Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

Άποψη: Ώρα αλλαγής (στη λογική) του ελληνικού τουρισμού

Published

on

Κάτι που το έχει καταλάβει πολύ καλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ενδεχομένως και οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι της χώρας, όμως όχι και συνολικά ο ελληνικός «κόσμος του τουρισμού» είναι ότι ακόμα και μετά το τέλος του μεγάλου υγειονομικού συναγερμού, (δηλ. όταν ο κορωνοϊός δεν θα απειλεί με κατάρρευση τα συστήματα υγείας), το ζήτημα της δημόσιας υγείας θα είναι το πρώτο ζητούμενο για κάθε τουρίστα και για κάθε ταξιδιώτη.

Η Ελλάδα φέτος, προετοιμάζεται για μία τουριστική σαιζόν, σχεδόν με την αφέλεια της προηγούμενης. Και όλοι πιστεύουμε – ή τουλάχιστον ελπίζουμε – ότι ο «last minute» τουρισμός που θα φτάσει φέτος στην χώρα θα είναι πολλαπλάσιος του περσινού (λόγω των εμβολιασμών), όμως την ίδια ώρα παρατηρούμε ότι μόνο κάποιες μεγάλες εταιρείες (αεροπορικές και ξενοδοχειακές) έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν καμπάνιες που προτάσσουν την «ασφάλεια» και την «υγεία» των πελατών τους.
Η μεγάλη πλειοψηφία του εν ελλάδι τουριστικού κλάδου, απλά… περιμένει το κράτος. Δηλαδή, περιμένει τις αποζημιώσεις, τα υγειονομικά πρωτόκολλα και την «γαλάζια ελευθερία».
Και ναι μεν το κράτος, προσπαθεί να κάνει ό,τι καλύτερο, γνωρίζοντας πως όσο πιο ασφαλείς αισθανθούν οι τουρίστες, τόσο καλύτερο θα είναι το τουριστικό οικονομικό αποτύπωμα στη χώρα, όμως και η ιδιωτική πρωτοβουλία πρέπει να αναλάβει δράση. Δεν γίνεται να τα περιμένουμε πάντοτε όλα από το κράτος.
Αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχειακές ενώσεις και άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι που έχουν σχέση με τον τουρισμό (π.χ. εστίαση) θα έπρεπε να έχουν ήδη… «σηκώσει τον τόπο» με μηνύματα και καμπάνιες για τη ασφάλεια της δημόσιας υγείας και την παροχή «conid free» υπηρεσιών.
Η εποχή όπου ο μέσος τουρίστας αναζητούσε ένα καλό δωμάτιο με air condition και θέα και μία ξαπλώστρα στη θάλασσα, πέρασε ανεπιστρεπτί. Και φέτος και του χρόνου, αλλά και τα επόμενα πολλά χρόνια, η νο1 επιλογή θα είναι η επιλογή υγειονομικής ασφάλειας. «Θα ταξιδέψω με αυτόν που μου παρέχει ασφάλεια, θα μείνω σε αυτόν που μου παρέχει ασφάλεια, θα φάω και θα πιω σε αυτόν που μου παρέχει ασφάλεια». Αυτή είναι πλέον η κυρίαρχη σκέψη της μεγάλης πλειοψηφίας των τουριστών και είναι εύκολο να το καλατάβουμε γιατί όλοι είμαστε εν δυνάμει τουρίστες και επισκέπτες.
Η ώρα να αλλάξει άρδην η σκέψη, η στρατηγική και η επικοινωνιακή τακτική του ελληνικού τουρισμού έχει έρθει. Γιατί εάν δεν αλλάξει, το πλήγμα θα επεκταθεί χρονικά πολύ πέραν των ορίων της πανδημίας…

Ροή ειδήσεων

Advertisement