Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2023
Connect with us

Ελλάδα

Γιώργος Καραγιάννης: «Το 2021 ήταν μια μεστή και πολύ δημιουργική χρονιά, καθώς δημοπρατήσαμε έργα άνω των 6 δισ. ευρώ»

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε τροχιά υλοποίησης έργα εμβληματικά για τη χώρα, η Γραμμή 4 του Μετρό και δύο σημαντικά, οδικά έργα το «Πάτρα – Πύργος» και το Βόρειο τμήμα του «Ε-65»

– Τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα θα μετατρέψουν τα λιμάνια σε σημαντικά κέντρα εμπορευματικών μεταφορών

Πολύ ουσιαστική, μεστή και δημιουργική χρονιά στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, χαρακτήρισε το έτος 2021 ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, αναφερόμενος εκτενώς στο πλήθος των έργων που δρομολογήθηκαν και υλοποιούνται, καθώς και σε εκείνα που ακολουθούν την επόμενη χρονιά.

Σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό 989 Alpha Radio και τον δημοσιογράφο κ. Χάρη Ντιγριντάκη, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι «μέσα στο 2021 μπήκαν οι βάσεις για πολύ σημαντικά έργα και το 2022 σε αρκετά θα στηθούν εργοτάξια, ενώ άλλα θα έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί».

– Πάτρα – Πύργος: αυτοκινητόδρομος μεγάλης οδικής ασφάλειας

Έκανε ιδιαίτερη μνεία στον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος» όπου, όπως τόνισε: «Αρχές Φεβρουαρίου θα μπουν τα πρώτα εργοτάξια. Είναι ένα οδικό έργο για το οποίο στήθηκε μία μηχανή λάσπης εναντίον του Υπουργείου Υποδομών. Εμείς, όμως, όλο αυτό το διάστημα δεν έχουμε κάνει αναφορά στο παρελθόν, γιατί η δική μας λογική είναι να κοιτάμε μπροστά, στο μέλλον». «Δύο έργα, το ‘‘Πάτρα – Πύργος’’ και το μετρό της Θεσσαλονίκης στοιχειώθηκαν από εμμονές της προηγούμενης κυβέρνησης και τη λογική που είχε να κοιτάζει πίσω» σχολίασε χαρακτηριστικά.

Υπογράμμισε ότι, πλέον έχουν μπει οι βάσεις και σε λιγότερο από τρία χρόνια τα πρώτα 56χλμ. θα είναι έτοιμα. «Θα παραδώσουμε στους πολίτες έναν αυτοκινητόδρομο που θα εγγυάται την ασφάλεια, γιατί για εμάς το ζήτημα της οδικής ασφάλειας είναι υψηλά. Μένουμε συνεπείς σε αυτά που λέμε».

 Ο Ε65 ολοκληρώνει το παζλ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας

Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα έργα για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 όπου έχουν ήδη παραδοθεί 14χλμ. στο νότιο τμήμα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται και οι εργασίες στο βόρειο τμήμα.

Ο κ. Καραγιάννης εξήγησε για τον Ε65: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, για το οποίο επί δύο έτη έγινε μια πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πλέον, όμως, προχωρά, έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια, και όταν θα ολοκληρωθεί, θα συνδέει τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο με τη Στερεά Ελλάδα και την Αττική, ολοκληρώνοντας έτσι, το παζλ των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που έχει ανάγκη η χώρα».

 Δεσμευτικές προσφορές για 3 οδικά έργα ΣΔΙΤ

Μένοντας στο μέτωπο των μεγάλων οδικών έργων, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε τη σημασία των έργων ΣΔΙΤ για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ειδικότερα, τόνισε ότι στις 30 Δεκεμβρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το FlyOver στη Θεσσαλονίκη, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη στην Πελοπόννησο και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ στην Κρήτη.

«Οι διαγωνισμοί έτρεξαν πολύ γρήγορα και θα έχουμε ανάδοχο μέσα στο 2022, χρονιά μέσα στην οποία θα στηθούν και τα πρώτα εργοτάξια» σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.

 Δημοπρατούνται τα 4 μεγάλα οδικά δημόσια έργα

Σχετικά με τις εξελίξεις στα τέσσερα μεγάλα οδικά έργα που προχωρούν ως δημόσια έργα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι δημοπρατούνται εντός των ημερών.

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι η επέκταση της Λ. Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ πολύ πιθανόν θα δημοπρατηθεί εντός του Δεκεμβρίου. Όπως και το τμήμα του ΒΟΑΚ «Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη», η «Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών» και ο Οδικός Άξονας Μπράλος – Άμφισσα». «Δουλεύουμε εντατικά προκειμένου όλα τα μεγάλα, δημόσια οδικά έργα να βγουν στον «αέρα» έως το τέλος του Δεκεμβρίου», υπογράμμισε.

 Προχωράμε στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα

Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε εκτενώς στο μεγάλο πακέτο έργων ύψους περίπου 4,5 δισ. ευρώ στον σιδηρόδρομο και θα συνδέει με το δίκτυο τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.

«Βρισκόμαστε στη φάση της δημοπράτησης. Με τα έργα αυτά συνδέουμε για πρώτη φορά όλα τα λιμάνια με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για μία πάρα πολύ ουσιαστική δουλειά προκειμένου να μετατραπούν σε logistics centers. Δίνουν βάρος στις οικονομικές, πράσινες μεταφορές. Σκοπός μας είναι να προσελκύσουμε μεγάλους επενδυτές» τόνισε.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα μαζί με τη Γραμμή 4 του Μετρό που κατασκευάζεται, συμπληρώνουν το παζλ των υποδομών ύψους 6,5δισ. ευρώ.

Η Αττική αλλάζει εικόνα με τα μεγάλα έργα υποδομών

Για τα έργα στην Αττική ο κ. Καραγιάννης, ανέφερε πως τα εργοτάξια της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας «απλώνονται» στην πόλη, ενώ, επιπλέον, σημείωσε: «Προχωράμε με την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον και εντός του 2022 θα δημοπρατήσουμε και το έργο της Αναβάθμισης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω».

Για τον Πειραιά τόνισε, ότι το καλοκαίρι του 2022 θα είναι διαφορετικός, με τους τρεις νέους σταθμούς του Μετρό (Δημοτικό θέατρο, Πειραιά, Μανιάτικα) και το Τραμ. «Γενικώς αλλάζουμε όλη την αντίληψη που έχουμε για τις μετακινήσεις μας εντός της Αττικής. Και αυτό γίνεται με ένα συγκεκριμένο και συνεκτικό σχέδιο», ανέφερε. Ο κ. Καραγιάννης είπε ακόμη ότι αρχές του 2022 θα ανακοινωθεί ο σχεδιασμός και για ακόμη τρία σημαντικά έργα, για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού προς το λιμάνι της Ραφήνας και προς το λιμάνι του Λαυρίου, καθώς και για την αστική σήραγγα της Ηλιουπόλεως.

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, δουλέψαμε συστηματικά με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και έχουμε πλέον ένα ολοκληρωμένο και στοχευμένο σχέδιο, που είναι ενταγμένο και υπηρετεί ένα ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο σε εθνικό και σε περιφερειακό επίπεδο. Επίσης, είναι συνδεδεμένο με τις τοπικές ανάγκες και τις κοινωνικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, ενώ αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο και εναλλακτικό χρηματοδοτικό εργαλείο».

 

Ελλάδα

Κατώτατος μισθός: Προτείνουν αυξήσεις από 3% έως 15,8%

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία καθορισμού του νέου κατώτατου μισθού που θα ισχύσει από την 1η Απριλίου, με τους φορείς να έχουν ήδη καταθέσει τις θέσεις τους στον ΟΜΕΔ, προτείνοντας αυξήσεις από 3% έως και 15,8%. Την υψηλότερη πρόταση, όπως είναι αναμενόμενο, έχει καταθέσει η ΓΣΕΕ, ενώ ΚΕΠΕ, ΙΟΒΕ και ΤτΕ προτείνουν αυξήσεις μεταξύ 3% και 5%. Λίγο υψηλότερες είναι οι προτάσεις των επιστημονικών ινστιτούτων των κοινωνικών εταίρων και κυρίως των εμποροβιοτεχνών και ξενοδόχων, κοντά στο ύψος του πληθωρισμού ή έστω των αυξήσεων που δόθηκαν στους συνταξιούχους.

Σύμφωνα με το ΚΕΠΕ, με ρυθμό ανάπτυξης πέριξ του 2%, οποιαδήποτε αύξηση του κατώτατου μισθού πάνω από 3% με 4% θα αυξήσει το μοναδιαίο κόστος εργασίας. Η ΤτΕ επισημαίνει ότι με στόχο τη διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και της σταθερότητας των τιμών και δεδομένης της σημαντικής επιβράδυνσης του πληθωρισμού που προβλέπεται για το 2023, υπάρχει περιθώριο για αύξηση των κατώτατων μισθών και ημερομισθίων σε ένα εύρος μεταξύ 3% και 5%. Κοντά στην περιοχή του εκτιμώμενου πληθωρισμού για το 2023 θα μπορούσε να κινηθεί η αύξηση του κατώτατου μισθού, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού για το 2023, προβλέπεται πληθωρισμός 5% φέτος.

Στο ύψος του 5% κινείται και η πρόταση του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ (ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ), επισημαίνοντας ότι μια ενδεχόμενη νέα αύξηση του κατώτατου μισθού θα πρέπει αφενός να είναι λελογισμένη (χαμηλότερη του ρυθμού πληθωρισμού) και αφετέρου να συνδεθεί με επιδότηση των ασφαλιστικών εργοδοτικών εισφορών και την κατάργηση επιβαρύνσεων, όπως εκείνων του τέλους επιτηδεύματος και της προκαταβολής φόρων.

Μια αύξηση της τάξης του 5,5%, με αποτέλεσμα ο κατώτατος μισθός να ανέλθει στα 752,22 ευρώ σε 14μηνη βάση, θεωρεί λογική το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). Ακόμη υψηλότερη αύξηση, μεταξύ 8%-10%, προτείνει το ΙΜΕ της ΓΣΕΒΕΕ, αναφέροντας ότι θα επηρεαστούν κυρίως οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Για τον λόγο αυτό άλλωστε προτείνει τη λήψη αντίμετρων προκειμένου να αντιμετωπίσουν το επιπρόσθετο κόστος, όπως για παράδειγμα η πλήρης κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

Κατώτατο μισθό στα 826 ευρώ, ήτοι αύξηση της τάξης του 15,8% προτείνει το ΙΝΕ ΓΣΕΕ, με τη Συνομοσπονδία να ζητεί και το «ξεπάγωμα» των τριετιών.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Περισσότερα

Ελλάδα

Στις 10:00 το πρωί θα ανοίξουν και αύριο οι δημόσιες υπηρεσίες

Δημοσιεύθηκε

στις

Από τις 10:00 το πρωί θα λειτουργήσουν και αύριο Τετάρτη οι δημόσιες υπηρεσίες λόγω του καιρικού φαινομένου «Μπάρμπαρα».

Οι υπάλληλοι θα εργαστούν κανονικά στην έδρα της υπηρεσίας τους. Η απόφαση αφορά ειδικά την περιφέρεια Αττικής και για τις Περιφερειακές Ενότητες Βοιωτίας, Εύβοιας, Ευρυτανίας και Φθιώτιδας της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Όπως σημειώνεται από το υπουργείο Εσωτερικών, προς αποφυγή της ταλαιπωρίας των πολιτών, διευκρινίζεται ότι δεν θα πραγματοποιηθούν τυχόν ραντεβού με δημόσιες υπηρεσίες που έχουν προγραμματιστεί για αύριο πριν από τις 10:00 το πρωί.

Επισημαίνεται ότι τα ανωτέρω δεν αφορούν τους υπαλλήλους τα καθήκοντα των οποίων συνδέονται άμεσα με την αντιμετώπιση των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Για τους υπαλλήλους αυτούς, αρμόδιοι να παρέχουν οδηγίες είναι οι επικεφαλής των υπηρεσιών αιχμής, στην οποία ανήκουν οργανικά, ιδίως αρμόδιος επικεφαλής των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, νοσηλευτικών ιδρυμάτων κλπ.

Περισσότερα

Ελλάδα

Νέα διαγραφή δανείου σε ποσοστό 88% με παρέμβαση της ΕΕΚΕ – ΓΣΕΕ

Δημοσιεύθηκε

στις

Με μία ιδιαίτερη υπόθεση δανειολήπτη ασχολήθηκε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ η οποία απαιτούσε εκτός από εξατομικευμένη μελέτη και ευαισθητοποιημένη διαχείριση».

Αυτό επισημαίνεται σε ανακοίνωση της ένωσης.

Πιο αναλυτικά, γνωστοποιήθηκε ότι ο δανειολήπτης που απευθύνθηκε στην ένωση, έχασε τη σύζυγο του η οποία ήταν και εγγυήτρια του δανείου του. Κατόπιν ενημερώθηκε από δικηγορικό γραφείο ότι προχωρούν οι νομικές ενέργειες για την οφειλή του, ύψους 63.275 ευρώ την οποία δεν κατάφερε να τακτοποιήσει λόγω της υγείας και απώλειας της συζύγου του.

Μετά από διερευνητικές συζητήσεις με τη δικηγορική εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων της τράπεζας, η λύση που εγκρίθηκε είναι:

– η διαγραφή ποσού ύψους 55.775,65 ευρώ και

– η εξόφληση του δανείου με την καταβολή 7.500 ευρώ σε 3 άτοκες δόσεις.

H ΕΕΚΕ υπενθυμίζει ότι παρέχει από το 2010 στους καταναλωτές υποστήριξη και συμβουλευτική για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα.

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα