Δευτέρα 15 Αυγούστου 2022
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Mουσική στις γειτονιές-Ανοίγει σήμερα η «αυλαία» των συναυλιών με τους Rempet Motiv να εμφανίζονται στο Ζαβλάνι

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

 

Το Φεστιβάλ συνεχίζει το ταξίδι του στις γειτονιές της πόλης μέσα και από την εμφάνιση σε αυτές, από σήμερα, μουσικών σχημάτων. Η συγκεκριμένη δράση τα τελευταία χρόνια δίνει ανάσες πολιτισμού στους πολίτες οι οποίοι εξακολουθούν να δοκιμάζονται.

Στόχος του Πολιτιστικού Οργανισμού είναι αυτό το καλοκαίρι να προσφέρει σε όσο το δυνατόν περισσότερους την πολιτιστική δραστηριότητα που στερήθηκαν σχεδόν επί δύο χρόνια. Άλλωστε ο πολιτισμός είναι ένας χώρος που δοκιμάστηκε όσο κανένας, με πολιτιστικούς συλλόγους κλειστούς και ανθρώπους της τέχνης στην ανεργία.

Η συγκεκριμένη δράση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους πολιτιστικούς συλλόγους, οι οποίοι αναπτύσσουν αξιόλογη δράση στις γειτονιές.

Η αυλαία των συναυλιών «ανοίγει» σήμερα στις 9.30 το βράδυ με την πραγματοποίηση συναυλίας από το συγκρότημα Rempet Motiv, στο Ζαβλάνι.

Οι Rempet Motiv είναι ένα λαϊκό-ρεμπέτικο μουσικό σχήμα που ερευνά, μελετά και ερμηνεύει το λαϊκό αστικό τραγούδι από το 1930 έως σήμερα. Αυτό που το χαρακτηρίζει είναι η αισθητική και η πολυφωνία του. Απαρτίζεται από αμιγώς λαϊκά και φυσικά όργανα και χαρακτηρίζεται από την ενορχήστρωση.

Το σχήμα δημιουργήθηκε από μια παρέα μουσικών με κοινό στόχο και όραμα τη διάσωση του γνήσιου ελληνικού λαϊκού τραγουδιού. Αυτό αποδεικνύεται και από την επιλογή του ονόματος Rempet Motiv, το οποίο είναι βασισμένο στην εκδοχή του Richard Wagner: Leit Motiv (επανάληψη μιας συγκεκριμένης μουσικής φόρμας μέσα σε oβερτούρες διάφορων έργων όπερας). Έτσι και οι Rempet Motiv επαναλαμβάνουν τους λαϊκούς μουσικούς δρόμους ή κλίμακες που έχουν τη βάση τους στο δημοτικό ελληνικό τραγούδι και μετέπειτα στο λαϊκό αστικό τραγούδι.

Το συγκρότημα απαρτίζουν οι Σταύρος Ξιούρας-μπουζούκι, Φίλιππος Θεοδωρόπουλος-τραγούδι-μπαγλαμάς, Νίκος Αβραντινής-κοντραμπάσο, Γιώργος Πισπιρίγκος-κρουστά και τύμπανα, Αλέξανδρος Πώχος-ακορντεόν και τραγούδι.

ΑΥΡΙΟ ΣΕ ΚΑΣΤΕΛΟΚΑΜΠΟ ΚΑΙ ΑΡΟΗ

Σήμερα θα πραγματοποιηθούν συναυλίες στον Καστελόκαμπο και την Αρόη.

Στον Καστελόκαμπο θα εμφανιστεί το μουσικό σχήμα «Κώστα Καραλή». Το σχήμα έχει σημείο αναφοράς τη λαϊκή-δημοτική μουσική με σκοπό την διασκέδαση του κοινού από γνωστά παραδοσιακά δημοτικά και λαϊκά τραγούδια.

Μέλη του σχήματος είναι οι:

Κώστας Καραλής-κλαρίνο

Αργύρης Φιλιππακόπουλος-αρμόνιο

Γιάννης Καραλής-μπουζούκι

Ειρήνη Λαγούδη-τραγούδι

Άγγελος Γειτονόπουλος-τραγούδι.

Αντίστοιχα στην Αρόη θα εμφανιστεί το συγκρότημα «Φλογα», το οποίο θα παρουσιάσει πασίγνωστα τραγούδια από έντεχνο ελληνικό τραγούδι.

Τα μέλη του σχήματος είναι οι:

Νικολής Κουτσοσπύρος – κιθάρα, φωνή

Νικόλαος Λαδάς – πλήκτρα

Αναστάσιος Νικολόπουλος – ηλεκτρικό μπάσο

Γεώργιος Πισπιρίγκος – κρουστά, τύμπανα.

 

 

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

«Τον έχω δει με τα μάτια μου να χτυπά την Νικολέττα» – Οι καταθέσεις για τη δολοφονία της 17χρονης Νικολέττας στο Περιστέρι

Δημοσιεύθηκε

στις

Οδός Αραχώβης Περιστέρι Δευτέρα 1η Αυγούστου. Στο διαμέρισμα της 17χρονης Νικολέττας γράφεται ο τραγικός επίλογος για το άτυχο κορίτσι που βρίσκει το θάνατο από τον άνθρωπο που είχε σχέση τους τελευταίους μήνες. Έναν 22χρονο άντρα από το Πακιστάν.

Της προκαλεί ασφυκτικό θάνατο με την άτυχη κοπέλα να παλεύει για τουλάχιστον  πέντε λεπτά να σώσει τη ζωή της. Η Νικολέττα  γίνεται ένα από τα νεαρότερα θύματα γυναικοκτονιών στη  χώρα μας.

Η εφημερίδα «Πατρίς» σας αποκαλύπτει τις καταθέσεις που δείχνουν το μαρτύριο που ζούσε το κορίτσι στα χέρια του δολοφόνου της  – του «Σάνι» όπως τον φώναζαν – τουλάχιστον πέντε μήνες πριν το έγκλημα. Η μεγαλύτερη αδερφή της είναι εκείνη που περιγράφει στους αστυνομικούς την κατάσταση.

«Τον είχα δει και με τα μάτια μου πολλές φορές να τη χτυπάει. Σε συζητήσεις που έκανα με τη Νικολέττα μου έλεγε ότι το τελευταίο διάστημα δεν περνάει καθόλου καλά μαζί του και ότι τη χτυπούσε και χωρίς λόγο. Ήθελε να τον χωρίσει αλλά φοβόταν την αντίδραση του. Στην αδερφή μου επίσης δεν άρεσε ότι ο Σάνι κάπνιζε χόρτο και ότι γενικά είχε πολλά νεύρα» ,είπε η αδερφή της άτυχης κοπέλας. Στις αρχές περιέγραψε ότι ο δολοφόνος αν και κατοικούσε σε διαφορετικό σπίτι με τον αδερφό του στο Περιστέρι πολλές φορές έμενε τα βράδια που δεν δούλευε η Νικολέττα στο σπίτι τους ενώ είχε φέρει και κάποια ρούχα στο σπίτι τους.

Για τη μοιραία ημέρα είπε στους αστυνομικούς:

«Χθες το βράδυ ήταν η τελευταία φορά που μίλησα με τη Νικολέττα διότι δεν πήγα σπίτι και έμεινα στο σπίτι του φίλου μου. Το απόγευμα περίπου στις πέντε η ώρα προσπάθησα να επικοινωνήσω μαζί της στο τηλέφωνο καλούσε αλλά δεν το σήκωνε. Συνέχισα να προσπαθώ μέχρι τις έντεκα περίπου το βράδυ.

Στις οχτώ περίπου με πήρε η μαμά μου τηλέφωνο γιατί ανησύχησε που δεν πήγε η αδερφή μου για δουλειά και μάλιστα έστειλε και κάποια παιδιά από τη δουλειά να της χτυπήσουν το κουδούνι στο σπίτι για να δούνε γιατί δεν απαντάει. Περίπου στις έντεκα το βράδυ πήγα με το φίλο μου στο σπίτι μας για να δω τι γίνεται». Λίγα λεπτά αργότερα αποκαλύπτεται η τραγική δολοφονία.

Σύμφωνα με την κατάθεση της μεγαλύτερης αδερφής της Νικολέττας το θύμα γνώρισε το δράστη μέσω κοινής παρέας. «Στον Σάνι δεν άρεσε ότι η αδερφή μου τους τελευταίους πέντε μήνες πήγαινε και βοηθούσε τη μητέρα μας στη δουλειά της οπότε και ξεκίνησαν τα προβλήματα στη σχέση τους».

«Μου είπε ότι βρήκε δουλειά στη Θεσσαλονίκη»

Οι αστυνομικοί από την πρώτη στιγμή που μπήκαν στο σπίτι κατάλαβαν ότι ο δολοφόνος  ήταν γνωστός του κοριτσιού. Δεν βρήκαν ίχνη παραβίασης ενώ έλειπε και το κινητό της κοπέλας. Όταν κάλεσαν για κατάθεση τον αδερφό του εκείνος τους είπε  για τις κινήσεις του δράστη αμέσως μετά το έγκλημα:

«Ο Σάνι δεν είναι καλό παιδί  δεν πάει στη δουλειά πίνει μπύρες και τσιγάρα και δεν στέλνει λεφτά στην οικογένειά μας στο Πακιστάν. Γι’ αυτό δεν ήθελα να μιλάμε κάθε ημέρα…

Προχθές τη Δευτέρα  πήγα το πρωί στη δουλειά μου. Περίπου στις 17:30  το απόγευμα γύρισα σπίτι μου. Μόλις μπήκα στο σπίτι με φώναξε ο Σάνι. Ήταν έξω από το σπίτι  και φώναξε το όνομά μου. Φορούσε μία καφέ μπλούζα και νομίζω και ένα παντελόνι. Στην πλάτη είχε μία τσάντα και στο χέρι μία βαλίτσα με ροδάκια. Ο

Σάνι  μου ζήτησε να του δώσω 100 ευρώ γιατί ήθελε να φύγει να πάει σε ένα χωριό στη Θεσσαλονίκη  γιατί εκεί βρήκε μια δουλειά. Δεν μου είπε σε ποιο χωριό θα πήγαινε ούτε εγώ τον ρώτησα. Τον ρώτησα που είναι  η Νικολέττα  και μου είπε ότι θα πάει και αυτή μαζί του. Του είπα ότι δεν έχω 100 ευρώ  μου ζήτησε 50 και του είπα πάλι ότι δεν έχω. Τελικά  δεν του έδωσα τίποτα. Αυτός έφυγε και εγώ μπήκα μέσα στο σπίτι.

Δεν μιλήσαμε πολύ γιατί όπως σας είπα δεν θέλω να έχω πολλές σχέσεις με τον Σάνι. Από τότε δεν τον ξαναείδα. Από τον φίλο μου τον Αλί έμαθα  ότι ο αδερφός μου πήγε μετά από εμένα στο σπίτι του. Χθες το μεσημέρι έμαθα  ότι η Νικολέττα πέθανε. Χθες το βράδυ με πήρε τηλέφωνο από το Πακιστάν ο μπαμπάς μου  και μου είπε ότι ο Σάνι έκανε αυτό το  πράγμα στην κοπέλα. Δεν ξέρω από που το έμαθε ο μπαμπάς μου. Στη Θεσσαλονίκη ξέρω ότι είχε πάει παλιά και μία φορά είχε πάει με   τη Νικολέττα.

Νομίζω ότι έχει κάποιους φίλους εκεί αλλά δεν ξέρω να σας πω πως τους λένε και που μένουν. Με την Νικολέττα δεν ξέρω αν μάλωναν. Η αδερφή της  μου είχε πει κάποια στιγμή  ότι μάλωναν».

Ο αδερφός του δράστη ενημέρωσε τις αρχές ότι ο δολοφόνος ήρθε στην Ελλάδα  το 2017  ενώ είχε γνωρίσει και ο ίδιος την άτυχη κοπέλα:

«Ήταν μία χαρά κοπέλα  και αγαπούσε το Σάνι. Και ο  Σάνι την αγαπούσε. Ήθελε να φέρει  την κοπέλα να μένει στο σπίτι. Πριν από 8 μήνες περίπου  είχαν μείνει σε αυτό το σπίτι  μαζί με εμάς για μία εβδομάδα περίπου. Επειδή δεν ήταν σωστό  να μείνει η κοπέλα στο σπίτι που μένουν άντρες  είπα στο Σάνι να φύγουν από το σπίτι. Έτσι πήγαν να  μείνουν σε ένα σπίτι μαζί με τη μαμά της Νικολέττας και την αδερφή της».

«Μου είπε ότι φεύγει για δουλειά στην Ιταλία»

Ένας από τους φίλους του δολοφόνου,  ο άνθρωπος που τον είδε  στο σταθμό Λαρίσης πριν φύγει με το τρένο κατέθεσε στις αρχές  λίγες ώρες μετά το έγκλημα:

«Χθες το μεσημέρι γύρω στις 15:00 με πήρε τηλέφωνο ο Σάνι και μου ζήτησε να τον πάω με το μηχανάκι στο σταθμό Λαρίσης για να βγάλει εισιτήρια για να φύγει για τη Θεσσαλονίκη. Εγώ του είπα ότι έχει πολύ ήλιο και δεν θα βγω ακόμα του είπα ότι θα πάω με το μηχανάκι μου σε ένα συνεργείο στη Νίκαια  για να το φτιάξω και δεν μπορούσα να τον πάω.

Τότε αυτός μου είπε περίπου 15 λεπτά πριν τελειώσω να τον πάρω τηλέφωνο  για να πάει στο σπίτι μου να τον πάρω με το μηχανάκι μου να τον πάω στο σταθμό Λαρίσης  για να φύγει. Περίπου στις 17:05  με πήρε ξανά τηλέφωνο ο  Σάνι  για  να πάω να τον πάρω.

Εγώ επειδή ήμουν στο συνεργείο του είπα ότι δεν μπορούσα. Στις 18:10  με πήρε ξανά τηλέφωνο  και μου είπε ότι είχε αφήσει μία βαλίτσα και ένα σάκο με ρούχα  στο σπίτι μου μέσα στην αυλή  και ότι  ήθελε να βάλω τα ρούχα από τη βαλίτσα στο σάκο και να τον πάρω και να τον πάω  να του τον δώσω στο σταθμό γιατί είχε πάει εκεί  και σε 10 λεπτά θα έφευγε το τρένο .Δεν  ξέρω πως είχε πάει ο   Σάνι στο σταθμό.

Εγώ έκανα αυτό που μου είπε. Πήρα το σάκο και τον πήγα με το μηχανάκι στο σταθμό Λαρίσης. Στο σταθμό  πήγα μαζί με ένα άλλο παιδί που μένουμε στο ίδιο σπίτι. Εγώ τον ρώτησα γιατί ήθελε να φύγει για Θεσσαλονίκη  και ο Σάνι μου είπε ότι ο πατέρας του του πρότεινε να πάει στην Ιταλία να δουλέψει γιατί τα πράγματα εκεί είναι καλύτερα και θα μπορούσε να βρει καλύτερη δουλειά από εδώ στην Ελλάδα. Στην Ιταλία μου είπε ότι πήγαινε με τα πόδια μέσα από σύνορα. Εμένα δεν μου έκανε εντύπωση αφού ο  Σάνι και το προηγούμενο διάστημα μου είχε πει ότι σκεφτόταν να πάει στην Ιταλία.

Πολλά παιδιά από το Πακιστάν έχουν φύγει για Ιταλία και τον προηγούμενο καιρό. Δεν τον ρώτησα παραπάνω πράγματα ή αν είχε γίνει κάτι. Ούτε τι θα έκανε με την κοπέλα του  που είχε εδώ στην Ελλάδα τον ρώτησα. Δεν είχαμε τόσο καλές σχέσεις για να έχω το θάρρος να τον ρωτήσω κάτι τέτοιο. Εγώ του άφησα το σάκο και έφυγα. Ο Σάνι ήταν μόνος του στο σταθμό».

Ο 22χρονος είχε, όπως αποδείχθηκε μετά το έγκλημα, σχέδιο διαφυγής. Κατάφερε να φθάσει στη Θεσσαλονίκη και από εκεί στα Σκόπια όπου και συνέληφθη.

Στην απολογία του είπε ότι δεν ήθελε να σκοτώσει την Νικολέττα και ότι  όλα έγιναν γιατί εκείνη μίλησε  άσχημα για το Κοράνι. Εκείνος τώρα οδηγείται στην φυλακή και το κορίτσι δολοφονήθηκε μόλις στα 17 του χρόνια. Ο πατέρας της φωνάζει: «Ποιος θα φέρει σε εμένα πίσω το παιδί μου;»

Ο δικηγόρος του Ανδρέας Θεοδωρόπουλος δηλώνει στην εφημερίδα «Πατρίς»:

«Το ανθρωπόμορφο τέρας που στέρησε την ζωή από την δεκαεπτάχρονη άτυχη Νικολέττα … λογοδότησε ενώπιον της 25ης τακτικής ανακρίτριας Αθηνών και κρίθηκε προφυλακιστέος για το κακούργημα της ανθρωποκτονίας σε ήρεμη ψυχική κατάσταση. Η ποινή που ο νόμος τιμωρεί το ειδεχθέστατο έγκλημα της ανθρωποκτονίας είναι μόνο η Ισόβια κάθειρξη.

Εγώ ως πληρεξούσιος δικηγόρος εξουσιοδοτήθηκα από τον πατέρα του θύματος για να υποστηρίξω την κατηγορία, αλλά ιδίως για να μην καταλογιστεί κανενός είδους ελαφρυντικό. Όπως του εν βρασμού ψυχικής ορμής. Το οποίο και ελαφρυντικό νομολογιακά  στην παρούσα περίπτωση ποτέ δεν αναγνωρίζεται!!!».

 

«Τον έχω δει με τα μάτια μου να χτυπά την Νικολέττα» – Οι καταθέσεις για τη δολοφονία της 17χρονης Νικολέττας  στο Περιστέρι

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

ΤΖΟΚΕΡ: Πατρινός “άγγιξε¨το θαύμα-Ποιος αριθμός του στέρησε τα έξι εκατομμύρια

Δημοσιεύθηκε

στις

Κλήρωση Τζόκερ με νέο τζακ ποτ στην πρώτη κατηγορία. 6 άτομα έφτασαν μια ανάσα από τα κέρδη της πρώτης κατηγορίας αλλά έπεσαν έξω στον μαγικό αριθμό του τζόκερ που ήταν το 12.

Όλοι τους κέρδισαν 21.925 ευρώ στην δεύτερη κατηγορία (πεντάρια) με τη γεύση που τους έμεινε να είναι γλυκόπικρη. Τα χρήματα είναι αρκετά για να τους δώσουν μια βαθιά οικονομική ανάσα, αλλά το γεγονός ότι έφτασαν τόσο κοντά στα εκατομμύρια, χωρίς όμως να τα πάρουν στα χέρια τους, είναι κάτι που λογικά μετριάζει τη χαρά τους.

Το δελτίο που κόστιζε τα περισσότερα κατατέθηκε σε πρακτορείο στην Κοζάνη. Ήταν ένα σύστημα αξίας 47,50 ευρώ με τυχαία επιλογή. Οι πέντε πρώτοι αριθμοί ήταν αυτοί που ανέδειξε η κληρωτίδα, αλλά και εδώ δεν είχε συμπληρωθεί το 12, που ήταν ο αριθμός τζόκερ. Και στο πρακτορείο της Αναστασίας Κλαουδάτου ένας Πατρινός άγγιξε το θαύμα…

Στην κλήρωση Τζόκερ ΟΠΑΠ, χθες Κυριακή 14-08-2022 (αριθμός κλήρωσης 2479), οι τυχεροί αριθμοί ήταν οι: 6, 15, 17, 25, 45 και τζόκερ ο αριθμός 12.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Υποκλινόμαστε στην Παναγιά μας-Πανηγυρίζουν με λαμπρότητα την Κοίμηση της Θεοτόκου Γηροκομειό, Ελεούσα, Αλεξιώτισσα, Παραλία, Οβρυά 

Δημοσιεύθηκε

στις

Με εκκλησιαστική λαμπρότητα τιμάται σήμερα η μεγάλη εορτή του Δεκαπενταύγουστου, η Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου, στην Πάτρα και σ’ όλη την Αχαΐα.

Η γιορτή αυτή έχει ιδιαίτερη θέση στο εορτολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας, καθώς συνδέεται άμεσα με τη μοναδικότητα του προσώπου της Παναγίας στο έργο «της εν Χριστώ σωτηρίας» των ανθρώπων. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη από τις γιορτές που καθιέρωσε η Εκκλησία προς τιμήν της Μητέρας του Χριστού, τις ονομαζόμενες θεομητορικές εορτές.

Επίκεντρο του εορτασμού στην αχαϊκή πρωτεύουσα αποτελούν η ιστορική Ιερά Μονή Γηροκομείου, το Μοναστήρι της Παναγίας της Ελεούσας, καθώς και 18 Ιεροί Ναοί που είναι αφιερωμένοι στην Κοίμηση της Θεοτόκου στην Μητρόπολη Πατρών, στους οποίους οι πιστοί θα προσέλθουν για να καταθέσουν την πίστη τους.

ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗ ΓΗΡΟΚΟΜΙΤΙΣΣΑ

«Ποτάμι» ευλάβειας μπροστά στην θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Γηροκομίτισσας αναμένεται να σχηματιστεί στο ιστορικό Μοναστήρι του Γηροκομειού, προκειμένου οι πιστοί να τιμήσουν τη Χάρη Της και να αντλήσουν δύναμη.
Η Παναγία η Γηροκομίτισσα, που αποτελεί από τα αρχαιότερα χριστιανικά προσκυνήματα της Ελλάδος, αλλά και πνευματικό καύχημα των κατοίκων της Πάτρας, πανηγυρίζει με περίλαμπρο τρόπο. Οι πιστοί με δέος και με κατάνυξη δοξάζουν την ταφή, την ανάσταση και τη μετάσταση της Παναγίας στους ουρανούς, υποκλινόμενοι στη θαυματουργή εικόνα Της.
Τα θαύματα της Γηροκομίτισσας είναι αναρίθμητα και πολλά από αυτά αναφέρονται σε νέους, σε ιάσεις σπάνιων παθήσεων, καρκινοπαθών μα πάνω από όλα ψυχικές ανατάσεις και παρηγοριά όσων την προσκυνούν με απλότητα και βαθιά πίστη.

 

 

 

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΗΣ

Η Ιερά Μονή Γηροκομείου είναι η πρώτη χρονολογικώς Μονή της Ιεράς Μητροπόλεως Πατρών και μία από τις αρχαιότερες Μονές της Ελλάδος. Η ίδρυσή της συνδέεται με τον Άγιο Μεγαλομάρτυρα Αρτέμιο, ο οποίος έφθασε στην Πάτρα με εντολή του Αυτοκράτορος της Κωνσταντινουπόλεως Κωνσταντίου, για να μεταφέρει το Ιερό Λείψανο του Πρωτοκλήτου Αποστόλου Αγίου Ανδρέου στη Βασιλεύουσα, και με το υδραγωγείο της πόλεως των Πατρών. Κατά το μεγάλο διάστημα της παραμονής του στην Πάτρα ο Αρτέμιος, τότε Δούκας της Αιγύπτου, διέμεινε στην περιοχή όπου κτίσθηκε αργότερα η Ιερά Μονή, οι δε εγκαταστάσεις όπου διέμειναν ο ίδιος, το επιτελείο του και το εργατικό προσωπικό απετέλεσαν τον πυρήνα των οικοδομημάτων της Μονής.

Η ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ ΕΙΚΟΝΑ

Στον Ιερό Ναό φυλάσσονται ως ανεκτίμητος θησαυρός η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Γηροκομίτισσας σε μαρμάρινο θρόνο, καθώς και η αξιόλογης τέχνης ιερή εικόνα της Θεοτόκου που φέρει την επιγραφή «Μήτηρ Θεού η Αληθινή». Είναι έργο του 14ου αιώνα και μεταφέρθηκε στην Μονή από την Κωνσταντινούπολη πριν από την άλωση της Πόλεως. Καθαρίστηκε δε και συντηρήθηκε με φροντίδα της Μονής (καθώς και η εφέστιος εικόνα της Γηροκομίτισσας) από το Χριστιανικό και Βυζαντινό Μουσείο των Αθηνών το 1988-1989.

*Να σημειωθεί πως και φέτος θα ληφθούν όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα κατά του κορωνοϊού. Επιπλέον, η Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας έχει προβεί σε αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Γηροκομειό, ενώ το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας θα έχει αυξημένα δρομολόγια για την εξυπηρέτηση των προσκυνητών (το Σάββατο ανά μισή ώρα και την Κυριακή ανά μία ώρα).

ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΕΛΕΟΥΣΑΣ
Με κάθε λαμπρότητα πανηγυρίζει φέτος η Ιερά Μονή Παναγίας Ελεούσας στην Πιτίτσα.
Η Ιερά Μονή Ελεούσας χρονολογείται από το 1510. Αρχικά υπήρξε ασκητήριο επί του Παναχαϊκού όρους, όπου διασώζεται μέχρι σήμερα ναός της Αναλήψεως του Κυρίου, με τοιχογραφίες αξιόλογες. Υπάρχουν ερείπια κελιών και ένας άλλος ναός ερειπωμένος, του Αγίου Χαραλάμπους. Μετά το 1821 διαλύθηκε από τους Βαυαρούς. Ανακαινίστηκε όμως αργότερα και επέζησε μέχρι το 1930. Το 1947 δύο μοναχές, η Θεοδούλη και η Μερόπη, ανασυνέταξαν τη Μονή, η οποία διατηρείται ήδη καλώς, πρόσθεσαν νέα κτίσματα και λειτουργεί έκτοτε ως γυναικεία. Η Μονή αναφέρεται σε πατριαρχικά έγγραφα του Πατριάρχου Παϊσίου των ετών 1741 και 1742. Στη Μονή διασώζεται η εικόνα της Αναλήψεως του Κυρίου, ενώ φιλοξενείται μικρό τμήμα της Τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου και γι’ αυτό κάθε χρόνο στις 30 Αυγούστου το βράδυ τελείται ιερά αγρυπνία.

ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΛΕΞΙΩΤΙΣΣΑ
Πανηγυρίζει και ο Ιερός Ναός Παναγίας Αλεξιωτίσσης Πατρών.

ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ
Γιορτάζει με κάθε θρησκευτική λαμπρότητα και ο Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Παραλίας Πατρών.

ΤΗΝ ΟΒΡΥΑ
Με θρησκευτική λαμπρότητα πανηγυρίζει και ο Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Οβρυάς.

Πανηγυρίζουν επίσης και οι φερώνυμοι Ναοί Καστελλοκάμπου, Χαλανδρίτσας, Σαραβαλίου, Δρεπάνου, Ελεκίστρας, Σουλίου, Μοίρας, Κρυσταλόβρυσης, Λακκόπετρας, Άνω Αχαΐας, Κρίνου, Αποστόλων, Ερυμάνθειας, Κυδωνιών, Ελληνικού και Λαμπιρίου.

ΤΟ ΜΕΓΑ ΣΠΗΛΑΙΟ ΚΑΙ Η ΜΑΚΕΛΛΑΡΙΑ

Με λαμπρότητα εορτάζεται ο Δεκαπενταύγουστος και στην Ιερά Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου Καλαβρύτων, στην οποία φυλάσσεται η κηρόχυτη εικόνα της Θεοτόκου, έργο του Ευαγγελιστού Λουκά, κατά την ορθόδοξη παράδοση.

Είναι η αρχαιότερη εικόνα της Παναγίας μας. Πόλο έλξης των πιστών αποτελεί και η Ιερά Μονή Μακελλαριάς που βρίσκεται νοτίως του χωριού των Λαπαναγών, πάνω σε ένα γυμνό και απότομο βράχο και σε απόσταση 30 περίπου χιλιομέτρων από την πόλη των Καλαβρύτων. Γιορτάζουν, τέλος, ο Μητροπολιτικός Ναός της Κοιμήσεως Θεοτόκου Καλαβρύτων, η Ιερά Μονή της Αγίας Λαύρας, καθώς και οι φερώνυμοι Ναοί σε Λαππάτα, Άνω Βλασσία, Δροσάτο, Κέρτεζη.

 

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα