Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ημέρα με… αυτοκίνητα-Την ώρα που η Ευρώπη γιορτάζει τη βιώσιμη κινητικότητα η Πάτρα ασφυκτιά από το κυκλοφοριακό

Published

on

Της Μαρίας Σπ. Ορφανού

Ημέρα με… αυτοκίνητα θα είναι και η σημερινή για την Πάτρα, παρά το γεγονός ότι η Ευρώπη γιορτάζει την «Ημέρα Μετακινήσεων» στο πλαίσιο της βιώσιμης ή αλλιώς «πράσινης» κινητικότητας.

Τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας έχουν ακυρωθεί κάθε είδους εκδηλώσεων για τον εορτασμό της συγκεκριμένης ημέρας στην Πάτρα, η οποία ασφυκτιά από το κυκλοφοριακό.
Κάθε χρόνο στις 22 Σεπτεμβρίου οι αρχές πολλών πόλεων κλείνουν το κέντρο για τα αυτοκίνητα με στόχο να ενθαρρύνουν τους πολίτες να κινηθούν δίχως αυτά, να περπατήσουν περισσότερο, να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μεταφοράς ή το ποδήλατό τους.
Μάλιστα, η Πάτρα σε σχέση με τον πληθυσμό της κρατά τα «ηνία» στον αριθμό των οχημάτων, με αποτέλεσμα βάσει και παλαιότερων στοιχείων της Greenpeace, να βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες ελληνικές πόλεις (4η) στα υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα.
Η πόλη βρίσκεται πίσω σε σχέση με την βιώσιμη κινητικότητα, καθώς μόλις αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη οι μελέτες για τα ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Κινητικότητας) τα οποία στην Πάτρα αποτελούν συνάρτηση πολλών παραγόντων, αλλά και έργων που έχουν προγραμματιστεί. Για παράδειγμα, το δίκτυο των ποδηλατόδρομων είναι άρρηκτα συνυφασμένο με τα έργα ανάπλασης της άνω και κάτω πόλης, καθώς και με το γραμμικό πάρκο που διεκδικεί ο Δήμος Πατρέων, αφότου επιτευχθεί η υπογειοποίηση του Προαστιακού.
Επίσης, έχουν εγκριθεί από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Πατρέων οι Σταθμοί Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, χωρίς όμως να έχει ολοκληρωθεί η χωροθέτησή τους. Στην Πάτρα προβλέπεται η εγκατάσταση 214 Σταθμών, οι οποίοι αναμένεται να ενθαρρύνουν την ηλεκτροκίνηση.

ΜΕ ΡΥΘΜΟΥΣ ΧΕΛΩΝΑΣ Ο ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ

Την ίδια ώρα, ενώ το ποδήλατο αποτελεί στις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις δημοφιλές εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, στην Πάτρα η χρήση του εγκυμονεί αποκλειστικά κινδύνους. Ο παραλιακός ποδηλατόδρομος μπορεί να έχει ξεκινήσει, όμως οι εργασίες γίνονται με ρυθμού χελώνας. Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, Χρήστο Κορδά έχει ολοκληρωθεί περίπου το 30% των εργασιών που αφορούν κυρίως την τοποθέτηση του ειδικού τάπητα, ενώ υπολείπονται σημαντικές εργασίες για να καταστεί λειτουργικός και ασφαλής, όπως κράσπεδα, σήμανση, φανάρια κι άλλα. Αντίστοιχα, τα κοινόχρηστα ποδήλατα τα οποία δυστυχώς δεν λειτούργησαν κυρίως, με υπαιτιότητα των ίδιων των δημοτών (μερίδας βανδάλων) έχουν αποσυρθεί (δύο φορές από την έναρξη λειτουργίας του θεσμού) και δεν προβλέπεται να επανατοποθετηθούν αν δεν ολοκληρωθεί ο ποδηλατόδρομος. Κι αυτό, γιατί όσο έμεναν στους δρόμους, κάποιοι φρόντιζαν να τα κλέβουν και να τα καταστρέφουν…
Σχολιάζοντας τον ρόλο του ποδηλάτου και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, ο πρόεδρος του ΠΟΠ, Σπύρος Πολίτης δήλωσε πως «κάθε χρόνο την Ευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο» συμμετείχαμε με δράσεις για την ενθάρρυνση των πολιτών να χρησιμοποιούν το ποδήλατο. Δυστυχώς λόγω του κορωνοϊού έχουν παγώσει οι μαζικές δράσεις. Παρ’ όλα αυτά ο Ποδηλατικός Όμιλος εξακολουθεί να διεκδικεί την κατοχύρωση του δικαιώματος της ασφαλούς μετακίνησης των συνδημοτών μας με εναλλακτικά μέσα, όπως είναι το ποδήλατο, γι’ αυτό και περιμένουμε να ολοκληρωθεί ο ποδηατόδρομος, ο οποίος πιστεύω ότι θα λειτουργήσει προς αυτή την κατεύθυνση με θετικά αποτελέσματα. Το ποδήλατο αποτελεί δείγμα πολιτισμού και είναι ένα από τα εναλλακτικά μέσα που χρησιμοποιείται ευρέως σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν καταφέρει λόγω της χρήσης του να απαλλαγούν από τα αυτοκίνητα, τα οποία άλλωστε, δυσκολεύουν και τη ζωή των ίδιων των χρηστών τους», τόνισε ο κ. Πολίτης.

 

Ροή ειδήσεων

Advertisement