Δευτέρα 12 Απριλίου 2021
Connect with us

Υγεία

Η διατροφή πριν και μετά το εμβόλιο COVID-19 για θωράκιση του οργανισμού και καλή υγεία

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο εμβολιασμός κατά του ιού COVID-19 φαίνεται πως είναι μονόδρομος για να επανέλθει η κανονικότητα.

Κάποιες φορές, όμως, μετά το εμβόλιο υπάρχουν παρενέργειες, ωστόσο, η σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού και μέσω αυτού του μηχανισμού την γενικότερα καλή κατάσταση υγείας, άρα και την πιθανή αποφυγή τυχόν παρενεργειών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, (CDC) των Ηνωμένων Πολιτειών, οι παρενέργειες των εμβολίων μπορεί να είναι πόνος, ερυθρότητα και πρήξιμο στο σημείο της ένεσης. Ακόμη, μπορεί να περιλαμβάνουν πυρετό, πονοκέφαλο, κόπωση, ναυτία, ρίγη και μυϊκούς πόνους.

Βέβαια, αυτά τα συμπτώματα αποτελούν παράλληλα και καλά σημάδια, καθώς φαίνεται πως ο οργανισμός αντιδρά και χτίζει ανοσία. Ας δούμε, λοιπόν, ποιες μπορεί να είναι οι πιο κατάλληλες διατροφικές επιλογές, που θα ενισχύσουν την υγεία μας και θα μας θωρακίσουν απέναντι σε τυχόν παρενέργειες.

Οι επιλογές στα τρόφιμα
Τσάι από τζίντζερ για τη ναυτία
Το τσάι από τζίντζερ είναι ιδανικό για την αντιμετώπιση των γαστρεντερικών προβλημάτων και επίσης η παρασκευή του είναι πολύ εύκολη. Eδώ υπάρχουν συνταγές για ροφήματα από τζίντζερ.

Αποφυγή αυστηρής δίαιτας και αποτοξίνωσης
Η σύνθεση αντισωμάτων και λευκών αιμοσφαιρίων απαιτούν επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, επομένως θα ήταν πιο σωστό να μην κάνουμε την περίοδο πριν και μετά το εμβόλιο κάποια αυστηρή διατροφή.

Υγρά για την ενυδάτωση και βιταμίνη D
Από νερό και τσάι μέχρι ανθρακούχο νερό, πρέπει να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες υγρών μετά τον εμβολιασμό. Σημαντικό είναι να υπάρχει ικανοποιητική ενυδάτωση και επίσης σημαντική είναι η προστατευτική πρόσληψη ω3 και πηγών ή συμπληρώματος βιταμίνης D -που έχει συσχετιστεί με την άμυνα απέναντι στον ιό-.

Ελληνική διατροφή για αντιφλεγμονώδη δράση
Λίγες εβδομάδες πριν από το πρώτο μας ραντεβού για το εμβόλιο προσέχουμε παραπάνω τη διατροφή μας και ξεκινάμε να τρώμε όσο πιο σωστά γίνεται. Η ελληνική διατροφή είναι γνωστό ότι έχει αντιφλεγμονώδη δράση.

Η διατροφή μας δίνει έμφαση σε λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, υγιή ωμέγα-3 και μονοακόρεστα λίπη (όπως αυτά στο ελαιόλαδο), ψάρια, πουλερικά, φασόλια και αυγά. Τα γαλακτοκομικά και το κόκκινο κρέας είναι περιορισμένα.

Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι πως μια έρευνα διαπίστωσε ότι άτομα άνω των 65 ετών που έτρωγαν πέντε ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα είχαν ισχυρότερη ανοσολογική απόκριση σε ένα πνευμονιοκοκκικό εμβόλιο σε σχέση με τους συνομηλίκους που έτρωγαν δύο μερίδες ή ακόμα και λιγότερες.

Σούπες και φυτικές ίνες
Αρχικά, είναι σημαντικό να σχολιάσουμε πως η ανταπόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος σε ένα εμβόλιο διαφέρει από οργανισμό σε οργανισμό. Για παράδειγμα, η ηλικία παίζει σημαντικό ρόλο, όπως σημαντικό ρόλο παίζει και το υγιές μικροβίωμα του εντέρου.

Μία διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση είναι καλό να την έχουμε ξεκινήσουμε δύο εβδομάδες πριν από το εμβόλιο και να τη συνεχίσουμε για τουλάχιστον δύο εβδομάδες μετά.

Οι πλούσιες σε φυτικές ίνες διατροφές φαίνεται να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη ευεργετικών βακτηρίων που υποστηρίζουν την ανοσοαπόκριση.

Ακόμη, τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση – από γιαούρτι και κεφίρ έως λάχανο τουρσί – ενδέχεται να μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση των μικροβίων του εντέρου που υποστηρίζουν την ανοσοαπόκριση.

Παράλληλα, μία κοτόσουπα με πολλά καλομαγειρεμένα λαχανικά είναι εύπεπτη και θρεπτική. Η σούπα γενικά αποτελεί ισχυρό ενισχυτικό του ανοσοποιητικού συστήματος.

Μπορούμε να προσθέσουμε στη σούπα μας για να την κάνουμε πιο δυναμωτική ψιλοκομμένο κρεμμύδι και σκόρδο, τριμμένο τζίντζερ, χυμό από μισό λεμόνι, φρέσκο ​​μαϊντανό, καρότο και ζωμό από κοτόπουλο η μανιταριών. Σιγοβράζουμε για 15 λεπτά και προσθέτουμε τον μαϊντανό και το χυμό λεμονιού στο τέλος.

Συνοδεύουμε τη σούπα μας με ευχάριστη μουσική που θα ανεβάσει τη διάθεσή μας. Τριάντα χρόνια έρευνας έδειξαν ότι το άγχος, η κατάθλιψη και η μοναξιά μπορούν να επηρεάσουν την απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος στα εμβόλια.

Συνεπώς τρέφουμε και ενυδατώνουμε σωστά τον οργανισμό μας, ενώ ξεκουραζόμαστε και φροντίζουμε να έχουμε καλή διάθεση. Αυτά αρκούν για να δώσουμε στον οργανισμό μας τα κατάλληλα εφόδια για είναι υγιής.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι μετά τον εμβολιασμό είναι καλό να αποφεύγουμε το αυγό, το ψάρι, τους ξηρούς καρπούς και τη σοκολάτα για 2-3 μέρες για να αποφευθχεί ο κίνδυνος αλλεργικών αντιδράσεων.

Ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία τον κ. Χάρη Δημοσθενόπουλο, Κλινικό Διαιτολόγο-Βιολόγο-Προϊστάμενο Διαιτολογικού Τμήματος Λαϊκό Νοσοκομείο Αθηνών

 Olivemagazine.gr 

Υγεία

Πώς να φτιάξετε το δικό σας φυτικό βούτυρο

Δημοσιεύθηκε

στις

Αν νηστεύετε ή είστε vegan, αλλά σας δυσκολεύει η αποφυγή του ζωικού βουτύρου, μπορείτε πολύ εύκολα να φτιάξετε το δικό σας σπιτικό και φυτικό και να το απολαμβάνετε χωρίς τύψεις.

Λίγο βούτυρο στο ψωμί το πρωί, σε ένα νηστίσιμο κέικ, στο φαγητό πάντα χρειάζεται. Από την άλλη, το βούτυρο είναι πλούσιο σε λιπαρά, ενώ πολλοί το έχουν καταργήσει είτε λόγω ζωικής προέλευσης, είτε λόγω νηστείας. Υπάρχουν, όμως, πολλές εναλλακτικές φυτικών βουτύρων στο εμπόριο. Αν, ωστόσο, είστε μερακλήδες και θέλετε να το φτιάξετε μόνοι σας, αγνό, φυτικό και σπιτικό, φορέστε ποδιά και ξεκινήστε.

Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι απλά και μπορείτε να τα βρείτε εύκολα είτε σε σούπερ μάρκετ, είτε σε βιολογικά προϊόντα.

Συγκεκριμένα, θα χρειαστείτε 1 φλιτζάνι λάδι καρύδας (λιωμένο), 2 κ.σ. έλαιο αβοκάντο ή ελαιόλαδο, 1/3 του φλιτζανιού γάλα αμυγδάλου χωρίς ζάχαρη, 1 κ.γ. ξίδι μηλίτη, 1 κ.γ. διατροφική μαγιά, λίγο κουρκουμά, ½ κ.γ. αλάτι. Η διατροφική μαγιά θα δώσει μια πολύ ωραία γεύση ξηρών καρπών στο βούτυρό σας, ενώ ο κουρκουμάς χρησιμοποιείται πιο πολύ για το χρώμα του.

Ξεκινήστε βάζοντας στο μπλέντερ το λιωμένο βούτυρο καρύδας και χτυπήστε το με το ξίδι και το γάλα αμυγδάλου. Αν χρησιμοποιήσετε έλαιο αβοκάντο προσθέστε το τώρα, αλλά αν βάλετε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, αφήστε το για το τέλος για να μην πικρίσει και ανακατέψτε με το χέρι. Στη συνέχεια, προσθέστε τη διατροφική μαγιά, τον κουρκουμά και το αλάτι και χτυπήστε καλά μέχρι το μείγμα σας να ομογενοποιηθεί. Τοποθετήστε το μείγμα σας σε μια καλυμμένη, γυάλινη θήκη για βούτυρο και βάλτε το στο ψυγείο να κρυώσει. Μπορεί να διατηρηθεί μέχρι και δύο εβδομάδες στο ψυγείο, αλλά αν το θέλετε παραπάνω, μπορείτε να το βάλετε στην κατάψυξη. Αν θέλετε να το αλείψετε κάπου και το προτιμάτε απαλό και μαλακό, τότε χρησιμοποιήστε τη μισή ποσότητα σε λάδι καρύδας και μισό φλιτζάνι λάδι αβοκάντο ή ελαιόλαδο.

www.clickatlife.gr

Περισσότερα

Υγεία

Προσοχή με τον θυρεοειδή

Δημιουργεί και παράγει ορμόνες που παίζουν ρόλο σε πολλά διαφορετικά συστήματα σε όλο το σώμα σας

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Ο θυρεοειδής σας δημιουργεί και παράγει ορμόνες που παίζουν ρόλο σε πολλά διαφορετικά συστήματα σε όλο το σώμα σας.

Όταν ο θυρεοειδής σας παράγει υπερβολικά πολλές ή λίγες από αυτές τις σημαντικές ορμόνες, αυτό ονομάζεται νόσος του θυρεοειδούς. Υπάρχουν διάφοροι τύποι, όπως ο υπερθυρεοειδισμός, ο υποθυρεοειδισμός και η θυρεοειδίτιδα Hashimoto.

Η νόσος του θυρεοειδούς είναι ένας γενικός όρος για μια ιατρική πάθηση που εμποδίζει τον θυρεοειδή σας να παράγει τη σωστή ποσότητα ορμονών. Ο θυρεοειδής σας παράγει συνήθως όσες ορμόνες χρειάζεται για να λειτουργεί το σώμα σας κανονικά.

Όταν παράγει πάρα πολύ θυρεοειδή ορμόνη, τότε το σώμα καταναλώνει ενέργεια πολύ γρήγορα. Αυτό ονομάζεται υπερθυρεοειδισμός. Η ταχεία κατανάλωση ενέργειας κάνει περισσότερα από το να νιώθετε απλά κουρασμένοι. Μπορεί να επιταχύνει τον καρδιακό σας ρυθμό, να σας κάνει να χάσετε βάρος χωρίς να προσπαθήσετε και ακόμη και να σας κάνει να νιώθετε νευρικοί.

Από την άλλη πλευρά, ο θυρεοειδής σας μπορεί να παράγει πολύ λίγη θυρεοειδή ορμόνη. Αυτό ονομάζεται υποθυρεοειδισμός. Όταν έχετε πολύ λίγη θυρεοειδή ορμόνη στο σώμα σας, μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι, να αυξήσετε το βάρος σας και ακόμη και να μην μπορείτε να ανεχτείτε τις κρύες θερμοκρασίες.

 

Αυτές οι δύο κύριες διαταραχές μπορεί να προκληθούν από μια ποικιλία καταστάσεων. Μπορούν επίσης να μεταδοθούν σε οικογένειες (κληρονομικές).

Υπάρχει μια ποικιλία συμπτωμάτων που θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε εάν έχει πρόβλημα ο θυρεοειδής σας. Δυστυχώς, τα συμπτώματα αυτά είναι συχνά παρόμοια με τα συμπτώματα άλλων ιατρικών καταστάσεων και σταδίων της ζωής. Αυτό μπορεί να καταστήσει δύσκολο να συσχετιστούν έγκαιρα με πρόβλημα θυρεοειδούς ή με κάτι άλλο εντελώς.

Ως επί το πλείστον, τα συμπτώματα της νόσου του θυρεοειδούς μπορούν να χωριστούν σε δύο ομάδες:

-αυτά που σχετίζονται με την υπερβολική παραγωγή ορμόνης του θυρεοειδούς (υπερθυρεοειδισμός)

-αυτά που σχετίζονται με την ανεπαρκή παραγωγή ορμόνης του θυρεοειδούς (υποθυρεοειδισμός)

Τα συμπτώματα ενός υπερδραστήριου θυρεοειδούς (υπερθυρεοειδισμός) μπορεί να περιλαμβάνουν:

-Άγχος, ευερεθιστότητα και νευρικότητα

-Προβλήματα με τον ύπνο

-Απώλεια βάρους

-Διόγκωση θυρεοειδούς αδένα ή βρογχοκήλη

-Μυϊκή αδυναμία και τρόμουλο

Ακανόνιστος εμμηνορροϊκός κύκλος ή διακοπή του εμμηνορροϊκού κύκλου

-Αίσθημα ευαισθησίας στη ζέστη

-Προβλήματα όρασης ή ερεθισμοί των ματιών

-Τα συμπτώματα ενός αδρανούς θυρεοειδούς (υποθυρεοειδισμός) μπορεί να περιλαμβάνουν:

-Αίσθημα κόπωσης (κόπωση)

-Αύξηση βάρους

-Ήπια προβλήματα μνήμης

-Συχνές και βαριές εμμηνορροϊκές περίοδοι

-Ξηρά και τραχιά στην υφή μαλλιά

-Βραχνή φωνή

-Αίσθημα ευαισθησίας στις κρύες θερμοκρασίες

Πηγή: iatropedia.gr

 

Περισσότερα

Ελλάδα

Αρρυθμίες με τα self tests

Δημοσιεύθηκε

στις

Αρρυθμίες και προβλήματα αναμένεται να υπάρξουν σχετικά με τα self test την προσεχή Δευτέρα, οπότε και ανοίγουν τα Λύκεια.

Οι αριθμοί ΑΜΚΑ κάποιων εκπαιδευτικών δεν περιλαμβάνονται στην σχετική πλατφόρμα του υπουργείου με αποτέλεσμα να μην μπορούν να προμηθευτούν τα self tests, ενώ στις σχετικές λίστες δεν περιλαμβάνονται και άλλοι εργαζόμενοι (φύλακες, καθαρίστριες, κλπ). Βέβαια, μοιάζει λογικό να υπάρχουν κάποια προβλήματα σε αυτή την πρώτη εφαρμογή του μέτρου. Αυτό σημαίνει όμως ότι πρέπει να υπάρχει και η αντίστοιχη ευελιξία. Επίσης, ένα ζήτημα που μένει ανοικτό είναι πότε θα κλείνει ένα τμήμα ή ένα σχολείο. Αφότου υπάρχει θετικό self test ή μετά από το δεύτερο τεστ; Το υπουργείο Παιδείας λέει μέχρι τώρα το δεύτερο. Όμως, είναι εύλογο πως η απουσία ενός μαθητή ή ενός εκπαιδευτικού λόγω self test θα προκαλεί ανησυχία και αρρυθμία στη λειτουργία του σχολείου.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα