Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Απελευθερώνεται» η Πάτρα-Ο Υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής επανέλαβε την πρόθεση της κυβέρνησης για υπογειοποίηση πέντε χιλιομέτρων της νέας σιδηροδρομικής γραμμής

Δημοσιεύθηκε

στις

Της Μαρίας Ορφανού

Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει η υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής κατά περίπου πέντε χιλιόμετρα επανέλαβε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.

Όπως είπε, η αρχική εκτίμηση προέβλεπε μερική υπογειοποίηση γύρω στα δύο χιλιόμετρα, τελικά όμως το Υπουργείο κατέληξε ότι μπορεί να υπογειοποιηθεί πολύ μεγαλύτερο μέρος της γραμμής, χωρίς όμως να πάει σε ανεφάρμοστες προτάσεις.

«Το ολοκληρωμένο σχέδιό μας, για ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα, ικανοποιεί ορισμένες βασικές αρχές: Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. Πατά ακριβώς πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, απλώς ένα πολύ μεγάλο μέρος της, περίπου πέντε χιλιόμετρα υπογειοποιείται. Απελευθερώνει έτσι το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς! Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα. Είναι υπέρ του περιβάλλοντος. Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό. Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση. Και ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών», τόνισε ο Υπουργός.

Σημείωσε επίσης ότι το σπουδαίο αυτό έργο συμπληρώνεται εξαιρετικά από ένα έργο το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί, ξεπερνώντας σημαντικά προβλήματα, και παραδοθεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο, η οποία όπως τόνισε αποτελεί:  «Άλλη μία απόδειξη του πόσο πιστεύουμε στα σιδηροδρομικά έργα, αλλά και του πόσο είμαστε αποφασισμένοι να επενδύσουμε στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας».

Ο Υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο παρελθόν λέγοντας πως «η προηγούμενη κυβέρνηση, ήρθε και έταξε ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσε να υλοποιήσει ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη. Έταζαν κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν και έλεγαν πως δήθεν το προχωρούν, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν ούτε καν μελέτες!» και προσέθεσε «εμείς δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον κόσμο… Δεν λειτουργούμε ποτέ με τη λογική ‘‘πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα κι άσε τον επόμενο να καθαρίσει’’… Γι’ αυτό και το θέμα μάς απασχόλησε πολύ».

3,3 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΩΝ

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, το μεγαλύτερο που  έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.

Ο Υπουργός υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο σιδηρόδρομος για την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη και παρουσίασε τους βασικούς άξονες του ολοκληρωμένου σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις συνδυασμένες μεταφορές.

«Το νέο μας πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, είναι το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ» δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνοντας ότι μπορεί η Ελλάδα πλέον να διαθέτει ένα οδικό δίκτυο εφάμιλλο με αυτό των αναπτυγμένων χωρών της Ευρώπης, αλλά το αντίστοιχο σιδηροδρομικό μας δίκτυο υστερεί σημαντικά. Σημείωσε ότι επιπλέον, λόγω της γεωμορφίας της χώρας μας, τα σιδηροδρομικά έργα είναι δύσκολα και σε ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά περίπλοκα. Και το αποτέλεσμα έως σήμερα ήταν ότι τα σιδηροδρομικά έργα περνούσαν σε δεύτερη μοίρα στην Ελλάδα ή απουσίαζαν από το σχεδιασμό.

«Ήρθε η ώρα αυτό να αλλάξει. Η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει. Γι’ αυτό και η νέα γενιά των ‘‘μεγάλων έργων’’ συμπεριλαμβάνει πλέον και τα σιδηροδρομικά», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Εξήγησε ότι το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δίνει έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ.

«Το σιδηροδρομικό μας δίκτυο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν: Ασφάλεια. Ανάπτυξη. Ταχύτητα. Σεβασμός στο περιβάλλον. Πρόοδος. Ποιότητα ζωής».

Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πέραν των έργων υποδομής που έχει βάλει μπρος, έχει υπογράψει και ένα λεπτομερές Μνημόνιο Συνεργασίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον βασικό της μέτοχο Ferrovie dello Stato Italiane, για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου μας με την εκτέλεση των λεγόμενων υπηρεσιών ΥΔΥ (Υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας). Μια συνολική επένδυση ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Και ταυτόχρονα προχωρά βήμα βήμα το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, με στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλη την ηπειρωτική χώρα.

Ν. ΦΑΡΜΑΚΗΣ: Η ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΥΣΤΕΡΕΙ

Χαιρετίζοντας την εκδήλωση, ο Περιφερειάρχης, Νεκτάριος Φαρμάκης επεσήμανε πως η Δυτική Ελλάδα υστερεί στον τομέα των υποδομών που αφορούν στις συνδυασμένες μεταφορές. Όπως είπε «μία κυρίαρχη εκκρεμότητα που ήταν η σύνδεση του Νέου Λιμανιού με την νέα σιδηροδρομική γραμμή φθάνει στο τέλος της. Όμως σαν Περιφέρεια αναγνωρίζοντας τον ρόλο του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη της περιοχής διεκδικούμε την επέκταση του τρένου έως τον Πύργο, καθώς και την σιδηροδρομική Εγνατία και Ιόνια, μέσω των οποίων θα αναδειχθεί η γεωστρατηγική θέση της περιοχής μας».

Tην εκδήλωση συντόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης, Φωκίωνας Ζαΐμης.

 

 

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Αίσιο τέλος με τη γυναίκα που απειλούσε να πέσει από τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Νεότερη ενημέρωση: Λήξη συναγερμού στη Γέφυρα, καθώς στο σημείο έσπευσαν αστυνομικές δυνάμεις από τη Ναύπακτο, με τον διαπραγματευτή της ΕΛ.ΑΣ να καταφέρνει να ηρεμήσει τη γυναίκα, αποτρέποντας την, ενώ σημαντική ήταν η συμβολή και των ιθυνόντων της Γέφυρας.

Έντονη κινητοποίηση αυτή την ώρα στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, καθώς μια γυναίκα απειλεί να πέσει στο κενό.

 

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: “Σταυρώθηκε” και έφυγε ανασφάλιστος διάκονος από ενορία

Δημοσιεύθηκε

στις

Μείζον θέμα για την τοπική Εκκλησία αποτελούν οι ανασφάλιστοι διάκονοι, που υπηρετούν σε ενορίες της Πάτρας!
Πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία για την επίλυση του θέματος ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος.
Βλέπετε, δεν άντεξε και έφυγε διάκονος από τη Μητρόπολη Πατρών!

Όπως είναι γνωστό, το μνημόνιο έφερε ασφυκτικούς περιορισμούς στους διορισμούς ιερέων με εμφανή αρνητικά αποτελέσματα από τον πρώτο κιόλας χρόνο, αφού εξαιτίας των συνταξιοδοτήσεων, των αποσπάσεων σε άλλες Μητροπόλεις, των ασθενειών και των θανάτων μειώθηκε ο εφημέριος κλήρος και πολλοί ενοριακοί Ναοί κυρίως στην ύπαιθρο έμειναν χωρίς ιερέα.
Τα φαινόμενα “αποψίλωσης” ήταν ορατά ήδη από τις αρχές του 2016 και στη Μητρόπολη Πατρών και ως αντιστάθμισμα ήλθε η επαινετή πρωτοβουλία ορισμένων συμπολιτών που μόλις συνταξιοδοτήθηκαν χειροτονηθήκαν ιερείς και τοποθετήθηκαν αμισθί σε ενορίες της Πάτρας και της υπαίθρου. 
Παράλληλα, η πολιτεία άρχισε να προσφέρει στην Εκκλησία της Ελλάδος κάθε χρόνο ορισμένες οργανικές θέσεις εφημερίων, αριθμός πολύ μικρός αν συνυπολογισθεί ότι η μία θέση στη Μητρόπολη Πατρών αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό!
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια με πρωτοβουλία του, ο Μητροπολίτης Χρυσόστομος ξεκίνησε τις χειροτονίες άμισθων διακόνων που τοποθετήθηκαν σε ενορίες της Πάτρας (Αγ. Διονύσιος, Παντοκράτορας, Αλεξιώτισσα κ.ά.) στις οποίες όμως ανετέθη και η υποχρέωση να καταβάλλουν σε αυτούς από τα χρήματα του Φιλόπτωχου Ταμείου τημηνιαία αποζημίωση των 400 ή 500 ευρώ. Ακόμα και αν προσθέσεις και τα ελάχιστα πλέον τυχερά που δεν ξεπερνούν τα 100, τότε οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι η συνολική αμοιβή δεν καλύπτει ούτε τις στοιχειώδεις ανάγκες διαβίωσης, αφού σημειωτέον πολλοί εκ των πέντε ή έξι άμισθων διακόνων της Πάτρας είναι παντρεμένοι με τέκνα.
Το χειρότερο βέβαια είναι ότι οι άμισθοι διάκονοι σύμφωνα με τις καταγγελίες είναι οι περισσότεροι ανασφάλιστοι με αποτέλεσμα ακόμα και την παραμικρή ιατρική εξέταση ή χειρουργική επέμβαση είτε αυτών, είτε μελών της οικογένειάς τους να την καλύπτουν οι ίδιοι!
Πριν από τρεις μήνες η Μητρόπολη Πατρών εξασφάλισε από το Υπουργείο μια οργανική θέση. Η επιλογή έγινε ανάμεσα στους έξι άμισθους διακόνους και τελικά δόθηκε σε διάκονο που δεν έχει οικογενειακές υποχρεώσεις προκαλώντας τις διαμαρτυρίες πολλών από τους υπόλοιπους.
 Ένας εξ αυτών, ο Ιωάννης Πανουτσακόπουλος (υιός ιερέα ενορίας της Δυτικής Αχαΐας) που είχε τοποθετηθεί πριν από τρια χρόνια στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Πατρών, δεν άντεξε, καθώς ήταν ανασφάλιστος και δεν μπορούσε να εξασφαλίσει ούτε τα στοιχειώδη για την οικογένειά του και ζήτησε απόλυση από το μητρώο της Μητρόπολης Πατρών και την εγγραφή του στη Μητρόπολη Ηλείας!
Με πολλή πίεση το αίτημά του έγινε αποδεκτό ήδη από την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου. Ενέγραφη και τοποθετήθηκε στη Μητρόπολη Ηλείας η οποία πέραν του μισθού τού πρόσφερε και την ασφαλιστική κάλυψη. Την περασμένη Τρίτη, εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, ο Μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας στον Άγιο Νικόλαο Σπάτων τον χειροτόνησε ιερέα και μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα τον τοποθετήσει σε ενορία του νομού.
Τι γίνεται όμως με τους υπόλοιπους άμισθους διακόνους της Πάτρας; Είναι και αυτοί ανασφάλιστοι; Μπορούν να αντιμετωπίσουν τα βασικά έξοδα διαβίωσής τους; Γιατί δεν καταβάλλει η Μητρόπολη τα μηνιαία έξοδα ασφάλισής τους;
Γιατί δεν καλύπτονται αυτά από το ειδικό ταμείο που έχει δημιουργηθεί για έκτακτες ανάγκες κληρικών στο οποίο συνεισφέρουν όλοι οι εφημέριοι με μηνιαία συνδρομή από 10 έως 20 ευρώ; Δεν προβληματίζονται ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος σε πιθανό έλεγχο κλιμακίου του ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ) να επιβληθεί πρόστιμο το οποίο δεν θα μπορεί να καλύψει ο κάθε Ναός;
Επιπρόσθετα, όπως τόνιζε χτες το μεσημέρι γνωστός κληρικός με συνδικαλιστική διαδρομή, πρέπει να υπάρξει αλλαγή κατεύθυνσης από τη Μητρόπολη στο ζήτημα των άμισθων διακόνων επισημαίνοντας ότι τόσο τη μηνιαία αμοιβή όσο και τα χρήματα της κοινωνικης ασφάλισης οφείλει να τα καλύπτει εξ ολοκλήρου η ίδια.
Είναι ανεπίτρεπτο να είναι κάποιοι ανασφάλιστοι, ενώ τα χρήματα (400 ή 500 ευρώ) που καταβάλλουν κάθε μήνα οι Ναοί από το παγκάρι του Φιλόπτωχου Ταμείου αναγκαστικά περιορίζουν κατά πολύ τον βασικό πυρήνα της φιλανθρωπικής δράσης της ενορίας για τους αναξιοπαθούντες, αφού εξανεμίζονται τα διαθέσιμα χρήματα που προσφέρουν από το υστέρημά τους οι πιστοί.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Αφέθηκαν ελεύθεροι οι διοργανωτές και ο οδηγός

Δημοσιεύθηκε

στις

ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 

Ελεύθεροι αφέθηκαν, ύστερα από εντολή του εισαγγελέα οι πέντε συλληφθέντες, τα 4 μέλη της διοργανώτριας αρχής των καρτ στην Πάτρα και ο οδηγός που φέρεται να τραυμάτισε τον 6χρονο.

Η δικογραφία επιστρέφει στην Αστυνομία προκειμένου να συνεχιστεί η προανάκριση με τη διενέργεια περαιτέρω έρευνας και τη συγκέντρωση στοιχείων. Στη συνέχεια ο εισαγγελέας θα αποφασίσει εάν θα υπάρξουν διώξεις.

ΔΗΛΩΣΗ Τ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Ο Τάκης Παπαδοπουλος συνήγορος του οδηγού σε δήλωση του ανέφερε: «Οι συλληφθέντες αφέθηκαν ελεύθεροι με εντολή εισαγγελέα και η υπόθεση περνάει σε προανακριτικό στάδιο μέχρι να μελετηθούν όλα τα στοιχεία από τις προανακριτικές αρχές. Ο εισαγγελέας ζήτησε τα βίντεο του αγώνα για να αποκτήσει ιδία αντίληψη. Το αδίκημα κινείται στο επίπεδο του πλημμελήματος», ενώ σημείωσε ότι ο οδηγός είναι πολύ έμπειρος στην οδήγηση.

ΝΩΡΙΤΕΡΑ

Την πόρτα του εισαγγελέα στο Δικαστικό Μέγαρο Πατρών, πέρασαν πριν από λίγη ώρα τα τέσσερα μέλη της διοργανώτριας αρχής των καρτ στην Πάτρα και ο οδηγός που φέρεται να τραυμάτισε το 6χρονο παιδί που παρακολουθούσε τους αγώνες το μεσημέρι της Κυριακής.

Οι πέντε συλληφθέντες οδηγήθηκαν ενώπιών του, με την αυτόφωρη διαδικασία για το αδίκημα της σωματικής βλάβης από αμέλεια και από υπόχρεο.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα