Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Ένα βήμα πιο κοντά… στην Πάτρα

Δημοσιεύθηκε

στις

Η κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ» ήταν η νικήτρια στην διαδικασία μειοδοσίας για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο από το Αίγιο μέχρι το Ρίο, δίνοντας έκπτωση 8,29%, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία «ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ» προσέφερε έκπτωση 7,1%, η «ΑΒΑΞ» 6,5% και η «ΑΚΤΩΡ» επίσης 6,5%.

Οι αποσφραγίσεις των προσφορών ανοίγουν πλέον τον δρόμο για την εκκίνηση του έργου που ουσιαστικά φέρνει τη νέα σιδηροδρομική γραμμή μέχρι την Πάτρα και η χρηματοδότησή του θα γίνει ως «έργο – γέφυρα» από το νυν και το επόμενο ΕΣΠΑ.
Η προσφορά που ανακηρύχθηκε ως μειοδότρια θα περάσει πλέον από τους απαραίτητους προσυμβατικούς ελέγχους προκειμένου να φτάσει να υπογραφεί η σύμβαση και να… μπει στις ράγες το έργο.
Στα έργα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η κατασκευή των σταθμών και των στάσεων, οι γραμμές, η ηλεκτροκίνηση κ.α. Με την ολοκλήρωση του θα μπορεί να φτάσει μέχρι το σταθμό του Ρίου, το σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο τρένο.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως σε τελική φάση εργασιών είναι σήμερα τα έργα υποδομής στο τμήμα αυτό με δύο εργολαβίες (Αίγιο-Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο) που ξεκίνησαν το 2014 και το 2017 αντίστοιχα. Τα έργα συμπυκνώνονται στην προετοιμασία της γραμμής για να μπορέσουν να τοποθετηθούν οι γραμμές και να κατασκευαστούν οι σταθμοί και οι στάσεις.
Το έργο έχει κόστος με τον ΦΠΑ 174,97 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 141,11 εκατ. ευρώ). Η δημοπράτηση του έργου θα πραγματοποιηθεί στις 21 Οκτωβρίου και η αποσφράγιση των προσφορών θα γίενι στις 27 του ίδιου μήνα).
Η διάρκεια των εργασιών εκτιμήθηκε σε 36 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Με συντηρητικές προβλέψεις η νέα γραμμή θα μπορέσει πλήρως να λειτουργήσει το 2026 καθώς θα χρειαστούν και κάποιοι μήνες δοκιμών τόσο στις γραμμές όσο και στην εύρυθμη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων και των σταθμών.
ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση Έργου αφορά:
– Κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδ. Στάσης Ροδοδάφνης Χ.Θ. 193+950 μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) Ρίου Χ.Θ. 222+750.
– Κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για την στέγαση του Υ/Σ-2.
– Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας, των κτιρίων εξυπηρέτησής της (ΚΕΣ), των τεχνικών χώρων του Υ/Σ-2 της διασυνδετήριας Νο.5 και του C&C Άγ. Βασιλείου.
– Κατασκευή σύγχρονου σύστηματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
– Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
– Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.
– Eπαλήθευση «EK» των υποσυστημάτων «υποδομή», «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» που κατασκευάζονται στο πλαίσιο του παρόντος έργου


Ροή ειδήσεων

Advertisement