Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022
Connect with us

Πολιτισμός

«Ύστερα» στο «Απόλλων» στις 9 και 10 Νοεμβρίου

Δημοσιεύθηκε

στις

Την παράσταση «ΥΣΤΕΡΑ» παρουσιάζει η Έαρ σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, βασισμένο στο βιβλίο του Χρήστου Οικονόμου «Κάτι θα γίνει θα δεις» που τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος το 2011, στις 9 και 10 Νοεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων.

Τρεις ιστορίες συνηθισμένων ανθρώπων που ίσως κάτι μας θυμίζουν ή κάτι πιο πολύ. Από το Κερατσίνι και την Αμφιάλη, από το ουζερί «Υπάρχω» και από τα εργατικά ατυχήματα που συμβαίνουν καθημερινά εξαιτίας της πλεονεξίας της εργοδοσίας. Ήρωες τραγικοί, συγκινητικοί, μα ποτέ αξιολύπητοί. Παγιδευμένοι σε καταστάσεις που γνωρίζουν ότι οι βεβαιώσεις είναι τα λάθη και διερωτώνται μέσα στο χάος και μέσα από το χάος βρίσκουν μια λύση ή μια λύτρωση.
Ο Μολυβένιος Στρατιώτης, Μουστακάκι με Κάρβουνο και Πλακάτ με Σκουπόξυλο.
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Διασκευή, Σκηνοθεσία, Χορογραφία: Μαριμίλλη Ασημακοπούλου
Μουσική Σύνθεση: Χρήστος Γαλανόπουλος
Σχεδιασμός Φωτισμού: Νίκος Σωτηρόπουλος
Κατασκευή σκηνικού: Visvikis & Barlou – Engineers & Architects
Φωτογραφία: Ευτυχία Μπάρλου
Κατασκευή κουστουμιών: Νίκη Αντζουλάτου
Hairstylist: Αντώνης Χουμουρίτης
Αφίσα: Ηλίας Λαμπρόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Ταρούση
Παίζουν οι ηθοποιοί: Βασίλης Κόκκαλης, Δήμητρα Ταρούση, Μαίρη Χρυσανθακοπούλου.
Φιλική συμμετοχή οι μαθητές του M.A. School of Performing Arts: Αθανασοπούλου Μελίνα, Αλεξόπουλος Γιώργος, Βισβίκη Έρη, Καγκάνης Γιώργος, Ζαχαράτου Μυρσίνη, Καποτά Χριστίνα, Κασπίρη Αλεξάνδρα, Κολομόνδου Βασιλική, Κωσταντίνου Ελπίδα, Μουζάκη Βιβιάννα, Μπερδέση Ελευθερία, Ροδοπούλου Ναταλία, Σύψα Θεοδώρα.
Πιάνο – Μυρσίνη Ζαχαράτου, Κιθάρα – Έρη Βισβίκη, Ντραμς – Βιβιάννα Μουζάκη.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τρίτη 9 Νοεμβρίου, ώρα 21:30-Μικτή παράσταση, Τετάρτη 10 Νοεμβρίου, ώρα 18:30 & 21:30- Αμιγείς παραστάσεις.
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10 €, μειωμένο 8€ (φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, άνω 65 ετών)- Δημοτικό Θέατρο Απόλλων.
Ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr
Εφόσον το θέατρο λειτουργεί ως αμιγής χώρος, οι θεατές εισέρχονται κατόπιν
υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο τους στο χώρο: α. πιστοποιητικού εμβολιασμού ή β. πιστοποιητικού νόσησης, ενώ ως μικτός χώρος, οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο τους στο χώρο: α. πιστοποιητικού εμβολιασμού ή β. πιστοποιητικού νόσησης ή γ. αποτελέσματος (rapid-test) το οποίο να έχει πραγματοποιηθεί εντός 48 ωρών
Οι ανήλικοι θεατές ηλικίας από 4 έως και 11 ετών προσκομίζουν εναλλακτικά δήλωση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου self-test τελευταίου 24ώρου.

 

Πολιτισμός

Πάτρα: Το «ΑΕΛΛΩ» που τελικά χάσαμε!

Δημοσιεύθηκε

στις

Του Διονύση Ζακυνθινού
Κόκκινη κλωστή δεμένη, στην ανέμη τυλιγμένη. Δως της κλώτσο να γυρίσει, παραμύθι ν’ αρχινίσει.

Υπήρχε κάποτε ένας θερινός κινηματογράφος, που έκανε παρέα με αρκετούς άλλους του είδους του στην Πάτρα. «ΑΕΛΛΩ» ήταν το όνομα του, ενώ στο άκουσμα του μάς έρχονται γλυκές αναμνήσεις από ένα καλοκαίρι της δεκαετίας του 1980.
Τότε που το θερινό σινεμά ήταν σταθερή αξία στην ψυχαγωγία των Πατρινών, αποτελώντας την πιο φθηνή επιλογή για μια βραδινή έξοδο.
Εκείνα τα χρόνια, στενό συγγενικό πρόσωπο είχε αναλάβει τη λειτουργία του κυλικείου του «ΑΕΛΛΩ».
Ήταν η χαρά του πιτσιρικά που βρήκε την ευκαιρία να βλέπει ταινίες χωρίς να πληρώνει εισιτήριο, με αντάλλαγμα να μαζεύει τα άδεια μπουκάλια των αναψυκτικών που είχαν αφήσει κάτω από τα καθίσματα οι θεατές της προηγούμενης βραδιάς.
Ομολογουμένως, δεν ήταν μια δύσκολη δουλειά. Πιο δύσκολο, ίσως ήταν, να ακούς τις διαμαρτυρίες του ιδιοκτήτη κάθε φορά που έβαζες κάποιο φίλο από νωρίς το απόγευμα στο εσωτερικό του σινεμά, υποτίθεται για να βοηθήσει. Επρόκειτο βέβαια για ένα πρόσχημα, ώστε να δει κι αυτός μια ταινία δωρεάν.
Όμως, το αφεντικό δεν καταλάβαινε από τέτοια. Οι φωνές του έφταναν μέχρι την Κορίνθου. «Αντώνη, πόσες φορές θα σου το πω ότι δεν θα μου το κάνεις εδώ παιδική χαρά για να μην πληρώνουν οι δικοί σου;», έλεγε.
Και τι να σου κάνει ο καημένος ο Αντώνης; Για να τον εξευμενίσει, προσφερόταν να πληρώσει ο ίδιος ένα εισιτήριο από την τσέπη του. Κι όλα αυτά για να βλέπουμε κυρίως κλασικές ταινίες, όπως αυτές του Άλφρεντ Χίτσκοκ και τις τρεις που μόλις πρόλαβε να γυρίσει ο Τζέιμς Ντιν.
Την ένδοξη εποχή για το «ΑΕΛΛΩ» διαδέχθηκε σταδιακά η παρακμή του και στη συνέχεια ήλθε η πτώση του, το αναπόφευκτο κλείσιμο του. Την τελευταία δεκαετία» ήταν εγκαταλελειμμένο. Χορταριασμένο κι έρημο, έμοιαζε σαν να περίμενε την αναπόδραστη μοίρα του.
Τελικά, δεν καταφέραμε ως πόλη να το κρατήσουμε, παρά το ενδιαφέρον που επέδειξε ο Δήμος Πατρέων.
Η εκδήλωση της σχετικής πρόθεσης ήλθε καθυστερημένα και χωρίς να μπορεί να αναστρέψει τη φορά των πραγμάτων. Ήταν πολύ λίγο, πολύ αργά, για να μπει ένας φραγμός ώστε και ο συγκεκριμένος κινηματογράφος να μην δώσει τη θέση του σε μια πολυκατοικία, σε ένα σούπερ – μάρκετ.
Έτσι, το «ΑΕΛΛΩ» έχει πλέον την ίδια κατάληξη που είχαν και όλα τα υπόλοιπα θερινά σινεμά της Πάτρας, αν και θα μπορούσαμε να το γλιτώσουμε…

 

Περισσότερα

Πολιτισμός

Έρχονται οι «Εκκλησιάζουσες»

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Αντίστροφη μέτρηση για την νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σε συνεργασία με το «Καρναβάλι Πάτρας» που κάνει πρεμιέρα στις 12 Φεβρουαρίου

Στις τελικές πρόβες έχει επικεντρωθεί το ενδιαφέρον λίγο πριν την «αποκάλυψη» επί σκηνής της νέας παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σε συνεργασία με την Κοινωφελή Επιχείρηση «Καρναβάλι Πάτρας», «Εκκλησιάζουσες- Μία κωμωδία».
Πρόκειται για το αριστοφανικό χορόδραμα “Ιάκωβος Καμπανέλλης” που θα παρουσιαστεί στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του πατριάρχη του νεοελληνικού θεάτρου.
Η παράσταση «Εκκλησιάζουσες» του Λουκά Θάνου βασίζεται στην ομώνυμη κωμωδία του Αριστοφάνη, από την μετάφραση του Κώστα Ταχτσή. Το έργο έχει διανθιστεί με τραγούδια και κείμενα του Ιάκωβου Καμπανέλλη και του Λουκά Θάνου. Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου και ώρα 21:00.
Οι «Εκκλησιάζουσες», του Αριστοφάνη, παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 392 π.Χ. Μέσα από την ιδιότυπη κωμική τους φόρμα και τα χιουμοριστικά επεισόδια της πολιτικής κωμωδίας, ο ποιητής εκφράζει την πικρία του για την δύσκολη κατάσταση της Αθήνας, μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου.
Την περίοδο αυτή οι Αθηναίες, με πρωτοβουλία της Πραξαγόρας, αποφασίζουν να αντιδράσουν δυναμικά. Μεταμφιεσμένες σε άντρες, εμφανίζονται στην Εκκλησία του Δήμου και επιβάλλουν τις πολιτικές τους μεταρρυθμίσεις, εφαρμόζοντας περιουσιακή και ερωτική κοινοκτημοσύνη. Γεγονός που θα αποδειχτεί ουτοπικό και θα υπονομευθεί από διαδοχικές κωμικοτραγικές καταστάσεις.
Η σκηνοθεσία-χορογραφία είναι του Λουκά Θάνου, τα σκηνικά- κοστούμια του Κέννυ ΜακΛέλλαν, ενώ επιπρόσθετη χορογραφία έχει κάνει ο Άγγελος Χατζής.
Παίζουν, οι Έφη Κιτσαντα, Βασίλης Κόκκαλης, Μίλτος Νίκας, Ανδριάνα Χαλκίδη και Σταύρος Σιόλας, ενώ στο χορεύουν οι, Παναγιώτα Αδαμοπούλου, Θεανώ Ανδρώνη, Ανναθαλία Καράμπελα, Μαρία Κίκινα, Ηλίας Μανιατόπουλος, Κατερίνα Μαραγκάκη, Louiz Mendes, Erric Nour και Άννα Φυτιλά.
Συμμετέχουν ακόμη οι μουσικοί:
Πιάνο: Λιουντμίλα Ιβάνοβα, Νίνα Μεταξά. Α΄και Β΄ Βιολιά: Γιαροσλάβ Τόκαρεβ , Άλλα Σελαλμαζίδη, Βλαντισλάβ Ιβάνοφ, Δανάη Βουτσινά, Βιόλες: Ρόμπερτ Σμαγκούλοβ, Σβετλάνα Χμούροβα, Βιολοντσέλα: Νικολάι Κομισσάροβ, Αλέξανδρος Κακαρούμπας, Κόντρα Μπάσο: Καραπετιάν Βιλέν, Κλαρινέτο: Αγγελική Σύρρου.
Τραγούδι-Διδασκαλία Χορωδίας: Λίνα Γερονίκου
Μέλη Χορωδίας Δωματίου Δημοτικού Ωδείου:
Soprani: Χριστίνα Μωραϊτη ,Ιωάννα Παπαγεωργίου, Σοφία Σαλαβαντάκη,
Ειρήνη Τσούμα
Alti: Ελένη Ευθυμίου, Ιωάννα Μαλτέζου, Κωνσταντίνα Παπαλεξοπούλου
Tenori: Κυριάκος Αθανασόπουλος, Βαλέρια Μοτρέβιτς, Κωνσταντίνος Τριπολιτσιώτης
Bassi: Ιορδάνης Βαλαχάς, Βασίλης Κωνσταντάρας.
Οι παραστάσεις αναμένεται να διαρκέσουν έως την Κυριακή 6 Μαρτίου, ενώ η παράσταση θα είναι αμιγής.

Περισσότερα

Πολιτισμός

Έρχεται η «Μαμά»- Το ερχόμενο Σάββατο η πρεμιέρα της νέας παραγωγής του θεάτρου «Όροφως»

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

 

 

Το Σάββατο 29 Ιανουαρίου ξεκινούν οι παραστάσεις του έργου «Μαμά».

Το κοινωνικό και οικογενειακό ψυχογράφημα της Μάρτα Μπαρσελό σε σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη με τις ερμηνείες της Ελένης Καραμούζη και της Έφης Κεραμίδα ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου «Όροφως»!

Μια χήρα γυναίκα, μόνη της στη ζωή, βάζει αγγελία διατεθειμένη να παίξει τον ρόλο της μητέρας για όποιον μπορεί να της δίνει ένα μισθό για την υπηρεσία της. Μια νεότερη γυναίκα, πετυχημένη επαγγελματίας και αποφασισμένη να δημιουργήσει οικογένεια προχωρώντας στην υιοθεσία παιδιού, ανταποκρίνεται στην αγγελία. Καθώς η σχέση περνάει πια σε ρεαλιστικό και καθημερινό επίπεδο, τα τραύματα του παρελθόντος αρχίζουν να αποκαλύπτονται και οι δύο συνειδητοποιούν ότι δεν έζησαν -η καθεμιά για τους λόγους της- τη ζωή που θα ήθελαν.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη

Σκηνογραφία & Κουστούμια: Πάρης Λαλιώτης

Σκηνικά: Ελένη Καραβότα

Φωτισμοί & Ηχοληψία: Κωνσταντίνος Θεοδωρόπουλος

Σχεδιασμός αφίσας: Σοφία Δέλγα

Συγγραφέας: Μάρτα Μπαρσελό

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Ερμηνεύουν: Ελένη Καραμούζη, Έφη Κεραμίδα

Παραγωγή: Θέατρο Όροφως

Παραστάσεις από τις 29 Ιανουαρίου και κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00.

Προπώληση: Ticket Services και στο Ταμείο του Θεάτρου Όροφως (Όθωνος Αμαλίας 112). Τηλέφωνο: 2611810983, 6939835990

 

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα