βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθούνται για την αποδοτικότερη εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και είναι διαθέσιμο για όλους.

– Λειτουργούν Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) για την ταχεία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία της σχολικής εκπαίδευσης από απόσταση. Μπορείτε να παρακολουθήσετε δύο σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα (MOOCS):

* από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ)
* από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
– Επιπρόσθετα, δρομολογείται πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, οι οποίες εντάσσονται στο στρατηγικό πλαίσιο των επιμορφώσεων (με προϋπολογισμό 2 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ).

– Όλες οι πληροφορίες για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι συγκεντρωμένες εδώ. (Σημειωτέον ότι ο διαδικτυακός τόπος του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου στον οποίο παραπέμπει και το συγκεκριμένο site βρίσκεται σήμερα – Κυριακή 15/11 – σε διαδικασία αναβάθμισης.)

– Οδηγίες χρήσης πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς
– Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία, μπορείτε να απευθυνθείτε στο κέντρο εξυπηρέτησης (Help Desk) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

– Επιπλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων σας και οι οποίοι είναι κατάλληλα καταρτισμένοι ώστε να σας καθοδηγήσουν.

11. Τι προβλέπεται για τους εργαζόμενους γονείς μαθητή Δημοτικού ή Νηπιαγωγείου;

Όπως και στο προηγούμενο κύμα της πανδημίας, προβλέπονται άδειες ειδικού σκοπού ενός εκ των δύο γονέων, και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, η οποία ρύθμιση άλλωστε εφαρμόζεται μέχρι σήμερα και στις περιπτώσεις αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή σχολικών μονάδων εξ αιτίας του κορωνοϊού. Επίσης, ο προγραμματισμός της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διαφορετικές ζώνες (πρωί – απόγευμα) έχει σκοπό και να διευκολύνει τις οικογένειες με εργαζόμενους γονείς και παιδιά διαφορετικών ηλικιών.

12. Τι μπορεί να κάνει ένας γονιός αν το παιδί του έχει αφήσει βιβλία και άλλα προσωπικά αντικείμενα στο σχολείο;

Κατ’ εξαίρεση, τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου θα μπορούν γονείς και κηδεμόνες να παραλάβουν βιβλία και προσωπικά αντικείμενα των μαθητών που έχουν τυχόν παραμείνει στις σχολικές μονάδες, κατόπιν συνεννόησης με τις διευθύνσεις των σχολείων και με τρόπο ώστε να τηρούνται πλήρως τα μέτρα πρόληψης και αποφυγής συνωστισμού. Για τη συγκεκριμένη μετακίνηση, όσοι παραλάβουν τα αντικείμενα από το σχολείο θα πρέπει να στείλουν μήνυμα με τον αριθμό 4 στο 13033.

Το πρόγραμμα

Με μαθήματα από την εκπαιδευτική τηλεόραση από αύριο και τηλεκπαίδευση από την Τετάρτη ξεκινά η εξ αποστάσεως διδασκαλία μετά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Μέσω της εκπαδευτικής τηλεόρασης και της τηλεκπαίδευσης θα γίνονται μαθήματα για τους μαθητές των δημοτικών κατά το διάστημα της αναστολής λειτουργίας των σχολείων. Από τις 9:00 σήμερα το πρωί, θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τα τηλεοπτικά μαθήματα για τους μαθητές Δημοτικού. Η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει από την Τετάρτη και θα είνα υποχρεωτική. Η κάθε εκπαιδευτική ώρα θα διαρκεί 30 λεπτά. Για τους μαθητές Δημοτικών τα μαθήματα θα διαρκούν από τις 14.00 έως τις 17.00 και για τους μαθητές Νηπιαγωγείων από τις 14.00 έως τις 16.20.
Όσον αφορά -ειδικά- την εκπαιδευτική τηλεόραση, τα γυρίσματα των μαθημάτων, τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει, λαμβάνουν χώρα εντός των σχολικών αιθουσών, προκειμένου το περιβάλλον να είναι οικειο στους μαθητές.

Μέχρι στιγμής είναι έτοιμα 220 βιντεομαθήματα, με τα γυρίσματα να συνεχίζονται και την προσεχή εβδομάδα.

Το πρόγραμμα της Δευτέρας – 9:00 το πρωί

Γλώσσα Α’: Διδασκαλία για τον τονισμό (Εκπαιδευτικός: Σοφία Γεωργανά)
Διαθεματικό Β’: Μαθαίνω την ώρα (Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Καρατζογιάννη)
Γλώσσα Γ’: Χρόνοι ρημάτων ενεργητικής φωνής (Εκπαιδευτικός: Ρενάτα Ζαφείρη)
Μαθηματικά Γ’ – Δ’: Τα τρίγωνα (Εκπαιδευτικός: Μίνα Τόδωρη)
Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’: Σπονδυλωτά και ασπόνδυλα ζώα (Εκπαιδευτικός: Σοφία Παναγιωτοπούλου)
Μαθηματικά Β’-ΣΤ΄: Νοερές πράξεις Α (Πρόσθεση & Αφαίρεση) (Εκπαιδευτικός: Γιάννης Καραγιαννάκης)
Ιστορία Ε’: Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο (Εκπαιδευτικός: Σοφία Κλαδά)
Γλώσσα Ε’ – ΣΤ’: Παράγραφος και κειμενικοί δείκτες (Εκπαιδευτικός: Κωνσταντίνα Πατρικάκου)

Το πρόγραμμα της Τρίτης – 9:00 το πρωί

Γλώσσα Α’: Πρώτη Γραφή & Ανάγνωση (Εκπαιδευτικός: Κωνσταντίνα Κότσαρη)
Γλώσσα Β’: Οικογένειες λέξεων – Λεξιλόγιο (Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Ζέρβα)
Μαθηματικά Β’ – Γ’: Προπαίδεια (1, 2, 3) (Εκπαιδευτικός: Σοφία Πανταζή)
Μαθηματικά Γ’: Δεκαδικοί αριθμοί (Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Τσάλλα)
Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’: Το σώμα μας (Εκπαιδευτικός: Σοφία Παναγιωτοπούλου)
Γλώσσα Δ’ – Ε’ – ΣΤ’: Επαναληπτικό μάθημα (Θέμα, Πολύς, Ενεστώτας & Αόριστος) (Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος)
Μαθηματικά Ε’: Διάταξη δεκαδικών αριθμών – Αξία θέσης ψηφίου (Εκπαιδευτικός: Ειρήνη Πιπερίδου)
Γεωγραφία ΣΤ’: Το σχήμα και οι κινήσεις της γης (Εκπαιδευτικός Μαριάννα Μυρσιάδη)

Ελλάδα

Υπουργείο Παιδείας: Διευκρινίσεις για βαθμούς και απουσίες σε Γυμνάσια και Λύκεια

Δημοσιεύθηκε

στις

Διευκρινίσεις για το τι ισχύει στη βαθμολόγηση μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου και Λυκείου στο ‘Α τετράμηνο, όπως επίσης και στην προσμέτρηση απουσιών, δίνει το υπουργείο Παιδείας.

Αναλυτικότερα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων το υπουργείο στη σχετική του ανακοίνωσε αναφέρει ότι για όποιο μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες στο Α’ τετράμηνο, υπάρχει η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών.

Όσο για την καταχώρηση των απουσιών, το υπουργείο διευκρίνισε ότι αυτή γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (δεν προσμετρώνται οι απουσίες λόγω τεχνικών ζητημάτων και ασθενείας).

Επιπλέον, ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών/τριών θα εξεταστεί στο τέλος του Β’ τετραμήνου.

Περισσότερα

Ελλάδα

Πέθανε ο δημοσιογράφος Βασίλης Τριανταφύλλου

Δημοσιεύθηκε

στις

Την τελευταία του πνοή άφησε τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου ο δημοσιογράφος και διευθυντής έκδοσης της εφημερίδας RealnewsΒασίλης Τριανταφύλλου.

Δεν κατάφερε να βγει νικητής στη μεγάλη μάχη που έδωσε με τον καρκίνο, για να βυθίσει στη θλίψη την οικογένειά του, τους φίλους και τους συνεργάτες του και γενικότερα τον χώρο της δημοσιογραφίας, τον οποίο υπηρέτησε για περισσότερα από 35 χρόνια.

Την είδηση επιβεβαίωσε και η ιστοσελίδα real.gr, η οποία έγραψε ότι «αργά το βράδυ της Δευτέρας έφυγε από τη ζωή -μετά από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο- ο Βασίλης Τριανταφυλλου, διευθυντής έκδοσης της εφημερίδας Realnews.

Ο Βασίλης Τριανταφύλλου υπηρέτησε για περισσότερα από 35 χρόνια τη δημοσιογραφία με ήθος και αξιοπρέπεια. Βρισκόταν στην ηγετική ομάδα της εφημερίδας από την πρώτη ημέρα της έκδοσής της και αγκάλιαζε με αγάπη όλους τους συναδέλφους του.

Η διοίκηση και οι εργαζόμενοι του Real Group τον αποχαιρετούν με βαθιά οδύνη. Οι σκέψεις όλων αυτή την ώρα είναι στη σύζυγο του, στον μονάκριβο γιο του και στους οικείους του».

Περισσότερα

Ελλάδα

Μπακογιάννη: Θετικό το πρόσημο των διερευνητικών επαφών Ελλάδας-Τουρκίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Θετικό είναι το πρόσημο για τον πρώτο κύκλο των διερευνητικών επαφών Ελλάδας-Τουρκίας σύμφωνα με την πρώην υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη.

«Δεν περίμενε κανένας ότι θα υπήρχε πρόβλημα χθες στην Κωνσταντινούπολη. Και οι δυο πλευρές προσήλθαν αποφασισμένες να προχωρήσουν τις διερευνητικές. Αν επρόκειτο να βάλω ένα πρόσημο, θα το έκρινα θετικό» είπε στον ΣΚΑΪ.

Σημείωσε δε ότι έγιναν και κάποιες υψηλού συμβολισμού κινήσεις από την Τουρκία, όπως η μεταφορά των συζητήσεων από το ξενοδοχείο στο Ντολμά Μπαχτσέ, αλλά και η παρουσία Καλίν, ο οποίος- όπως είπε- είναι το alter ego του Ερντογάν, αλλά κι εκτός αυτού, ανήκει στην κατηγορία εκείνων που θεωρούν ότι μια καλύτερη σχέση με την Ελλάδα είναι σημαντική.

«Η πολιτική δεν είναι ένα εκκρεμές»

Η Ντόρα Μπακογιάννη υπογράμμισε ότι είναι πολύ νωρίς να πούμε ότι μπαίνουμε σε μια άλλη φάση, καθώς αυτό θα φανεί στους επόμενους γύρους.

«Δεν είναι εύκολο να ξανακερδηθεί η εμπιστοσύνη ανάμεσα στις δύο χώρες, η οποία έχει πλήρως χαθεί. Η πολιτική δεν είναι ένα εκκρεμές που μπορείς να πας από τη μια άκρη στην άλλη με μεγάλη ταχύτητα. Τώρα είμαστε τελείως στην αρχή. Θα προχωρήσουμε…Δεν έχουμε ψευδαισθήσεις, δεν είμαστε αφελείς» είπε.

Την αλλαγή στάσης της Άγκυρας την απέδωσε στο γεγονός ότι κατάλαβε ότι η πολιτική που ακολούθησε αυτόν το καιρό δεν της βγήκε καθόλου.

«Ακολούθησε μια δύσκολη και κοστοβόρα πολιτική κι είχε τα αντίθετα αποτελέσματα. Έφερε τους Αμερικανούς στο αμήν, τις επέβαλαν κυρώσεις. Στην Ευρώπη είχε ξεχειλίσει το ποτήρι και αντιλαμβανόταν ότι θα έχει κυρώσεις και από αυτήν και ταυτόχρονα στο εσωτερικό πολιτικό σκηνικό τα πράγματα είναι δύσκολα στην οικονομία», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Υπογράμμισε μάλιστα ότι οι διερευνητικές επαφές δεν ήταν επιλογή της Τουρκίας, καθώς προσπάθησε δύο φορές τον τελευταίο καιρό να τις αποφύγει.

Επιπλέον, η κ. Μπακογιάννη σημείωσε ότι ακόμα και ο τουρκικός τύπος γράφει ότι η Ελλάδα προσέρχεται στο τραπέζι των συζητήσεων πάρα πολύ ενδυναμωμένη. «Η χώρα μας έχει κάνει μια συμφωνία με την Ιταλία και μια με την Αίγυπτο, έχει αυξήσει την αμυντική της θωράκιση με τα Rafale, έχει αναβαθμίσει τις σχέσεις της με τις ΗΠΑ με την αναβάθμιση της Σούδας. Η Τουρκία αυτά τα καταλαβαίνει ότι έχει απέναντι της μια χώρα ενδυναμωμένη», τόνισε.

Ερωτηθείσα αν η Ελλάδα έχει εμπιστοσύνη στην Τουρκία, δήλωσε ότι με προσοχή, σύνεση κι αποφασιστικότητα θα παρακολουθήσουμε την τουρκική στάση.

Σχετικά με την αντίθετες απόψεις που διατυπώνονται για τις διερευνητικές, αρχικά απάντησε χρησιμοποιώντας τα λόγια του Κωνσταντίνου Καραμανλή το 1978 στη Βουλή ότι για την επίλυση των διαφορών υπάρχουν οι εξής τρόποι: Ο διάλογος, η διαιτησία και ο πόλεμος.

«Επειδή άκουσα να λένε ότι θα πάμε στη Χάγη με άλλο νομικό πλαίσιο κι όχι με το πλαίσιο του Διεθνούς Δικαίου, θέλω να διαβεβαιώσω ότι στη Χάγη, αν οι Τούρκοι την αποδεχτούν, όπως οφείλουν, θα πάμε με το ένα και μοναδικό Διεθνές Δίκαιο», επισήμανε η πρώην υπουργός Εξωτερικών προσθέτοντας ότι «είναι η υποχρέωση της Ε.Ε. σε όποια συμφωνία κάνει με την Τουρκία να βάλει ως όρο από την αρχή τον σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου».

«Ο κ. Σαμαράς έχει παγίως αυτές τις απόψεις»

Απαντώντας στον πρώην πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος με άρθρο του εξέφρασε την αντίθεσή του με τις διερευνητικές επαφές Ελλάδας-Τουρκίας σημείωσε δε ότι «εμείς στη ΝΔ επειδή έχουμε την τύχη να έχουμε πολλούς πρώην πρωθυπουργούς, έχουμε εγκαίρως δηλώσει ότι οι πρώην πρωθυπουργοί έχουν το αυτονόητο δικαίωμα να καταθέτουν τις απόψεις τους είτε αυτές είναι σύμφωνες είτε όχι με τις απόψεις της ηγεσίας».

Πρόσθεσε δε ότι «ο κ. Σαμαράς έχει παγίως αυτές τις απόψεις με ένα μικρό διάλειμμα, της δικής του πρωθυπουργίας. Γιατί κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργίας του οι διερευνητικές επαφές προχωρούσαν, άρα είχαν τον ίδιο στόχο με τον δικό μας. Μάλιστα με παρέμβαση του κ. Βενιζέλου τότε το αντικείμενο των διερευνητικών επεκτάθηκε και στην Ανατολική Μεσόγειο και τα ανώτατα συμβούλια συνεργασίας των χωρών προχωρούσαν. Όταν άσκησε την εξουσία, την άσκησε με τις πάγιες θέσεις του Υπουργείου Εξωτερικών».

Πυρά στις φαρμακευτικές εταιρείες

Σε ό,τι αφορά στην πανδημία, η κ. Μπακογιάννη εξέφρασε την ανησυχία της για τα εμβόλια εξαπολύοντας πυρά κατά των φαρμακευτικών εταιρειών.

«Η δική μου προσωπική άποψη που θα καταθέσω στο Συμβούλιο της Ευρώπης, γιατί είναι το μείζον θέμα, είναι ότι καμία φαρμακευτική εταιρεία δεν έχει το δικαίωμα με χρήματα, τα οποία δόθηκαν από την Ε.Ε. για τη στήριξη στην αναζήτηση των εμβολίων, να διαχειρίζεται το εμβόλιο για κερδοσκοπικούς λόγους και να λέει για παράδειγμα στην Ευρώπη ότι θα σας δώσω τα μισά εμβόλια από αυτά που σας είχα υποσχεθεί, διότι ενδεχομένως θα τα πουλήσει σε άλλη χώρα», υπογράμμισε.

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα