Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022
Connect with us

Τοπική αγορά

Μαρλαφέκας σε Γεωργιάδη: Βρείτε εναλλακτικούς τρόπους για το άνοιγμα του λιανεμπορίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Ζητήματα που αφορούν τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις έθεσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνας Μαρλαφέκας, στη γενική συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων στην οποία συμμετείχε και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.

Ο κ. Μαρλαφέκας έθεσε στον Υπουργό το αίτημα να εξετάσει η Κυβέρνηση την εφαρμογή εναλλακτικών τρόπων ανοίγματος του λιανεμπορίου, εκτός του click away που δεν μπορεί να υποκαταστήσει την κανονική λειτουργία της αγοράς, για τις περιοχές της χώρας που βρίσκονται στο «κίτρινο» (ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνεται και η Αχαΐα). Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας παρουσίασε ως βασικό επιχείρημα για να στηρίξει το αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου το γεγονός ότι η Δυτική Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στο σύνολο των περιφερειών της χώρας, από πλευράς δεικτών ανάπτυξης και κατά κεφαλήν εισοδήματος, και κατά συνέπεια τα μέτρα που λαμβάνονται δεν έχουν την ίδια αποτελεσματικότητα σε σύγκριση με άλλες γεωγραφικές περιοχές.
Ο κ. Γεωργιάδης απάντησε ότι το ζήτημα που του έθεσε ο κ. Μαρλαφέκας ότι εξετάστηκε από την Κυβέρνηση, αλλά εκφράζονται φόβοι ότι μια τέτοια απόφαση θα αυξήσει την κινητικότητα μεταξύ περιοχών σε βαθμό που δεν θα μπορεί να ελεγχθεί αυτή.

 

Τοπική αγορά

Food Pass: Πώς και πότε θα δοθεί – Ποιοι οι δικαιούχοι

Δημοσιεύθηκε

στις

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 πρόκειται να δοθεί το Food Pass, καθώς για εφέτος ο «λογαριασμός» των επιδομάτων έχει κλείσει με το έκτακτο βοήθημα των 250 ευρώ που θα δοθεί έως τις 20 Δεκεμβρίου σε περίπου 2,4 εκατομμύρια δικαιούχους.

Ακόμη δεν έχει αποφασιστεί ούτε το κονδύλι που θα διατεθεί για τον σκοπό αυτόν ούτε ποιοι θα είναι δικαιούχοι. Το μόνο βέβαιο είναι ότι εφόσον προκριθεί τελικά αυτή η λύση ενίσχυσης των νοικοκυριών τα εισοδηματικά και περιουσιακά θα είναι πολύ αυστηρά, ώστε να καλυφθούν εκείνοι που πραγματικά έχουν ανάγκη. Επίσης, εκτιμάται ότι δεν θα αφορά μόλα τα προϊόντα των σουπερ μάρκετ.

Κατά μια εκδοχή το ποσό της επιδότησης που πιθανότατα θα φτάνει έως και τα 100 ευρώ, θα αφορά στα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού». Ακόμα, η χορήγηση του Food Pass θα γίνει βάσει αυστηρών εισοδηματικών κριτηρίων, ανάλογα την οικογενειακή κατάσταση και το ύψος του ετήσιου εισοδήματος.

Προτεραιότητα, επίσης, για το Food Pass θα δοθεί στις οικογένειες με παιδιά και, μάλιστα, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών, θα υπάρξουν και ανάλογες προσαυξήσεις στην επιδότηση. Οι τελικές αποφάσεις για το Food Pass, βέβαια, θα ληφθούν στις αρχές του 2023.

Το Food Pass θα στηρίξει και την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, οι πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (εξαιρουμένων των νησιών και της Lidl) διαμορφώθηκαν σε 7,278 δισ. ευρώ έναντι 6,958 δισ. το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αύξηση δηλαδή κατά 4,6%.

Την ίδια ώρα η μείωση σε τεμάχια υπολογίζεται από τη NielsenIQ σε 1,8%. Με άλλα λόγια, τα 320 εκατ. ευρώ που έχουμε πληρώσει παραπάνω είναι λόγω υψηλότερων τιμών και όχι μεγαλύτερης κατανάλωσης.

Να σημειωθεί πως σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, τέσσερις στους 10 καταναλωτές αγόρασαν προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ ένας στους επτά επισκέφθηκε διαφορετικό σούπερ μάρκετ από αυτό που συνήθιζε, λόγω του «καλαθιού».

Περισσότερα

Τοπική αγορά

ΟΕΣΠ: Προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

Δημοσιεύθηκε

στις

Η Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου, Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Ιθάκης (Ο.Ε.ΕΣ.Π.) σας ενημερώνει σχετικά με το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Γενική
Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σύμφωνα με το οποίο επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022.

Μετά το σίριαλ των δύο αποτυχημένων προσπαθειών να ανοίξουν τα καταστήματα τις Κυριακές 6
Νοεμβρίου (λόγω κακοκαιρίας) και 13 Νοεμβρίου (λόγω Μαραθωνίου) και παρότι οι ενδιάμεσες
εκπτώσεις έχουν καταργηθεί νομοθετικά, η κυβέρνηση αυτή τη Κυριακή έρχεται να ικανοποιήσει για
ακόμα μια φορά τα αιτήματα – απαιτήσεις των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων και πολυκαταστημάτων και
όχι των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Οι μικρές επιχειρήσεις είναι ηλίου φαεινότερον πως δεν
μπορούν να ανταπεξέλθουν στα κόστη λειτουργίας και άρα είναι σαφές ότι δεν ήταν δική τους βούληση.
Το μόνο που θα τους προσφέρει είναι επιπλέον έξοδα και όπως έχει διαπιστωθεί δεν υπάρχει κανένα
εμπορικό ενδιαφέρον αφού τα στοιχεία από την κίνηση στην αγορά τις Κυριακές που ήταν ανοιχτά τα
καταστήματα δεν είναι και τόσο ικανοποιητικά για τους εμπόρους στο σύνολό τους. Ελπίζουμε αυτή η
εμμονή της κυβέρνησης, να κάνει πράξη τα «χατίρια» των αλυσίδων και των πολυεθνικών να μην
οδηγήσει σε πλήρη και χωρίς όρια απελευθέρωση της Κυριακής.
Η Ομοσπονδία μας είναι ενάντια στο άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και πάγιο αίτημά μας είναι
η νομοθετική κατοχύρωση της Κυριακάτικης αργίας, με εξαίρεση άνοιγμα των καταστημάτων 3 Κυριακές
το χρόνο, κατά τη χριστουγεννιάτικη και πασχαλινή περίοδο. Προτρέπουμε λοιπόν τους εμπορικούς
συλλόγους – μέλη μας να αποφασίσουν να παραμείνουν τα καταστήματά τους κλειστά.
Έχουν γίνει αμέτρητοι αγώνες και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για τη νομοθετική
κατοχύρωση της Κυριακής Αργίας και την ομαλή λειτουργία του κλάδου!

Περισσότερα

Τοπική αγορά

Ότι λάμπει δεν είναι θησαυρός

Δημοσιεύθηκε

στις

Λόγω της Black Friday «οργιάζουν» οι διαφημίσεις στα social media που προμοτάρουν επώνυμα προϊόντα σε πολύ φθηνές τιμές.

Αν κάποιος κάνει τον κόπο και ρίξει μια ματιά όμως στα διαδικτυακά καταστήματα, τότε αρκετά εύκολα μπορεί να αντιληφθεί ότι δεν πρόκειται για σοβαρά (ίσως και υπαρκτά) διαδικτυακά καταστήματα. Και αυτό, ενδεχομένως σημαίνει πως τα εμπορεύματα που διαφημίζουν δεν είναι γνήσια. Χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή στις διαδικτυακές αγορές αυτή την περίοδο. Και καλό είναι οι καταναλωτές να εμπιστεύονται μόνο τις σοβαρές και οργανωμένες επιχειρήσεις που δημοσιοποιούν έδρα και τρόπους επικοινωνίας, αλλά και διαθέτουν μεγάλη γκάμα προϊόντων. Προσοχή, γιατί ότι λάμπει… δεν είναι θησαυρός!

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα