Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021
Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

ΑΠΟΨΗ: Χάθηκε ο μπούσουλας με το «καλημέρα»!

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Επαναλαμβάνουμε (για πολλοστή φορά) ότι η αντιμετώπιση μίας πανδημίας έχει πολλά… «βλέποντας και κάνοντας». Κανένας δεν μπορεί να είναι απόλυτα βέβαιος για την εξέλιξη, ούτε για τις συνθήκες που μπορεί να αλλάξουν και να ανατρέψουν δεδομένα και σχεδιασμούς. Αυτό, εξάλλου, είναι κάτι που το έχουμε δει αρκετές φορές μέχρι τώρα και έχουμε αποκτήσει ικανοποιητική εμπειρία.

Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός ή ότι οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς – από τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο των αποκεντρωμένων κρατικών υπηρεσιών – δεν πρέπει να λειτουργούν με σχέδιο και συντονισμό.

Είναι απολύτως θλιβερό λοιπόν, με το ξεκίνημα κιόλας, να παρουσιάζονται αρρυθμίες και έλλειμμα συντονισμού, που οδηγεί την κοινωνία σε… νευρική κρίση και σε απώλεια εμπιστοσύνης ως προς τα μέτρα, κυβέρνησης και ειδικών.

Το ΦΕΚ που απαγόρευε την είσοδο σε κλειστούς χώρους εστίασης σε παιδιά από 12 ετών και πάνω – και το οποίο ανατράπηκε μετά τον σάλο που έγινε –  ήταν το πρώτο σοβαρό «χτύπημα», ενώ ακολούθησε μία τραγελαφική πρώτη μέρα στα σχολεία κατά την οποία ζητούνταν βεβαιώσεις των self test που έχουν «περάσει» μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία όμως… είχε κρασάρει. Μάλιστα, η εντελώς τυπική / υπηρεσιακή συμπεριφορά κάποιων διευθυντών και εκπαιδευτικών στους γονείς που εμφάνιζαν την χειρόγραφη βεβαίωση-  η οποία, παρεμπιπτόντως, εξακολουθεί να χορηγείται μέσα από την ιστοσελίδα gov.gr)- («δεν μπορούμε να δεχτούμε το παιδί χωρίς βεβαίωση με ηλεκτρονικό κλειδάριθμο») δημιούργησε αρκετές, αχρείαστες εντάσεις. Και επιπλέον, ήρθε χθες η καταγγελία γονέων ότι οι δημόσιες δομές δεν δέχονται μαθητές για δωρεάν rapid test ενώ η υπουργός Υγείας, έλεγε και ξανάλεγε ότι όλα τα τεστ για τους μαθητές θα είναι εντελώς δωρεάν.

Αποτέλεσμα: Έχει χαθεί ο μπούσουλας προτού καλά – καλά ξεκινήσει η σαιζόν!

Δίχως άλλο, η κυβέρνηση οφείλει να σπεύσει και να θέσει οριστικό και αμετάκλητο τέλος στα… παρατράγουδα.

 

Άρθρα-Συνεργασίες

Μπράβο Ιωάννα και άλλα!- Του Αρκά

Δημοσιεύθηκε

στις

 

  • Συνταρακτική η εικόνα της Ιωάννας.
  • Πάγωσε όλη η Ελλάδα.
  • Όμως το βιτριόλι δεν κατάφερε να καταστρέψει το ψυχικό της σθένος, την γενναιότητα και την λεβεντιά της Ιωάννας, μέχρι το δικαστήριο.
  • Ο κόσμος, το γνήσιο αυτό λαϊκό δικαστήριο, την εμψυχώνει και την δικαιώνει με μια ομόφωνη και βροντερή φωνή.
  • Μπράβο Ιωάννα, προχώρα είμαστε μαζί σου.
  • Κουράγιο, υπομονή και δύναμη μέχρι να δικαιωθείς, από τον υπεύθυνο επί γης δικαστήριο.
  • Η βασανισμένη Ιωάννα, ήταν παρούσα , η βιτριόλισα ήταν απούσα.
  • Το πρόσωπο της Ιωάννας, ο πιο γνήσιος μάρτυρας του καταστροφικού καυστικού υγρού.
  • Ο Αλέξης θέλει μια δεύτερη ευκαιρία για να δοκιμασθεί με επιτυχία στην εξουσία.
  • Όποιος κάηκε στο χυλό, φυσάει και στο γιαούρτι.
  • Για να πετύχεις κυβερνητικά, ψάξε και πάρε μετεκλογικά, άξια στελέχη από την αγορά.
  • Πιερακάκηδες υπάρχουν πολλοί.
  • Μια νέα πολιτική κυβερνητική καινοτομία της Νέας Δημοκρατίας.
  • Σαν κεραυνός εν αιθρία, η νέα αμυντική συμφωνία Αμερικής, Αγγλίας, Αυστραλίας.
  • Η ισχυρή Ευρωπαική Γαλλία άρχισε την διαμαρτυρία.
  • Τι είναι το νέο αμυντικό σχήμα θα φανεί στην πορεία.
  • Το ΚΙΝΑΛ προετοιμάζεται αγωνιστικά για την εκλογή νέου αρχηγού.
  • Νέο ξεκίνημα, νέοι αγώνες. Υπομονή. Κοντός ψαλμός αλληλούια.
  • Μετά από 13 χρόνια ασφαλούς πορείας το pick στην Πάτρα, σημαδεύτηκε με το γνωστό ατύχημα, σε καταστροφική πορεία.
  • Πάγωσε όλη η Ελλάδα, από το φρικτό θέαμα.
  • Όλοι εύχονται, ο μικρός Φώτης να ξεπεράσει την δική του αγωνιστική περιπέτεια.
  • Να γίνει καλά.
  • Σιγά σιγά, οι μόνιμοι από πρωίας μέχρι νυκτός, τηλεοπτικο-λοιμωξιολόγοι, αρχίζουν να λέγουν λόγια καλά και παρηγορητικά για την πορεία του ιού.
  • Η τρίτη εμβολιαστική αναμνηστική δόση, δεν θα είναι υποχρεωτική. Γιατί;
  • Ο Σουλτάνος, άρχισε το πάγιο εναέριο παραβατικό του χόμπι.
  • Μπαράζ εναέριων παραβάσεων.
  • Ο φιλοευρωπαίος δήμαρχος Κωνσταντινούπολης, το αντίπαλο δέος του Σουλτάνου στην Αθήνα.
  • Μια επίσκεψη μεγάλης επίκαιρης σημασίας.
  • Οι προνομιούχοι εμβολιαζόμενοι, χαίρονται την ελεύθερη κυκλοφορία τους.
  • Δεν πιστεύω στις προσεχείς εκλογές, δικαίωμα ψήφου να έχουν μόνο οι εμβολιασθέντες.
  • Οι ανεμβολίαστοι, σιγά σιγά αποκλείονται από πολλά.
  • Από τα καφενεία, έχουν εξαφανιστεί μετά από τον κορωνοϊό, οι διάφοροι κήρυκες της παλαιοπολιτικής, που τους είχαμε βαρεθεί.
  • Ίσως εμφανισθούν, προεκλογικά, για αλίευση ψηφοφόρων.
  • Αλλά τότε που θα ξυπνήσουν, θα είναι πολύ αργά, διότι θα υπάρχει πολύς συνωστισμός και ανταγωνισμός. Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν.

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

ΑΠΟΨΗ: Η άλλη όψη της ανάπτυξης

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

 

 

Λέγεται και ακούγεται όλο και πιο έντονα πλέον ότι ακόμα και η ανάπτυξη 5,9% που είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ μπορεί να αποδειχθεί πολύ μετριοπαθής προσέγγιση. Η Τράπεζα της Ελλάδας την ανεβάζει στο 7% και υπάρχουν απόψεις ότι μπορεί να φτάσει και στο 9%. Μία πραγματική… εκτίναξη, αν σκεφθεί κανείς ότι πριν ένα χρόνο μιλούσαμε για ύφεση του 8% και ακόμα περισσότερο, την πολύχρονη ύφεση που ζήσαμε στα χρόνια της κρίσης χρέους.

Όμως, υπάρχουν δύο ζητήματα που συνδέονται μεταξύ τους. Το πρώτο έχει να κάνει με τον πληθωρισμό και τις ανατιμήσεις, για τις οποίες όλοι συζητάμε το τελευταίο διάστημα. Γιατί δεν εξηγεί κάποιος, πολύ απλά, ότι ο πληθωρισμός και οι ανατιμήσεις είναι… η άλλη όψη της ανάπτυξης; Ίσως οι ανατιμήσεις δεν οφείλονται μόνο στους ρυθμούς ανάπτυξης. Οφείλονται όμως και σε αυτούς!

Και επίσης, πόσο αλήθεια συμπιέζουν οι ανατιμήσεις τα εισοδήματα; Πόσοι είναι αυτοί που πραγματικά πλήττονται και πόσοι αυτοί που λόγω ανατιμήσεων, απλά… κερδίζουν λιγότερα; Οι πρώτοι χρειάζονται στήριξη. Τους δεύτερους τους κατανοούμε – οποιοσδήποτε έχει δίκιο να τσαντίζεται όταν κερδίζει λιγότερα – αλλά δεν έχουν και… ανάγκη ανθρωπιστικής στήριξης!

Κάποτε, όχι πολλά χρόνια πριν, εκατοντάδες χιλιάδες έτρεχαν στα κοινωνικά παντοπωλεία για να πάρουν τα αναγκαία τρόφιμα. Σήμερα, πόσοι τρέχουν ακόμα;

Προφανώς, πάντοτε θα υπάρχουν πολίτες που θα δυστυχούν ενώ οι αριθμοί ευημερούν. Και αυτοί οι πολίτες πρέπει να βοηθηθούν ώστε να αποκτήσουν πραγματικό δικαίωμα στη ζωή και στην προκοπή. Όμως, η γενικότερη αγανάκτηση, αν και ανθρωπίνως κατανοητή, σε οικονομικούς όρους δεν σημαίνει «καταστροφή». Ίσως και το αντίθετο… Κάποιοι ίσως κερδίζουν λιγότερα. Κάποιοι άλλοι όμως, τελικά ίσως κερδίζουν και περισσότερα.

Η ουσία είναι άλλη. Ότι αφήνουμε πίσω μας την εποχή της «συλλογικής φτώχειας» και μπαίνουμε σε τροχιά… ανταγωνισμών και διαγκωνισμών για τα μερίδια στην ανάπτυξη. Τα ποιοτικά δεδομένα αλλάζουν…

 

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ: Lord Byron- Ποιήματα στη λάσπη- Παράσταση από χώμα και νερό

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Λευθεριά, για λίγο πάψε

Να χτυπάς με το σπαθί

Τώρα σίμωσε και κλάψε

Εις του Μπάιρον το κορμί

Δ. Σολωμός

 

Ο   Τζορτζ Γκόρντον Μπάιρον, 6ος Βαρόνος γεννήθηκε στις 22 Ιανουαρίου 1788 στο Λονδίνο και καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια.

Το 1809 ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Επισκέφθηκε την Πάτρα, την Πρέβεζα, τη Νικόπολη, την Άρτα, τα Γιάννενα κι έφθασε ως το Τεπελένι, όπου τον φιλοξένησε ο Αλή Πασάς. 

Ο Βύρων, γοητεύθηκε από τις ελληνικές φυσικές ομορφιές και τα αρχαία ερείπια. Στο Σούνιο εμπνεύσθηκε το ποίημα «Νησιά της Ελλάδας» στο οποίο υμνεί την ομορφιά, ψιθυρίζει τον μύθο, αλλά και συλλογάται πάνω στο μέλλον αυτής της γης. 

Τα νησιά της Ελλάδας! τα νησιά της Ελλάδας!
Όπου η φλογερή Σαπφώ αγάπησε και τραγούδησε
όπου μεγάλωσαν οι τέχνες του πολέμου και της ειρήνης,
όπου η Δήλος αναδύθηκε και ο Φοίβος ξεπετάχτηκε!
Το αιώνιο καλοκαίρι τα χρυσώνει ακόμα,
αλλά όλα τ’ άλλα, εκτός από τον ήλιο τους, έχουν δύσει.

Στη μονογραφία του ‘’Ο πόλεμος του Βύρωνα’’ ο Ρόντρικ Μπίτον σκιαγράφησε το προφίλ του φιλέλληνα ποιητή. «Το βιβλίο μου ξεκινά με το πρώτο ταξίδι του Βύρωνα στην Ελλάδα το 1809-11, όταν έκανε μεγάλη περιοδεία και ζούσε κάμποσο καιρό στην Αθήνα, στη σημερινή Πλατεία Λυσικράτους, στην Πλάκα. Τότε ήταν που αγανάκτησε με την αρπακτικότητα του Λόρδου Ελγιν στην Ακρόπολη και έμαθε τα πρώτα προ-επαναστατικά συνθήματα που κυκλοφορούσαν. Όμως, να είμαστε ειλικρινείς, εκείνη την εποχή της ζωής του δεν έτρεφε ιδιαίτερη συμπάθεια για τις ελπίδες των υπόδουλων Ρωμιών. Έπρεπε να μεσολαβήσουν πάρα πολλά πράγματα ώσπου να γίνει ο Βύρωνας ο “φιλέλληνας” που θα δοξαζόταν αργότερα».

Όταν ξέσπασε η Ελληνική Επανάσταση, ο Βύρων,  με το ποίημά του «Προφητεία του Δάντη» είχε καταδικάσει τα τυραννικά καθεστώτα. Το 1823 έγινε μέλος του «Φιλελληνικού Κομιτάτου», ενός συλλόγου από άγγλους φιλελευθέρους και φιλέλληνες, που είχαν σκοπό να ενισχύσουν τους έλληνες επαναστάτες. «Αποφάσισα να πάω στην Ελλάδα. Είναι το μοναδικό μέρος, όπου δοκίμασα πραγματική ευχαρίστηση. Αν είμαι ποιητής το χρωστώ στον αέρα της Ελλάδας».

Στις 3 Αυγούστου 1823 έφθασε στο Αργοστόλι. Οι Έλληνες τότε ήταν διχασμένοι κι αυτό πίκραινε τον ευαίσθητο και φλογερό ποιητή. Στις 5 Ιανουαρίου 1824 έφθασε στο Μεσολόγγι, όπου οι αγωνιζόμενοι Έλληνες τον υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό. Εκεί συνεργάσθηκε με άλλους ξένους εθελοντές και με δικά του έξοδα οργάνωσε το στρατό και φρόντισε για την οχύρωση του Μεσολογγίου. Στις 25 Ιανουαρίου η κυβέρνηση τον αναγνώρισε αρχιστράτηγο. Οι κόποι του, όμως, για την οργάνωση του στρατού και για τη συμφιλίωση των οπλαρχηγών, καθώς και το κακό κλίμα, υπέσκαψαν την υγεία του.

Τα χαράματα της 19ης Απριλίου 1824, Δευτέρα του Πάσχα, άφησε την τελευταία του πνοή στο Μεσολόγγι, σε ηλικία 36 χρονών. Τα τελευταία του λόγια του ήταν για την Ελλάδα: «Της έδωσα τον καιρό, την υγεία μου, την περιουσία μου, και τώρα της δίνω τη ζωή μου. Τι μπορούσα να κάνω περισσότερο;»

Ήταν ειρωνιστής, βέβαια,

‘’Η ζωή είναι πολύ σύντομη για σκάκι.’’

σκεπτικιστής 

‘’Η ανάμνηση της ευτυχίας δεν είναι πια ευτυχία.
Η ανάμνηση της θλίψης είναι ακόμα θλίψη.’’

πολύ μοντέρνος εν ολίγοις. Και διέθετε ακόμη ένα χάρισμα: μπορούσε να διαμορφώσει και να μεταμορφώσει όχι μόνο τους πλασματικούς ήρωες των ποιημάτων του, αλλά και τον ίδιο τον εαυτό του μέσα στη ζωή του. 

<<Τελευταία και πιο “πλασματική” (όπως και αποτελεσματική) απ’ όλες τις μεταμορφώσεις αυτές είναι η στροφή του από την ποίηση στην πράξη και από την αριστοκρατική ζωή του με την ερωμένη του στην Ιταλία, στους “Καημούς της Λιμνοθάλασσας” και τις φιλοδοξίες του για την Ελλάδα με τις οποίες θα πεθάνει», έγραψε ο συγγραφέας ο Ρόντρικ Μπίτον.

Η Παράσταση

Για να δημιουργηθεί, εκ του μηδενός, ένα έργο τέχνης είτε πίνακας είναι αυτός, είτε μουσικό έργο, είτε κινηματογραφική ταινία, είτε θεατρικό έργο είναι απαραίτητο να προηγηθεί μια βασανιστική, οπωσδήποτε σύνθετη, εξαντλητικά περίπλοκη και μακρόσυρτη διαδικασία. Σ’ αυτή τη διαδικασία στήνουν τρικούβερτο γλέντι οι γνώσεις των δημιουργών, η κρίση, οι επιλογές, οι αποφάσεις τους, η ικανότητά τους να καταγράφουν με ακρίβεια και με ευαισθησία τα ερεθίσματα που λαμβάνουν, η αίσθηση του ωραίου, του περιττού και του αξιόλογου, που διαθέτουν. Όλος αυτός ο κύκλος κλείνει με τις αποσκευές των δημιουργών, τις ιδέες, τις απόψεις, τις οποίες κουβαλάνε,  για τον πολιτισμό, για την οικονομία, για την πολιτική αλλά ακόμα και για τη ζωή και τα πάθη του ανθρώπου πάνω σ’ αυτόν τον  πληγωμένο πλανήτη. Ένα νέο έργο τέχνης είναι μια καινούργια ζωή, πρέπει να γίνει η σύλληψη, η κυοφορία, ο τοκετός με τους αναγκαίους και τους απαραίτητους πόνους.

Κάθε έργο τέχνης, δεν είναι μόνο  ‘’αφήγηση μιας ιστορίας’’ είναι ένας τόπος, μέσα στον οποίο ανασαίνει ο δημιουργός, αλλά μπορεί να ‘’διαβιώσει’’ για όσο διαρκεί, και ο θεατής, άρα είναι και ένας χρόνος, εν κατακλείδι είναι ένας καινούργιος κόσμος. Μέσα σ’ αυτόν τον χωροχρόνο του έργου πρέπει να αποτυπωθούν όλα όσα κάνουν τον δημιουργό να πονά, να παιδεύεται, να βασανίζεται να ελπίζει.                                

Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργο θεατρικό έργο, όπως σημειώνουν οι συντελεστές του, σε κείμενα, στίχους και σκηνοθεσία Τηλέμαχου Τσαρδάκα και σε πρωτότυπη μουσική σύνθεση Διονύση Μπάστα. Τρεις επαγγελματίες ηθοποιοί και ένα μικρό φωνητικό σύνολο τραγουδιστών παρουσιάζουν στο κοινό το συγκλονιστικό βίο του ποιητή, το φάντασμα του οποίου επιστρέφει εκεί που άφησε την τελευταία του πνοή, στη Δυτική Ελλάδα, 200 χρόνια μετά την έναρξη της επανάστασης μιλάει για τη ζωή, την προσφορά και το θάνατο του ρομαντικού ποιητή, εθνικού ευεργέτη και φιλέλληνα ήρωα της επανάστασης George Byron Gordon. Στην παράσταση Lord Byron: Ποιήματα στη λάσπη, είχαμε έναν μεγάλο αγώνα, μια ωραία προσπάθεια που μόλις άρχισε, όσο περνάει ο καιρός και όσο δουλεύεται τόσο θα αποκτά πιο ολοκληρωμένη μορφή σε όλα τα επίπεδα. Να σημειώσουμε την φωτεινή παρουσία της  Ηλέκτρα Σαρρή στην παράσταση. Εξ άλλου όπως του άρεσε να παίζει  μαζί μας, ο ποιητής έγραφε.

‘’Η γνώση δεν είναι ευτυχία ούτε η επιστήμη
αλλά μια ανταλλαγή της άγνοιας για κάτι
που είναι ένα άλλο είδος άγνοιας.’’

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα