Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, Γιάννης Χαριτάντης, σχολιάζει και επικρίνει την ομιλία Πελετίδη για την Γενοκτονία των Ποντίων

Δημοσιεύθηκε

στις

Την πρόσφατη ομιλία του Δημάρχου Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, στην εκδήλωση του Παμμικρασιατικού Συνδέσμου για τη μνήμη της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνικού, αποδομεί με τοποθέτηση του, ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου, Γιάννης Χαριτάντης και Πόντιος δεύτερης γενιάς του 1922, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα ο κ. Χαριτάντης επισημαίνει:

Α) Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, και μέλη της Δημοτικής Αρχής παραβρέθηκαν χθες βράδυ, στην εκδήλωση (θεατρικό δρώμενο) του Παμμικρασιατικού Συνδέσμου Πατρών και Περιχώρων για την σημερινή ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού.
Β) Μήνυμα για τη Μέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων απηύθυνε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπας, με τον χαιρετισμό που απηύθυνε προ ολίγων ημερών στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Ποντιακού Ελληνισμού:
Ο Δήμαρχος σε δήλωσή του για την ημέρα μνήμης, μεταξύ άλλων αναφέρει:
Πελετίδης: «Τιμάμε την 19η Μαΐου, ημέρα μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας, στηρίζοντας τη δίκαιη διεκδίκηση των ποντιακών οργανώσεων και συλλόγων για τη διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού.
Κουτσούμπας: «Τιμάμε τη 19η Μαΐου, Μέρα Μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας, στηρίζοντας τη δίκαιη διεκδίκηση των ποντιακών οργανώσεων και συλλόγων για τη διεθνή αναγνώριση της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού.
Πελετίδης:… Οι συνέπειες δεν ήταν για όλους ίδιες. Τα πλήγματα, τους διωγμούς, τους σήκωσαν οι άνθρωποι του λαού. Οι ξεριζωμένοι Πόντιοι δεν είχαν απέναντί τους μόνο την τουρκική αστική τάξη. Απέναντί τους είχαν και την ελληνική αστική τάξη, που χρησιμοποίησε τους πληθυσμούς του Πόντου ως χαρτί πίεσης για να βγει κερδισμένη στην αντιπαράθεσή της με την αστική τάξη της Τουρκίας. Αλλά και κατά την εγκατάστασή τους στην Ελλάδα, χρησιμοποιήθηκαν ως φτηνή εργατική δύναμη και ζήσανε σε συνθήκες που δεν διαφέρουν από αυτές που ζουν σήμερα οι πρόσφυγες και ξεριζωμένοι.
Κουτσούμπας:… Οι συνέπειες δεν ήταν για όλους ίδιες. Τα πλήγματα, τους διωγμούς, τους σήκωσαν οι άνθρωποι του λαού. Οι ξεριζωμένοι Πόντιοι, δεν είχαν απέναντί τους μόνο την τουρκική αστική τάξη. Απέναντί τους είχαν και την ελληνική αστική τάξη, που χρησιμοποίησε τους πληθυσμούς του Πόντου ως μοχλό πίεσης για να βγει κερδισμένη στην αντιπαράθεσή της με την αστική τάξη της Τουρκίας. Αλλά και κατά την εγκατάστασή τους στην Ελλάδα, χρησιμοποιήθηκαν ως φτηνή εργατική δύναμη και έζησαν σε συνθήκες που δεν διαφέρουν από αυτές που ζουν σήμερα οι πρόσφυγες και ξεριζωμένοι.

Βεβαίως αν προχωρήσουμε στη σύγκριση των δυο κειμένων θα βρούμε και άλλες ομοιότητες. Αυτό, όμως, που προκαλεί την περιέργεια δεν είναι η ταυτότητα των κειμένων, αλλά, η απροσεξία του Δημάρχου και η ανικανότητα αυτών που γράφουν τα κείμενα του Δημάρχου. Είναι τόσο δύσκολο να γραφτεί ένα νέο κείμενο για τη γενοκτονία των Ποντίων; Γιατί θα πρέπει να ακολουθήσουμε την εύκολη κομματική γραμμή, copy paste, πάνω σε ένα εθνικό θέμα;

Οι θέσεις αυτές περί της ελληνικής αστικής τάξης σε αντιπαράθεση με την αστική τάξη της Τουρκίας, δηλαδή, άρες μάρες κουκουνάρες, είναι μια ελαφρώς αλλαγμένη εκδοχή πάγιων θέσεων των κομμουνιστών από την εποχή του “Κινήματος για την ανεξαρτησία του Πόντου“, 1915-1920. Ωστόσο, πέραν του ό,τι είναι τελείως ανιστόρητες, διότι εκφράζουν μόνον την ιδεοληψία μιας ελάχιστης μειονότητας Ποντίων μπολσεβίκων, δεν έχουν κανένα λόγο να εκφραστούν την ημέρα μνήμης για τη γενοκτονία των Ποντίων. Δίνουν άλλοθι στους ισχυρισμούς των Τούρκων και βλάπτουν το Ποντιακό ζήτημα. Η ποντιακή σας καταγωγή κ. Δήμαρχε δεν σας επιτρέπει να κάνετε τέτοιου είδους σχοινοβασίες. Υπάρχει Ποντιακό σωματείο στην Πάτρα και σε τέτοια θέματα καλά θα κάνετε να το συμβουλεύεστε.

Σύμφωνα με τον κ. Χαριτάντη, υπάρχει και ένα άλλο θέμα στην ομιλία του Δημάρχυ, που υποδηλώνει ανησυχία.
Ειδικότερα ο κ. Πελετίδης, ανέφερε: «Οι ξεριζωμένοι Πόντιοι, δεν είχαν απέναντί τους μόνο την τουρκική αστική τάξη. Απέναντί τους είχαν και την ελληνική αστική τάξη, που χρησιμοποίησε τους πληθυσμούς του Πόντου ως μοχλό πίεσης για να βγει κερδισμένη στην αντιπαράθεσή της με την αστική τάξη της Τουρκίας. Αλλά και κατά την εγκατάστασή τους στην Ελλάδα, χρησιμοποιήθηκαν ως φτηνή εργατική δύναμη και έζησαν σε συνθήκες που δεν διαφέρουν από αυτές που ζουν σήμερα οι πρόσφυγες και ξεριζωμένοι», με τον ομότιμο καθηγητή να σχολιάζει: «Το 1922 η κατεστραμμένη από τον Μικρασιατικό πόλεμο Ελλάδα δέχτηκε έναν πληθυσμό προσφύγων που ήταν περισσότεροι από το 30% του πληθυσμού της τότε, και κάθε δεύτερη οικογένεια να θρηνεί έναν νεκρό από τον πόλεμο. Καμία άλλη χώρα μέχρι τότε δεν δέχτηκε ένα τόσο μεγάλο κύμα προσφύγων και αυτό ήταν ένας άθλος για τη χώρα μας. Για να μπορεί κανείς να κάνει κριτική σε τέτοια θέματα θα πρέπει να κάνει αναγωγή στις πραγματικές συνθήκες της εποχής εκείνης. Αν ρωτήσετε Πατρινούς, κ. Δήμαρχε, για το πώς επιβίωναν οι πρόγονοί τους τότε, θα αντιληφθείτε ότι η πλειονότητα των κατοίκων ζούσαν σε κατάσταση ακραίας φτώχιας και ανεργίας.
Εν πάσει περιπτώσει οι εποχές σήμερα δεν είναι κατάλληλες για να δημιουργήσουμε ρήγματα ανάμεσα στον πληθυσμό μετά από έναν αιώνα. Λίγη προσοχή δεν βλάπτει».

 

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: Τούμπαρε αυτοκίνητο στην Ακτή Δυμαίων-Σε κατάσταση σοκ ο οδηγός που ευτυχώς δεν τραυματίστηκε σοβαρά

Δημοσιεύθηκε

στις

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας στην Ακτή Δυμαίων. Αυτοκίνητο ανετράπη στο ύψος του Λιμανιού, με τον οδηγό ευτυχώς να τραυματίζεται ελαφρά. Μετά την ανατροπή του οχήματος, βγήκε σώος σε κατάσταση σοκ.

Στο σημείο έφτασε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για την μεταφορά του στο νοσοκομείο, ενώ η κυκλοφορία διεξήχθη μετ΄εμποδίων για αρκετά λεπτά.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Αίσιο τέλος με τη γυναίκα που απειλούσε να πέσει από τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Νεότερη ενημέρωση: Λήξη συναγερμού στη Γέφυρα, καθώς στο σημείο έσπευσαν αστυνομικές δυνάμεις από τη Ναύπακτο, με τον διαπραγματευτή της ΕΛ.ΑΣ να καταφέρνει να ηρεμήσει τη γυναίκα, αποτρέποντας την, ενώ σημαντική ήταν η συμβολή και των ιθυνόντων της Γέφυρας.

Έντονη κινητοποίηση αυτή την ώρα στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, καθώς μια γυναίκα απειλεί να πέσει στο κενό.

 

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: “Σταυρώθηκε” και έφυγε ανασφάλιστος διάκονος από ενορία

Δημοσιεύθηκε

στις

Μείζον θέμα για την τοπική Εκκλησία αποτελούν οι ανασφάλιστοι διάκονοι, που υπηρετούν σε ενορίες της Πάτρας!
Πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία για την επίλυση του θέματος ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος.
Βλέπετε, δεν άντεξε και έφυγε διάκονος από τη Μητρόπολη Πατρών!

Όπως είναι γνωστό, το μνημόνιο έφερε ασφυκτικούς περιορισμούς στους διορισμούς ιερέων με εμφανή αρνητικά αποτελέσματα από τον πρώτο κιόλας χρόνο, αφού εξαιτίας των συνταξιοδοτήσεων, των αποσπάσεων σε άλλες Μητροπόλεις, των ασθενειών και των θανάτων μειώθηκε ο εφημέριος κλήρος και πολλοί ενοριακοί Ναοί κυρίως στην ύπαιθρο έμειναν χωρίς ιερέα.
Τα φαινόμενα “αποψίλωσης” ήταν ορατά ήδη από τις αρχές του 2016 και στη Μητρόπολη Πατρών και ως αντιστάθμισμα ήλθε η επαινετή πρωτοβουλία ορισμένων συμπολιτών που μόλις συνταξιοδοτήθηκαν χειροτονηθήκαν ιερείς και τοποθετήθηκαν αμισθί σε ενορίες της Πάτρας και της υπαίθρου. 
Παράλληλα, η πολιτεία άρχισε να προσφέρει στην Εκκλησία της Ελλάδος κάθε χρόνο ορισμένες οργανικές θέσεις εφημερίων, αριθμός πολύ μικρός αν συνυπολογισθεί ότι η μία θέση στη Μητρόπολη Πατρών αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό!
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια με πρωτοβουλία του, ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος ξεκίνησε τις χειροτονίες άμισθων διακόνων που τοποθετήθηκαν σε ενορίες της Πάτρας (Αγ. Διονύσιος, Παντοκράτορας, Αλεξιώτισσα κ.ά.) στις οποίες όμως ανετέθη και η υποχρέωση να καταβάλλουν σε αυτούς από τα χρήματα του Φιλόπτωχου Ταμείου τημηνιαία αποζημίωση των 400 ή 500 ευρώ. Ακόμα και αν προσθέσεις και τα ελάχιστα πλέον τυχερά που δεν ξεπερνούν τα 100, τότε οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η συνολική αμοιβή δεν καλύπτει ούτε τις στοιχειώδεις ανάγκες διαβίωσης, αφού σημειωτέον πολλοί εκ των πέντε ή έξι άμισθων διακόνων της Πάτρας είναι παντρεμένοι με τέκνα.
Το χειρότερο βέβαια είναι ότι οι άμισθοι διάκονοι σύμφωνα με τις καταγγελίες είναι οι περισσότεροι ανασφάλιστοι με αποτέλεσμα ακόμα και την παραμικρή ιατρική εξέταση ή χειρουργική επέμβαση είτε αυτών, είτε μελών της οικογένειάς τους να την καλύπτουν οι ίδιοι!
Πριν από τρεις μήνες η Μητρόπολη Πατρών εξασφάλισε από το Υπουργείο μια οργανική θέση. Η επιλογή έγινε ανάμεσα στους έξι άμισθους διακόνους και τελικά δόθηκε σε διάκονο που δεν έχει οικογενειακές υποχρεώσεις προκαλώντας τις διαμαρτυρίες πολλών από τους υπόλοιπους.
 Ένας εξ αυτών, ο Ιωάννης Πανουτσακόπουλος (υιός ιερέα ενορίας της Δυτικής Αχαΐας) που είχε τοποθετηθεί πριν από τρια χρόνια στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Πατρών, δεν άντεξε, καθώς ήταν ανασφάλιστος και δεν μπορούσε να εξασφαλίσει ούτε τα στοιχειώδη για την οικογένειά του και ζήτησε απόλυση από το μητρώο της Μητρόπολης Πατρών και την εγγραφή του στη Μητρόπολη Ηλείας!
Με πολλή πίεση το αίτημά του έγινε αποδεκτό ήδη από την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου. Ενέγραφη και τοποθετήθηκε στη Μητρόπολη Ηλείας η οποία πέραν του μισθού τού πρόσφερε και την ασφαλιστική κάλυψη. Την περασμένη Τρίτη, εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, ο Μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας στον Άγιο Νικόλαο Σπάτων τον χειροτόνησε ιερέα και μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα τον τοποθετήσει σε ενορία του νομού.
Τι γίνεται όμως με τους υπόλοιπους άμισθους διακόνους της Πάτρας; Είναι και αυτοί ανασφάλιστοι; Μπορούν να αντιμετωπίσουν τα βασικά έξοδα διαβίωσής τους; Γιατί δεν καταβάλλει η Μητρόπολη τα μηνιαία έξοδα ασφάλισής τους;
Γιατί δεν καλύπτονται αυτά από το ειδικό ταμείο που έχει δημιουργηθεί για έκτακτες ανάγκες κληρικών στο οποίο συνεισφέρουν όλοι οι εφημέριοι με μηνιαία συνδρομή από 10 έως 20 ευρώ; Δεν προβληματίζονται ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος σε πιθανό έλεγχο κλιμακίου του ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ) να επιβληθεί πρόστιμο το οποίο δεν θα μπορεί να καλύψει ο κάθε Ναός;
Επιπρόσθετα, όπως τόνιζε χτες το μεσημέρι γνωστός κληρικός με συνδικαλιστική διαδρομή, πρέπει να υπάρξει αλλαγή κατεύθυνσης από τη Μητρόπολη στο ζήτημα των άμισθων διακόνων επισημαίνοντας ότι τόσο τη μηνιαία αμοιβή όσο και τα χρήματα της κοινωνικης ασφάλισης οφείλει να τα καλύπτει εξ ολοκλήρου η ίδια.
Είναι ανεπίτρεπτο να είναι κάποιοι ανασφάλιστοι, ενώ τα χρήματα (400 ή 500 ευρώ) που καταβάλλουν κάθε μήνα οι Ναοί από το παγκάρι του Φιλόπτωχου Ταμείου αναγκαστικά περιορίζουν κατά πολύ τον βασικό πυρήνα της φιλανθρωπικής δράσης της ενορίας για τους αναξιοπαθούντες, αφού εξανεμίζονται τα διαθέσιμα χρήματα που προσφέρουν από το υστέρημά τους οι πιστοί.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα