Σάββατο 8 Μαΐου 2021
Connect with us

Πολιτισμός

«Εγώ ως Καρναβάλι»-Σήμερα η προβολή του 2ου επεισοδίου της σειράς- ντοκιμαντέρ με τίτλο «Το Κυνήγι»

Δημοσιεύθηκε

στις

Στο πλαίσιο της ενότητας «Τέχνη Θεάματα» του Πατρινού Καρναβαλιού 2021, η ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας έχει προγραμματίσει σειρά – ντοκιμαντέρ με τίτλο «Εγώ, ως καρναβάλι», η προβολή των οποίων ξεκίνησε χθες και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 21 Μαρτίου.

Πρόκειται για ντοκιμαντέρ σε 7 επεισόδια διάρκειας περίπου 10-15 λεπτών έκαστο.
Στην αρχή κάθε επεισοδίου τίθεται ένα ερώτημα σχετικά με την ταυτότητα του Πατρινού Καρναβαλιού αλλά και τη δική μας ταυτότητα μέσα σε αυτή τη μεγάλη γιορτή της πόλης μας. Τα ερωτήματα θα είναι ταυτόχρονα και ελαφρά αλλά και βαθύτερα, αφήνοντας πολύ χώρο για χιούμορ και σκέψη, αλλά και για καρναβαλική τρέλα. Συνεντεύξεις με επιλεγμένα άτομα, αρχειακό υλικό, νέα έρευνα και πρωτότυπα κείμενα γραμμένα ειδικά για το ντοκιμαντέρ θα είναι τα βασικά εργαλεία της σειράς.
Σήμερα στις 21.00 στην επίσημη ιστοσελίδα της ΚΕΔΗΠ Καρναβάλι Πάτρας θα αρχίσει να προβάλλεται το δεύτερο επεισόδιο των ντοκιμαντέρ με τίτλο «Εγώ, ως καρναβάλι». Τίτλος του δεύτερου επεισοδίου είναι: «Εγώ ως Καρναβάλι – Το κυνήγι».
Το επεισόδιο της πρωτότυπης σειράς ντοκιμαντέρ «Εγώ ως Καρναβάλι» καταπιάνεται με το αγαπημένο, μοναδικό παιχνίδι του Πατρινού Καρναβαλιού, το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού.
Γιατί παίζουμε ένα τέτοιο παιχνίδι που έπαθλο είναι το ίδιο το παιχνίδι; Πόσο μαζοχιστικό είναι να βασανίζεσαι μέρες για τη λύση ενός γρίφου; Υπάρχει ηδονή στην ανακάλυψη; Γιατί είμαστε τόσο ανταγωνιστικοί στο παιγνιώδες; Πόσες ακραίες, αστείες, όμορφες ή άσχημες ιστορίες υπάρχουν πίσω από αυτό το παιχνίδι; Και τελικά, τι κερδίζουμε;
Αυτά είναι μερικά από ζητήματα που θίγει και μερικά από τα ερωτήματα που ερευνά μέσα από πρωτότυπες συνεντεύξεις και αρχειακό υλικό. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στα Παλαιά Σφαγεία Πατρών, στο Καρναβαλικό εργαστήρι, στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων και στο θέατρο act.
Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Φαφούτης
Σενάριο – Κείμενα – Στίχοι τραγουδιού: Κωνσταντίνος Μάγνης
Αφηγήτρια: Γεωργία Ηλιοπούλου
Φωνή Καρνάβαλου: Τηλέμαχος Τσαρδάκας
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χρήστος Ορτέντζιο, Νίκος Πατρώνας
Μουσική: Διονύσης Μπάστας
Τραγούδι τίτλων: Χριστίνα Κουταλιάγκα
Ηχογραφήσεις: Noisebox Studio
Μοντάζ: Νίκος Πατρώνας, Χρήστος Ορτέντζιο, Ανδρέας Σμυρίλιος, Σπύρος Μηνάς
Μακιγιάζ: Ηλιάνα Βαλσαμάκη
Ομάδα Έρευνας: Ηλίας Ηλιόπουλος, Μαίρη Χρυσανθακοπούλου, Ιωάννης Αναστασόπουλος.
Οργάνωση & Εκτέλεση Παραγωγής: Τηλέμαχος Τσαρδάκας & ΑΜΚΕ Κάνθαρος – θέατρο act.

 

Πολιτισμός

Eurovision 2021 – Έλενα Τσαγκρινού: Οι τελευταίες δηλώσεις της πριν μπει στο αεροπλάνο για Ρότερνταμ

Δημοσιεύθηκε

στις

Δείτε όλα όσα είπε η Έλενα Τσαγκρινού.

Η Μαίρη Αργυριάδου με την κάμερα της εκπομπής “Έλα χαμογέλα” συνάντησε την Έλενα Τσαγκρινού στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, λίγα λεπτά πριν αναχωρήσει για το Ρότερνταμ, όπου και θα λάβει μέρος στην Eurovision 2021 με το El Diablo για λογαριασμό της Κύπρου.

«Δεν είμαι καθόλου αγχωμένη γιατί θεωρώ ότι με το άγχος δεν κερδίζουμε κάτι, οπότε προσπαθώ να είμαι ήρεμη, είμαι προετοιμασμένη φουλ και πιστεύω ότι θα πάνε όλα σούπερ. Είμαι πολύ ενθουσιασμένη γιατί η ομάδα μου έχει κάνει κάτι το οποίο είναι πολύ εντυπωσιακό και με πλαισιώνει. Η Ελένη Φουρέιρα μου έχει δώσει την καλύτερη συμβουλή, να το διασκεδάσω, να είμαι ο εαυτός μου και να προσέχω τον εαυτό μου. Το αγόρι μου θέλει να με δει με την πρωτιά, με υποστηρίζει και θέλει το καλύτερο για μένα», είπε αρχικά η Έλενα Τσαγκρινού.

Η Έλενα Τσαγκρινού πρόσθεσε επίσης: «Είναι ένας διαγωνισμός αρκετά απαιτητικός. Έχω αρχίσει και ξεχνάω πλέον όλα όσα συζητήθηκαν για το El Diablo. Με στεναχώρησε, αλλά πέρασε αυτή η φάση, είμαι μια χαρά και δεν δίνω σημασία. Θέλω να πάει πολύ και η Στεφανία. Προφανώς και περιμένω το 12άρι από την Ελλάδα».

Περισσότερα

Πολιτισμός

Θα «γλυκάνουν» τα Ιδρύματα-Τα σωματεία σοκολατοριχτών θα διανείμουν 15.000 σοκολάτες

Δημοσιεύθηκε

στις

Αισθητή κάνουν για ακόμη μία φορά την παρουσία τους τα σωματεία σοκολατοριχτών του Πατρινού Καρναβαλιού, τα οποία διατηρούν αναλλοίωτο το έθιμο ακόμη εν μέσω της δύσκολης περιόδου λόγω της πανδημίας.

 

Το Πατρινό Καρναβάλι 2021 μπορεί να μην έγινε, όμως οι σοκολατορίχτες «πιστοί» στο καθήκον τους κατάφεραν να συγκεντρώσουν περισσότερες από 15.000 σοκολάτες, τις οποίες και αποφάσισαν να διανείμουν σε Ιδρύματα της Πάτρας. Χθες εκπρόσωποι των σωματείων σοκολατοριχτών παρεχώρησαν συνέντευξη Τύπου ανακοινώνοντας την πρόθεσή τους να δώσουν τις σοκολάτες στα Ιδρύματα, καθώς και τα επόμενα σχέδιά τους. Όπως ανέφερε ο κ. Περικλής Δημητρόπουλος «το 2021 είναι επετειακός χρόνος για δύο από τα σωματεία των σοκολατοριχτών, καθώς το ένα συμπληρώνει τριάντα χρόνια παρουσίας και το άλλο 25. Ο εορτασμός που δεν κατέστη δυνατόν να γίνει φέτος ετοιμάζεται για τον Φεβρουάριο του 2022 επιφυλάσσοντας πολλές εκπλήξεις. Δεν σταματήσαμε την δράση μας ούτε εν μέσω πανδημίας. Δώσαμε κι εφέτος το «παρών» σε μέσα πανελλαδικής εμβέλειας, προβάλλοντας το έθιμο του σοκολατοπόλεμου και του Πατρινού Καρναβαλιού».
Να σημειωθεί πως ο «Σύλλογος Σοκολατοριχτών Πάτρας»με διακριτικό τίτλο ‘‘Σοκολατορίχτες’’, το «Club Σοκολατοπόλεμος Πατρινού Καρναβαλιού»με διακριτικό τίτλο ‘‘Σοκολατομαχίες’’, η «Ένωση Πατρινών Σοκολατοριχτών»με διακριτικό τίτλο ‘‘Σοκολατοδρομίες’’, ο «Όμιλος Σοκολατομαχητών Πατρινού Καρναβαλιού» με διακριτικό τίτλο ‘‘Σοκολατομανίες’’ και ο «Σύλλογος Σοκολατοπαικτών Πατρινού Καρναβαλιού» με διακριτικό τίτλο‘‘Σοκολατοπαίκτες’’, ήδη προετοιμάζονται για το Πατρινό Καρναβάλι 2022, ζητώντας την ενίσχυση και την στήριξη των τοπικών φορέων προκειμένου να παραμείνει «ζωντανό» το έθιμο, αλλά και να διευρυνθεί προσλαμβάνοντας ευρύτερα χαρακτηριστικά. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό απαιτείται και η στήριξη του Δήμου Πατρέων, η οποία μέχρι σήμερα δεν είναι η αναμενόμενη.

Περισσότερα

Πολιτισμός

Αναζητώντας τη μεγάλη εικόνα για την επανάσταση του ’21-Του Δημήτρη Αβραμίδη

Δημοσιεύθηκε

στις

Το βιβλίο ξεκινάει με τον ελληνικό διαφωτισμό του 18ου αιώνα και τελειώνει με την άλωση της Τριπολιτσάς και το τέλος της οθωμανικής κοινωνίας στο Μοριά. Πρόκειται για το βιβλίο του Γιώργου Μαργαρίτη, καθηγητή Ιστορίας στο Αριστοτέλειο, με τίτλο «Ενάντια σε φρούρια και τείχη, μια μικρή εισαγωγή για την Ελληνική επανάσταση» από τις εκδόσεις «Διόπτρα».

Από την πληθώρα των φετινών εκδόσεων σχετικά με το ’21, το βιβλίο του Μαργαρίτη ξεχωρίζει για δύο βασικά λόγους. Πρώτον, επειδή επιχειρεί να δώσει μια συνολική εικόνα για όσα προηγήθηκαν και όσα συνέβησαν στο ξέσπασμα της επανάστασης. Θα έλεγα μάλιστα ότι αυτή η μεγάλη εικόνα είναι το στοιχείο που λείπει από μια τρέχουσα και συχνά σπουδαία ιστοριογραφική παραγωγή.

Δεύτερον, επειδή μας δίνει ισχυρές εικόνες αλλά και πλήθος στοιχείων για τις υλικές προϋποθέσεις διεξαγωγής του αγώνα. Για παράδειγμα παρακολουθούμε τους επαναστατημένους Έλληνες να συρρέουν έξω από την Τριπολιτσά με βασική προσδοκία τα λάφυρα, αφού από τα λάφυρα ζούσαν και μόλις τα αποκτούσαν, παράταγαν το στράτευμα και γύριζαν στα χωριά τους.

Ταυτόχρονα η εισαγωγή του Μαργαρίτη είναι ένα θαυμάσιο πανόραμα σχέσεων μεταξύ των διαφόρων ομάδων που πήραν μέρος στην επανάσταση. Πρόκειται για σχέσεις συνύπαρξης αλλά και αντιθέσεων, ελπίδων για απόκτηση και αναδιανομή της εξουσίας ενώ το κλειδί για την προσέγγιση που επιχειρεί ο Μαργαρίτης βρίσκεται στην αναζήτηση του ρόλου των φτωχότερων στρωμάτων στο ξέσπασμα της επανάστασης.

Η μάλλον περιφρονημένη στις ημέρες ταξική προσέγγιση των ιστορικών φαινομένων, στην περίπτωση του «Ενάντια σε φρούρια και τείχη» όχι απλώς επιστρέφει αλλά επιστρέφει απαλλαγμένη από τις δουλείες προκατασκευασμένων σχημάτων που επέμεναν στις ριζικές τομές μεταξύ των «πάνω» και των «κάτω» και εξηγούσαν τα πάντα με βάση αυτές τις τομές.

Ο Μαργαρίτης διατηρεί την προσοχή του στα φτωχά στρώματα και το ρόλο τους δίχως όμως να τα εξιδανικεύει ενώ ταυτόχρονα παρατηρεί με ακρίβεια το σύνολο των δυνάμεων που δρουν, τα όριά τους, τις αντιφάσεις και τις μεταξύ τους σχέσεις με αποτέλεσμα την δημιουργία της μεγάλης εικόνας, γεγονός που μετατρέπει το βιβλίο του σε μια γοητευτική αναγνωστική πρόκληση.

Διαβάζουμε, για παράδειγμα, για το Δραγατσάνι που μάλλον θλίψη παρά αισθήματα ηρωϊσμού γεννάει και για την άλωση της Τριπολιτσάς που είναι πράγματι μια σφαγή μεγάλων διαστάσεων. Κι όσο για την πολιορκία του Φρουρίου της Πάτρας, σε όλη τη διάρκειά της, οι πολιορκητές πούλαγαν τρόφιμα με το αζημίωτο στους πολιορκούμενους και κάπως έτσι ασκούμεθα στην πολυπλοκότητα των ιστορικών φαινομένων.

 

Περισσότερα
EKO
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Super market arapis
Coffe Island

Αυτή την εβδομάδα