Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023
Connect with us

Υγεία

Γώγος: «Όσοι δεν έχουν κάνει το εμβόλιο κινδυνεύουν»

Δημοσιεύθηκε

στις

«Τα πράγματα πάνε καλά παγκοσμίως, και έχει παίξει σοβαρό ρόλο ο εμβολιασμός σε αυτό. Έχουμε, όμως, ακόμα χρόνο μπροστά μας», σημειώνει ο καθηγητής Παθολογίας και Λοιμωξιολογίας του πανεπιστημίου Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος.

Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα Mega μίλησε ο καθηγητής Παθολογίας και Λοιμωξιολογίας του πανεπιστημίου Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος, αναφορικά με την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα, το κατά πόσο θα πρέπει να μας προβληματίζουν οι μεταλλάξεις του κορωνοϊού, το αν αναμένεται το άνοιγμα του τουρισμού να επιβαρύνει τη χώρα επιδημιολογικά, αλλά και το πότε θα μπορέσουμε να πετάξουμε τις μάσκες, και να απολαύσουμε την επιστροφή της μουσικής στην εστίαση.
«Τώρα μέχρι και οι άδειες μπορούν να ξεκινήσουν στο ΕΣΥ, υπάρχει βελτίωση της επιδημιολογικής κατάστασης της χώρας. Έχει ελαττωθεί ο αριθμός των θετικών τεστ, την ώρα που γίνονται πάρα πολλά τεστ. Η Ελλάδα είναι στο πράσινο όπως βλέπετε και στους ευρωπαϊκούς χάρτες, το ίδιο και οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης… Έχουμε, όμως, ακόμα χρόνο μπροστά μας», σημείωσε ο κ. Γώγος.
Απαντώντας σχετικά με το αν όσοι έχουν εμβολιαστεί, κινδυνεύουν περισσότερο από τις μεταλλάξεις του ιού, ο ίδιος σημείωσε: «Όσοι δεν έχουν κάνει το εμβόλιο κινδυνεύουν γενικώς. Το πρόβλημα είναι ότι μερικές μεταλλάξεις είναι περισσότερο μεταδοτικές.
Ο κ. Γώγος, ξεκαθάρισε ακόμα ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει έγκριση για συνδυασμό εμβολίων.

 

Υγεία

Πέντε συνήθειες που αυξάνουν το λίπος στην κοιλιά – Πώς θα τις κόψετε

Δημοσιεύθηκε

στις

Θέλετε να φορέστε το αγαπημένο σας παντελόνι μόνο που υπάρχει ένα πρόβλημα. Δεν κουμπώνει στη μέση. Αυτή η κοιλιά χαλάει όλη σας τη γραμμή. Και όχι μόνο τη σιλουέτα σας θα προσθέσουμε εμείς. Επιβαρύνει και την υγεία σας καθώς η κεντρικού τύπου παχυσαρκία – δηλαδή η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά – θεωρείται πιο επικίνδυνη για την υγεία συγκριτικά με την ομοιόμορφη κατανομή του περιττού βάρους στο σώμα ή με την παχυσαρκία όπου το μεγαλύτερο μέρος του βάρους συσσωρεύεται στην περιφέρεια των γλουτών.

Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί, είναι ότι επτά συνήθειες της καθημερινής ζωής μπορούν να προκαλέσουν αυτή την αντιαισθητική κοιλιά. Οι διαιτολόγοι μας τις παρουσιάζουν και μας συμβουλεύουν να πράξουμε το ακριβώς αντίθετο αν θέλουμε να μην αποκτήσουμε κοιλίτσα.

Πίνετε συχνά ανθρακούχα αναψυκτικά

Δεν αντέχετε χωρίς να πιείτε μια μέρα το αγαπημένο σας αναψυκτικό; Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι η κατανάλωση ενός με δύο κουτάκια αναψυκτικού ημερησίως πενταπλασιάζει την ταχύτητα με την οποία αυξάνεται η περιμετρος της μέσης συγκριτικά με την ελάχιστη εβδομαδιαία κατανάλωση αναψυκτικών. Εκτιμάται ότι η μεγάλη συγκέντρωση ζάχαρης στα αναψυκτικά οδηγεί σε αύξηση της όρεξης και συνακόλουθη αύξηση του βάρους.

Ένοχα είναι και τα αναψυκτικά διαίτης με την κατανάλωσή τους να σχετίζεται με αυξημένο κοιλιακό λίπος και σάκχαρο στο αίμα, αμφότερα συμπτώματα του μεταβολικού συνδρόμου, όπως αποκαλύπτει έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Nutrients.

Καλύτερα λοιπόν να επιλέξετε φυσικούς φρουτοχυμούς χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή αν ο σκοπός σας είναι να ξεδιψάσετε, προτιμήστε το καλύτερο όλων, το νερό.

Τρώτε σε μεγάλο πιάτο 

Το μέγεθος που έχουν τα πιάτα μπορεί να επηρεάσει την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνουμε. Για παράδειγμα χρησιμοποιώντας μεγάλα πιάτα το φαγητό φαίνεται λιγότερο. Έρευνα μάλιστα έδειξε πώς όσοι χρησιμοποιούσαν μεγάλο πιάτο έτρωγαν κατά 77% περισσότερα μακαρόνια από εκείνους που χρησιμοποιούσαν ένα πιάτο μεσαίου μεγέθους.

Στα πλεονεκτήματα της επιλογής μικρότερου σερβίτσιου να προσθέσουμε ότι σύμφωνα με τις έρευνες τρώγοντας από ένα μικρό πιάτο παρατηρείται μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού.

Γευματίζετε αργά το βράδυ

Αν και οι έρευνες στον τομέα της χρονοδιατροφής συνεχίζονται και συχνά τα αποτελέσματά τους είναι αντικρουόμενα, εντούτοις φαίνεται να υπάρχει κοινός τόπος στη διαπίστωση ότι η   κατανάλωση φαγητού αργά το βράδυ, ιδιαίτερα μετά τις 8 μ.μ., φαίνεται ότι επηρεάζει αρνητικά διάφορες μεταβολικές παραμέτρους συμπεριλαμβανομένου του σωματικού βάρους και της συσσώρευσης λίπους στην κοιλιά. Πρόκειται για στοιχεία που προκύπτουν κυρίως από εργαζόμενους σε βραδινές και νυχτερινές βάρδιες. Επιπλέον, τα τρόφιμα που καταναλώνονται το βράδυ είναι συνήθως υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας σε σύγκριση με αυτά που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι τρώγοντας περισσότερο προς το κλείσιμο της ημέρας και κυρίως τη νύχτα παρατηρείται αύξηση του σωματικού βάρους και μειωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Προσπαθείστε να αντιστρέψετε την κατανομή της ποσότητας των γευμάτων με το μεγαλύτερο μέρος αυτών να έχουν καταναλωθεί πριν τις 7 μ.μ. Επίσης φροντίστε να έχουν περάσει τρεις ώρες απο το τελευταία σας γεύμα πριν την κατάκλιση.

Τρώτε όταν είστε λυπημένοι, θυμωμένοι ή αναστατωμένοι

Ο θυμός, η ταραχή, η απογοήτευση αλλά και η πλήξη και η στεναχώρια σας ωθούν στο ψυγείο; Εάν αυτό συμβαίνει τακτικά, τότε η πείνα σας είναι «συναισθηματική». Με άλλα λόγια τρώτε ως αντίδραση στη συναισθηματική κατάσταση την οποία βρίσκεστε. Οι έρευνες αποκαλύπτουν ότι σε σχετικά ερωτηματολόγια οι άνθρωποι φυσιολογικού βάρους συγκεντρώνουν χαμηλό σκορ όσον αφορά την συναισθηματική πείνα, ενώ οι υπέρβαροι και οι παχύσαρκοι συνήθως σκοράρουν υψηλά που σημαίνει ότι καταφεύγουν συχνά στο «παρηγορητικό φαγητό».

Εάν θέλετε να χάσετε την κοιλίτσα και το βάρος σας να ισορροπήσει, είναι καιρός να αναζητήσετε τον βαθύτερο λόγο για τον οποίο καταφεύγετε στο φαγητό και να αναζητήσετε άλλες διεξόδους για να αντιμετωπίσετε τις συναισθηματικές καταστάσεις που βιώνετε. Διαβάστε εδώ ένα ωραίο κόλπο για να μην στραφείτε στο βάζο με τα γλυκά όταν είστε στεναχωρημένοι και μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια ενός ειδικού ψυχικής υγείας για να διορθώσετε τη σχέση σας με το φαγητό.

Κοιμάστε λίγο

Μια ώρα λιγότερη ύπνου το βράδυ μπορεί να οδηγήσει στην κατανάλωση έως και 500 επιπλέον θερμίδων στη διάρκεια της ημέρας σύμφωνα με  πρόσφατη μελέτη της Κλινικής Mayo.

Πλέον πληθαίνουν οι έρευνες σύμφωνα με τις οποίες το διαρκές έλλειμμα ύπνου του σύγχρονου τρόπου ζωής φαίνεται ότι απειλεί το βάρος όχι μόνο όσων δουλεύουν σε βάρδιες, αλλά των περισσότερων από εμάς. Οι λόγοι για αυτό σχετίζονται με την ορμονική απορρύθμιση που προκαλούν τα ξενύχτια στον οργανισμό. Πέρα από την ορμονική απορρύθμιση, τα ξενύχτια επηρεάζουν και την ομαλή ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου (γλυκόζης) στο αίμα. Επιπρόσθετα ο ανεπαρκής ύπνος  αυξάνει τα επίπεδα των ορμονών του στρες (της κορτιζόλης) γεγονός που έχει διαπιστωθεί ότι συσχετίζεται με την αύξηση του βάρους και ιδιαίτερα στην περιοχή της κοιλιάς.

Εάν ονειρεύεστε μια επίπεδη κοιλιά ο δρόμος για να πετύχετε περνάει από το κρεβάτι σας.

ygeiamou.gr

Περισσότερα

Υγεία

ΕΟΦ: Ανακαλούνται παρτίδες από δύο κορτικοστεροειδή ενέσιμα φάρμακα

Δημοσιεύθηκε

στις

Την ανάκληση παρτίδων των ενέσιμων κορτικοστεροειδών φαρμακευτικών προϊόντων «CELESTONE CHRONODOSE INJ.SU.RET (3+3)MG/1 ML VIAL» και «PROPIOCHRONE INJ.SUSP (5+2)MG/1ML» αποφάσισε ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων(ΕΟΦ).

Σε ανακοίνωσή του, ο ΕΟΦ αναφέρει ότι η απόφαση ελήφθη «μετά από ενημέρωση για πιθανότητα ανίχνευσης σωματιδίων από ανοξείδωτο ατσάλι, μέσα στο αποστειρωμένο διάλυμα, τα οποία (σωματίδια) προέρχονται από εξάρτημα, που αποτελεί μέρος της γραμμής παραγωγής του προϊόντος».

Ο ΕΟΦ καλεί την υπεύθυνη φαρμακευτική εταιρεία να επικοινωνήσει άμεσα με τους αποδέκτες των συγκεκριμένων παρτίδων και να τις αποσύρει από την αγορά.

Τα δύο φαρμακευτικά προϊόντα, χορηγούνται, σε ενέσιμη μορφή, κυρίως, για την αντιμετώπιση ρευματοειδών παθήσεων και σοβαρών αλλεργικών καταστάσεων.

Ποιες είναι οι παρτίδες που ανακλήθηκαν

anaklisi

Περισσότερα

Ελλάδα

Συσκευασμένα ψωμιά και δημητριακά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου – Τι έδειξε νέα έρευνα

Δημοσιεύθηκε

στις

Η συχνή κατανάλωση πολύ επεξεργασμένων τροφίμων συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και θανάτου από αυτόν, ιδίως αναφορικά με γυναικολογικούς καρκίνους, δείχνει μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα. Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα αξιολόγηση όσον αφορά τη σχέση ανάμεσα στις πολύ επεξεργασμένες τροφές και στους καρκίνους.

Τέτοια τρόφιμα είναι όσα έχουν υποστεί σημαντική επεξεργασία κατά την παραγωγή τους, όπως ποτά με ανθρακικό, συσκευασμένα ψωμιά, έτοιμα φαγητά, δημητριακά κ.α. Συχνά τέτοια προϊόντα είναι σχετικά φθηνά, βολικά στην κατανάλωση και προωθούνται μέσω ισχυρού μάρκετινγκ. Παράλληλα όμως έχουν συνήθως μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού, λιπών, ζάχαρης, τεχνητών προσθετικών και άλλων ουσιών. Άλλες μελέτες έχουν συσχετίσει αυτές τις τροφές με παχυσαρκία, διαβήτη τύπου 2, καρδιαγγειακές παθήσεις κ.α.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Κολλεγίου Imperial του Λονδίνου, σε συνεργασία με επιστήμονες της Διεθνούς Υπηρεσίας Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC) και των πανεπιστημίων του Σάο Πάολο (Βραζιλία) και Nova Λισαβόνας (Πορτογαλία), οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό eClinical Medicine, ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 198.000 άτομα 40-69 ετών, η υγεία των οποίων παρακολουθήθηκε σε βάθος δεκαετίας, ειδικότερα αναφορικά με τη διάγνωση 34 διαφορετικών καρκίνων και της πιθανότητας θανάτου από αυτούς. Στη διάρκεια της μελέτης, περίπου 16.000 άνθρωποι εμφάνισαν καρκίνο και 4.000 πέθαναν εξαιτίας του.

Διαπιστώθηκε ότι για κάθε 10% αύξηση στην κατανάλωση πολύ επεξεργασμένων τροφίμων από έναν άνθρωπο, υπήρχε αύξηση 2% στην πιθανότητα γενικά να διαγνωσθεί καρκίνος και 19% ειδικότερα στην πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου των ωοθηκών. Ακόμη, υπήρχε αύξηση στη θνησιμότητα από καρκίνο κατά 6% γενικά και ειδικότερα κατά 16% από καρκίνο του μαστού και κατά 30% από καρκίνο των ωοθηκών.

Η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Έστερ Βάμος του Imperial δήλωσε ότι «η νέα μελέτη έρχεται να προστεθεί στις αυξανόμενες ενδείξεις ότι τα άκρως επεξεργασμένα τρόφιμα είναι πιθανό να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία, μεταξύ άλλων αυξάνοντας τον κίνδυνο καρκίνου…Άλλα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι η μείωση των πολύ επεξεργασμένων τροφών στη διατροφή μας μπορεί να παρέχει σημαντικά οφέλη για την υγεία. Μελλοντική έρευνα πρέπει να επιβεβαιώσει αυτά τα ευρήματα».

Η κύρια ερευνήτρια δρ Κιάρα Τσανγκ, επίσης του Imperial, ανέφερε ότι «τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα βρίσκονται παντού και προωθούνται έντονα με φθηνές τιμές και ελκυστικές συσκευασίες, προκειμένου να αυξηθεί η κατανάλωσή τους. Αυτό δείχνει ότι το διατροφικό περιβάλλον μας χρειάζεται επειγόντως μεταρρύθμιση για να προστατευθεί ο πληθυσμός από τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα».

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και η Διεθνής Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ έχουν προηγουμένως απευθύνει σύσταση για περιορισμό των πολύ επεξεργασμένων τροφίμων στο πλαίσιο μιας πιο υγιεινής διατροφής. Σε αρκετές χώρες, όπως Γαλλία, Καναδά και Βραζιλία, γίνονται προσπάθειες για μείωση της κατανάλωσης αυτών των τροφών.

Οι ερευνητές πρότειναν, μεταξύ άλλων, να υπάρχουν σαφείς προειδοποιητικές σημάνσεις στις συσκευασίες των πολύ επεξεργασμένων τροφίμων, ώστε να προστατευθούν κυρίως τα φτωχότερα νοικοκυριά που είναι πιο ευάλωτα στα φθηνά αλλά και ανθυγιεινά προϊόντα.

Από την άλλη, οι επιστήμονες παραδέχθηκαν ότι η μελέτη παρατήρησής τους δεν αποδεικνύει μια σχέση αιτίας-αποτελέσματος μεταξύ πολύ επεξεργασμένων τροφών-καρκίνου, αλλά μια συσχέτιση, γι’ αυτό χρειάζεται περισσότερη έρευνα ώστε να αποδειχθεί μια τέτοια σχέση. Πρόσθεσαν ότι ο καρκίνος έχει πια ξεπεράσει την καρδιαγγειακή νόσο ως κυριότερη αιτία πρόωρου θανάτου σε πολλές χώρες υψηλού εισοδήματος.

Διαβάστε ΕΔΩ την έρευνα όπως δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό thelancet

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα