Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου 2021
Connect with us

Υγεία

Οι ιδανικές τροφές πριν και μετά το εμβόλιο του κορωνοϊού

Δημοσιεύθηκε

στις

Πρέπει να δώσουμε στο ανοσοποιητικό μας σύστημα την ευκαιρία να ανταποκριθεί καλύτερα φροντίζοντας να ανακάμψουμε γρηγορότερα.

Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, (CDC) των Ηνωμένων Πολιτειών, οι παρενέργειες των εμβολίων μπορεί να περιλαμβάνουν πόνο, ερυθρότητα και πρήξιμο στο σημείο της ένεσης, καθώς και πιθανό πυρετό, πονοκέφαλο, κόπωση, ναυτία, ρίγη και μυϊκούς πόνους.
Αυτά τα συμπτώματα είναι στην πραγματικότητα ένα καλό σημάδι ότι το σώμα μας χτίζει ανοσία ενώ μέσα σε λίγες μέρες πρώτα θα εξασθενίσουν και στην συνέχεια θα εξαφανιστούν εντελώς.

Ένας τρόπος για να μειώσουμε αυτές τις παρενέργειες είναι η σωστή διατροφή.
Τρόφιμα και ποτά για την αντιμετώπιση των παρενεργειών του εμβολίου
Πίνουμε τσάι από τζίντζερ για την ναυτία
Το τσάι από τζίντζερ είναι ιδανικό όταν αντιμετωπίζουμε γαστρεντερικά προβλήματα.
Ψιλοκόβουμε το τζίντζερ αφού το έχουμε ξεφλουδίσει. Χρειαζόμαστε περίπου μία φέτα 2.5 εκατοστών για κάθε κούπα.
Βράζουμε πρώτα το τζίντζερ με το νερό σε δυνατή φωτιά και στην συνέχεια το αφήνουμε να σιγοβράσει για πέντε λεπτά ή δέκα αν θέλουμε έντονη γεύση.
Σουρώνουμε και σερβίρουμε με μια φέτα λεμόνι ή πορτοκάλι για να δώσουμε περισσότερη οξύτητα.
Αν όχι, μπορούμε να βάλουμε μια κουταλιά μέλι η σιρόπι από σφένδαμο (maple syrup), για να μειώσουμε την έντονη γεύση του τζίντζερ.
Δεν νηστεύουμε ή κάνουμε αποτοξίνωση
Η ανοσία βασίζεται στις πληροφορίες που μεταδίδει ο οργανισμός μας από το εμβόλιο. Η σύνθεση αντισωμάτων και λευκών αιμοσφαιρίων απαιτούν επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, υποστηρίζει ο Δρ. Ρόναλντ Χόφμαν από την Νέα Υόρκη.
Πίνουμε πολλά υγρά
Από νερό και τσάι μέχρι ανθρακούχο νερό, καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες υγρών. Ο πυρετός που μπορεί να προκαλέσει ένα εμβόλιο μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση.
Ακολουθούμε την μεσογειακή διατροφή
Ακολουθούμε υγιεινή διατροφή λίγες εβδομάδες πριν από το πρώτο μας ραντεβού. Μια μεσογειακή διατροφή είναι γνωστό ότι έχει αντιφλεγμονώδη δράση.
Η διατροφή δίνει έμφαση σε λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, υγιή ωμέγα-3 και μονοακόρεστα λίπη (όπως αυτά στο ελαιόλαδο), ψάρια, πουλερικά, φασόλια και αυγά.
Τα γαλακτοκομικά και το κόκκινο κρέας είναι περιορισμένα. Μία έρευνα διαπίστωσε ότι άτομα άνω των 65 ετών που έτρωγαν πέντε ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα είχαν ισχυρότερη ανοσολογική απόκριση σε ένα πνευμονιοκοκκικό εμβόλιο από τους συνομηλίκους που έτρωγαν δύο μερίδες ή λιγότερες.
Ακολουθούμε διατροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

Για λίγες μέρες μετά το εμβόλιο ακολουθούμε μια διατροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Μια δίαιτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη θα διατηρήσει το σάκχαρο στο αίμα μας σταθερό. Η έρευνα που επικεντρώνεται στον διαβήτη έχει δείξει ότι τα χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης τείνουν να είναι αντιφλεγμονώδη.

Σε γενικές γραμμές, οι τροφές που διατηρούν το σάκχαρο στο αίμα σε υγιή επίπεδα είναι τα πράσινα λαχανικά, τα περισσότερα φασόλια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα ψωμί πολλαπλών δημητριακών, φρούτα όπως τα μούρα και τα μήλα, και φυσικά υγιείς άπαχες πρωτεΐνες, αυγά και ξηροί καρποί.

Τρώμε κοτόσουπα

Μία κοτόσουπα με πολλά καλομαγειρεμένα λαχανικά είναι εύπεπτη και θρεπτική.
Η ανταπόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος σε ένα εμβόλιο διαφέρει από, οργανισμό σε οργανισμό. Η ηλικία παίζει ρόλο, όπως και το είδος του εμβολίου.

Σημαντικό ρόλο παίζει το υγιές μικροβίωμα του εντέρου, λέει ο Δρ. Τοντ Μπορν από την Ουάσινγκτον.
Προτείνει μάλιστα μία διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, ενώ τονίζει πως καλό είναι «να ξεκινήσουμε δύο εβδομάδες πριν από το εμβόλιο και να συνεχίσουμε για τουλάχιστον δύο εβδομάδες μετά».
«Οι πλούσιες σε φυτικές ίνες διατροφές ενθαρρύνουν την ανάπτυξη ευεργετικών βακτηρίων που υποστηρίζουν την ανοσοαπόκριση», εξήγησε. Και τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση – από γιαούρτι και κεφίρ έως κίμτσι και λάχανο τουρσί – μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση των μικροβίων του εντέρου που υποστηρίζουν την ανοσοαπόκριση.
Παράλληλα είναι λάτρης της σούπας, καθώς αποτελεί ενισχυτικό του ανοσοποιητικού συστήματος και την συνιστά στους ασθενείς του κατά την διάρκεια ενός κρυολογήματος ή μίας γρίπης. Μας προτρέπει μάλιστα να προσθέσουμε ψιλοκομμένο κρεμμύδι και σκόρδο, τριμμένο τζίντζερ, χυμό από μισό λεμόνι, φρέσκο μαϊντανό, καρότο και ζωμό από κοτόπουλο η μανιταριών. Σιγοβράζουμε για 15 λεπτά και προσθέτουμε τον μαϊντανό και το χυμό λεμονιού στο τέλος.
Συνοδεύουμε την σούπα μας με ευχάριστη μουσική που μας αναζωογονεί. Τριάντα χρόνια έρευνας έδειξαν ότι το άγχος, η κατάθλιψη και η μοναξιά μπορούν να επηρεάσουν την απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος στα εμβόλια.
Συνεπώς τρέφουμε και ενυδατώνουμε σωστά τον οργανισμό μας ενώ ξεκουραζόμαστε και φροντίζουμε να έχουμε καλή διάθεση. Έτσι θα δώσουμε στο ανοσοποιητικό μας σύστημα την ευκαιρία να ανταποκριθεί καλύτερα στο εμβόλιο ενώ θα ανακάμψουμε ταχύτερα.

 

Υγεία

WEBINAR: H σημασία της Παθολογοανατομικής στον καρκίνο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ Ν. ΑΧΑΙΑΣ, συνεχίζει τη σειρά διαδικτυακών επιμορφωτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων με τίτλο «Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για Ασθενείς με Καρκίνο Μαστού και τις Οικογένειες τους” που συνδέουν την επιστημονική γνώση με πρακτικές συμβουλές και απευθύνονται σε γυναίκες- ασθενείς με καρκίνο μαστού και τους άμεσους φροντιστές τους (γυναίκες ή και άνδρες), με σκοπό την ενημέρωση και την στήριξη τους.

Άλλωστε η έγκυρη ενημέρωση των ασθενών με καρκίνο μαστού, έχει αποδειχθεί ότι, συμβάλλει τόσο στην καλύτερη «συμμόρφωσή» τους στις ιατρικές οδηγίες και τη θεραπευτική διαδικασία όσο και στην καλύτερη προσαρμογή τους στην ασθένεια και τελικά στην καλύτερη ποιότητα της ζωής τους.
Την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2021, και ώρα 18:00 θα πραγματοποιηθεί το Webinar με τίτλο: Η σημασία της παθολογοανατομικής στον καρκίνο, με εισηγητή τον κο Παπαχρήστου Διονύση, Καθηγητή Ιατρικής Σχολής Παν/μιου Πατρών, Επιστημονικά Υπεύθυνου
Παθολογοανατομικού Τμήματος «Ολύμπιον Θεραπευτήριο” Γενική Κλινική Πατρών,  Professor (Adj.) of Pathology, University of Pittsburgh, Pittsburgh, PA, USA.
Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας ZOOM.
Δηλώσεις συμμετοχής στον παρακάτω σύνδεσμο:  https://bit.ly/3yR1m4J
ή επικοινωνήστε με το γραφείο του Συλλόγου στο τηλέφωνο 2610-222274 καθημερινά 9:00 με 17:00.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με: Την ευγενική χορηγία της εταιρίας Novartis
Με την υποστήριξη των εταιριών,  Vianex ,  Intermed  και Φάρμασερβ LILLY

Περισσότερα

Υγεία

3 ασκήσεις για μεγαλύτερη ευλυγισία στο σεξ

Δημοσιεύθηκε

στις

Πρόσφατη έρευνα του πανεπιστημίου του Τέξας έδειξε ότι οι αερόβιες ασκήσεις -τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο- εξασφαλίζουν πιο δυνατές στύσεις στους άντρες, επιβεβαιώνοντας το προφανές: η γυμναστική δεν βελτιώνει μόνο την ψυχική και σωματική σου υγεία, αλλά και τις σεξουαλικές σου επιδόσεις.

Κι αν η δύναμη και η αντοχή είναι κάτι που ήδη έχεις καταφέρει να αποκτήσεις με τις ασκήσεις που συνηθίζεις να εκτελείς ή με το άθλημα που έχεις επιλέξει να κάνεις, ίσως να μην ισχύει το ίδιο και για την ευλυγισία, που η αλήθεια είναι ότι σου λείπει. Στον συγκεκριμένο τομέα εξάλλου οι περισσότεροι άντρες είναι αδύναμοι. 

Το κομμάτι της ευλυγισίας είναι βασικό στο παζλ που χτίζει μία απολαυστική σεξουαλική ζωή, που κρατιέται όσο το δυνατόν μακριά από τη ρουτίνα και είναι ανοιχτή στον πειραματισμό με διαφορετικές στάσεις ανάλογα με το εκάστοτε mood, χωρίς να ελλοχεύει ο κίνδυνος των μικροτραυτισμών. 

Πώς θα γίνεις λιγότερο δύσκαμπτος στο κρεβάτι, αποκτώντας μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων; Υπάρχει ένα συγκεκριμένο ασκησιολόγιο που θα σε βοηθήσει να το πετύχεις.

Η ευλυγισία στο σεξ έρχεται μέσα από αυτές τις 4 ασκήσεις

Squats

Τα δημοφιλή καθίσματα δουλεύουν τους γλουτούς, τους μηριαίους και τους τετρακέφαλους, ενδυναμώνουν δηλαδή τα πόδια και αυξάνουν την αντοχή και την ευελιξία του σώματός σου ειδικά στις στάσεις που στηρίζεσαι στα κάτω άκρα.

 

Προβολές

Μία άσκηση που τεντώνει τους γοφούς, χαλαρώνει τα ισχία και αποτρέπει τις πιθανότητες για τραυματισμό τους σε ενδεχόμενη απότομη κίνηση. 

Spider-Man stretch

Αυτή η άσκηση δουλεύει ταυτόχρονα τους μυς των των ποδιών, της βουβωνικής χώρας και της πλάτης. Κυρίως όμως ανοίγει τους γοφούς, κάτι που είναι απαραίτητο για όλες τις στάσεις που δεν έχουν να κάνουν με το κλασικό ιεραποστολικό. 

Plus: οι ασκήσεις για έξτρα δύναμη και αντοχή

  1. Deadlifts: οι ασκήσεις με μπάρα χτίζουν εκτός από γρανιτένια μπράτσα, δυνατή πλάτη και πόδια. 
  2. Push-ups: σε βοηθούν να αποκτήσεις πιο δυνατά χέρια, ενώ παράλληλα ενδυναμώνει την πλάτη και τα πόδια, ώστε να μπορείς να στηρίξεις καλύτερα τη σύντροφό σου σε οποιαδήποτε θέση. 
  3. Κοιλιακοί: πολλές από τις πιο δύσκολες στάσεις απαιτούν σταθερότητα και δύναμη στον κορμό. Γι΄ αυτό και μία δυνατή κοιλιά είναι μεγάλο ατού στο κρεβάτι.

Περισσότερα

Υγεία

Καλύτερη η ανοσία μετά από εμβολιασμό- Τι δείχνουν οι τελευταίες μελέτες που έγιναν σε εργαστήρια της χώρας μας

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Για τις πιο πρόσφατες μελέτες για τα εμβόλια απέναντι στον κορωνοϊό μίλησε η καθηγήτρια Μικροβιολογίας στο τμήμα Ιατρικής του ΑΠΘ, Γεωργία Γκούλα. «Από το πρώτο δείγμα που ανιχνεύθηκε στο εργαστήριό μας στην Θεσσαλονίκη, είδαμε πάρα πολλά πράγματα που δεν τα είχαμε ξαναδεί σε άλλους αναπνευστικούς ιούς», σημείωσε η καθηγήτρια.

Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι: «Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν, τελευταίες μελέτες έχουν δείξει και αυτό είναι κάτι που μας έχει εκπλήξει με αυτόν τον ιό, ότι τα ποσοστά ανοσίας από την εμβολιαστική κάλυψη είναι πολύ πιο καλά σε σχέση με της φυσικής ανοσίας, αν δηλαδή μολυνθούμε και αποκτήσουμε αντισώματα. Επομένως δεν ισχύει αυτό που λένε, ότι προτιμώ να νοσήσω και να αποκτήσω φυσική ανοσία από το να εμβολιαστώ, γιατί βλέπουμε και τις περιπτώσεις της βαριάς νόσησης σε μεγάλες ηλικίες αλλά και σε μικρότερες πλέον».

H Γεωργία Γκούλα, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Πρωινή Παρέα» με την Κατερίνα Σερέτη και τον Διονύση Χατζημιχάλη αναφέρθηκε και στο ζήτημα της εμβολιαστικής κάλυψης σε παγκόσμιο επίπεδο και πώς αυτό επηρεάζει την πορεία της πανδημίας.

Οι χώρες όπου τα ποσοστά εμβολιασμού είναι χαμηλά αποτελούν εργοστάσια μεταλλάξεων, κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όλες οι μεταλλάξεις για τις οποίες μιλάμε καθημερινά, έχουν προέλθει από τη Μεγάλη Βρετανία πριν ξεκινήσει ο εμβολιασμός εκεί, τη Βραζιλία, τη Νότια Αφρική και την Ινδία, από την οποία προέρχεται και το στέλεχος της παραλλαγής Δέλτα της Covid-19, όπως και άλλες περιοχές, όπου ο ιός βρίσκει πρόσφορο έδαφος πολλαπλασιασμού.

«Όταν δεν υπάρχει μια ασπίδα, κάτι να εμποδίσει τον ιό να αλλάξει όπως το εμβόλιο, ο ιός που ξέρουμε από την πρώτη στιγμή που ανιχνεύτηκε ότι αλλάζει, ακολουθεί πια τον φυσικό του δρόμο. Να αλλάζει πρόσωπα και να μεταλλάσσεται. Είναι δύσκολο να αντιμετωπίσουμε έναν ιό που μεταδίδεται μέσω του αναπνευστικού, δεν μπορούμε να βάλουμε δυστυχώς σύνορα σε έναν ιό ο οποίος μεταδίδεται μέσω του αέρα».

Ποιος πρέπει να είναι ο στόχος

Στόχος των Διεθνών Οργανισμών θα πρέπει να είναι και είναι, να αυξηθούν πάρα πολύ τα ποσοστά εμβολιασμού και σε άλλες χώρες. «Εμείς εδώ συζητάμε το αν θα κάνουμε ή δεν θα κάνουμε το εμβόλιο, το οποίο μας προσφέρεται δωρεάν και μιλάμε για χώρες όπου παρακαλούν για εμβόλια και πεθαίνουν», είπε χαρακτηριστικά η κ. Γκούλα.

Έχουμε έναν ιό ο οποίος αλλάζει, αυτό είναι δεδομένο και θα συνεχίσει. Ο ρυθμός και ο τρόπος που θα αλλάξει εξαρτάται από το κατά πόσο μπορούμε να τον σταματήσουμε και αυτό δεν μπορεί να γίνει ακόμα και εύκολα σε ολόκληρο τον κόσμο. Άρα το τι θα κάνει ο ιός στην Ελλάδα δεν έχει να κάνει με το πώς θα εξελιχθεί ο ιός στην Αφρική, για παράδειγμα. Επομένως, είναι πολύ σημαντική η παγκόσμια εμβολιαστική κάλυψη, όσο είναι δυνατόν γιατί και πρακτικά δεν είναι εύκολο, για να μπορέσουμε να βάλουμε ένα στοπ στις παραλλαγές του ιού.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα