Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021
Connect with us

Ελλάδα

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση για 160.000 εκπαιδευτικούς

Δημοσιεύθηκε

στις

Tο υπουργείο Παιδείας φέρεται αποφασισμένο να προχωρήσει στην αξιολόγηση -σε πρώτη φάση- των σχολικών δομών που έχει ήδη θεσμοθετηθεί και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών με νέο σχέδιο νόμου που επεξεργάζεται. Θα κρίνονται οι μέθοδοι διδασκαλίας, η εμπειρία και οι τίτλοι σπουδών των στελεχών της εκπαίδευσης, ενώ προβλέπεται ακόμα και συνέντευξη.

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών, η βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου, η ενίσχυση της διαφάνειας και η επιβράβευση της προσπάθειας των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ωστόσο αντιδρούν σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν πάρει θέση κατά της αξιολόγησης, η οποία πάντως, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης πλην της Βουλγαρίας.

Η διαδικασία θα αφορά τους 160.000 εκπαιδευτικούς και τις 15.000 σχολικές μονάδες. Επίσης θα υπάρχει αξιολόγηση του έργου και των στελεχών εκπαίδευσης με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη βελτίωση της απόδοσης.

Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται τόσο με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια, όπως η εμπειρία και οι τίτλοι σπουδών, όσο και με τα ποιοτικά, ενώ η αξιολόγηση των νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών θα αποτυπώνει την εικόνα χωρίς σε καμία περίπτωση, όπως διαβεβαιώνει το υπουργείο, να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για τον εκπαιδευτικό, καθώς στόχος θα είναι η βελτίωσή του. Ο εκπαιδευτικός θα αξιολογείται βάσει σειράς κριτηρίων-δεικτών αλλά και με συνέντευξη, ενώ θα κρίνονται και οι μέθοδοι διδασκαλίας του στην τάξη.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σχεδιάζεται να συζητηθεί περί τα τέλη του μήνα. Ωστόσο, με τον νόμο 4692/2020 που ψηφίστηκε πέρυσι τον Ιούνιο θεσμοθετήθηκε ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, των συλλογικών δράσεων και των ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και η διττή αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους. Σκοπός της αξιολόγησης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

Η διαδικασία αυτή θα συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας των τριών βασικών λειτουργιών της σχολικής μονάδας, δηλαδή της παιδαγωγικής και μαθησιακής, της διοικητικής και της λειτουργίας της ως επαγγελματικής κοινότητας μάθησης που προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Βασικός φορέας της διαδικασίας του προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης είναι η ίδια η σχολική μονάδα.

Δύο αξιολογητές

Κάθε διδάσκων θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η διαδικασία θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσια, τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια. Η συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης θα συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας. Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου, αλλά και τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διδασκαλία, όπως οι νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή.

Κατά την έναρξη του σχολικού έτους ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας θα συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και στον σχεδιασμό συλλογικών δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και στον καθορισμό του τρόπου υλοποίησής τους. Ως προς τις συλλογικές δράσεις, ο σύλλογος διδασκόντων θα επιλέγει τομείς λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως διοικητικής και ως εκπαιδευτικής δομής, στους οποίους θα εστιάσουν οι προγραμματιζόμενες δράσεις.

Ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας θα συγκαλεί τον σύλλογο διδασκόντων σε τακτικές συνεδριάσεις οι οποίες θα πραγματοποιούνται με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και τουλάχιστον μία φορά ανά δίμηνο, προκειμένου να συζητήσουν διεξοδικά για την πορεία υλοποίησης του αρχικού προγραμματισμού και των δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών που σχεδιάστηκαν κατά τα ανωτέρω και να εκτιμήσουν την αποτελεσματικότητά τους. Αν ο σύλλογος το κρίνει απαραίτητο, θα προβαίνει σε εκ νέου προγραμματισμό, ανασχεδιασμό ή σε αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, αξιοποιώντας και τις παρατηρήσεις ή προτάσεις του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου παιδαγωγικής ευθύνης.

Στο τέλος του διδακτικού έτους, ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας θα συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως διοικητικής και εκπαιδευτικής δομής αλλά και του εκπαιδευτικού έργου αυτής.

Στην ετήσια απολογιστική έκθεση που θα συντάσσεται θα αναφέρονται οι τομείς που αποτέλεσαν αντικείμενο εστίασης, οι στόχοι που είχαν τεθεί, καθώς και τα αντίστοιχα ποιοτικά κριτήρια παρακολούθησης και αξιολόγησής τους, ενώ θα περιγράφονται αναλυτικά οι δράσεις βελτίωσης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίησή τους και οι τρόποι με τους οποίους αυτές αντιμετωπίστηκαν.

Στην εξωτερική αξιολόγηση οι συντονιστές του εκπαιδευτικού έργου θα λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου της έκθεσης του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου και του σχεδιασμού δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης, καθώς και της ετήσιας απολογιστικής έκθεσης του έργου των σχολικών μονάδων των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη, αμέσως με την ανάρτησή τους στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή.

Τι λένε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ

Η ΟΛΜΕ ζήτησε να αποσυρθεί ο νόμος και η σχετική υπουργική απόφαση για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και να ξεκινήσει διάλογος από το μηδέν.

Η ομοσπονδία υπογραμμίζει ότι «η προσπάθεια εφαρμογής της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης αποσκοπεί στη μεταβίβαση της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και στην κατηγοριοποίηση και τον ταξικό διαχωρισμό της εκπαίδευσης, επιλογή η οποία θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει ότι στα “αξιολογημένα” σχολεία των χωρών όπου εφαρμόστηκε η αξιολόγηση, ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων αυξήθηκαν δραματικά».

Από την άλλη, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) απαντά με αποχή σε μεγάλο ποσοστό από την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, τονίζοντας ότι «ο αγώνας για την αποτροπή της εφαρμογής της αντιδραστικής αξιολόγησης που επιβάλλει η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας άρχισε, κλιμακώνεται και θα είναι νικηφόρος».

Ελλάδα

Πλεύρης: “Προσωπικό μου στοίχημα οι ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις” – Τι ζήτησε από τους λοιμωξιολόγους

Δημοσιεύθηκε

στις

«Προσωπικό του στοίχημα» χαρακτήρισε ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης την καταπολέμηση του φαινομένου των νοσοκομειακών λοιμώξεων, κατά τη διάρκεια συνάντησης γνωριμίας με τους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου Υγείας.

Ερωτώμενος σχετικά με το θέμα αυτό από τους δημοσιογράφους, με αφορμή την προσωπική του περιπέτεια το 2016, όταν νοσηλεύθηκε σε κρίσιμη κατάσταση χτυπημένος από νοσοκομειακό μικρόβιο μετά από χειρουργείο ρουτίνας, ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης τόνισε πως το πρόβλημα αυτό βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων του στο Υπουργείο Υγείας.

«Το θέμα των νοσοκομειακών λοιμώξεων είναι, σε προσωπικό επίπεδο, στο επίκεντρο. Είναι για μένα ένα πολύ μεγάλο προσωπικό στοίχημα. Γιατί μπορεί να έχουν περάσει από τότε πέντε χρόνια, αλλά άμα έχεις βιώσει την κατάσταση της διασωλήνωσης και μετά της σκηνής να είσαι ξύπνιος πια και να βλέπεις τους γύρω σου διασωληνωμένους, αντιλαμβάνεσαι ότι είσαι ο νεκρός χώρος μεταξύ της ζωής και του θανάτου. Προφανώς δεν μπορείς να σώσεις όλον τον κόσμο, αλλά δεν μπορεί να πεθαίνει κόσμος σε τέτοιο βαθμό από νοσοκομειακές λοιμώξεις», τόνισε ο Θάνος Πλεύρης.

Ο ίδιος εξήγησε ότι η Ελλάδα το 2018 ήταν η πρώτη χώρα σε νοσοκομειακές λοιμώξεις και αποδίδει το γεγονός όχι τόσο στην αντίσταση των μικροβίων στα αντιβιοτικά, αλλά και στην κακή τήρησης των κανόνων αντισηψίας συνολικά στα νοσοκομεία. «Εγώ ως ασθενής όσες φορές μπήκα, δεν είδα τους υγειονομικούς να αλλάζουν γάντια πριν πάνε από τον έναν ασθενή στον επόμενο, ούτε να βάζει αντισηπτικό», λέει από την εμπειρία του.

Θάνος Πλεύρης: Ζήτησε καταγραφή από τους λοιμωξιολόγους για τους θανάτους στις ΜΕΘ
Ερωτώμενος σχετικά με τα αυξημένα ποσοστά θανάτων από τον κορονοϊό στις ΜΕΘ, ο Θάνος Πλεύρης ζήτησε σε συνάντησή του με τους λοιμωξιολόγους λεπτομερή καταγραφή των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία της χώρας. Το θέμα, όπως είπε, δεν αφορά μόνο στον κορονοΪό, αλλά σε όλες τις βαριές παθήσεις, που χρήζουν νοσηλείας σε ΜΕΘ.

«To θέμα δεν αφορά τον κορονοϊό, αλλά όλες τις παθήσεις και όλους τους ασθενείς που έχουν νοσηλευτεί και έχουν κολλήσει τέτοιου είδους μικρόβια», τόνισε διευκρινιστικά προσθέτοντας: «Αφορά συνολικά τον κόσμο που πεθαίνει στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, στο πλαίσιο του ελέγχου των νοσοκομειακών λοιμώξεων. Ήδη έχω ζητήσει κάποιους ποιοτικούς δείκτες για το πόσοι θάνατοι σχετίζονται με νοσοκομειακές λοιμώξεις, ανεξάρτητα από την αρχική αιτία νοσηλείας και την αιτία θανάτου που έχει καταγραφεί», ανέφερε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ότι θα συμπεριλαμβάνονται και οι θάνατοι από Covid.

«Μπορεί ένας ασθενής να βρέθηκε διασωληνωμένος λόγω εμφράγματος και η αιτία θανάτου που έχει καταγραφεί να είναι το έμφραγμα που δεν αντιμετωπίστηκε. Ωστόσο, έχει για ‘μένα σημασία να γνωρίζω αν ο συγκεκριμένος ασθενής προσβλήθηκε μέσα στην εντατική από νοσοκομειακή λοίμωξη», διευκρίνισε.

www.newsit.gr

Περισσότερα

Ελλάδα

Πέντε SOS για την τρίτη δόση – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι άνω των 60 ετών πριν την κάνουν

Δημοσιεύθηκε

στις

Ανακοινώσεις αναμένονται σήμερα το απόγευμα κατά την τακτική ενημέρωση των συντακτών Υγείας σχετικά με την τρίτη δόση του εμβολίου κατά του κοροναϊού.

Συγκεκριμένα μετά το «πράσινο φως» της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας και η πρόεδρος Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών θα προβούν σε ανακοινώσεις για την χορήγηση τρίτης δόσης στα άτομα που διαμένουν σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων, σε άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών και στους υγειονομικούς.

Οπως εξήγησε μιλώντας χτες στον Ant1 ο κ. Θεμιστοκλέους, η τρίτη δόση του εμβολίου κατά του κοροναϊού θα αφορά άτομα με ένα συγκεκριμένο ηλικιακό όριο και πάνω και θα γίνουν «και ανακοινώσεις για τους υγειονομικούς και για κάποιες άλλες συγκεκριμένες κατηγορίες».

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Θεμιστοκλέους, «εκτός από τους ανοσοκατεσταλμένους που είναι σύντομο το χρονικό διάστημα, όλοι οι υπόλοιποι θα πρέπει να είναι από 6-8 μήνες αλλά θα υπάρξουν διευκρινίσεις».

Πόσο χρόνος θα πρέπει να έχει περάσει από την δεύτερη δόση
Ανάμεσα στη δεύτερη και τη τρίτη δόση θα πρέπει να έχει μεσολαβήσει ένα χρονικό διάστημα 6-8 μηνών.

Θα είναι υποχρεωτική;
Όπως έχουν αναφέρει και αρμόδια στελέχη του υπουργείου Υγείας, η αναμνηστική δόση του εμβολίου δεν θα είναι σε καμιά περίπτωση υποχρεωτική, αλλά θα υπάρχει απλά σύσταση.

Γιατί καλό θα ήταν να λάβουν τρίτη δόση οι άνω των 60 ετών
Κι ενώ η διεθνής επιστημονική κοινότητα δεν έχει κατασταλάξει πλήρως στο αν θα πρέπει να χορηγηθεί ακόμη η τρίτη δόση στον γενικό πληθυσμό, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την απόρριψη του FDA για χορήγηση της στον γενικό πληθυσμό, παρά μόνο σε ευπαθείς ομάδες και άτομα άνω των 65 ετών, τα τελευταία εξηγούν γιατί οι άνω των 60 ετών καλό θα ήταν να κάνουν την αναμνηστική δόση.

Σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα λοιπόν η ένταση των ανοσιακών απαντήσεων επηρεάζεται και από την ηλικία.

«Έχουμε ανακοινώσει ότι και οι άνω των 60 ετών θα χρειαστούν τρίτη δόση εμβολίου, διότι διάφορες εργαστηριακές μελέτες, αλλά και επιδημιολογικά στοιχεία καταδεικνύουν ότι όσο πιο μεγάλος σε ηλικία είναι κάποιος και όσο πιο μεγάλο διάστημα έχει περάσει από την δεύτερη δόση του, -τουλάχιστον ένα 6μηνο-τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να κολλήσει τον ιό», σημείωσε η Βάνα Παπαευαγγέλου, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι οι πιθανότητες είναι μικρές για να νοσήσει βαριά και να πεθάνει.

Στάση αναμονής για την χορήγηση τρίτης δόσης στον γενικό πληθυσμό
Ο αναπληρωτής καθηγητής πνευμονολογίας Αργύριος Τζουβελέκης εξήγησε τη σημασία της τρίτης δόσης σε ανοσοκατασταλμένους, άτομα άνω των 65 ετών και υγειονομικούς.

«Εμείς οι υγειονομικοί κάποια στιγμή λόγω του υψηλού φορτίου που δεχόμαστε θα πρέπει να κάνουμε μια τρίτη δόση η οποία έχει δείξει ότι είναι πολύ αποτελεσματική» είπε μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha.

Ο κ. Τζουβελέκης σημείωσε ωστόσο πως «αναμένουμε και νεότερα δεδομένα από μελέτες που θα βγουν σε περίπου δύο μήνες με το πολυδύναμο εμβόλιο της Pfizer το οποίο θα στοχεύει συγκεκριμένα τη μετάλλαξη Δέλτα».

Για τον καθηγητή «είναι προτιμότερο να περιμένουμε για τον γενικότερο πληθυσμό. Να μην χαραμίσουμε μια τρίτη δόση που μπορεί να αυξήσει και ενδεχόμενες μικροεπιπλοκές του εμβολίου γιατί η ανοσία μπορεί να διαρκέσει ως και ένα έτος».

Γιατί οι υγειονομικοί αποτελούν μία ξεχωριστή κατηγορία
Την ίδια ώρα ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην χορήγηση αναμνηστική δόσης στο υγειονομικό προσωπικό, καθώς όπως αναφέρουν μερικοί ειδικοί ήδη έχει καθυστερήσει η διαδικασία για τον συγκεκριμένο κλάδο.

Στους υγειονομικούς υπάρχει διαφορετική προσέγγιση, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Βάνα Παπαευαγγέλου, τονίζοντας ότι αποτελούν ξεχωριστή κατηγορία. Είναι αυτοί με ιστορικό έκθεσης στον ιό. Η διατήρηση της αποτελεσματικότητας του εμβολίου για την αποφυγή λοιμώξεων στο υγειονομικό προσωπικό είναι καθοριστικής σημασίας για την μετάδοση του ιού στο εργασιακό και οικογενειακό περιβάλλον, αλλά και για την αποφυγή αποδυνάμωσης του συστήματος υγείας που μπορεί να προκύψει εάν μεγάλος αριθμός υγειονομικών νοσήσει.

Ερωτηθείς από το ΑΠΕ-ΜΠΕ για την επέκταση χορήγησης τρίτης δόσης στον γενικό πληθυσμό η κ .Παπαευαγγέλου είπε ότι ακόμα υπάρχει σκεπτικισμός.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου είχε τονίσει στη «Ναυτεμπορική» πως οι υγειονομικοί θα έπρεπε να έχουν κάνει ήδη την Τρίτη δόση.

Ο κ. Εξαδάκτυλος τόνισε ότι «έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει ο εμβολιασμός με 3η δόση, το ζητάμε εδώ και καιρό. Η καθυστέρηση από τη Επιτροπή Εμβολιασμών δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί υπάρχει, δεν την καταλαβαίνουμε. Πρέπει τόσο σημαντικές αποφάσεις να λαμβάνονται άμεσα».

Περισσότερα

Ελλάδα

Mad Clip – Λύθηκε το μυστήριο με τον πανάκριβο σταυρό και το κινητό του – Που εντοπίστηκαν

Δημοσιεύθηκε

στις

Βρέθηκε τελικά ο σταυρός και το κινητό τηλέφωνο του Mad Clip, αντικείμενα που αναζητούσαν οι συγγενείς του.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο χρυσός σταυρός αξίας 10.000 ευρώ και το κινητό τηλέφωνο του τράπερ βρέθηκαν από τους πραγματογνώμονες που έχουν αναλάβει να ερευνήσουν την υπόθεση.

Οι ειδικοί εξετάζοντας σήμερα το μοιραίο αυτοκίνητο βρήκαν τα αντικείμενα του τράπερ.

Όπως αναφέρουν πηγές εντοπίστηκαν στις λαμαρίνες της Πόρσε σε μια σημείο που δεν μπορούσε να κανείς να τα δει.

www.in.gr

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα