Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021
Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

Δύσκολος ο δρόμος για τους νέους-Του Νίκου Γ. Σουγλέρη

Δημοσιεύθηκε

στις

Την κοινωνική και οικονομική κρίση που δημιούργησε η πανδημία θα αναγκασθούν να σηκώσουν τις επόμενες δεκαετίες οι σημερινοί 25χρονοι και νεότεροι της γενιάς τους.

Δυστυχώς το φορτίο μεγάλο της ανόρθωση της οικονομίας και το κόστος μεγαλύτερο αφού πρέπει να δούμε αν τα εφόδια που έχουν επαρκούν για κάτι τέτοιο.
Γιατι είναι δύσκολες οι συνθήκες που ζουν και εργάζονται και μάλιστα σε καθεστώς κρίσης και ανασφάλειας.
Τωρα όμως βρέθηκαν και εγκλωβισμένοι από την πανδημία αφού τα πράγματα δυσκόλεψαν περισσότερο παρόλο το γεγονός ότι η νέα γενιά έχει περισσότερα εφόδια. Διαθέτουν μεγαλύτερη μόρφωση σε τίτλους σπουδών, μεταπτυχιακά, τεχνολογικές γνώσεις αλλά και ξένες γλώσσες τουλάχιστον δύο. Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν διάθεση για δουλειά και προσφορά αφού εγκατέλειψαν την πατρίδα τους για να βρουν μια καλύτερη τύχη στο εξωτερικό.
Μεγάλη προίκα για αυτούς η βοήθεια των γονιών (όσων έχουν). Όμως, τα λάθη, οι παραλείψεις και τα χρέη του χθες έχουν δημιουργήσει ένα μεγάλο οικονομικό χάος την τελευταία δεκαετία.
Μπορεί η γενιά μας να μην φταίει για όλα τα δεινά που ζούμε σήμερα αλλά ευθύνες υπάρχουν πολλές και συνθέτες με πολλούς αποδεκτες.
Τα λάθη των προηγούμενων κυβερνήσεων μαζί με αυτά που είχαν συσσωρευτεί στο παρελθόν έχουν διαμορφώσει μια κοινωνία ανισοτήτων αφού δόθηκαν πολλά προνόμια ιδιαίτερα χρήματα σε κοινωνικές ομάδες που δεν πληρούσαν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, με αποτέλεμα να δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα σε βάρος ενός κομματιού της Ελληνικής κοινωνία.
Έτσι φθάσαμε σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι με τους νέους να αντιμετωπίζουν την μαζική ανεργία (1.2 εκ. άνεργοι) ή την επισφαλή εργασία, με μισθούς πείνας που αποκλείουν σχέδια στο μέλλον για τους ίδιους και την χώρα.
Με εκατοντάδες νέους επιστήμονες, το “χρυσάφι” της Ελληνικής αγοράς, να μεταναστευον στις Ευρωπαϊκές χώρες που παρέχουν περισσότερες ευκαιρίες για να δουλέψουν και να μην αποφασίζουν να κάνουν οικογένεια σκεπτόμενοι το κόστος ζωής.
Όλα αυτά μαζί με τα χρέη, την υπογεννητικοτητα, τις δυσκολίες της ζωής θα αποτελούν μόνιμα προβλήματα.
Κατά την γνώμη μου πολιτεία και η κυβέρνηση χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες πρέπει να στηρίξουν με κάθε τρόπο την νέα γενιά ώστε να αλλάξει σελίδα ο τόπος μας. Πρέπει να δώσουν την ευκαιρία στους νέους, να τους εμπιστευτούν για να αλλάξει η ζωή τους προς το καλύτερο και να προσφέρουν στην χώρα τους!!

Άρθρα-Συνεργασίες

ΠΑΤΡΑ : Η Αγαπημένη μας πόλη μας πληγώνει!

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Φέτος είχα την ευκαιρία, μετά από πολλά χρόνια, να περάσω ένα μεγάλο μέρος των διακοπών μου στην αγαπημένη μας Πάτρα.

Ήρθα γεμάτος χαρά μιας και η Πάτρα είναι η πόλη που γεννήθηκα, μεγάλωσα.

Αν και ζω πέντε δεκαετίας σχεδόν στην Αθήνα, αισθάνομαι πάντα κοντά της αφού η καρδιά μου είναι εκεί αλλά και ένα μέρος της δουλειάς μου που με κρατά σε τακτική επαφή μαζί της. Η Πάτρα δεν θα έπρεπε να φοβάται.

Είναι μεγάλη, με πολλές βιομηχανίες στην ΒΙΠΕ, έχει ένα μεγάλο νέο εμπορικό λιμάνι- πύλη εισόδου γιά την Ιταλία και την Ευρώπη. Εχει δύο μεγάλα νοσοκομεία και πολλές μικρότερες δομές Υγείας. Ενα μεγάλο Πανεπιστήμιο και ένα μεγάλο ΤΕΙ με δεκάδες χιλιάδες φοιτητές που δίνουν ζωντάνια και χρώμα και βοηθούν οικονομικά την πόλη. Κι όμως… Κάθε φορά που επιστρέφω στην Πάτρα, παρά το αρχικό σκίρτημα χαράς, αισθάνομαι την απόσταση που μας χωρίζει να μεγαλώνει. Δεν είναι πως έχω ζήσει 50 χρόνια στην Αθήνα Είναι που κάθε φορά διαπιστώνω πως η πόλη αλλάζει, προς το χειρότερο κι αυτό μου δημιουργεί συναισθήματα λύπης και απογοήτευσης Η Πάτρα δεν είναι πιά η παλιά Αρχοντική και πλούσια Πρωτεύουσα της Πελοποννήσου, ίσως η καλύτερη επαρχιακή πόλη με μεγάλη βιομηχανική και εμπορική δραστηριότητα. Μόνο η όμορφη ρυμοτομία της και λίγα υπέροχα κλασσικά αρχοντικά έχουν μείνει να θυμίζουν το αλλοτινό της μεγαλείο Και η παρακμή αυτή φαίνεται ολοκάθαρα σε δύο σημαντικούς τομείς : Το οικονομικό και το κοινωνικό γίγνεσθαι Η οικονομία είναι σε μια άσχημη φθίνουσα πορεία με μόνη δραστηριότητα την παροχή υπηρεσιών (Cafe Bar, restaurant, fast food). Καταστήματα κλείνουν συνεχώς και, σε όσα κατορθώνουν να επιβιώνουν, ο αγώνας είναι συνεχής να κρατηθούν οι τιμές χαμηλές. Τουρισμός δεν υπάρχει επί της ουσίας, λίγοι και διερχόμενοι οι ταξιδιώτες. Οι δρόμοι βρώμικοι, τα κτίρια με μουτζουρωμένους τους τοίχους από γκράφιτυς , λείπει η αστυνόμευση και η τροχαία, ο μόλος και οι κεντρικοί δρόμοι ένα απέραντο πάρκινγκ Η άλλη ενότητα, η κοινωνική, έχει σχέση με την συμπεριφορά πολλών κατοίκων της πόλης, ιδιαίτερα της νεολαίας. Ας μου επιτρέψουν οι νεοι να γράψω κάτι με Αγαπη: Με λύπη μου βλέπω δεν την αγαπούν, με τον ίδιο τρόπο που την αγαπούσε η γενιά μας. Παρατηρώ πως δεν σέβονται την πόλη, οικειοποιουνται κάθε δημόσιο χώρο, ρυπαίνουν και πολλές φορές καταστρέφουν, Η Πάτρα φαίνεται να μην τους αρέσει. Είναι κρίμα να βλέπει κανείς τέτοιες συμπεριφορές σε μία πόλη πού ήταν φημισμένη για την κουλτούρα της, το κορυφαίο Καρναβάλι της, το Φεστιβάλ της και γενικότερα την πολιτιστική της κληρονομιά, θεσμούς που, δυστυχώς, συν τω χρόνω φθίνουν Η πόλη αποπνέει στασιμότητα, δεν εξελίσσεται, δεν προοδεύει. Η Δημοτική Αρχή είναι ωσεί παρούσα, απλά κάνει διαχείριση στην καθημερινότητα και η Περιφέρεια, δύο χρόνια μετά, δεν έχει βρει ακόμα τα πατήματά της. Ο σχεδιασμός για το τρένο , το Φυσικό Αέριο και η κατασκευή της Εθνικής οδού Πατρών – Πύργου ίσως αλλάξουν τα δεδομένα προς το καλύτερο. Προς το παρόν όμως, η πόλη είναι μαγκωμενη στο ίδιο σκαλοπάτι. Φοβάται να ανέβει, να προχωρήσει, να παρακολουθήσει τις νέες εξελίξεις, τις νέες ιδέες, τις νέες ανάγκες. Εκτιμώ πως αιμορραγει εδώ και πολλές δεκαετίες αφού η κεντρική εξουσία ήταν απούσα και ο Δήμος και η Περιφέρεια μέχρι τώρα είχαν διακοσμητικό ρόλο. Τα δέκα μεγάλα εργοστάσια τα οποία, μέχρι την δεκαετία του ’80, έδιναν δουλειές στους Πατρινούς έχουν κλείσει. Σαν αποτέλεσμα η Πάτρα μαζί με την Εύβοια, την Κοζάνη και την Δράμα να είναι σήμερα οι περιοχές με την μεγαλύτερη ανεργία. Σε πείσμα όμως όλων αυτών, η Πάτρα επιμένει να παραμένει ιδιαίτερη με ένα ωραίο θαλάσσιο αστικό μέτωπο, με ωραίες κοντινές παραλίες και πανέμορφα βουνά να στολίζουν τα νώτα της. Κανείς δεν έχει να χάσει εάν την επισκεφτεί – είναι και τόσο κοντά στην Αθήνα.

Περισσότερα

Αθλητισμός

Επίκαιρη ερώτηση για τη στήριξη των γυμναστηρίων από τον Α. Τσιγκρή

Δημοσιεύθηκε

στις

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας Άγγελος Τσιγκρής, κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών, με την οποία ζητάει τη λήψη μέτρων στήριξης των γυμναστηρίων.

Σύμφωνα με την ερώτηση του Αχαιού βουλευτή:

“Ο κλάδος των γυμναστηρίων υπέστη μεγάλες οικονομικές απώλειες λόγω της παρατεταμένης πανδημικής κρίσης, αφού παρέμεινε κλειστός για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ωστόσο, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου εξακολουθούν να αυξάνονται μέχρι και σήμερα, εξαιτίας του υγειονομικού πλαισίου λειτουργίας τους και των περιορισμών που αναμένονται να ισχύσουν αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη επιστολή του Συλλόγου Γυμναστηριούχων Αχαΐας (αντιπροσωπεύει 95 γυμναστήρια στον Νομό), τα μέτρα που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις 13.9.2021 και προβλέπουν την υποχρεωτική διενέργεια rapid test στους ανεμβολίαστους αθλούμενους, αναμένεται να αποθαρρύνει τους πολίτες από την εγγραφή τους σε γυμναστήρια, εξαιτίας του ιδιαίτερα υψηλού οικονομικού κόστους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα οικονομικά περιθώρια τείνουν να εξαντληθούν για τους επαγγελματίες του κλάδου, αφού η μείωση των εγγραφών σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα του περασμένου έτους, υπερβαίνει το 50%.

Από την άλλη μεριά, η επικείμενη εφαρμογή των νέων υγειονομικών πρωτοκόλλων αναμένεται να δυσχεράνει περαιτέρω την υφιστάμενη κατάσταση, αφού τα ποσοστά των ανεμβολίαστων νέων -που παραδοσιακά αποτελούν την πλειοψηφία των μελών τους- παραμένουν αρκετά υψηλά.

Συνεπώς, η λήψη άμεσων μέτρων στήριξης, όπως η δωρεάν διάθεση ενός rapid test ανά εβδομάδα για κάθε αθλούμενο, η επιδότηση των ενοικίων, η δυνατότητα αναστολής των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού και η δημιουργία νέου προγράμματος επιστρεπτέας προκαταβολής, είναι καθοριστικής σημασίας για την επιβίωση των επιχειρήσεων”.

Συγκεκριμένα, ο Αχαιός βουλευτής ρωτάει τον υπουργό Οικονομικών, σε ποιες ενέργειες θα προβεί με σκοπό: α) τη λήψη μέτρων στήριξης των γυμναστηρίων και β) πότε αναμένεται η εφαρμογή των παραπάνω μέτρων.

 

 

 

 

 

 

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ: Βαρδιάνος στα σπόρκα- Η ΕΡΤ ξυπνάει ή απλώς αλλάζει πλευρό;

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Εκτινάχθηκε η επισκεψιμότητα του ERTFLIX   την Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου  καθώς περισσότερα από 70.000 σπίτια μπήκαν στην δωρεάν ψηφιακή πλατφόρμα για να παρακολουθήσουν κατ’ αποκλειστικότητα το πρώτο επεισόδιο της νέας σειράς της ΕΡΤ «Βαρδιάνος στα Σπόρκα» που έκανε άτυπη πρεμιέρα, ενόψει της πρώτης τηλεοπτικής μετάδοσης που θα γίνει στην ΕΡΤ1 το Σάββατο 2 Οκτωβρίου. Φαίνεται ότι τα κανάλια βάλθηκαν να ανασύρουν τον καλό τους εαυτό από τα τηλεοπτικά σεντούκια και ξεκίνησαν να προβάλουν σειρές στηριγμένες σε βιβλία, όπως ό ‘’Σασμός’’ή εποχής όπως οι ‘’Άγριες Μέλισσες’’ (για τα οποία θα μιλήσουμε κάποια άλλη στιγμή), σειρές με απαιτήσεις που σέβονται τον θεατή και την καλή τηλεοπτική παράδοση. 

«Βαρδιάνος στα σπόρκα» λοιπόν λέγεται η νέα σειρά της ΕΡΤ. Στηρίζεται στο διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με τον ίδιο τίτλο. Το διήγημα τοποθετείται χρονικά το 1865, όταν η χολέρα έπληττε θανάσιμα την Ευρώπη. Η επιδημία είχε ξεκινήσει από την Ινδία το 1839 και εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο, πλήττοντας τη Μέση Ανατολή, τη Ρωσία, τη Δυτική Ευρώπη αλλά και Αμερική, για να φτάσει, το 1854, στην Ελλάδα και την Τουρκία, από γαλλικά στρατεύματα που επέστρεφαν από τον πόλεμο της Κριμαίας

Ο Βαρδιάνος στα σπόρκα (1893) διηγείται την ιστορία της γρια-Σκεύως, πού μεταμφιέζεται σε άντρα και γίνεται βαρδιάνος (φύλακας) στα σπόρκα (μολυσμένα, επιχόλερα καράβια), προκειμένου να σώσει το γιο της. Ιστορικός πυρήνας του διηγήματος είναι η χολέρα που έπληξε την Ευρώπη το 1865 και τα αυστηρά μέτρα προφύλαξης που έλαβε τότε η ελληνική κυβέρνηση. Το διήγημα ωστόσο δεν αναδίδει οσμή θανάτου, όπως  είχε επισημάνει και η Ακρόπολις (13.8.1893) που το φιλοξένησε, στο σχετικό σημείωμα της: Πρόκειται περί χολερικών αναμνήσεων. Άλλα μακράν πας φόβος. Εις τον Βαρδιάνον δεν εκτυλίσσονται στυγναί και άπαίσιαι εικόνες τόπων έρημουμένων οπό της χολέρας. Δεν προβάλλει εις την ιστορίαν αυτήν η απελπισία και το πένθος της χολέρας […]. Ο Βαρδιάνος δεν είναι συρραφή απελπιστικών εικόνων είναι διήγημα έχον μεν βάσιν χολερικάς αναμνήσεις, άλλ’ έξεικονιζομένας υπό του τερπνού και εύθυμου καλάμου του συγγραφέως. Η φιλοσοφία του κ. Παπαδιαμάντη είναι εύθυμος, και αν που εις τον Βαρδιάνον εκτίθεται καμμία εικών λυπηρά, έπεται όμως αμέσως άλλη ευχάριστος, απολαυστική, γελαστή. Εν τω όλω του το νέον διήγημα θα κατάκτηση, είμεθα βέβαιοι, τους αναγνώστας του, και καθ’ ας ημέρας δεν λείπει ό λόγος περί χολέρας, ό Βαρδιάνος θα άποτελέση εϋθυμον άντίρροπον κατά του φόβου και της λύπης ην γεννά ή άνάγνωσις των περί των προόδων της φοβέρας νόσου ειδήσεων.

Στον ρόλο της κεντρικής ηρωίδας της σειράς, της γριάς Σκεύως η Ρένια Λουιζίδου, ενώ τον ρόλο του γιου της, του Σταύρου, υποδύεται ο Γιώργος Σαββίδης. Τη Ρηνιώ, το κορίτσι του Σταύρου, ενσαρκώνει η Τζένη Καζάκου. Ακόμη, εμφανίζονται ο Τάκης Βαμβακίδης ως μπαρμπα-Νίκας, ο Παύλος Κουρτίδης ως καπετάν Κωνσταντής, ο Πέτρος Ξεκούκης ως Χερχερής κ.ά. Τη μητέρα της Ρηνιώς και σύζυγο του Χερχερή, Βασιλική, υποδύεται η Μαρία Καβουκίδου. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Μανούσος Μανουσάκης, ενώ το σενάριο έχουν γράψει ο Σταύρος Αβδούλος και η Ειρήνη Ριτσώνη.

Η σειρά θα αποτελείται από 4 μόλις επεισόδια. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον σε επίπεδο διάρκειας,  ο ‘’Βαρδιάνος στα σπόρκα’’ είναι μια μεγάλη ‘’μεγάλου μήκους’’ ταινία. 

Διαβάσαμε ενθουσιώδη σχόλια για τη σειρά, αλλά η δική μας αίσθηση δεν ήταν αντίστοιχη. Όχι ότι δεν πρέπει να γυρίζονται σειρές με τέτοια θεματολογία και μόνο που ακούγεται το υπέροχο κείμενο του κοσμοκαλόγερου της λογοτεχνίας μας, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη από τον αφηγητή στη σειρά, δικαιώνει την επιλογή του καναλιού και την πρωτοβουλία των συντελεστών, αλλά όλα θα μπορούσαν να έχουν γίνει με μεγαλύτερη προσοχή, μεγαλύτερη φροντίδα και περισσότερη αγάπη, θα έλεγα και με μια σταλιά δέος.

Τα γυρίσματα για τις ανάγκες της σειράς κράτησαν δέκα μέρες. Πραγματοποιήθηκαν στο Κυπαρίσσι της Λακωνίας, μία περιοχή ορεινή με πολλά παραδοσιακά στοιχεία. Κάποια γυρίσματα έγιναν επίσης στην Καισαριανή, αλλά και σε άλλα σημεία της Αττικής. Το σκηνικό της πλατείας του χωριού στήθηκε στην παλιά εγκατάσταση ΠΥΡΚΑΛ, στο Λαύριο. Όμως από τα σπίτια, τα αντικείμενα, τα ρούχα λείπει η πατίνα του χρόνου. Μπορεί να μην υπάρχουν κραυγαλέα λάθη αλλά  όλα φαίνονται πολύ καθαρά, πολύ περιποιημένα, πολύ σιδερωμένα. Η πιστή αποτύπωση της εποχής, απαιτεί μια δεύτερου επιπέδου επεξεργασία χώρων αντικειμένων, ρούχων και αξεσουάρ. 

Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Βαρδιάνος στα σπόρκα» γράφτηκε το 1893, παραμένει όμως με έναν τραγικά ειρωνικό τρόπο σύγχρονο σε μία περίοδο που η πανδημία του κορωνοϊού έχει σκορπίσει  την ανησυχία και τον φόβο σε όλον τον πλανήτη.

Η πρεμιέρα της σειράς «Βαρδιάνος Στα Σπόρκα» ήταν μόνο η αρχή, αφού αυτή θα προβάλλεται από το Σάββατο 2 Οκτωβρίου και κάθε Σάββατο στις 10 το βράδυ. Η ΕΡΤ μετά τον «Βαρδιάνο στα Σπόρκα» θα προβάλει τη σειράς «Kαρτ Ποσταλ» της Βικτώριας Χισλοπ.

Είναι μια ευκαιρία να γνωρίσουμε ξανά τους θησαυρούς της λογοτεχνίας, με την οπτική του σήμερα. Η νέα σεζόν μόλις ξεκίνησε. Καιρός ο τηλεοπτικός γίγαντας της χώρας, η δημόσια τηλεόραση, να ξυπνήσει και να ξαναθέσει τους όρους του τηλεοπτικού παιχνιδιού. Δεν γίνεται και δεν πρέπει η ΕΡΤ να προσπαθεί να ανταγωνιστεί τα ιδιωτικά κανάλια στα ριάλιτι και στα πρωινάδικα, μπορεί όμως με τις μυθοπλασίες, τις προσεγμένες τηλεταινίες, την κινηματογράφηση σπουδαίων έργων της λογοτεχνίας μας να κερδίσει το κοινό και να ανοίξει τους τηλεοπτικούς ορίζοντες και τις επιλογές των τηλεθεατών.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα