Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021
Connect with us

Πολιτισμός

Εξήντα χρόνια τρύγος…

Γράφει ο Γιάννης Μπουτάρης σε συνεργασία με τη Μαρία Μαυρικάκη

Δημοσιεύθηκε

στις

Με τη χαρακτηριστική ευθύτητά του, ο Γιάννης Μπουτάρης ανιστορεί την προδιαγεγραμμένη –λόγω οικογενειακής παράδοσης– ενασχόλησή του με τα κρασιά, τη συλλογική του δράση, τις καινοτομίες και τις συγκρούσεις που σημάδεψαν τον κλάδο στην Ελλάδα από τη μεταπολεμική περίοδο ως τις μέρες μας. Περιγράφει το τέρας του αλκοολισμού που κατάφερε να νικήσει και τη βοήθεια που αξιώθηκε να δώσει σε άλλους εξαρτημένους.

Πολιτικές θέσεις και αμφιλεγόμενα στοιχεία της συμπεριφοράς του, τα οποία έχουν διχάσει τον δημόσιο διάλογο, ξεπηδούν στην αφήγησή του πλάι σε σπαράγματα από έντονες οικογενειακές στιγμές και αποτυπώνουν τη θυμοσοφία, το χάρισμα, τις αντιφάσεις και τελικά τον απολογισμό του οινοποιού κυρ Γιάννη. Εξήντα χρόνια τρύγος δεν του αρκούν. Η αφήγησή του ολοκληρώνεται με το απραγματοποίητο, μέχρι στιγμής, όραμά του.

Με τη χαρακτηριστική ευθύτητά του, ο Γιάννης Μπουτάρης ανιστορεί την προδιαγεγραμμένη –λόγω οικογενειακής παράδοσης– ενασχόλησή του με τα κρασιά, τη συλλογική του δράση, τις καινοτομίες και τις συγκρούσεις που σημάδεψαν τον κλάδο στην Ελλάδα από τη μεταπολεμική περίοδο ως τις μέρες μας. Περιγράφει το τέρας του αλκοολισμού που κατάφερε να νικήσει και τη βοήθεια που αξιώθηκε να δώσει σε άλλους εξαρτημένους.

Πολιτικές θέσεις και αμφιλεγόμενα στοιχεία της συμπεριφοράς του, τα οποία έχουν διχάσει τον δημόσιο διάλογο, ξεπηδούν στην αφήγησή του πλάι σε σπαράγματα από έντονες οικογενειακές στιγμές και αποτυπώνουν τη θυμοσοφία, το χάρισμα, τις αντιφάσεις και τελικά τον απολογισμό του οινοποιού κυρ Γιάννη. Εξήντα χρόνια τρύγος δεν του αρκούν. Η αφήγησή του ολοκληρώνεται με το απραγματοποίητο, μέχρι στιγμής, όραμά του.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ γεννήθηκε το 1942 στη Θεσσαλονίκη. Πτυχιούχος Χημικός του ΑΠΘ, διπλωματούχος Οινολόγος και συνεχιστής της πλούσιας οικογενειακής παράδοσης στα κρασιά, μέσω της εταιρείας «Ι. Μπουτάρης & Υιός», την οποία ίδρυσε ο παππούς του το 1879. Από την εταιρεία «Μπουτάρη» αποχώρησε το 1996 και ίδρυσε την εταιρεία «Κυρ-Γιάννη» –με τα ομώνυμα κρασιά και τα οινοποιεία σε ιδιόκτητους αμπελώνες, στο Γιαννακοχώρι Νάουσας και στο Αμύνταιο–, την οποία σήμερα διευθύνουν οι δύο του γιοι.

Έχει διατελέσει πρόεδρος και μέλος διοικήσεων πλήθους φορέων, επαγγελματικών, περιβαλλοντικών και πολιτιστικών· ενδεικτικά: Διεθνής Ακαδημία Οίνου, Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου, Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου & Οίνου, Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, WWF Ελλάς. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του Κέντρου Υποστήριξης Εξαρτημένων «Όασις», καθώς και ιδρυτής του «Αρκτούρου», οργανισμού για την προστασία της καφετιάς αρκούδας και της άγριας ζωής. Έχει τιμηθεί με πολλές διεθνείς και εθνικές διακρίσεις. Εξελέγη δήμαρχος Θεσσαλονίκης το 2010 για δύο διαδοχικές θητείες, έως το 2019. Σήμερα είναι Πρόεδρος του Μουσείου Ολοκαυτώματος της Ελλάδας.

Η ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΙΚΑΚΗ γεννήθηκε το 1964 στο Περιστέρι. Έχει εργαστεί στον τομέα προστασίας του περιβάλλοντος και βιώσιμης ανάπτυξης, στα χρηματοοικονομικά και στη διοίκηση μονάδων υγείας. Έχει συγγράψει χρονογραφήματα, επιφυλλίδες, μία νουβέλα και ένα μυθιστόρημα.

Πολιτισμός

Εξωστρέφεια βάσει στατιστικών

Οι προβολές της τελετής έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού ξεπέρασαν τις 80.000 στα κοινωνικά δίκτυα του Δήμου

Δημοσιεύθηκε

στις

Στατιστικά στοιχεία για τις προβολές της τελετής έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού έδωσε στη δημοσιότητα η Κοινωφελής Επιχείρηση «Καρναβάλι Πάτρας» υποστηρίζοντας πως πέτυχε ο στόχος της εξωστρέφειας.

Βέβαια το γεγονός ότι η εκδήλωση προσέλκυσε κόσμο στα κοινωνικά δίκτυα δεν αποτελεί και απόδειξη ότι εντυπωσίασε το κοινό, αλλά ούτε και οι προβολές αποτυπώνουν ότι υπήρξαν θεατές που την παρακολούθησαν από την αρχή έως το τέλος.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση που εξέδωσε η ΚΕΔΗΠ «Καρναβάλι Πάτρας» αναφέρεται πως «οι συνθήκες που οδηγούν φέτος σε ένα ιδιαίτερο, διαφορετικό Πατρινό Καρναβάλι χωρίς τη συμμετοχή κοινού λόγω της πανδημίας, μπορεί να μην δίνουν τη δυνατότητα για να νιώσουμε τη μεγάλη γιορτή μας όπως την έχουμε βιώσει και την έχουν μέσα τους οι Πατρινοί και οι αναρίθμητοι φίλοι του Καρναβαλιού, ωστόσο η πρώτη προσπάθεια με την ζωντανή τηλεοπτική και διαδικτυακή μετάδοση της τελετής έναρξης το βράδυ του Σαββάτου 23 Ιανουαρίου στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία αποδεικνύοντας την εξωστρέφεια και τη δυναμική του θεσμού σε πανελλήνιο και παγκόσμιο επίπεδο. Με τη ζωντανή μετάδοση της τελετής έναρξης φίλοι του Καρναβαλιού μας και τηλεθεατές από τους τηλεοπτικούς δέκτες και τις οθόνες τους αγκάλιασαν το εγχείρημα σε κάθε άκρη της Ελλάδας αλλά και του κόσμου και έγιναν κοινωνοί της αισιόδοξης και ελπιδοφόρας αναγγελίας της έναρξης της κορυφαίας διοργάνωσης, που είναι συνώνυμη με τη χαρά της ζωής, όπως αποτυπώθηκε σε μια σεμνή, λιτή, αξιοπρεπή, μη φαντασμαγορική τελετή με σεβασμό στον θεσμό αλλά και στις υπάρχουσες συνθήκες που προτάσσουν την υγεία του κόσμου, εξισορροπώντας τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες μιας δοκιμαζόμενης κοινωνίας.

Το Πατρινό Καρναβάλι ταξίδεψε έξω από την πόλη και ήταν το πιο πιστό ραντεβού όλων των ανθρώπων, που για όση ώρα διήρκεσε η τελετή έναρξης έγιναν μια παρέα, έστω και μέσω της τεχνολογίας, σε μια περίοδο δύσκολη για όλους μας όπου οι επιβεβλημένες αποστάσεις μας κρατούν μακριά.

Ο αντίκτυπος της τελετής έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού και η εξωστρέφεια του θεσμού αποτυπώθηκαν με σαφήνεια στα στατιστικά στοιχεία όπου μόνο στα κοινωνικά δίκτυα του Δήμου καταγράφηκαν πάνω από 80000 προβολές. Επίσης αποδείχτηκε η πολύ καλή διάχυση χωρίς κανένα κόστος προώθησης. Οι τηλεοπτικές μεταδόσεις ήταν σε 14 Περιφερειακά Κανάλια καλύπτοντας όλη την Ελλάδα. Σχεδόν όλα τα εθνικά κανάλια έδειξαν εικόνες σε όλα τα δελτία ειδήσεων και σε αρκετές εκπομπές. H μετάδοση έγινε επίσης και από την πλατφόρμα greek voice live με έδρα το Μαϊάμι, η οποία απευθύνεται σε όλη την Ελληνική ομογένεια.

Έτσι, με αυτόν τον τρόπο ο μέσος τηλεθεατής είχε την ευκαιρία σε μια εποχή γενικής κατήφειας να έρθει σε επαφή με το Πατρινό Καρναβάλι έχοντας μια συνοπτική αλλά αρκετά καθοριστική εικόνα των κύριων χαρακτηριστικών του».

 

Περισσότερα

Πολιτισμός

Yπαίθρια έκθεση

Έργα από την συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης που έχουν σχέση με το καρναβάλι σε πλατείες της Πάτρας

Δημοσιεύθηκε

στις

Δέκα έργα, από την μόνιμη ψηφιοποιημένη συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης Πατρών, το περιεχόμενο των οποίων συνδέεται με το καρναβάλι, αποτελούν το υλικό της υπαίθριας έκθεσης, η οποία έχει στηθεί και λειτουργεί ήδη , στις πλατείες των Υψηλών Αλωνίων, της Αγίας Σοφίας, της πλατείας Κοσιώνη, της πλατείας Ελευθερίας και στην πλατεία Ομονοίας

Τα έργα αποτυπώθηκαν σε μεγάλες διαστάσεις και αναρτήθηκαν στις τέσσερις πλατείες, είναι ο «Αρλεκίνος» της Ντόρας Αντωνιάδου (Ελαιογραφία 70Χ104 εκ.) , «Μυθοπλασίες» της Αλίκης Βενιέρη – Σκουλικίδη (Ακρυλικό σε μουσαμά/0,82χ0,82 εκ.), «Πατρινό Καρναβάλι» του Σαράντη Καραβούζη (Παστέλ/ 60χ80 εκ.), «Καρναβάλι» του *Δημήτρη Χείρα (Ελαιογραφία 42χ28 εκ.), «Καρναβάλι» του Άλκη Πιερράκο (Τέμπερα 70χ96 εκ.) ,«Καρναβάλι» του Βασίλη Σπεράντζα  (Παστέλ56χ70 εκ.), «Σάτυρος» του Μίνου Αργυράκη (Λιθογραφία 49/500/0,55χ0,41 εκ. Δωρεά Τάκη & Μαίρης Τσονάκα, «Μουσικές αποχρώσεις» της Αλίκης Βενιέρη – Σκουλικίδη (Ακρυλικό σε μουσαμά/0,82χ0,82 εκ.), «Πατρινό Καρναβάλι» του Γιάννη Στεφανάκη (Ξυλογραφία/0,40χ0,30 εκ.), «Πατρινό Καρναβάλι» της Άριας Κομιανού (Ξυλογραφία 0,40χ0,30 εκ.).

Η έκθεση αποτελεί συνέχεια των δράσεων που ξεκίνησαν το πρώτο δεκαπενθήμερο του περασμένου Δεκεμβρίου με τίτλο «τέχνη στην πόλη- τέχνη για την πόλη» με την οποία ο Πολιτιστικός Οργανισμός επιδιώκει τη διάχυση της τέχνης στο δημόσιο χώρο και την καθημερινή ζωή. Τα έργα θα αναρτηθούν επίσης στην ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Oργανισμού patrasculture.gr και στην σελίδα του facebook.

Την επιμέλεια της υπαίθριας έκθεσης είχαν το τμήμα παραγωγής και το τμήμα της Δημοτικής Πινακοθήκης του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων.

Η υπαίθρια έκθεση θα διαρκέσει όλη την περίοδο του Πατρινού Καρναβαλιού.

 

Περισσότερα

Πολιτισμός

Ηρα Κουρή: Ο κόσμος αγκάλιασε την τελετή

Δημοσιεύθηκε

στις

Την δική της άποψη για την τελετή κατέθεσε με δήλωσή της, η πρόεδρος της ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας, Ήρα Κουρή, απαντώντας και στα σχόλια για το κόστος της εκδήλωσης.

Όπως αναφέρει «ο Δήμος Πατρέων και η ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας ευχαριστούν όλους τους συντελεστές της τελετής έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού 2021 και όλα τα ΜΜΕ που την πρόβαλαν. Τα στατιστικά στοιχεία, που ξεπέρασαν κάθε προσδοκία μας, αποδεικνύουν ότι ο κόσμος αγκάλιασε την τελετή τηλεοπτικά και διαδικτυακά.
Λόγω της πανδημίας, τα απαραίτητα μέτρα και η απαγόρευση δεν καθιστούσαν εφικτή την πραγματοποίηση της τελετής όπως την είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια. Την τηλεοπτική παραγωγή συγκεκριμένου καλλιτεχνικού έργου ανέλαβε εταιρεία που εδρεύει στην Πάτρα και διαθέτει όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις και τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να τη φέρει σε πέρας. Η ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας κινήθηκε με διαφάνεια και διαύγεια προκειμένου να εξασφαλίσει την αρτιότητα της καλλιτεχνικής τηλεοπτικής παραγωγής, για την οποία εργάστηκαν 21 άτομα, επαγγελματίες και καταξιωμένοι για την δουλειά τους, πλαισιωμένοι από μουσικούς – μέλη του Σωματείου επαγγελματιών μουσικών Δυτικής Ελλάδας, μέλη του Χορευτικού Τμήματος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων και ερασιτέχνες ηθοποιούς. Στις υποχρεώσεις της εταιρείας παραγωγής ήταν η ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση του προϊόντος σε live streaming και η διανομή δωρεάν του υλικού σε τοπικά – περιφερειακά κανάλια για την ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση της τελετής, καθώς και σε πλήθος sites σε όλη την Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό η τελετή έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού 2021 έφτασε σε όλο τον κόσμο και τα σχόλια ήταν θερμά και συγκινητικά, ειδικά των ομογενών μας.
Τηρήσαμε επίσης τα υγειονομικά πρωτοκόλλα με σχολαστική διαδικασία, όπως προβλεπόταν, αφού προχωρήσαμε έχοντας την ειδική άδεια της Γενικής Γραμματείας Πολιτιστικής Προστασίας, διενεργήθηκαν σε όλους τους συντελεστές rapid test, έγινε θερμομέτρηση όλων των συντελεστών και παρευρισκόμενων πριν την είσοδο στο Δημοτικό Θέατρο και στους χώρους που έγιναν οι τηλεοπτικές συνδέσεις και εξασφαλίστηκε η αδειοδότηση αυστηρών όρων για τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.
Η Δημοτική Αρχή της Πάτρας ενήργησε με απόλυτη διαφάνεια και με απόλυτο σεβασμό στα χρήματα του Δήμου και των πολιτών και σε αυτή την περίπτωση, ακριβώς όπως πράττει σε κάθε της δραστηριότητα, αποδεικνύει και τεκμηριώνει την σχέση αυτή που αποτελεί πρωτεύον και κύριο μέλημά της. Ταυτόχρονα, με την πρωτοβουλία της κέρδισε την μέγιστη δημοσιότητα της τελετής έναρξης μεταφέροντας το ελπιδοφόρο μήνυμα του Καρναβαλιού σε κάθε άκρη κρατώντας το ζωντανό, κόντρα στην κατήφεια των ημερών».

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα