Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πάτρα: Τραυματισμός κοπέλας στην Τριών Ναυάρχων

Δημοσιεύθηκε

στις

Συναγερμός σήμανε το πρωί της Τετάρτης στην Τριών Ναυάρχων.

Σύμφωνα με πληροφορίες κοπέλα τραυματίστηκε και βρέθηκε στο οδόστρωμα στο ύψος της Κορίνθου. Στο σημείο βρέθηκε σταθμός του ΕΚΑΒ διασώστες του οποίου έδωσαν τις πρώτες βοήθειες στην νεαρή.

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Το αστυνομικό δελτίο της ημέρας (2/10)

Δημοσιεύθηκε

στις

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΧΑΙΑΣ

Συνελήφθησαν, σήμερα τα ξημερώματα στην Πάτρα, από αστυνομικούς της
Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πατρών, δύο ημεδαποί άνδρες, διότι σε αστυνομικό
έλεγχο, που του διενεργήθηκε, βρέθηκαν στην κατοχή τους και κατασχέθηκαν
έξι συσκευασίες που περιείχαν 6,7 γραμμάρια κάνναβης.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

Συνελήφθη, χθες το μεσημέρι, στο Αγρίνιο, από αστυνομικούς της
Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αγρινίου, ένας ημεδαπός άνδρας, διότι σε
αστυνομικό έλεγχο που του διενεργήθηκε, διαπιστώθηκε ότι εκκρεμούσε σε
βάρος του καταδικαστική απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου
Αγρινίου, με την οποία του επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης, τριών μηνών για
παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Το Ταγκό της Πάτρας»- Απόψε η χοροθεατρική παράσταση από την «Περί Χορού Εμμέλεια»

Δημοσιεύθηκε

στις

Η «Περί Χορού Εμμέλεια» παρουσιάζει την χοροθεατρική παράσταση «Το Ταγκό της Πάτρας» σήμερα στις 20:30, στο θέατρο Όροφως (Όθωνος Αμαλίας 115).

Η χοροθεατρική παράσταση (η 7η κατά σειρά)  «Το Ταγκό της Πάτρας» είναι μια φανταστική κοινωνική ιστορία, που υφαίνεται μέσα στον χωροχρόνο της Ιστορίας. Μέσα από ένα φανταστικό ταξίδι στο παρελθόν, ζωντανεύουν εποχές ακμής και παρακμής. Μια ιστορία αγάπης που ξεκινά το 1920 ανθίζει και πάλι το 1980 κρατώντας ενωμένο το παρελθόν με το παρόν. O δεσμός είναι το Ταγκό και όλα στροβιλίζονται στο ρυθμό του! Στρώμα πάνω στο στρώμα αποτίθεται ο χρόνος κι εμείς βάζουμε ένα λιθαράκι μνήμης και μικρούς προβληματισμούς σαν φόρο τιμής στην πόλη της καρδιάς μας, που από της ιδρύσεώς της υπήρξε πάντα μια πολυπολιτισμική πρωτεύουσα. Μια βουτιά στο παρελθόν λοιπον μέσα από την εκφραστικότητα του Τάνγκο, την τόσο πλούσια σε αισθήσεις και αισθήματα, γιατί αυτός ο χορός της ταιριάζει!

Οι χορογραφίες είναι των Ανδρέα Παυλόπουλου, Σταύρου Κουτουλογένη, Γιώτας Βλάχου και Αμιδέας Πουρνάρα, ενώ τα κείμενα και η σκηνοθεσία της Nόπης Γραικούση.

Εισιτήρια των 12€ θα διατίθενται  στην είσοδο του θεάτρου πριν την παράσταση.

Για κρατήσεις θέσεων/πληροφορίες: 694 471 2985.

 

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

16 προτάσεις για επανασχεδιασμό

Εκτενής μελέτη για το σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ) στην Ελλάδα

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Μια ομάδα ερευνητών, υπό τον συντονισμό του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιώς Μιλτιάδη Νεκτάριου, εκπόνησε μια εκτενή μελέτη για το σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ) στην Ελλάδα.

Η έρευνα αναλύει το σύστημα ΕΕΚ που λειτουργεί στη δική μας χώρα, αναλύει και τα συστήματα που διαθέτουν τέσσερις άλλες χώρες, επισημαίνει τα προβλήματα και τις αστοχίες και προτείνει μια σειρά από 16 λύσεις για την καλύτερη αντιμετώπισή τους.

  • Ο ρόλος της ΕΕΚ είναι να προετοιμάζει τους μαθητές κατευθείαν για την αγορά εργασίας, αντίθετα με τη γενική παιδεία, που τους προετοιμάζει για την ανώτερη εκπαίδευση. Ως εκ τούτου, η ΕΕΚ έχει διεθνώς κάποιες βασικές διαφορές ως εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Την ΕΕΚ την παρέχει το κράτος, βεβαίως (διάφορα υπουργεία -όχι μόνο το Παιδείας), αλλά και κοινωνικοί εταίροι και, φυσικά, οι επιχειρήσεις. Η δημόσια τεχνική κατάρτιση μπορεί να γίνεται από διάφορες εκπαιδευτικές δομές: σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επαγγελματικές σχολές, μεταδευτεροβάθμιες δομές (που περιλαμβάνουν και τα κέντρα διά βίου μάθησης), ινστιτούτα αλλά και δομές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Ο σκοπός ενός σύγχρονου συστήματος κατάρτισης είναι να προσφέρει υψηλού επιπέδου εξειδικευμένα προγράμματα, όσο πιο κοντά στην ηλικία εισόδου των νέων στην αγορά εργασίας.
  • Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, το κόστος της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι κατά κανόνα μεγαλύτερο από ό,τι της γενικής παιδείας. Οι τάξεις είναι μικρότερες, χρειάζονται περισσότερα εργαστήρια και εργαστηριακός εξοπλισμός, αλλά και εξειδικευμένοι εκπαιδευτές. Στη Γερμανία κάθε μαθητής ή μαθήτρια της τεχνικής εκπαίδευσης κοστίζει 10.800 ετησίως -σχεδόν τα διπλάσια από τον μέσο φοιτητή ή φοιτήτρια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Η χρηματοδότηση αυτών των προγραμμάτων γίνεται εν μέρει από τα κράτη (με τη μορφή απευθείας χρηματοδότησης ή επιδοτήσεων και κινήτρων από τις επιχειρήσεις) και από τις ίδιες τις επιχειρήσεις (είτε απευθείας, είτε μέσω συλλογικών Ταμείων) που με αυτό τον τρόπο επενδύουν στην εξασφάλιση του καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού που χρειάζονται.
  • Πολύ σημαντικό κομμάτι των προγραμμάτων τεχνικής εκπαίδευσης είναι τα επονομαζόμενα “επαγγελματικά περιγράμματα”.

Στην Ελλάδα ο ΕΟΠΠΕΠ έχει πιστοποιήσει 204 περιγράμματα (καταγράφονται στο Παράρτημα 4 της έρευνας) τα οποία ωστόσο κρίνονται από τους ερευνητές αρκετά παρωχημένα και χρειάζονται διαρκή επικαιροποίηση.

  • Πολύ σημαντικό, δε, είναι το θέμα της πιστοποίησης της αντικειμενικής εξακρίβωσης, δηλαδή, ότι οι μαθητευόμενοι έχουν όντως λάβει τις δεξιότητες και τις γνώσεις που χρειάζονται για να εξασκήσουν ένα επάγγελμα.

Υπάρχουν, δε, πανευρωπαϊκά πρότυπα για τη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης κατάρτισης (ένα πλαίσιο που ονομάζεται EQAVET) τα οποία υιοθετούν οι επιμέρους χώρες και υλοποιούν μέσω των εγχώριων αρμόδιων οργανισμών (στην Ελλάδα ο ΕΟΠΠΕΠ).

Στις περισσότερες χώρες της νότιας Ευρώπης -και στην Ελλάδα- η τεχνική κατάρτιση προσφέρεται κυρίως σε σχολικές δομές.

Στην Ελλάδα η ΕΕΚ περιλαμβάνει τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), τις Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ (ΕΠΑΣ), τις Επαγγελματικές Σχολές του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (επίσης ΕΠΑΣ), αλλά και άλλες δομές όπως τα Μεταλυκειακά Έτη – Τάξεις Μαθητείας και τα ΙΕΚ. Από το 2020 το “Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης” ορίζει και περιγράφει όλες τις δομές που προσφέρουν ΕΕΚ στην Ελλάδα. Στο Κεφάλαιο 9 υπάρχει μια πλήρης χαρτογράφηση του πώς λειτουργεί το σύστημα.

Και τι γίνεται μετά την αποφοίτηση από όλες αυτές τις σχολές; Σε κάποιες περιπτώσεις, οι απόφοιτοι προχωρούν σε περαιτέρω σπουδές, συνήθως σε ΑΕΙ. Σε άλλες αποκτούν πιστοποίηση μέσω των εξετάσεων του ΕΟΠΠΕΠ και έτσι και το δικαίωμα άσκησης του συγκεκριμένου επαγγέλματος. Στη θεωρία, τουλάχιστον. Στην πράξη φαίνεται ότι το σύστημα δεν δημιουργεί τις στρατιές καταρτισμένων νέων που χρειάζεται η αγορά.

Οι ερευνητές, αναλύοντας δεδομένα από το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, εξέτασαν το αν 30.885 μαθητές που αποφοίτησαν στο διάστημα 2015-2020 είτε από Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑΛ, είτε από ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ, είτε από ΙΕΚ, είτε από ΣΕΚ (σχολές επαγγελματικής κατάρτισης -έχουν καταργηθεί πλέον) εργάζονταν 6, 12 και 18 μήνες μετά την ολοκλήρωση της φοίτησής τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι έξι μήνες μετά, μόνο το 23% των αποφοίτων αυτών των δομών εργάζονταν.

Οι ερευνητές παρουσιάζουν μια σειρά από 16 προτάσεις για τον επανασχεδιασμό της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

1: Αποκέντρωση των δομών διακυβέρνησης της ΕΕΚ.

2: Αξιολόγηση και κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας, ώστε η ΕΕΚ να ρυθμίζεται από ενιαίο θεσμικό πλαίσιο.

3: Αύξηση των οικονομικών πόρων που επενδύονται στην ΕΕΚ.

4: Αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών στην υποχρεωτική εκπαίδευση.

5: Αναβάθμιση των σπουδών ΕΕΚ, αύξηση της ελκυστικότητας και της κοινωνικής αποδοχής της και ανατροπή των υφιστάμενων στερεοτύπων.

6: Δημιουργία ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού της ΕΕΚ και εκσυγχρονισμός του τομέα.

7: Μείωση της σχολικής διαρροής με την εφαρμογή πολιτικών πρόληψης, παρέμβασης και αποκατάστασης.

8: Ίση συμμετοχή των δύο φύλων στην ΕΕΚ με εξειδικευμένο τμήμα παρέμβασης που θα απευθύνεται σε κορίτσια.

9: Επανασχεδιασμός και επέκταση του θεσμού της μαθητείας.

10: Επανεξέταση της λειτουργίας του θεσμού του “Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας”.

11: Αναπροσαρμογή των κριτηρίων πρόσληψης και συνεχής επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού για τα μαθήματα ειδικότητας.

12: Επανασχεδιασμός Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ).

13: Σχεδιασμός και εφαρμογή εξειδικευμένων πολιτικών για την αύξηση της απασχόλησης των νέων 20-24 ετών.

14: Επανασχεδιασμός της λειτουργίας των ΕΠΑΛ.

15: Προσδιορισμός των ειδικοτήτων της ΕΕΚ ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, τη γεωγραφική κατανομή κ.ά.

16: Επανεξέταση της αντιστοίχισης των εκπαιδευτικών διαδρομών ΕΕΚ με την εφαρμογή των οριζόμενων κριτηρίων στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων.

 

 

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα