Δευτέρα 10 Μαΐου 2021
Connect with us

Ελλάδα

Πέθανε ο δημοσιογράφος Νίκος Ζαχαριάδης

Δημοσιεύθηκε

στις

Θρήνος στον δημοσιογραφικό κόσμο, καθώς σύμφωνα με τις πληροφορίες της ΕΡΤ πέθανε, σε ηλικία μόλις 55 ετών, ο δημοσιογράφος Νίκος Ζαχαριάδης.

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, καθώς βρισκόταν σε επαγγελματικό ραντεβού, ο Νίκος Ζαχαριάδης ένιωσε αδιαθεσία και κλήθηκε ασθενοφόρο. Δεν πρόλαβε όμως, και κατά τη διακομιδή του σε νοσοκομείο απεβίωσε.

Στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του δημοσιογράφου τα Social Media γέμισαν με μηνύματα φίλων και συνεργατών toy.

«Αντίο Nikos Zachariadis ήσουν από τους πιο χαρισματικούς και ευφυείς ανθρώπους που γνώρισα. Αλλά λόγια δεν υπάρχουν τώρα» έγραψε χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος, Κώστας Γιαννακίδης.

Ποιος ήταν ο Νίκος Ζαχαριάδης
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966, τελείωσε το Κολλέγιο Αθηνών και σπούδασε στο Πολιτικό τμήμα της Νομικής Σχολης, στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Παράλληλα ξεκίνησε να εργάζεται στο Ραδιόφωνο της ΕΤ-2. Το 1989 πέρασε στην εφημερίδα «Αυγή» ως Κριτικός Κινηματογράφου. Στην ίδια θέση έχει εργαστεί επίσης στις εφημερίδες «Ελεύθερος Τύπος» και «Μεσημβρινή».

Το 1993, εγκαταλείπει τις εφημερίδες για τα περιοδικά. Αρχικά ως αρχισυντάκτης στο περιοδικό ΜΑΧ στη συνέχεια στο περιοδικό Nitro. Επι 5 χρόνια έγραφε τις «Απορίες Ενός Ζαλισμένου Αθηναίου» στο περιοδικό Downtown, από όπου προέκυψαν και δύο βιβλία. Από το 2005 μέχρι το 2012, δούλεψε στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», όπου είχε την ευθύνη του ένθετου περιοδικού «Big Fish» μέχρι το 2008. Στην Athens Voice είχε τη στήλη «Forrest Gump» και την καθημερινή διαδικυακή στήλη Moufanet.

Επίσης από το 2015 δίδασκε Applied Jourlanism στο Metropolitan College.

«Από δημοσιογράφος ζωγράφος»
Εκτός από τη δημοσιογραφία ο Νίκος Ζαχαριάδης αγαπούσε και την τέχνη. Σε κείμενό του στην Athens Voice τον Δεκέμβριο του 2020 είχε εξηγήσει πώς «άλλαξε καριέρα από δημοσιογράφος σε ζωγράφος».

«Η ζωγραφική, και μάλιστα αυτού του είδους η ζωγραφική, που δεν έχει τίποτα το ‘αφηρημένο’ ή το πηγαίο, δεν υπήρξε ποτέ η βασική μου προτεραιότητα. Δεν ήμουν δηλαδή εκείνος που στο δημοτικό σκιτσάριζε τους φίλους του και τη δασκάλα στην τάξη. Πιο πολύ μου άρεσε να παίζω με λέξεις, ή να φτιάχνω ιστορίες. Ποτέ δεν θεώρησα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς να ζωγραφίζω. Μια χαρά μπορούσα. Και το έκανα. Αν και πάντα ζήλευα λίγο αυτή τη μποέμικη δημιουργικότητα των καλλιτεχνών. Ώσπου, μετά από 15 χρόνια ‘καριέρας’, βρέθηκα τυχαία έξω από ένα μαγαζί που πουλούσε χρώματα και τελάρα ζωγραφικής. Όχι αυτά για τους χομπίστες, που πουλάνε επίσης χάντρες, και κάθε είδους υλικό για χειροτεχνίες. Από τα άλλα, τα hardcore» έγραφε.

Πηγή εικόνας: Athens Voice

«Ήταν 2001. Χριστούγεννα. Ούτε είχα πάρει χαμπάρι πώς είχε γίνει όλο αυτό αλλά η δεκαετία του ’90 είχε πάει καλά. Επιτυχημένες στήλες, περιοδικά, διευθυντικές θέσεις. Και όλα αυτά με μια χαριτωμένη ελαφρότητα. Με μια χαώδη ευκολία. Ολονυχτίες για ‘να κλείσει το περιοδικό’, κείμενα που γράφονταν τις πρώτες πρωινές ώρες, δικαιολογίες σε αγχωμένους αρχισυντάκτες για τις καθυστερήσεις των κειμένων. Αλλά όλα έμοιαζαν σαν μια γιορτή. Το Wrangler μου κι εγώ σε μια πόλη που, όπως όλη η χώρα, ζούσε σε ένα ατέλειωτο πάρτι. Ήταν καλή δεκαετία για να είσαι 35 χρονών. Μόλις είχε εκδοθεί το πρώτο βιβλίο με τις ‘Απορίες ενός ζαλισμένου Αθηναίου’ και για πρώτη φορά καταλάβαινα τι σημαίνει δημοσιότητα. Πάρτι για το λανσάρισμα, συνεντεύξεις σε εκπομπές, άνθρωποι που δεν τους γνώριζα ποτέ να μου κάνουν επιθέσεις οικειότητας, του τύπου ‘εσύ είσαι ο ζαλισμένος Αθηναίος, που γράφει αυτά στο Downtown;’. Κι εγώ μόλις είχα μετακομίσει σε ένα καινούργιο σπίτι, όπως πάντα δυσανάλογα μεγαλύτερο από τις ανάγκες μου. Άλλωστε η γενιά μου ήταν η πρώτη γενιά που μετέτρεπε εκ συστήματος το δεύτερο υπνοδωμάτιο σε «δωμάτιο για τα ρούχα και τα παπούτσια.

»Και κάπως έτσι, φθάσαμε στην εποχή που όπως συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους γύρω στα 50, αρχίζουν οι αναθεωρήσεις. Το επάγγελμά μου έπαψε να είναι πλέον γόνιμο. Τα γραφεία των περιοδικών και των εφημερίδων δεν είναι πλέον κατάμεστα από κόσμο που γελάει και βρίσκεται σε μια διαρκή δημιουργική αλληλεπίδραση. Η ζήτηση εύκολων και γρήγορων κειμένων για το διαδίκτυο, με διάρκεια ζωής μιας ημέρας, κυριαρχεί. Δεν το λέω με παράπονο. Έτσι συμβαίνει στη ζωή.

»Οπότε αναγκάζεσαι να προσαρμοστείς. Και κάπου εκεί, κατά τη διαδικασία «προσαρμογής», όπως λέγεται κομψά η «επιβίωση», αναγκάζεσαι να απαντήσεις και στο ερώτημα «τι μου αρέσει πραγματικά να κάνω;». Κάπως έτσι, οι πίνακες και οι μπογιές και τα πινέλα, που ύστερα από μια μετακόμιση κατέληξαν αμπαλαρισμένα στην αποθήκη του πατρικού μου σπιτιού για σχεδόν 8 χρόνια, φορτώθηκαν μια Κυριακή του 2018 όπως-όπως σε ένα «ταπεινό» Yaris (το Wrangler είχε αποσυρθεί με τις πινακίδες του κατατεθειμένες) και ξαναβρήκαν την κυρίαρχη θέση τους στο σπίτι. Και από τότε είναι πάντα εκεί.

Πηγή εικόνας: Athens Voice

»Νέα έργα, πιο συνειδητοποιημένα, άρχισαν να δημιουργούνται, η τεχνική εξελίχθηκε μαζί με την εξοικείωση και όλο αυτό άρχισε να παίρνει μια πιο συγκεκριμένη μορφή και να αποκτά μεγαλύτερο χώρο. Όταν μάλιστα ήρθε η πρόταση για τη Saatchi Art, μέσω φίλου μιας φίλης και αναγκάστηκα για πρώτη φορά να περιγράψω με λέξεις τι ακριβώς κάνω (η Saatchi απαιτούσε ένα βιογραφικό και «λίγα λόγια για τη δουλειά σας»), απέκτησε ένα σχήμα. Οπότε για εμένα η περίοδος της καραντίνας ήταν από τις πιο δημιουργικές. Φωτογράφιση των έργων, πλημμύρα νέων ιδεών και ατέλειωτα ξενύχτια. Μέσα σε ένα μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό, επαγγελματικά και κοινωνικά, δεν έχεις πολλές επιλογές. Βόλτα με τον σκύλο και projects.

»Εξάλλου, σε όλη μου την επαγγελματική ζωή, δούλευα με εικόνες και με «αναποδογύρισμα» της πραγματικότητας. Αυτοί οι πίνακες είναι απλώς μια ακόμα εκδοχή του ίδιου πράγματος. Τα σύγχρονα ιερογλυφικά, τα pictograms, είναι μια παγκόσμια γλώσσα που βασίζεται στα στερεότυπα, επειδή τα στερεότυπα είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Είναι κατά κάποιο τρόπο η εικόνα του μοντέρνου κόσμου και των προδιαγραφών του. Με άλλα λόγια, σε ανθρώπους σαν εμένα, σχεδόν «φωνάζουν». Ζητώντας σου να αφηγηθείς την «άλλη», κρυφή ιστορία τους. Να την προεκτείνεις και να την αναποδογυρίσεις. Να παίξεις με το «και αν…». Με το «γιατί όχι;». Και να το κάνεις σε πίνακα, όχι ηλεκτρονικά στο photoshop. Προσθέτοντάς τους, με τις ατέλειες του χεριού, μια άλλη πιο ανθρώπινη διάσταση.

»Και στο κάτω-κάτω, αυτά τα μικρά, συμβολικά ανθρωπάκια με έσωσαν πολλές φορές στο παρελθόν από εκείνο το χριστουγενιάτικο μεσημέρι. Τους το χρωστάω».

www.in.gr

Περισσότερα
Advertisement

Ελλάδα

Κορονοϊός: «Απαγορεύεται η χαλαρότητα» – Ανέβηκε ο δείκτης θετικότητας

Δημοσιεύθηκε

στις

Οι εμβολιασμοί μπορεί να τρέχουν με ταχύτατους ρυθμούς σε όλη τη χώρα, όμως τα κρούσματα κορονοϊού επιμένουν και συνεχίζουν να είναι σε υψηλά επίπεδα. Ο δείκτης θετικότητας, από την άλλη, το τελευταίο 24ωρο ανέβηκε και άλλο κάτι το οποίο οφείλεται και στα λίγα διαγνωστικά τεστ λόγω του Σαββατοκύριακου.

Την ίδια ώρα οι ειδικοί κάνουν έκκληση προκειμένου να μην υπάρχει χαλαρότητα στο άνοιγμα διότι ελοχεύει ο κίνδυνος τα πράγματα θα δυσκολέψουν εκ νέου. Είναι δεδομένο πως οι εμβολιασμοί είναι το ισχυρότερο όπλο για την εξουδετέρωση του κορονοϊού και το χτίσιμο ανοσίας θα αποτελέσει το διαβατήριο για την ελευθερία, αλλά και για τη μείωση των κρουσμάτων.

Στην χώρα μας τις δύο τελευταίες ημέρες ο δείκτης θετικότητας παρουσίασε αύξηση και αυτό εν πολλοίς οφείλεται στο γεγονός ότι έγιναν λόγω του Σαββατοκύριακου λίγα διαγνωστικά τεστ. Σήμερα μετά από 28.127 τεστ και 1.904 κρούσματα ο δείκτης θετικότητας βρέθηκε στο 6,76. Την Κυριακή μετά από 22.869 τεστ και 1.428 κρούσματα ήταν στο 6,20 με το όριο των ειδικών να είναι το 4. Αυτό σημαίνει ότι τις δύο τελευταίες ημέρες είναι αρκετά πάνω από το όριο συναγερμού και η χαλάρωση απαγορεύεται δια ροπάλου.

poster
Σήμερα εκτός από 1.904 νέα κρούσματα κορονοϊού, είχαμε 60 θανάτους και 732 συμπολίτες μας διασωληνωμένους. Οι μολύνσεις στην Αττική εξακολουθούν να είναι στα ύψη με 802 κρούσματα, 184 έχει η Θεσσαλονίκη, ενώ παραμένει ψηλά και η Αιτωλοακαρνανία.

Γιαμαρέλλου: Είχαν αποτέλεσμα τα self tests
Στο μεταξύ για την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα και τα περιστατικά με τα ψευδώς θετικά self tests των μαθητών μίλησε στο Live News η καθηγήτρια Παθολογίας Λοιμώξεων ΕΚΠΑ, Ελένη Γιαμαρέλλου.

Όπως τόνισε η κυρία Γιαμαρέλλου, θα την ανησυχούσε περισσότερο αν τα τεστ έδειχναν ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα. «Γιατί θα ξέφευγαν από τον σκοπό που είχαν» συμπλήρωσε, τονίζοντας ότι το ίδιο πρόβλημα παρουσιάστηκε και στην αρχή της εφαρμογής των rapid tests.

«Πάντως είναι γεγονός πως από τη μία ανοίξαμε τα λύκεια, το λιανεμπόριο και σε καμία από τις δύο περιπτώσεις δεν αποδίδεται αύξηση των κρουσμάτων. Που σημαίνει ότι τα self tests, παρά τα μειονεκτήματα, είχαν αποτέλεσμα» πρόσθεσε η καθηγήτρια Παθολογίας Λοιμώξεων του ΕΚΠΑ.

«Πρέπει να προσέξουμε την τεχνική που κάνουμε τα self tests και να ακολουθούμε τις οδηγίες που υπάρχουν σε αυτά» τόνισε η κυρία Γιαμαρέλλου, υπογραμμίζοντας ότι θα πρέπει οι μαθητές που δεν καταφέρνουν να το ολοκληρώσουν να απευθυνθούν στους αρμόδιους φορείς και να μην υποστηρίξουν ψευδώς ότι είναι αρνητικοί.

Για την πορεία της πανδημίας και την απελευθέρωση των δραστηριοτήτων από το ερχόμενο Σάββατο, η κυρία Γιαμαρέλλου ανέφερε ότι όλα δείχνουν ότι η κατάσταση σταθεροποιείται και έρχονται καλύτερες ημέρες. «Αν δεν προσέξουμε και χαλαρώσουμε, κανείς δεν θέλει να σκεφθεί τι μπορεί να γίνει» σημείωσε, προσθέτοντας ότι «όλοι πρέπει να δείχνουν ένα αίσθημα ευθύνης, προς τον εαυτό του και τους άλλους».

Περισσότερα

Ελλάδα

Ηράκλειο: Στο ΠΑΓΝΗ 35χρονος με θρόμβωση – Είχε εμβολιαστεί με το Astrazenecca

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένας 35χρονος άνδρας από την Ιεράπετρα, που είχε εμβολιαστεί με AstraZeneca πριν από 12 ημέρες στο εμβολιαστικό κέντρο του Αγίου Νικολάου, διακομίστηκε το πρωί της Δευτέρας στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου, έχοντας παράλυση από θρόμβωση στο αριστερό του πόδι.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Creta24, ο διοικητής του ΠΑΓΝΗ, Γιώργος Χαλκιαδάκης, ο άνδρας εμφάνισε αρτηριακή θρόμβωση και εισήχθη επειγόντως στο χειρουργείο.

Η επέμβαση ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ο άνδρας παραμένει καλά στην υγεία του,ενώ γίνονται εξετάσεις και έρευνες για να φανεί εάν υπάρχει συσχέτιση με το εμβόλιο ή όχι.

 

Περισσότερα

Ελλάδα

Βόμβα ΣτΕ: Αποζημίωση από το Δημόσιο για παρενέργειες ή θάνατο από εμβόλια

Δημοσιεύθηκε

στις

Mία σημαντική απόφαση για ζητήματα αποζημίωσης από πιθανές παρενέργειες εμβολίων στην υγεία των πολιτών δημοσίευσε σήμερα το Συμβούλιο της Επικρατείας, ακολουθώντας την πάγια νομολογία, που έχει διαμορφωθεί από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας.

Η δικαστική αυτή απόφαση αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς συμπίπτει χρονικά με τον εμβολιασμό για τον κοροναϊό, στο πλαίσιο της καταπολέμησης της πανδημίας.

Τι προβλέπει η απόφαση του ΣτΕ

Με την απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου ορίζεται, ότι ο πολίτης που έχει υποστεί βλάβη της υγείας του στο πλαίσιο εμβολιασμών, μπορεί να ζητήσει υλική και ηθική αποκατάσταση από το κράτος με βάση συγκεκριμένες συνταγματικές διατάξεις.

Ο εμβολιασμός οφείλει να είναι νόμιμος και να γίνεται για την προστασία της δημόσιας υγείας και η ενδεχόμενη βλάβη θα πρέπει αποδεδειγμένα να συνδέεται αιτιωδώς με τον εμβολιασμό.

Στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφέρεται επί λέξει.

«Σε περίπτωση, που επέλθει ευθέως βλάβη της υγείας προσώπου συνεπεία της συνταγματικώς θεμιτής και νομίμου πραγματοποιήσεως εμβολιασμού (δηλαδή εμβολιασμού διενεργούμενου με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας συλλογικώς και ατομικώς και προβλεπόμενου από ειδική νομοθεσία, υιοθετούσα έγκυρα και τεκμηριωμένα επιστημονικά, ιατρικά και επιδημιολογικά πορίσματα στον αντίστοιχο τομέα, με δυνατότητα εξαιρέσεως από αυτόν σε ειδικές ατομικές περιπτώσεις, για τις οποίες αυτός αντενδείκνυται), ήτοι βλάβη, μη οφειλομένη σε παρεμβαλλομένη παράνομη πράξη ή παράλειψη (όπως πχ χορήγηση ελαττωματικού ή ακαταλλήλου σκευάσματος ή πλημμέλειες κατά την διενέργεια του εμβολιασμού), ανακύπτει ευθέως εκ του άρθρου 4 παρ. 5 σε συνδυασμό και με το άρθρο 25 παρ 4 του Συντάγματος ευθύνη του κράτους προς εύλογη αποκατάσταση της ζημίας του παθόντος, υπό την έννοια της αποκαταστάσεως τόσο της τυχόν υλικής όσον και, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 932 ΑΚ, της ηθικής βλάβης του».

Και στο δια ταύτα της απόφασης επισημαίνεται αναφορικά με την αιτούμενη αποζημίωση ότι :

«(…) Στις περιπτώσεις αυτές, η προκαλούμενη από την πραγματοποίηση του εμβολιασμού βλάβη συνιστά υπέρμετρη θυσία για τον παθόντα (βλάβη υγείας και προσβολή προσωπικότητος), χάριν του συμφέροντος του κοινωνικού συνόλου».

Η υπόθεση που στάθηκε η αφορμή για να εκδοθεί η απόφαση για τις αποζημιώσεις όσων υφίστανται βλάβη στην υγεία τους από εμβολιασμούς, αφορούσε ένα κοριτσάκι το οποίο μετά από τον εμβολιασμό του με το εμβόλιο MMR ΙΙ (τριδύναμο εμβόλιο ιλαράς, παρωτίτιδας και ερυθράς) παρουσίασε πανεγκεφαλίτιδα, σπανιώτατη νόσο (1:1.000.000 δόσεων εμβολίου) ως ανεπιθύμητη παρενέργεια του εμβολίου αυτού.

Η μητέρα του προσέφυγε στα δικαστήρια και ζήτησε αποζημίωση για υλική και ηθική βλάβη της κόρης της, η οποία όμως, δυστυχώς πριν τα δικαστήρια τελειώσουν επεβίωσε. Το Διοικητικό Εφετείο κρίνοντας την υπόθεση δεν έλαβε υπόψη του όλες τις παραμέτρους της υπόθεσης και έτσι η απόφαση του ( του Διοικητικού Εφετείου) αναιρέθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, κρίθηκε δηλαδή εσφαλμένη. Ετσι θα κριθεί εκ νέου η υπόθεση στο πλαίσιο που θέτει το Ανώτατο Δικαστήριο σε εφαρμογή συγκεκριμένων συνταγματικών διατάξεων πάνω στις οποίες θεμελιώνεται δικαίωμα αποζημίωσης – υλικής και ηθικής- για όσους υφίστανται βλάβες από εμβόλια.

WWW.IN.GR

Περισσότερα
EKO
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Super market arapis
Coffe Island

Αυτή την εβδομάδα