Πέμπτη 22 Απριλίου 2021
Connect with us

Πολιτισμός

«Σχετικά με το τίποτα»

Μια απολαυστική και αφοπλιστική αυτοβιογραφία από τον Γούντι’Αλεν

 

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους δημιουργούς αφηγείται τη ζωή και την καριέρα του. Μια απολαυστική και αφοπλιστική αυτοβιογραφία μπεστ σέλερ των New York Times, USA Today, Los Angeles Times και Publisher’s Weekly.

Με τη μοναδική του ικανότητα να λέει ιστορίες, ο Γούντι Άλεν μάς γυρίζει πίσω στην παιδική του ηλικία στο Μπρούκλιν· στα πρώτα χρόνια της αμερικανικής τηλεόρασης, όταν εργάστηκε ως ευθυμογράφος σε τηλεοπτικές επιθεωρήσεις στο πλευρό θρυλικών μορφών, όπως ο Μελ Μπρουκς και ο Νιλ Σάιμον· στα κλαμπ όπου εμφανιζόταν ως αυτοσχεδιαστικός κωμικός παλεύοντας να αναγνωριστεί το ταλέντο του και να βρει τον δρόμο προς την επιτυχία. Κι ύστερα μας ταξιδεύει στον κόσμο των κινηματογραφικών πλατό, όταν πλέον άρχισε να γυρίζει τις πρώτες του κωμωδίες (Ζητείται εγκέφαλος για ληστεία, Μπανάνες, Τα πάντα γύρω από το σεξ), και μας ξεναγεί στην εξηντάχρονη παραγωγικότατη καριέρα του στο σινεμά, από τις κλασικές ταινίες του (Ο νευρικός εραστής, Μανχάταν, Η Χάνα και οι αδελφές της) ως τις πιο πρόσφατες (Μεσάνυχτα στο Παρίσι, Μια βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη). Παράλληλα μας μιλά για τους γάμους του, τους έρωτές του και τις διάσημες φιλίες του, για την τζαζ μουσική που αγαπά να παίζει, για τα βιβλία του και τα θεατρικά του έργα, ενώ μαθαίνουμε για τους δαίμονές του, τα λάθη και τις επιτυχίες του και για τους ανθρώπους που τον σημάδεψαν. Ο πολυγραφότατος και πολύπειρος συγγραφέας Γιώργος-Ικαρος Μπαμπασάκης έχει αναλάβει τη μετάφραση του βιβλίου.

 

Πολιτισμός

Η τέχνη είναι ανάγκη-Κατά της κατάργησης των μαθημάτων στο Λύκειο και η ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρα

Δημοσιεύθηκε

στις

Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Πατρέων Καρναβάλι Πάτρας τίθεται ολόθερμα στο πλευρό του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας και της Ένωσης Εικαστικών Τεχνών Πάτρας στηρίζοντας τα δίκαια αιτήματά τους αλλά και τα αιτήματα κάθε υγιώς σκεπτόμενου ανθρώπου που αντιδρά στην κατάργηση των εικαστικών και των άλλων μαθημάτων όπως η μουσική και η κοινωνιολογία στο Λύκειο, καθώς και στην υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας προς όφελος των ιδιωτικών δομών και της δημιουργίας πρότυπων και πειραματικών σχολείων που αποσκοπούν σε μόρφωση για λίγους και οδηγούν στον αχαλίνωτο ανταγωνισμό των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Όπως επισημαίνει με παρέμβασή της η πρόεδρος της ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας Ήρα Κουρή:
«Είναι αυτονόητο ότι η διδασκαλία και η ενασχόληση με τις Τέχνες είναι ουσιαστικό και θεμελιώδες συστατικό για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης και συγκροτημένης προσωπικότητας που οφείλουμε να ενισχύσουμε για τα παιδιά μας στο πλαίσιο μιας έμπρακτης Γενικής Παιδείας. Μιας παιδείας που όλοι οι μαθητές θα είναι ίσοι και θα έχουν την ευκαιρία για δωρεάν και πολύμορφη μόρφωση και εκπαίδευση μέσα στο σχολείο τους. Τα μαθήματα της τέχνης δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη αφού η αισθητική αγωγή και η καλλιτεχνική παιδεία συμβάλλουν καταλυτικά στην ενίσχυση της αντίληψης, τη βελτίωση της επικοινωνίας και συνεργασίας, στο να γίνουν δηλαδή τα παιδιά μας καλύτεροι άνθρωποι και όχι ψυχροί αριθμοί στα γρανάζια μιας αέναης, αδίστακτης και ανταγωνιστικής παραγωγικής διαδικασίας στις απαιτήσεις της αγοράς.
Τον ρόλο των μαθημάτων τέχνης και τη συνεισφορά τους σε μια ανθρώπινη συμπεριφορά την αντιληφθήκαμε πολλές φορές στο Πατρινό Καρναβάλι και την εισπράξαμε στο μέγιστο σε ένα ευρύτατο φάσμα εκδηλώσεων, από το Καρναβάλι των Μικρών μέχρι καλλιτεχνικούς, καρναβαλικούς διαγωνισμούς και θεατρικές παραστάσεις. Η καλλιτεχνική προδιάθεση των μαθητών έχοντας αφετηρία από την επαφή τους με τις τέχνες στα σχολειά τους, εκδηλώθηκε ποικιλοτρόπως και είχε γόνιμους καρπούς και στο Καρναβάλι. Με τις δυο μου ιδιότητες, ως εκπαιδευτικού για πολλά χρόνια στο Λύκειο και ως προέδρου της ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας, ενός δημοτικού οργανισμού με σαφή καλλιτεχνικό προσανατολισμό, θεωρώ ότι οφείλουμε όλοι να ενώσουμε τις φωνές μας και να υψώσουμε ένα συμπαγές τείχος στις μεθοδεύσεις και τα ψηφίσματα νόμων της Κυβέρνησης που απαξιώνουν τα αναφαίρετα δικαιώματα των παιδιών μας. Ενόψει της εκδίκασης αίτησης ακύρωσης στο Συμβούλιο Επικρατείας που θα γίνει στις 13 Μαΐου, οφείλουμε να αρθρώσουμε ξεκάθαρη τη στάση μας και να αντιταχτούμε στα κυβερνητικά σχέδια που υλοποιούνται μέσω πανδημίας».

 

Περισσότερα

Πολιτισμός

Στα… μονοπάτια του ‘21-Έργα τέχνης σημαντικών ζωγράφων με θέμα την Επανάσταση αναρτήθηκαν στον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Με την ανάρτηση στον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου ψηφιακά ανατυπωμένων έργων τέχνης σημαντικών Ελλήνων και φιλελλήνων ζωγράφων με θέμα την επανάσταση του ‘21, συνεχίστηκαν το πρωί της Δευτέρας 19 Απριλίου, οι δράσεις που έχουν προγραμματίσει και υλοποιούν ο Δήμος Πατρέων και ο Πολιτιστικός Οργανισμός, για την συμπλήρωση των 200 χρόνων.

Η ανάπτυξη των έργων στον πεζόδρομο, αποτελεί μέρος της ενιαίας εικαστικής διαδρομής που έχει σχεδιαστεί με στόχο τη διάχυση της τέχνης στην πόλη και την ανάδειξη της εικαστικής μας κληρονομιάς.
Η εικαστική διαδρομή που διαμορφώνεται θα αποτυπωθεί σε ειδική έκδοση αλλά και σε ψηφιακή μορφή και θα είναι σύντομα διαθέσιμη σε dvd.
Την επιμέλεια είχαν η ιστορικός τέχνης Ξένια Γιαννούλη και ο εικαστικός Πέτρος Λαμπρινάκος.

 

 

Περισσότερα

Πολιτισμός

«1821- Η επιθεώρηση»-«Κλείδωσαν» οι συνεργάτες της νέας μεγάλης παραγωγής που ετοιμάζουν Δελοιβοριάς και Καραντζάς

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένας κι ένας είναι οι συνεργάτες της νέας μεγάλης παραγωγής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά «1821 – η επιθεώρηση» (τίτλος υπό διερεύνηση). Λένα Κιτσοπούλου, Γιάννης Αστερής, Γλυκερία Μπασδέκη, Κώστας Μανιάτης, Κώστας Κωστάκος, Κέλλυ Παπαδοπούλου και Φοίβος Δεληβοριάς μια δυνατή συγγραφική ομάδα και οι Eλένη Κοκκίδου, Νίκος Καραθάνος, Γιώργος Γάλλος, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Γιάννης Νιάρρος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κουκουράκης, Γιάννης Κλίνης, Βάσω Καβαλιεράτου, Πάνος Παπαδόπουλος, Ηλίας Μουλάς, Ιωάννα Πιατά, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, μια εξίσου δυνατή ερμηνευτική ομάδα με guests τους Λυδία Φωτοπούλου, Μαρία Καβογιάννη, Μάρθα Φριντζήλα, Χρήστος Λούλης θα αξιοποιήσουν στα κείμενα την υποκριτική τους στόφα για να κάνουν το κοινό να γελάσει, να στοχαστεί και να ταξιδέψει με τη δημιουργική ιδέα που συνέλαβαν ο Φοίβος Δελοιβοριάς και ο Δημήτρης Καραντζάς.

Μετά από τόσο μεγάλο διάστημα σιωπής θέλουμε το θέατρο ν’ ανεβάσει ένταση και να φέρει νέες, ωραίες, πρωτότυπες και γενναίες ιδέες. Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από την αρχή της καραντίνας δημιούργησε ένα κόσμο ελπίδας και ανοιχτόκαρδης συνεργασίας μέσα από δράσεις του και μια από αυτές ήταν η «Μετακίνηση 7» στο πλαίσιο της οποίας είδαμε το βιντεάκι-προάγγελος της επιθεώρησης που ετοιμάζουν δυο ορμητικοί καλλιτέχνες, ο τραγουδοποιός Φοίβος Δελοιβοριάς και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς. Η παράσταση τους αναπροσαρμόζει την επιθεώρηση στα δεδομένα της εποχής μας, δεν γνωρίζουμε ποιος/ ποιοι ακριβώς θα δεχθούν τις επιθεωρησιακές βολές τους, όμως γεγονός είναι πως η παράσταση δημιουργήθηκε με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Οι δυο καλλιτέχνες όπως μας αποκάλυψαν δεν φιλοδοξούν να ξανατραγουδήσουν το «”χαίρε, ω χαίρε”, χωρίς να εμποδίζονται από τα “περασμένα μεγαλεία” και το “διηγώντας τα να κλαις”» θέλουν όμως να θέσουν ερωτήματα όπως το τι συνιστά αυτό που λέμε εθνική ταυτότητα, πώς και γιατί «χρησιμοποιούμε» την Ιστορία κι αν είναι εφικτή μια επανάσταση εν έτει 2021. Κοιτάζοντας το παρελθόν η επιθεώρηση, αυτό το βαθύτατα λαϊκό θεατρικό είδος σε κρίσιμες ιστορικοπολιτικές περιόδους «μιλά» μοναδικά τις αλήθειες, τους καημούς και τους πόθους του λαού και διδάσκει πολλά στη σύγχρονη ελληνική δραματουργία. Περιμένουμε λοιπόν την new age επιθεώρηση του Φοίβου Δελοιβοριά και του Δημήτρη Καραντζά, που σηματοδοτεί την αρχή μιας συνεργασίας: το Βεάκειο αμφιθέατρο θα είναι από φέτος η σταθερή καλοκαιρινή σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα