Δευτέρα 17 Μαΐου 2021
Connect with us

Υγεία

Κορωνοϊός – Εμβόλια: Κάνατε και τη δεύτερη δόση; Μάθετε πόσους μήνες διαρκεί η ανοσία

Δημοσιεύθηκε

στις

Όσο περισσότερο διευρύνεται η επιστημονική έρευνα πάνω στα εμβόλια κατά του κορωνοϊού, άλλο τόσο θα φτάνουμε όλο και πιο κοντά στην καταπολέμηση της πανδημίας.

Μια νέα μελέτη δίνει ελπίδες για την έκβαση της μάχης καθώς τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι το εμβόλιο της Moderna προστατεύει από τη νόσο για τουλάχιστον έξι μήνες. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο New England Journal of Medicine.

Το Εθνικό Ινστιτούτο Αλλεργιών και Λοιμωδών Νοσημάτων των ΗΠΑ με επικεφαλής τη Nicole Doria-Rose παρακολούθησε 33 συμμετέχοντες ηλικίας 18 εώς 71 ετών στις δοκιμές του εμβολίου που οδήγησαν στην έγκριση του εμβολίου. Έπειτα από έξι μήνες και αφού έλαβαν και τη δεύτερη δόση, η ποσότητα των αντισωμάτων ήταν υψηλή σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, με τα επίπεδα τους όμως να μειώνονται στους πιο ηλικιώμενους συμμετέχοντες. Για παράδειγμα, ενώ τα επίπεδα των αντισωμάτων ήταν κατά μέσο όρο πάνω από 92.000 στα άτομα ηλικίας 18-55 σε έξι μήνες μετά, στα άτομα ηλικίας 56 – 70 ετών μειώθηκαν κατά μέσο όρο περίπου στα 62.000 και στα 49.000 στα άτομα ηλικίας 71 ετών και άνω. Ωστόσο, όλοι οι συμμετέχοντες είχαν ισχυρή ανοσοαπόκριση μετά από έξι μήνες όπως έδειξαν οι τρεις μετρήσεις στα δείγματα του αίματός τους.

Τα καθησυχαστικά αυτά αποτελέσματα έρχονται στο φως μετά από παρόμοια ευρήματα για ένα άλλο σημαντικό εμβόλιο δύο δόσεων, αυτό της εταιρείας Pfizer/ BioNTech. Τα αποτελέσματα των δοκιμών που κυκλοφόρησαν την 1η Απριλίου διαπίστωσαν ότι το εμβόλιο τους παραμένει για περισσότερο από 91% αποτελεσματικό έξι μήνες μετά τη χορήγηση της δεύτερης δόσης.

Ο δρ. Amesh Adalja, ειδικός στην ιολογία και ερευνητής του Johns Hopkins Center for Health Security στη Βαλτιμόρη εξετάζοντας τα στοιχεία της έρευνας συμπληρώνει ότι η ανοσία είναι πιθανό να διαρκέσει και περισσότερο από τους έξι μήνες που αναφέρουν εκ του ασφαλούς οι επιστήμονες: «Καθώς αυξάνεται η διάρκεια των μελετών, εκτιμώ ότι θα διαπιστώσουμε πως η ανοσία διαρκεί περισσότερο από ένα χρόνο» συμπληρώνει. Οι ερευνητές της μελέτης από πλευράς τους αναφέρουν ότι οι τρέχουσες μελέτες παρακολουθούν την ανοσοαπόκριση και μετά το πέρας των έξι μηνών, καθώς επίσης διερευνούν την επίδραση μιας ενισχυμένης δόσης με στόχο να επεκτείνουν τη διάρκεια και τη δράση του εμβολίου ενάντια στις μεταλλάξεις.

www.ygeiamou.gr

Υγεία

Πρωτεΐνες, αμινοξέα και οι κύριες λειτουργίες τους

Δημοσιεύθηκε

στις

Το βιβλίο  «Η διατροφή στη ζωή μας» αναλύει τη συμβολή των πρωτεϊνών, των αμινοξέων, τω φυτικών ινών και των λιπών στην ισορροπημένη διατροφή και στην επίτευξη της απόλυτης σωματικής αρμονίας.

Η συγγραφέας, Αγγελική Ζαφειράκη, είναι μοριακή διαιτολόγος-διατροφολόγος με εξειδίκευση στις διατροφικές διαταραχές και έχει ασχοληθεί με την επίδραση των βιταμινών στο ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου. Με βοηθό μας το βιβλίο κατανοούμε καλύτερα τα αμινοξέα και τις πρωτεΐνες στη διατροφή μας.

 

Τι είναι οι πρωτεΐνες και ποιες είναι οι κύριες λειτουργίες τους
Οι πρωτεΐνες χαρακτηρίζονται ως τα πιο πολύπλοκα μακροθρεπτικά συστατικά και στην ουσία είναι οι χημικές ουσίες που αποτελούν τα δομικά συστατικά του σώματός μας. Ετυμολογικά ο όρος «πρωτεΐνη» προέρχεται από την ελληνική λέξη «πρωτεύς» λόγω της μεγάλης σημασίας τους για τη δομή και τη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού.

Κάθε πρωτεΐνη αποτελείται από μια ή περισσότερες γραμμικές αλυσίδες αμινοξέων. Οι πρωτεΐνες διασφαλίζουν όλες τις βιολογικές λειτουργίες του οργανισμού, αφού εμπλέκονται στη διατήρηση της οξεοβασικής ισορροπίας, στη ρύθμιση των υγρών του σώματος, στην ανοσία, στην ανάπτυξη, στη διαφοροποίηση, στην έκφραση των γονιδίων, στον μεταβολισμό και σε ένα πλήθος λειτουργιών ακόμα. Τέλος, παρέχουν ενέργεια ίση με 4 kcal/g.

Ποιες είναι οι καλύτερες διατροφικές πηγές των πρωτεϊνών
Η ποιότητα, η βιολογική αξία και η βιοδιαθεσιμότητα μιας πρωτεΐνης εξαρτώνται από τα απαραίτητα αμινοξέα τα οποία την αποτελούν. Οι πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης, όπως αυτές που προέρχονται από το γάλα, τα αυγά, το κρέας και τα ψάρια, θεωρούνται υψηλότερης ποιότητας από τις πρωτεΐνες που προέρχονται από φυτικές πηγές, π.χ. από τα όσπρια, τα δημητριακά και τα λαχανικά, επειδή στη δεύτερη κατηγορία απουσιάζουν διάφορα απαραίτητα αμινοξέα. Οι χορτοφαγικές δίαιτες βασίζονται στην αρχή της συμπλήρωσης των πρωτεϊνών, δηλαδή στην κατανάλωση διαφόρων πηγών φυτικών πρωτεϊνών που συμπληρώνουν η μία την άλλη όσον αφορά στα αμινοξέα, για παράδειγμα τα λαχανικά με τα όσπρια ή το ψωμί με το φιστικοβούτυρο.

Ποια είναι η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψηπρωτεϊνών και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις ανάγκες σε πρωτεΐνες
Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη πρωτεϊνών είναι 0,8g για κάθε κιλό σωματικού βάρους για τους άντρες και τις γυναίκες. Οι ανάγκες σε πρωτεΐνες επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων είναι η ανάπτυξη, η ανάγκη για αναπλήρωση απωλειών και η ανάγκη ανταπόκρισης σε ερεθίσματα του περιβάλλοντος.

 

Τι είναι τα αμινοξέα και ποιες οι λειτουργίες τους
Τα αμινοξέα είναι οι οργανικές ενώσεις που συνθέτουν τις πρωτεΐνες. Στη φύση υπάρχουν πολλά αμινοξέα, όμως μόνο 20 από αυτά περιέχονται σε πρωτεΐνες του ανθρώπινου σώματος. Τα αμινοξέα λειτουργούν ως υπόστρωμα για τη σύνθεση πρωτεϊνών και νουκλεϊκών οξέων, ενώ εμπλέκονται στον μεταβολισμό των πρωτεϊνών και στη ρύθμιση της δραστικότητας των ενζύμων, στη μεταφορά του αζώτου, στις οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις κτλ.

Πώς ταξινομούνται τα αμινοξέα
Τα αμινοξέα μπορούν να ταξινομηθούν σε απαραίτητα, μη απαραίτητα και υπό συνθήκη απαραίτητα αμινοξέα. Σύμφωνα με μια παλαιότερη ταξινόμηση, τα αμινοξέα κατηγοριοποιούνται σε δυο ομάδες: στα απαραίτητα (βασικά) και τα μη απαραίτητα. Τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα είναι εκείνα που πρέπει να παρέχονται από τη δίαιτα και είναι τα εξής: η βαλίνη, η θρεονίνη, η ισολευκίνη, η ιστιδίνη, η λυσίνη, η λευκίνη, η μεθειονίνη, η τρυπτοφάνη και η φαινυλαλανίνη.

Τέλος, η αργινίνη, που είναι απαραίτητη για τα βρέφη και τα παιδιά. Οι ερευνητές Laidlaw και Kopple (1987) διέκριναν τα μη απαραίτητα αμινοξέα σε δύο κατηγορίες: τα πραγματικά μη απαραίτητα και τα υπό συνθήκες μη απαραίτητα. Τα αμινοξέα μπορούν επίσης να κατηγοριοποιηθούν ανάλογα με τη δομή τους σε αρωματικά αμινοξέα –τα οποία είναι πρόδρομες ουσίες των νευροδιαβιβαστών όπως η ντοπαμίνη, η επινεφρίνη και η σεροτονίνη– και σε αμινοξέα διακλαδισμένης αλύσου – τα οποία προσλαμβάνονται επιλεκτικά από τα κύτταρα των μυών και όχι του ήπατος. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τη φαινυλαλανίνη, την τρυπτοφάνη και την τυροσίνη, ενώ η δεύτερη περιλαμβάνει την ισολευκίνη, τη λευκίνη και τη βαλίνη.

 

Περισσότερα

Υγεία

Κορωνοϊός: Αισιόδοξα μηνύματα και για θεραπεία

Δημοσιεύθηκε

στις

«Έχουμε στοιχεία που δείχνουν ότι η ουσία στην οποία πειραματιζόμαστε σκοτώνει τον ιό.

Έχουμε στοιχεία από πειραματόζωα και έχουμε επίσης στοιχεία που δείχνουν πως όταν άνθρωποι παίρνουν αυτή την ουσία, είναι πολύ ασφαλής και δεν δημιουργεί παρενένεργειες. Όλα αυτά φυσικά πρέπει να αποδειχθεί ότι μπορεί να ελέγξουν τον ιό…». Αυτά μεταξύ άλλων ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pfizer, Άλμπερτ Μπουρλά, μιλώντας το βράδυ της Παρασκευής στον ΣΚΑΪ και στη Σία Κοσιώνη. Ο κ. Μπουρλά ανέφερε ότι αποτελέσματα για την ουσία που «δουλεύει» η εταιρεία θα έχουμε μετά το καλοκαίρι. Φαίνεται λοιπόν ότι μετά το εμβόλιο, πολύ αισιόδοξα μηνύματα έρχονται και για μία θεραπεία που θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τον κορωνοϊό.

Περισσότερα

Υγεία

Διαβήτης: Τα 3΄ που ρυθμίζουν το σάκχαρο όσο και τα φάρμακα

Δημοσιεύθηκε

στις

Η καθιστική ζωή, κακή συνήθεια πλείστων Ευρωπαίων, πέρα από επιβαρυντικός παράγοντας για σειρά προβλημάτων στην υγεία του ανθρώπου αποτελεί ιδιαίτερη απειλή για ασθενείς με διαβήτη τύπου 2, ισχυρίζονται επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Καλεντόνιαν της Γλασκώβης.

Τα επιστημονικά ευρήματα επισημαίνουν ότι το πολύ καθισιό αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μια κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι διαβητικοί ασθενείς και η οποία ευθύνεται για σημαντικές βλάβες στην καρδιά, τους νεφρούς, τα μάτια, τα πόδια και τα νεύρα.

Δύο μόλις εβδομάδες καθιστικής ζωής ήταν αρκετές για την αύξηση της των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, συμπέρανε η μελέτη των Aye Chan Paing, υποψήφιου Διδάκτορα με θέμα τον Χρόνο Καθιστικής Ζωής και τον Έλεγχο της Γλυκόζης στον Διαβήτη Τύπου 2 και Sebastien Chastin, καθηγητή Δυναμικής Ανθρώπινων Συμπεριφορών Υγείας, με τη συμμετοχή 37 ενηλίκων ασθενών με διαβήτη τύπου 2. Ωστόσο, η απλή μετάβαση σε όρθια θέση ή το περπάτημα ανά διαστήματα μείωσαν τα επίπεδα, εύρημα που συμφωνεί με αυτά αντίστοιχων ερευνών.

Η απλή κίνηση που προφυλάσσει

Αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών επιλογών και περισσότερης σωματικής δραστηριότητας καθώς και η λήψη αντιδιαβητικών φαρμάκων, όπως η μετφορμίνη και η γλιπτίνη, αποτελούν βασικές κινήσεις για τον έλεγχο του διαβήτη τύπου 2.

Ωστόσο, με ένα σύνολο παραγόντων που περιλαμβάνουν την ηλικία, το φύλο, τα επίπεδα άσκησης, τη διατροφή και το βάρος να καθιστούν τη νόσο διαφορετική για κάθε περίπτωση, κίνηση-ματ, σύμφωνα με ερευνητικά ευρήματα, είναι η ρύθμιση του χρόνου που αφιερώνεται στο επικίνδυνο… καθισιό.

Μόλις 3 λεπτά περπατήματος ανά τέταρτο της ώρας και στον προσωπικό ρυθμό βαδίσματος του καθενός αποδεικνύονται αποτελεσματικά στη ρύθμιση του σακχάρου, επίδραση συγκρίσιμη με εκείνη των φαρμάκων. Σύμφωνα με άλλη μελέτη, αρκεί να κάθεται κανείς λιγότερο από 15 λεπτά για τον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου.

Ουσιαστικά, η εξήγηση πίσω από τα οφέλη του περπατήματος και άλλων τύπων άσκησης στη διαχείριση του σακχάρου είναι ότι θέτουν σε κίνηση του μύες, οι οποίοι με τη συστολή τους ενεργοποιούν τους μηχανισμούς που επιτρέπουν στα σάκχαρα του αίματος να εισχωρήσουν στα κύτταρα και να τροφοδοτήσουν έτσι το σώμα. Αυτή η διαδικασία μειώνει τα επίπεδα σακχάρου.

Αν και η σωτήρια αυτή κίνηση για τους διαβητικούς ασθενείς, ακούγεται εύκολη, δεν είναι πάντα τόσο απλό να υιοθετηθεί. Όπως συστήνουν οι ειδικοί, αρκεί η μετάβαση στην κουζίνα για την παρασκευή ενός αφεψήματος για το περπάτημα λίγων λεπτών ενώ βοηθητική θα μπορούσε να αποδειχθεί και η ορθοστασία κατά τη συνομιλία στο τηλέφωνο.

www.ygeiamou.gr

Περισσότερα
EKO
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Super market arapis
Coffe Island

Αυτή την εβδομάδα