Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών!- Του Νίκου Σουγλέρη

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Η κυβέρνηση ανοίγει το κεφάλαιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της κάθε σχολικής μονάδας. Είναι κάτι που είχε υποσχεθεί και περιλαμβάνει στο πρόγραμμά της. Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι, με την αξιολόγηση καθηγητών, δασκάλων και σχολικών μονάδων, η αποτίμηση του εκπαιδευτικού τους έργου. Βεβαίως (όπως ήταν αναμενόμενο) ήρθαν και οι πρώτες αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς! ΟΛΜΕ και ΔΟΕ ανακοίνωσαν απεργία-αποχή από την διαδικασία αξιολόγησης.

Τι ακριβώς θα συμβεί όμως με αυτήν την αξιολόγηση που προκαλεί τόσες πολλές αντιδράσεις και απειλεί να ταράξει την ηρεμία του πολύπαθου σχολικού έτους; Ο κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται σε τομείς που αφορούν στην επάρκεια της διδασκαλίας του και στην υπηρεσιακή του επάρκεια. Θα αξιολογείται σε 4βάθμια κλίμακα και θα χαρακτηρίζεται ως μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός ή εξαιρετικός. Όσοι εκπαιδευτικοί κρίνονται ως μη ικανοποιητικοί θα παρακολουθούν υποχρεωτικά επιμορφωτικά προγράμματα και θα έχουν μικρότερη μοριοδότηση για διοικητικές θέσεις. Όλα αυτά φαντάζουν φυσιολογικά και απαραίτητα. Και όμως οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αντιδρούν με ανεξήγητη σφοδρότητα. Οι αντιδράσεις αποδίδονται από κυβερνητικούς κύκλους για καθαρά πολιτικούς λόγους αλλά και από την αντίληψη ότι η αξιολόγηση, ενδεχομένως, υποκρύπτει την πρόθεση των κυβερνώντων να προχωρήσουν σε απολύσεις. Από την μεριά του το Υπουργείο επισημαίνει πως η συμμετοχή στις διαδικασίες αξιολόγησης είναι υπαλληλικό καθήκον και υποχρέωση. Θα υποχρεούνται σε αξιολόγηση και εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας που κατέχουν σχέσεις ευθύνης (διευθυντές, προϊστάμενοι κ.λπ.). Όσοι δε από τους εκπαιδευτικούς δεν θα αξιολογηθούν, αυτό θα σημάνει και το τέλος της καριέρας τους σε θέσεις ευθύνης. Ειδικότερα οι ποινές για τους μη αξιολογηθέντες είναι πρόστιμο ίσο με τον μισθό ενός μηνός και “πάγωμα” μισθολογικής εξέλιξης. Για τα στελέχη προβλέπεται καθαίρεση και αποκλεισμός από θέσεις στελεχών για οκτώ χρόνια. Το Υπουργείο τονίζει σε όλους τους εμπλεκόμενους ότι έφθασε η ώρα επιτέλους να υπάρξει αποτίμηση του έργου που παράγεται στα ελληνικά σχολεία. Και αυτό γιατί μετά την μεταπολίτευση το 1974 ποτέ δεν είχαμε αξιολογήσεις εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο για την αξιοπιστία και αντικειμενικότητα της αξιολόγησης έχει θεσπίσει δικλείδες ασφαλείας που διαμορφώθηκαν έπειτα από διάλογο με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα τα τελευταία δύο χρόνια. Εκτιμώ ότι η πρωτοβουλία αυτή κινείται στην σωστή κατεύθυνση αφού κάτι τέτοιο αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των Ευρωπαϊκών χωρών, με εξαιρέσεις (άκουσον – άκουσον) την Ελλάδα την Τουρκία την Μάλτα την Ισλανδία και την Ιρλανδία. Η χώρα μας, λοιπόν, έχει ανάγκη όσο ποτέ αυτή την αλλαγή σελίδας στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για ένα καλύτερο μέλλον της παιδείας στην χώρα μας.

 


Ροή ειδήσεων

Advertisement