Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022
Connect with us

Πολιτισμός

«Ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Πέτρος Βάης μιλά στη «Γ»

Δημοσιεύθηκε

στις

«Ο φετινός προγραμματισμός θα συνενώσει και πάλι τις τέχνες θεάτρου-χορού-μουσικής. Ένα άλλο επίπεδο τέχνης του θεάτρου θα δούμε τα αμέσως επόμενα χρόνια στην πόλη μας», δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Πέτρος Βάης, σε συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης που παρεχώρησε στη «Γ».

Ο κ. Βάης λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση του νέου προγράμματος του θεάτρου, βασικές κατευθύνσεις του οποίου είναι η διεύρυνση παλιότερων συνεργασιών, η οικοδόμηση νέων καθώς και ο πλουτισμός των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων με άλλα είδη τέχνης όπως το μπαλέτο, η όπερα, το παραμύθι, μίλησε για την πορεία του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, για τις δυσκολίες της πανδημίας, αλλά και της διαχρονικής ελλιπούς χρηματοδότησης, για τη συνεργασία με το νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή, αλλά και για το «Άρμα Θέσπιδος», τον επιτυχημένο θεσμό που συνεχίζει το ταξίδι του. Ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σχολιάζει επίσης, το «αντιεμβολιστικό κίνημα» που άγγιξε και τον καλλιτεχνικό χώρο, αναφέροντας πως «ο αγώνας για άλλον πολιτισμό περνάει και από την άλλη, κοινωνικά δίκαια κοινωνία».

ΕΡ.: Κύριε Βάη είστε περισσότερο από μία διετία πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας επομένως είναι μία καλή στιγμή για την αποτίμηση του έργου σας

Αυτά τα δύο χρόνια συνεχίστηκε η δυναμική πορεία του ΔΗΠΕΘΕ ώστε να επιτελεί
απόλυτα τον σκοπό της δημιουργίας του και να θεωρείται σήμερα ότι δεν το αγγίζει
η κρίση που βιώνουν τα ΔΗΠΕΘΕ από τη δραματική μείωση της κρατικής
επιχορήγησης. Ο Δήμος, από το υστέρημα των πολιτών, στηρίζει το θέατρο και τον
πολιτισμό, ως αποκούμπι και χαμόγελο στις καθημερινές δυσκολίες του κόσμου.
Συνετά διαχειριστήκαμε τα οικονομικά μας, κάναμε παραγωγές με μέτρο, χωρίς
ματαιώσεις, οργανώσαμε καλύτερα τις δομές μας, συντηρήσαμε τον εξοπλισμό μας,
καλύψαμε ανάγκες που είχαν καθυστερήσει, υλοποιήσαμε ευρωπαϊκό πρόγραμμα
και διαμορφώσαμε το ΜΠΑΡΡΥ σε χώρο προβολής της ιστορίας του ΔΗΠΕΘΕ.
Υποδειγματική ήταν η πολύμηνη διαδικασία επιλογής του νέου Καλλιτεχνικού
Διευθυντή από 29 υποψηφιότητες. Τα οικονομικά μας είναι καθαρά, χωρίς καμία
οφειλή σε τρίτους, ισολογισμοί παλιοί καταρτίστηκαν και υπάρχει καθημερινή
εικόνα του ταμείου μας.

ΕΡ.: Πως αντιμετωπίσατε τις δυσκολίες που επέβαλλαν κατά κάποιον τρόπο τα μέτρα λόγω πανδημίας;

Τη δύσκολη αυτή περίοδο των κλειστών θεάτρων λειτουργήσαμε με υπευθυνότητα. Δεν κάναμε παραστάσεις που θα ματαιώνονταν και θα μας έφερναν σε δύσκολη οικονομική θέση. Οργανώσαμε όμως παραγωγές για προβολή στα τοπικά τηλεοπτικά κανάλια και το διαδίκτυο με θεατρικά αναλόγια, αυθεντικά κείμενα της επανάστασης του 1821. Την Άνοιξη και το Καλοκαίρι είχαμε έτοιμη τη θεατρική παράσταση, Ελευθερία, ο ύμνος των Ελλήνων, με το θεατρικό σχήμα ΑΡΜΑ ΘΕΣΠΙΔΟΣ που περιόδευσε σε όλη την Περιφέρεια Δ.Ε. Δεν αδρανήσαμε θεατρικά, το Θεατρικό Εργαστήρι λειτούργησε πλήρως με τηλεδιάσκεψη, η Δραματική Σχολή είχε κανονικό πρόγραμμα και την στηρίξαμε απαλλάσσοντας από τα δίδακτρα αλλά αμείβοντας τους καθηγητές πλήρως.

ΕΡ.: Με την ανάληψη των καθηκόντων του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή Λουκά Θάνου επαναπροσδιορίστηκαν οι στόχοι του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας;

Σε βασικές κατευθύνσεις, στόχους και φιλοσοφία διαπιστώνεται κοινή αντίληψη με τον κ. Λουκά Θάνο και είναι η ποιότητα και η προσφορά στους συμπολίτες μας.
Ωστόσο, νέες δραστηριότητες και αξιοποίηση όλων των μορφών της τέχνης, του
θεάτρου, της όπερας, του χορού, της μουσικής, όπως και η ανανέωση του
προγράμματος της Δραματικής Σχολής, είναι δράσεις που θα πλουτίζουν το
πρόγραμμά μας και ανεβάζουν την ποιότητά μας. Οι πολύπλευρες και πιο
διευρυμένες συνεργασίες εξάλλου, με όλες τις πολιτιστικές δομές του Δήμου και
άλλους φορείς πολιτισμού, Εθνικό θέατρο, Λυρική, άλλα ΔΗΠΕΘΕ κ.ά., δημιουργούν
νέες προοπτικές. Παραστάσεις για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή,
παραστάσεις που θα τιμούν τον Μίκη Θεοδωράκη και για τα 100 χρόνια από τη
γέννηση του Ιάκωβου Καμπανέλη, είναι στις προθέσεις μας.

ΕΡ.: Πως βλέπετε τον νέο προγραμματισμό;

Ο φετινός προγραμματισμός θα συνενώσει και πάλι τις τέχνες θεάτρου-χορού-
μουσικής, θα αναπτύξει το μπαλέτο, θα ξαναφέρει την όπερα στο Δημοτικό μας
θέατρο. Ένα άλλο επίπεδο τέχνης του θεάτρου θα δούμε τα αμέσως επόμενα χρόνια
στην πόλη μας.

ΕΡ.: Τι ετοιμάζετε με το Άρμα Θέσπιδος και ποια θα είναι η πολιτική των
παραστάσεων λόγω των νέων μέτρων

Ανακοινώσαμε το έργο του Σαίξπηρ, ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΝΥΧΤΑΣ, έργο κλασικό,
λαϊκού θεάτρου υψηλού επιπέδου. Όπως πάντα, με το ΑΡΜΑ στοχεύουμε στο να μη
χαμηλώνουμε τον πήχη της ποιότητας που προσφέρουμε στον λαό. Παίρνοντας
υπόψη τις δυσκολίες των υγειονομικών μέτρων, θα ξεκινήσουμε την Άνοιξη και με
σιγουριά, όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια, θα ολοκληρώσουμε όλον τον
προγραμματισμό και των καλοκαιρινών περιοδειών μας.

ΕΡ.: Αξιοσημείωτη είναι και η διευρυμένη συνεργασία του θεάτρου με όλους τους φορείς πολιτισμού στην πόλη

Η πόλη μας διαθέτει και άλλες δομές πολιτισμού με πανελλήνια φήμη, Δημοτικό
Ωδείο, την ΟΝΕ, τμήμα παραδοσιακής μουσικής, χορευτικά. Η συνένωση δυνάμεων
θα φέρει και καλύτερο αποτέλεσμα, είμαστε τμήματα του ίδιου Δήμου, έχουμε
κοινούς στόχους. Η συνεργασία μας έχει ήδη ξεκινήσει.
Όλες οι δράσεις μας γίνονται για να φτάσουν σε όλους τους συμπολίτες μας και,
όπως μέχρι τώρα γίνεται σε όλον τον Δήμο, η πολιτική εισιτηρίων ξεκινά γενικά με
το χαμηλότερο δυνατό εισιτήριο που θα μειώνεται για κάθε ευαίσθητη κοινωνική
ομάδα.

ΕΡ.: Πως σχολιάζετε το κίνημα των αντιεμβολιαστών και το κλίμα που δημιουργήθηκε πρόσφατα στον καλλιτεχνικό χώρο

Δεν μπορεί να μπαίνει σε καμιά αμφισβήτηση η επιστήμη. Δεχόμαστε τα
επιστημονικά πορίσματα και το ιστορικό δεδομένο ότι η επιστήμη και τα εμβόλια
έσωσαν τον πλανήτη από τις θανατηφόρες επιδημίες. Όσο για τα δυσάρεστα
φαινόμενα στον καλλιτεχνικό χώρο, θεωρούμε ότι μόνο το ήθος, η καλλιέργεια και η
ισότιμη συνεργασία αρμόζουν στις δομές του πολιτισμού. Όμως σε μία
ανταγωνιστική και εκμεταλλευτική κοινωνία και ο πολιτισμός είναι ένα αντίγραφό
της. Ο αγώνας για άλλον πολιτισμό περνάει και από την άλλη, κοινωνικά δίκαια
κοινωνία.

Πολιτισμός

Πάτρα: Το «ΑΕΛΛΩ» που τελικά χάσαμε!

Δημοσιεύθηκε

στις

Του Διονύση Ζακυνθινού
Κόκκινη κλωστή δεμένη, στην ανέμη τυλιγμένη. Δως της κλώτσο να γυρίσει, παραμύθι ν’ αρχινίσει.

Υπήρχε κάποτε ένας θερινός κινηματογράφος, που έκανε παρέα με αρκετούς άλλους του είδους του στην Πάτρα. «ΑΕΛΛΩ» ήταν το όνομα του, ενώ στο άκουσμα του μάς έρχονται γλυκές αναμνήσεις από ένα καλοκαίρι της δεκαετίας του 1980.
Τότε που το θερινό σινεμά ήταν σταθερή αξία στην ψυχαγωγία των Πατρινών, αποτελώντας την πιο φθηνή επιλογή για μια βραδινή έξοδο.
Εκείνα τα χρόνια, στενό συγγενικό πρόσωπο είχε αναλάβει τη λειτουργία του κυλικείου του «ΑΕΛΛΩ».
Ήταν η χαρά του πιτσιρικά που βρήκε την ευκαιρία να βλέπει ταινίες χωρίς να πληρώνει εισιτήριο, με αντάλλαγμα να μαζεύει τα άδεια μπουκάλια των αναψυκτικών που είχαν αφήσει κάτω από τα καθίσματα οι θεατές της προηγούμενης βραδιάς.
Ομολογουμένως, δεν ήταν μια δύσκολη δουλειά. Πιο δύσκολο, ίσως ήταν, να ακούς τις διαμαρτυρίες του ιδιοκτήτη κάθε φορά που έβαζες κάποιο φίλο από νωρίς το απόγευμα στο εσωτερικό του σινεμά, υποτίθεται για να βοηθήσει. Επρόκειτο βέβαια για ένα πρόσχημα, ώστε να δει κι αυτός μια ταινία δωρεάν.
Όμως, το αφεντικό δεν καταλάβαινε από τέτοια. Οι φωνές του έφταναν μέχρι την Κορίνθου. «Αντώνη, πόσες φορές θα σου το πω ότι δεν θα μου το κάνεις εδώ παιδική χαρά για να μην πληρώνουν οι δικοί σου;», έλεγε.
Και τι να σου κάνει ο καημένος ο Αντώνης; Για να τον εξευμενίσει, προσφερόταν να πληρώσει ο ίδιος ένα εισιτήριο από την τσέπη του. Κι όλα αυτά για να βλέπουμε κυρίως κλασικές ταινίες, όπως αυτές του Άλφρεντ Χίτσκοκ και τις τρεις που μόλις πρόλαβε να γυρίσει ο Τζέιμς Ντιν.
Την ένδοξη εποχή για το «ΑΕΛΛΩ» διαδέχθηκε σταδιακά η παρακμή του και στη συνέχεια ήλθε η πτώση του, το αναπόφευκτο κλείσιμο του. Την τελευταία δεκαετία» ήταν εγκαταλελειμμένο. Χορταριασμένο κι έρημο, έμοιαζε σαν να περίμενε την αναπόδραστη μοίρα του.
Τελικά, δεν καταφέραμε ως πόλη να το κρατήσουμε, παρά το ενδιαφέρον που επέδειξε ο Δήμος Πατρέων.
Η εκδήλωση της σχετικής πρόθεσης ήλθε καθυστερημένα και χωρίς να μπορεί να αναστρέψει τη φορά των πραγμάτων. Ήταν πολύ λίγο, πολύ αργά, για να μπει ένας φραγμός ώστε και ο συγκεκριμένος κινηματογράφος να μην δώσει τη θέση του σε μια πολυκατοικία, σε ένα σούπερ – μάρκετ.
Έτσι, το «ΑΕΛΛΩ» έχει πλέον την ίδια κατάληξη που είχαν και όλα τα υπόλοιπα θερινά σινεμά της Πάτρας, αν και θα μπορούσαμε να το γλιτώσουμε…

 

Περισσότερα

Πολιτισμός

Έρχονται οι «Εκκλησιάζουσες»

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Αντίστροφη μέτρηση για την νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σε συνεργασία με το «Καρναβάλι Πάτρας» που κάνει πρεμιέρα στις 12 Φεβρουαρίου

Στις τελικές πρόβες έχει επικεντρωθεί το ενδιαφέρον λίγο πριν την «αποκάλυψη» επί σκηνής της νέας παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας σε συνεργασία με την Κοινωφελή Επιχείρηση «Καρναβάλι Πάτρας», «Εκκλησιάζουσες- Μία κωμωδία».
Πρόκειται για το αριστοφανικό χορόδραμα “Ιάκωβος Καμπανέλλης” που θα παρουσιαστεί στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του πατριάρχη του νεοελληνικού θεάτρου.
Η παράσταση «Εκκλησιάζουσες» του Λουκά Θάνου βασίζεται στην ομώνυμη κωμωδία του Αριστοφάνη, από την μετάφραση του Κώστα Ταχτσή. Το έργο έχει διανθιστεί με τραγούδια και κείμενα του Ιάκωβου Καμπανέλλη και του Λουκά Θάνου. Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου και ώρα 21:00.
Οι «Εκκλησιάζουσες», του Αριστοφάνη, παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 392 π.Χ. Μέσα από την ιδιότυπη κωμική τους φόρμα και τα χιουμοριστικά επεισόδια της πολιτικής κωμωδίας, ο ποιητής εκφράζει την πικρία του για την δύσκολη κατάσταση της Αθήνας, μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου.
Την περίοδο αυτή οι Αθηναίες, με πρωτοβουλία της Πραξαγόρας, αποφασίζουν να αντιδράσουν δυναμικά. Μεταμφιεσμένες σε άντρες, εμφανίζονται στην Εκκλησία του Δήμου και επιβάλλουν τις πολιτικές τους μεταρρυθμίσεις, εφαρμόζοντας περιουσιακή και ερωτική κοινοκτημοσύνη. Γεγονός που θα αποδειχτεί ουτοπικό και θα υπονομευθεί από διαδοχικές κωμικοτραγικές καταστάσεις.
Η σκηνοθεσία-χορογραφία είναι του Λουκά Θάνου, τα σκηνικά- κοστούμια του Κέννυ ΜακΛέλλαν, ενώ επιπρόσθετη χορογραφία έχει κάνει ο Άγγελος Χατζής.
Παίζουν, οι Έφη Κιτσαντα, Βασίλης Κόκκαλης, Μίλτος Νίκας, Ανδριάνα Χαλκίδη και Σταύρος Σιόλας, ενώ στο χορεύουν οι, Παναγιώτα Αδαμοπούλου, Θεανώ Ανδρώνη, Ανναθαλία Καράμπελα, Μαρία Κίκινα, Ηλίας Μανιατόπουλος, Κατερίνα Μαραγκάκη, Louiz Mendes, Erric Nour και Άννα Φυτιλά.
Συμμετέχουν ακόμη οι μουσικοί:
Πιάνο: Λιουντμίλα Ιβάνοβα, Νίνα Μεταξά. Α΄και Β΄ Βιολιά: Γιαροσλάβ Τόκαρεβ , Άλλα Σελαλμαζίδη, Βλαντισλάβ Ιβάνοφ, Δανάη Βουτσινά, Βιόλες: Ρόμπερτ Σμαγκούλοβ, Σβετλάνα Χμούροβα, Βιολοντσέλα: Νικολάι Κομισσάροβ, Αλέξανδρος Κακαρούμπας, Κόντρα Μπάσο: Καραπετιάν Βιλέν, Κλαρινέτο: Αγγελική Σύρρου.
Τραγούδι-Διδασκαλία Χορωδίας: Λίνα Γερονίκου
Μέλη Χορωδίας Δωματίου Δημοτικού Ωδείου:
Soprani: Χριστίνα Μωραϊτη ,Ιωάννα Παπαγεωργίου, Σοφία Σαλαβαντάκη,
Ειρήνη Τσούμα
Alti: Ελένη Ευθυμίου, Ιωάννα Μαλτέζου, Κωνσταντίνα Παπαλεξοπούλου
Tenori: Κυριάκος Αθανασόπουλος, Βαλέρια Μοτρέβιτς, Κωνσταντίνος Τριπολιτσιώτης
Bassi: Ιορδάνης Βαλαχάς, Βασίλης Κωνσταντάρας.
Οι παραστάσεις αναμένεται να διαρκέσουν έως την Κυριακή 6 Μαρτίου, ενώ η παράσταση θα είναι αμιγής.

Περισσότερα

Πολιτισμός

Έρχεται η «Μαμά»- Το ερχόμενο Σάββατο η πρεμιέρα της νέας παραγωγής του θεάτρου «Όροφως»

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

 

 

Το Σάββατο 29 Ιανουαρίου ξεκινούν οι παραστάσεις του έργου «Μαμά».

Το κοινωνικό και οικογενειακό ψυχογράφημα της Μάρτα Μπαρσελό σε σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη με τις ερμηνείες της Ελένης Καραμούζη και της Έφης Κεραμίδα ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου «Όροφως»!

Μια χήρα γυναίκα, μόνη της στη ζωή, βάζει αγγελία διατεθειμένη να παίξει τον ρόλο της μητέρας για όποιον μπορεί να της δίνει ένα μισθό για την υπηρεσία της. Μια νεότερη γυναίκα, πετυχημένη επαγγελματίας και αποφασισμένη να δημιουργήσει οικογένεια προχωρώντας στην υιοθεσία παιδιού, ανταποκρίνεται στην αγγελία. Καθώς η σχέση περνάει πια σε ρεαλιστικό και καθημερινό επίπεδο, τα τραύματα του παρελθόντος αρχίζουν να αποκαλύπτονται και οι δύο συνειδητοποιούν ότι δεν έζησαν -η καθεμιά για τους λόγους της- τη ζωή που θα ήθελαν.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη

Σκηνογραφία & Κουστούμια: Πάρης Λαλιώτης

Σκηνικά: Ελένη Καραβότα

Φωτισμοί & Ηχοληψία: Κωνσταντίνος Θεοδωρόπουλος

Σχεδιασμός αφίσας: Σοφία Δέλγα

Συγγραφέας: Μάρτα Μπαρσελό

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Ερμηνεύουν: Ελένη Καραμούζη, Έφη Κεραμίδα

Παραγωγή: Θέατρο Όροφως

Παραστάσεις από τις 29 Ιανουαρίου και κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 20:00.

Προπώληση: Ticket Services και στο Ταμείο του Θεάτρου Όροφως (Όθωνος Αμαλίας 112). Τηλέφωνο: 2611810983, 6939835990

 

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα