Σάββατο 19 Ιουνίου 2021
Connect with us

Υγεία

Διαβήτης: Τα 3΄ που ρυθμίζουν το σάκχαρο όσο και τα φάρμακα

Δημοσιεύθηκε

στις

Η καθιστική ζωή, κακή συνήθεια πλείστων Ευρωπαίων, πέρα από επιβαρυντικός παράγοντας για σειρά προβλημάτων στην υγεία του ανθρώπου αποτελεί ιδιαίτερη απειλή για ασθενείς με διαβήτη τύπου 2, ισχυρίζονται επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Καλεντόνιαν της Γλασκώβης.

Τα επιστημονικά ευρήματα επισημαίνουν ότι το πολύ καθισιό αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μια κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι διαβητικοί ασθενείς και η οποία ευθύνεται για σημαντικές βλάβες στην καρδιά, τους νεφρούς, τα μάτια, τα πόδια και τα νεύρα.

Δύο μόλις εβδομάδες καθιστικής ζωής ήταν αρκετές για την αύξηση της των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, συμπέρανε η μελέτη των Aye Chan Paing, υποψήφιου Διδάκτορα με θέμα τον Χρόνο Καθιστικής Ζωής και τον Έλεγχο της Γλυκόζης στον Διαβήτη Τύπου 2 και Sebastien Chastin, καθηγητή Δυναμικής Ανθρώπινων Συμπεριφορών Υγείας, με τη συμμετοχή 37 ενηλίκων ασθενών με διαβήτη τύπου 2. Ωστόσο, η απλή μετάβαση σε όρθια θέση ή το περπάτημα ανά διαστήματα μείωσαν τα επίπεδα, εύρημα που συμφωνεί με αυτά αντίστοιχων ερευνών.

Η απλή κίνηση που προφυλάσσει

Αλλαγές στον τρόπο ζωής όπως η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών επιλογών και περισσότερης σωματικής δραστηριότητας καθώς και η λήψη αντιδιαβητικών φαρμάκων, όπως η μετφορμίνη και η γλιπτίνη, αποτελούν βασικές κινήσεις για τον έλεγχο του διαβήτη τύπου 2.

Ωστόσο, με ένα σύνολο παραγόντων που περιλαμβάνουν την ηλικία, το φύλο, τα επίπεδα άσκησης, τη διατροφή και το βάρος να καθιστούν τη νόσο διαφορετική για κάθε περίπτωση, κίνηση-ματ, σύμφωνα με ερευνητικά ευρήματα, είναι η ρύθμιση του χρόνου που αφιερώνεται στο επικίνδυνο… καθισιό.

Μόλις 3 λεπτά περπατήματος ανά τέταρτο της ώρας και στον προσωπικό ρυθμό βαδίσματος του καθενός αποδεικνύονται αποτελεσματικά στη ρύθμιση του σακχάρου, επίδραση συγκρίσιμη με εκείνη των φαρμάκων. Σύμφωνα με άλλη μελέτη, αρκεί να κάθεται κανείς λιγότερο από 15 λεπτά για τον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου.

Ουσιαστικά, η εξήγηση πίσω από τα οφέλη του περπατήματος και άλλων τύπων άσκησης στη διαχείριση του σακχάρου είναι ότι θέτουν σε κίνηση του μύες, οι οποίοι με τη συστολή τους ενεργοποιούν τους μηχανισμούς που επιτρέπουν στα σάκχαρα του αίματος να εισχωρήσουν στα κύτταρα και να τροφοδοτήσουν έτσι το σώμα. Αυτή η διαδικασία μειώνει τα επίπεδα σακχάρου.

Αν και η σωτήρια αυτή κίνηση για τους διαβητικούς ασθενείς, ακούγεται εύκολη, δεν είναι πάντα τόσο απλό να υιοθετηθεί. Όπως συστήνουν οι ειδικοί, αρκεί η μετάβαση στην κουζίνα για την παρασκευή ενός αφεψήματος για το περπάτημα λίγων λεπτών ενώ βοηθητική θα μπορούσε να αποδειχθεί και η ορθοστασία κατά τη συνομιλία στο τηλέφωνο.

www.ygeiamou.gr

Υγεία

Το αντιοξειδωτικό καλοκαιρινό φρούτο που ωφελεί την καρδιά και βελτιώνει τον ύπνο

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένα από τα πιο νόστιμα φρούτα του καλοκαιριού, τα κόκκινα και τραγανά κεράσια φέρουν ιδιότητες που τα καθιστούν απαραίτητα στη διατροφή μας. Μειώνουν τη φλεγμονή, βελτιώνουν τον ύπνο, ενισχύουν την καρδιακή υγεία και επιταχύνουν την αποκατάσταση μετά την άσκηση, προωθώντας συνολικά την υγεία και την ευεξία.
Παρακάτω ακολουθούν αναλυτικά πέντε σημαντικά οφέλη των κερασιών για την υγεία.

1. Είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά
Όλες οι ποικιλίες κερασιών περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα.

Η βιταμίνη C είναι σημαντική για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και του δέρματος, ενώ το κάλιο είναι απαραίτητο για τους μύες, τη νευρική λειτουργία και τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Τα κεράσια αποτελούν, επίσης, καλή πηγή φυτικών ινών, οι οποίες συμβάλλουν στην εύρυθμη πεπτική λειτουργία, τροφοδοτώντας το πεπτικό σύστημα με ωφέλιμα εντερικά βακτήρια και ενισχύοντας την κινητικότητα του εντέρου. Τέλος, παρέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος B, βιταμίνη Κ, μαγγάνιο, χαλκό και μαγνήσιο.

2. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις
Η υψηλή συγκέντρωση φυτικών ενώσεων στα κεράσια μπορεί να είναι υπεύθυνη για τα πολλά οφέλη υγείας του συγκεκριμένου φρούτου.

Συγκεκριμένα, το υψηλό αντιοξειδωτικό τους περιεχόμενο συμβάλλει στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες, κατάσταση που συνδέεται με πολλές χρόνιες παθήσεις και πρόωρη γήρανση. Μάλιστα, μια επανεξέταση μελετών βρήκε ότι η κατανάλωση κερασιών μείωσε αποτελεσματικά τη φλεγμονή σε 11 από τις 16 μελέτες και τους δείκτες του οξειδωτικού στρες σε 8 από τις 10 μελέτες.

Επίσης, τα κεράσια είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, μια μεγάλη ομάδα φυτικών χημικών που βοηθούν στην καταπολέμηση της κυτταρικής βλάβης, μειώνουν τη φλεγμονή και ενισχύουν τη συνολική υγεία. Διατροφές πλούσιες σε πολυφαινόλες μπορεί να προστατεύουν από διάφορες χρόνιες παθήσεις, όπως τα καρδιακά νοσήματα, ο διαβήτης, η νοητική εξασθένιση και ορισμένοι τύποι καρκίνου.

Περιέχουν, ακόμη, καροτενοειδή όπως η β-καροτίνη και η βιταμίνη C, τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

3. Ενισχύουν την αποκατάσταση μετά την άσκηση
Έρευνα δείχνει ότι οι αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ενώσεις των κερασιών μπορούν να ανακουφίσουν από τον μυϊκό πόνο, τις βλάβες και τη φλεγμονή που προκαλεί η άσκηση. Συγκεκριμένα, έχει βρεθεί ότι τα κεράσια επιταχύνουν την ανάρρωση των μυών, μειώνουν τον πόνο και αποτρέπουν την απώλεια δύναμης σε αθλητές όπως οι ποδηλάτες και οι μαραθωνοδρόμοι.

Επιπλέον, κάποια στοιχεία υποδεικνύουν ότι τα κεράσια μπορεί να ενισχύουν την απόδοση στην προπόνηση. Μελέτη σε 27 δρομείς αντοχής έδειξε ότι όσοι κατανάλωναν 480 mg κεράσια καθημερινά για 10 ημέρες πριν από έναν μαραθώνιο πέτυχαν κατά 13% μέσο όρο ταχύτερο χρόνο και βίωσαν λιγότερο μυϊκό πόνο από την ομάδα που λάμβανε εικονικό φάρμακο.

Παρόλο που οι περισσότερες μελέτες διερευνούν τις συνδέσεις ανάμεσα στα κεράσια και τους επαγγελματίες αθλητές, το φρούτο μπορεί να ωφελήσει και τους απλούς ανθρώπους. Σε μελέτη 20 δραστήριων γυναικών, αναδείχθηκε ότι όσες κατανάλωναν 60 ml χυμού κεράσι δύο φορές την ημέρα για οκτώ ημέρες ανέρρωσαν ταχύτερα και είχαν μικρότερες μυϊκές βλάβες και πόνο μετά την ολοκλήρωση επαναλαμβανόμενων προπονήσεων, συγκριτικά με την ομάδα εικονικού φαρμάκου.

Παρότι ελπιδοφόρα, πάντως, τα ευρήματα αυτά δεν είναι σαφή ως προς την ποσότητα του φρέσκου φρούτου που πρέπει να καταναλώσει κάποιος για να ωφεληθεί αυτών των αποτελεσμάτων.

4. Ωφελούν την καρδιακή υγεία
Η αύξηση της κατανάλωσης φρούτων πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά, όπως τα κεράσια, μπορεί να αποδειχθεί ένας… νόστιμος τρόπος να προστατεύσετε την καρδιά σας, καθώς πολλές μελέτες δείχνουν ότι διατροφές με πολλά φρούτα σχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Τα κεράσια είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα από αυτή την άποψη, καθώς είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και ενώσεις που είναι γνωστό ότι ενισχύουν την καρδιακή υγεία, μεταξύ των οποίων το κάλιο και οι αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες.

Μόλις 154 γραμμάρια κερασιών παρέχουν το 10% της ημερήσιας συνιστώμενης αξίας σε κάλιο -μέταλλο απαραίτητο για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς και των φυσιολογικών καρδιακών παλμών, ενώ συμβάλλει και την απομάκρυνση του περιττού νατρίου από το σώμα, ρυθμίζοντας έτσι την αρτηριακή πίεση. Γι’αυτό, άλλωστε, οι υψηλότερες προσλήψεις καλίου έχουν σχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Επιπλέον, τα κεράσια είναι πλούσια σε ισχυρά αντιοξειδωτικά, όπως οι ανθοκυανίνες, οι φλαβονόλες και οι κατεχίνες, τα οποία διατηρούν την καρδιά υγιή, προστατεύοντας από την κυτταρική βλάβη και μειώνοντας τη φλεγμονή. Μάλιστα, σε μελέτη 84.158 ανθρώπων, βρέθηκε ότι η υψηλότερη πρόσληψη τέτοιων πολυφαινολών σχετίστηκε με σημαντικά μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων για πέντε χρόνια.

5. Βελτιώνουν την ποιότητα του ύπνου
Τα οφέλη των κερασιών όσον αφορά στην ενίσχυση του ύπνου μπορούν να αποδοθούν στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ενώσεις. Επιπλέον, τα κεράσια περιέχουν μελατονίνη, ουσία που βοηθά στην ρύθμιση του κύκλου του ύπνου.

Μελέτη σε 20 ανθρώπους έδειξε ότι όσοι κατανάλωναν κεράσια για επτά ημέρες βίωσαν σημαντικές αυξήσεις στα επίπεδα μελατονίνης, τη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου σε σύγκριση με το εικονικό φάρμακο.

Παρομοίως, μελέτη δύο εβδομάδων σε ηλικιωμένους πάσχοντες από αϋπνία βρήκε ότι η κατανάλωση 240 ml χυμού κεράσι πριν τον ύπνο αύξανε τη διάρκεια του ύπνου κατά 84 λεπτά. Πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι αυτές οι μελέτες χρησιμοποίησαν προϊόντα με συμπυκνωμένο χυμό, επομένως δεν είναι σαφές αν τα φρέσκα φρούτα θα έχουν την ίδια επίδραση. Γι’αυτό χρειάζονται περισσότερες μελέτες προκειμένου οι επιστήμονες να κατανοήσουν καλύτερα πώς η κατανάλωση κερασιών μπορεί να ωφελήσει τον ύπνο.

www.ygeiamou.gr

 

Περισσότερα

Διεθνή

Κορωνοϊός: Κοκτέιλ δύο φαρμάκων φρενάρει την εξάπλωση του ιού στα ανθρώπινα κύτταρα

Δημοσιεύθηκε

στις

την ανακοίνωση πως μια νέα θεραπεία που δοκιμάστηκε κατά του κορονοϊού και βασίζεται στον συνδυασμό δύο φαρμάκων, μολονότι βρίσκεται ακόμη σε πολύ αρχικό στάδιο, αφήνει υποσχέσεις για το μέλλον, προχώρησαν επιστήμονες από τη Μεγάλη ΒρετανίαΤο «κοκτέιλ» αυτό φαίνεται να… φρενάρει δραστικά την εξάπλωση του ιού στα ανθρώπινα κύτταρα σε ποσοστό έως 99,5%.

Η νέα θεραπευτική προσέγγιση εστιάζει στο να αντιμετωπίσει όχι άμεσα τον κορονοϊό SARS-CoV-2, αλλά τη βλάβη που αυτός προκαλεί στα κύτταρα. Η μέθοδος, προς το παρόν, έχει δοκιμαστεί με επιτυχία στο εργαστήριο και εάν αποδειχθεί ασφαλής στους ανθρώπους θα κάνει πιο ήπια τα συμπτώματα της Covid-19 και θα επιταχύνει τον χρόνο ανάρρωσης των ασθενών.

Όταν κάποιος μολύνεται από τον κορονοϊό, ο ιός εισβάλλει στα κύτταρα και τα χρησιμοποιεί για να αναπαραχθεί. Τα έως τώρα αντι-ιικά φάρμακα, όπως η ρεμδεσιβίρη, στοχεύουν τον ίδιο τον ιό, όμως αυτήν τη φορά η προσοχή των επιστημόνων εστιάστηκε στην αντίδραση των μολυσμένων κυττάρων του σώματος.

Μάλιστα, επειδή ο ιός χρειάζεται την ίδια κυτταρική αντίδραση για να αναπαραχθεί, άσχετα με την παραλλαγή του, η νέα θεραπεία μπορεί να είναι αποτελεσματική και απέναντι σε νέα στελέχη που θα προκύψουν μελλοντικά.

Κορονοϊός: Επόμενο βήμα θα είναι οι δοκιμές σε τρωκτικά

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Νερέα Ιριγκογιέν του Τμήματος Παθολογίας του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό PLoS Pathogens και όπως αναμεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανέφεραν ότι «ο ιός που προκαλεί τη νόσο Covid-19 ενεργοποιεί μία απόκριση στα κύτταρά μας, που λέγεται αντίδραση της μη-αναδιπλωμένης πρωτεΐνης (UPR) και η οποία του επιτρέπει να αναπαράγεται».

Όπως είπε η δρ. Ιριγκογιέν, «χρησιμοποιώντας φάρμακα, μπορέσαμε να αναστρέψουμε την ενεργοποίηση αυτού του συγκεκριμένου κυτταρικού “μονοπατιού” της UPR. Ήταν εντυπωσιακό ότι αυτό μείωσε σχεδόν πλήρως τον πολλαπλασιασμό του ιού μέσα στα κύτταρα, πράγμα που σημαίνει ότι η μόλυνση δεν ήταν πια δυνατό να εξαπλωθεί σε άλλα κύτταρα. Αυτή η μέθοδος έχει μεγάλες δυνατότητες να αποτελέσει μία νέα αντι-ιική στρατηγική κατά του SARS-CoV-2».

Τα δύο φάρμακα που χρησιμοποιήθηκαν είναι τα Ceapin-A7 και KIRA8. Είναι η πρώτη μελέτη που δείχνει ότι αυτός ο φαρμακευτικός συνδυασμός έχει μεγάλη δράση πάνω στην αναπαραγωγή του κορονοϊού. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι το «κοκτέιλ» δεν θα αποτρέπει την αρχική λοίμωξη κάποιου, αλλά η νόσος θα εξελίσσεται πιο ήπια και η αποδρομή της θα είναι πιο σύντομη.

Το επόμενο βήμα θα είναι οι δοκιμές σε τρωκτικά, ενώ οι επιστήμονες θέλουν να δουν κατά πόσο η θεραπεία «δουλεύει» και εναντίον άλλων ιών και ασθενειών, όπως η πνευμονική ίνωση και οι νευρολογικές διαταραχές, οι οποίες ενεργοποιούν παρόμοια αντίδραση UPR μέσα στα κύτταρα.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Προσφορά αίματος από το ΚΕΤΧ

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Μια ακόμη εθελοντική αιμοδοσία, πραγματοποιήθηκε στο Κ.Ε.ΤΧ. Πάτρας, προκειμένου να εμπλουτισθεί η Τράπεζα Αίματος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΕΘΑ/ΓΕΣ, αλλά και του στρατιωτικού προσωπικού, που υπηρετεί στις μονάδες της περιοχής.

Οι εργαζόμενοi ανταποκρίθηκαν  και πρόσφεραν σημαντικό αριθμό μονάδων, σε μια δύσκολη περίοδο λόγω πανδημίας, όπου οι εθελοντές αιμοδότες είναι επιφυλακτικότεροι.

Στην εθελοντική αιμοδοσία σημαντική ήταν η συμβολή του Διοικητή του ΚΕΤΧ, ταξίαρχου Γιώργου Ουρουμίδη, αλλά και το Τμήματος Αιμοδοσίας του Γ.Κ.Ν. «Άγιος Ανδρέας».

 

Περισσότερα
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement
Coffe Island

Αυτή την εβδομάδα