Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ώρα Πατρών-Γιώργος Ρώρος-Τι καλλιτεχνική διεύθυνση για το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας θέλουμε;

Δημοσιεύθηκε

στις

Mε αφορμή την διαδικασία αξιολόγησης των υποψήφιων για την θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, ο επικεφαλής της παράταξης «Ώρα Πατρών», Γιώργος Ρώρος αναφέρει «το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας για πάνω από 4 δεκαετίες προσφέρει θεατρικές παραγωγές και δράσεις μετά την ίδρυση της δραματικής σχολής, με σοβαρό παιδαγωγικό έργο και θετικό αποτύπωμα στην πολιτιστική εξέλιξη της πόλης.

Ως σημαντικό πολιτιστικό κύτταρο της πόλης και των τοπικών κοινωνιών της ευρύτερης περιοχής, το ΔΗΠΕΘΕ, χρειάζεται τη μέγιστη στήριξη του Υπουργείου και της Περιφέρειας. Ο οργανισμός οφείλει με υψηλό επαγγελματισμό, να παράγει καλλιτεχνικό έργο αξιοποιώντας και τις τοπικές δυνάμεις, με συμβολικές αναφορές στους προβληματισμούς της εποχής και των τοπικών ιδιαιτεροτήτων. Παράλληλα θα πρέπει να αναδεικνύει τα ιστορικά στοιχεία της πόλης και τη σύνδεσή τους με τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.
Στο επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθεί η διαδικασία συνεντεύξεων των 29 υποψήφιων καλλιτεχνικών διευθυντών του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Ο αριθμός των υποψηφίων είναι μεγάλος και αυτό απαιτεί μία ιδιαίτερη προσοχή στη διαδικασία ώστε η τελική επιλογή να δικαιώσει τις προσδοκίες της πόλης.
Η βασική πηγή έμπνευσης του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή οφείλει να είναι η οραματική προοπτική του οργανισμού. Σαφώς οι νέες συνθήκες της πανδημίας θα «δεσμεύσουν» το ΔΗΠΕΘΕ να αναπτύξει παραγωγές καλύπτοντας την πολιτιστική ένδεια που έχει προκληθεί. Οφείλει, συνομιλώντας χωρίς προκαταλήψεις και στεγανά με την πόλη να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα κατάλληλα σχεδιασμένο ώστε να προσεγγίσει το κοινό μετά και την επιστροφή στις κανονικές δραστηριότητες. Αυτή είναι μια από τις μεγάλες προκλήσεις που θα πρέπει να καλύψει.
Απαραίτητη για το μελλοντικό σχεδιασμό του οργανισμού είναι η βέλτιστη λειτουργία της δραματικής σχολής. Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων-σχέσεων με το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών αλλά και με τις πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες εκπαιδευτικές δομές. Οφείλουμε, να στρέψουμε το ενδιαφέρον των νέων της πόλης προς τη θεατρική παραγωγή και εμπλοκή. Για να γίνει εφικτό αυτό είναι αναγκαίο να ενισχυθεί η παιδική και εφηβική θεατρική σκηνή. Σημαντικό ρόλο για την πόλη μας διαδραματίζει και η ερασιτεχνική θεατρική κίνηση που θα χρειαστεί ανάλογη διαχείριση, ενίσχυση και εμπλοκή στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης.

Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας θα πρέπει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο και να πρωτοπορήσει στην απορρόφηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων, κυρίως διασυνοριακών, επαναπροσδιορίζοντας καλλιτεχνικούς δεσμούς με γειτονικές χώρες όπως την Ιταλία και τις υπόλοιπες Βαλκανικές και Μεσογειακές χώρες. Οι συνέργειες αυτές θα ενίσχυαν την εθνική και διεθνή ακτινοβολία του ΔΗΠΕΘΕ και την ανάπτυξη του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας μέσω της ανάδειξης της πολιτισμικής ταυτότητας της πόλης συνδέοντας τη με τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία.
Ευελπιστούμε ότι αυτή τη φορά, η επιλογή του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή από την παρούσα δημοτική αρχή, θα είναι αφετηρία μιας νέας προοπτικής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και θα δώσει τον αναγκαίο «αέρα» ανανέωσης χωρίς να αποτελέσει άλλο ένα εργαλείο στενής προβολής της κομματικής ταυτότητας, όπως επανειλημμένα έχει επιχειρήσει τα τελευταία χρόνια, με επιλογές που μας οδήγησαν σε καθολική απογοήτευση!».

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: Ξεκίνησε ο κύκλος των καταθέσεων για την δολοφονία Μπερδέση – Κλιμάκιο της ΓΑΔΑ βρίσκεται στην Ερμού

Δημοσιεύθηκε

στις

Το κατώφλι της Ερμού πέρασαν αργά το βράδυ της Τετάρτης για να δώσουν καταθέσεις άτομα που έχουν τεθεί  από την πρώτη στιγμή στο κάδρο των αστυνομικών ερευνών για την υπόθεση δολοφονίας του 38χρονου Πατρινού πυγμάχου Τάσου Μπερδέση.


Κλιμάκιο της ΓΑΔΑ κατέφθασε το απόγευμα της Τετάρτης στην Πάτρα και ήδη – σύμφωνα με πληροφορίες του gnomip.gr – έχουν κληθεί για να δώσουν καταθέσεις συγκεκριμένα πρόσωπα.

Από την πρώτη στιγμή η Ασφάλεια Αττικής που χειρίζεται την υπόθεση της δολοφονίας του Τάσου Μπερδέση είχε στρέψει το βλέμμα της στην Πάτρα.

Μάλιστα, είχαν κληθεί στην Αθήνα κάποια άτομα για να δώσουν πληροφορίες, ενώ πλέον το κλιμάκιο κατέφθασε στην Πάτρα έχουν πλέον στοχεύσει τις έρευνες προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

 

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

H «Πρόταση» και η κανονικότητα

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Η ολομέλεια της Κίνησης «Πρόταση» πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, στο Πάρκο της Πλαζ, με την ελπίδα για επιστροφή στην κανονικότητα.

Μετά τις επίκαιρες ενημερώσεις από τον πρόεδρο Ανδρέα Σαμοθρακίτη και τον Επιστημονικά Υπεύθυνο Βασίλη Πασσά για τις πρωτοβουλίες της «ΠΡΟΤΑΣΗΣ» και τις επερχόμενες εκδηλώσεις, ακολούθησε μία δημιουργική διεργασία, όπου τέθηκαν προβληματισμοί στο αν ξαναγυρίζουμε στην «κανονικότητα» και ποια είναι αυτή για τον καθένα, αν επανεντασσόμαστε ομαλά γενικά και ειδικά στην «ΠΡΟΤΑΣΗ», αν οι κραδασμοί της επιδημίας μας έχουν κλονίσει στο εθελοντικό μας έργο ή όχι, αλλά κυρίως αν έχουμε κάπου  ατομικά και συλλογικά να ακουμπάμε, για να παίρνουμε θάρρος και κουράγιο.

 

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Γρ. Αλεξόπουλος: «Στέλνουμε την ιστορία μας στην Αθήνα»

Δημοσιεύθηκε

στις

Πριν από λίγες ημέρες, φορτώθηκαν από την Πάτρα με προορισμό το Μουσείο Σιδηροδρόμων Αθηνών δύο κομμάτια της ιστορίας της πόλης που βρίσκονταν στο μηχανοστάσιο του Αγίου Διονυσίου.

Ο λόγος για την θρυλική ατμήλατο των ΣΠΑΠ, την Linke- Hoffmann του 1925 και την αυτοκινητάμαξα Uerdingen κατασκευής του 1937.

Και τα δύο θα συντηρηθούν, θα αναπαλαιωθούν και θα πάρουν τη θέση τους στο Μουσείο των Αθηνών. Ωστόσο, το γεγονός αυτό σχολιάστηκε από αρκετούς Πατρινούς, καθώς και από τον επικεφαλής της παράταξης «Πρωτεύουσα Ξανά», Γρηγόρη Αλεξόπουλο, οι οποίοι θεωρούν πως χάνεται ένα μέρος της ιστορίας της πόλης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Αλεξόπουλος αναφέρει μεταξύ άλλων πως «η μετακόμιση αυτών των ιστορικών σιδηροδρομικών «αποτυπωμάτων» που χάνει η Πάτρα και κερδίζει η Αθήνα, μας θυμίζει μια άλλη αντίστοιχη «περιπέτεια»: τις μηχανές των άλλοτε ανθηρών βιομηχανιών της πόλης των Πατρών οι οποίες αποτελούν μέρος της βιομηχανικής ιστορίας της. Πολλές από αυτές καταστράφηκαν, άλλες λεηλατήθηκαν, κάποιες εκλάπησαν και άλλες περιμένουν την συντήρηση και αξιοποίησή τους εδώ και χρόνια.

Η νέα και σίγουρα απογοητευτική εξέλιξη σε σχέση με τα τρένα, έρχεται να φωτίσει για άλλη μια φορά την αδυναμία της πόλης να ασχοληθεί, να διασώσει και να προβάλει την ιστορία της κατά τρόπο που θα ενισχύσει το σύγχρονο προφίλ της.

Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα η Πάτρα, δεν ενδιαφέρθηκε για την αξιοποίηση των ιστορικών της «θησαυρών», φέρνει για άλλη μια φορά στο φως, με απογοητευτικό τρόπο την αδυναμία συνειδητοποίησης ότι η πόλη έχει ανάγκη από ένα φιλόδοξο σχέδιο που θα τη βοηθήσει να βελτιώσει την εικόνα της, να βελτιώσει το προφίλ της και την οικονομική της υπόσταση, βασισμένη σε ένα σύγχρονο μοντέλο ανάδειξης της πολιτιστικής της κληρονομιάς, του μνημειακού της πλούτου και αξιοποίησης της ιστορικής της προίκας.

Στον αντίποδα αυτής της μετακόμισης των αμαξοστοιχιών του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου, συναντάμε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη και η Καλαμάτα.

Στην μεν πρώτη συναντάμε το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, ενώ στη δεύτερη περίπτωση, συναντάμε το Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων Καλαμάτας, το μοναδικό στο είδος του υπαίθριο μουσείο στην Ελλάδα, γνωστό σε όλους τους φίλους των Σιδηροδρόμων ανά τον κόσμο.

Από τη μια έχουμε δύο παραδείγματα αξιοποίησης του ιστορικού πλούτου των πόλεων κατόπιν κινητοποίησης των Φορέων των περιοχών και βεβαίως των Δήμων, με διεκδικήσεις και αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων και από την άλλη έχουμε ένα παράδειγμα μεταφοράς του σε άλλες πόλεις.

Αυτό είναι πέρα για πέρα λυπηρό και σίγουρα δεν ταιριάζει στην ιστορία της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της χώρας.
Είναι τώρα η ώρα να αλλάξουμε τρόπο σκέψης, να αλλάξουμε τρόπο αντιμετώπισης της κληρονομιάς μας.
Η Πάτρα δεν αντέχει άλλες απώλειες».

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Coffe Island

Αυτή την εβδομάδα