Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023
Connect with us

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Γώγος στη “ΓΝΩΜΗ”: Νέα μονοκλωνικά για πρόληψη, θεραπεία και 6άμηνη ανοσία

Δημοσιεύθηκε

στις

Ισχυρή ελπίδα για την μετατροπή της πανδημίας σε ενδημική νόσο δίνουν τα νέας γενιάς μονοκλωνικά αντισώμτα της AstraZeneca, τα οποία μαζί με το εμβόλιο, σύμφωνα με τον Καθηγητή Παθολογίας/Λοιμωξιολόγο του Πανεπιστημίου Πατρών και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Χαράλαμπο Γώγο θα αποτελέσουν ένα ισχυρό όπλο κατά του ιού Sars -Cov – 2.

Στα διευκρινιστικά ερωτήματα της «Γ»: Σε τι διαφέρουν τα συγκεκριμένα μονοκλωνικά αντισώματα από τα υπάρχοντα που δεν δρουν κατά της μετάλλαξης ‘Ομικρον; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτών των μονοκλωνικών αντισωμάτων νέας γενιάς ώστε να θεωρούνται ισχυρό όπλο; Αν χορηγούνται στους ασθενείς στα Νοσοκομεία και σε ποια φάση της νόσου και πότε θα έρθουν στην Ελλάδα, οι απαντήσεις που δίνει μεταφέρουν ένα ιδιαίτερα αισιόδοξο μήνυμα.

«Δίνονται και προληπτικά σε ανοσοκατασταλμένους»

Το συγκριτικό πλεονέκτημα και η ειδοποιός διαφορά με τα υπάρχοντα μονοκλωνικά αντισώματα σύμφωνα με τον Καθηγητή Γώγο εδράζεται στο γεγονός ότι μπορεί να χορηγηθούν σε ανθρώπους που δεν έχουν νοσήσει αλλά έχουν ανοσοκαταστολή ( ανοσοκατασταλμένοι ογκολογικοί ασθενείς ή πάσχοντες από αυτοάνοσα) «Είναι πολύ σημαντικό ότι για να χορηγηθούν τα συγκεκριμένα μονοκλωνικά δεν χρειάζεται να έχει νοσήσει κάποιος και να δοθούν τις πρώτες μέρες της νόσου. Τα συγκεκριμένα μονοκλωνικά θα αποτελέσουν λύση για τους ασθενείς που λόγω ανοσοκαταστολής παρουσιάζουν αδυναμία ανάπτυξης ικανού αριθμού αντισωμάτων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση χορηγούνται προληπτικά ως θωράκιση κατά της νόσου covid -19 και η ανοσία που εξασφαλίζουν φτάνει τους έξι μήνες, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθούν και στις απειροελάχιστες περιπτώσεις ανθρώπων που δεν αναπτύσσουν αντισώματα μετά τον εμβολιασμό τους ,καθώς και σε προσβεβλημένους ασθενείς με πολύ καλά αποτελέσματα. Επίσης είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στους άνω των 80 ετών και σε άτομα που υποβάλλονται σε θεραπείες που δεν τους επιτρέπουν να λάβουν το πιθανό μελλοντικό εμβόλιο έναντι της COVID-19.». Ειδικότερα, πρόκειται για ένα κοκτέιλ δύο μονοκλωνικών αντισωμάτων που θα μπορέσει να βοηθήσει όχι μόνον στη θεραπεία αλλά το πρωτοποριακό είναι και στην πρόληψη λοίμωξης από τον SARS-CoV-2 και κυρίως είναι μακράς διαρκείας»
«Η χορήγηση γίνεται εξωνοσοκομειακά και «πιάνει» την Όμικρον»
Η χορήγησή τους όπως υπογραμμίζει ο κ. Γώγος δεν «γίνεται με έκχυση εντός Νοσοκομείων όπως με τα υπάρχοντα μονοκλωνικά, αλλά στο σπίτι με ενδομυϊκή ένεση, και αυτό αποτελεί εξαιρετικό πλεονέκτημα αποσυμφόρησης του Συστήματος Υγείας και μείωσης της διασποράς. Παράλληλα δίνονται προληπτικά και κυρίως παρέχουν αντισώματα και κατά της μετάλλαξης Όμικρον. Αναφορικά με το επίμαχο ερώτημα πότε θα έρθουν στην Ελλάδα ο ίδιος δηλώνει « Είναι θέμα χρόνου και διαδικασιών. Θεωρώ ότι έως τον Μάρτιο, Απρίλιο θα τα έχουμε τις πρώτες εισαγωγές στην χώρα μας»
ΤΕΤΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Συντριβή Phantom F-4: Πότε θα φτάσει ο «ΝΑΥΤΙΛΟΣ» του Πολεμικού Ναυτικού στο σημείο των ερευνών

Δημοσιεύθηκε

στις

Στις 10:30 συμπληρώνονται 48 ώρες από τη στιγμή της συντριβής του Phantom F-4 της Πολεμικής Αεροπορίας, που πάγωσε όλη την Ελλάδα.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Όσο περνούν οι ώρες εξανεμίζονται οι ελπίδες για τον αγνοούμενο πιλότο του διθέσιου μαχητικού Phantom F-4, τον 31χρονο Σμηναγό Ευστάθιο Τσιτλακίδη.

Το πρωτόκολλο των αναζητήσεων ορίζει ως μέγιστο χρόνο τις 72 ώρες. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, η κοινή απόφαση του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου με τον Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρολιά είναι να συνεχιστούν οι έρευνες για όσο χρειαστεί, μέχρι να βρεθεί ο 31χρονος Σμηναγός αλλά και να μπορέσουν να ανακτηθούν από το μοιραίο μαχητικό με τον κωδικό 507 στο ουραίο του όλα όσα χρειάζονται – αν όχι ολόκληρη η άτρακτος – ώστε να δοθούν απαντήσεις στα αίτια της τραγωδίας.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας συνεχίστηκαν οι έρευνες από αέρος με ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας και δύο ελικόπτερα, ένα Super Puma κι ένα Sikorsky Sea Hawk.

Με εντολή του Αρχηγού ΓΕΝ, Αντιναύαρχου Ιωάννη Δρυμούση, οι τεχνικοί του Πολεμικού Ναυτικού δίνουν μάχη με τον χρόνο ώστε να αποκατασταθεί σύντομα η βλάβη στη μία από τις δύο μηχανές του πλοίου ώστε μες στις επόμενες 48 ώρες να βρίσκεται στο σημείο της συντριβής. Οι πληροφορίες του enikos.gr αναφέρουν ότι έχει υπάρξει οργή για το γεγονός ότι το πλοίο δεν βρίσκεται στην κατάσταση που θα έπρεπε, αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης αφού προέχουν οι έρευνες.

Διπλή είναι η πρόκληση του «ΝΑΥΤΙΛΟΣ», που φέρει πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων για την χαρτογράφηση του βυθού και ότι βρίσκεται στον πυθμένα του. Η πρώτη να δώσει τα απαραίτητα στοιχεία που θα οδηγήσουν στην ανεύρεση του 31χρονου πιλότου. Η δεύτερη είναι η υπόδειξη του ακριβούς σημείου του βυθού που κείτεται η άτρακτος του μαχητικού. Στο πίσω μέρος του κοκπιτ βρίσκονται οι απαντήσεις της τραγωδίας. Είναι το σημείο του καταγραφέα πτήσης σε video Hi8, το τύποις «μαύρο κουτί» του μαχητικού, η ανάκτηση του οποίου θα φωτίσει τις άγνωστες πτυχές της τραγωδίας. Καταγράφει τις συνομιλίες των πιλότων, την ταχύτητα, τα δεδομένα του ραντάρ, την επικοινωνία με το δεύτερο μαχητικό που πετούσε στον σχηματισμό και τον πύργο της 117 Πτέρυγας Μάχης, αλλά – κι αυτό είναι το σημαντικότερο – και την εικόνα από την εξωτερική κάμερα που φέρει το μαχητικό.

Σημαντική είναι η μαρτυρία από τον πιλότο του δεύτερου μαχητικού, που ήταν και ο επικεφαλής του σχηματισμού στην μοιραία άσκηση. Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, οι πρώτες κουβέντες που φέρεται να είπε όταν προσγειώθηκε, ελάχιστα λεπτά μετά την συντριβή του Phantom F-4 507, ήταν «Είχαμε πάντα οπτική επαφή. Τα αεροπλάνα ήταν κοντά. Τα είδα όλα. Μία ξαφνική λάμψη κι έκρηξη».

Όπως εξηγούσαν στο enikos.gr γνώστες της φύσης της άσκησης, τα δύο μαχητικά δεν πετούσαν μόνο σε χαμηλό ύψος, 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά και σε κλειστό σχηματισμό έχοντας οπτική επαφή μεταξύ τους. Το σενάριο της συγκεκριμένης άσκησης δεν περιλάμβανε μόνο την πτήση σε ευθεία πορεία παράλληλα με την θάλασσα αλλά και ελιγμούς.

Χθες, Αρχηγός ΓΕΕΘΑ και ο Αρχηγός ΓΕΑ επισκέφθηκαν την οικογένεια του αδικοχαμένου 29χρονου Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, στην Τρίπολη. Το κλίμα ήταν βαρύ και τα λόγια πολύ λίγα.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η κηδεία του 29χρονου θα γίνει την Παρασκευή.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

ΠΑΤΡΑ: Δείτε τα πρόστιμα που πλήρωσε ο Δήμος για την πυρασφάλεια στα σχολεία

Δημοσιεύθηκε

στις

Το χέρι στην τσέπη έβαλε ο Δήμος Πατρέων για να πληρώσει τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν για ελλείψεις πυρασφάλειας σε έξι σχολεία της πόλης. Το θέμα είχε αποκαλυφθεί το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.

Το ρεπορτάζ είχε αναδείξει ότι η Πυροσβεστική είχε διενεργήσει τους πρώτους 25 ελέγχους σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης, διαπιστώνοντας πως μόλις σε 5 από αυτά τηρούνταν τα νέα μέτρα πυροπροστασίας που περιγράφονται στον κανονισμό. Από τα υπόλοιπα 20 σχολεία, σε έξι από αυτά επιβλήθηκαν πρόστιμα από 358,4 ευρώ έως 1.075,2 ευρώ.

Η εξέλιξη στην υπόθεση είναι πως σύμφωνα με εντάλματα πληρωμής που αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια» από τις υπηρεσίες του Δήμου Πατρέων, από το πατρινό ταμείο βγήκαν 3.840 ευρώ για την πληρωμή προστίμων που είχαν επιβληθεί από την Πυροσβεστική Υπηρεσία προ μηνών.

Από τον κατάλογο των 25 πρώτων σχολείων, που είχαν ελεγχθεί, διαπιστώθηκε ότι είναι εναρμονισμένα με τους κανόνες πυροπροστασίας, τα 18ο Δημοτικό, 58ο Νηπιαγωγείο, 35ο Δημοτικό, 16ο Δημοτικό και 64ο Δημοτικό. Αντιθέτως, πρόστιμα είχε επιβάλει η Πυροσβεστική στα σχολεία Δημοτικό Ρίου, 1ο Νηπιαγωγείο Ρίου, Νηπιαγωγείο Ακταίου, 34ο Δημοτικό, 53ο Νηπιαγωγείο – εντός 64ου Δημοτικού και 26ο Δημοτικό.

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Πτώση Phantom F-4: Σε εξέλιξη η έρευνα για τον κυβερνήτη – ερωτηματικά για τα τελευταία λεπτά της πτήσης

Δημοσιεύθηκε

στις

Σε κάθε διαθέσιμο μέσο, μέρα και νύχτα και παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην ευρύτερη περιοχή, εξακολουθούν με αμείωτο ρυθμό οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom F-4, Στάθη Τσιτλακίδη. Ο 31χρονος πιλότος επέβαινε στο αεροσκάφος που κατέπεσε το πρωί της περασμένης Δευτέρας 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης, κοστίζοντας τη ζωή στον συγκυβερνήτη του αεροπλάνου, Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικα.

Απαρηγόρητη η οικογένεια του νεαρού πιλότου, Μάριου Μιχαήλ Τουρούτσικα δέχθηκε χθες συλλυπητήρια από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, Κωνσταντίνο Φλώρο και τον Αρχηγό ΓΕΑ, Αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρολιά, οι οποίοι μετέβησαν στο πατρικό σπίτι του 29χρονου υποσμηναγού στην Αρκαδία, έχοντας μια εγκάρδια συνομιλία με τον πατέρα του.

Την ίδια ώρα, η επιχείρηση εντοπισμού του έτερου επιβαίνοντα στο σκάφος, Στάθη Τσιτλακίδη υποστηρίζεται από τρία ελικόπτερα, πλωτά σκάφη, άνδρες των ειδικών δυνάμεων της Πολεμικής αεροπορίας, αλλά και ένα υποβρύχιο drone με δυνατότητα έρευνας σε βάθος έως και 100 μέτρων, καθώς η θαλάσσια περιοχή που έχει επισημανθεί ως πιθανή για την εξεύρεση του ελικοπτέρου εκτείνεται σε 8 ναυτικά μίλια, ανοιχτά του Κατακόλου.

Επιπλέον, ένα C-130 απελευθερώνει φωτιστικές βόμβες, προκειμένου να διευκολυνθούν τα σωστικά συνεργεία στο έργο τους τις βραδινές ώρες, ενώ από αέρος επιχειρούν ένα ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, Super Puma και ένα ελικόπτερο Agusta Bell. Στο έργο της αναζήτησης του Στάθη Τσιτλακίδη συμμετέχουν δυνάμεις της Π.Υ. Πύργου και του Π.Κ. Κρεστένων, αλλά και ομάδα της 6ης ΕΜΟΔΕ Αράξου, με τις έρευνες να κατευθύνονται, κατά πληροφορίες, σε δύο κρίσιμα σημεία.

Την ίδια ώρα, με την ελπίδα να σβήνει τελευταία, κάτοικοι στο Κάτω Νευροκόπι Δράμας, συγγενείς, φίλοι και γνωστοί του 31χρονου κυβερνήτη περιμένουν κάποιο σημάδι ζωής από τον Στάθη Τσιτλακίδη, τον οποίο περιγράφουν ως ένα πολύ καλό παιδί, το οποίο δεν ξέχασε ποτέ τον τόπο του. Αντίθετα, όταν τύχαινε να περάσει πάνω από την γενέτειρά του, ο Στάθης Τσιτλακίδης πετούσε χαμηλά, για να χαιρετίσει με αυτόν τον τρόπο τους συγχωριανούς του, αντλώντας δύναμη από την ιδιαίτερη πατρίδα του.

Πάνω από το χωριό του στα Δολιανά Αρκαδίας συνήθιζε να πετάει και ο Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, με τον πατέρα του, Κώστα να περιγράφει χθες την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η οικογένειά του, αδυνατώντας να συνειδητοποιήσει την τραγωδία. «Η μητέρα του δεν επικοινωνεί με το περιβάλλον. Τα αδέρφια του είναι σε κατάσταση σοκ. Ήταν πολύ αγαπημένα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τουρούτσικας, μεταφέροντας μερικές από τις στιγμές που πέρασε, μετά από μήνες, με τον άτυχο γιο του το περασμένο Σαββατοκύριακο, που συνιστούν πλέον την «καλύτερη ανάμνηση» από τον νεαρό πιλότο.

«Τον συνάντησα τελευταία φορά το Σαββατοκύριακο, μετά από καιρό. Ήταν η τελευταία φορά που μείναμε μαζί και η πρώτη φορά που καθίσαμε μαζί τόσες ώρες. Αφορμή στάθηκε ο αγώνας του ινδάλματός του, του Τσιτσιπά, συζητούσαμε για ώρες».

Μιλώντας στο Mega ο Κώστας Τουρούτσικας τόνισε πως «για εμάς αυτό ήταν το τελειωτικό μας χτύπημα σαν οικογένεια. Ήταν ένα παιδί πολύ συνεσταλμένο, μεθοδικό και δεν θα μπορέσουμε να το αντέξουμε αυτό το πλήγμα». Αναφερθείς στο τραγικό συμβάν, παρατήρησε ακόμη για το γιο του πως «δεν σκοτώθηκε από μόνος του, άλλος οδηγούσε, χωρίς να θέλω να πω ότι έφταιγε ο άλλος ο πιλότος». «Δεν ήταν στο χέρι του να κάνει κάτι, δεν βοήθησε τον εαυτό του, δεν έκανε extreme πράγματα. Αν οδηγούσε μόνος του, μπορεί και να ζούσε» πρόσθεσε ο πατέρας του 29χρονου υποσμηναγού, τονίζοντας: «Εμένα με σκοτώνει το αποτέλεσμα. Δεν μπόρεσε να προφυλαχτεί, να κάνει μια προσπάθεια. Αυτός πέρασε από τη ζωή στον θάνατο σε ντε τε χρόνο. Δεν μπορώ να το χωνέψω, γιατί δεν τον έβλεπα πολύ», σε δηλώσεις του, στον Alpha.

«Έχουμε σχέδιο» για τον Ερντογάν

Παράλληλα, ο πατέρας του Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, μίλησε για το ήθος και την αγάπη του 29χρονου για την πατρίδα και τη δουλειά του. «Το παιδί αγαπούσε πολύ τη δουλειά του. Τελευταία ημέρα που τον είδα – είχα να τον δω πέντε μήνες – μου λέει “όλα καλά”, του λέω “πρόσεξε γιατί ο Ερντογάν είναι ύπουλος”. Όχι μου λέει, “έχουμε σχέδιο να αντιμετωπίσουμε τα πάντα”. Μου είχε επαναλάβει πολλές φορές ότι δεν τον ενδιέφερε αν ζήσει ή αν πεθάνει», είπε βουρκωμένος, στο Action24, ο Κώστας Τουρούτσικας.

Όπως ανέφερε ο πατέρας του 29χρονου υποσμηναγού «το όνειρό του ήταν μόνο η πατρίδα, δεν τον ενδιέφεραν, ούτε τα χρήματα, ούτε τίποτα. Αγαπούσε πολύ την πατρίδα. Ήταν ταμένος στο να γίνει πιλότος». Ο ίδιος αποκάλυψε ακόμη πως ο γιός του «δήλωσε πρώτη την Ικάρων και πέθανε 29 χρονών», παρότι «του έλεγα κάνε το δικό μου επάγγελμα, θα βρεις έτοιμη δουλειά και εκείνος μου είπε, όχι, θα δηλώσω πρώτη την Ικάρων. Τη δήλωσε πρώτη και καταστραφήκαμε όλοι», κατέληξε.

Αναπάντητα ερωτηματικά

Τρία πλέον εικοσιτετράωρα μετά την πτώση του αεροσκάφους και με τις έρευνες σε εξέλιξη για το δεύτερο χειριστή, στο επίκεντρο έχουν τεθεί οι συνθήκες του δυστυχήματος, καθώς το αεροσκάφος πετούσε με 800 χλμ/ώρα τη στιγμή της συντριβής.

Υπενθυμίζεται ότι ένα ζεύγος μαχητικών σηκώθηκε στις 10.15 το πρωί της περασμένης Δευτέρας από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας, για εκτελέσει μια δύσκολη άσκηση, δηλαδή χαμηλή πτήση με ελιγμούς στα μόλις 300 πόδια. Για 15 λεπτά τα δύο μαχητικά πετούσαν χαμηλά στα 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, με πολύ υψηλές ταχύτητες.
Ένα τέταρτο μετά, στις 10:30 το αεροσκάφος δεν φαίνεται στα ραντάρ και ενεργοποιείται το πρωτόκολλο διάσωσης, με δύο ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας ένα του Πολεμικού Ναυτικού και πλωτά του λιμενικού να αναλαμβάνουν την έρευνα. Στα επόμενα λεπτά, τμήματα του αεροσκάφους εντοπίζονται στη θάλασσα και εκκινεί η περισυλλογή τους. Εκτιμάται ότι η άτρακτος του αεροσκάφους έχει πέσει σε βάθος 1.000 μέτρων, σε χαράδρα που υπάρχει στην περιοχή. Λόγω του μεγάλου βάθους, εξετάζεται ακόμη η αποστολή του πλοίου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού «Ναυτίλος», για να συνδράμει στον εντοπισμό του. Όπως μετέδωσε το protothema.gr, δευτερόλεπτα πριν το F-4 Phantom πέσει στη θάλασσα οι πιλότοι του μαχητικού έκαναν κλειστή στροφή κινούμενοι σε πολύ χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, ενώ καμία επικοινωνία τους δεν φαίνεται να έχει καταγραφεί τα μοιραία λεπτά της πτήσης, πριν από την πτώση.

protothema.gr

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα