Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2021
Connect with us

Υγεία

Η διατροφή πριν και μετά το εμβόλιο COVID-19 για θωράκιση του οργανισμού και καλή υγεία

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο εμβολιασμός κατά του ιού COVID-19 φαίνεται πως είναι μονόδρομος για να επανέλθει η κανονικότητα.

Κάποιες φορές, όμως, μετά το εμβόλιο υπάρχουν παρενέργειες, ωστόσο, η σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού και μέσω αυτού του μηχανισμού την γενικότερα καλή κατάσταση υγείας, άρα και την πιθανή αποφυγή τυχόν παρενεργειών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, (CDC) των Ηνωμένων Πολιτειών, οι παρενέργειες των εμβολίων μπορεί να είναι πόνος, ερυθρότητα και πρήξιμο στο σημείο της ένεσης. Ακόμη, μπορεί να περιλαμβάνουν πυρετό, πονοκέφαλο, κόπωση, ναυτία, ρίγη και μυϊκούς πόνους.

Βέβαια, αυτά τα συμπτώματα αποτελούν παράλληλα και καλά σημάδια, καθώς φαίνεται πως ο οργανισμός αντιδρά και χτίζει ανοσία. Ας δούμε, λοιπόν, ποιες μπορεί να είναι οι πιο κατάλληλες διατροφικές επιλογές, που θα ενισχύσουν την υγεία μας και θα μας θωρακίσουν απέναντι σε τυχόν παρενέργειες.

Οι επιλογές στα τρόφιμα
Τσάι από τζίντζερ για τη ναυτία
Το τσάι από τζίντζερ είναι ιδανικό για την αντιμετώπιση των γαστρεντερικών προβλημάτων και επίσης η παρασκευή του είναι πολύ εύκολη. Eδώ υπάρχουν συνταγές για ροφήματα από τζίντζερ.

Αποφυγή αυστηρής δίαιτας και αποτοξίνωσης
Η σύνθεση αντισωμάτων και λευκών αιμοσφαιρίων απαιτούν επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, επομένως θα ήταν πιο σωστό να μην κάνουμε την περίοδο πριν και μετά το εμβόλιο κάποια αυστηρή διατροφή.

Υγρά για την ενυδάτωση και βιταμίνη D
Από νερό και τσάι μέχρι ανθρακούχο νερό, πρέπει να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες υγρών μετά τον εμβολιασμό. Σημαντικό είναι να υπάρχει ικανοποιητική ενυδάτωση και επίσης σημαντική είναι η προστατευτική πρόσληψη ω3 και πηγών ή συμπληρώματος βιταμίνης D -που έχει συσχετιστεί με την άμυνα απέναντι στον ιό-.

Ελληνική διατροφή για αντιφλεγμονώδη δράση
Λίγες εβδομάδες πριν από το πρώτο μας ραντεβού για το εμβόλιο προσέχουμε παραπάνω τη διατροφή μας και ξεκινάμε να τρώμε όσο πιο σωστά γίνεται. Η ελληνική διατροφή είναι γνωστό ότι έχει αντιφλεγμονώδη δράση.

Η διατροφή μας δίνει έμφαση σε λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, υγιή ωμέγα-3 και μονοακόρεστα λίπη (όπως αυτά στο ελαιόλαδο), ψάρια, πουλερικά, φασόλια και αυγά. Τα γαλακτοκομικά και το κόκκινο κρέας είναι περιορισμένα.

Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι πως μια έρευνα διαπίστωσε ότι άτομα άνω των 65 ετών που έτρωγαν πέντε ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα είχαν ισχυρότερη ανοσολογική απόκριση σε ένα πνευμονιοκοκκικό εμβόλιο σε σχέση με τους συνομηλίκους που έτρωγαν δύο μερίδες ή ακόμα και λιγότερες.

Σούπες και φυτικές ίνες
Αρχικά, είναι σημαντικό να σχολιάσουμε πως η ανταπόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος σε ένα εμβόλιο διαφέρει από οργανισμό σε οργανισμό. Για παράδειγμα, η ηλικία παίζει σημαντικό ρόλο, όπως σημαντικό ρόλο παίζει και το υγιές μικροβίωμα του εντέρου.

Μία διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση είναι καλό να την έχουμε ξεκινήσουμε δύο εβδομάδες πριν από το εμβόλιο και να τη συνεχίσουμε για τουλάχιστον δύο εβδομάδες μετά.

Οι πλούσιες σε φυτικές ίνες διατροφές φαίνεται να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη ευεργετικών βακτηρίων που υποστηρίζουν την ανοσοαπόκριση.

Ακόμη, τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση – από γιαούρτι και κεφίρ έως λάχανο τουρσί – ενδέχεται να μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση των μικροβίων του εντέρου που υποστηρίζουν την ανοσοαπόκριση.

Παράλληλα, μία κοτόσουπα με πολλά καλομαγειρεμένα λαχανικά είναι εύπεπτη και θρεπτική. Η σούπα γενικά αποτελεί ισχυρό ενισχυτικό του ανοσοποιητικού συστήματος.

Μπορούμε να προσθέσουμε στη σούπα μας για να την κάνουμε πιο δυναμωτική ψιλοκομμένο κρεμμύδι και σκόρδο, τριμμένο τζίντζερ, χυμό από μισό λεμόνι, φρέσκο ​​μαϊντανό, καρότο και ζωμό από κοτόπουλο η μανιταριών. Σιγοβράζουμε για 15 λεπτά και προσθέτουμε τον μαϊντανό και το χυμό λεμονιού στο τέλος.

Συνοδεύουμε τη σούπα μας με ευχάριστη μουσική που θα ανεβάσει τη διάθεσή μας. Τριάντα χρόνια έρευνας έδειξαν ότι το άγχος, η κατάθλιψη και η μοναξιά μπορούν να επηρεάσουν την απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος στα εμβόλια.

Συνεπώς τρέφουμε και ενυδατώνουμε σωστά τον οργανισμό μας, ενώ ξεκουραζόμαστε και φροντίζουμε να έχουμε καλή διάθεση. Αυτά αρκούν για να δώσουμε στον οργανισμό μας τα κατάλληλα εφόδια για είναι υγιής.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι μετά τον εμβολιασμό είναι καλό να αποφεύγουμε το αυγό, το ψάρι, τους ξηρούς καρπούς και τη σοκολάτα για 2-3 μέρες για να αποφευθχεί ο κίνδυνος αλλεργικών αντιδράσεων.

Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία τον κ. Χάρη Δημοσθενόπουλο, Κλινικό Διαιτολόγο-Βιολόγο-Προϊστάμενο Διαιτολογικού Τμήματος Λαϊκό Νοσοκομείο Αθηνών

 Olivemagazine.gr 

Υγεία

Κορωνοϊός και αντισώματα: Πόσα έχει ο εμβολιασμένος και πόσα αυτός που έχει νοσήσει

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένα τσίμπημα στο χέρι, μια αιμοληψία, και σε 5 λεπτά το τεστ αντισωμάτων ολοκληρώθηκε και απαντά αν κάποιος έχει ήδη νοσήσει και αν ο αριθμός των αντισωμάτων που διαθέτει είναι ικανός να τον προφυλάξει προκειμένου να μην κολλήσει ξανά.

Ο χειρουργός Γιώργος Τεπελόπουλος, έκανε το τεστ αντισωμάτων, δυο μήνες αφότου είχε κολλήσει κορονοϊό. Το αποτέλεσμα βγήκε μέσα σε 24 ώρες κι όπως αποδείχθηκε η τιμή που ανιχνεύτηκε στο 70.33, ήταν 70 φορές πάνω από τη βάση.

Στην πράξη ο γιατρός, υπολόγισε ότι δυο μήνες μετά τη νόσηση είχε 3.500 αντισώματα, όταν το μίνιμουμ για να θεωρείται κάποιος προστατευμένος είναι τα 1.000 αντισώματα.

Με τον εμβολιασμό αυτά τα 3.500 αντισώματα έφτασαν τις 60 με 70 χιλιάδες. Είναι αυτό το boost που προκαλούν τα εμβόλια.

Τι γίνεται όμως αν κάποιος που νόσησε δεν εμβολιαστεί;

«Κάποιοι αναπτύσσουν αντισώματα, κάποιοι οργανισμοί όμως ενώ περνάνε τον covid έχουν μηδενικά ή πάρα πολύ χαμηλό ποσοστό αντισωμάτων γι’ αυτό τον λόγο προτείνουμε και τον εμβολιασμό», είπε ο Χρήστος Ξυλάς, γιατρός covid Νοσοκομείου Εδέσσας.

«Είναι όντως αξιόπιστα τα τεστ αντισωμάτων. Έχουν τύχει περιπτώσεις ανθρώπων που έχουν κάνει και τις δύο δόσεις που μετρώντας τους έχουμε δει ότι δεν έχουν βγάλει αντισώματα, αλλά είναι σπάνιες περιπτώσεις, όπως ανοσοκατεσταλμένοι. Μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου θα έχει καλά αντισώματα που θα διαρκέσουν πάνω από 6 με 8 μήνες», ανέφερε η παθολόγος Θεοδώρα Ψαλτοπούλου στο Live News.

Το εμβόλιο της Moderna ίσως να κρατάει τα αντισώματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ωστόσο δεν υπάρχουν πολλές μελέτες ακόμη επί του θέματος.

www.newsit.gr

Περισσότερα

Υγεία

3 ασκήσεις για μεγαλύτερη ευλυγισία στο σεξ

Δημοσιεύθηκε

στις

Πρόσφατη έρευνα του πανεπιστημίου του Τέξας έδειξε ότι οι αερόβιες ασκήσεις -τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο- εξασφαλίζουν πιο δυνατές στύσεις στους άντρες, επιβεβαιώνοντας το προφανές: η γυμναστική δεν βελτιώνει μόνο την ψυχική και σωματική σου υγεία, αλλά και τις σεξουαλικές σου επιδόσεις.

Κι αν η δύναμη και η αντοχή είναι κάτι που ήδη έχεις καταφέρει να αποκτήσεις με τις ασκήσεις που συνηθίζεις να εκτελείς ή με το άθλημα που έχεις επιλέξει να κάνεις, ίσως να μην ισχύει το ίδιο και για την ευλυγισία, που η αλήθεια είναι ότι σου λείπει. Στον συγκεκριμένο τομέα εξάλλου οι περισσότεροι άντρες είναι αδύναμοι. 

Το κομμάτι της ευλυγισίας είναι βασικό στο παζλ που χτίζει μία απολαυστική σεξουαλική ζωή, που κρατιέται όσο το δυνατόν μακριά από τη ρουτίνα και είναι ανοιχτή στον πειραματισμό με διαφορετικές στάσεις ανάλογα με το εκάστοτε mood, χωρίς να ελλοχεύει ο κίνδυνος των μικροτραυτισμών. 

Πώς θα γίνεις λιγότερο δύσκαμπτος στο κρεβάτι, αποκτώντας μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων; Υπάρχει ένα συγκεκριμένο ασκησιολόγιο που θα σε βοηθήσει να το πετύχεις.

Η ευλυγισία στο σεξ έρχεται μέσα από αυτές τις 4 ασκήσεις

Squats

Τα δημοφιλή καθίσματα δουλεύουν τους γλουτούς, τους μηριαίους και τους τετρακέφαλους, ενδυναμώνουν δηλαδή τα πόδια και αυξάνουν την αντοχή και την ευελιξία του σώματός σου ειδικά στις στάσεις που στηρίζεσαι στα κάτω άκρα.

 

Προβολές

Μία άσκηση που τεντώνει τους γοφούς, χαλαρώνει τα ισχία και αποτρέπει τις πιθανότητες για τραυματισμό τους σε ενδεχόμενη απότομη κίνηση. 

Spider-Man stretch

Αυτή η άσκηση δουλεύει ταυτόχρονα τους μυς των των ποδιών, της βουβωνικής χώρας και της πλάτης. Κυρίως όμως ανοίγει τους γοφούς, κάτι που είναι απαραίτητο για όλες τις στάσεις που δεν έχουν να κάνουν με το κλασικό ιεραποστολικό. 

Plus: οι ασκήσεις για έξτρα δύναμη και αντοχή

  1. Deadlifts: οι ασκήσεις με μπάρα χτίζουν εκτός από γρανιτένια μπράτσα, δυνατή πλάτη και πόδια. 
  2. Push-ups: σε βοηθούν να αποκτήσεις πιο δυνατά χέρια, ενώ παράλληλα ενδυναμώνει την πλάτη και τα πόδια, ώστε να μπορείς να στηρίξεις καλύτερα τη σύντροφό σου σε οποιαδήποτε θέση. 
  3. Κοιλιακοί: πολλές από τις πιο δύσκολες στάσεις απαιτούν σταθερότητα και δύναμη στον κορμό. Γι΄ αυτό και μία δυνατή κοιλιά είναι μεγάλο ατού στο κρεβάτι.

Περισσότερα

Υγεία

WEBINAR: H σημασία της Παθολογοανατομικής στον καρκίνο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ Ν. ΑΧΑΙΑΣ, συνεχίζει τη σειρά διαδικτυακών επιμορφωτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων με τίτλο «Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για Ασθενείς με Καρκίνο Μαστού και τις Οικογένειες τους” που συνδέουν την επιστημονική γνώση με πρακτικές συμβουλές και απευθύνονται σε γυναίκες- ασθενείς με καρκίνο μαστού και τους άμεσους φροντιστές τους (γυναίκες ή και άνδρες), με σκοπό την ενημέρωση και την στήριξη τους.

Άλλωστε η έγκυρη ενημέρωση των ασθενών με καρκίνο μαστού, έχει αποδειχθεί ότι, συμβάλλει τόσο στην καλύτερη «συμμόρφωσή» τους στις ιατρικές οδηγίες και τη θεραπευτική διαδικασία όσο και στην καλύτερη προσαρμογή τους στην ασθένεια και τελικά στην καλύτερη ποιότητα της ζωής τους.
Την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2021, και ώρα 18:00 θα πραγματοποιηθεί το Webinar με τίτλο: Η σημασία της παθολογοανατομικής στον καρκίνο, με εισηγητή τον κο Παπαχρήστου Διονύση, Καθηγητή Ιατρικής Σχολής Παν/μιου Πατρών, Επιστημονικά Υπεύθυνου
Παθολογοανατομικού Τμήματος «Ολύμπιον Θεραπευτήριο” Γενική Κλινική Πατρών,  Professor (Adj.) of Pathology, University of Pittsburgh, Pittsburgh, PA, USA.
Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας ZOOM.
Δηλώσεις συμμετοχής στον παρακάτω σύνδεσμο:  https://bit.ly/3yR1m4J
ή επικοινωνήστε με το γραφείο του Συλλόγου στο τηλέφωνο 2610-222274 καθημερινά 9:00 με 17:00.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με: Την ευγενική χορηγία της εταιρίας Novartis
Με την υποστήριξη των εταιριών,  Vianex ,  Intermed  και Φάρμασερβ LILLY

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα