Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022
Connect with us

Ελλάδα

Μίκης Θεοδωράκης: Η μυθιστορηματική ζωή ενός πολυσχιδούς Ρωμιού

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο Μίκης Θεοδωράκης, είναι ένας από τους σπουδαιότερους εν ζωή καλλιτέχνες της χώρας, αλλά και μια από τις σημαντικότερες και πιο πολυσυζητημένες προσωπικότητες της νεότερης Ελλάδας.

Μέσα από τις δημιουργίες του, κατάφερε να αποτυπώσει τις πιο καθοριστικές περιόδους στην σύγχρονη ιστορία της χώρας, από την Κατοχή μέχρι και την Μεταπολίτευση, ενώ βρέθηκε στην πρώτη γραμμή του αγώνα.

Συνθέτης, πολιτικός και συγγραφέας. Αγωνιστής, ιδεαλιστής, φάρος ελπίδας και πηγή δύναμης για χιλιάδες Έλληνες.

Με αφορμή τα 96α γενέθλιά του, ρίχνουμε μια ματιά στη ζωή και το έργο του κορυφαίου δημιουργού που επηρέασε όσο λίγοι το πολιτιστικό στίγμα της χώρας για ολόκληρες δεκαετίες.

Τα παιδικά του χρόνια

Ο Μιχαήλ (Μίκης) Θεοδωράκης γεννήθηκε στη Χίο στις 29 Ιουλίου 1925, από πατέρα Κρητικό και μητέρα Μικρασιάτισσα.

Λόγω της επαγγελματικής ιδιότητας του πατέρα του, ο οποίος ήταν ανώτερος δημόσιος υπάλληλος, πέρασε τα παιδικά του χρόνια μετακινούμενος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας: Μυτιλήνη (1925-1928), Σύρο και Αθήνα (1929), Ιωάννινα (1930-1932) Αργοστόλι (1933-1936), Πάτρα (1937-1938), Πύργο (1938-1939) και Τρίπολη (1939-1943).

Οι πρώτες συνθέσεις και τα πρώτα ποιήματα

Πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο είχε ανακαλύψει την αγάπη του για τη μουσική κι έγραψε τις πρώτες του συνθέσεις, ενώ το 1942 εξέδωσε τα πρώτα του ποιήματα, με το ψευδώνυμο Ντίνος Μάης.

Το 1943 εγκαθίσταται οριστικά στην Αθήνα και συνεχίζει τις μουσικές του σπουδές, με δάσκαλο τον Φιλοκτήτη Οικονομίδη. Παράλληλα, αναπτύσσει αντιστασιακή δράση, μέσα από τις τάξεις της ΕΠΟΝ και του ΚΚΕ.

Θα συλληφθεί από τους Ιταλούς και στη φυλακή θα γνωρίσει το έργο του Μαρξ.

Κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου (1946-1949) θα εξοριστεί πρώτα στην Ικαρία και στη συνέχεια στη Μακρόνησο. Οι πολιτικές του διώξεις δεν ανακόπτουν το δημιουργικό του έργο.

Συνθέτει έργα «κλασσικής» μουσικής και στις 5 Μαρτίου 1950 παρουσιάζεται στο θέατρο «Ορφέας» της Αθήνας το πρώτο του έργο, «Πανηγύρι της Ασή-Γωνιάς» (1946), από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με μαέστρο τον δάσκαλό του Φιλοκτήτη Οικονομίδη.

Το 1953 θα νυμφευθεί τη γιατρό Μυρτώ Αλτίνογλου (το ζευγάρι απέκτησε δύο παιδιά, τον Γιώργο και τη Μαργαρίτα) και θα συνεχίσει τις μουσικές του σπουδές στο Παρίσι, με δασκάλους τον Ολιβιέ Μεσιάν και τον Εζέν Μπιγκό.

Συνεχίζει να συνθέτει και το 1959 του απονέμεται το βραβείο «Κόπλεϋ» για τον καλύτερο Ευρωπαίο συνθέτη της χρονιάς.

Η ιστορική μελοποίηση του «Επιτάφιου» του Ρίτσου

Ένα βράδυ του 1958, ενώ περιμένει τη γυναίκα του στο αυτοκίνητο, διαβάζει τον «Επιτάφιο» του Γιάννη Ρίτσου κι επί τόπου μελοποιεί τα πρώτα οκτώ ποιήματα.

Το 1960 θα ηχογραφηθούν για πρώτη φορά με τη φωνή του Γρηγόρη Μπιθικώτση.

Είναι η εποχή, που ο Θεοδωράκης περνάει στο χώρο του τραγουδιού και «παντρεύει» τους λαϊκούς ρυθμούς, τα λαϊκά όργανα, τους λαϊκούς τραγουδιστές και την ποίηση των κορυφαίων εκπροσώπων της γενιάς του ’30 (Σεφέρης, Ελύτης, Ρίτσος κ.ά.).

Από τα έργα του εκείνης της περιόδου ξεχωρίζουν τα «Αρχιπέλαγος», «Πολιτεία Α’ και Β’», «Επιφάνεια», «Μαουτχάουζεν», «Άξιον Εστί».

Θα γράψει μουσική για την ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη «Ζορμπάς» και για δύο θεατρικές παραστάσεις που σημάδεψαν τη δεκαετία του ’60, τη «Μαγική Πόλη» και τη «Η γειτονιά των Αγγέλων».

Το 1963, μετά τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη, ιδρύεται η «Νεολαία Λαμπράκη», της οποίας εκλέγεται Πρόεδρος ενώ την ίδια εποχή εκλέγεται βουλευτής της ΕΔΑ.

Με την επιβολή της Δικτατορίας της 21ης Απριλίου 1967 ξεκινά ένας νέος κύκλος διώξεων και εξοριών για τον συνθέτη, που θα τελειώσει το 1970 με την αμνηστία που θα του χορηγηθεί, ύστερα από διεθνή κατακραυγή και προσπάθειες προσωπικοτήτων, όπως ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς, ο Λέοναρντ Μπερνστάιν, ο Χάρι Μπελαφόντε, ο Άρθουρ Μίλερ και ο Χανς Άισλερ.

Θα φύγει στο εξωτερικό και θα δώσει δεκάδες συναυλίες εναντίον των συνταγματαρχών, που θα τον κάνουν παντού γνωστό ως σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα.

Ο διεθνής Ζορμπάς

Η ταινία Ζορμπάς ήταν ένας σημαντικός σταθμός στην καριέρα του σκηνοθέτη Μιχάλη Κακογιάννη, ωστόσο το μαγικό άγγιγμα του Θεοδωράκη, μαθαίνει την υφήλιο να χορεύει συρτάκι.

Το 1964, ο Κακογιάννης αποφάσισε να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το ομότιτλο βιβλίο του Καζαντζάκη.

Έπεισε τον Άντονι Κουίν να πρωταγωνιστήσει και ξεκίνησε τα γυρίσματα στην Κρήτη, μια συνεργασία δύσκολη, αλλά άκρως επιτυχημένη.

Η ταινία απέσπασε τρία Όσκαρ και μια τεράστια φήμη στο εξωτερικό που κρατάει μέχρι σήμερα.

Εκτός από τις ερμηνείες των ηθοποιών, το σενάριο και τη σκηνοθεσία, ο Ζορμπάς έγινε παγκοσμίως γνωστός και για τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη.

Το βασικό μουσικό θέμα ήταν το περίφημο συρτάκι, που αποτελεί μέχρι σήμερα την πιο διάσημη ελληνική μελωδία στο εξωτερικό.

Ένας συνθέτης-σύμβολο αγώνων

Την περίοδο της Μεταπολίτευσης θα γνωρίσει ευρεία αποδοχή και η μουσική του, που θα ακουστεί πάλι ελεύθερα.

Θα γίνει σημείο αναφοράς μιας νέας περιόδου για την Ελλάδα και ταυτόχρονα θα παραμείνει σύμβολο για τους αγωνιστές πολλών χωρών ενάντια σε ολοκληρωτικά καθεστώτα.

Πολλά από τα έργα που έγραψε κατά τη διάρκεια της επταετίας θα εκδοθούν τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης («Ο ήλιος και ο χρόνος», «Τα Λαϊκά», «Τα τραγούδια του Ανδρέα», «Λιανοτράγουδα», «Κάντο Χενεράλ», «Επιφάνεια Αβέρωφ» και πολλά άλλα), ενώ σταδιακά θα αρχίσει η ηχογράφηση και η έκδοση των συμφωνικών του έργων.

Ο Μίκης Θεοδωράκης ασχολήθηκε ενεργά με την πολιτική κατά τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης.

Έθεσε το περίφημο δίλημμα «Καραμανλής ή τανκς», εκλέχθηκε βουλευτής (δύο φορές με το ΚΚΕ και δύο φορές με τη Νέα Δημοκρατία) κι έγινε υπουργός στην κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Παράλληλα, ξεκίνησε με τον τούρκο μουσικό Ζουλφί Λιβανελί μία προσπάθεια προσέγγισης ανάμεσα στους λαούς της Ελλάδας και της Τουρκίας.

Στην εξηντάχρονη καριέρα του, ο Μίκης Θεοδωράκης έχει γράψει πάνω από 1.000 τραγούδια, πολλά συμφωνικά έργα, καντάτες και ορατόρια, μουσική για δεκάδες θεατρικά έργα και τραγωδίες, όπερες και μουσική για τον κινηματογράφο.

Όταν ο Μπιθικώτσης συναντήθηκε με τον Θεοδωράκη

Το 1973 η αρχή του τέλους της Χούντας φαινόταν παντού.

Ο Μάκης Μάτσας, της δισκογραφικής ΜΙΝΟS  στο βιβλίο του Πίσω από την Μαρκίζα, περιγράφει την ιστορία για την επαφή του με τον Μίκη Θεοδωράκη και την προσπάθεια του για την δημιουργία του πρώτου του δίσκου μετά την πτώση της Χούντας των στρατιωτικών.

«Λόγω της δουλειάς μου ταξίδευα συχνά στο Λονδίνο και, επιστρέφοντας στην Αθήνα, περνούσα από το Παρίσι για να επισκεφθώ τον Μίκη.

Κάθε φορά τού έλεγα τα νέα από την Ελλάδα και περνούσαμε τα βράδια μας με φιλολογικό-πολιτικές συζητήσεις, που ανέκαθεν είχε τρομερό ενδιαφέρον να τις κάνεις με τον Μίκη.

Οι συζητήσεις αυτές κατέληγαν πάντα στο συμπέρασμα ότι η ζωή της δικτατορίας δεν μπορεί να είναι μακρά».

Μετά από τις νομικές λεπτομέρειες που λύθηκαν ο Μάτσας ξαναπήγε στο Παρίσι με το συμβόλαιο για τον υπογράψει ο Θεοδωράκης.

Η συζήτηση έρχεται γύρω από τα ονόματα των τραγουδιστών που θα ερμήνευαν στον πρώτο δίσκο του μετά την πτώση της Δικτατορίας.

«Με ποιους τραγουδιστές θα ηχογραφήσω» ήταν η πρώτη ερώτηση που έκανε ο συνθέτης πριν βάλει την υπογραφή του.

Όπως αναφέρει στο βιβλίο του ο Μάτσας:

«Ο Μίκης έλειπε καιρό από την Ελλάδα και δεν είχε πλήρη εικόνα της νέας δισκογραφικής πραγματικότητας. Του λέω λοιπόν: «Τώρα πια έχουμε πολλούς νέους τραγουδιστές. Ο Μπιθικώτσης δεν είναι ο μοναδικός που υπάρχει». Η αντίδραση του με άφησε άφωνο: «Μη μου μιλάς για αυτόν. Πήγε και τραγούδησε τον ύμνο της χούντας!» «Μίκη μου», τον διακόπτω, «μην τον αδικείς. Δεν ξέρουμε κάτω από ποιες συνθήκες δέχτηκε να το κάνει ο Γρηγόρης».

Και να τι είχε προηγηθεί.

Μπιθικώτσης και Μοσχολιού παρουσιάζουν για πρώτη φορά τον ύμνο της δικτατορίας σε απευθείας σύνθεση του Ραδιοφωνικού Ιδρύματος από τα «Δειλινά» τον Ιούλιο του 1967.

Ο Θεοδωράκης που είχε ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή, φέρεται να είχε προσπαθήσει να τον αποτρέψει σύμφωνα με δημοσίευμα της φιλοχουντικής εφημερίδας «Ελεύθερος Κόσμος».

Στην επιστολή που είχε στείλει ο συνθέτης στον τραγουδιστή του «Άξιον Εστί» έγραφε:

«Γρηγόρη. Διάβασα με κατάπληξη ότι πρόκειται να τραγουδήσεις στα «Δειλινά» τον «Υμνο της Επαναστάσεως». Νομίζω ότι είσαι αρκετά μεγάλος για να καταλαβαίνεις τι πρόκειται να κάνεις.

Πόσες ευθύνες επωμίζεσαι και σε τι σοβαρούς κινδύνους μπαίνεις. Κάθισε σπίτι σου με αξιοπρέπεια.

Μην γκρεμίζεις με μια κλωτσιά αυτό που χτίσαμε μαζί τόσα χρόνια. Μην ακούς τους κερδοσκόπους και τους προσκυνημένους.

Μη ρίχνεις στον βούρκο το όνομά σου και το όνομα των παιδιών σου, που σε λίγο θα ντρέπονται για σένα. Κάνε τον άρρωστο. Φύγε για το εξωτερικό. Εκεί μπορείς ν’ αρχίσεις μια καινούργια καριέρα.

Η Μελίνα σε περιμένει. Γιατί αν εσύ ο Μπιθικώτσης, το πρωτοπαλίκαρο του Θεοδωράκη, γίνεις επίσημος τραγουδιστής της Δικτατορίας τραγουδώντας αυτό το άθλιο κατασκεύασμα, θα πρέπει να ξέρεις ότι θα γίνεις ο πιο αχάριστος και τιποτένιος προδότης που γέννησε ο Λαός μας.

Στο όνομα της φιλίας μας και για χάρη της γυναίκας σου, των παιδιών σου και όλων των αμέτρητων φίλων μας, σε ικετεύω να μ’ ακούσεις για τελευταία φορά.

Μετά την Πέμπτη θα είναι αργά. Πάρα πολύ αργά».

Στο βιβλίο του ο Μάκης Μάτσας μιλώντας για την αρχή την αρχή της κορυφαίας μουσικής συνάντησης,αναφέρει:

«Αργότερα ο Μπιθικώτσης δικαιολογήθηκε στον ίδιο τον Θεοδωράκη με τη θυμοσοφία που τον χαρακτηρίζει: “Μη μου βαστάς κακία Μίκη μου. Τι ξέρω εγώ από αυτά;

Όταν μου ζήτησαν να πάω να τραγουδήσω, σκέφτηκα ότι εγώ παπάς είμαι και όπου μου πουν να ψάλλω… ψέλνω”. Έτσι του απολογήθηκε ο Γρηγόρης και ο Μίκης όχι μόνο τον συγχώρησε αλλά έσκασε και στα γέλια».

Η ιστορική συναυλία στο Καραϊσκάκη

Τον Οκτώβριο του 1974, τρεις μήνες μετά την πανηγυρική επιστροφή του Καραμανλή την Ελλάδα, ο Μίκης Θοδωράκης αποφασίζει να οργανώνει μια μεγάλη συναυλία στο Στάδιο Καραϊσκάκη.

Οι ιαχές του πλήθους που είχε κατακλίσει το Καραϊσκάκη, η πανηγυρική είσοδος του Θεοδωράκη και τα  πλάνα του να διευθύνει στη σκηνή, τραγουδώντας  με δάκρυα στα μάτια, έκαναν το γύρο του κόσμου και άφησαν ιστορία.

Αντί επιλόγου

Σε κάθε μεγάλη στιγμή της ελληνικής σύγχρονης ιστορίας, ο Μίκης Θεοδωράκης ήταν εκεί.

Με ανεξάντλητο ταλέντο, με πάθος και σθένος απέναντι αντιμετώπιζε ό,τι και όποιον καταπίεζε την αγαπημένη του Ελλάδα.

Οι αντιπαραθέσεις γύρω από το όνομά του, αναπόφευκτες αλλά ανάξιες λόγου, αν αναλογιστεί κανείς την πολύτιμη παρακαταθήκη του.

Ο Γιάννης Ρίτσος έχει γράψει για τον φίλο, συναγωνιστή και συνεργάτη του:

«Μίκης Θεοδωράκης: ο πολυτάλαντος, ο πολυδιάστατος, ο πολυσύνθετος, ο πολυδύναμος. Όλα σ’ αυτόν είναι μεγάλα: ανάστημα, χέρια, πόδια, φωνή, γέλιο, κίνηση – όλα στον υπερθετικό βαθμό.

Είναι απ’ αυτούς που όταν χορεύουν στην πλατεία μέσο στο σπίτια τρέμουν τα ταβάνια και κουδουνίζουνε τα γυαλικά στα ράφια.

Ρωμιός. Γνήσιος Ρωμιός. Κι έχει πάντα κρεμασμένο στον κόρφο του. σε χοντρό, λαϊκό, τσαγκαράδικο σπάγκο (κι όχι σε χρυσή αλυσιδίτσα) γκόλφι του την Ελλάδα. Κι η Ελλάδα αναγνωρίζει στο έργο του το πρόσωπό της.

[…]

Μα τι να πει κανείς για το Μίκη; Τι να πρωτοπεί; Ένα ακατάπαυστο μονάχα χειροκρότημα κι ένα μεγάλο «Γεια σου Μίκη»».

IN.GR*με πληροφορίες από το sansimera.gr, mixanitouxronou.gr

Ελλάδα

Ηλίας Γκιώνης: «Ανάμεσα στα ονόματα που εμπλέκονται είναι αθλητές και παίκτες ριάλιτι»

Δημοσιεύθηκε

στις

Μορφή «χιονοστιβάδας» έχουν πάρει οι καταγγελίες που προέκυψαν μετά την γνωστοποίηση της υπόθεσης βιασμού της 24χρονης σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.

Ο ακτιβιστής Ηλίας Γκιώνης έκανε σήμερα νέες δηλώσεις, σύμφωνα με τις οποίες ανάμεσα στα πρόσωπα που εμπλέκονται στο συγκεκριμένο «κύκλωμα» είναι και γνωστά ονόματα του αθλητισμού αλλά και παίκτες ριάλιτι.

«Με ενημερώνουν κορίτσια ότι οι εν λόγω κύριοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καλούσαν μέχρι και χθες το βράδυ κορίτσια σε πάρτι που θα πραγματοποιηθούν τις επόμενες ημέρες. τα ονόματα που έχω συλλέξει, για τα οποία είμαι σίγουρος για τους έξι από αυτούς, είναι από διάφορους χώρους. Υπάρχουν μέσα άτομα που ανήκουν στον αθλητισμό και την πυγμαχία, άτομα που έγιναν διάσημα μέσα από τα ριάλιτι, προφανώς το μεγάλο κεφάλι είναι επιχειρηματίες που έχουν και τα χρήματα να το στηρίξουν όλο αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

sport-fm.gr

Περισσότερα

Ελλάδα

Θεσσαλονίκη: Από που μπορεί να προέρχεται ο απόκοσμος ήχος – Συνεχίζεται το θρίλερ

Δημοσιεύθηκε

στις

Συνεχίζεται το μυστήριο με τον ήχο που ακούγεται τα βράδια στη Θεσσαλονίκη με τους κατοίκους να μην μπορούν να κοιμηθούν ενώ παράλληλα κανείς δεν ξέρει από που προέρχεται με πολλούς να λένε ότι ακούγεται από τα Μετέωρα ενώ υπάρχουν και αυτοί που θεωρούν προς ακούγεται από το Σέιχ Σου.

Μιλώντας για το συγκεκριμένο γεγονός στην τηλεόραση του ΑΝΤ1, ο καθηγητής Γεωλογίας, Ευθύμιος Λέκκας, τόνισε πως το πιθανότερο σενάριο είναι ότι πρόκειται για ήχο που προκαλείται από ανθρώπινο χέρι και όχι από φυσικό φαινόμενο.

Από τη μεριά του, ο Διευθυντής Ερευνών Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αστεροσκοπείου Αθηνών, Γεράσιμος Χουλιάρας, μιλώντας στην ΕΡΤ, σημείωσε ότι γίνονται μελέτες από το ΑΠΘ για να αποσαφηνιστεί αν πρόκειται για γεωλογικό φαινόμενο ή μηχανικό, τονίζοντας παράλληλα ότι είναι τοπικό.

Κλιμάκιο της ΕΥΑΘ που βρέθηκε στο σημείο διαπίστωσε πως ο θόρυβος δεν προέρχεται από κάποιον αγωγό του δικτύου ύδρευσης ενώ, σύμφωνα με ειδικούς, ο ήχος μπορεί να ακούγεται στην περιοχή των Μετεώρων, όμως προέρχεται από το δάσος του Σέιχ Σου.

Γεωλόγος που βρέθηκε στο σημείο έχει αποκλείσει το σενάριο του γεολογικού φαινομένου, καθώς τόνισε ότι θα είχαν προκληθεί ρωγμές και μικρές κατολισθήσεις.

Στους δρόμους οι κάτοικοι

Ωστόσο οι κάτοικοι είναι τρομαγμένοι. Μάλιστα, μερικοί από αυτούς βγήκαν στο δρόμο τα ξημερώματα και ακολούθησαν τον ήχο για να δουν από που προέρχεται. Πράγματι, είναι πολύ έντονος στη διασταύρωση των οδών Κηφισίας και Ακροπόλεως.

Ένας κάτοικος, μιλώντας στο ThessToday.gr, ανέφερε πως «όταν είμαστε στο σημείο όπου ακούγεται έντονα, νιώθουμε σαν κάποιος να χτυπάει μέσα από τη γη. Εκεί, βέβαια, βρίσκεται ο αγωγός φυσικού αερίου. Όλοι φοβόμαστε γιατί δεν γνωρίζουμε από που προέρχεται. Υπάρχουν άτομα που ξυπνούν από τον ήχο 2 και 3 η ώρα τα ξημερώματα. Εγώ για παράδειγμα, χθες στις 5:30 τα ξημερώματα, ήμουν ξύπνιος και τον άκουγα».

Από τη μεριά της, μια κάτοικος της περιοχής, περιγράφει την κατάσταση με τον απόκοσμο ήχο και τους λόγους που οι κάτοικοι τον ακολούθησαν, λέγοντας πως δονείται ακόμα και το έδαφος. «Όταν φτάνουμε στο επίκεντρο, νιώθουμε στα πόδια μας το ντουκ…ντουκ…ντουκ…», σημειώνει η ίδια στο ThessToday.gr.

NEWSIT.GR

Περισσότερα

Ελλάδα

Καταγγελία βιασμού στη Θεσσαλονίκη: Τι βρέθηκε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου – Οι έρευνες των αρχών

Δημοσιεύθηκε

στις

«Ευχαριστώ πολύ τον κόσμο για την υποστήριξη, είναι το στήριγμά μου για να επανέλθω στην κανονική μου ζωή».

Με αυτά τα θαρραλέα λόγια η 24χρονη που κατήγγειλε τον βιασμό της σε σουίτα ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη δηλώνει στο ThessToday.gr μέσω του δικηγόρου της αποφασισμένη να αποδείξει την ενοχή εκείνων που εμπλέκονται στο φερόμενο ως περιστατικό, υπογραμμίζοντας ότι το κύμα αγάπης που δέχεται τη βοηθά για να σταθεί και πάλι στα πόδια της.

Η πολύκροτη υπόθεση που από την Παρασκευή έχει προκαλέσει «τσουνάμι» εξελίξεων σε πανελλήνιο επίπεδο έχει οδηγήσει στην αποκάλυψη αλλεπάλληλων καταγγελιών που σχετίζονται με τα άτομα τα οποία φέρονται να εμπλέκονται στον βιασμό της 24χρονης. Η νεαρή κοπέλα εδώ και μερικά εικοσιτετράωρα προσπαθεί να βρει την ψυχική της ισορροπία, ευχόμενη όπως έγραψε το ThessToday.gr «να μην πάθει κανένα άλλο κορίτσι αυτό που συνέβη σε εμένα».

Η τεραστίων διαστάσεων εκδήλωση αγάπης από τον κόσμο προς το πρόσωπό της φαίνεται πως λειτουργεί ως ορθοστάτης για την επιστροφή της 24χρονης στην κανονική της ζωή. «Με τα τηλεφωνήματα και τις ευχές του κόσμου σιγά-σιγά επανέρχομαι. Το ευχαριστώ είναι λίγο», μετέφερε στον δικηγόρο της, Αθανάσιο Ζιώγα, δηλώνοντάς του ότι το κύμα συμπαράστασης που δέχεται καθημερινά είναι ο κινητήριος μοχλός για να συνεχίσει τον αγώνα της αποκάλυψης των ενόχων.

Το χτύπημα της μοίρας για την 24χρονη αναμφίβολα είναι μεγάλο, μετά την απώλεια συγγενικών και αγαπημένων της ανθρώπων εντός μικρού χρονικού διαστήματος. Η τραγική ιστορία που κουβαλά δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και την ευρύτερη τοπική κοινωνία, με τους ντόπιους να εκφράζουν έμπρακτα την υποστήριξή τους στη δικαστική -και κοινωνική- περιπέτεια. Το θάρρος της νεαρής 24χρονης να καταγγείλει τον βιασμό της σε μια χώρα που συνήθως μετατρέπει το θύμα σε θύτη άγγιξε ακόμη και τον δήμαρχο Λαγκαδά, Γιάννη Ταχματζίδη, ο οποίος τόνισε στο ThessToday.gr ότι ο δήμος θα σταθεί αρωγός στην προσπάθειά της να σταθεί στα πόδια της.

«Ο δήμος θα είναι δίπλα της και θα τη στηρίξει με κάθε τρόπο για να καταφέρει να επιστρέψει στην κανονικότητα», τόνισε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Λαγκαδά.

Η καταγγελία, το κλειδί και η εισαγγελική έρευνα για κύκλωμα μαστροπείας

Τα όσα έγιναν την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς στο δωμάτιο του πολυτελούς ξενοδοχείου έρχονται σιγά-σιγά στη μνήμη της κοπέλας καθώς, όπως καταγγέλλει, οι δράστες φρόντισαν να της ρίξουν υπνωτικό χάπι στο ποτό της.

Η 24χρονη πήγε στο πάρτι μαζί με δύο φίλες της ύστερα από παρότρυνση ενός ατόμου που θεωρούσε φίλο της και τον εμπιστευόταν. Επρόκειτο για άτομο που γνώριζε από εξόδους της σε γνωστά μαγαζιά της Θεσσαλονίκης. Στο πάρτι πήγε με το αυτοκίνητό της. Επειδή, όμως, είχε πιει δύο ποτά και δεν αισθανόταν καλά για να οδηγήσει- καθώς το σπίτι της βρίσκεται εκτός Θεσσαλονίκης- δέχθηκε να φύγουν οι φίλες της και να μείνει το βράδυ σε ένα από τα δωμάτια που είχαν κλείσει τρεις Αθηναίοι επιχειρηματίες για το πάρτι.

Όταν ξύπνησε χωρίς τα ρούχα της συνειδητοποίησε τι ακριβώς συνέβη, επικοινώνησε με τον δικηγόρο και εκείνος τη συνέστησε να καταγγείλει το περιστατικό στην αστυνομία. Πράγματι, όπως έγραψε το ThessToday.gr, η κοπέλα μετέβη στο ΑΤ Λευκού Πύργου, όπου ανέφερε όσα θυμόταν καταγγέλλοντας τρία άτομα –που όμως δεν γνωρίζει την ταυτότητά τους.

Ωστόσο, ο ένας από τους τρεις επιχειρηματίες έκανε το λάθος να της τηλεφωνήσει, με συνέπεια οι αστυνομικοί να προχωρήσουν στον εντοπισμό και στη σύλληψή του. Σε έρευνα μάλιστα που πραγματοποιήθηκε στο δωμάτιο του φερόμενου ως δράστη βρέθηκαν τα κλειδιά του δωματίου της κοπέλας και ένα χάπι το οποίο ενισχύει τη στυτική λειτουργία. Στον εισαγγελέα όπου παρουσιάστηκε, ο ίδιος ισχυρίστηκε σύμφωνα με πληροφορίες ότι βρέθηκε με την κοπέλα με τη συναίνεσή της. Μετά την απολογία του με κοινή απόφαση εισαγγελέα και ανακρίτριας αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.

Η υπόθεση ωστόσο δεν έχει κλείσει καθώς η ανακρίτρια εξακολουθεί να παίρνει καταθέσεις από άτομα που εμπλέκονται στην υπόθεση. Για τον λόγο αυτόν, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο προϊστάμενος Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος παρήγγειλε εισαγγελική έρευνα, μετά τις καταγγελίες για κύκλωμα μαστροπείας.

Το κύκλωμα λειτουργούσε στη Θεσσαλονίκη, από άτομα που αναζητούνται από τις αρχές και είχαν ως στόχο τον εντοπισμό νεαρών γυναικών, τις οποίες εξωθούσαν στην πορνεία και τις διοχέτευαν σε τέτοιου είδους πάρτι. Από την εισαγγελία της Θεσσαλονίκης πάντως, έγινε γνωστό ότι το θύμα, το οποίο έκανε την καταγγελία, δεν ανήκε στις κοπέλες που είχαν μπει στο κύκλωμα.

«Μεγάλο κύκλωμα»

Την ίδια ώρα, για ύπαρξη «μεγάλου κυκλώματος» έκανε λόγο ο συνήγορος υπεράσπισης της κοπέλας, η οποία βρίσκεται σε «χάλια ψυχολογική κατάσταση». Όπως τόνισε ο δικηγόρος της, Θανάσης Ζιώγας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η κοπέλα έπεσε θύμα της τυφλής εμπιστοσύνης που επέδειξε σε άτομο που μέχρι τότε θεωρούσε «φίλο» της, ο οποίος και την προσκάλεσε στο εν λόγω πάρτι, αφού γνωρίζονταν νωρίτερα, καθώς η κοπέλα ήταν θαμώνας σε πολύ γνωστό καφέ του κέντρου της Θεσσαλονίκης, στο οποίο ο τελευταίος δραστηριοποιούνταν. «Ένας που εμπιστευόταν, την παρέσυρε, την έστειλε στο στόμα του λύκου», περιέγραψε χαρακτηριστικά ο κ. Ζιώγας.

Η πρόσκληση στο πάρτι

Για το λόγο αυτό, η κοπέλα δέχτηκε καλοπροαίρετα την πρόσκληση να συμμετάσχει στο Πρωτοχρονιάτικο πάρτι σε ξενοδοχείο της πόλης, όπου μετέβη με μία φίλη της, ενώ εκεί οι δύο κοπέλες συνάντησαν και μια ακόμη γνωστή τους. Σύμφωνα με το συνήγορο του θύματος, κάποια στιγμή οι κοπέλες θέλησαν να αποχωρήσουν και τότε η 24χρονη, καθώς ένιωθε ζαλάδα, προσπάθησε να εντοπίσει το αυτοκίνητό της, ενώ οι άλλες δύο κοπέλες είχαν αποχωρήσει μαζί. Καθώς όμως δεν έβρισκε το αυτοκίνητό της, τηλεφώνησε στο άτομο που την είχε προσκαλέσει στο πάρτι για τη βοηθήσει, ο οποίος και την μετέπεισε τελικά να επιστρέψει πίσω στο πάρτι.

Η κοπέλα, ωστόσο, δεν αισθανόταν καλά και για το λόγο αυτό προτίμησε να κλείσει ένα άλλο δωμάτιο στο ίδιο ξενοδοχείο και να κοιμηθεί, για να συνέλθει, αφού διαμένει -κατά τον συνήγορό της- σε «μακρινό χωριό» της Θεσσαλονίκης, οπότε δεν θα ήταν εύκολη η επιστροφή της.

Κατευθυνόμενη, ωστόσο, προς το δωμάτιό της στον τέταρτο όροφο του ξενοδοχείου, έγινε αντιληπτή από τρεις άνδρες, οι οποίοι φέρονται να μετείχαν επίσης στο πάρτι, που της έκλεισαν το δρόμο και τη ρωτούσαν που πάει. Η κοπέλα τους εξήγησε ότι ήταν ζαλισμένη και πήγαινε να κοιμηθεί, ωστόσο οι τρεις άνδρες την παρέσυραν σε μια σουίτα. Ξυπνώντας η κοπέλα το επόμενο πρωί, βρέθηκε χωρίς εσώρουχο και σε ένα δωμάτιο που δεν γνώριζε.

Σταδιακά, «της έρχονται μνήμες» από το βιασμό της, συμπλήρωσε ο συνήγορός της, όπως το ότι οι δράστες ήταν τρία άτομα, παρότι η ίδια βρίσκεται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση, ενώ έχει χάσει και τους δύο γονείς της. Η κοπέλα επικοινώνησε άμεσα με το δικηγόρο της, καθώς ήταν «βέβαιη πως βιάστηκε», ο οποίος και τη συμβούλευσε να καταγγείλει το περιστατικό στην Αστυνομία, όπως και έπραξε.

Μολονότι όταν μετέβη στο Αστυνομικό Τμήμα του Λευκού Πύργου, για να καταγγείλει το συμβάν και να καταθέσει μήνυση για βιασμό, η ίδια δε θυμόταν τα ονόματα των φερόμενων δραστών, σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, ένας από αυτούς είχε κάνει το «λάθος» να την καλέσει στο κινητό της τηλέφωνο. Έτσι, η νεαρή γυναίκα έδωσε τον αριθμό του τηλεφώνου του στους αστυνομικούς και εκείνοι προχώρησαν στην σύλληψη του επιχειρηματία, ο οποίος αφού κατέθεσε στο Τμήμα Ασφαλείας Λευκού Πύργου, αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.

Η πρώτη σύλληψη

Με ανάρτησή της, μάλιστα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης ανέφερε στις 2 Ιανουαρίου πως «Ξημερώματα σήμερα, αστυνομικοί του Τ.Α. Λευκού Πύργου συνέλαβαν 27χρονο για καταγγελλόμενο βιασμό σε βάρος 24χρονης».

Η αποκάλυψη της αποτροπιαστικής υπόθεσης προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ επικρατεί σύγχυση αναφορικά με την ταυτότητα των ατόμων που συμμετείχαν στο ίδιο πάρτι. Από πλευράς του, ο επιχειρηματίας, Δημήτρης Φιντιρίκος διέψευσε ότι ήταν ανάμεσα στα άτομα που φέρονται να βίασαν την κοπέλα, ενώ δήλωσε ότι θα προσκομίσει τα αποδεικτικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία απουσίαζε στο Ντουμπάι την ίδια ημερομηνία, που σημειώθηκε το αποτρόπαιο συμβάν.

Παράλληλα, στην υπόθεση του βιασμού της 24χρονης φέρονται να εμπλέκονται ο επιχειρηματίας που συνελήφθη, ένα συγγενικό του πρόσωπο, καθώς και ο μετρ του καφέ «Achilleion», με τον οποίο η επιχείρηση εστίασης, όταν έγινε γνωστή η υπόθεση, διέκοψε αμέσως την συνεργασία τους.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η διεύθυνση του καταστήματος εστίασης «Achilleion», «Με τον εργαζόμενο, ο οποίος φέρεται να συμμετείχε στο συγκεκριμένο περιστατικό, έχει ήδη διακοπεί η συνεργασία μας. Εκφράζουμε τον αποτροπιασμό και την θλίψη μας για τέτοιου είδους περιστατικά και για τα οποία θα αποφανθεί η Δικαιοσύνη».

Στο ενδιάμεσο, είχε προηγηθεί ανάρτηση του υπαλλήλου του καφέ, Μάνου Παπαδόπουλου στον λογαριασμό που ο ίδιος διατηρεί στο Instagram, στο κείμενο της οποίας ζητούσε συγνώμη από την 24χρονη κοπέλα την οποία «παρέσυρε σε ένα πάρτι σε σουίτα γνωστού ξενοδοχείου της πόλης μας, όμως η κατάσταση παρεκτράπηκε κατά την διάρκειά της με αποτέλεσμα να εκτεθεί ανεπανόρθωτα ψυχικά και σωματικά μια κοπέλα που γνωρίζω και ήμουν σαφώς η πιεστική αιτία για να παραστεί στο πάρτι». Λίγες ώρες αργότερα, το ίδιο πρόσωπο επανήλθε και με μια νέα ανάρτηση υποστήριξε ότι η προηγούμενη δεν έγινε από τον ίδιο, αλλά από πρόσωπο, το οποίο έχει ήδη μηνύσει για αρπαγή, απειλή και παράνομη βία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τον νυν σύντροφο της 24χρονης κοπέλας, ο οποίος μόλις πληροφορήθηκε από την ίδια τι είχε συμβεί, ανάγκασε τον μετρ του «Achilleion» να «ομολογήσει» ότι εκείνος είναι ο κύριος υπεύθυνος για ό,τι συνέβη την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, στη σουίτα του ξενοδοχείου. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν πως στην υπόθεση φέρονται να εμπλέκονται κι άλλα άτομα, τα οποία ανέβηκαν στην σουίτα, ενώ η κοπέλα ήταν ημιλιπόθυμη και δεν μπορούσε να αντισταθεί, ούτε και να συγκρατήσει πρόσωπα και ονόματα, όπως είπε στον αστυνομικό, που της πήρε κατάθεση.

«Πολλές καταγγελίες»

Αποκαλυπτικός για τη δράση των φερόμενων δραστών υπήρξε ο συνήγορος της 24χρονης κοπέλας, προαναγγέλλοντας πως θα υπάρξουν και νέες αποκαλύψεις γύρω από την υπόθεση. «Έχω ακούσει ότι υπάρχουν πάρα πολλές καταγγελίες που θα βγουν. Για άλλα περιστατικά που σημειώθηκαν από τους ίδιους. Όχι την ίδια νύχτα», επισήμανε ο κ. Ζιώγας. Επιπλέον, ο δικηγόρος της 24χρονης κοπέλας διευκρίνισε ότι τα ονόματα που αναφέρονται στα social media, δεν βρίσκονται μέσα στη δικογραφία.

Ο ίδιος τόνισε, ακόμη, πως εκκρεμεί να συμπεριληφθεί το αποτέλεσμα της ιατρικής πραγματογνωμοσύνης στη δικογραφία για την υπόθεση, ενώ εξήγησε πως κατηγορίες, μέχρι στιγμής, έχουν απαγγελθεί σε ένα μόνο άτομο, το οποίο ομολόγησε μόνο του ότι συνευρέθηκε με την κοπέλα, ωστόσο υποστηρίζει ότι έγινε με τη θέλησή της.

 

Πηγή: www.thesstoday.gr

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα