Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2022
Connect with us

Πολιτισμός

«Κάποτε στο Βόσπορο»-Μια παράσταση για την Πόλη της καρδιάς μας στις 9 &10 Ιουλίου στο Εργοστάσιο Τέχνης

Δημοσιεύθηκε

στις

Ένα εξαιρετικό επιτελείο συντελεστών κι ένας δυνατός θίασος πρωταγωνιστών θα ζωντανέψουν την ιστορία των Ρωμιών της Κωνσταντινούπολης στα μισά του περασμένου αιώνα, ανακαλώντας μνήμες με σημείο αναφοράς τις μουσικές και τα τραγούδια μιας ολόκληρης εποχής.

Το κοινό και της Πάτρας θα έχει την ευκαιρία για πρώτη φορά να παρακολουθήσει έργο, με αφορμή τα γεγονότα του 1955, καθώς μέχρι σήμερα δεν είχε προϋπάρξει ανάλογη παράσταση ή ταινία.
Πρόκειται για το νέο έργο του Άκη Δήμου,( ένας από τους πιο σημαντικούς συγγραφείς της γενιάς του -«Απόψε Τρώμε στης Ιοκάστης», «…και Ιουλιέττα») «Κάποτε στο Βόσπορο» σε παραγωγή των Θεατρικών Επιχειρήσεων Τάγαρη, το οποίο σκιαγραφεί το μύθο και τη νοσταλγία της Πόλης της καρδιάς μας.
Εξήντα πέντε χρόνια μετά τον σκληρό Σεπτέμβριο του 1955, όταν το ελληνικό στοιχείο της Κωνσταντινούπολης βρέθηκε στο στόχαστρο των επίσημων τουρκικών αρχών, με συνέπεια την εξόντωσή του, το «Κάποτε στο Βόσπορο» ανατρέχει στην ιστορία των Ρωμιών της Κωνσταντινούπολης και του τραγικού διωγμού τους. Τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία υπογράφει η Σοφία Σπυράτου, η οποία ετοιμάζει μια μουσικοθεατρική παράσταση, όπου τα περίφημα γλέντια της Πόλης, εναλλάσσονται με την ποίηση και το δράμα του τόπου και του χρόνου.

Η ΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Οι ήρωες του έργου έρχονται αντιμέτωποι με το παρελθόν και το παρόν τους, κάτω από τις απειλές του τουρκικού κράτους, που θα οδηγήσουν τελικά στα τραγικά γεγονότα της 1955 και τον αφανισμό των Ελλήνων της Πόλης.
Οικογενειακά δράματα και πολιτικά παιχνίδια, μυστικά και ψέματα, αντιπαλότητες και χωρισμοί, έρωτες και φιλοδοξίες, γέλια και δάκρυα, στο φόντο μιας από τις τραγικότερες σελίδες της νεότερης ελληνικής ιστορίας που, σήμερα περισσότερο παρά ποτέ, οφείλουμε να γνωρίζουμε και να θυμόμαστε.
Πρόκειται για μια μουσικο-θεατρική παράσταση για τις ανοιχτές πληγές εκείνης της Πόλης και των ανθρώπων της.
Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Αντώνης Καφετζόπουλος, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Θεοφανία Παπαθωμά, Ρένος Ρώτας, Δημήτρης Πιατάς, Ευαγγελία Μουμούρη, Ελένη Καρακάση, Παρθένα Χοροζίδου, Νεφέλη Κουλούρη, Ντίνος Σπυρόπουλος, Χλόη Μάντζαρη.
Τραγουδάει ο Γιάννης Διονυσίου και χορεύουν οι Αντιγόνη Χρόνη, Νάνσυ Κατσαρού, Αλέξανδρος Κεϊβανάη, Γιούργκεν Κυριάκης.
Συγγραφέας: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία – χορογραφίες: Σοφία Σπυράτου
Σκηνικά – κοστούμια: Μανόλης Παντελιδάκης
Μουσική επιμέλεια – πρωτότυπη μουσική και τραγούδια: Νίκος Κυπουργός
Στίχοι Πρωτότυπων Τραγουδιών: Σταμάτης Δαγδελένης.
Video art (βασισμένο σε ντοκουμέντα της εποχής): Νίκος Σούλης
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλης
Φωτογράφοι: Γιώργος Καπλανίδης, Μαριλένα Αναστασιάδου
Οργάνωση Παραγωγής: Ντόρα Βαλσαμάκη
Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Τάγαρη
Ώρα έναρξης : 9.30 μ.μ.
Προπώληση εισιτηρίων : viva.gr & ΤΑΜΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ. Η διεξαγωγή όλων των εκδηλώσεων είναι ασφαλής, τηρώντας όλα τα νέα υγειονομικά μέτρα.

 

Πολιτισμός

Έργα με μεράκι και ψυχή! Ανοίγει σήμερα τις πύλες της στην «Αγορά Αργύρη» η ετήσια έκθεση των 400 μαθητών του Εικαστικού Εργαστηρίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Η ετήσια έκθεση ενηλίκων και παιδικών τμημάτων του Εικαστικού Εργαστηρίου Δήμου Πατρέων ξεκινά σήμερα στις 7.30 το βράδυ στο χώρο της «Αγοράς Αργύρη» όπου θα φιλοξενηθούν πάνω από χίλιες δημιουργίες 400 μαθητών του εργαστηρίου – παιδιών και ενηλίκων – από τα τμήματα ζωγραφικής, κεραμικής, κατασκευών, αγιογραφίας και Ιστορία της Τέχνης.

O επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να περιηγηθεί τόσο στα έργα των παιδικών τμημάτων όσο και των ενήλικων. Κοινός παρονομαστής για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες του Εικαστικού Εργαστηρίου, είναι η ενεργή εμπλοκή των μαθητών σε καλλιτεχνικές διεργασίες και η σύνδεσή τους με την εικαστική παράδοση.
Κ. ΓΕΡΟΠΑΝΑΓΙΩΤΗ: «Η ΤΕΧΝΗ ΒΟΗΘΑ ΤΟΝ ΝΟΥ»
Με αφορμή την πραγματοποίηση των εγκαινίων η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Κατερίνα Γεροπαναγιώτη παραχώρησε χθες το πρωί συνέντευξη Τύπου στην οποία τόνισε τα εξής: «Η Δημοτική Αρχή και ο Πολιτιστικός Οργανισμός καταβάλουν κάθε προσπάθεια προκειμένου τόσο στο εικαστικό εργαστήρι όσο και στους υπόλοιπους τομείς να συνεχιστεί η παραγωγή σημαντικού πολιτιστικού έργου.
Το έργο και η προσφορά των εκάστοτε εικαστικών καθηγητών του εργαστηρίου με αφιλοκερδή μορφή αλλά και με την στήριξη του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων, έχει επεκταθεί και σε δομές του Δήμου Πατρέων (Πάρκο Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων) αλλά και σε τρίτους φορείς (σχολείο β΄ ευκαιρίας σωφρονιστικά ιδρύματα φυλακές Αγ. Στεφάνου). Το εικαστικό εργαστήριο σε περιόδους που δε λειτούργησε σε εκπαιδευτικό επίπεδο λόγο της δύσκολης εποχής της πανδημίας που δεν άφησε ανεπηρέαστη καμιά πτυχή της ζωής μας, έθεσε και ακόμα θέτει σε δοκιμασία όλους μας, αλλά και όλα όσα θεωρούσαμε ως δεδομένα, είχε πλούσιες δράσεις παρέμεινε ενεργό έδωσε το στίγμα του με διάφορους τρόπους θέλοντας να τονίσει ότι η τέχνη είναι αυτή που βοηθάει το νου να ξεπερνά άσχημες καταστάσεις και λειτουργεί σαν καταλυτικός παράγοντας στα προβλήματά μας».
ΚΑΙ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Επίσης, η κα Γεροπαναγιώτη ανέφερε πως το εικαστικό εργαστήριο πρόσφερε πλούσιες δράσεις δείχνοντας και τον κοινωνικό του χαρακτήρα όπως :
• Διακόσμησε με πίνακες ζωγραφικής και κεραμικά κέντρα αστέγων,
• Για την προετοιμασία των Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων, είχε την επιμέλεια κατασκευής χριστουγεννιάτικων αναμνηστικών τα οποία και δόθηκαν σε δομές του Κοινωνικού Οργανισμού (Βοήθεια στο Σπίτι, Κοινωνικό Παντοπωλείο, Συσσίτια), αλλά και χριστουγεννιάτικων διακοσμητικών που τοποθετήθηκαν στα νοσοκομεία και της πλατείες της πόλης,
• Επιμελήθηκε και πρόσφερε φιλοτεχνημένα δώρα στους μαθητές και διδάσκοντες του κοινωνικού φροντιστηρίου,
• Κατασκεύασε τα βραβεία του κρυμμένου θησαυρού (μάσκες, αναμνηστικά),
• Επιμελήθηκε διαδικτυακά βίντεο κατασκευής καρναβαλικής μάσκας,
• Πρόσφερε διαδικτυακά σεμινάρια σε δασκάλους και νηπιαγωγούς κατασκευής μάσκας,
«Στόχος μας είναι τόσο οι εικαστικές τέχνες όσο και ότι άλλο είναι στην κατηγορία της καλλιτεχνικής παιδείας, να χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό σε μόνιμη βάση, καθώς κάθε οικογένεια έχει το δικαίωμα της πρόσβασης, δεδομένου ότι ο πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια», κατέληξε η κα Γεροπαναγιώτη.
Στη συνέντευξη παραβρέθηκε επίσης, η υπεύθυνη του εικαστικού τμήματος Μαρία Μανεσιώτη και οι εικαστικοί Μαρία Κανελλοπούλου, Πέτρος Λαμπρινάκος και Παναγιώτης Φερεντίνος.

Περισσότερα

Πολιτισμός

Ιωάννης Καποδίστριας, Δόξα και Μοναξιά-Στις 2 και 3 Οκτωβρίου στο «Απόλλων» από το θέατρο Ελλήνων Γενεύης σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Δημοσιεύθηκε

στις

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας θα φιλοξενήσει στις 2 και 3 Οκτωβρίου το έργο «Ιωάννης
Καποδίστριας, δόξα και μοναξιά», από το θέατρο Ελλήνων Γενεύης, στο Δημοτικό
Θέατρο Απόλλων.

Πρόκειται για ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο, το οποίο γράφτηκε επ’ ευκαιρία των
εορταστικών εκδηλώσεων των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση και
παρουσιάστηκε αρχικά στην Ελβετία (Γενεύη, Λωζάννη, Φριβούργο).
Το Θέατρο Ελλήνων Γενεύης www.theatregrec.ch ιδρύθηκε το 1994 από τον
επαγγελματία ηθοποιό, μαθητή του μεγάλου Κάρολου Κουν, Γιώργο Σταγκάκη, ο οποίος επί σειρά ετών δίδαξε, εμψύχωσε την ομάδα και σκηνοθέτησε τα περισσότερα έργα και εκδηλώσεις. Στα 28 χρόνια από την ίδρυσή του, ο θίασος έχει στο ενεργητικό του πέντε τραγωδίες, επτά θεατρικά έργα του σύγχρονου ρεπερτορίου, και εννέα ποιητικές μουσικο-θεατρικές βραδιές. Μέσα από τις ποικίλες δραστηριότητες της ομάδας, προβάλλεται η ελληνική γλώσσα, η ιστορία, η λογοτεχνία και κυρίως η ελληνική θεατρική παράδοση. Aυτή η δραστηριότητα πηγάζει από μία αγάπη για το θέατρο, είναι μία καλλιτεχνική ενασχόληση και έχει επίσης ένα σαφές ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Είναι όμως και ένα νήμα, μία γέφυρα που συνδέει τον απόδημο Ελληνισμό με την χώρα και τον πολιτισμό του.
Συγγραφέας και σκηνοθέτις του ιστορικού έργου που παρουσιάζουμε τώρα, είναι η Ιωάννα Παπανδροπούλου Berthoud, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Γενεύης κι
επίτιμη διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών, η οποία προέρχεται από παλαιά πατρινή οικογένεια με καταγωγή από τη Δημητσάνα, και είναι εγγονή του Ιωάννη
Παπανδρόπουλου, ιδρυτού, το 1894, του « Νεολόγου Πατρών».
Στόχος της συγγραφέως, η οποία είναι από πολλά χρόνια ενεργό μέλος του Θεάτρου
Ελλήνων Γενεύης, ήταν να αναδείξει το ρόλο του Καποδίστρια στην ευρωπαϊκή
διπλωματία του 19ου αιώνα, την δράση του για την ανεξαρτησία και την διαρκή
ουδετερότητα της Ελβετίας, καθώς και την αποτελεσματική συμβολή του στον Αγώνα
των Ελλήνων κατά του οθωμανικού ζυγού και την μετέπειτα επανίδρυση του ελληνικού κράτους.
ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο είναι αποτέλεσμα λεπτομερούς έρευνας και δραματουργικής επεξεργασίας πάνω σε ιστορικές πηγές: επιστολές, αυτοβιογραφίες, ποιητικά εμβόλιμα του Ύμνου εις την Ελευθερίαν του Διονυσίου Σολωμού, αυθεντικές συζητήσεις του
Καποδίστρια με προσωπικότητες όπως ο τσάρος Αλέξανδρος Α’, η πριγκίπισσα
Ρωξάνδρα Στούρτζα, ο Μέττερνιχ, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο φιλέλληνας Ελβετός
τραπεζίτης Ιωάννης Γαβριήλ Εϋνάρδος, κ ά. Κατά συνέπεια, το έργο είναι διαπολιτισμικό και δίγλωσσο, αλλά και εύκολο να κατανοηθεί από το ελληνόφωνο κοινό, καθότι στα σημεία όπου υπάρχουν γαλλικοί διάλογοι, αυτοί συνοδεύονται από την ταυτόχρονη μετάφραση και προβολή τους σε υπέρτιτλους στην ελληνική γλώσσα.
Είκοσι ηθοποιοί, Έλληνες και Ελβετοί, άνδρες και γυναίκες διαφόρων ηλικιών κι
επαγγελμάτων, αναβιώνουν τις διεθνείς συναναστροφές και την πολύπλευρη
προσωπικότητα του Καποδίστρια, από το 1811 όπου, απλός ακόλουθος της ρωσικής
Πρεσβείας στη Βιέννη, εκθέτει τις εθνικές του ανησυχίες και βλέψεις στον Άνθιμο Γαζή, Αρχιμανδρίτη της ελληνικής παροικίας στη Βιέννη, μέχρι την αφήγηση της τραγικής δολοφονίας του το 1831: συνολικά 20 χρόνια αέναου αγώνα του Μεγάλου Κερκυραίου.
Τον επιβλητικό ρόλο του Καποδίστρια υποδύεται ο Δημήτρης Δημητριάδης, αρχιτέκτων στην πόλη της Γενεύης και πρόεδρος του Θεάτρου Ελλήνων Γενεύης, με πολυετή θεατρική εμπειρία.
Πέρα από την ιστορική του διάσταση, μακριά από κάθε πρόθεση φαντασιακής μυθοπλασίας, αν το έργο συγκινεί, είναι γιατί είναι όντως συγκλονιστική αυτή η μοναδική και συχνά μοναχική πορεία ενός ανθρώπου με το πρώιμο όραμα δημιουργίας, εκ του μηδενός, κράτους για την πατρίδα του. Το έργο Ιωάννης Καποδίστριας, δόξα και μοναξιά – και ιδιαίτερα η επί σκηνής ενσάρκωσή του από τον ελληνο-ελβετικό θίασο, ο οποίος πλησιάζει τα 30 χρόνια από την ίδρυσή του – έχει επιπλέον και μια παιδαγωγική διάσταση, μέσα από την ψυχαγωγία αλλά και τον αναστοχασμό, τον οποίο φιλοδοξεί να προκαλέσει στους θεατές και ακροατές του.
ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Οι παραστάσεις θα δοθούν την Κυριακή 2 Οκτωβρίου στις 20.00 και τη Δευτέρα 3/10 στις 21:00. Η διάρκεια του έργου είναι δύο ώρες (με ένα διάλειμμα 20’). Η είσοδος είναι ελεύθερη. Πληροφορίες στο ταμείο του θεάτρου Απόλλων –Tηλ.2610273613
Κρατήσεις θέσεων στο www.ticketservices.gr ( από Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου).

Περισσότερα

Πολιτισμός

Γούντι Άλεν: Αποσύρεται από τη σκηνοθεσία και ασχολείται με τη συγγραφή

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο Γούντι Άλεν φαίνεται ότι πήρε μεγάλες και σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον της καλλιτεχνικής διαδρομής του. Σε συνέντευξη που έδωσε στην ισπανική εφημερίδα La Vanguardia ανακοίνωσε πως αποσύρεται από τον κινηματογράφο, μετά την προβολή της επόμενης ταινίας του Wasp 22, για να αφιερωθεί στη συγγραφή.

Ο 86χρονος σκηνοθέτης με ταινίες ορόσημα στην έβδομη τέχνης, ξεκινά την παραγωγή της νέας του ταινίας αυτόν τον μήνα.

Το 50ο φιλμ του σκηνοθέτη, θα γυριστεί στο Παρίσι και σχεδόν εξ ολοκλήρου στα γαλλικά, με πρωταγωνίστρια την Ιζαμπέλ Ιπέρ.

«Θα είναι παρόμοιο με το Match Point. Συναρπαστικό, δραματικό και καταχθόνιο» ανέφερε για το νέο του «παιδί» στην ισπανική εφημερίδα και ίσως είναι όλα όσα ξέρουμε για την ταινία καθώς μέχρι στιγμής δεν έχουν αποκαλυφθεί λεπτομέρειες της πλοκής και του σεναρίου.

Συζητώντας για τη «συνταξιοδότησή» του, ο Άλεν σημειώνει:

«Η ιδέα μου, κατ’αρχήν, είναι να μην κάνω άλλες ταινίες και να εστιάσω στη συγγραφή» τόνισε στην ισπανική εφημερίδα, προσθέτοντας πως το επόμενο πόνημά του θα είναι ένα μυθιστόρημα.

«Φαντάζομαι πως (το μυθιστόρημα) θα έχει πολύ χιούμορ γιατί αυτό που έρχεται πηγαία. Όμως, αν είχα κάποια πολύ σοβαρή ιδέα, δε θα δίσταζα να κάνω ό,τι έκανα και σε κάποιες από τις ταινίες μου» σημειώνει.

Ο σκηνοθέτης με τις 16 υποψηφιότητες για Όσκαρ
Ο Γούντι Άλεν μετρά αριθμό-ρεκόρ συνολικά 16 υποψηφιοτήτων καλύτερης ταινίας στα Όσκαρ.

Έχει κερδίσει τέσσερα Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και εκείνο του καλύτερου σκηνοθέτη για τον Νευρικό Εραστή του 1977.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Άλεν είχε παραδεχτεί πως δεν βρίσκει τη σκηνοθεσία «συναρπαστική» πλέον.

«Η πολλή έξαψη έχει φύγει» είχε αναφέρει, προσθέτοντας:

« Τώρα κάνεις μια ταινία και περνάς δυο εβδομάδες σε ένα σπίτι γυρισμάτων και μετά η ταινία γίνεται streaming ή πληρώνεται ανά προβολή. Δεν είναι το ίδιο, δεν μου είναι τόσο διασκεδαστικό».

in.gr

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα