Δευτέρα 17 Μαΐου 2021
Connect with us

Οικονομία

«Εκρηξη» για τις ανέπαφες συναλλαγές -Μέχρι και για πληρωμές 50 λεπτών

Δημοσιεύθηκε

στις

Στις ανέπαφες συναλλαγές με τη χρήση χρεωστικών καρτών ακόμη και για ποσά μικρής αξίας που κυμαίνονται μέχρι και δύο ευρώ, όπως σε περίπτερα, διόδια, φούρνους στρέφονται ολοένα και περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές, λόγω των συνθηκών όπως έχουν διαμορφωθεί από την πανδημία.

Ταυτόχρονα, η διεκπεραίωση μεγάλου αριθμού τραπεζικών ή φορολογικών τους υποχρεώσεων, που ήταν απαραίτητη η επίσκεψη σε εφορίες ή τράπεζες, γίνεται πλέον από απόσταση με ψηφιακό τρόπο, μία τάση που ήρθε για να μείνει όπως επισημαίνουν αρμόδια τραπεζικά στελέχη.

Καθολική κυριαρχία ανέπαφων συναλλαγών, συναλλαγή 50 λεπτών με κάρτα
Το 37% του συνολικού αριθμού συναλλαγών που έγιναν στα POS το 2020 αφορούσε συναλλαγές έως 10 ευρώ. Μερίδιο που είναι ενισχυμένο κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2019 (32%) και κατά 9 μονάδες σε σχέση με το 2018 (28%). Το αντίστοιχο ποσοστό για το πρώτο τρίμηνο του 2021 ανέβηκε στο 42%, σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από το δίκτυο τερματικών αποδοχής καρτών (POS) της Cardlink. Αντίστοιχα, αυξητική είναι και η τάση στο μερίδιο των συναλλαγών αξίας έως 5 ευρώ. Στο τέλος του 2020 ήταν το 20% από 16% και 12% το 2019 και το 2018 αντίστοιχα, ενώ στο τέλος Μαρτίου 2021 είχε φθάσει στο 23%, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα ο εμπορικός διευθυντής της Cardlink, Αντίγονος Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια του Digital Banking Forum που διοργάνωσε η Ethos Events.

Για ακόμη μικρότερες αξίας συναλλαγές, όπως ένα νερό από περίπτερο, ένα καφέ στο χέρι κλπ, στο τέλος Μαρτίου 2021 το μερίδιο των συναλλαγών με κάρτα αξίας έως 2 ευρώ είχε φθάσει στο 8% από 6% το 2020, 5% το 2019 και μόλις 2% το 2018. Στην τάση αυτή έχει συνεισφέρει και η προσπάθεια των καταναλωτών να περιορίσουν τις επαφές με μετρητά λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 93% πλέον των συναλλαγών με κάρτα γίνονται ανέπαφα με το αντίστοιχο ποσοστό για το 2020 να είναι στο 92% από 71% στο τέλος του 2019 και 58% το 2018. Πρακτικά, μέσα στο 2020 οι καταναλωτές προτίμησαν να κάνουν ανέπαφα τις συναλλαγές τους, ακολουθώντας και τις συστάσεις των ειδικών.

Μία ακόμη ένδειξη της ενίσχυσης της χρήσης είναι το γεγονός πως οι χρεωστικές κάρτες έχουν φθάσει πλέον να αποτελούν το 89% των συναλλαγών όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν στο 75% και το 2018 στο 72%. Επιπλέον, μειώθηκε περαιτέρω η μέση αξία ανά συναλλαγή με χρεωστική κάρτα. Στο τέλος Μαρτίου είχε φθάσει στα 26 ευρώ από 30 ευρώ που ήταν στο τέλος Δεκεμβρίου 2020, ενώ το 2019 ήταν στα 33 ευρώ και το 2018 στα 35 ευρώ. Τέλος, η στροφή προς τη χρήση καρτών προκύπτει και από την αύξηση μέσα στο 2020 του αριθμού των τερματικών POS κατά 70 χιλιάδες με αποτέλεσμα σε συνολικό επίπεδο, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις της Cardlink, να ανέρχεται στις 770 χιλιάδες. Κάτι που σημαίνει ότι POS απέκτησαν ακόμη και οι πιο μικρές επιχειρήσεις όπως και αρκετοί ελεύθεροι επαγγελματίες.

Τράπεζες – Αλματώδη ανάπτυξη ψηφιακών συναλλαγών
Αλματώδη ανάπτυξη γνωρίζουν οι συναλλαγές μέσω των εναλλακτικών δικτύων των τραπεζών με το mobile banking (κινητό τηλέφωνο) να κυριαρχεί στους ρυθμούς ανάπτυξης καθώς ο αριθμός των ενεργών χρηστών αυξήθηκε στις αρχές του 2021 στα 3,5 εκατ. ενεργούς χρήστες, σημειώνοντας αύξηση 55% σε ετήσια βάση, με τις συναλλαγές να φτάνουν περίπου τα 70 εκατ. σε αριθμό. Μεγάλη ανάπτυξη παρουσιάζεται και στο e-banking, που έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1998, όταν η Alpha Bank εγκαινίασε στην Ελλάδα το Alpha Web Banking. Ο αριθμός ενεργών χρηστών του e-banking φθάνει πλέον στα 3,8 εκατ.περίπου στις αρχές του 2021 με τον αριθμό συναλλαγών να προσεγγίζει τα 200 εκατομμύρια. Ο αριθμός των ΑΤΜ φτάνει τις 6.000. Μέσω των τραπεζών δίνεται πλέον η δυνατότητα πραγματοποίησης σχεδόν του συνόλου των τραπεζικών τους συναλλαγών ηλεκτρονικά, χωρίς την ανάγκη επίσκεψης σε κατάστημα. Όπως χαρακτηριστικά έχει ανακοινώσει η Alpha Bank, στο πλαίσιο του προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού που είναι σε πλήρη εξέλιξη από το 2017, ποσοστό πάνω από το 92% των εγχρήματων συναλλαγών πραγματοποιούνται πλέον στα ψηφιακά της δίκτυα (web, mobile, ATM και στα αυτόματα μηχανήματα πληρωμών ΑPS).

Εφορία από απόσταση
Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η ΑΑΔΕ, εξυπηρετεί τους πολίτες με 81 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, ενώ μέσα στο 2020 εξέδωσε 850.000 ψηφιακά έγγραφα με τους μισούς εργαζόμενους στην υπηρεσία λόγω των περιοριστικών μέτρων. Στο ίδιο έτος, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εξυπηρε΄τησε με επιτυχία ηλεκτρονικά πάνω από 4 εκατομμύρια πολίτες και επιχειρήσεις, με τον διοικητή της ΑΑΔΕ να αναφέρει χαρακτηριστικά: «Γλιτώσαμε πάνω από 1,8 εκατομμύρια επισκέψεις στην εφορία. Δώσαμε μια πολύ δύσκολη μάχη για την εξυπηρέτηση των πολιτών εν μέσω πανδημίας, ό,τι καταφέραμε βασίστηκε στην ψηφιοποίηση που υπήρχε ήδη πριν το ξέσπασμα της κρίσης». Ήδη για το τρέχον έτος βρίσκεται σε εξέλιξη σειρά νέων έργων αναβάθμισης των ψηφιακών υπηρεσιών με τη συνδρομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/oikonomia/katholiki-i-apodohi-ton-anepafon-synallagon

Οικονομία

Αύξηση των θέσεων για το νέο πρόγραμμα κατάρτισης ΟΑΕΔ – Cisco στην κυβερνοασφάλεια

Δημοσιεύθηκε

στις

Μετά την υπερκάλυψη των 1.000 προσφερόμενων θέσεων του προγράμματος κατάρτισης στην κυβερνοασφάλεια, για τις οποίες υποβλήθηκαν περισσότερες από 1.500 αιτήσεις μέσα σε 3 μέρες, ο ΟΑΕΔ και η Cisco αποφάσισαν από κοινού την αύξηση των θέσεων έως 3.000 ωφελουμένων και έως 1.000 επιλαχόντων.

Το πρόγραμμα αφορά στην κατάρτιση ανέργων εγγεγραμμένων στο μητρώο του ΟΑΕΔ, ηλικίας 18 ετών και άνω, αποφοίτων τουλάχιστον δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με γνώσεις υπολογιστών, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις συμμετοχής της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.

Η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής γίνεται αποκλειστικά μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου στη διεύθυνση:

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/psephiakes-dexiotetes/programma-katartises-eisagoge-sten-kubernoasphaleia

Συγκεκριμένα, η διαδρομή είναι: gov.gr → Εκπαίδευση → Ψηφιακές Δεξιότητες →

Κυβερνοασφάλεια

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο του Οργανισμού www.oaed.gr

Περισσότερα

Οικονομία

Νέα δεδομένα: Τι αλλάζει για τα Airbnb από 1ης Ιουνίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Αλλάζουν όλα την 1η Ιουνίου 2021 για τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων τύπου Airbnb.

Κανείς ιδιοκτήτης που θα θελήσει να διαθέσει το ακίνητό του για βραχυχρόνια μίσθωση δεν θα μπορεί να το κάνει αν δεν έχει προηγουμένως λάβει Αριθμό Μητρώου Ακινήτου από την ΑΑΔΕ.

Ο «μαγικός» αυτός αριθμός θα ανοίγει την πόρτα στις πλατφόρμες των βραχυχρόνιων μισθώσεων Airbnb, Booking.com, Expedia.

Η Airbnb έχει ήδη στείλει μήνυμα στους ιδιοκτήτες ακινήτων που και σήμερα ανεβάζουν ακίνητα στην πλατφόρμα, με το οποίο τους ενημερώνει ότι από την 1η Ιουνίου θα πρέπει να δηλώνουν τον Αριθμό Μητρώου Ακινήτου της ΑΑΔΕ στο υποχρεωτικό ειδικό πεδίο της πλατφόρμας. Οποιος ιδιοκτήτης δεν διαθέτει τον αριθμό μητρώου για το ακίνητό του και δεν τον καταχωρίζει στο συγκεκριμένο πεδίο στην πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης αυτομάτως θα αποβάλλεται από την πλατφόρμα. Οι αναρτήσεις των ακινήτων θα «κατεβαίνουν» και οι ιδιοκτήτες θα χάνουν κάθε επαφή με τους πελάτες τους.

Οπως προβλέπει η συμφωνία που υπέγραψε η ΑΑΔΕ με τις τρεις μεγαλύτερες πλατφόρμες διαμοιρασμού, κάθε Φεβρουάριο, οι πλατφόρμες θα στέλνουν μαζικά τα στοιχεία με τις εισπράξεις από τα μισθώματα στην ΑΑΔΕ. Η ΑΑΔΕ θα περνάει τα στοιχεία αυτά στη φορολογική δήλωσή κάθε ιδιοκτήτη με βάση τον αριθμό μητρώου του ακινήτου και θα τον φορολογεί για τα εισοδήματα που θα έχει εισπράξει από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις με βάση την κλίμακα υπολογισμού του φόρου εισοδήματος από ακίνητα όπως ισχύει.

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων που δεν θα δηλώσουν τα ακίνητά τους στο Μητρώο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων της ΑΑΔΕ και δεν θα αποκτήσουν ΑΜΑ θα βρεθούν αντιμέτωποι με την επιβολή προστίμου που ξεκινά από 5.000 ευρώ και μπορεί να φθάσει τις 20.000 ευρώ.

Υποχρεώσεις

Λίγο πριν ενεργοποιηθεί το νέο καθεστώς με την υποχρεωτική αναγραφή του ΑΜΑ στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες οι ιδιοκτήτες και διαχειριστές ακινήτων τύπου Airbnb θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  1. Οι υποχρεώσεις του «Διαχειριστή Ακινήτου». Προκειμένου ο «Διαχειριστής Ακινήτου» να πραγματοποιεί Βραχυχρόνιες Μισθώσεις, θα πρέπει:
  2. Να εισέλθει με τους προσωπικούς του κωδικούς TAXISnet στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», που τηρείται στον ιστότοπο www.aade.gr, ώστε να καταχωρίσει / εγγράψει το ακίνητο και να αποκτήσει Αριθμό Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ). Η καταχώριση πραγματοποιείται ανά εκμισθούμενο «Ακίνητο». Να αναρτά τον ΑΜΑ στις ψηφιακές πλατφόρμες της οικονομίας του διαμοιρασμού, καθώς και σε κάθε μέσο προβολής.
  3. Να υποβάλλει τη «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι την 20ή του επόμενου μήνα από την ημέρα αναχώρησης του μισθωτή από το ακίνητο.
  4. Να καταχωρίζει στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» στοιχεία (συνδικαιούχοι εισοδήματος, ποσοστά, κ.λπ.), τα οποία είναι απαραίτητα για τον προσδιορισμό του ετήσιου εισοδήματος ανά δικαιούχο εισοδήματος.
  5. Να προβαίνει σε δημόσια κατάθεση στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠ&Δ) του ποσού που αναλογεί σε αγνώστους δικαιούχους εισοδήματος, τους οποίους ο «Διαχειριστής» δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζει κατά την εγγραφή του «Ακινήτου» στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής». Ο «Διαχειριστής» έχει την υποχρέωση να καταθέσει στο ΤΠ&Δ το ως άνω ποσόν έως την ημερομηνία οριστικοποίησης της εικόνας του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», με σχετική μνεία στο γραμμάτιο σύστασης χρηματικής παρακαταθήκης.

2. «Διαχειριστής Ακινήτου» μπορεί να είναι και νομικό πρόσωπο ή κάθε είδους νομική οντότητα, ενεργώντας για λογαριασμό του ο νόμιμος εκπρόσωπος ή εξουσιοδοτημένος λογιστής. Επίσης για κάθε ακίνητο που εκμισθώνεται βραχυχρόνια, στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού, μπορεί να οριστούν περισσότεροι του ενός «Διαχειριστές» με την προϋπόθεση ότι καθένας εξ αυτών δραστηριοποιείται σε διαφορετική ψηφιακή πλατφόρμα.

3. Συνιδιοκτήτες. Στην περίπτωση που ως «Διαχειριστής Ακινήτου» έχει οριστεί ένας εκ των συνιδιοκτητών, τότε αυτός πραγματοποιεί την εγγραφή του ακινήτου στο Μητρώο με τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης TAXISnet. Τα στοιχεία που απαιτούνται για να του χορηγηθεί ο ΑΜΑ είναι ο ΑΤΑΚ του δικαιώματος του ακινήτου. Ο ίδιος υποχρεούται στην υποβολή των «Δηλώσεων Βραχυχρόνιας Διαμονής», καθώς και στην κατάρτιση του πίνακα «Δικαιούχων Εισοδήματος». Οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες δεν υποχρεούνται σε έκδοση ΑΜΑ, ούτε και στην υποβολή «Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας». Επισημαίνεται ότι, σε κάθε περίπτωση, οι συνιδιοκτήτες του ακινήτου που αποκτούν εισόδημα ως «Δικαιούχοι Εισοδήματος» υποχρεούνται να δηλώνουν το εισόδημα αυτό κατά την υποβολή της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

4. Επικαρπωτής ακινήτου: Σε περίπτωση που ένας «Διαχειριστής Ακινήτου» είναι ο επικαρπωτής του, για να αποκτήσει ΑΜΑ θα πρέπει  να εισέλθει με τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet. Τα στοιχεία που απαιτούνται για να χορηγηθεί ο ΑΜΑ είναι ο ΑΤΑΚ του ακινήτου.

5. Σε περίπτωση που ένα πρόσωπο δεν έχει κυριότητα ή επικαρπία σε ένα ακίνητο για να εγγραφεί ως «Διαχειριστής Ακινήτου» θα πρέπει ο ιδιοκτήτης του ακινήτου (ή έστω ένας από τους συνιδιοκτήτες) να υποβάλει «Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας». Στη συγκεκριμένη δήλωση, πρέπει ο ιδιοκτήτης να επιλέξει το σχετικό πεδίο, με το οποίο παραχωρεί το δικαίωμα υπεκμίσθωσης για Βραχυχρόνια Μίσθωση, όπως ισχύει και να καταχωρήσει τον ΑΤΑΚ του ακινήτου. Στη συνέχεια, ο «Διαχειριστής Ακινήτου» – μη ιδιοκτήτης, με τη χρήση των προσωπικών του κωδικών TAXISnet και αφού επιλέξει την ιδιότητα του Υπεκμισθωτή, θα καταχωρίσει το ακίνητο στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής». Τα στοιχεία που απαιτούνται για να του χορηγηθεί ο ΑΜΑ είναι ο Αριθμός της «Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας», που υπέβαλε ο ιδιοκτήτης.

www.in.gr

Περισσότερα

Οικονομία

Τουρισμός: Οι προϋποθέσεις για να επισκεφθεί κάποιος την Ελλάδα

Δημοσιεύθηκε

στις

Το σχέδιο της κυβέρνησης για ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού παρουσίασε ο Άκης Σκέρτσος. Η χώρα ανοίγει τις πύλες στις 14 Μαΐου σε πολίτες άλλων χωρών, με συμμάχους το Green Pass+ και του συστήματος δειγματοληψίας.

Από την 1η Ιουνίου τίθεται σε παραγωγική λειτουργία το ευρωπαϊκό πράσινο πιστοποιητικό ή Green Pass, που εξασφαλίζει τη διευκόλυνση των ταξιδιών σε όσους έχουν εμβολιαστεί ή φέρουν αρνητικό τεστ.

Όσοι θέλουν να επισκεφθούν τη χώρα θα χρειαστεί να συμπληρώσουν τη φόρμα PLF 24 ώρες πριν από την άφιξή τους. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις θα δοθεί δυνατότητα να ενσωματώνεται το Green Pass+ στη φόρμα, ώστε να γίνεται η ταυτοποίηση πιο εύκολα.

Την ίδια στιγμή θα γίνονται στοχευμένοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι στα σύνορα που θα στηρίζονται στον αλγόριθμο EVA.

Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι θα γίνονται αξιοποιώντας την περσινή εμπειρία, και θα στοχεύουν στον εντοπισμό ταξιδιωτών υψηλού ρίσκου.

 

Αναλυτικότερα, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ διευκρίνισε και τις προϋποθέσεις των υπερτοπικών μετακινήσεων.

Συγκεκριμένα, όποιος επιθυμεί να ταξιδέψει προς και από τα νησιά μας (με εξαίρεση τη Λευκάδα, την Εύβοια και τη Σαλαμίνα), είτε ακτοπλοϊκώς είτε αεροπορικώς, θα πρέπει με την κράτηση του εισιτηρίου του να διαθέτει είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού (14 ημερών μετά τη δεύτερη δόση), είτε αρνητικό pcr test 72 ωρών, είτε rapid test 24 ωρών είτε self test 24 ωρών.

Ο έλεγχος των παραπάνω θα πραγματοποιείται υποχρεωτικά από τις αεροπορικές και τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, και υπόχρεοι θα είναι όλοι οι ημεδαποί και αλλοδαποί ταξιδιώτες άνω των 5 ετών.

Περισσότερα
EKO
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Super market arapis
Coffe Island

Αυτή την εβδομάδα