Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

Πάτρα: Η αγαπημένη μας πόλη-Του Νίκου Γ. Σουγλέρη

Δημοσιεύθηκε

στις

Στην τελευταία επίσκεψή μου στην γενέθλια γη το μυαλό μου γυρνούσε στην επόμενη μέρα και στο μέλλον της αγαπημένης μας Πάτρας!
Και αυτό γιατί η πόλη είναι σε μια αρνητική πορεία αφού το τελευταίο μεγάλο έργο που έγινε είναι το νέο λιμάνι.

Ένα έργο ζωής που χρειάσθηκαν πολλά χρόνια και πολλές κυβερνήσεις για να γίνει, παρά τη μεγάλη σπουδαιότητά του εφόσον συνδέει την Ελλάδα με την Ιταλία και την Ευρώπη.
Σήμερα είναι σε εκκρεμότητα δύο ακόμα μεγάλα έργα, ο νέος ΧΥΤΑ και η παράδοση του έργου Πείρου – Παραπείρου για την υδροδότηση της πόλης. Παράλληλα δε, μικρότερα έργα διεκπεραίωνει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας βάζοντας μια “πινελιά” στην πρόοδο του τόπου με έργα ανάπλασης σε συνεργασία με τον Δήμο, ο οποίος θα μπορούσε να κάνει περισσότερα αφού η πόλη παρουσιάζει μια εικόνα, “εντός και εκτός” των τειχών, μιζέριας.
Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που έγιναν έργα, όπως πεζοδρομήσεις, διαμόρφωση πλατειών, ασφαλτοστρώσεις σε όλο το εύρος των δρόμων και όχι μεμονωμένα.
Πρόκειται για μια πονεμένη ιστορία καθώς οι συζητήσεις ξεκίνησαν εδώ και κάποιες δεκαετίες και όλα αυτά έχουν μείνει ακόμα στα χαρτιά. Εδώ θα έλεγα κομψά και ευγενικά όπως λέει και η παροιμία “ήμουν νιος και γέρασα”! Πολλά είχαν ακουστεί αλλά… στην πράξη μηδέν!
Είναι τυχεροί όμως οι Πατρινοί αφού η σημερινή κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Συγκοινωνιών Κώστας Καραμανλής έχει πάρει το “πράσινο” φως από τις Βρυξέλλες για την χρηματοδότηση του έργου της Εθνικής οδού Πατρών – Πύργου και αν (δεν αλλάξει κάτι δραματικά) όχι φέτος στις αρχές του 2022 θα αρχίσει η κατασκευή της ώστε να δώσει στην πόλη και στη Δυτική Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Πελοποννήσο την πλήρη βιομηχανική και εμπορική αξιοποίηση σε όλα τα επίπεδα. Κανείς όμως δεν γνωρίζει σε ποια φάση βρίσκεται η κατασκευή του νέου ΧΥΤΑ όπως και η λειτουργία του έργου Πείρου – Παραπείρου.
Είμαι βαθύτατα πεποισμένος ότι η Πάτρα, η Αχαΐα αλλά και ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα έχουν μεγάλες δυνατότητες να αλλάξουν όψη και να αποκτήσουν μια άλλη όμορφη πολιτιστική εικόνα αν γίνει και η σύνδεση με το τρένο μέχρι τον παλιό σταθμό. Η Περιφέρεια έχει δείξει δύο χρόνια τώρα στην πράξη τέτοια δείγματα γραφής με κάποιες ουσιαστικές παρεμβάσεις όπως η ανακατασκευή της εισόδου στην πόλη της παλιάς Εθνικής οδού από τα Μποζαΐτικα έως τον Νέο Δρόμο με αποτέλεσμα να έχει μια όμορφη εικόνα.
Επίσης, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν πολλά εγκαταλειμμένα οικόπεδα ώστε να γίνουν χώροι πρασίνου και αναψυχής αφού η Πάτρα έχει το μικρότερο ποσοστό σε πράσινο από όλες τις Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.
Αν αυτά τα μικρά και χρήσιμα έργα γίνονταν η πόλη θα απογειωνόταν αφού έχει τις αντικειμενικές προϋποθέσεις παρόλο που υπάρχουν “αόρατες” δυνάμεις που διαρκώς προσπαθούν να κρατήσουν την πόλη της καρδιάς μας εγκαταλειμμένη στην μιζέρια της.


Ροή ειδήσεων

Advertisement