Δευτέρα 26 Ιουλίου 2021
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Γρ. Αλεξόπουλος: «Στέλνουμε την ιστορία μας στην Αθήνα»

Δημοσιεύθηκε

στις

Πριν από λίγες ημέρες, φορτώθηκαν από την Πάτρα με προορισμό το Μουσείο Σιδηροδρόμων Αθηνών δύο κομμάτια της ιστορίας της πόλης που βρίσκονταν στο μηχανοστάσιο του Αγίου Διονυσίου.

Ο λόγος για την θρυλική ατμήλατο των ΣΠΑΠ, την Linke- Hoffmann του 1925 και την αυτοκινητάμαξα Uerdingen κατασκευής του 1937.

Και τα δύο θα συντηρηθούν, θα αναπαλαιωθούν και θα πάρουν τη θέση τους στο Μουσείο των Αθηνών. Ωστόσο, το γεγονός αυτό σχολιάστηκε από αρκετούς Πατρινούς, καθώς και από τον επικεφαλής της παράταξης «Πρωτεύουσα Ξανά», Γρηγόρη Αλεξόπουλο, οι οποίοι θεωρούν πως χάνεται ένα μέρος της ιστορίας της πόλης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Αλεξόπουλος αναφέρει μεταξύ άλλων πως «η μετακόμιση αυτών των ιστορικών σιδηροδρομικών «αποτυπωμάτων» που χάνει η Πάτρα και κερδίζει η Αθήνα, μας θυμίζει μια άλλη αντίστοιχη «περιπέτεια»: τις μηχανές των άλλοτε ανθηρών βιομηχανιών της πόλης των Πατρών οι οποίες αποτελούν μέρος της βιομηχανικής ιστορίας της. Πολλές από αυτές καταστράφηκαν, άλλες λεηλατήθηκαν, κάποιες εκλάπησαν και άλλες περιμένουν την συντήρηση και αξιοποίησή τους εδώ και χρόνια.

Η νέα και σίγουρα απογοητευτική εξέλιξη σε σχέση με τα τρένα, έρχεται να φωτίσει για άλλη μια φορά την αδυναμία της πόλης να ασχοληθεί, να διασώσει και να προβάλει την ιστορία της κατά τρόπο που θα ενισχύσει το σύγχρονο προφίλ της.

Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα η Πάτρα, δεν ενδιαφέρθηκε για την αξιοποίηση των ιστορικών της «θησαυρών», φέρνει για άλλη μια φορά στο φως, με απογοητευτικό τρόπο την αδυναμία συνειδητοποίησης ότι η πόλη έχει ανάγκη από ένα φιλόδοξο σχέδιο που θα τη βοηθήσει να βελτιώσει την εικόνα της, να βελτιώσει το προφίλ της και την οικονομική της υπόσταση, βασισμένη σε ένα σύγχρονο μοντέλο ανάδειξης της πολιτιστικής της κληρονομιάς, του μνημειακού της πλούτου και αξιοποίησης της ιστορικής της προίκας.

Στον αντίποδα αυτής της μετακόμισης των αμαξοστοιχιών του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου, συναντάμε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη και η Καλαμάτα.

Στην μεν πρώτη συναντάμε το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, ενώ στη δεύτερη περίπτωση, συναντάμε το Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων Καλαμάτας, το μοναδικό στο είδος του υπαίθριο μουσείο στην Ελλάδα, γνωστό σε όλους τους φίλους των Σιδηροδρόμων ανά τον κόσμο.

Από τη μια έχουμε δύο παραδείγματα αξιοποίησης του ιστορικού πλούτου των πόλεων κατόπιν κινητοποίησης των Φορέων των περιοχών και βεβαίως των Δήμων, με διεκδικήσεις και αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων και από την άλλη έχουμε ένα παράδειγμα μεταφοράς του σε άλλες πόλεις.

Αυτό είναι πέρα για πέρα λυπηρό και σίγουρα δεν ταιριάζει στην ιστορία της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της χώρας.
Είναι τώρα η ώρα να αλλάξουμε τρόπο σκέψης, να αλλάξουμε τρόπο αντιμετώπισης της κληρονομιάς μας.
Η Πάτρα δεν αντέχει άλλες απώλειες».

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Επιστολή Ρώρου για την Κωνσταντινουπόλεως-Καταγγελίες για κατασκευαστικά λάθη

Δημοσιεύθηκε

στις

Επιστολή στη δημοτική Αρχή σχετικά με τις καταγγελίες πολιτών για κατασκευαστικά λάθη στην ανάπλαση της Κωνσταντινουπόλεως απέστειλε ο επικεφαλής της «Ώρα Πατρών», Γιώργος Ρώρος, αναφέροντας πως «αυτό το διάστημα πραγματοποιείται η ανάπλαση της οδού Κωνσταντινουπόλεως.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 1.823.632,82 ευρώ χρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) το οποίο με επιμονή ο Εμπορικός και Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών διεκδίκησε και έφερε στην πόλη. Όπως καταγγέλθηκε από συμπολίτη μας στην ανάπλαση της οδού Κωνσταντινουπόλεως παρουσιάζονται κατασκευαστικά λάθη. Συγκεκριμένα ο οδηγός όδευσης τυφλών οφείλει να είναι σε διαφορετική απόχρωση από το υπόλοιπο δάπεδο σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 52907/2009 – ΦΕΚ 2621/Β/31-12-2009. Ορίζεται δε ο οδηγός όδευσης τυφλών να κατασκευάζεται με πλάτος 0,30μ έως 0,60μ εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών και στις ειδικές θέσεις που αναφέρονται κατωτέρω, συνίσταται δε από λωρίδες επίστρωσης, διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο της ζώνης. Δυστυχώς και ο οδηγός όδευσης τυφλών και το δάπεδο είναι σε ίδια απόχρωση γκρι, χωρίς να διαφέρουν. Παρακαλούμε όπως άμεσα ερευνήστε το θέμα και προχωρήσετε σε άμεση αντικατάσταση των πλακών του πεζοδρομίου όσο ακόμα το έργο βρίσκεται υπό εξέλιξη».

GOODYS

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Μεγάλη πυρκαγιά στην Άνω Ζήρια-Στη μάχη και και το Beriev-200

Δημοσιεύθηκε

στις

Πυρκαγιά ξέσπασε το μεσημέρι στην Άνω Ζήρια Αχαΐας.

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

Στο σημείο βρίσκονται πυροσβεστικά οχήματα, τα οποία και επιχειρούν την κατάσβεσή της.

Έχουν κινητοποιηθεί επίγειες και εναέριες δυνάμεις, με την φωτιά να καίει αγροτοδασική έκταση.

Στη μάχη της κατάσβεσης έχουν ριχτεί 49 πυροσβέστες με  3 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 14 οχήματα. Παράλληλα από αέρος συνδράμουν ένα ελικόπτερο, τέσσερα αεροσκάφη και το Beriev – 200

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Στο Προεδρικό Μέγαρο ο Δημήτρης Καρακώστας

Δημοσιεύθηκε

στις

Στο Προεδρικό Μέγαρο, προσκεκλημένος της Κατερίνας Σακελλαροπούλου, βρέθηκε το απόγευμα του Σαββάτου,ο Δημήτρης Καρακώστας, ο 18χρονος μαθητής από τη Ναύπακτο που «σάρωσε» στις Πανελλαδικές παρά τον θάνατο των γονιών του από κορωνοϊό μόλις πριν μερικές εβδομάδες.

Η θέληση του νεαρού αριστούχου και η ψυχική του δύναμη, προκάλεσαν συγκίνηση στο πανελλήνιο και ο μαθητής έλαβε συγχαρητήρια τηλεφωνήματα από όλη σχεδόν την πολιτική ηγεσία της χώρας, ενώ προσκλήθηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας.
Όπως ήταν φυσιολογικό, στο Προεδρικό Μέγαρο, δέχθηκε συγχαρητήρια από την Κατερίνα Σακελλαροπούλου και πλήθος προσκεκλημένων, πολιτικών, επισήμων κλπ.
Είχε ολιγόλεπτη συζήτηση τόσο με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, όσο και με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξη Τσίπρα.

Περισσότερα
GOODYS
ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα