Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2021
Connect with us

Οικονομία

Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός για ένα Βιώσιμο Σύστημα Υγείας

Δημοσιεύθηκε

στις

Μεγάλο ενδιαφέρον αλλά και λύσεις για την επόμενη ημέρα του συστήματος υγείας προέκυψαν από τη διαδικτυακή συζήτηση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου μετά από πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ανωνύμων Εταιρειών και ΕΠΕ με την υποστήριξη της INTERAMERICAN, της Philips και της Deloitte Ελλάδος.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό του συστήματος υγείας μέσα από τις σύγχρονες λύσεις και εφαρμογές της τεχνολογίας, που θα ωφελήσουν τους πολίτες, τους παρόχους υγείας αλλά και το κράτος. Ο διάλογος προβλήθηκε σε live streaming μέσω του YouTube channel του cnn.gr.

Στην επίκαιρη συζήτηση, που συντόνισαν οι δημοσιογράφοι του CNN Greece, Νατάσσα Σπαγαδώρου και Δημήτρης Μαλλάς, με τη συμβολή του Προέδρου του Συνδέσμου Ανωνύμων Εταιρειών και ΕΠΕ, Σίμου Αναστασόπουλου, συμμετείχαν σημαντικά πρόσωπα από θέση ευθύνης στην κυβέρνηση, την τοπική αυτοδιοίκηση, τον ασφαλιστικό κλάδο και τον τομέα της τεχνολογίας υγείας. Η σύνθεση των συνομιλητών απέδωσε υλοποιήσιμες λύσεις αλλά και πρακτικές που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή για τη βιωσιμότητα του τομέα της Υγείας.

Το έναυσμα της συζήτησης στο πλαίσιο της πρώτης θεματικής για «Βιώσιμα Συστήματα Υγείας και την εμπειρία διαχείρισης της κρίσης» έδωσε ο Προέδρος του Συνδέσμου Ανωνύμων Εταιρειών και ΕΠΕ, Σίμος Αναστασόπουλος, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Χρειάζεται ένας ριζικός επανασχεδιασμός του συστήματος υγείας ο οποίος θα πρέπει να στηρίζεται στα νέα εργαλεία, στις ηλεκτρονικές και ψηφιακές υπηρεσίες και στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. Αυτό αποτελεί καθοριστική επιλογή, κατά την οπτική της επιχειρηματικής κοινότητας που δραστηριοποιείται στον τομέα, για τον σχεδιασμό ενός νέου συστήματος υγείας – μάλιστα υποστηρίζεται από την χρηματοδότηση της ΕΕ. Είναι η στιγμή να βάλουμε, πλέον, τις βάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον χώρο της υγείας».

Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης, μίλησε για την εξελισσόμενη υγειονομική κρίση, την αντιμετώπισή της, την επόμενη ημέρα στο σύστημα υγείας αλλά και τις συνέργειες του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Όπως επεσήμανε: «Η χώρα μας έχει πρωτοπορήσει σε ψηφιακές εφαρμογές και τηλεματική. Οι ψηφιακές υπηρεσίες έρχονται να βελτιώσουν, κυρίως, την καθημερινή επαφή του πολίτη με το σύστημα υγείας και να καταστήσουν πιο αποδοτικό το σύστημα, ώστε να είναι βιώσιμο». Ο υφυπουργός τόνισε ότι «στην εξέλιξη της πανδημίας αποκτήσαμε τεράστια εμπειρία και γνώση αλλά ταυτόχρονα καταφέραμε, σε μικρό χρονικό διάστημα, να ξεπεράσουμε στρεβλώσεις και ελλείψεις του παρελθόντος και να υλοποιήσουμε πιο νωρίς έργα τα οποία ήταν στον προγραμματικό μας λόγο, όπως για παράδειγμα η άυλη συνταγογράφηση». Παρατήρησε ότι από τον Ιούλιο έως και σήμερα το σύστημα υγείας άνοιξε περισσότερες από 410 Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. «Είδαμε πως μπορεί να ανταποκριθεί έγκαιρα στις νέες συνθήκες το σύστημα, υπό πίεση. Όταν μιλάμε για ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας, θα πρέπει να εννοείται ότι ο στόχος του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι κοινός: να διασφαλίσουμε την υγεία των πολιτών. Γνωρίζουμε τί χρειάζεται να κάνουμε και θα το κάνουμε!» κατέληξε ο κ. Κοντοζαμάνης.

Εξίσου σημαντική ήταν και η συμβολή στη συζήτηση και του καθηγητή Υγιεινής και Επιδημιολογικής ΕΚΠΑ, Γκίκα Μαγιορκίνη. Ο καθηγητής αναφέρθηκε ειδικότερα στην πανδημία, την αντιμετώπιση των συνεπειών και τις εκτιμήσεις για τη συνέχεια: «Το δεύτερο κύμα της πανδημίας είναι δυσκολότερο, καθώς η θερμοκρασία μειώνεται και περνάμε από τους ανοικτούς στους κλειστούς χώρους. Το μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας έχει κρατήσει την επιδημία υπό έλεγχο, με εξαίρεση τη Βόρεια Ελλάδα. Το γεγονός αυτό, οφείλεται στην υπερμετάδοση του ιού περί τα μέσα του Οκτωβρίου» σημείωσε, λέγοντας για τα αναμενόμενα εμβόλια πως «έχουν περάσει από τις ίδιες διαδικασίες μελέτης με άλλα εμβόλια όσον αφορά στην ασφάλεια και έχουν εφαρμοστεί σε δεκάδες χιλιάδες εθελοντές, κάτι που δεν έχουμε δει να συμβαίνει με άλλα εμβόλια. Έχουμε πολλές μελέτες που αποδεικνύουν τόσο την ασφάλεια όσο και την αποτελεσματικότητα του εμβολίου. Αυτή τη στιγμή, παρατηρείται μείωση της μετάδοσης του ιού και με την έλευση των εμβολίων θα γίνουν πολλά βήματα μπροστά, ώστε να τον ξεπεράσουμε».
Την INTERAMERICAN εκπροσώπησαν ο Διευθύνων Σύμβουλος, Γιάννης Καντώρος και ο Γενικός Διευθυντής Ασφαλίσεων Ζωής & Υγείας και Πρόεδρος του EURAPCO Health Group, Γιώργος Βελιώτης. Ο κ. Καντώρος, μιλώντας για την επόμενη ημέρα του συστήματος υγείας, υπογράμμισε ότι το κόστος για την υγεία είναι αρκετά μεγάλο στην Ελλάδα. Όπως εξήγησε, «ένα μεγάλο μέρος του κόστους πληρώνεται απευθείας από την τσέπη του καταναλωτή και πρόκειται για δαπάνες που εκταμιεύονται κατά τη στιγμή της ανάγκης. Η χώρα μας αποτελεί εξαίρεση σε σύγκριση με τα προηγμένα ευρωπαϊκά κράτη και θα πρέπει να σχεδιάσουμε ένα πιο λειτουργικό σύστημα». Επισημαίνοντας την αναγκαιότητα συμπράξεων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, είπε ότι «μόνο με συνεργασία μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες του συστήματος και να αναβαθμίσουμε τον τομέα της πρωτοβάθμιας υγείας, που αυτή τη στιγμή είναι η αχίλλειος πτέρνα. Καταλύτης, φυσικά, σε αυτό θα είναι η αξιοποίηση της τεχνολογίας». Από την πλευρά του, ο κ. Βελιώτης τόνισε: «Με την πανδημία βγήκαν στην επιφάνεια οι σχεδιαστικές δυσλειτουργίες του συστήματος. Απαιτείται ένα νέο μοντέλο υγείας με περισσότερη πρωτοβάθμια περίθαλψη, εξειδίκευση και εστίαση στον ασθενή. Η ψηφιακή εποχή παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία για να προχωρήσουμε στις απαραίτητες αλλαγές».

Στη δεύτερη θεματική ενότητα για την «Πρωτοβάθμια Υγεία, Ψηφιακή Τεχνολογία και Τηλεματική στην Υγεία» τοποθετήθηκε εκ μέρους του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο υφυπουργός Γιώργος Γεωργαντάς, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων: «Μέσα από την υγειονομική κρίση υπάρχουν κάποια οφέλη για τη χώρα. Ένα από αυτά, είναι τα άλματα που έγιναν σε όλη τη δημόσια διοίκηση σε σχέση με τις ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες μπήκαν στη ζωή μας αποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να ακολουθήσει τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών χωρών σε επίπεδο ψηφιακών υπηρεσιών. Στον τομέα της υγείας καταφέραμε, σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, την άυλη συνταγογράφηση η οποία αγκαλιάστηκε από εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας. Έχουμε πολλά σχέδια για το επόμενο διάστημα και το Ταμείο Ανάκαμψης στοχεύει στην υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού. Ο φάκελος τους ασθενούς είναι ένα από αυτά τα σχέδια και έχει προγραμματιστεί να υλοποιηθεί με γρήγορα βήματα, από το ερχόμενο έτος». Μιλώντας για τη στόχευση από το υπουργείο, είπε ότι: «Πρέπει να γίνει σε δύο επίπεδα. Πρώτον, στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, όπου αυτό είναι εφικτό, με σκοπό τη μείωση των ασκόπων μετακινήσεων των ασθενών, την άσκοπη επανάληψη εξετάσεων και την αποφυγή διακίνησης χειρογράφων. Έτσι προστατεύεται ο ασθενής και εξοικονομείται πολύτιμος χρόνος για τους γιατρούς. Το δεύτερο επίπεδο στόχευσης πρέπει να αφορά στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για νέες εφαρμογές τηλεϊατρικής». Ο υφυπουργός ενημέρωσε πως «σύντομα θα έχουμε τη δημοσιοποίηση της ψηφιακής βίβλου, η οποία θα περιγράφει τον προγραμματισμό για τα αναγκαία έργα και της απαραίτητες παρεμβάσεις σε κάθε τομέα. Σε συνεργασία με το εκάστοτε υπουργείο, η υλοποίηση αυτή θα μπορέσει να υποστηρίξει αυτό το μεγάλο “εθνικό στοίχημα” για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας».

Ακολούθως, ο Δημήτρης Παπαστεργίου, πρόεδρος ΚΕΔΕ και δήμαρχος Τρικκαίων, εστίασε στη σημασία της τηλεματικής στην υγεία, αναφερόμενος στο χαρακτηριστικό παράδειγμα της πόλης του. «Κατά τα τελευταία δύο χρόνια, στα Τρίκαλα είχαμε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα κυρίως για τους ηλικιωμένους ανθρώπους, που πάσχουν από άνοια και μέσω της τεχνολογίας να μπορέσουμε να κάνουμε τη διαβίωσή τους ακόμα καλύτερη. Το πρόγραμμα ονομάζεται ACTIVAGE και συμμετείχαν σε αυτό 50 εταίροι από όλη την ΕΕ. Μέσα από την ανάπτυξη της πλατφόρμας Internet of Things, τοποθετήσαμε στα σπίτια τους ανιχνευτές κίνησης, panic button, αισθητήρες θερμοκρασίας, καταγράφοντας με αυτό τον τρόπο τις καθημερινές τους συνήθειες. Αν κάποια μέρα, λοιπόν, άλλαζε κάτι στην καθημερινότητά τους το σύστημα αυτόματα μας έδινε ένα alert για να ειδοποιήσουμε τους δικούς τους ανθρώπους. Συνεπώς, αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά ότι η τηλεφροντίδα είναι πολύ σημαντική αλλά και εύκολη στην εφαρμογή της» τόνισε.

Στον ίδιο θεματικό πυλώνα τοποθετήθηκε και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Philips, Παναγιώτης Μπαράς, λέγοντας: «Η βασική έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι το σύνολο όλων αυτών των λύσεων που προσφέρουν η πληροφορική υγείας και η τεχνολογία και μας επιτρέπουν να παρέχουμε βελτιώσεις στον τρόπο ζωής, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια υγεία. Ως Philips, εκπροσωπούμε τους κατασκευαστές των λύσεων αυτών που κάνουν χρήση της τεχνητής και προσαρμοσμένης νοημοσύνης, λύσεων που βρίσκουν σταδιακά την εφαρμογή τους στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Είμαστε στην αρχή ακόμα του ταξιδιού αλλά αν υπάρξει η βούληση σε επίπεδο ατόμου και πολιτείας και σκληρή δουλειά από όλους μας, έχουμε την ευκαιρία να εκτελέσουμε ένα ποιοτικό άλμα και να βάλουμε την τεχνολογία στην υπηρεσία της υγείας, επιτυγχάνοντας την ποιοτική διαβίωση των πολιτών». Ο κ. Μπαράς υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η τηλεϊατρική αλλάζουν τον τρόπο δουλειάς μας. Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αποδεχτούμε και να αγκαλιάσουμε αυτή την αλλαγή για να την προχωρήσουμε μπροστά, βάζοντας όλα αυτά τα τεχνολογικά εργαλεία σε λειτουργία. Οι συνδιαμορφωτές των τεχνολογικών λύσεων έχουν τα μέσα αλλά και τη διάθεση να στηρίξουν τέτοια έργα με εκπαίδευση και με προώθηση αυτής της αλλαγής κουλτούρας στις ροές εργασίας. Αξίζει να επενδύσουμε, λοιπόν, στην εκπαίδευση καθώς αποτελεί το κλειδί για μπορέσουμε να βάλουμε τις λύσεις σε εφαρμογή».

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συνεισφορά του CEO Deloitte Ελλάδος, Δημήτρη Κουτσόπουλου, ο οποίος ανέλυσε τους λόγους που οδηγούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, τα οφέλη αλλά και τους κινδύνους. Όπως είπε: «Η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής μιας νέας πραγματικότητας. Οι ασθενείς επιζητούν μια γέφυρα μεταξύ της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας περίθαλψης η οποία ακόμα και απομακρυσμένα θα μπορεί να κατευθύνει τον ασθενή στις υπόλοιπες βαθμίδες περίθαλψης χωρίς την υπερφόρτωση του συστήματος υγείας. Τηλεϊατρική, ηλεκτρονική συνταγογράφηση και ηλεκτρονικός φάκελος είναι οι αναγκαίες λύσεις για την βελτιστοποίηση της ποιότητας ζωής του ασθενούς αλλά και της προσβασιμότητας στο σύστημα υγείας. Τα οφέλη είναι σημαντικά και αφορούν τους ασθενείς, την πολιτεία αλλά και τους ίδιους τους παρόχους». Όπως επεσήμανε ο κ. Κουτσόπουλος, στην τηλεϊατρική παρατηρείται μείωση οδοιπορικών, εξοικονόμηση χρόνου, βελτίωση προσδόκιμου επιβίωσης και ποιότητας ζωής. Σε σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η Deloitte στην Αμερική, προέκυψε ότι τα ιατρικά ζητήματα των ασθενών που αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία από την πρώτη τηλεσυνεδρία ανήλθαν στο 83%. Τα οφέλη για τους παρόχους υγείας είναι η βελτιωμένη παραγωγικότητα μέσω της εξοικονόμησης πόρων και η μείωση επανεισαγωγών στα νοσοκομεία, ενώ για την πολιτεία έχουμε αυξημένη πρόληψη υγείας πληθυσμού με χαμηλό κόστος και καλύτερη αντιμετώπιση των κρουσμάτων της πανδημίας. Τέλος, η χρήση των Big Data Analytics προσφέρει εξατομικευμένη και ακριβέστερη διάγνωση και θεραπεία για τον ασθενή, αναβαθμίζει την εμπειρία της περίθαλψης, βελτιώνει τη διαγνωστική ικανότητα, ενώ εξασφαλίζει αποτελεσματική θεραπεία για τον πάροχο και αυξημένη πρόληψη υγείας πληθυσμού για την πολιτεία. «Σαφώς και υπάρχουν κίνδυνοι, ρυθμιστικά εμπόδια, οικονομικοί περιορισμοί, δυσκολίες στην αποτελεσματική ψηφιοποίηση των δεδομένων του ασθενούς. Όμως, η εξέλιξη των τεχνολογιών μπορεί να τα μετριάσει όλα αυτά και με το παραπάνω» κατέληξε ο ομιλητής.

Κλείνοντας, οι Γιάννης Καντώρος και Γιώργος Βελιώτης τοποθετήθηκαν και στα θέματα της ψηφιακής τεχνολογίας και της τηλεματικής στην Υγεία. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της INTERAMERICAN, τόνισε: «Η προσθήκη ψηφιακών εργαλείων σε συνδυασμό με μια καλύτερη και πιο ορθολογική οργάνωση των πρωτοβάθμιων κέντρων φροντίδας θα αποφορτίσει το σύστημα και θα αυξήσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, παρέχοντας πρόσβαση σε μεγαλύτερες ομάδες του πληθυσμού. Υπάρχουν πολλές εφαρμογές που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και καταλήγουν σε μια απλή αυτοδιάγνωση, απαντώντας σε κάποιες απλές ερωτήσεις – π.χ. μέσα από ένα κινητό τηλέφωνο ή έναν υπολογιστή, με υψηλό ποσοστό ακρίβειας. Έτσι, ο ασθενής μπορεί να καταλάβει αν αυτά τα συμπτώματα είναι σοβαρά και πρέπει να έρθει σε επαφή με έναν γιατρό. Συνεπώς, μειώνονται σε μεγάλο βαθμό οι αχρείαστες επισκέψεις σεις ιατρικές μονάδες». Αντιστοίχως, ο Γενικός Διευθυντής Ασφαλίσεων Ζωής & Υγείας INTERAMERICAN ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Η υγεία θα είναι πάντα ανθρωποκεντρική και η σχέση με τον γιατρό θα είναι πάντα στον πυρήνα, όμως με την τηλεϊατρική και τα εργαλεία που ήδη υπάρχουν, θα μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά και να παρέχονται πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγείας. Η ψηφιακή εποχή θα βοηθήσει στην μείωση της γραφειοκρατίας και στην ενοποίηση του συστήματος υγείας που αυτή την στιγμή λειτουργεί αποσπασματικά. Ο χώρος της ασφάλισης θα πρέπει να εστιάσει περισσότερο στις εξωνοσοκομειακές καλύψεις και στις χρόνιες παθήσεις και αποτελεί ευκαιρία τόσο για το ιδιωτικό όσο και για τον δημόσιο τομέα».
Η πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ανωνύμων Εταιριών και ΕΠΕ με την υποστήριξη της INTERAMERICAN, της Philips και της Deloitte Ελλάδος γι’ αυτόν τον διαδικτυακό διάλογο ολοκληρώθηκε με τους συνομιλητές να απαντούν σε ερωτήσεις, τις οποίες έθεσε το κοινό που παρακολουθούσε τη συζήτηση.

Παρακολουθείστε ολόκληρη τη συζήτηση στο YouTube Channel του CNN Greece

Περισσότερα
Advertisement

Οικονομία

Σημαντική απόδοση 4,95% του αμοιβαίου κεφαλαίου επένδυσης των δύο Επαγγελματικών Ταμείων της INTERAMERICAN

Δημοσιεύθηκε

στις

Τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης υπολογίζονται, πλέον, ως ένας αξιόπιστος τρόπος
συμπληρωματικής συνταξιοδοτικής αναπλήρωσης του εισοδήματος.

Η INTERAMERICAN είναι από τις πρώτες επιχειρήσεις που συνέστησαν ΤΕΑ, αρχικά για τους εργαζομένους της – που
έχει εισέλθει στο ενδέκατο έτος της λειτουργίας του –  και στη συνέχεια για τους
ασφαλιστικούς συνεργάτες πωλήσεων (διαμεσολαβούντες), που ιδρύθηκε και λειτουργεί από
το 2019. Και τα δύο Ταμεία, αποταμιεύουν τις επενδύσεις τους μέσω του αμοιβαίου
κεφαλαίου «ΤΕΑ INTERAMERICAN Global Balanced Fund of Funds», το οποίο κατά το 2020,
παρά την πρωτοφανή αρνητική συγκυρία λόγω της πανδημίας, πέτυχε απόδοση 4,95%
στους μεριδιούχους του, μέλη των δύο Ταμείων της εταιρείας. Είναι αξιοσημείωτο ότι το
αμοιβαίο κεφάλαιο, στο οποίο επενδύονται οι εισφορές των μελών από τον Ιούλιο του 2013,
έχει παρουσιάσει από τότε έως το τέλος του έτους που έκλεισε σωρευτική απόδοση 29,69%.
Το μεικτό αμοιβαίο κεφάλαιο «ΤΕΑ INTERAMERICAN Global Balanced Fund of Funds»
χαρακτηρίζεται από παγκόσμιο προσανατολισμό, επενδύοντας σε άλλα επιλεγμένα κεφάλαια
εξειδικευμένων επενδυτικών οίκων του εξωτερικού. Με σκοπό την προστασία του κεφαλαίου
και την επίτευξη αποδόσεων σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα από υπεραξία και εισόδημα, είναι
ένα ισορροπημένο – δηλαδή, μεσαίου επενδυτικού κινδύνου – αμοιβαίο κεφάλαιο, όπως
επιβεβαιώνεται και από τις αποδόσεις του στο ασταθές οικονομικό περιβάλλον της περιόδου
που λειτουργεί. Οι αποδόσεις του σε ετήσια βάση έχουν κυμανθεί από 2,30% μέχρι 8,95%
(2019), με αρνητικό πρόσημο μόνο κατά το 2018 (-5,52%).
Η  INTERAMERICAN αποτελεί τη μοναδική εταιρεία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς που
έχει συστήσει δύο Επαγγελματικά Ταμεία, στη λειτουργία των οποίων συνεισφέρει οικονομικά.
Το σημαντικότερο είναι πως η εταιρεία συνεισφέρει, επιπλέον της τακτικής μηνιαίας εισφοράς
κάθε εργαζομένου μέλους του ΤΕΑ του Προσωπικού της ποσοστό 5,25% επί της μεικτής
μισθοδοσίας του. Το ΤΕΑ Προσωπικού αριθμεί σήμερα 1.287 ασφαλισμένους και έχει 24,11
εκατ. ευρώ σε καταβεβλημένες εισφορές, ενώ έχει καταβάλει παροχές 3,79 εκατ. ευρώ σε
μέλη της. Τα υπό διαχείριση κεφάλαια εφάπαξ παροχών ανέρχονται στα 22,86 εκατ. ευρώ.
Αντιστοίχως, το πολύ νεώτερο ΤΕΑ Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών της INTERAMERICAN
αριθμεί 580 ασφαλισμένους με 1,03 εκατ. ευρώ καταβληθείσες εισφορές και υπό διαχείριση
κεφάλαια εφάπαξ παροχών 951.364 ευρώ.
Τα Επαγγελματικά Ταμεία, που σήμερα δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, ανέρχονται σε 24,
από τα οποία τα 20 είναι προαιρετικής ασφάλισης, όπως τα δύο ΤΕΑ της INTERAMERICAN και
4 υποχρεωτικής (ασφαλιστικών εργασιών, φαρμακευτικών εργασιών, πετρελαιοειδών και
τροφίμων & ποτών). Ο θεσμός των ΤΕΑ εισήχθη το 2002 με τον νόμο 3029, ενώ το
επενδυτικό πλαίσιο καθορίστηκε με τον νόμο 4261/2014. Ως προς το φορολογικό πλαίσιο, οι

Από το Γραφείο Τύπου
του Ομίλου INTERAMERICAN
PressOffice@Interamerican.gr
Τηλ. 210 – 9461548 14 Ιανουαρίου 2021
εισφορές εργαζομένων και εργοδοτών στα ΤΕΑ εκπίπτουν κατά 100%, ενώ οι εφάπαξ
παροχές δεν φορολογούνται (οι συντάξεις φορολογούνται ως εισόδημα). Τα ΤΕΑ συστήνονται
σε εθελοντική βάση με πρωτοβουλία των εργαζομένων ή των εργοδοτών ή και των δυο
μερών και προϋπόθεση σύστασης Ταμείου αποτελεί η συμμετοχή τουλάχιστον 100 μελών.
Έχοντας την εμπειρία των δύο Ταμείων, των εργαζομένων και ασφαλιστικών
διαμεσολαβητών, η INTERAMERICAN υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις ενδιαφέροντος μπορεί
να δραστηριοποιηθεί στη διαχείριση ΤΕΑ εφόσον συντρέξει μεταρρυθμιστικά το ασφαλιστικό –
νομοθετικό πλαίσιο. Η εταιρεία διαθέτει γι’ αυτό υψηλή φερεγγυότητα και σχετική
τεχνογνωσία, που αντλεί από τη μητρική ACHMEA. Ο Γιάννης Καντώρος, Διευθύνων
Σύμβουλος της INTERAMERICAN, δηλώνει σχετικά: «Ο τρόπος επίλυσης του συνταξιοδοτικού
ζητήματος αναπόφευκτα είναι ιδιαίτερα σύνθετος, με πολλές πτυχές και παραμέτρους:
δημογραφικές, εργασιακής απασχόλησης, χρηματοδοτικές, αναπλήρωσης εισοδήματος κ.ά.
Πέρα από την κρατική ασφάλιση, την ατομική ιδιωτική και τις ομαδικές ασφαλίσεις, τα
Επαγγελματικά Ταμεία προβάλλουν διεθνώς ως συμπληρωματική λύση στην κεφαλαιοποιητική
ασφάλιση. Μπορούν να καλύψουν σε σημαντικό βαθμό το συνταξιοδοτικό κενό και χρειάζεται,
με συνεργασία του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, να αναζητηθούν τρόποι για την ανάπτυξη
του θεσμού των ΤΕΑ».

Περισσότερα

Οικονομία

Πληρωμή συντάξεων Φεβρουαρίου: Οι ημερομηνίες καταβολής κύριων και επικουρικών

Δημοσιεύθηκε

στις

Ανακοινώθηκαν την Πέμπτη (14/01) οι ημερομηνίες πληρωμής κύριων και επικουρικών συντάξεων για τον Φεβρουάριο. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της εφαρμογής του μέτρου της ταυτόχρονης καταβολής τους, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) αποφάσισε στη συνεδρίαση της 14ης Ιανουαρίου 2021 το ακόλουθο πρόγραμμα πληρωμών:

  • Στις 25 Ιανουαρίου 2021, ημέρα Δευτέρα, θα καταβληθούν οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις των μισθωτών, (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις τράπεζες και τον ΟΤΕ), που ο ΑΜΚΑ τους λήγει σε 1, 3, 5, 7, 9.
  • Στις 26 Ιανουαρίου 2021, ημέρα Τρίτη, θα καταβληθούν οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις των μισθωτών, (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις τράπεζες και τον ΟΤΕ), που ο ΑΜΚΑ τους λήγει σε 0, 2, 4, 6, 8.
  • Στις 27 Ιανουαρίου 2021, ημέρα Τετάρτη, θα καταβληθούν οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις των μη μισθωτών, (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ).
  • Στις 28 Ιανουαρίου 2021, ημέρα Πέμπτη, θα καταβληθούν οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις του Δημοσίου, του τ. ΝΑΤ, τ. ΕΤΑΤ, τ. ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΔΕΗ.

Περισσότερα

Οικονομία

Τα μέτρα στήριξης των καλλιτεχνών την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2020

Δημοσιεύθηκε

στις

Οι επαγγελματίες της Τέχνης και του Πολιτισμού που είναι εγγεγραμμένοι στην ειδική πλατφόρμα rtandcultureprofessionals.services.gov.gr στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων έως και τις 10/1/2021 και είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, υποβάλλουν μονομερείς υπεύθυνες δηλώσεις για τους μήνες Νοέμβριο-Δεκέμβριο από τις 19/1/2021 έως και τις 31/1/2021.

Με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη (αριθμ.πρωτ. 1683/45/14-1-2021), καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις της καταβολής της αποζημίωσης ειδικού σκοπού των 534 ευρώ στους επαγγελματίες της Τέχνης και του Πολιτισμού ανά μήνα για την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2020. Επί του ποσού αυτού παρέχεται πλήρης ασφαλιστική κάλυψη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, δικαιούχοι της αποζημίωσης είναι όσοι πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) Είναι εγγεγραμμένοι, από 13 Μαΐου 2020 έως και 10 Ιανουαρίου 2021, στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα artandcultureprofessionals.services.gov.gr στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

β) Δεν έχουν σύμβαση εξαρτημένης εργασίας και δεν λαμβάνουν τακτική επιδότηση ανεργίας από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) κατά τη διάρκεια του προαναφερθέντος χρονικού διαστήματος.

Για την καταβολή της αποζημίωσης, οι δικαιούχοι πρέπει να υποβάλουν υποχρεωτικά ηλεκτρονική αίτηση-υπεύθυνη δήλωση στο ειδικό έντυπο του Παραρτήματος, με τίτλο «Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση επαγγελματιών της Τέχνης και του Πολιτισμού για τη χορήγηση της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, βάσει του άρθρου 121 του ν. 4764/2020». Η δήλωση υποβάλλεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα supportemployees.services.gov.gr του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, χωρίς να απαιτείται η υπεύθυνη δήλωση του εργοδότη. Στην αίτηση οι δικαιούχοι δηλώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία, καθώς και τα στοιχεία του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού τους (ΙΒΑΝ).

Η αποζημίωση καταβάλλεται, μετά από διασταύρωση και έλεγχο των στοιχείων των δικαιούχων, που τηρούνται στην πλατφόρμα artandcultureprofessionals.services.gov.gr, στην «ΕΡΓΑΝΗ», στον ΟΑΕΔ και στους συναρμόδιους φορείς. Αρμόδιος φορέας είναι το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και η καταβολή γίνεται εφάπαξ, με πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου.

 

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα