Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021
Connect with us

Υγεία

Βραδινά σνακ που επηρεάζουν τον ύπνο και το σώμα μας- Ποια πρέπει να αποφεύγονται

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Είναι νύχτα. Η ώρα του βραδινού φαγητού έχει περάσει προ πολλού και σε λίγο θα πάτε για ύπνο. Τι μπορείτε να φάτε; Υπάρχει κάποιο σνακ κατάλληλο για τις μεγάλες ώρες της ημέρας;

Η επιλογή που θα κάνετε είναι πολύ σημαντική, απαντά μία Αμερικανίδα διαιτολόγος. Το σνακ που θα τσιμπολογήσετε αργά το βράδυ μπορεί να αυξήσει το σωματικό βάρος και να εμποδίσει τον ύπνο σας. Κανείς δεν θέλει να έχει τέτοιου είδους συνέπειες, από ένα στιγμιαίο λάθος – ή και δύο.

«Η διατροφή, το σωματικό βάρος και ο ύπνος είναι αλληλένδετα», υποστηρίζει η διαιτολόγος Dr. Julia Zumpano, από την Cleveland Clinic στο Οχάιο.

«Η υγιεινή διατροφή βελτιώνει την ποιότητα και τη διάρκεια του ύπνου. Ο καλός ύπνος βελτιώνει την ποιότητα της διατροφής, γιατί καταστέλλει τις ορμόνες της πείνας. Και τα δύο είναι απαραίτητα για υγιές σωματικό βάρος. Αυτό με τη σειρά του είναι σημαντικό για καλό ύπνο, π.χ. για την πρόληψη της υπνικής άπνοιας», εξηγεί.

Τι πρέπει να προσέχετε, λοιπόν, όταν διαλέγετε το νυχτερινό σας σνακ; «Κατ’ αρχήν, το λόγο για τον οποίο θέλετε να φάτε», απαντά η ειδικός. «Το ότι βαριέστε μπροστά στην τηλεόραση, δεν είναι επαρκής λόγος για να φάτε κάτι».

Ιδανικά, πρέπει να σταματάτε το φαγητό μεταξύ 6 και 8 το απόγευμα, προσθέτει. Ο οργανισμός χρειάζεται αρκετές ώρες χωρίς φαγητό για να λειτουργεί ομαλά. Επομένως, αν δεν πεινάτε στ’ αλήθεια, πιείτε ένα ποτήρι νερό και μην φάτε τίποτα. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αποφύγετε τα εξής:

 

ΤΑ ΣΝΑΚ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ

Ένα από τα χειρότερα σνακ για τη νύχτα είναι τα δημητριακά πρωινού με γάλα, υποστηρίζει η Dr. Zumpano. Αν αρχίσετε να τρώτε, δύσκολα θα περιορισθείτε σε μικρή ποσότητα.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Όπως εξηγεί, τα δημητριακά πρωινού είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, ιδίως όταν περιέχουν ζάχαρη. Δυστυχώς, η συντριπτική πλειονότητα των ειδών που διατίθενται στο εμπόριο, περιέχουν ζάχαρη, ακόμα και τα ολικής αλέσεως.

Αν λοιπόν φάτε ένα μπολ δημητριακά με ένα ποτήρι αγελαδινό γάλα, θα καταναλώσετε 8 γραμμάρια πρωτεϊνών και τουλάχιστον 12 γραμμάρια υδατάνθρακες. Αν μάλιστα το γάλα είναι πλήρες, θα καταναλώσετε και έξτρα θερμίδες από το λίπος.

Αν θέλετε οπωσδήποτε δημητριακά με γάλα το βράδυ, να διαλέγετε είδη με την ελάχιστη δυνατή ζάχαρη και πολλές φυτικές (διαιτητικές) ίνες, συνιστά η Dr. Zumpano. Να τα συνδυάζετε με λίγων λιπαρών ή άπαχο γάλα.

Εναλλακτικά, δοκιμάστε κάποιο αντίστοιχο ρόφημα (π.χ. καρύδας, σόγιας, αμυγδάλου, βρώμης κ.λπ.) χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

ΤΑ ΑΛΜΥΡΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΛΙΠΑΡΑ ΚΑΙ ΑΜΥΛΟ

Πατατάκια, τορτίγιες με ντιπ και άλλα πρόχειρα σνακ μοιάζουν ιδανικά μπροστά στην τηλεόραση. Από θρεπτικής απόψεως, όμως, είναι εντελώς ακατάλληλα. Περιέχουν πάρα πολλές θερμίδες και, συνήθως, λιπαρά και ανοίγουν την όρεξη.

 

Το χειρότερο, μάλιστα, είναι ότι ύστερα μπορεί να νιώθετε ασίγαστη λαχτάρα να φάτε και κάτι γλυκό, προειδοποιεί η ειδικός.

ΔΙΕΓΕΙΡΟΥΝ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ

Το σνακ που θα φάτε το βράδυ πρέπει επίσης να ηρεμεί τον οργανισμό, για να τον προετοιμάζει για ύπνο. Επομένως, πρέπει να αποφύγετε οτιδήποτε περιέχει:

-Ζάχαρη

-Καφεΐνη.

-Αλκοόλ.

Στις κατηγορίες αυτές ανήκουν μπισκότα, καραμέλες, σοκολάτες και κάθε είδους γλύκισμα. Η επεξεργασμένη ζάχαρη που περιέχουν μειώνει τα επίπεδα σεροτονίνης και εμποδίζει τον ύπνο.

Επιπλέον, καφές, τσάι, ισοτονικά ροφήματα, γάλα με σοκολάτα, αλκοολούχα ποτά και κοκτέιλ θα σας εμποδίσουν:

-Να αποκοιμηθείτε.

-Να μην ξυπνήσετε στη μέση της νύχτας.

-Να κοιμηθείτε βαθιά.

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ

Τι σημαίνουν πρακτικά τα ανωτέρω; Αν θέλετε οπωσδήποτε να φάτε κάτι μέσα στη μαύρη νύχτα, δοκιμάστε μικρή ποσότητα από ανάλατους ξηρούς καρπούς (π.χ. μια χούφτα καρύδια ή ανάλατα φιστίκια). Ή ένα γιαούρτι λίγων λιπαρών, με λίγα φρέσκα φρούτα (κατά προτίμηση μούρα, μύρτιλα ή κεράσια με όξινη γεύση).

 

Δοκιμάστε επίσης ένα κράκερ ολικής αλέσεως (χωρίς προσθήκη ζάχαρης) με λίγο τυρί λίγων λιπαρών. Ή συνδυάστε λίγων λιπαρών (ή άπαχο) γιαούρτι με ένα κράκερ ολικής (χωρίς ζάχαρη) και λίγο μήλο.

Μία άλλη επιλογή θα ήταν το ανάλατο ποπ κορν, χωρίς προσθήκη βουτύρου. Να αγοράζετε ποπ κορν σε ατομική συσκευασία, για να διατηρείτε τον έλεγχο της ποσότητας που θα καταναλώσετε.

Αν τέλος θέλετε να φάτε κάτι χωρίς θερμίδες, δοκιμάστε ζελέ με γεύση φρούτων χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Δεν θα σας χορτάσει, ούτε περιέχει θρεπτικά συστατικά, αλλά θα «ξεγελάσει» την πείνα σας χωρίς να επιβαρύνει τον οργανισμό σας με θερμίδες.

 

Ελλάδα

Κορονοϊός: Συναγερμός στον ΕΟΔΥ – Περισσότερα από 3.500 κρούσματα σήμερα, αναμένεται έκρηξη εντός της εβδομάδας

Δημοσιεύθηκε

στις

Κορονοϊός: Σημαντική αύξηση κρουσμάτων αναμένεται σήμερα Τρίτη (19/10/2021), καθώς σύμφωνα με πληροφορίες , οι νέες μολύνσεις πιθανότατα θα ξεπεράσουν τις 3.500, με τους ειδικούς να βλέπουν αύξηση στις 4.000 έως το τέλος της εβδομάδας.

Υπενθυμίζεται ότι χθες, τα κρούσματα ήταν πάνω από 3.100.

Σημειώνεται ότι σήμερα συνεδριάζει η Επιτροπή Επιδημιολόγων για να σταθμίσει τα δεδομένα ανά περιοχή, ενώ αύριο οι λοιμωξιολόγοι θα αναλύσουν τους επιδημιολογικούς δείκτες των τελευταίων ημερών και θα αξιολογήσουν την επίδραση των τελευταίων μέτρων που επιβλήθηκαν αναφορικά με τους εμβολιασμένους και τους μη εμβολιασμένους.

Επί τάπητος θα τεθούν νέες παρεμβάσεις που θα αφορούν τις περιοχές με αυξημένο ιικό φορτίο και πιθανότατα να αποφασιστεί η χρήση διπλής μάσκας στα ΜΜΜ, η χρήση μάσκας για εμβολιασμένους και μη εμβολιασμένους στους εξωτερικούς χώρους, ενώ μελετάται να απαγορευθούν οι εκδηλώσεις και οι συναθροίσεις.

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ – ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ: ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟ 5.000 ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ, ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΜΕ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ

Ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, τόνισε πως πρέπει και οι νέοι να εμβολιαστούν γρήγορα.

Επεσήμανε, επίσης, πως και οι γονείς πρέπει να πάνε τα παιδιά τους να εμβολιαστούν.

«Ακόμα η πανδημία κινείται. Πρέπει να δράσουμε όπως μπορούμε», ξεκαθάρισε, ενώ ανέφερε ότι αναμένεται σημαντική αύξηση των κρουσμάτων, με τα μέτρα που ισχύουν τώρα.

«Μέσα στο Νοέμβριο θα φτάσουμε 5.000 κρούσματα την ημέρα, αν δεν πάρουμε νέα μέτρα», τόνισε ο καθηγητής.

Ωστόσο, εκτίμησε ότι τα νούμερα αυτά δεν θα ισχύσουν, γιατί στο ενδιάμεσο θα ληφθούν μέτρα.

Στην περίπτωση, όμως, που αυξηθούν τόσο πολύ τα κρούσματα θα δούμε μεγαλύτερη πίεση στις ΜΕΘ και περισσότερους θανάτους, γι’ αυτό «πρέπει να το προλάβουμε».

Ο καθηγητής είπε πως από 25 Οκτωβρίου θα αρχίσουμε να βλέπουμε μια αυξητική πορεία.

Τέλος, πρότεινε να αυξηθούν τα τεστ που διενεργούνται από τον ΕΟΔΥ, έτσι ώστε να μπορούν να σταματούν νωρίτερα τις εστίες διασποράς του ιού.

Πηγή: eleftherostypos.gr

Περισσότερα

Υγεία

Όσα περισσότερα χρόνια κάποιος έχει υψηλή «κακή» χοληστερίνη, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος για την καρδιά του

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο κίνδυνος να πάθει κάποιος έμφραγμα ή ανακοπή είναι τόσο μεγαλύτερος όσο μεγαλύτερο είναι το χρονικό διάστημα που έχει υψηλή «κακή» χοληστερίνη (LDL), σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Η LDL αποτελεί γνωστό σημαντικό παράγοντα καρδιαγγειακού κινδύνου. Η νέα μελέτη δείχνει ότι, όπως συμβαίνει και με το κάπνισμα, η «κακή» χοληστερίνη έχει σωρευτική αρνητική επίπτωση στην καρδιά, οδηγώντας σε στεφανιαία νόσο και σκλήρυνση των αρτηριών, βασική αιτία θανάτου διεθνώς.

Η δημιουργία πλάκας στις αρτηρίες στενεύει τη δίοδο και μπλοκάρει την ομαλή ροή του αίματος και του οξυγόνου προς την καρδιά. Συχνά οι άνθρωποι δεν έχουν καθόλου συμπτώματα και δεν μαθαίνουν ότι έχουν πρόβλημα, προτού νιώσουν πόνους στο στήθος ή πάθουν κάποιο καρδιαγγειακό επεισόδιο.

Η δημοσίευση
Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό «JAMA Cardiology», σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», μελέτησαν σε βάθος χρόνου 18.288 ανθρώπους, που είχαν κάνει πολλά τεστ αίματος για LDL σε διαφορετικές ηλικίες. Υπολογίστηκε έτσι η σωρευτική επίδραση της LDL και παρακολουθήθηκε η υγεία των συμμετεχόντων κατά μέσο όρο επί 16 χρόνια.

Διαπιστώθηκε ότι όσο υψηλότερα ήταν διαχρονικά τα επίπεδα της «κακής» χοληστερίνης, τόσο μεγαλύτερος ήταν ο κίνδυνος διάγνωσης με στεφανιαία νόσο. Σε σύγκριση με όσους είχαν σε βάθος χρόνου τα μικρότερα σωρευτικά επίπεδα LDL, εκείνοι με τα υψηλότερα επίπεδα είχαν 57% μεγαλύτερο κίνδυνο. Από την άλλη, δεν βρέθηκε καμία αύξηση του κινδύνου για εγκεφαλικό ή για καρδιακή ανεπάρκεια.

Στατίνες
Με βάση τις ισχύουσες συστάσεις, οι άνθρωποι κάτω των 40 ετών καλούνται να πάρουν φάρμακα (στατίνες) μόνο όταν η LDL τους είναι πάνω από 190. Όμως οι ερευνητές βρήκαν ότι ο αυξημένος κίνδυνος για στεφανιαία νόσο μπορεί να ξεκινήσει από πολύ χαμηλότερο επίπεδο (πάντως τα επίπεδα LDL κάτω του 100 θεωρούνται σίγουρα φυσιολογικά).

«Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι ο κίνδυνος ξεκινά σε επίπεδα LDL τόσο χαμηλά όσο το 100. Αυτό δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι ένας άνθρωπος κάτω των 40 ετών με LDL 100 θα πρέπει να αρχίσει αμέσως θεραπεία. Χρειαζόμαστε περισσότερα στοιχεία για να προσδιορίσουμε τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό ηλικίας και επιπέδου LDL», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια ΓιΓι Ζανγκ, επίκουρη καθηγήτρια καρδιαγγειακής επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης. «Το κεντρικό μήνυμα είναι να προσπαθήσετε να διατηρήσετε χαμηλή LDL καθ’ όλη τη μέση ηλικία. Αυτό θα μειώσει τον κίνδυνο για την καρδιά σας», πρόσθεσε.

Για την επιστημονική δημοσίευση πατήστε εδώ

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα

Υγεία

Εβδομάδα Αιμοδοσίας με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Δημοσιεύθηκε

στις

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με πίστη στην συλλογική δράση και στην κοινή προσπάθεια, συμμετέχει ενεργά, στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το κίνημα της εθελοντικής αιμοδοσίας στην Πάτρα και στην περιοχή μας.

Αυτή την φορά, συμμετέχει στη διοργάνωση της εβδομαδιαίας αιμοδοσίας από 18-22 Οκτωβρίου στην πλατεία Γεωργίου μετά από πρωτοβουλία του συλλόγου εθελοντών αιμοδοτών Καραμανδανείου και την σύμπραξη του Πανηπειρωτικού Συλλόγου Πατρών, του Λυκείου Ελληνίδων Πατρών, της Στέγης Καλαβρυτινών Αγίας Λαύρας και του ράδιο ΤΑΞΙ EXPRESS Πάτρας.

Η αιμοδοσία αυτή, αφιερωμένη στα 200 χρόνια ελευθερίας, συμβολίζει την αναγκαιότητα του κοινού αγώνα, για να απαλλαγεί η Ελληνική κοινωνίας από την «τυραννία»  της έλλειψης αίματος και την αγωνιώδη αναζήτηση μίας μονάδας  για τον συγγενή ή τον φίλο που έχει ανάγκη.

«Στις δύσκολες ημέρες που βιώνουμε είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι το αίμα δεν παράγεται, δεν αγοράζεται και δεν πουλιέται. Είναι το υπέρτατο αγαθό και καθένας από εμάς μπορεί να χαρίσει ζωή σε ένα συνάνθρωπό του μέσω της εθελοντικής του προσφοράς. Να μην αφήσουμε καμία ζωή να κινδυνέψει. Να είμαστε εκεί για τον διπλανό μας και στα εύκολα και στα δύσκολα» δηλώνει ο Αντιπεριφερεάρχης ΠΕ Αχαΐας και υπεύθυνος για θέματα δημόσιας υγείας Χαράλαμπος Μπονάνος

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα