Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021
Connect with us

Οικονομία

Μάχη για τις τριετίες στον ιδιωτικό τομέα

Δημοσιεύθηκε

στις

Δύο χρόνια σε αναμονή για την κρίσιμη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία θα διαμορφώσει νέο τοπίο στους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα – όσον αφορά τις τριετίες των εργαζομένων – βρίσκονται συνδικάτα και εργοδοτικοί φορείς.

Η απόφαση του ΣτΕ – που εκκρεμεί – συνδέεται με το ύψος του κατώτατου μισθού για όσους είχαν θεμελιωμένη τριετή – τουλάχιστον – προϋπηρεσία το 2012. Αυτό σημαίνει ότι η απόφαση θα κρίνει αν δεκάδες χιλιάδες μισθωτοί που είχαν θεμελιώσει δικαίωμα για επιδόματα προϋπηρεσίας το 2012 τα δικαιούνται ακόμη ή θα τα χάσουν καταγράφοντας απώλειες μισθού έως και 195 ευρώ τον μήνα.

Οι εκπρόσωποι των βιομηχάνων που έχουν προσφύγει στο ΣτΕ ζητούν μισθό για όλους χωρίς τριετίες και παγωμένες από το 2012 και ανεξαρτήτως χρόνου υπηρεσίας.

Διπλή απώλεια
Επισημαίνεται ότι η απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου θα διαμορφώσει μια εντελώς νέα εικόνα για τους μισθούς. Η απώλεια θα είναι διπλή εφόσον το ΣτΕ δεχτεί την προσφυγή των εργοδοτών. Κι αυτό γιατί:

Οι παλαιοί μισθωτοί που εισπράττουν σήμερα προσαυξήσεις προϋπηρεσίας έως και 195 ευρώ τον μήνα θα τις χάσουν.
Οι νέοι μισθωτοί δεν θα μπορούν να ελπίζουν πλέον σε προσαυξήσεις προϋπηρεσίας όταν η ανεργία πέσει κάτω από το 10%.
Επισημαίνεται ότι τα επιδόματα προϋπηρεσίας κρίνονται από το ΣτΕ μετά από προσφυγή του ΣΕΒ και άλλων συνδέσμων βιομηχάνων της Ελλάδας κατά της εγκυκλίου της πρώην υπουργού Εργασίας Εφης Αχτσιόγλου, με την οποία δίνονταν οδηγίες για τον υπολογισμό των «παγωμένων» τριετιών στη διαδικασία εφαρμογής του νέου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου. Το ΣτΕ καλείται να αποφανθεί αν συνεχίζουν να υφίστανται οι «παγωμένες» από το 2012 τριετίες ή αν έχουν καταργηθεί.

ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΑΧΑΪΑ - ΑΙΓΙΑΛΙΑ

Στο επίκεντρο της δίκης βρίσκονται τα επιδόματα που μπορούν να αυξήσουν τον κατώτατο μισθό έως και 30% για τους παλαιούς εργαζομένους. Μέσω των επιδομάτων των τριετιών οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα που αμείβονται με τον κατώτατο και είχαν προϋπηρεσία πριν από τον Φεβρουάριο του 2012 κερδίζουν με τη νέα αύξηση έως και 236 ευρώ επιπλέον τον μήνα, κατοχυρώνοντας έτσι μισθό έως 861,90 ευρώ τον μήνα.

Ολα τα βλέμματα έχουν πλέον στραφεί στο ΣτΕ που πρέπει να αποφανθεί αν η επίμαχη εγκύκλιος είναι σύννομη και ισχυρή ή πρέπει να ακυρωθεί όπως ζητεί ο ΣΕΒ.

Οι νέοι μισθοί
Εφόσον η απόφαση των δικαστών είναι θετική για τους εργαζομένους τότε οι μισθοί θα πρέπει να συνεχίσουν να καταβάλλονται στα σημερινά επίπεδα, ενώ και οι νέοι μισθοί από 1/1/2022 θα έχουν προσαυξήσεις προϋπηρεσίας.

Αν όμως η απόφαση του δικαστηρίου είναι αρνητική για τους εργαζομένους – γίνει δηλαδή δεκτή η προσφυγή των βιομηχάνων – τότε χιλιάδες μισθωτοί θα χάσουν τα επιδόματα προϋπηρεσίας. Δεδομένου ότι ισχύει πλαφόν για την προσαύξηση λόγω προϋπηρεσίας στο 30%, το ανώτατο ύψος των επιδομάτων που διακυβεύεται είναι έως 195 ευρώ τον μήνα. Κομβικός προβληματισμός σε αυτή την περίπτωση – τον οποίο επισημαίνουν νομικοί κύκλοι – είναι αν το δικαστήριο θα επιτρέψει αναδρομικότητα σε μια ενδεχόμενη αρνητική απόφασή του. Αναλυτικά:

Αν η ισχύς μιας ενδεχόμενης αρνητικής απόφασης μπορεί να ανατρέξει στην ημερομηνία δημοσίευσής της, τότε οι μισθωτοί θα χάσουν τα επιδόματα προϋπηρεσίας από την απόφαση και μετά χωρίς περαιτέρω επιβαρύνσεις.
Αν το ΣτΕ δεν τραβήξει «κόκκινη γραμμή» στην αναδρομικότητα τότε χιλιάδες μισθωτοί θα κινδυνεύσουν να βρεθούν αντιμέτωποι και με πιθανές απαιτήσεις αναδρομικής επιστροφής των επιδομάτων που έχουν ήδη λάβει από τον Φεβρουάριο του 2019 και μετά. Νομικοί κύκλοι σχολίαζαν μάλιστα πως καθώς η υπόθεση δεν ενέχει την έννοια του δημοσίου συμφέροντος, δεν φαίνεται να στοιχειοθετείται έδαφος για «φραγμό» αναδρομικότητας από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

www.ot.gr

Περισσότερα

Οικονομία

ΕΦΚΑ: Αυτές είναι οι 8 μεγάλες αλλαγές που θα αλλάξουν τη λειτουργία του

Δημοσιεύθηκε

στις

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, παρουσίασε σήμερα τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).

Το κείμενο του νομοσχεδίου για τον ΕΦΚΑ θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση τις αμέσως επόμενες ημέρες, αφού διευθετηθούν κάποια τεχνικά ζητήματα, μετά από συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία. Στόχος είναι να ψηφιστεί από την Ολομέλεια της Βουλής εντός του Ιανουαρίου 2022.

Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στο επίκεντρο βρίσκονται οκτώ μεγάλες παρεμβάσεις, που αλλάζουν ριζικά τη λειτουργία του ΕΦΚΑ:

«1.Νέα επιλεγμένα διευθυντικά στελέχη από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Δίνεται συγκεκριμένα η δυνατότητα πρόσληψης επιλεγμένων διευθυντικών στελεχών με τριετείς συμβάσεις, με δυνατότητα ανανέωσης άπαξ τόσο από τον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα με διαφανείς διαδικασίες (δημόσια προκήρυξη), δυνατότητα συμμετοχής στελεχών του ΕΦΚΑ, του υπόλοιπου δημόσιου τομέα και του ιδιωτικού τομέα και ειδικό σύστημα πρόσθετων ανταμοιβών με βάση στόχους. Επιδιώκεται με τον τρόπο αυτό η προσέλκυση των καλύτερων στελεχών από τον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, με στόχο την αποδοτικότερη λειτουργία του Οργανισμού.

2.Νέο μοντέλο διακυβέρνησης για τον ΕΦΚΑ με νέο οργανόγραμμα, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας του σε όλα τα επίπεδα διοίκησης. Προβλέπεται νέα διαδικασία ανάδειξης διοικητή και υποδιοικητών, με επιλογή του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και προηγούμενη γνωμοδότηση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Θα υπάρξει ανασχεδιασμός αρμοδιοτήτων του διοικητικού συμβουλίου με μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του ΔΣ στον διοικητή, τους υποδιοικητές και τους γενικούς διευθυντές, για να αποφεύγεται το micromanagement. Όπως προαναφέρθηκε, θα καταρτιστεί νέο οργανόγραμμα -σε συνεργασία με εξειδικευμένο σύμβουλο- για την αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών από την πρόχειρη συγχώνευση των ταμείων στον ΕΦΚΑ για την καλύτερη παρακολούθηση των περιφερειακών υπηρεσιών, κλπ.

3.Άμεσες προσλήψεις μόνιμου και έκτακτου προσωπικού. Ειδικότερα, ξεκινούν άμεσα -σε συνεννόηση με το υπουργείο Εσωτερικών- διαδικασίες πρόσληψης 500 μόνιμων υπαλλήλων εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 (κυρίως από επιλαχόντες προηγούμενων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ). Θα υπάρξει προτεραιοποίηση προσλήψεων, σύμφωνα με στοχευμένες ανάγκες (πληροφορικοί, ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού). Προβλέπεται επίσης η άμεση πρόσληψη 100 υπαλλήλων με συμβάσεις έργου για την επιτάχυνση της απονομής συντάξεων.

4.Καθιέρωση πριμ παραγωγικότητας για τους υπαλλήλους. Το πριμ θα συνδέεται με συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχους (και συντελεστές βαρύτητας) που θα τίθενται ανά γενική διεύθυνση, ανάλογα με το αντικείμενο και τις προτεραιότητες του φορέα. Τροποποιείται η καταβολή του bonus για την εκκαθάριση συντάξεων, που έχει ήδη θεσπιστεί, ώστε να είναι περισσότερο συνδεδεμένο με τα αποτελέσματα της δουλειάς των εισηγητών και περισσότερο αναλογικό. Προβλέπεται επίσης καταβολή πριμ συνδεδεμένου με τα αποτελέσματα της δουλειάς τους στους υπαλλήλους που εργάζονται στο back office του τηλεφωνικού κέντρου.

5.Σύσταση νέας Μονάδας Εσωτερικών Υποθέσεων για άμεση διερεύνηση των καταγγελιών των πολιτών. Συστήνεται νέα Μονάδα Εσωτερικών Υποθέσεων, με επικεφαλής πρώην ανώτερο δικαστικό (πχ αντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου), επιφορτισμένη με την άμεση διερεύνηση καταγγελιών και αιτημάτων και τη διενέργεια αυτεπάγγελτων ελέγχων (πχ επί υπέρμετρων καθυστερήσεων), σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και εξουσίες αντίστοιχες με αυτήν. Εάν το πόρισμα της Μονάδας καταλήγει σε πειθαρχική δίωξη, αυτό θα δεσμεύσει τα πειθαρχικά όργανα. Επιδιώκεται η αναστροφή της υφιστάμενης κατάστασης, καθώς σήμερα εκατοντάδες καταγγελίες πολιτών δεν αντιμετωπίζονται και δεν αξιολογούνται εγκαίρως.

6.Ταχύτερη και αποτελεσματικότερη πειθαρχική διαδικασία. Προβλέπονται συντομότερες προθεσμίες για τη διενέργεια των πειθαρχικών διαδικασιών, με δεδομένο ότι οι διαδικασίες στα Πειθαρχικά Συμβούλια συνήθως “σέρνονται” για χρόνια κι ότι στην παρούσα φάση εκκρεμούν 115 έλεγχοι, εκ των οποίων οι 97 είναι ακόμα στα Πρωτοβάθμια Συμβούλια, με μέσο χρόνο ολοκλήρωσης τα δύο έτη. Ειδικότερα, η άσκηση της πειθαρχικής δίωξης θα γίνεται σε έναν μήνα (αντί τριών μηνών) και θα ολοκληρώνεται σε έναν μήνα από την κλήση σε απολογία (αντί δύο μηνών). Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της αμεροληψίας των ελέγχων, οι ΕΔΕ θα διενεργούνται υποχρεωτικά από υπάλληλο άλλου υπουργείου. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο θα συγκροτείται με τρία μέλη (πρόεδρος δικαστικός, πάρεδρος ΝΣΚ και μόνιμο υπάλληλο εκτός υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων), με κατάργηση της συμμετοχής των αιρετών εκπροσώπων εργαζομένων του ΕΦΚΑ.

7.Πιο ευέλικτο σύστημα προμηθειών, ώστε να δοθεί τέλος σε φαινόμενα, όπως η μη έγκαιρη προμήθεια αναλώσιμων, ανταλλακτικών και η δυσκολία αντικατάστασης παρωχημένου εξοπλισμού (πχ Η/Υ, κλιματιστικά, κλπ). Μεταξύ άλλων, εισάγεται εξαίρεση από τις διαδικασίες του ν. 4412/2016 -εντός των ορίων που θέτει η ευρωπαϊκή οδηγία- για απλούστερες διαδικασίες ανάθεσης έργων και προμηθειών και καταργούνται οι παρωχημένες και χρονοβόρες διαδικασίες έγκρισης από το υπουργείο για δαπάνες που αφορούν τον ΕΦΚΑ, όπως για παράδειγμα η έγκριση για τη σκοπιμότητα ανάθεσης υπηρεσιών μηχανοργάνωσης, εργασιών συντήρησης, κλπ.

8.Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του e-ΕΦΚΑ, μέσω σύστασης Εταιρείας Ειδικού Σκοπού. Είναι ενδεικτικό ότι ο φορέας διαθέτει 400 ακίνητα σε όλη τη χώρα, συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ και τουλάχιστον το 20%, που αφορά ακίνητα μεγάλης αξίας, μένει τελείως αναξιοποίητο. Προβλέπεται λοιπόν η σύσταση Εταιρείας Ειδικού Σκοπού για την αξιοποίηση και τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας, με διαχωρισμό των ακινήτων για ιδιόχρηση και για αξιοποίηση. Η εταιρεία θα υπόκειται σε αυστηρό πλαίσιο εταιρικής διακυβέρνησης με αυξημένα εχέγγυα διαφάνειας και λογοδοσίας, αλλά και δυνατότητα αξιοποίησης των καλών πρακτικών του ιδιωτικού τομέα για τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου ακινήτων που θα διαθέτει».

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, υπενθύμισε επίσης τις βασικότερες πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί τους τελευταίους μήνες για τη βελτίωση αφενός μεν της εξυπηρέτησης των πολιτών αφετέρου δε των συνθηκών εργασίας των υπαλλήλων.

Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται:
– Ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης των Πολιτών 1555

– Η μονιμοποίηση των ηλεκτρονικών ραντεβού

– Η προμήθεια νέων υπολογιστών για τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ

– Η θέσπιση μπόνους για τους εισηγητές που εκδίδουν τις περισσότερες συντάξεις

– Η εισαγωγή του μέτρου των πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

Η αναγκαιότητα της παρέμβασης- Ποια προβλήματα αντιμετωπίζει
Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, τεκμηριώνοντας την αναγκαιότητα της νέας παρέμβασης, «o ΕΦΚΑ, που είναι ένας από τους μεγαλύτερους δημόσιους Οργανισμούς της χώρας, επηρεάζοντας την καθημερινότητα 6,5 εκατομμυρίων πολιτών (2,5 εκατομμύρια συνταξιούχοι, 4 εκατομμύρια εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι), αποτελεί ταυτόχρονα και τον πιο προβληματικό φορέα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Είναι πρώτος -και με διαφορά- στα παράπονα και τις αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη (του αναλογούν το 48% των παραπόνων για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα), με τις καθυστερήσεις στην απονομή των συντάξεων να αποτελούν την “κορυφή του παγόβουνου”. Παρουσιάζει τεράστια οργανωτικά και διοικητικά προβλήματα που επιτάθηκαν σε μεγάλο βαθμό από την χωρίς κανόνες και αρχές συγχώνευση των πρώην ασφαλιστικών ταμείων το 2016, ενώ η λειτουργία του επιβαρύνεται από χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούν σημαντικά διοικητικά κόστη στις επιχειρήσεις, με επιπτώσεις για την οικονομία.

Επιπροσθέτως, ο ΕΦΚΑ παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις σε υψηλού επιπέδου και εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό (πχ στελέχη πληροφορικής), ενώ δεν διαθέτει αποτελεσματικό σύστημα ούτε για να επιβραβεύει τους υπαλλήλους που είναι αποδοτικοί, αλλά ούτε και για να ελέγχει αυτούς που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Ιδιαίτερα προβληματική είναι και η λειτουργία των πειθαρχικών ελέγχων. Είναι ενδεικτικό ότι εκκρεμεί η εξέταση 1.127 καταγγελιών για κακή εξυπηρέτηση ή/και υπερβολική καθυστέρηση στην απονομή συντάξεων.

Τέλος, “αγκάθια” αποτελούν οι μεγάλες καθυστερήσεις στις προμήθειες, καθώς και η ελλιπής αξιοποίηση της σημαντικής ακίνητης περιουσίας του φορέα, από την οποία θα μπορούσαν να προκύψουν σημαντικά έσοδα, που θα ενίσχυαν τα διαθέσιμά του», σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας.

Οι στόχοι
Αναφορικά με τους στόχους της μεταρρύθμισης, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι επιδίωξη είναι ο ΕΦΚΑ:

– να ανταποκριθεί στις ανάγκες, αλλά και στις απαιτήσεις των πολιτών για ευρωπαϊκού επιπέδου εξυπηρέτηση και ταχεία απονομή των συντάξεων,

– να αποκτήσει περισσότερη ευελιξία και διοικητική αυτονομία για άμεση λήψη αποφάσεων,

– να γίνει πιο δίκαιος, επιβραβεύοντας πραγματικά τους καλούς υπαλλήλους και εντείνοντας τον έλεγχο σε όσους δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους,

– να διαχειριστεί καλύτερα το ανθρώπινο δυναμικό, αξιοποιώντας ανθρώπινους πόρους και από τον ιδιωτικό τομέα και

– να αξιοποιήσει πιο αποδοτικά την τεράστια ακίνητη περιουσία του προς όφελος των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Ο ΕΦΚΑ είναι η μεγαλύτερη πληγή του ελληνικού Δημοσίου. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να μείνει αδιάφορη απέναντι σε αυτήν την κατάσταση. Δεν αρκούν μερεμέτια, δεν αρκούν πυροσβεστικές λύσεις. Έχουμε ήδη προχωρήσει μια σειρά αλλαγές οι οποίες έχουν θετική αντανάκλαση και στον ρυθμό έκδοσης των συντάξεων, καθώς εφέτος θα ξεπεράσουμε τις 200.000 αποφάσεις σε σχέση με τις κύριες συντάξεις, πράγμα που αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών, αλλά δεν μας αρκεί αυτό. Μας ενδιαφέρει ο ΕΦΚΑ να αλλάξει ταχύτητες. Να γίνει πράγματι ένα κοινωνικό εργαλείο, ένας οργανισμός φιλικός στον πολίτη. Αξιοποιούμε ιδέες και πολιτικές οι οποίες έχουν εφαρμοστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ή έχουν προχωρήσει με επιτυχία στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και στον δημόσιο τομέα στη χώρα μας, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη ΔΕΗ.

Σεβόμαστε την ιδιαιτερότητα του ΕΦΚΑ ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, αλλά αυτός δεν είναι λόγος να μην εξυπηρετούνται οι πολίτες. Ο ΕΦΚΑ πρέπει να γίνει ένας οργανισμός ο οποίος να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των Ελλήνων πολιτών. Αυτό δεν πρόκειται να γίνει με ευχές. Απαιτούνται συγκεκριμένα μέτρα τα οποία καθιερώνουν κίνητρα και κυρώσεις για τους υπαλλήλους και παράλληλα προωθούν τομές διοικητικού εκσυγχρονισμού, για να γίνει ένας ΕΦΚΑ καινούργιος, πιο αποτελεσματικός πιο παραγωγικός και κυρίως πιο φιλικός στους ασφαλισμένους».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Πάνος Τσακλόγλου, σημείωσε: «Η προσπάθεια που καταβάλλεται για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ είναι διαρκής. Ο οργανισμός οφείλει να ανταποκριθεί στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των πολιτών για υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του. Με το νομοσχέδιο, που παρουσιάστηκε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, επιχειρείται η παροχή μεγαλύτερης ευελιξίας και διοικητικής αυτοτέλειας στον φορέα και η εισαγωγή σύγχρονων μεθόδων διακυβέρνησης. Προβλέπεται η παροχή κατάλληλων κινήτρων στο προσωπικό και τα διευθυντικά στελέχη, η ορθολογική οργάνωση του φορέα, η ανανέωση και η ενίσχυση του προσωπικού του και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Στόχος μας είναι ο ενιαίος ασφαλιστικός φορέας της χώρας να γίνει μια σύγχρονη δημόσια υπηρεσία που θα ανταποκρίνεται με συνέπεια στις διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις του ρόλου του. Έχουν γίνει πολλά, αλλά πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα».

www.newsit.gr

Περισσότερα

Οικονομία

Επίδομα παιδιού: Κλείνει προσωρινά στις 9 Δεκεμβρίου η ηλεκτρονική πλατφόρμα, πότε ενεργοποιείται εκ νέου

Δημοσιεύθηκε

στις

Στις 9 Δεκεμβρίου 2021, στις 18:00, κλείνει προσωρινά η ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων Α21-Επίδομα Παιδιού, όπως άλλωστε συμβαίνει πριν από κάθε νέα πληρωμή, σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).

Κατόπιν αυτού, η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν θα δέχεται νέες αιτήσεις, μέχρι να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση και η καταβολή της έκτης διμηνιαίας δόσης.

Μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί εκ νέου.

Η συγκεκριμένη έκτη και τελευταία δόση του έτους 2021 θα καταβληθεί την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Δεκεμβρίου 2021, ήτοι την 31η Δεκεμβρίου, μαζί με το σύνολο των επιδομάτων.

Το επίδομα παιδιού υπολογίζεται με βάση τα εξαρτώμενα τέκνα που έχουν δηλωθεί στο Α21 του 2021. Η εκκαθάριση των αιτήσεων θα γίνει σύμφωνα με την τελευταία φορολογική δήλωση, δηλαδή θα πληρωθούν μόνον όσοι υπέβαλαν τη φετινή φορολογική δήλωση.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται τον σύνδεσμο https://opeka.gr/oikogeneies/epidoma-paidiou/erotiseis-apantiseis/, προκειμένου να διαβάσουν τις συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις με διευκρινίσεις σχετικά με το επίδομα παιδιού που δίδονται από τον Οργανισμό.

Πως υπολογίζεται το επίδομα παιδιού

Το επίδομα παιδιού υπολογίζεται με βάση τα εξαρτώμενα τέκνα που έχουν δηλωθεί στο Α21 του 2021. Η εκκαθάριση των αιτήσεων θα γίνει σύμφωνα με την τελευταία φορολογική δήλωση, δηλαδή θα πληρωθούν μόνον όσοι υπέβαλαν τη φετινή φορολογική δήλωση.

Για να χορηγηθεί το επίδομα παιδιού θα πρέπει η αίτηση να έχει υποβληθεί οριστικά και να έχει εγκριθεί. Αίτηση η οποία αποθηκεύτηκε προσωρινά θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη.

Περισσότερα

Οικονομία

Ελβετικό φράγκο: Αλλάζει η βάση υπολογισμού του επιτοκίου για όλα τα δάνεια

Δημοσιεύθηκε

στις

Η βάση υπολογισμού του επιτοκίου για όλα τα δάνεια που είναι σε ελβετικό φράγκο αλλάζει σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.

Το επιτόκιο δεν θα καθορίζεται πλέον με βάση το διατραπεζικό Libor, αλλά βάσει του αντίστοιχου διατραπεζικού επιτοκίου που υπάρχει στην Ελβετία και ονομάζεται SARON.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών ισχύουν τα ακόλουθα:

Κατάργηση και αντικατάσταση των επιτοκιακών δεικτών CHF LIBOR και ΕΟΝΙΑ (Benchmarks Reform).

Για μια σειρά από λόγους έχει αποφασιστεί η αντικατάσταση των χρηματοοικονομικών δεικτών αναφοράς, όπως το LIBOR, αλλά και άλλων διατραπεζικών επιτοκίων («IBORs»). Ήδη από το 2014, το Συμβούλιο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Financial Stability Board) πρότεινε την αναμόρφωση του πλαισίου των IBORs και την αντικατάστασή τους από επιτόκια που διαμορφώνονται βάσει συναλλαγών σε διατραπεζικές αγορές δανεισμού μίας ημέρας («risk-free rates»).

Στο πλαίσιο αυτό, και με έναυσμα την ανακοίνωση της Επιτροπής Χρηματοπιστωτικής Συμπεριφοράς (FCA) του Ηνωμένου Βασιλείου για την παύση όλων των εκδόσεων του διατραπεζικού επιτοκίου του Λονδίνου σε ελβετικό φράγκο (CHF LIBOR) από την 1.1.2022, καθώς και την αντίστοιχη ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος Χρηματαγορών (EMMI) για την κατάργηση του σταθμικού μέσου των επιτοκίων του ευρώ για συναλλαγές μίας ημέρας (EONIA) από τις 3.1.2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε χρήση της εξουσίας της περί ορισμού καταστατικού υποκατάστατου για τους εν λόγω δείκτες, βάσει της παραγράφου 8 του άρθρου 23β του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1011 (Benchmarks Regulation).

Ειδικότερα, στις 22 Οκτωβρίου 2021, δημοσιεύτηκαν στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι ακόλουθοι Εκτελεστικοί Κανονισμοί της Επιτροπής:

* Εκτελεστικός Κανονισμός (ΕΕ) 2021/1847 σχετικά με τον καθορισμό καταστατικού υποκατάστατου για ορισμένες εκδόσεις του CHF LIBOR. Ο εν λόγω Εκτελεστικός Κανονισμός ορίζει ως επιτόκιο αντικατάστασης του CHF LIBOR το ανατοκιζόμενο επιτόκιο SARON πλέον ενός σταθερού περιθωρίου προσαρμογής, όπως αυτό δημοσιεύεται για καθεμία από τις σχετικές διάρκειες του ανατοκιζόμενου SARON (ενός, τριών, έξι και 12 μηνών).

Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 23β του Benchmarks Regulation, το επιτόκιο αντικατάστασης του CHF LIBOR αντικαθιστά, αυτόματα εκ του νόμου, όλες τις αναφορές στον εν λόγω δείκτη σε κάθε σύμβαση και σε κάθε χρηματοπιστωτικό μέσο, που δεν περιέχουν εφεδρικές (εναλλακτικές) διατάξεις. Δεδομένου ότι το LIBOR θα παύσει να δημοσιεύεται την 1η Ιανουάριου 2022, τα καθορισμένα επιτόκια θα πρέπει να αντικαταστήσουν τις αναφορές στο CHF LIBOR από την ημερομηνία αυτή και μετά.

Ο ως άνω Κανονισμός εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2022.

* Εκτελεστικός Κανονισμός (ΕΕ) 2021/1848 σχετικά με τον καθορισμό επιτοκίου για την αντικατάσταση του EONIA ως δείκτη αναφοράς. Βάσει του ανωτέρω Κανονισμού ως επιτόκιο αντικατάστασης του EONIA ορίζεται το βραχυπρόθεσμο επιτόκιο του ευρώ (EuroSTR), προσαυξημένο με την προσαρμογή του υφιστάμενου σταθερού περιθωρίου μεταξύ του EONIA και του EuroSTR.

Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 23β του Benchmarks Regulation, το επιτόκιο αντικατάστασης του EONIA αντικαθιστά, εκ του νόμου, όλες τις αναφορές στο εν λόγω επιτόκιο αναφοράς σε κάθε σύμβαση και σε κάθε χρηματοπιστωτικό μέσο, που δεν περιέχει εφεδρικές (εναλλακτικές) διατάξεις.

Δεδομένου ότι το επιτόκιο EONIA θα παύσει να δημοσιεύεται στις 3 Ιανουαρίου 2022, το καθορισμένο επιτόκιο αντικατάστασης θα πρέπει να αντικαταστήσει τις αναφορές στο ΕΟΝΙΑ από την εν λόγω ημερομηνία. Ο ως άνω Εκτελεστικός Κανονισμός εφαρμόζεται από τις 3 Ιανουαρίου 2022.

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

Περισσότερα
ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΑΧΑΪΑ - ΑΙΓΙΑΛΙΑ
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα