Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021
Connect with us

Πολιτισμός

Πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού

Η διεθνούς φήμης καλλιτεχνική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Καμεράτας στο Βερολίνο, Μαρία Μακράκη μίλησε στον Αχιλλέα Παπαδιονυσίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Η διεθνούς φήμης και πολυβραβευμένη διευθύντρια ορχήστρας κα Μαρία Μακράκη  που διαπρέπει  στην  Γερμανία παρεχώρησε στον Αχιλλέα Παπαδιονυσίου μία άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη.

Η Μαρία Μακράκη, πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού στην Ευρώπη, από το 2007 είναι  η καλλιτεχνική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Καμεράτας στο Βερολίνο, ενώ το  καλλιτεχνικό της έργο επικεντρώνεται στη δημιουργία και εφαρμογή πρωτοποριακών διασυνοριακών προγραμμάτων που αναδεικνύουν τις ιδιαιτερότητες της σύγχρονης ευρωπαϊκής μουσικής.

 

ΕΡ. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την μουσική;

 

ΑΠ.: Η αγάπη μου για τη μουσική συνδέεται με τις πρώτες μου αναμνήσεις αφού διαπίστωσα πολύ νωρίς μια φυσική έλξη που ήταν καθοριστική. Με τον πατέρα μου ακούγαμε καθημερινά κλασική μουσική, ο οποίος μου καλλιέργησε το ενδιαφέρον και το ζήλο μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο πνευματικών αναζητήσεων. Ξεκίνησα τις μουσικές μου σπουδές στο πιάνο σε ηλικία τεσσάρων ετών, όπου και είχα τα πρώτα οικογενειακά ερεθίσματα. Συνειδητοποίησα άμεσα τη μεγάλη εσωτερική ικανοποίηση να επικοινωνώ και να εκφράζω τη μουσική μου αντίληψη μέσα από την κλασική μουσική, ενώ το συναίσθημα της αρμονίας, της πληρότητας και της ενότητας ήταν αφοπλιστικό. Η αδιαμφισβήτητη εγκεφαλική πρόκληση σε συνδυασμό με τη δημιουργική διαδικασία μεταμόρφωσης του ήχου σε πολυποίκιλα αυθεντικά συναισθήματα αποτέλεσαν για μένα πόλο έλξης ζωής.

Μετά το δίπλωμά μου στο πιάνο και στα ανώτερα θεωρητικά η σύνδεση της επιστήμης με την τέχνη αποτέλεσαν ένα κεντρικό άξονα για την περαιτέρω εξέλιξή μου, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση των σπουδών μου στο Φυσικό τμήμα του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το πάθος μου όμως για τη μουσική με ώθησε να συνεχίσω τις σπουδές μου στη διεύθυνση ορχήστρας στο Πανεπιστήμιο Kαλών Tεχνών του Βερολίνου με ειδικό καθηγητή τον Hanns Martin Rabenstein και μεταπτυχιακές σπουδές στα Πανεπιστήμια Hanns Eisler του Βερολίνου και της Ζυρίχης με καθηγητές τους Hans Dieter Baum και Johannes Schlaefli.Ανάμεσα στους δασκάλους μου συγκαταλέγονται καιοι διακεκριμένοι μαέστροι GeorgeA. Albrecht, Andrey Boreyko, Carlo M. Giulini, Lorin Maazel, Kurt Masur, Sir Roger Norrington, Jorma Panula.

 

ΕΡ.: Ποιές Ορχήστρες έχετε διευθύνει;

 

ΑΠ.: Έχω συμπράξει με Ευρωπαϊκές ορχήστρες στην Αγγλία, Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ιταλία, Ουκρανία, Πολωνία, Ρουμανία, Τσεχία, στην Τουρκία και στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, όπως μεταξύ άλλων με τις Ραδιοφωνίες της Κολωνίας, Μονάχου, Στουτγάρδης, Φρανκφούρτης, Βουκουρεστίου, Αθηνών με τις οποίες ολοκληρώσα και ηχογραφήσεις, με τις Φιλαρμονικές ορχήστρες Baden-Badener, Janacek, Jenaer, Kharkov, Krakow, New Brandenburg, Rheinische, Robert-Schumann, τις Συμφωνικές ορχήστρες Βερολίνου, Bergische, Bochum, Boston, Nuremberg, Tschaikovsky, West Bohemian, τις Kρατικές ορχήστρες και θέατρα Bremen, Bremerhaven, Chemnitz, Constanta, Giessen, Halle, Heidelberg, Kassel, Leipzig, Muenster, Pforzheim, Rostock.

 

ΕΡ.: Οι κυριότεροι σταθμοί στην πορεία σας ποιοι είναι;

 

ΑΠ.: Είχα την ιδιαίτερη τύχη μέσω ενός κρατικού θεσμού προώθησης διευθυντών ορχήστρας να συγκαταλέγομαι μετά από βράβευση στην καλλιτεχνική λίστα των «Μαέστρων του Αύριο-Maestros von Morgen» του Γερμανικού Συμβουλίου Μουσικής Deutscher Musikrat-Dirigentenforum, όπου μπόρεσα να συμπράξω με επίλεκτες ορχήστρες και να αποκτήσω ξεχωριστή εμπειρία. Στον διεθνή διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας στην Τσεχία μου απονεμήθηκε το πρώτο βραβείο και μπόρεσα να συνεργαστώ με ορχήστρες διεθνούς εμβέλειας, όπως επίσης και το πρώτο Βραβείο στο διαγωνισμό στο Solingen της Γερμανίας, όπου και ανέλαβα τη θέση της διευθύντριας ορχήστρας της ακαδημίας της Bergische Symphony Orchestra. Στο διαγωνισμό διεύθυνσης ορχήστρας στο Bad Homburg μπόρεσα να αποσπάσω το δεύτερο βραβείο και να συμπράξω με επίλεκτες ορχήστρες της Γερμανίας και Πολωνίας.

 

ΕΡ.: Ποιο είναι το έργο της Ευρωπαϊκής Καμεράτας που διευθύνεται από το 2017;

 

ΑΠ.: Μετά την κρατική θέση μου ως μαέστρος στην Όπερα του Chemnitz της Γερμανίας με τη Φιλαρμονική ορχήστρα Ρόμπερτ Σούμαν, ανέλαβα την καλλιτεχνική διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Καμεράτας με έδρα το Βερολίνο. Μέσα από την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Καμεράτας, της ορχήστρας της Ευρώπης, θέλησα να συμβάλλω ενεργά στην καλλιέργεια διαπολιτισμικού διαλόγου σε συνάφεια με τα θεμελιώδη ζητήματα της Ατζέντας της ΕΕ για τον πολιτισμό, ώστε να βιώσουμε ουσιαστικότερα την Ευρώπη ως το κοινό μας σπίτι. Η Ευρωπαϊκή Καμεράτα με τα τρία ευέλικτα μουσικά σχήματά της στο Βερολίνο, στο Ίνσμπρουκ και στην Αθήνα δημιουργεί ένα μεγαλύτερο τόξο στο γεωγραφικό χάρτη, από το βορρά μέχρι το νότο της Ευρώπης κτίζοντας γέφυρες για μια καλύτερη πολιτισμική ανταλλαγή, διείσδυση και ευρωπαϊκή εμβάθυνση. Μέσα από καινοτόμα προγράμματα στόχος της Καμεράτας είναι να διεγείρει το ενδιαφέρον του ακροατή για τους πολιτιστικούς θησαυρούς της Ευρώπης σήμερα, ενώ συγχρόνως τιμά τα ιδανικά της αρμονίας και της ενότητας, που πάντοτε θα αποτελούν την ουσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

 

ΕΡ.: Θεωρείστε Πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού στην Ευρώπη


ΑΠ.:
Το 2019 είχα την ιδιαίτερη τιμή να βραβευθώ με το βραβείο «Eξάλειπτρον» για τη συμβολή μου στην ανάδειξη του Ελληνικού πολιτισμού στον τομέα της μουσικής. Επιδιώκω μέσα από τα προγράμματά μας να αναδεικνύω τον Ελληνικό πλούτο και το ανεξίτηλο αποτύπωμα που αυτός άφησε στη διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού χάρτη και των αξιών του. Είναι όμως μια συνεχή πάλη και διαρκή πρόκληση.

 

ΕΡ.: Που επικεντρώνεται το καλλιτεχνικό σας έργο;

 

ΑΠ.: Ως καλλιτεχνική διευθύντρια και μαέστρος της Ευρωπαϊκής Καμεράτας επικεντρώνομαι στη δημιουργία και εφαρμογή πρωτοποριακών διασυνοριακών προγραμμάτων που αναδεικνύουν τις ιδιαιτερότητες της σύγχρονης Ευρωπαϊκής μουσικής. Το ενδιαφέρον μου εστιάζεται κυρίως στην επεξεργασία και ανάπτυξη επίκαιρων ευρωπαϊκών θεμάτων όπου οι τέχνες να συνδυάζονται με τη μουσική σε μια ευρύτερη οπτική συνθέτοντας καινοτόµα προγράµµατα μέσα σε πειραματικούς χώρους. Με τη διαμόρφωση ξεχωριστών συναυλιακών κύκλων στόχος μας είναι να σκιαγραφήσουμε, να τιμήσουμε αλλά και να μεταφέρουμε με όλες τις αισθήσεις στον ακροατή την «Ενότητα μέσα από τη Διαφορετικότητα». Ένας επιπλέον στόχος είναι να ενθαρρύνουμε ενεργά το διάλογο μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών για μια καλύτερη κατανόηση και προσέγγιση μέσα από τη διεθνή γλώσσα της μουσικής.

 

ΕΡ.: Πόσο συνηθισμένο είναι μια γυναίκα να διευθύνει Ορχήστρα;

 

ΑΠ.: Σίγουρα η εικόνα μιας γυναίκας μαέστρου στο πόντιουμ δεν είναι οικεία αλλά όταν υπάρχει μεράκι, αγάπη για το αντικείμενο, εργατικότητα και προσήλωση στο στόχο, καλλιεργώντας συνάμα ανθεκτικότητα, επιμονή και υπομονή, διαμορφώνει κανείς τις καταστάσεις με τέτοιο τρόπο ώστε με συνέχεια και διεισδυτικότητα να πραγματοποιεί τα όνειρά του.

 

ΕΡ.: Τι είναι αυτό που αγαπάτε περισσότερο στο επάγγελμά σας;

 

ΑΠ.: Την άμεση και διεισδυτική επικοινωνία με το ορχηστρικό σύνολο ως ένα ζωντανό παλλόμενο οργανισμό και την όλη διαδικασία της μεταμόρφωσης του ήχου σε αυθεντικά συναισθήματα που φέρνουν συγκίνηση και ανάταση ψυχής. Το τελικό ηχητικό και παραστατικό αποτέλεσμα είναι μια επίπονη αλλά συνάμα συναρπαστική και δημιουργική διαδικασία που όταν επιτευχθεί μπορεί να προσφέρει μοναδικές μαγικές ενωτικές στιγμές.

 

ΕΡ.: Ποιες οι δυνατότητες μιας Διευθύντριας Ορχήστρας στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό;

 

ΑΠ.: Η Γερμανία ως χώρα με παράδοση στην κλασική μουσική με βοήθησε να ξεδιπλώσω τις καλλιτεχνικές μου ανησυχίες και μου έδωσε ευκαιρίες για να εξελιχθώ. Θεωρώ όμως ότι μέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο σύστημα δεν υπάρχουν μονόδρομοι και μπορεί κανείς να διαμορφώσει ικανές συνθήκες ώστε να αναπτυχθεί επαγγελματικά και στην Ελλάδα. Θα ήταν όμως σίγουρα χρήσιμο για έναν καλλιτέχνη να αποκτήσει εμπειρίες και να διευρύνει τους ορίζοντές του αναζητώντας δυνατότητες και στο εξωτερικό.

 

ΕΡ.: Πώς κρίνετε την σχέση των Ελλήνων με την κλασική μουσική;

 

ΑΠ.: Όλα ανάγονται στην εκπαίδευση. Στην Ελλάδα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια θετικά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση εφόσον υπάρχουν σήμερα μουσικά πανεπιστήμια, σχολές, συναυλιακοί χώροι και άμεση πρόσβαση στη γνώση. Μια εύνομη πολιτεία πρέπει να συμβάλλει με κεντρικό σχεδιασμό στην ενίσχυση των δομών που προάγουν τον πολιτισμό, την ελευθερία έκφρασης, το σεβασμό και το ανοιχτό βλέμμα στη διαφορετικότητα.

 

Ερ.: Η Μουσική σαν μέσον διαπαιδαγώγησης;

 

ΑΠ.: Η μουσική παιδεία είναι επιτακτική ανάγκη για τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας. Σε προηγμένες κοινωνίες διαχρονικά όπως και στην αρχαιότητα αποτελούσε μέρος μιας συνολικής εκπαίδευσης με απώτερο στόχο την αναβάθμιση του μέσου επιπέδου διαβίωσης και την καλλιέργεια χαρακτήρων σύμφωνα με αξιακά πρότυπα.

 

 

ΕΡ.: Ποιά τα μελλοντικά σας σχέδια;

 

ΑΠ.: Στο πλαίσιο του ετήσιου προγράµµατος 2020 με θέμα την «Οδύσσεια» η Ευρωπαϊκή Καµεράτα μεταφέρει τον κύκλο συναυλιών της για το 2021 δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να ανακαλύψει και να βιώσει τη µουσική, την τέχνη και τον πολιτισµό µε έναν πολυδιάστατο τρόπο. Το μελλοντικό ενδιαφέρον μου εστιάζεται κυρίως στην εμψύχωση, στη βιωσιμότητα και στην κινητικότητα των Ευρωπαϊκών πολιτιστικών παραγόντων καθώς και στη διασυνοριακή διάδοση καλλιτεχνικών έργων σε πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις. Σχεδιάζω επίσης περαιτέρω συμπράξεις με διεθνή μουσικά σύνολα ενώ παράλληλα ηγούμαι του Ευρωπαϊκού Φεστιβάλ Πολιτισμού και του Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής Regain, με στόχο την παρουσίαση ταλαντούχων καλλιτεχνών στο Ελληνικό και Ευρωπαϊκό προσκήνιο. Επιπλέον συμμετέχω στην Αναργύρειο και Κοργιαλένειο νεοσύστατη Μουσική Ακαδημία Σπετσών και δίνω διαλέξεις με θέμα την «ηγεσία».

Περισσότερα
Advertisement

Πολιτισμός

Ηρα Κουρή: Ο κόσμος αγκάλιασε την τελετή

Δημοσιεύθηκε

στις

Την δική της άποψη για την τελετή κατέθεσε με δήλωσή της, η πρόεδρος της ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας, Ήρα Κουρή, απαντώντας και στα σχόλια για το κόστος της εκδήλωσης.

Όπως αναφέρει «ο Δήμος Πατρέων και η ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας ευχαριστούν όλους τους συντελεστές της τελετής έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού 2021 και όλα τα ΜΜΕ που την πρόβαλαν. Τα στατιστικά στοιχεία, που ξεπέρασαν κάθε προσδοκία μας, αποδεικνύουν ότι ο κόσμος αγκάλιασε την τελετή τηλεοπτικά και διαδικτυακά.
Λόγω της πανδημίας, τα απαραίτητα μέτρα και η απαγόρευση δεν καθιστούσαν εφικτή την πραγματοποίηση της τελετής όπως την είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια. Την τηλεοπτική παραγωγή συγκεκριμένου καλλιτεχνικού έργου ανέλαβε εταιρεία που εδρεύει στην Πάτρα και διαθέτει όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις και τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να τη φέρει σε πέρας. Η ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας κινήθηκε με διαφάνεια και διαύγεια προκειμένου να εξασφαλίσει την αρτιότητα της καλλιτεχνικής τηλεοπτικής παραγωγής, για την οποία εργάστηκαν 21 άτομα, επαγγελματίες και καταξιωμένοι για την δουλειά τους, πλαισιωμένοι από μουσικούς – μέλη του Σωματείου επαγγελματιών μουσικών Δυτικής Ελλάδας, μέλη του Χορευτικού Τμήματος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων και ερασιτέχνες ηθοποιούς. Στις υποχρεώσεις της εταιρείας παραγωγής ήταν η ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση του προϊόντος σε live streaming και η διανομή δωρεάν του υλικού σε τοπικά – περιφερειακά κανάλια για την ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση της τελετής, καθώς και σε πλήθος sites σε όλη την Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό η τελετή έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού 2021 έφτασε σε όλο τον κόσμο και τα σχόλια ήταν θερμά και συγκινητικά, ειδικά των ομογενών μας.
Τηρήσαμε επίσης τα υγειονομικά πρωτοκόλλα με σχολαστική διαδικασία, όπως προβλεπόταν, αφού προχωρήσαμε έχοντας την ειδική άδεια της Γενικής Γραμματείας Πολιτιστικής Προστασίας, διενεργήθηκαν σε όλους τους συντελεστές rapid test, έγινε θερμομέτρηση όλων των συντελεστών και παρευρισκόμενων πριν την είσοδο στο Δημοτικό Θέατρο και στους χώρους που έγιναν οι τηλεοπτικές συνδέσεις και εξασφαλίστηκε η αδειοδότηση αυστηρών όρων για τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.
Η Δημοτική Αρχή της Πάτρας ενήργησε με απόλυτη διαφάνεια και με απόλυτο σεβασμό στα χρήματα του Δήμου και των πολιτών και σε αυτή την περίπτωση, ακριβώς όπως πράττει σε κάθε της δραστηριότητα, αποδεικνύει και τεκμηριώνει την σχέση αυτή που αποτελεί πρωτεύον και κύριο μέλημά της. Ταυτόχρονα, με την πρωτοβουλία της κέρδισε την μέγιστη δημοσιότητα της τελετής έναρξης μεταφέροντας το ελπιδοφόρο μήνυμα του Καρναβαλιού σε κάθε άκρη κρατώντας το ζωντανό, κόντρα στην κατήφεια των ημερών».

Περισσότερα

Πολιτισμός

Yπαίθρια έκθεση-Έργα από την συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης

Δημοσιεύθηκε

στις

Δέκα έργα, από την μόνιμη ψηφιοποιημένη συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης Πατρών, το περιεχόμενο των οποίων συνδέεται με το καρναβάλι, αποτελούν το υλικό της υπαίθριας έκθεσης, η οποία έχει στηθεί και λειτουργεί ήδη , στις πλατείες των Υψηλών Αλωνίων, της Αγίας Σοφίας, της πλατείας Κοσιώνη, της πλατείας Ελευθερίας και στην πλατεία Ομονοίας.

Τα έργα αποτυπώθηκαν σε μεγάλες διαστάσεις και αναρτήθηκαν στις τέσσερις πλατείες, είναι ο «Αρλεκίνος» της Ντόρας Αντωνιάδου (Ελαιογραφία 70Χ104 εκ.) , «Μυθοπλασίες» της Αλίκης Βενιέρη – Σκουλικίδη (Ακρυλικό σε μουσαμά/0,82χ0,82 εκ.), «Πατρινό Καρναβάλι» του Σαράντη Καραβούζη (Παστέλ/ 60χ80 εκ.), «Καρναβάλι» του *Δημήτρη Χείρα (Ελαιογραφία 42χ28 εκ.), «Καρναβάλι» του Άλκη Πιερράκο (Τέμπερα 70χ96 εκ.) ,«Καρναβάλι» του Βασίλη Σπεράντζα (Παστέλ56χ70 εκ.), «Σάτυρος» του Μίνου Αργυράκη (Λιθογραφία 49/500/0,55χ0,41 εκ. Δωρεά Τάκη & Μαίρης Τσονάκα, «Μουσικές αποχρώσεις» της Αλίκης Βενιέρη – Σκουλικίδη (Ακρυλικό σε μουσαμά/0,82χ0,82 εκ.), «Πατρινό Καρναβάλι» του Γιάννη Στεφανάκη (Ξυλογραφία/0,40χ0,30 εκ.), «Πατρινό Καρναβάλι» της Άριας Κομιανού (Ξυλογραφία 0,40χ0,30 εκ.).
Η έκθεση αποτελεί συνέχεια των δράσεων που ξεκίνησαν το πρώτο δεκαπενθήμερο του περασμένου Δεκεμβρίου με τίτλο «τέχνη στην πόλη- τέχνη για την πόλη» με την οποία ο Πολιτιστικός Οργανισμός επιδιώκει τη διάχυση της τέχνης στο δημόσιο χώρο και την καθημερινή ζωή. Τα έργα θα αναρτηθούν επίσης στην ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Oργανισμού patrasculture.gr και στην σελίδα του facebook.
Την επιμέλεια της υπαίθριας έκθεσης είχαν το τμήμα παραγωγής και το τμήμα της Δημοτικής Πινακοθήκης του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων.
Η υπαίθρια έκθεση θα διαρκέσει όλη την περίοδο του Πατρινού Καρναβαλιού.

Περισσότερα

Πολιτισμός

«Φως» για τη θέση

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση προχωρά επιτέλους η διαδικασία κάλυψης της κενής θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας. Στην πρόσφατη διαδικτυακή συνεδρίαση των μελών του Δ.Σ. του Θεάτρου που ήταν και η πρώτη του νέου έτους συζητήθηκε το συγκεκριμένο θέμα και όπως ανακοινώθηκε ήρθε επιτέλους από το Υπουργείο Πολιτισμού η έγκριση της προκήρυξης της θέσης λύνοντας έτσι τα χέρια του επικεφαλής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Πετρου Βάη, προέδρου του Δ.Σ., προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία. Η απάντηση και «πράσινο φως» από το Υπουργείο Πολιτισμού ήρθε μετά από άπειρα τηλεφωνήματα και έγγραφα και μετά από σχεδόν οκτώ μήνες. Η αλήθεια είναι ότι λόγω των ιδιόμορφων συνθηκών της πανδημίας πολλά πράγματα πήγαν πίσω και σίγουρα το κενό στην καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας πέρασε σε δεύτερη μοίρα μπροστά σε άλλα έκτακτα ζητήματα που είχε να ασχοληθεί η Υπουργός Λίνα Μενδώνη όπως το κλείσιμο των θεάτρων, η σύσταση μητρώου καλλιτεχνών για την οικονομική στήριξη τους, κ.α.

Να θυμίσουμε πως ο προηγούμενος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ήταν ο σκηνοθέτης Σταύρος Τσακίρης, η θητεία του οποίου είχε παραταθεί για πέντε ακόμη μήνες έως και τις 31 Μαΐου 2020.

Έκτοτε το θέατρο παρέμεινε «ακέφαλο» με τον Πέτρο Βάη να εκτελεί χρέη του προέδρου και επικεφαλής του Θεάτρου.

Από εδώ και πέρα στόχος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είναι να μην χαθεί το δυνατόν άλλος πολύτιμος χρόνος κι έτσι, ετοιμάζεται η προκήρυξη που μέσα στις επόμενες μέρες θα δοθεί στη δημοσιότητα προκειμένου να ξεκινήσει η αποστολή των όποιων υποψηφιοτήτων και εκδηλώσεων ενδιαφέροντος υπάρξουν από καλλιτέχνες για την κάλυψη της θέσης σ’ ένα θέατρο που θεωρείται το σημαντικότερο ίσως ΔΗΠΕΘΕ της χώρας με μία πορεία που ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’80.

Η διαδικασία, θα πάρει γύρω στον ενάμιση μήνα, (αν χρειαστεί περισσότερος χρόνος λόγω των συνθηκών θα δοθεί) και οι συνεντεύξεις με τους υποψηφίους για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή λόγω των περιορισμών της πανδημίας θα γίνουν πιθανότατα όχι δια ζώσης αλλά μέσω τηλεδιασκέψεων. Είναι λοιπόν εφικτό αν όλα πάνε καλά, το αργότερο μετά το Πάσχα το θέατρο να έχει νέο καλλιτεχνικό διευθυντή.

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας συζητήθηκε και ο προϋπολογισμός του Θεάτρου για το 2021 ενώ και το επιτυχημένο σχήμα του ΔΗΠΕΘΕ, «Άρμα Θέσπιδος» αναμένεται για το μέλλον να ετοιμάσει και νέα παραγωγή.

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα