Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Connect with us

Οικονομία

«Χάθηκε» πάνω από μισό δισ

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Πάνω από μισό δισεκατομμύριο «κόστισε» στο λιανεμπόριο το τελευταίο lockdown, καθώς στο α΄ τρίμηνο του 2021, διάστημα κατά το μεγαλύτερο μέρος του οποίου τα εμπορικά καταστήματα ήταν κλειστά, η μείωση του τζίρου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα ήταν 559,44 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι τα καταστήματα λειτούργησαν στην ουσία μόνο το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, ενώ στη συνέχεια εφαρμόστηκαν για λίγες ημέρες τα μοντέλα click away και click in shop, για να απαγορευθούν κι αυτά, ενώ πέρυσι στο αντίστοιχο διάστημα ήταν κλειστά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου.

Από τα αναλυτικά στοιχεία που ανακοίνωσε προχθές η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) επιβεβαιώνονται, εξάλλου, οι αλλαγές στον εμπορικό χάρτη της χώρας, καθώς, πέραν του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σούπερ μάρκετ), καταγράφουν σταθερά άνοδο οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου και οι πωλήσεις των καταστημάτων με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, με περιφερειακά υπολογιστών και λογισμικού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι δύο αυτοί κλάδοι κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στο α΄ τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με αυτό του 2020. Οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου ενισχύθηκαν κατά 43,2% και των ηλεκτρονικών υπολογιστών κατά 30%. Το στοιχείο που αφορά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές έχει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, δεδομένου ότι ήδη από τα μέσα Φεβρουαρίου του 2020, όταν διαφαινόταν το ενδεχόμενο εφαρμογής κυρίως της τηλεργασίας –η τηλεκπαίδευση μπήκε στη ζωή μας αργότερα–, είχαν αυξηθεί πολύ οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών. Σημειώνεται δε ότι στο α΄ τρίμηνο του 2021 δεν είχε ενεργοποιηθεί ακόμη η πλατφόρμα του προγράμματος «Ψηφιακή μέριμνα» που αφορά την επιδότηση αγοράς τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές.

Η δυναμική του κλάδου αθλητικών ειδών συνεχίστηκε και το α΄ τρίμηνο του 2021, με τις πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση 4,5% σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2020. Στον αντίποδα βρίσκονται οι πωλήσεις καλλυντικών, ειδών υπόδησης και ειδών ένδυσης, οι μεγάλοι κλάδοι του λιανεμπορίου που έχουν δεχθεί από την αρχή της πανδημίας το ισχυρότερο πλήγμα τόσο διότι τα προς πώληση είδη ο καταναλωτής θέλει συνήθως πρώτα να τα δοκιμάσει, να τα δει από κοντά, να επισκεφθεί δηλαδή το φυσικό κατάστημα, όσο και διότι ο υποχρεωτικός «εγκλεισμός» και η μείωση κοινωνικών συναναστροφών μείωσαν την ανάγκη για αγορά των παραπάνω ειδών. Οι πωλήσεις καλλυντικών υποχώρησαν το α΄ τρίμηνο του 2021 κατά 41,1 σε σύγκριση με το α΄ τρίμηνο του 2020, ενώ σε σύγκριση με το δ΄ τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 36%. Οι πωλήσεις ειδών ένδυσης υποχώρησαν το α΄ τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα κατά 30,6% ή κατά 141 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις των ειδών υπόδησης υποχώρησαν κατά 33,2%.

Ενδιαφέρον έχει, πάντως, το γεγονός ότι τον φετινό Μάρτιο ο τζίρος του λιανεμπορίου κατέγραψε αύξηση σε σύγκριση με τον περυσινό. Η αύξηση αυτή με βάση τα στοιχεία μόνο από τις επιχειρήσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων ήταν 9,1% ή περίπου 200 εκατ. ευρώ. Καλλυντικά, ένδυση και υπόδηση ήταν μεταξύ των μεγάλων χαμένων και σε αυτή την περίπτωση, ενώ η κατηγορία των αθλητικών ειδών κατέγραψε αύξηση 29,3% και των ηλεκτρονικών υπολογιστών 27,6%.

 


Ροή ειδήσεων

Advertisement