Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022
Connect with us

Ελλάδα

Πέθανε ο πατέρας του Γιάνη Βαρουφάκη

Δημοσιεύθηκε

στις

Έφυγε από τη ζωή ο πατέρας του Γιάνη Βαρουφάκη, Γιώργος. Την είδηση έκανε γνωστή μέσω ανάρτησής του ο επικεφαλής του ΜέΡΑ25 στο Twitter.

Η κηδεία του θα γίνει την Παρασκευή 1η Οκτωβρίου. «Γιώργος Βαρουφάκης (1925-2021) έγραψε στην ανάρτηση.

Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα του Γιάνη Βαρουφάκη:

Χτες το βράδυ, λίγο μετά τα μεσάνυκτα, πέθανε ο Γιώργος Βαρουφάκης. Ο Γιώργος Βαρουφάκης γεννήθηκε στο Κάιρο της Αιγύπτου τον Ιούνιο του 1925 όπου τελείωσε τις γυμνασιακές του σπουδές στην Αμπέτειο Σχολή. Μετά την αποφοίτησή του εργάστηκε σε παράρτημα ελληνικής τράπεζας στο Κάιρο προτού έλθει στην Αθήνα το 1946 για να γραφτεί στο Χημικό Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Λίγο πριν ξεσπάσει ο δεύτερος εμφύλιος, μετά από διάβημά του στην Κοσμητεία διαμαρτυρόμενος εκ μέρους του φοιτητικού του συλλόγου για την αύξηση των διδάκτρων, συνελήφθη από την Ασφάλεια. Αρνούμενος να υπογράψει τη γνωστή τότε «δήλωση», φυλακίστηκε στην Αθήνα και αργότερα εξορίστηκε στη Μακρόνησο. Εκεί είχε την τύχη να συμπάσχει με συντρόφους όπως ο Γιάννης Ρίτσος, ο Μανώλης Κατράκης και ο Σπύρος Λιναρδάτος.

Μετά την Μακρόνησο εξορίστηκε στην Ικαρία, πριν τελικά επιστρέψει στην Αθήνα και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών όπου γνώρισε τη σύντροφο της ζωής του Ελένη Τσαγγαράκη. Η Ελένη ήταν η πρώτη φοιτήτρια στην ιστορία του Τμήματος Χημείας που αργότερα θα εργαζόταν ως βιοχημικός, θα δραστηριοποιείτο στο φεμινιστικό κίνημα και θα εκλεγόταν για πολλά χρόνια δημοτική σύμβουλος (συμπεριλαμβανομένης μιας θητείας ως Αντιδήμαρχος) Παλαιού Φαλήρου. Με την Ελένη, απέκτησαν δύο παιδιά – τον Γιάνη και την Τρισεύγενη.

Μετά από πολλές δυσκολίες, λόγω «κοινωνικών φρονημάτων», ο Γιώργος Βαρουφάκης ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1954 στη «Χαλυβουργική» όπου, το 1961, ανέλαβε την θέση του Διευθυντή του Τμήματος Ελέγχου Ποιότητας. Μετά την συνταξιοδότησή του, το 2003, διορίστηκε Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της «Χαλυβουργική», θέση που διατήρησε ως τον Γενάρη του 2020.

Από το 1959, παράλληλα με την απαιτητική θέση του στην «Χαλυβουργική», άρχισε να μελετά συστηματικά τη διάβρωση των αρχαίων μπρούντζινων αγαλμάτων του Κούρου και της Άρτεμης που τώρα εκτίθενται στο αρχαιολογικό μουσείο του Πειραιά. Οι μεταλλουργικές και πειραματικές εκείνες μελέτες του εξελίχθηκαν σε διδακτορική διατριβή την οποία υποστήριξε επιτυχώς στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, το οποίο του απένειμε το διδακτορικό του δίπλωμα το 1965.
Από το 1965, και με τη συνεργασία κορυφαίων αρχαιολόγων, συνέχισε να μελετά αρχαία μεταλλικά ευρήματα και να δημοσιεύει πρωτότυπες εργασίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ανάμεσα τους ήταν:

Το 1979 ο Γιώργος Βαρουφάκης κατέθεσε διατριβή επί υφηγεσία με τίτλο «Χημική και μεταλλουργική έρευνα γύρω από 19 σιδερένια πόδια τριπόδων της γεωμετρικής εποχής», η οποία είχε ως αποτέλεσμα στην απονομή του τίτλου του Υφηγητή και αργότερα του Επίτιμου Επίκουρου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σημαντική είναι η μελέτη του επί των σιδερένιων συνδέσμων του Παρθενώνα και του Ερεχθείου, που συνδέουν τους μεγάλους μαρμάρινους όγκους του γείσου και της βάσης των ναών. Η μελέτη εκείνη δημοσιεύθηκε στο Journal of Historical Metallurgy Society. Η εν λόγω έρευνα συνεχίσθηκε με τους σιδερένιους συνδέσμους του ναού της Τραπεζάς Αιγίου και του Επικούρειου Απόλλωνα σε μια προσπάθεια να εκτιμηθεί η εξέλιξη της τεχνολογίας από την αρχαϊκή στην κλασική εποχή. Επί πλέον, ύστερα από πρόσκληση των εκεί επιστημονικών εταιρειών, παρουσίασε πολλές ερευνητικές εργασίες, μεταξύ άλλων, στην Κύπρο, στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου, στην Πράγα, στη Ζυρίχη, στην Σικελία, στις ΗΠΑ, κλπ.

Για μια δεκαετία ο Γιώργος Βαρουφάκης διετέλεσε και Πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης (ΕΛΟΤ). Κατά την διάρκεια της θητείας του ο ΕΛΟΤ αναβαθμίστηκε διευρύνοντας τις δραστηριότητές του στη βιομηχανική και οικονομική ζωή της χώρας. Όταν ολοκληρώθηκε η θητεία του, του απονεμήθηκε ο τίτλος του Επίτιμου Προέδρου του ΕΛΟΤ.

Παράλληλα με την θητεία του στον ΕΛΟΤ, από το 1988 εκλέγεται πρόεδρος της Ελληνικής Αρχαιομετρικής Εταιρείας (ΕΑΕ) η οποία εστιάζει στην μελέτη της αρχαίας τεχνολογίας. Συνδυάζοντας την θητεία του στον ΕΛΟΤ και την ΕΑΕ, μελέτησε την ιστορία του ελέγχου ποιότητας στην αρχαιότητα. Το 1996 εξέδωσε σχετικό βιβλίο με τίτλο «Αρχαία Ελλάδα και Ποιότητα: Η ιστορία και ο έλεγχος των υλικών που σημάδεψαν τον ελληνικό πολιτισμό» (Εκδόσεις Αίολος). Το βιβλίο εκδόθηκε το 1999 και στα αγγλικά. Το 2005 εξέδωσε την συνέχεια εκείνου το βιβλίου υπό τη μορφή νέου βιβλίου με τίτλο «Η Ιστορία του Σιδήρου από τον Όμηρο στον Ξενοφώντα: Τα σιδερένια ευρήματα και η αρχαία ελληνική γραμματεία με το μάτι ενός μεταλλουργού», (Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα).

Όταν πριν μερικά χρόνια του ζητήθηκε από ξένο επισκέπτη να συνοψίσει τη ζωή του, απάντησε: «Είμαι ένα παιδί από το Κάιρο που έμελλε να μάθει να αγαπά τη ζωή, τον άνθρωπο και την επιστήμη στην Μακρόνησο».

Ελλάδα

Οι πολίτες αποδέχονται τις συντάξεις fast track-Σημαντικά βελτιωμένο βλέπουν το επίπεδο εξυπηρέτησης από τον ΕΦΚΑ τους τελευταίους 12 μήνες

Δημοσιεύθηκε

στις

Επτά στους 10 πολίτες αποδέχονται ως θετικό μέτρο τις συντάξεις fast track, ενώ την ίδια ώρα η πλειονότητα βλέπει θετικά τη δυνατότητα πρόσληψης ιδιωτών σε θέσεις διευθυντών και γενικών διευθυντών στον ΕΦΚΑ. Μάλιστα, οι 9 στους 10 πολίτες που βλέπουν θετικά την πρόσληψη ιδιωτικών, επιθυμούν να επεκταθεί ως μέτρο και σε άλλους φορείς του δημοσίου τομέα με αντίστοιχα προβλήματα.

Επιπλέον, οι πολίτες θεωρούν πως έχει βελτιωθεί η συνολική λειτουργία του ΕΦΚΑ τους τελευταίους 12 μήνες, με το ισοζύγιο θετικών/αρνητικών γνωμών να είναι πλέον υπέρ των θετικών, τόσο στο κομμάτι της εξυπηρέτησης για το θέμα των εκκρεμών συντάξεων, όσο και στο κομμάτι της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, της εξυπηρέτησης από τα υποκαταστήματα και της λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία που αποτυπώνονται στην πανελλαδική έρευνα της εταιρίας Pulse, σε δείγμα 2.512 πολιτών, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΕΦΚΑ το διάστημα 19-27 Οκτωβρίου.

Αναλυτικά, στο ερώτημα αν «η καθιέρωση της fast track έκδοσης σύνταξης είναι προς τη σωστή ή προς την λάθος κατεύθυνση», οι πολίτες δηλώνουν σε ποσοστό 69% πως είναι «προς την σωστή» ή την «μάλλον σωστή», ενώ όσοι δήλωσαν το αντίθετο ανέρχονται σε ποσοστό μόλις 12%.
Υπενθυμίζεται πως η διαδικασία fast track έκδοσης σύνταξης νομοθετήθηκε πριν από λίγους μήνες και παρέχει τη δυνατότητα άμεσης έκδοσης συνταξιοδοτικής απόφασης λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία ασφαλιστικού χρόνου που διαθέτει ο ΕΦΚΑ στα πληροφοριακά του συστήματα αλλά και τα στοιχεία που προσκομίζει ο ίδιος ο ασφαλισμένος. Η εν λόγω διαδικασία έχει συμβάλλει στο να μειωθούν καθοριστικά οι χρόνοι έκδοσης μιας σύνταξης φτάνοντας σήμερα στους 2 μήνες -για όσες αιτήσεις υποβλήθηκαν εντός του 2022- σε σχέση με τους 18 μήνες που απαιτούνταν το 2019.

Μάλιστα, ειδικά μεταξύ των ερωτηθέντων που έχουν υποβάλλει αίτημα συνταξιοδότησης και αναμένουν την σύνταξή τους, το ποσοστό αποδοχής της fast track σύνταξης αυξάνει φτάνοντας στο 76%.

ΙΔΙΩΤΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ

Σημαντική είναι η αποδοχή των πολιτών και στην περίπτωση της πρόσληψης ιδιωτών σε θέσεις διευθυντών στον ΕΦΚΑ. Ειδικότερα, στο ερώτημα αν «η δυνατότητα πρόσληψης είναι προς τη σωστή ή τη λάθος κατεύθυνση», το 51% των ερωτηθέντων δηλώνει σίγουρα στη σωστή ή μάλλον στη σωστή κατεύθυνση, με εκείνους που δηλώνουν το αντίθετο να περιορίζονται στο 20%.

Μάλιστα, από εκείνους που βλέπουν θετικά την εν λόγω δυνατότητα, στο ερώτημα αν συμφωνούν στο «να επεκταθεί και σε άλλους φορείς του δημοσίου με αντίστοιχα προβλήματα», το 89% εξ αυτών απαντά «σίγουρα ναι» και «μάλλον ναι», με το ποσοστό όσων δηλώνουν το αντίθετο να περιορίζεται σε μόλις 8%.

Η ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Θετική είναι η εικόνα και στο κομμάτι της εξυπηρέτησης του πολίτη. Στο ερώτημα αν «η εξυπηρέτηση από τον ΕΦΚΑ έχει βελτιωθεί κάπως τους τελευταίους 12 μήνες», το 50% των ερωτηθέντων δηλώνει «μάλλον ναι» ή «σίγουρα ναι», ενώ το ποσοστό όσων δηλώνουν το αντίθετο κυμαίνεται στο 32%. Ο ΕΦΚΑ διαχρονικά παρουσίαζε ιδιαίτερα αρνητικά ποσοστά στο κομμάτι της εξυπηρέτησης, κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται από την παρούσα έρευνα όχι απλά έχει ανακοπεί αλλά έχει δώσει τη θέση του σε ένα πλειοψηφικό ποσοστό θετικών γνωμών.
Αναλύοντας τον βαθμό εξυπηρέτησης από τον ΕΦΚΑ ανά κατηγορία ασφαλισμένων, προκύπτει πως το 56% των εν ενεργεία συνταξιούχων δηλώνει ικανοποιημένο, έναντι 25% που δηλώνει το αντίθετο. Το ιδιαίτερα θετικό αυτό ποσοστό αποτυπώνει και την προσπάθεια που έγινε τους τελευταίους μήνες στο μέτωπο των εκκρεμών συντάξεων που είχε ως αποτέλεσμα την έκδοση 470.000 συντάξεων σε 22 μήνες και την απόδοσή τους στους δικαιούχους μαζί με τα αναλογούντα αναδρομικά για τους μήνες καθυστέρησης. Ακόμα και στην κατηγορία των ασφαλισμένων που περιμένουν τη σύνταξή τους, οι θετικές γνώμες ως προς την εξυπηρέτηση υπερτερούν έναντι των αρνητικών (48% έναντι 43%). Τέλος, στην ιδιαίτερη κατηγορία των αγροτών, οι θετικές γνώμες για την εξυπηρέτηση από τον ΕΦΚΑ φτάνουν στο 55% έναντι 39% των αρνητικών.
Τέλος, θετικό είναι το ισοζύγιο και στο κομμάτι της εξυπηρέτησης του πολίτη ανά κανάλι εξυπηρέτησης. Στο ερώτημα αν έχει βελτιωθεί τους τελευταίους 12 μήνες η εξυπηρέτηση μέσω του 1555, το 63% των ερωτηθέντων δηλώνουν «μάλλον ναι» ή «σίγουρα ναι», με το 27% των ερωτηθέντων να δηλώνουν το αντίθετο. Αντίστοιχα ποσοστά θετικών γνωμών παρατηρούνται και για τα ηλεκτρονικά ραντεβού καθώς και για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Περισσότερα

Ελλάδα

Σε 2.500 δικαιούχους ηλικίας 18-39 ετών τα αδρανή ακίνητα του Δημοσίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε 2500 δικαιούχους ηλικίας 18 έως 39 ετών θα διατεθούν τα αδρανή ακίνητα του Δημοσίου με μικρό ρυθμισμένο μίσθωμα μέσω του προγράμματος “Κοινωνική Αντιπαροχή” του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αναφέρει σε ανάρτηση του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.

«Με την “Κοινωνική Αντιπαροχή” αξιοποιούνται εκατοντάδες αδρανή ακίνητα του Δημοσίου, τα οποία θα διατεθούν ως σύγχρονες κατοικίες με μικρό ρυθμισμένο μίσθωμα, σε 2.500 δικαιούχους 18 έως 39 ετών. Με σχέδιο εξασφαλίζουμε προσιτή και ποιοτική στέγη για τους νέους μας», σημειώνει ο κ. Οικονόμου.

Μητσοτάκης: Οι 4 δράσεις για το πρόγραμμα «Σπίτι μου» – Οι νέοι μας πρέπει να ζήσουν καλύτερα

Υπενθυμίζεται ότι χθες, στο πρόγραμμα «Σπίτι μου» αναφέρθηκε μέσα από ανάρτησή του, στα social media, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός αναφέρθηκε στις τέσσερις δράσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται, ήδη, σε διαβούλευση, ενώ τόνισε ότι «οι νέοι μας πρέπει να ζήσουν καλύτερα από τις προηγούμενες γενιές, όχι χειρότερα. Και χρέος μας είναι να σταθούμε δίπλα τους για να το πετύχουν».

Αναλυτικά η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη:

«Οι νέοι μας πρέπει να ζήσουν καλύτερα από τις προηγούμενες γενιές, όχι χειρότερα. Και χρέος μας είναι να σταθούμε δίπλα τους για να το πετύχουν.

Το φιλόδοξο πρόγραμμα για προσιτή στέγη στους νέους και πιο ευάλωτους πολίτες που ανακοινώσαμε στη ΔΕΘ γίνεται, με χρόνους εξπρές, νόμος του κράτους και ξεκινά. Έτσι, το σχέδιο «Σπίτι μου» θεσμοθετείται και επίσημα ως ανάχωμα στα ακριβά ενοίκια και τις υψηλές τιμές ακινήτων, ειδικά για ζευγάρια που σχεδιάζουν να αρχίσουν την κοινή τους ζωή.

Με 4 δράσεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται, ήδη, σε διαβούλευση: http://www.opengov.gr/minlab/?p=5936

Πρώτον, με χαμηλότοκα ή άτοκα τραπεζικά δάνεια που συγχρηματοδοτεί κατά 3/4 το κράτος προς 10.000 συμπολίτες μας 25 έως 39 ετών. Χάρη στην κρατική συμμετοχή το επιτόκιο θα είναι σταθερά κατά 75% φθηνότερο από τα αντίστοιχα εμπορικά επιτόκια. Μια πολύ σημαντική βοήθεια ειδικά στο σημερινό περιβάλλον ανοδικών επιτοκίων. Έτσι οι δικαιούχοι θα καταβάλλουν για το δικό τους πλέον σπίτι μηνιαία δόση χαμηλότερη του ενοικίου που θα πλήρωναν για ένα αντίστοιχο διαμέρισμα.

Δεύτερον, με την «Κοινωνική Αντιπαροχή». Την αξιοποίηση, δηλαδή, εκατοντάδων αδρανών ακινήτων του Δημοσίου, τα οποία θα διατεθούν ως σύγχρονες κατοικίες με μικρό ρυθμισμένο μίσθωμα, σε 2.500 δικαιούχους ηλικίας 18 έως 39 ετών.

Επίσης, με την ενοικίαση από το κράτος κατοικιών που, στη συνέχεια, θα φιλοξενούν ευάλωτους νέους ή νέα ζευγάρια για 3 χρόνια.
Και, τέλος, η επιδότηση έως 10.000 ευρώ σε ιδιοκτήτες κενών-δηλωμένων ως κλειστών διαμερισμάτων, έως 100 τ.μ. με στόχο να ανακαινιστούν και να διατεθούν, με ευνοϊκό ενοίκιο, σε νέους που αναζητούν κατοικία.

Θυμίζω ότι παράλληλα ολοκληρώθηκε η διαβούλευση και προετοιμάζεται η εκκίνηση και για το ειδικό πρόγραμμα «Ανακαινίζω-Εξοικονομώ για νέους» που επιδοτεί την ενεργειακή αναβάθμιση και ανακαίνιση κατοικιών που ανήκουν σε νέους, αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν λόγω παλαιότητας.

Πέντε πρωτοβουλίες, μία ακόμη τολμηρή απάντηση της Πολιτείας σε ένα πρόβλημα της εποχής.

Η Ελλάδα αλλάζει. Βαδίζει μπροστά και στοχεύει ψηλά δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες και δυνατότητες στη νέα γενιά. Με σταθερότητα, συνέπεια και συνέχεια!»

Υπενθυμίζεται ότι για το πρόγραμμα «Σπίτι μου» δικαιούχοι των άτοκων ή χαμηλότοκων δανείων είναι άτομα ηλικίας 25-39 ετών με ετήσιο εισόδημα από 10.000 ευρώ έως το όριο που προβλέπεται για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης και οι οποίοι δεν διαθέτουν ακίνητο κατάλληλο για την κατοικία τους.

Τα ακίνητα πρέπει να έχουν αξία έως 200.000 ευρώ, εμβαδόν έως 150 τ.μ. και παλαιότητα τουλάχιστον 15 ετών, ενώ για τους όρους του δανείου προβλέπονται τα εξής:

α) Η αγορά του ακινήτου δεν μπορεί να γίνει από συγγενή πρώτου ή δεύτερου βαθμού του αγοραστή.

β) Το ακίνητο αποκτάται κατά πλήρη κυριότητα από τον αγοραστή ή, αν πρόκειται για συζύγους ή για μέρη συμφώνου συμβίωσης, κατά κυριότητα >50% για καθέναν από αυτούς.

γ) Το ύψος του δανείου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 150.000 ευρώ και η διάρκεια τα τριάντα έτη.

δ) Το δάνειο καλύπτει έως το 90% της αξίας του ακινήτου (το υπόλοιπο καλύπτεται από τον αγοραστή).

ε) Το δάνειο χρηματοδοτείται κατά 75% από τη ΔΥΠΑ. Για το ποσοστό του δανείου που χρηματοδοτείται από τη ΔΥΠΑ δεν οφείλεται τόκος, ενώ το υπόλοιπο 25% χορηγείται από τις τράπεζες (θα επιλεγούν μετά από δημόσια πρόσκληση της ΔΥΠΑ). Αυτό σημαίνει ότι τα 3 / 4 του δανείου χορηγούνται άτοκα με αποτέλεσμα το τελικό επιτόκιο που πληρώνει ο δανειολήπτης για το σύνολο του ποσού, να διαμορφώνεται στο ένα τέταρτο του κόστους που θα είχε ένα κανονικό στεγαστικό δάνειο.

στ) Για τρίτεκνους ή πολύτεκνους το δάνειο θα είναι άτοκο. Άτοκο θα γίνεται και το δάνειο για όσους κατά τη διάρκεια αποπληρωμής του κάνουν 3 και πλέον παιδιά.

ζ) Δεν μπορεί να ζητηθεί η παροχή προσωπικής εγγύησης τρίτου ως προϋπόθεση για τη χορήγηση του δανείου.

η) Το δάνειο απαλλάσσεται από την εισφορά της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 128/1975.

Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 500 εκατ. ευρώ (με πρόβλεψη για διπλασιασμό σε περίπτωση εξάντλησης των διαθέσιμων πόρων), ενώ η υλοποίηση του προγράμματος αναμένεται στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Περισσότερα

Ελλάδα

Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι πότε μπορείτε να τα πληρώσετε – Αναλυτικά η διαδικασία

Δημοσιεύθηκε

στις

Με ένα κλικ στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα (κλικ εδώ) οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και δίκυκλων έχουν τη δυνατότητα να κατεβάσουν το ειδοποιητήριο τους και να προχωρήσουν στην εξόφληση του ποσού πριν από τη λήξη της προθεσμίας.

Παράλληλα, στην πλατφόρμα myCAR της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) για τα τέλη κυκλοφορίας 2023, οι κάτοχοι οχημάτων μπορούν αν το επιθυμούν να αλουθήσουν τη ψηφιακή διαδικασία για την κατάθεση πινακίδων.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα την εμπρόθεσημη πληρωμή των υποχρεώσεων τους, καθώς έχουν ανακοινωθεί «τσουχτερά» πρόστιμα.

1. Πόσα θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ

Όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως 31 Οκτωβρίου 2010 θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους.

Για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 η πληρωμή γίνεται με βάση τις εκπομπές CO2 που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ όσα καταγράφουν τις χαμηλότερες τιμές απαλλάσσονται πλήρως –κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως χρονολογίας.

 

α) Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020

  • 0-90 εκπομπές C02: 0
  • 91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
  • 101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
  • 121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
  • 141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
  • 161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
  • 181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
  • 201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
  • 251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

β) Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

  • 0-122 κυβικά: 0
  • 123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
  • 140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
  • 167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
  • 209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
  • 225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
  • 241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
  • 261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
  • 281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

γ) Ταξινόμηση έως 31.12.2000

  • 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
  • 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
  • 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
  • 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
  • 1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
  • 1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
  • 1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
  • 1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
  • 2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
  • 3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
  • 4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ

δ) Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

  • 0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
  • 301-785 κυβικά: 55 ευρώ
  • 786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
  • 1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
  • 1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
  • 1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
  • 1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
  • 1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
  • 2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
  • 3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
  • 4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ

ε) Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ

301-785 κυβικά: 55 ευρώ

786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ

1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ

1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ

1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ

1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ

1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ

2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ

3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ

4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ

2. Πώς θα εκτυπώσετε τα τέλη

Α. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΚΩΔΙΚΩΝ TAXISNET

  1. Για συντομία θα πρέπει να έχετε πρόχειρους, τους κωδικούς του Taxisnet, τον προσωπικό σας ΑΦΜ καθώς και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
  2. Στη συνέχεια μπαίνετε στην εφαρμογή MyCar της ΑΑΔΕ. Για συντομία μεταβείτε απευθείας πατώντας εδώ.
  3. Αμέσως μετά πατάτε την επιλογή «ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ».
  4. Σε αυτό το σημείο εισάγετε τους κωδικούς του Taxisnet και μετά πατάτε ΣΥΝΔΕΣΗ.
  5. Μετά πατάτε το «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων».
  6. Αμέσως μετά επιλέγετε το «Ειδοποιητήρια Τελών Κυκλοφορίας Οχημάτων».
  7. Σε αυτό το σημείο επιβεβαιώνετε ότι ο ΑΦΜ και το έτος (2022) που εμφανίζονται είναι τα σωστά και στη συνέχεια εισάγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
  8. Μετά πατάτε πάνω στο «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας» προκειμένου να σώσετε το αρχείο στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή, όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε.

Β. ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΕΙΔΟΠΟΗΤΗΡΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΣΗ ΚΩΔΙΚΩΝ TAXINET

  1. Τα στοιχεία που θα σας ζητηθούν σε αυτή την περίπτωση είναι ο προσωπικός σας ΑΦΜ και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος.
  2. Αφού έχετε διαθέσιμα τα παραπάνω στοιχεία μπαίνετε στο site της ΑΑΔΕ. Για συντομία μεταβείτε απευθείας πατώντας εδώ.
  3. Στη συνέχεια πατάτε το κουμπί «ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ».
  4. Στο νέο παράθυρο που θα εμφανιστεί πρέπει να συμπληρώσετε τον ΑΦΜ σας, τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και μετά επιλέγετε την χρονιά που επιθυμείτε. Στην προκειμένη περίπτωση το 2022.
  5. Στη συνέχεια πατάτε το κουμπί «ΕΚΤΥΠΩΣΗ» και εμφανίζεται το ειδοποιητήριο σε νέο παράθυρο προκειμένου να το σώσετε στο κινητό ή σε κάποιον υπολογιστή όπου στη συνέχεια μπορείτε να το εκτυπώσετε.

3. Πώς θα τα πληρώσετε

  • Μέσω των μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών που βρίσκονται στις τράπεζες. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί το QR Code, το εικονίδιο δηλαδή που βρίσκεται πάνω δεξιά στο ειδοποιητήριο.
  • Μέσω Web Banking εφόσον έχετε πρόσβαση στην διαθέσιμη, από την τράπεζά σας, εφαρμογή. Σε αυτή την περίπτωση θα σας ζητηθεί ο κωδικός RF. Είναι ο 23ψήφιος αριθμός που βρίσκεται στο κέντρο του ειδοποιητηρίου αμέσως μετά τα γράμματα «RF».
  • Τέλος, μπορείτε να οπλιστείτε με υπομονή και να μεταβείτε στην πλησιέστερη τράπεζα ή σε κάποιο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ και να πληρώσετε στο ταμείο, έχοντας εκτυπώσει εκ των προτέρων το ειδοποιητήριο.

5. Πόσο είναι το πρόστιμο αν δεν προλάβετε την προθεσμία

Το πρόστιμο ανέρχεται σε 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής ανεβαίνει στα 30.000 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα, αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης.

Όπως και πέρυσι, τα ειδοποιητήρια θα φέρουν κωδικό πληρωμής σε τράπεζα, αλλά και QR Code, για την εξυπηρέτηση των πληρωμών σε φυσικό κατάστημα τράπεζας ή μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Εναλλακτικά, υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής του ποσού με φυσική επίσκεψη στα ΕΛΤΑ.

5. Πώς θα θέσετε το όχημα σε ψηφιακή ακινησία

Για να θέσετε το όχημα σε ψηφιακή ακινησία, ακολουθείτε την εξής διαδικασία:

  1. Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης και πιο συγκεκριμένα στην εφαρμογή myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.
  2. Επιλέγετε ή καταχωρείτε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία. Καταχωρείτε τον Τ.Κ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.
  3. Δηλώνετε υπεύθυνα το χώρο στάθμευσης, ο οποίος πρέπει να είναι ιδιόκτητος, ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.
  4. Υποβάλετε την αίτησή σας και εάν είστε μοναδικός ιδιοκτήτης το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται για το αίτημα σας, το οποίο θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
  5. Σε περίπτωση που χώρος στάθμευσης του οχήματος κατά την «ψηφιακή ακινησία», λόγω του γεγονότος ότι ήταν ενοικιασμένος, είναι διαφορετικός θα πρέπει να προμηθευτείτε πινακίδα προσωρινής άδειας κυκλοφορίας (Μ), προκειμένου να γίνει η μεταφορά του οχήματος στο νέο χώρο.
  6. Εάν συμπληρώσετε λάθος τα στοιχεία στάθμευσης του οχήματος στην αίτηση ψηφιακής ακινησίας έχετε τη δυνατότητα εντός της ίδιας ημέρας, να διορθώσετε τη διεύθυνση στάθμευσης. Σε επόμενο χρόνο θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. σας.
  7. Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ.
  8. Στην περίπτωση που το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000€. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.
  9. Μπορείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία όσα οχήματα βρίσκονται στο Πληροφοριακό Σύστημα Οχημάτων της Α.Α.Δ.Ε σε «κίνηση».
  10. Η ακινησία του οχήματος δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις εξής περιπτώσεις:
  • Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος.
  • Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό.
  • Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί.
  • Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού.
  • Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή.
  • Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση.
  • Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας.
  • Πλειστηριασμού του οχήματος.
  • Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου.
  • Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα