Πέμπτη 26 Μαΐου 2022
Connect with us

Ελλάδα

ΟΑΕΔ: Έρχεται το πρόγραμμα για 25.000 ανέργους – Πότε ανοίγουν οι αιτήσεις

Δημοσιεύθηκε

στις

Στην τελική ευθεία μπαίνει η υλοποίηση του προγράμματος του ΟΑΕΔ οκτάμηνης διάρκειας, για 25.000 άτομα σε δήμους, περιφέρειες, Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφερειών.

Το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ έρχεται σε συνέχεια της υπογραφής της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Παιδείας, Εργασίας, Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Ναυτιλίας, Εσωτερικών και του υφυπουργού Ανάπτυξης.

Με δεδομένο ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία κατανομής των θέσεων στους δήμους και τους υπόλοιπους φορείς, η υπογραφή της ΚΥΑ ανοίγει τον δρόμο για τη δημοσίευση της σχετικής πρόσκλησης από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού έως τις αρχές Δεκεμβρίου και ακολούθως την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων από τους εγγεγραμμένους στο μητρώο του Οργανισμού ανέργους που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα. Η τοποθέτηση των ωφελουμένων στις θέσεις αναμένεται να γίνει στις αρχές του 2022.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Ένα νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας έρχεται να ενισχύσει τους δήμους, ιδιαίτερα εκείνους που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού, αλλά και τις Περιφέρειες και τα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας. Ένα πρόγραμμα απασχόλησης για τους ανέργους όλων των ηλικιών, που ταυτόχρονα καλύπτει στην πράξη τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. 25.000 πολίτες, κυρίως μακροχρόνια άνεργοι θα προσφέρουν πολύτιμη εργασία σε δήμους και περιφέρειες σε όλη τη χώρα. Αυτήν τη φορά, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στα αντικείμενα κατάρτισης των συμμετεχόντων, που μαζί με την κοινωφελή εργασία τους, θα αναβαθμίσουν την ικανότητά τους να ενταχθούν στην αγορά εργασίας».

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η δράση έχει συνολικό προϋπολογισμό 188,6 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και τον ΟΑΕΔ και έχει δύο σκέλη.

Σε τι αφορά το πρόγραμμα

Το πρώτο αφορά στην τοποθέτηση σε συγκεκριμένη θέση απασχόλησης για οκτώ μήνες ανέργων εγγεγραμμένων στο μητρώο του ΟΑΕΔ σε δήμους, περιφέρειες, ΚΚΠΠ, συναφείς φορείς και υπηρεσίες υπουργείων και άλλων φορέων. Το δεύτερο σκέλος αφορά σε πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης έως 150 ωρών σε αδειοδοτημένα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης, που θα οδηγήσει σε πιστοποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων, οι οποίες θα αποκτηθούν, συνιστώντας μια ενεργητική πολιτική απασχόλησης. Η συμμετοχή στην κατάρτιση, όπου έχουν προστεθεί νέες θεματικές, είναι υποχρεωτική για τους ωφελούμενους έως και 54 ετών και προαιρετική για τους ωφελούμενους ηλικίας 55 ετών και άνω. Η διαδικασία και οι όροι υλοποίησης της κατάρτισης θα εξειδικευτούν σε ξεχωριστή πρόσκληση προς τους παρόχους κατάρτισης.

Επομένως, όσοι ενταχθούν σε δράσεις κατάρτισης, θα εργαστούν σε δήμους, περιφέρειες κλπ, για επτά μήνες στο πλαίσιο του προγράμματος και θα συμμετέχουν στην κατάρτιση για έναν μήνα. Οι ωφελούμενοι άνω των 55 ετών θα εργαστούν για οκτώ μήνες.

Ποιοι έχουν προτεραιότητα
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, στόχος είναι η ενίσχυση της απασχόλησης των ανέργων, με έμφαση κυρίως σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, που αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο αποκλεισμού (μακροχρόνια άνεργοι, άνεργοι με χαμηλά προσόντα) και απαιτείται να εργαστούν σε πρώτη φάση σε «προστατευμένο περιβάλλον», προκειμένου να ενταχθούν στην αγορά εργασίας και να αποφύγουν την περιθωριοποίηση, διατηρώντας την ικανότητα απασχόλησής τους. Παράλληλα, το πρόγραμμα συνδέεται με την αναβάθμιση γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε οι συμμετέχοντες να ενισχύονται κατά τη διαδικασία ένταξής τους στην αγορά εργασίας.

O ΟΑΕΔ υποδέχεται τις ηλεκτρονικές αιτήσεις των ωφελουμένων και καταρτίζει πίνακα κατάταξης ανέργων κατά κλάδο και ειδικότητα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα κριτήρια επιλογής και κατάταξης (χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας, αναπηρία, ετήσιο εισόδημα, αριθμός ανηλίκων τέκνων, εάν ο ωφελούμενος είναι δικαιούχος Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, κ.ά.). Στη συνέχεια, προβαίνει στη σύζευξη των ωφελουμένων με τις θέσεις απασχόλησης των επιβλεπόντων φορέων και των υπηρεσιών τοποθέτησης, σύμφωνα με τους οριστικούς πίνακες κατάταξης.

Ο ΟΑΕΔ καλύπτει το μισθολογικό κόστος των ωφελουμένων, που θα απασχολήσει ο κάθε φορέας, καθώς και τις ασφαλιστικές εισφορές. Οι καθαρές ημερήσιες αμοιβές των ωφελουμένων ορίζονται στο 1/25 του καθαρού ποσού του εκάστοτε ισχύοντος κατώτατου μηνιαίου μισθού και δεν μπορούν να υπερβαίνουν το καθαρό ποσό του κατώτατου μισθού, όπως ισχύει.

Ελλάδα

Βόλος: Πέθανε την ώρα που έτρωγε σε ταβέρνα

Δημοσιεύθηκε

στις

Κατέρρευσε ενώ βρισκόταν σε παραθαλάσσια ταβέρνα των Λεχωνίων ένας 75χρονος άνδρας, λίγο μετά τις 8 χθες το βράδυ.

Σύμφωνα με το magnesianews.gr, ο άνδρας φέρεται να έπαθε καρδιακή ανακοπή και παρά τις προσπάθειες διασωστών του ΕΚΑΒ που πήγαν στο σημείο, δεν μπόρεσαν να τον κρατήσουν στη ζωή.

Η σορός του μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πιστοποιητικό θανάτου εξέδωσε ιδιώτης γιατρός και δεν ενημερώθηκε η Αστυνομία.

Περισσότερα

Ελλάδα

Long Covid: Σε μεγάλη έξαρση τα ψυχιατρικά προβλήματα – Τι λέει γιατρός

Δημοσιεύθηκε

στις

«Αύξηση στα ψυχιατρικά περιστατικά παρατηρούνται από το ιατρείο post covid του Νοσοκομείου Σερρών, καθώς το σύνδρομο του long covid που επιμένει, προκαλεί προβλήματα στην καθημερινότητα, διαταράσσοντας την ψυχολογία των ασθενών. Αυτά ανέφερε ο υπεύθυνος λειτουργίας του ιατρείου, Θεόφιλος Καλλινικίδης σε τοπική εκπομπή, τονίζοντας πως το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε άλλες πόλεις.

Η κλινική post covid στο Νοσοκομείο Σερρών συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία της και προσέρχονται σε αυτή και ασθενείς από όμορους νομούς σύμφωνα με τον υπεύθυνο λειτουργίας της.

Καρδιολόγοι, πνευμονολόγοι, ενδοκρινολόγοι και ψυχίατροι είναι μερικές από τις ειδικότητες που παραπέμπονται οι ασθενείς μετά την πρώτη εξέταση. Ωστόσο, η COVID-19 έχει αφήσει πολλά ψυχιατρικά προβλήματα λόγω το long covid που επιμένει με αποτέλεσμα να προκαλεί προβλήματα στην καθημερινότητα.

Ο κ. Καλλινικίδης κρούει και αυτός με την σειρά του τον κώδωνα του κινδύνου και αναφέρει ότι μετά από μια διετία μεγάλης έντασης οι γιατροί ζητούν την βοήθεια της πολιτείας στην επάνδρωση των νοσοκομείων καθώς το ιατρικό προσωπικό στην πλειοψηφία του είναι γερασμένο και χρειάζονται ενίσχυση από νέους γιατρούς.

WWW.IN.GR

Περισσότερα

Ελλάδα

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Εννέα ερωτήσεις και απαντήσεις από το υπουργείο Εργασίας

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε 9 διευκρινιστικές απαντήσεις προχώρησε το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, επί ερωτήσεων σχετικών με την υλοποίηση του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ και την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, η οποία όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου, δίνει «Δύναμη στον εργαζόμενο».

Ακολουθούν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις, όπως διατυπώθηκαν από το υπουργείο Εργασίας για τη διευκόλυνση επαγγελματιών και εργαζομένων:

1. Τι είναι το ΕΡΓΑΝΗ II και πώς συνδέεται με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας;

Το ΕΡΓΑΝΗ II είναι ένα πληροφορικό σύστημα καταγραφής της πραγματικότητας στην αγορά εργασίας. Είναι μετεξέλιξη και αναβάθμιση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ I που λειτουργεί εδώ και ορισμένα χρόνια, βοηθώντας να μπουν τα πράγματα σε κάποια τάξη και να μπορεί το υπουργείο Εργασίας να έχει πολλά στοιχεία στη διάθεσή του για τη χάραξη πολιτικής και αποτελεσματικότερους ελέγχους. Το ΕΡΓΑΝΗ II θα είναι σαν μια αξονική τομογραφία της αγοράς εργασίας αποτελώντας τη βάση για τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα είναι ένα εργαλείο απόδειξης της προσέλευσης και της αποχώρησης του εργαζομένου από τη δουλειά του αποτελώντας εγγύηση για το σεβασμό του ωραρίου του.

Η πρώτη φάση εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας αφορά τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν πάνω από 250 εργαζόμενους. Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα πρέπει στο διάστημα 1 – 30 Ιουνίου να ολοκληρώσουν την απογραφή την εργαζόμενων τους στο ΕΡΓΑΝΗ II και να καταγράψουν τα στοιχεία εργασιακής σχέσης και ωραρίου απασχόλησης των εργαζομένων τους (ώρες εργασίας ανά εβδομάδα, 5θήμερη ή 6ήμερη εργασία, σταθερό ή μεταβαλλόμενο ωράριο κλπ.) Στους ίδιους κλάδους θα εφαρμοστεί από 1ης Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Η απογραφή των εργαζόμενων (στοιχείων εργασιακής σχέσης και ωραρίου απασχόλησης) για τους λοιπούς κλάδους της οικονομίας θα γίνει στο διάστημα από 1.10.2022 έως 31.11.2022.

2. Τι αλλάζει σε σχέση με το υπάρχον σύστημα ΕΡΓΑΝΗ;

Το ΕΡΓΑΝΗ II οδηγεί σε ριζική αναβάθμιση των δυνατοτήτων καταγραφής του προγραμματισμού καθώς και του πραγματικού χρόνου εργασίας, συνεπώς και των δυνατοτήτων ελέγχου από τις αρμόδιες αρχές. Συγκεκριμένα: ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά και θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app και σε μορφή ημερολογίου. Σήμερα υποβάλλεται αδόμητο κείμενο και επισυναπτόμενα αρχεία με περιορισμένη δυνατότητα ενημέρωσης των εργαζομένων, οι οποίοι έχουν μόνο τη δυνατότητα να δουν εκ των υστέρων τις δηλώσεις του εργοδότη. Επίσης με το ΕΡΓΑΝΗ II θα καταγράφονται για πρώτη φορά όλοι οι τύποι άδειας (σήμερα δηλώνεται εκ των υστέρων μόνο η κανονική άδεια). Πάνω απ’ όλα με την Ψηφιακή Κάρτα θα καταγράφεται για πρώτη φορά ο πραγματικός χρόνος εργασίας, αναβαθμίζοντας τις δυνατότητες ελέγχου και τήρησης του ωραρίου εργασίας.

3. Πώς διασφαλίζεται με την Ψηφιακή Κάρτα η τήρηση του ωραρίου, η πληρωμή των υπερωριών και η αντιμετώπιση της υποδηλωμένης / αδήλωτης εργασίας;

Η Ψηφιακή Κάρτα εισάγει δύο σημαντικές δικλείδες ασφαλείας που διευκολύνουν τους ελέγχους και τους καθιστούν αυτόματους και αντικειμενικούς, που είναι οι εξής:

α. Η έναρξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II. Το ίδιο και η λήξη.

β. Ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί.

Εργαζόμενοι που βρίσκονται στο χώρο εργασίας ενώ έχει γνωστοποιηθεί η αποχώρησή τους ή δεν έχει δηλωθεί η έλευσή τους θα εντοπίζονται άμεσα και εύκολα από τους ελεγκτές. Έτσι θα αντιμετωπιστεί π.χ. το φαινόμενο ένας εργαζόμενος να έχει δηλωθεί για 4ωρο ενώ δουλεύει 8ωρο. Μπαίνουν οι βάσεις για να τερματιστεί αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο.

Επιπλέον, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αξιοποιούν τις καταγραφές της ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, για να αποδεικνύουν την απασχόλησή τους και στα Δικαστήρια. Θα έχουν μάλιστα και το δικαίωμα να εκδίδουν διαταγή πληρωμής με βάση τα στοιχεία της ψηφιακής κάρτας εργασίας, αφού αυτή θα παρέχει πλήρη απόδειξη για τον χρόνο που πραγματικά απασχολήθηκαν.

4. Γιατί δεν εφαρμόζεται η Ψηφιακή Κάρτα τώρα σε όλους τους κλάδους της οικονομίας;

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί εμβληματική μεταρρύθμιση μεγάλης σημασίας, που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους. Είναι προφανές ότι παρεμβάσεις τέτοιας κλίμακας πρέπει να δοκιμαστούν στην πράξη πριν επεκταθούν σε γενική εφαρμογή, ενώ κάθε κλάδος έχει τις ιδιαιτερότητές του. Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας ξεκινά από μεγάλες επιχειρήσεις και από κλάδους της αγοράς που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους, συνήθως ηλεκτρονικά. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τη δυνατότητα εύκολης και άμεσης διασύνδεσης των συστημάτων τους με το ΕΡΓΑΝΗ II, αξιοποιώντας ειδική προγραμματιστική διεπαφή που αναπτύχθηκε για αυτόν το σκοπό. Πάντως, αποτελεί δέσμευση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ότι καμία επιχείρηση ανεξαρτήτως μεγέθους, πλήθους εργαζομένων και κλάδου δραστηριότητας και κανένας εργαζόμενος δεν θα εξαιρεθεί από την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Η επέκταση αυτού του μέτρου θα ξεκινήσει από κλάδους όπως οι εταιρίες security, οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι ΔΕΚΟ και η βιομηχανία. Στόχος είναι επίσης την επόμενη τουριστική σεζόν (2023) να εφαρμοστεί και στον τουρισμό.

5. Τι θα γίνει με την τηλεργασία και τους εργαζόμενους εκτός έδρας;

Παραμένει ο έλεγχος με βάση την προδήλωση του ωραρίου εργασίας. Επί του παρόντος δεν θα υπάρχει δυνατότητα να «χτυπά» κάποιος κάρτα εξ αποστάσεως, γνωστοποιώντας πχ από το σπίτι ή από όποιο άλλο σημείο εργάζεται τις ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας. Η δυνατότητα αυτή θα υπάρξει σε αμέσως επόμενη φάση, καθώς προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα ορίζει πώς θα ελέγχονται τα δεδομένα των επικοινωνιών μεταξύ του εργοδότη και του τηλεργαζομένου.

6. Πώς θα λειτουργεί στην πράξη η ψηφιακή κάρτα;

Κατά την προσέλευση / αποχώρηση στην εργασία ο εργαζόμενος θα «χτυπά» την κάρτα δηλώνοντας την έναρξη / λήξη του ωραρίου. Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης – λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II και θα είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).

Η κάρτα μπορεί να είναι είτε σε φυσική μορφή, όπως οι κάρτες που χρησιμοποιούν σήμερα πολλές επιχειρήσεις για την καταγραφή των ωρών εργασίας ή ψηφιακή εφαρμογή (application) στο κινητό τηλέφωνο του εργαζόμενου που θα παράγει έναν κωδικό QR code τον οποίο θα «σκανάρει» η αντίστοιχη ψηφιακή εφαρμογή της επιχείρησης. Πρόκειται ακριβώς για την διαδικασία που εφαρμόστηκε για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών νόσησης, εμβολιασμού κλπ. Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν συστήματα ωρομέτρησης θα διαβιβάζουν μαζικά στο ΕΡΓΑΝΗ II τις πληροφορίες έναρξης – λήξης για κάθε εργαζόμενο. Για τις υπόλοιπες η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα μέσω του application.

7. Ποια είναι διαφορά σε σχέση με τα συστήματα ωρομέτρησης και τις κάρτες που χρησιμοποιούν σήμερα πολλές επιχειρήσεις;

Η μεταρρύθμιση που αποτελεί και το σημείο – κλειδί για την τήρηση του ωραρίου εργασίας είναι η απευθείας, σε πραγματικό χρόνο σύνδεση με το ΕΡΓΑΝΗ II. Έτσι, η απασχόληση δεν θα καταγράφεται απλώς στο σύστημα του εργοδότη, αλλά ταυτοχρόνως και στο σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, στο ΕΡΓΑΝΗ II, με αποτέλεσμα να μη μπορεί να γίνει επέμβαση και αλλοίωση των δεδομένων από κάποια πλευρά.

8. Ποιο θα είναι το όφελος για τους εργαζόμενους;

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας είναι η  καλύτερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και την πληρωμή των υπερωριών των εργαζομένων. Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας τόσο για την καταγραφή των ωρών εργασίας όσο και για τον έλεγχο από τις αρμόδιες Αρχές αποτελούν εχέγγυα για διαφανείς και αντικειμενικούς ελέγχους, που κατοχυρώνουν τα δικαιώματα, το ωράριο, το εισόδημα και τον ελεύθερο χρόνο των εργαζομένων. Το νέο σύστημα αποτελεί επίσης εγγύηση για την απόδειξη του χρόνου απασχόλησής τους ενώπιον των Δικαστηρίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας ήταν πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ.

9. Ποιο το όφελος του ΕΡΓΑΝΗ II και της Ψηφιακής Κάρτας για τις επιχειρήσεις;

Η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία εκτός από τους εργαζόμενους πλήττει και τις επιχειρήσεις που σέβονται τη νομοθεσία, οι οποίες αντιμετωπίζουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό εκείνων που παραβιάζουν τη νομοθεσία.

Η τήρηση του ωραρίου, η πληρωμή των υπερωριών, η αντιμετώπιση της μαύρης εργασίας αποτελούν παράγοντες αποκατάστασης συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά ενώ διασφαλίζουν παράλληλα τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος και του προϋπολογισμού. Η υλοποίηση του ΕΡΓΑΝΗ II μειώνει επίσης (σε σχέση με το ΕΡΓΑΝΗ I) το γραφειοκρατικό βάρος για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες λογιστές καθώς η τεχνολογία έχει προχωρήσει και αξιοποιούνται όλες οι νέες δυνατότητες.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα