Κυριακή 7 Μαρτίου 2021
Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

Οι Άγιοι από την Ιεραποστολή του Αγίου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου-Γράφει ο Δημήτριος Τσερεγκούνης

Δημοσιεύθηκε

στις

Στην Εκκλησία του Χριστού οι πιστοί καλούμεθα να συνειδητοποιούμε τις ευλογίες της αγάπης του Θεού.

Οι Άγιοι της Εκκλησίας ζούσαν τις αλήθειες αυτές και με τα θεάρεστα έργα τους τις μετέδιδαν παντού ,ξεχώριζαν γιατί είχαν «οσμή ζωής εις ζωήν» 1.Κορ.2,16. [μυρωδιά ζωηφόρο που παρέχει ζωή ].
Ο Άγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος Μαθητής του Κυρίους υπήρξε μια μαρτυρία αγάπης, μια «ευωδία Χριστού». Με την πνοή του Αγίου Πνεύματος μετά την Πεντηκοστή κατά τις Αποστολικές –Ιεραποστολικές του περιοδείες έφθασε με τις μεγάλες δυσκολίες της εποχής του σε «Εθνη τα μη ειδότα Θεόν» και δίδαξε την αγάπη του Χριστού μέχρι Σταυρού και θανάτού, την νίκη Του κατά του θανάτου δια της Αναστάσεως. Με υπομονή Κατηχούσε – Βάπτιζε πιστούς, στις Εκκλησιαστικές κοινότητες χειροτονούσε Κληρικούς, Επισκόπους. Με επαγρύπνηση επιτελούσε το δύσκλο έργο, όπως επισημαίνει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος «πτερώσαι ψυχή, αρπάσαι κόσμου και δούναι Θεώ» [να δώσουμε φτερά στην ψυχή, να την αρπάξουμε από τον κόσμο και να τη δώσουμε στο Θεό].
Ο Άγιος Ανδρέας με αυταπάρνηση «ευαγγελίζετο Χριστόν». Για την Αποστολική του προσφορά σεμνύνονται πολλές περιοχές. Υπενθυμίζονται το Βυζάντιο,η Πάτρα όπου και μαρτύρησε.
Θρονική εορτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου
«Η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως έχει καθιερώσει την ημέρα της μνήμης του Αποστόλου [30 Νοεμβρίου] ως Θρονική Εορτήν, εορταζομένην μετά λαμπρότητος».
«Μυρίπνοα άνθη του παραδείσου» οι Άγιοι από τις Αποστολικές του περιοδείες.
Ο Άγιος Ανδρέας είχε πολλές ευλογίες των αγώνων του. Δοξολογεί ακατάπαυστα τον Θεό και παρακαλεί για τους συνανθρώπους του. Ευφραίνεται μαζί με Αγίους από τις Αποστολικές του περιοδείες.
Θα παρουσιασθούν με συντομία από το Αγιολόγιο της Εκκλησίας Άγιοι Επίσκοποι και Αγίες Μαθήτριες του.
Ι. Άγιοι Επίσκοποι.
Άγιος Στάχυς, επίσκοπος Βυζαντίου .
Στο Βυζάντιο το Αποστολικό έργο του Αγίου Ανδρέου είχε ξεχωριστή απήχηση. Δημιούργησε μεγάλη Εκκλησιαστική κοινότητα με ιεραποστολική δράση. Ο Άγιος Ανδρέας χειροτόνησε τον Στάχυ πρώτον Επίσκοπο Βυζαντίου, διάδοχό του. Ο επίσκοπος Στάχυς εργάστηκε ιεραποστολικά με ζήλο. Ανήγειρε Ιερό Ναό στην Αργυρούπολη, που συναθροίζονταν πιστοί άνω των δύο χιλιάδων. Εορτάζει την 31 Οκτωβρίου .
Άγιος Αμπλίας, επίσκοπος Οδυσσουπόλεως .
Από τον Απόστολο Ανδρέα εγκαταστάθηκε Επίσκοπος στην Οδυσσούπολη. Ο Άγιος Αμπλίας αγωνίστηκε εναντίων των ειδώλων και μαρτυρικά ετελειώθη. Εορτάζει την 31 Οκτωβρίου .
Άγιος Ουρβανός επίσκοπος Μακεδονίας.
Συνεορτάζει με τους Αγίους Στάχυ και Αμπίλα 31 Οκτωβρίου. Και για τον Άγιο Ουρβανό αναφέρεται ότι έγινε Επίσκοπος και εγκαταστάθηκε στη Μακεδονία από τον Απόστολο Ανδρέα. Ο Άγιος Ουρβανός εξυμνείται για την διάδοση των αληθειών του Ευαγγελίου.
Άγιος Φιλόλογος επίσκοπος Σινώπης του Πόντου.
Σε στίχο της εορτής του με ποιητική χάρι τονίζεται η αγάπη του για τον Θεόν.«Φιλόλογος φιλών σε τον Θεόν Λόγον».
Ο Άγιος Φιλόλογος χειροτονήθη και ορίστηκε Επίσκοπος στη Σιώπης του Πόντου από τον Απόστολο Άγιο Ανδρέα.
Η μνήμη τιμάται από την Εκκλησία μας στις 5 Νοεμβρίου.
Για τους Αγίους Στάχυ, Αμπλία, Ουρβανός, Φιλόλογο αναφέρεται ιδιαίτερα και ο Απόστολος Παύλος, τους απευθύνει αδελφικούς χαιρετισμούς στην Προς Ρωμαίους Επιστολή τους [Ρωμ.16,9], [Ρωμ.16,15.]
Απόστολοι εκ των Εβδομήκοντα .
Οι Άγιοι Στάχυς,Αμπλίας, Ουρβανός, Φιλόλογος συγκαταλέγονται στους Αγίους Αποστόλους εκ των Εβδομήκοντα. Εορτάζουν και την 4 Ιανουαρίου.
ΙΙ. Μαθήτριες του Αγίου Ανδρέου.
Αγία Ωραιοζήλη .

Όταν ο Άγιος Ανδρέας δρούσε στο Βυζάντιο η Ωραιοζήλη κατοικούσε εκεί από Έλληνες ειδωλολάτρες γονείς.
Ο Άγιος Νικόδημαος Αγιορείτης επισημαίνει «από τότε εσαγηνεύθη δια των λογικών δικτύων του Αγίου Ανδρέου του Πρωτοκλητου και η σεμνοτάτη αύτη Ωραιοζήλη και ελυτρήθη από τον βυθόν της ειδωλολατρείας… Από τον Απόστολο γαρ Ανδρέα εβαπτίσθη αύτη και εφωτίσθη…Σπούδαζε δια των καλών έργων να γίνεται κήρυξ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. καλουμένη ισαπόστολος…συνέτρεχον εις αυτήν πλήθος Ελλήνων πολύ,και ωφελούντο με τις καθημερινές της διδασκαλίες ,την μεν προτέραν κακήν ζωήν τους αλησμονούντες,επιστρέφοντες δε εις τον Χριστόν και με μεν την χάρν αυτού οικειούμενοι» Εορτάζει 26 Ιουλίου.
Αγία Πολυξένη.

Η Πολυξένη με την αδελφή της Ξανθίππη ζούσαν στα μέσα του 1 μ.Χ. αιώνα στην Ιβηρική χερσόνησο, στην Ισπανία.
Οι ευγενείς αυτές υπάρξεις αναζητούσαν τις αλήθειες του χριστιανισμού. Η Πολυξένη με τη φλόγα της πίστεως μετέβη στα μέρη του Βυζαντίου που δρούσε ο Άγιος Ανδρέας. Γνώρισε τον «αυτόπτην του Λόγου και θείον κήρυκα, και εθνών πνευματικόν σαγηνευτήν αληθώς». Μαθήτευσε κοντά του. Κατηχήθηκε. Βαπτίστηκε από το Άγιο Απόστολο. Με τα εφόδια της πίστεως επέστρεψε στην πατρίδα της και εργάστηκε ιεραποστολικά. Συνεορτάζει με την αδελφής της Αγία Ξανθίππη στις 23 Σεπτεμβρίου.
Οι Άγιοι Επίσκοποι και οι Μαθήτριες του Αγίου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου διακρίθηκαν για τους ωραίους αγώνες δια την διάδοση των αληθείων της πίστεως στο Ιησού Χριστό. Μεταλαμπάδευαν το ανέσπερο Φως του Χριστού, της Αναστάσεως.
Αυτό ας αποτελεί ένα διαχρονικό μήνυμα.

Άρθρα-Συνεργασίες

Ο Κριμαϊκός Πόλεμος έφερε την… χολέρα που έπληξε Αθήνα και Πειραιά το 1854-Τα μέτρα για την επιδημία

Δημοσιεύθηκε

στις

Η σύγχρονη πανδημία μας προσφέρει μιαν ευκαιρία να μεταφερθούμε σε μιαν ανάλογη επιδημία τού 19ου αιώνα και να διαπιστώσουμε πώς αντιμετωπίστηκε από τις αρμόδιες αρχές τής εποχής, αλλά και από τον απλό κόσμο.

Συγκεκριμένα το 1854 επιδημία χολέρας έπληξε κυρίως τον Πειραιά και την Αθήνα. Η χολέρα είναι ένα νόσημα που προκαλείται από το βακτήριο δονάκιο (vibrio cholerae) και χαρακτηρίζεται από έντονη διάρροια, η οποία μπορεί να προκαλέσει σοβαρή αφυδάτωση. Οφείλεται στην κατανάλωση νερού, γάλακτος ή τροφών που έχουν μολυνθεί εξαιτίας των ανθυγιεινών τρόπων λειτουργίας των συστημάτων ύδρευσης και αποχέτευσης.
Η επιδημία προέκυψε ως εξής: Στο πλαίσιο τού Κριμαϊκού Πολέμου, τον Μάιο τού 1854 Άγγλοι και Γάλλοι στρατιώτες αποβιβάστηκαν στον Πειραιά και τον κατέλαβαν, με στόχο να ξεκαθαρίσουν στο παλάτι ότι πρέπει να σταματήσουν την δράση τους οι Έλληνες αντάρτες στην Θεσσαλία και την Ήπειρο, που τις κατείχαν ακόμη οι Τούρκοι.
Αυτό γιατί κατά τον Κριμαϊκό Πόλεμο η Ρωσία πολεμούσε εναντίον τής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, την οποία συνέδραμαν Βρετανία και Γαλλία. Η παραμονή των ξένων στον Πειραιά, που αριθμούσε 25.000 κατοίκους περίπου, δεν έφερε μόνο πολιτική ταπείνωση και πίεση, αλλά και χολέρα. Μια φονική επιδημία που εξαπλώθηκε και στην Αθήνα.
Τα πρώτα κρούσματα τής ασθένειας εμφανίστηκαν στον Πειραιά τον Ιούνιο, σε μέλη τού αγγλογαλλικού πληρώματος. Γι’ αυτό η συγκεκριμένη επιδημία ονομάστηκε «η Ξένη τού 1854». Αρχικώς η κατάσταση υποτιμήθηκε. Ο Γάλλος διοικητής δεν ενέκρινε να τεθεί ο Πειραιάς σε καραντίνα ούτε την δημιουργία ειδικής ζώνης που θα απέκλειε τον Πειραιά από την Αθήνα. Οι τοπικές αρχές αδράνησαν. Μόνο όταν έγιναν γνωστοί οι πρώτοι θάνατοι, ο Πειραιάς τέθηκε σε καραντίνα.
Ο Δήμαρχος Πειραιά Πέτρος Σκυλίτσης (1784-1872) θεωρήθηκε υπεύθυνος και επαύθη από τα καθήκοντά του, ενώ οι αρχές στην Αθήνα τέθηκαν σε επιφυλακή. Ωστόσο το έργο τους ήταν δύσκολο, γιατί οι ξένοι στρατιώτες παρέβαιναν τον αποκλεισμό τού Πειραιά και επισκέπτονταν την Αθήνα.
Εν τω μεταξύ οι Πειραιώτες εγκατέλειπαν μαζικά τα σπίτια τους για να μην κολλήσουν χολέρα. Οι περισσότεροι κατέφυγαν στα νησιά τού Αργοσαρωνικού, ενώ οι πιο πλούσιοι έφτασαν μέχρι την Σύρο και το Ναύπλιο. Η πρώτη φάση τής εξάπλωσης περιορίστηκε στον Πειραιά και διήρκεσε μέχρι τον Αύγουστο τού 1854, οπότε επανήλθε και η επικοινωνία Αθήνας – Πειραιά.
Έτσι δεν είναι απολύτως σαφές πώς έφτασε η ασθένεια στην Αθήνα. Το επικρατέστερο σενάριο είναι ότι ήλθε μέσω Σύρου με τα εμπορικά πλοία και διήρκεσε από τον Οκτώβριο ώς τον Δεκέμβριο. Οι κάτοικοι τής πρωτεύουσας αντιμετώπισαν την επιδημία όπως και οι Πειραιώτες, με μαζική φυγή. Το Μαρούσι, η Κηφισιά, η Χασιά και τα Καλύβια ήσαν οι πιο δημοφιλείς σωτήριοι προορισμοί!
Στην Αθήνα παρέμειναν οι φτωχότεροι, ενώ υπολογίζεται ότι από τον πληθυσμό τής πόλεως, περίπου 30.000, χάθηκαν σχεδόν 3.000 ψυχές.
Αμέσως ελήφθησαν μέτρα από τις Αρχές για τον καθαρισμό των αγορών (κρεοπωλείων, οπωροπωλείων), που θεωρούνταν εστίες μόλυνσης. Οι ειδικοί συμβούλευαν τον κόσμο να αποφεύγει το κρύο, τον αέρα και την υγρασία, καθώς συντελούσαν στην επιδείνωση τής νόσου. Τα σχολεία έκλεισαν, καθώς και τα καταστήματα, όπου μπορούσε να επικρατήσει συνωστισμός, όπως μαγειρεία και οινοπωλεία.
Σύντομα η κατάσταση έγινε έκρυθμη, αφού Υπουργοί, δημόσιοι υπάλληλοι, ο ίδιος ο Δήμαρχος εγκατέλειψαν την θέση τους, η διοικητική μηχανή εξαρθρώθηκε, η αγορά παρέλυσε και η κερδοσκοπία οργίαζε. Αν δεν υπήρχε ισχυρή φρουρά και αν δεν παρέμεναν οι Βασιλείς Όθων και Αμαλία, οι οποίοι με καθημερινές εμφανίσεις σε διάφορα μέρη τής πόλης έδειχναν την αλληλεγγύη τους, σίγουρα θα είχαν γίνει πολλές εξεγέρσεις και λεηλασίες.
Σύμφωνα με τις γλαφυρές περιγραφές τού Εμμανουήλ Λυκούδη, ο οποίος τιμήθηκε αργότερα με το αξίωμα τού Νομικού Συμβούλου τού Κράτους, οι γιατροί τής εποχής «υπήρξαν ήρωες, γεμάτοι αφοσίωσι, θάρρος, αφιλοκέρδεια. Ένας εξ αυτών, εργαζόμενος άνευ αμοιβής, ο Σταυρίδης, έδωκε και την ζωή του την πολύτιμη».

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΣΑΚΕΙΟ

Ο Μητροπολίτης Αθηνών Νεόφυτος έκλεισε τους ναούς, ενώ πολλοί ιερείς δεν δέχονταν καν να θάψουν τους νεκρούς, αλλά ο λαός ζητούσε να γίνουν λιτανείες για να εκλείψει το κακό. Η επίσημη Εκκλησία που απέδωσε την χολέρα στην απομάκρυνση τού ανθρώπου από τον Θεό, συνέστησε μετάνοια, ενώ εδέχθη να διοργανώσει λιτανείες για να σωθεί ο κόσμος. Δεν έλειπαν βέβαια και τότε οι ζηλωτές ιερείς που αντιδρούσαν στο κλείσιμο των εκκλησιών και διαμαρτύρονταν εντόνως…
Η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία με την διαχρονική προσφορά στην Παιδεία τού Έθνους, κλήθηκε λίγα χρόνια μετά την ίδρυσή της (1836) να διαχειριστεί την επιδημία, προκειμένου να προστατεύσει τις μαθήτριες που διέμεναν στο οικοτροφείο της. Βέβαια τα σχολεία έκλεισαν και οι περισσότερες μαθήτριες είχαν ακολουθήσει τους δικούς τους στα γύρω χωριά. Όμως οι εσωτερικές μαθήτριες είχαν αποκλεισθεί στο Εκπαιδευτήριο, το οποίο με δυσκολίες φρόντιζε για την διατροφή, την καθαριότητα και την υγεία των μαθητριών. Σημειώνεται ότι η Φ.Ε. έχασε τρία ιδρυτικά μέλη της ως απώλειες τής επιδημίας: Τον Διδάσκαλο τού Γένους Γεώργιο Γεννάδιο, τον αγωνιστή και Πρόεδρο τού Αρείου Πάγου Ιωάννη Σωμάκη και τον αγωνιστή Ιωάννη Ζαφειρόπουλο. Μάλιστα ο Γεννάδιος και ο Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος, επίσης θύμα τής επιδημίας, υπήρξαν και ιδρυτικά μέλη τής Φιλικής Εταιρείας.
Το πλέον αξιοπερίεργο είναι ότι η επιδημία φαίνεται ότι στέρησε μιαν τελευταία ευκαιρία να επισκεφθεί την Αθήνα ο Ευεργέτης Απόστολος Αρσάκης. Το Σχολείο είχε εγκατασταθεί στο νέο μεγαλοπρεπές κτήριο από τον Νοέμβριο τού 1852 . Επειδή δεν κατέστη τότε δυνατόν να παρευρεθεί ο Αρσάκης, αποφασίστηκε η επίσημη τελετή να γίνει μαζί με τα θυρανοίξια τού ναού, τα οποία κατόπιν αναβολών ορίστηκαν στις 22 Μαΐου 1855. Ούτε και τότε όμως ήλθε ο Αρσάκης λόγω «των πολιτικών περιστάσεων». Εννοούσε προφανώς τον Κριμαϊκό Πόλεμο στον οποίο είχε εμπλακεί η Ελλάδα, αλλά και τις συνέπειες τη οδυνηρής επιδημίας που είχε πλήξει την χρονιά εκείνη την χώρα…

 

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

GOLDEN VISA: Θύμα του Covid19 ή επενδυτική φούσκα;- Του Στάθη Κατσαντά

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο χρόνος που πέρασε (2020) έφερε έναν ακόμη προβληματισμό σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος  GOLDEN VISA για τη χώρα μας.

Μπορεί  ένας βασικός λόγος της καθολικής πτώσης του ενδιαφέροντος για την GV να είναι η πανδημία, αλλά σίγουρα δεν είναι ο μοναδικός.

Σύμφωνα με στοιχεία που διαθέτει το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, το 2020 εκδόθηκαν 400 περίπου νέες άδειες σε ενδιαφερόμενους πολίτες προερχόμενους εκτός ΕΕ με κατώτερο ποσό επένδυσης τα 250.000 ευρώ για αγορά ακινήτου.

Ο αντίστοιχος αριθμός που εκδόθηκε το 2019 ήταν περίπου 3500 άδειες και το 2018 1800 άδειες. Εύκολα διαπιστώνουμε ότι η πτώση για το 2020 αγγίζει το 95% σε σχέση με το 2019.

Το γεγονός ότι για να πραγματοποιηθούν πράξεις αγοροπωλησίας, θεωρείτο αναγκαίο, εκτός από μία σειρά δικαιολογητικών που απαιτούνται, να υπάρχει και φυσική παρουσία των υποψηφίων επενδυτών και φυσικά, τα κλειστά σύνορα ή οι περιορισμοί για την πραγματοποίηση ταξιδίων από διάφορες χώρες, συνετέλεσαν  στην αρνητική αυτή εξέλιξη.

Στη χώρα μας το ελάχιστο απαραίτητο ποσό επένδυσης είναι τα 250.000 ευρώ και σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές  χώρες εμφανίζεται ιδιαίτερα χαμηλό. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι από το 2014 έως το 2020 στη χώρα μας εκδόθηκαν 8.000 περίπου άδειες, με πιθανό πλήθος ωφελούμενων 24.000 άτομα ( μέλη οικογενειών) και με συνολικό τζίρο αγορών 2 δις ευρώ.

Επίσης στη χώρα μας  το μίνιμουμ ποσό των 250.000 ευρώ, είναι ανεξάρτητο από την ηλικία / παλαιότητα του ακινήτου και αυτό λειτουργεί ανισσόροπα σε σχέση με τη λειτουργία του προγράμματος. Σε άλλες ευρωπαικές χώρες, για τα παλαιά ακίνητα απαιτείται ποσό επένδυσης 350.000 ευρώ ενώ για τα καινούρια 500.000 ευρώ. Συνεκτιμούμε εδώ ότι στην αγορά παλαιών ακινήτων, ο επενδυτής θα χρειαστεί να εκτιμήσει και το κόστος ανακατασκευής.

Ο θεσμός του προγράμματος του  GV με τον τρόπο που λειτούργησε τα προηγούμενα έτη στη χώρα μας, έφερε ανισότητες  στη διαχείρισή του καθώς οι εμπλεκόμενοι στις πράξεις αυτές, δεν ήταν πάντα σύννομοι ( συμβολαιογράφοι, δικηγόροι, μηχανικοί, λογιστές, μεσίτες, μεταφραστές). Αυτό έγινε κυρίως γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση, δεν έδωσε ιδιαίτερο βάρος στις τυπικές διαδικασίες και μηδένιζε έτσι την εφαρμογή των όσων ο νόμος απαιτούσε.

Ενδεικτικό παράδειγμα της προχειρότητας είναι ο ιδιοκτήτης καταστήματος εστίασης σε νησί που γνωρίζεται με Κινέζο τουρίστα και επιτυγχάνει να του πουλήσει τρεις γκαρσονιέρες στην συνολική τιμή των 250.000 ευρώ, πολύ πάνω από την αντικειμενική αξία καθώς και πάνω από την πραγματική εμπορική αξία. Ο συγκεκριμένος καταστηματάρχης υποκατέστησε  το επάγγελμα του μεσίτη, του δικηγόρου, του λογιστή, του μηχανικού, κατέληξε στη συμβολαιογραφική πράξη της αγοραπωλησίας και ο Κινέζος πολίτης απέκτησε την  GV και μαζί το πλεονέκτημα να χρησιμοποιεί πλέον την Ελλάδα, ως εφαλτήριο για την υπόλοιπη Ευρώπη.

Αξιοσημείωτα στοιχεία αποτελούν επίσης, η προέλευση εθνικότητας των ενδιαφερομένων, όπου κυριαρχούν Κινέζοι, Τούρκοι, Ισραηλίτες, Αιγύπτιοι, Ρώσοι. Ενδιαφέρον προκαλεί και η επιλογή περιοχής για αγορά, που κυρίως είναι τα νησιά του Ιονίου και Αιγαίου πελάγους, η περιοχή της Χαλκιδικής και της Αργολίδος αλλά κυρίως η Αττική με επίκεντρο την Αθήνα.

Το νέο ενδιαφέρον που περιμένουμε να εκδηλωθεί σχετικά με την απόκτηση της  GV, ακούει στο όνομα Ηνωμένο Βασίλειο, μετά την εφαρμογή του  Brexit , και την διάθεση των Άγγλων πωλητών να εκμεταλευθούν το σχετικό ευεργέτημα και να αποκτήσουν ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα στα πλαίσια του σχετικού νόμου.

Αυτό που τελικά μένει σαν απορία, είναι αν η GV αποτελεί για τη χώρα μας μια επενδυτική προοπτική για οικονομική ανάπτυξη ή είναι μια φούσκα που κυρίαρχα λειτούργησε να ξεπουληθούν στο κέντρο της Αθήνας ακίνητα φιλέτα, χωρίς καμία προοπτική και με μοναδικούς οφελούμενους κάποιους «έξυπνους» αλλοδαπούς καθώς κι ένα πλήθος Ελλήνων επιτηδείων μεσαζόντων

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

«Μας είχε χτυπήσει τον κώδωνα προεκλογικά»-Του Νίκου Μοίραλη

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Το προηγούμενο χρονικό διάστημα εντάθηκε ο δημόσιος διάλογος εντός και εκτός ακαδημαϊκής κοινότητας για τις επικείμενες συγχωνεύσεις τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών.
Η σύγκλητος και ο νέος πρύτανης πορεύονται στη γραμμή χωροταξικής συγκέντρωσης των τμημάτων στη Πάτρα και ταυτόχρονο κλείσιμο των περιφερειακών τμημάτων σε Αμαλιάδα, Πύργο, Αγρίνιο, Μεσολόγγι και Αίγιο.
Αντιθέτως οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι της Ηλείας και της Αιτωλοακαρνανίας, το περιφερειακό συμβούλιο ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ και πολλά δημοτικά συμβούλια των 2 νομών επιθυμούν την περαιτέρω στήριξη των τμημάτων εκτός Πατρών και την συνέχεια της λειτουργίας τους με μεγαλύτερη χρηματοδότηση από το υπουργείο παιδείας.
Οφείλουμε να ανατρέξουμε στην προεκλογική περίοδο των Αρχαιρεσιών του ΑΕΙ ΠΑΤΡΑΣ και θα συνειδητοποιήσουμε πως η σημερινή πρυτανική αρχή είχε δημόσια τοποθετηθεί υπέρ της συγκέντρωσης των τμημάτων στην «ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ» ενώ αντίθετα το πρυτανικό σχήμα που υπερασπιζόταν την στήριξη των επαρχιακών τμημάτων ηττήθηκε.
Αξίζει να καταγραφεί πως τα πρώην περιφερειακά τμήματα των ΤΕΙ στήριξαν πανηγυρικά τον κο ΜΠΟΥΡΑ γνωρίζοντας τις προθέσεις του και ουσιαστικά με την ψήφο τους νομιμοποίησαν τις επερχόμενες μεταρρυθμίσεις.
Αυτό που επιβάλλεται να πράξουν το πολιτικό σύστημα και η αυτοδιοίκηση είναι να συζητήσουν με τους καθηγητές, το επιστημονικό προσωπικό και τους φοιτητικούς συλλόγους και να αφουγκραστούν τις ανησυχίες τους και τις προθέσεις τους.
Οι ελλείψεις μόνιμων καθηγητών, η υποχρηματοδότηση, η εγκατάλειψη των υποδομών, το απαρχαιωμένο πρόγραμμα σπουδών, η απαξίωση στις επιλογές των ενδιαφερομένων στο μηχανογραφικό ήταν οι αιτίες που φτάσαμε στο σήμερα.
Αν δώσουμε λύσεις σε αυτά τα θέματα μπορούμε να μιλάμε για διατήρηση των περιφερειακών τμημάτων αλλιώς η υιοθέτηση της πρότασης ΜΠΟΥΡΑ θα φαντάζει μονόδρομος για την ομαλή λειτουργία του πανεπιστημίου Πατρών.
Τα ακαδημαϊκά κριτήρια πρέπει να κρίνουν τη πορεία των ιδρυμάτων κι όχι τα οικονομικά δεδομένα στήριξης των επαρχιακών πόλεων.

*Ο Νίκος Μοίραλης είναι μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΙΝ.ΑΛ., δημοτικός σύμβουλος Πατρέων

 

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα