Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021
Connect with us

Διεθνή

Μπέρνι Σάντερς: Η viral φωτογραφία έφερε 1,8 εκατ. δολάρια σε πέντε μέρες

Δημοσιεύθηκε

στις

φωτογραφία του Μπέρνι Σάντερς που κάθεται σε μία καρέκλα, στην ορκωμοσία του Τζο Μπάιντεν, φορώντας χειρουργική μάσκα, χακί μπουφάν και μάλλινα γάντια έχει κάνει τον γύρο του κόσμου, εμπνέοντας χιλιάδες χιουμοριστικά φωτομοντάζ σε όλο τον κόσμο.

Ο αμερικανός γερουσιαστής ανακοίνωσε χθες ότι θα διατεθεί σε οργάνωση αρωγής το ποσό των 1,8 εκατ. δολαρίων που συγκεντρώθηκε χάρη στην πώληση προϊόντων με το διάσημο πλέον φωτογραφικό στιγμιότυπο.

Το στιγμιότυπο απαθανάτισε ο φωτορεπόρτερ Μπρένταν Σμιαλόουσκι του Γαλλικού Πρακτορείου, μετατρέποντας τον προοδευτικό πολιτικό, πρώην διεκδικητή του χρίσματος των Δημοκρατικών σε σταρ του Twitter.

Ο ανεξάρτητος γερουσιαστής του Βερμόντ προτίμησε να αξιοποιήσει τον θόρυβο που προκάλεσε η viral φωτογραφία για να συγκεντρώσει 1,8 εκατ. δολάρια «μέσα σε πέντε ημέρες», ποσό που όπως είχε προαναγγείλει θα διατεθεί για φιλανθρωπικό σκοπό στην πολιτεία των βορειοανατολικών ΗΠΑ.

Μπλουζάκια, πουλόβερ και διάφορα άλλα είδη με τη φωτογραφία άρχισαν να διατίθενται μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος στον ιστότοπο του γερουσιαστή το βράδυ της 21ης Ιανουαρίου, όλο το στοκ εξαντλήθηκε σε τριάντα λεπτά. Προστέθηκαν νέα προϊόντα το Σαββατοκύριακο: είχαν πουληθεί όλα το πρωί της Δευτέρας, εξήγησε ο Μπέρνι Σάντερς σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα όπως μετέδωσε το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Η Τζέιν», η σύζυγός του, «και εγώ είμαστε εντυπωσιασμένοι από τη δημιουργικότητα που έδειξε τόσος πολύς κόσμος (…) και περιχαρείς που μπορέσαμε να βοηθήσουμε κατοίκους του Βερμόντ που το έχουν ανάγκη», πρόσθεσε.

Όμως το ποσό αυτό «δεν μπορεί να υποκαταστήσει το έργο του Κογκρέσου», κατά συνέπεια «θα κάνω ό,τι μπορώ στην Ουάσινγκτον για να εξασφαλίσω πως οι εργαζόμενοι στο Βερμόντ και σ’ όλη τη χώρα θα έχουν την υποστήριξη που χρειάζονται, καθώς βρισκόμαστε στην καρδιά της χειρότερης κρίσης που έχουμε ζήσει μετά τη Μεγάλη Ύφεση», πρόσθεσε ο γερουσιαστής, που αυτοχαρακτηρίζεται δημοκρατικός σοσιαλιστής.

Το Getty Images κατόπιν συμφωνίας «θα δωρίσει τα έσοδα» από τις πωλήσεις στην οργάνωση αρωγής Meals on Wheels («Γεύματα σε τροχούς»), η οποία διανέμει γεύματα σε ηλικιωμένους με χαμηλά εισοδήματα.

Ο Μπρένταν Σμιαλόουσκι βρήκε «εντυπωσιακό» το πώς εξελίχθηκε η φωτογραφία που πήρε και «όλες τις παραλλαγές της».

«Όταν τράβαγα τη φωτογραφία, μου φάνηκε ωραία στιγμή, που άξιζε μερικά στιγμιότυπα», συνέχισε. «Αν και ποτέ δεν περιμένω, ούτε επιδιώκω, η δουλειά μου να γίνει viral ή να μετατραπεί σε μιμίδια», χιουμοριστικά φωτομοντάζ, η εξέλιξη της συγκεκριμένης φωτογραφίας «δεν με εξέπληξε», με την έννοια ότι οι χρήστες των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης «είναι απρόβλεπτοι». Το διαδίκτυο του φαίνεται «σαν άγριο ζώο»: είναι δύσκολο να προβλέψεις τι θα κάνει και δύσκολο να το τιθασεύσεις».

TAGS

Διεθνή

Ισραήλ: Με νόμο επιτρέπεται στις αρχές να γνωρίζουν τα ονόματα των μη εμβολιασμένων

Δημοσιεύθηκε

στις

Το ισραηλινό κοινοβούλιο εξουσιοδότησε σήμερα το υπουργείο Υγείας να κοινοποιεί σε άλλες αρχές τις ταυτότητες των ανθρώπων που δεν έχουν εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού, εγείροντας ανησυχίες για τον σεβασμό της ιδιωτικής ζωής των πολιτών που αρνούνται ένα εμβόλιο.

Νόμος που υιοθετήθηκε με 30 ψήφους υπέρ και 13 κατά, δίνει στις τοπικές αρχές, στον γενικό διευθυντή του υπουργείου Παιδείας και σε ορισμένα μέλη του υπουργείου Κοινωνικών Υποθέσεων τη δυνατότητα να λαμβάνουν τα ονόματα, τις διευθύνσεις και τους αριθμούς τηλεφώνου των ανθρώπων που δεν έχουν εμβολιαστεί.

Ο σκοπός αυτού του νόμου, που έχει ισχύ τριών μηνών ή έως ότου κηρυχθεί η λήξη της πανδημίας, είναι «να επιτρέπει σε αυτούς τους οργανισμούς να ενθαρρύνουν τους πολίτες να εμβολιάζονται απευθυνόμενοι σε αυτούς προσωπικά», σύμφωνα με ανακοίνωση του κοινοβουλίου.

Το Ισραήλ χορήγησε τις δύο δόσεις του εμβολίου Pfizer/BioNTech σε τρία εκατομμύρια ανθρώπους, ή σχεδόν στο ένα τρίτο των περίπου εννέα εκατομμυρίων κατοίκων.

Το εβραϊκό κράτος άνοιξε ξανά την Κυριακή τα εμπορικά κέντρα και τα καταστήματα για ολόκληρο τον πληθυσμό στο πλαίσιο της χαλάρωσης της τρίτης καραντίνας του από την αρχή της επιδημίας Covid-19.

Παρότι, ορισμένα μέρη είναι ανοιχτά σε όλους, άλλα είναι προσβάσιμα μόνο σε άτομα που έχουν «πράσινη ταυτότητα», που σημαίνει ότι έλαβαν τη δεύτερη δόση εμβολίου πριν από τουλάχιστον μία εβδομάδα ή ότι έχουν αναρρώσει από την ασθένεια.

Αλλά αυτή η πολύτιμη ταυτότητα επικρίνεται από μερίδα του πληθυσμού που τη βλέπει ως μορφή διάκρισης κατά των μη εμβολιασμένων.

Κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής συζήτησης σήμερα, η επικεφαλής του Εργατικού Κόμματος Μεράβ Μιχαέλι κατηγόρησε τον πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου ότι «αρνείται στους πολίτες το δικαίωμά τους στην εμπιστευτικότητα όσον αφορά τα ιατρικά τους δεδομένα».

Η ανακοίνωση της Κνεσέτ (κοινοβούλιο) αναφέρει ότι τα προσωπικά δεδομένα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κανέναν άλλο σκοπό εκτός από το να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να εμβολιαστούν.

Ο βουλευτής Χάιμ Κατζ, του δεξιού κόμματος Λικούντ του πρωθυπουργού, υπερασπίστηκε τον νόμο ως τρόπο προώθησης του εμβολιασμού.

Περισσότερα από 760.000 κρούσματα της Covid-19 έχουν καταγραφεί επίσημα στο Ισραήλ από την αρχή της πανδημίας, από τα οποία περισσότερα από 5.600 ήταν θανατηφόρα.

www.aftodioikisi.gr

Περισσότερα

Διεθνή

Εμβόλιο κατά της νοτιοαφρικανικής παραλλαγής του κορωνοϊού έφτιαξε η Moderna

Δημοσιεύθηκε

στις

Η αμερικανική εταιρεία βιοτεχνολογίας Moderna ανακοίνωσε σήμερα ότι μια τροποποιημένη έκδοση του εμβολίου της κατά της Covid-19, που παρασκευάστηκε ειδικά για την καταπολέμηση της νοτιοαφρικανικής παραλλαγής του ιού, είναι έτοιμη για κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους.

«Η Moderna έστειλε δόσεις του συγκεκριμένου υποψήφιου εμβολίου κατά της παραλλαγής (…) που εντοπίστηκε για πρώτη φορά στην Νότια Αφρική, στο NIH (Αμερικανικό Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας), για μια κλινική δοκιμή», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Περισσότερα

Διεθνή

Πανδημία: Ο κίνδυνος που απειλεί όσους είναι όλη μέρα στα social media

Δημοσιεύθηκε

στις

Μαγειρέψαμε, χορέψαμε, και μοιραστήκαμε προσωπικές μας στιγμές χρησιμοποιώντας τα social media κατά την περίοδο της καραντίνας, μα πάνω απ’ όλα προσπαθήσαμε να μη χάσουμε την επαφή από τα αγαπημένα μας πρόσωπα.

Συνεπώς, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκε κατακόρυφα. Τι επιπτώσεις είχε αυτό για την ψυχική υγεία; Κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος, σύμφωνα με νέα μελέτη από την Ουγγαρία, οι πιθανότητες να εμφανίσουν οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων κατάθλιψη αυξήθηκαν σχεδόν στο διπλάσιο για όσους μοιράζονταν προσωπικές τους φωτογραφίες ή φωτογραφίες των κατοικίδιών τους στους κοντινούς τους ανθρώπους σε καθημερινή βάση.

Τα νούμερα είναι χαρακτηριστικά: «Όσον αφορά αυτούς που έστελναν προσωπικές φωτογραφίες κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας τουλάχιστον μια φορά τη μέρα, το ποσοστό των ατόμων που διέτρεχαν κίνδυνο κατάθλιψης ήταν 19% Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος, το 40% των καθημερινών χρηστών έδειξε σημάδια κατάθλιψης» αναφέρει σχετικά η ειδικός επικοινωνίας και μέσων Alexandra Valéria Sándor, διδακτορική φοιτήτρια στη Σχολή Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Eötvös Loránd της Βουδαπέστης.

Η νέα αυτή μελέτη πραγματοποιήθηκε σε δύο στάδια χρησιμοποιώντας διαδικτυακά ερωτηματολόγια κατά τη διάρκεια της κορύφωσης και των δύο κυμάτων στην Ουγγαρία (από τον Απρίλιο μέχρι τον Μάιο και από τον Νοέμβριο μέχρι το Δεκέμβριο του 2020). Το πρώτο ερωτηματολόγιο εξέτασε τις διαφορές της περιόδου πριν τον κορωνοϊό με το πρώτο κύμα του κορωνοϊού χρησιμοποιώντας στοιχεία από 170 συμμετέχοντες, ενώ το δεύτερο ερωτηματολόγιο εξέτασε την περίοδο μεταξύ των δύο κυμάτων και του δεύτερου κύματος με 119 συμμετέχοντες εκ των οποίων 100 σύνολα απαντήσεων αναλύθηκαν έτσι ώστε το δείγμα να αντιστοιχεί στο πρώτο με μέγιστη διαφορά 0,5% όσον αφορά το φύλο και τις ηλικιακές ομάδες.

Όσον αφορά το χρόνο που ξοδεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι προφανές, η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος, περίοδος που αρκετός κόσμος είχε περισσότερο ελεύθερο χρόνο στο σπίτι λόγω των περιορισμών. Το 54% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι περνούσε περισσότερη ώρα στα social media σε σύγκριση με πριν την πανδημία. Ο χρόνος αυτός αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος για το 1/3 των συμμετεχόντων. Ακόμα, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown το 42% πίστευε ότι η δραστηριότητα των υπόλοιπων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «είχε αυξηθεί πολύ» και το 46% είπε ότι «αυξήθηκε ελαφρώς». Κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος, το 15% αντιλήφθηκε μια πιο αυξημένη δραστηριότητα σε σύγκριση με το πρώτο κύμα, ενώ το 46% θεώρησε ότι ήταν «ελαφρώς αυξημένη».

Μια άλλη σημαντική διαφορά μεταξύ του πρώτου κύματος και του δεύτερου είναι στις αντιδράσεις και στα likes. Τα δύο τρίτα των συμμετεχόντων ανέφεραν ότι είχαν πάρει περισσότερα likes κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος σε σύγκριση με το πρώτο, ενώ μόνο το 24% έλαβε περισσότερες αντιδράσεις κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος σε σύγκριση με την περίοδο πριν την πανδημία. Την άνοιξη, το 40% των συμμετεχόντων ήταν πιο γενναιόδωρο με τα likes και σχόλια από ό, τι πριν από την πανδημία και το 30% από αυτούς σχολίασε περισσότερο σε σύγκριση με το πρώτο κύμα. «Βασιλιάς» φυσικά και ήταν το Facebook, με τους περισσότερους από τους συμμετέχοντες να αναφέρουν ότι περνούσαν περισσότερες από δύο ώρες σε αυτό σε σύγκριση με το 9% πριν την πανδημία. Η χρήση του μειώθηκε λίγο μεταξύ των δύο κυμάτων, όμως μετά αυξήθηκε ξανά.

Η αυτοπροβολή (οι selfies για παράδειγμα χρησιμοποιήθηκαν ευρέως) που μας ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση αυξήθηκε με την ανταλλαγή εικόνων στην εφαρμογή Messenger. Το 18% των συμμετεχόντων μοιράστηκε τέτοιο περιεχόμενο πολλές φορές τη μέρα κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος, ενώ μόλις το 8% ανέφερε ότι έκανε το ίδιο πριν την πανδημία.

Για να εκτιμηθεί η ψυχική υγεία των συμμετεχόντων, το Ερωτηματολόγιο Υγείας Ασθενών-2 (PHQ-2) περιείχε τις ακόλουθες ερωτήσεις: «Τις δύο τελευταίες εβδομάδες, πόσο συχνά σας απασχόλησαν τα ακόλουθα προβλήματα;» Αυτά τα προβλήματα ήταν τα εξής: «μειωμένο ενδιαφέρον ή ευχαρίστηση να κάνω πράγματα» και «αίσθημα αδυναμίας, κατάθλιψης ή απελπισίας». Οι πιθανές απαντήσεις ήταν «καθόλου» (0 βαθμοί), «κάποιες ημέρες» (1 βαθμός), «περισσότερες από τις μισές ημέρες» (2 βαθμοί) και «σχεδόν κάθε μέρα» (3 βαθμοί). Το σκόρ κυμαινόταν από 0 εώς 6. Μια βαθμολογία τουλάχιστον σε τιμή 3 δείχνει την πιθανότητα κατάθλιψης και υποδηλώνει ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση.

«Με βάση αυτά τα δεδομένα, όχι μόνο ο χρόνος που αφιερώθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξήθηκε ξανά κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος της πανδημίας COVID-19, αλλά και η κοινή χρήση περιεχομένου με εγωκεντρικό χαρακτήρα έγινε επίσης πιο συχνή. Υπάρχει ισχυρότερη συσχέτιση μεταξύ της επιδείνωσης της ψυχικής υγείας και της αυξημένης χρήσης των κοινωνικών μέσων, η οποία εγείρει σημαντικά κοινωνικά ζητήματα και αξίζει περαιτέρω σε βάθος διερεύνηση», καταλήγει η Alexandra Valéria Sándor, η οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα σε διαδικτυακό συνέδριο στο Πρίνστον τον Ιανουάριο.

Περισσότερα
Advertisement
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα