Τρίτη 5 Ιουλίου 2022
Connect with us

Χωρίς κατηγορία

«Ηλεκτροσόκ» για τον Δήμο-Εκτινάχθηκε το κόστος του δημοτικού φωτισμού μετά την «έκρηξη» των λογαριασμών ρεύματος

Δημοσιεύθηκε

στις

THΣ ΜΑΡΙΑΣ Σ. ΟΡΦΑΝΟΥ

Κατά 81,3% αυξήθηκε το κόστος του δημοτικού φωτισμού το α’ τετράμηνο του 2022 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, εξαιτίας της εκρηκτικής αύξησης της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος που δεν «καίει» μόνο τα νοικοκυριά, αλλά και τους Οργανισμούς Τοπικούς Αυτοδιοίκησης.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Οικονομικών, Διονύση Πλέσσα, η αύξηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος, μόνο για τον δημοτικό φωτισμό αντιστοιχεί μέχρι σήμερα σε 1,2 εκατ. ευρώ περισσότερα, μόνο για τους τέσσερις πρώτους μήνες του χρόνου, ενώ βάσει των υπολογισμών το ετήσιο κόστος από 3,8 εκατ. ευρώ θα ξεπεράσει τα 6 εκατ. ευρώ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ταμεία του Δήμου, τα οποία θα είναι μείον, αφού παρά τις αυξήσεις η δημοτική Αρχή επέλεξε και για το 2022 να προχωρήσει σε περαιτέρω μείωση των ανταποδοτικών τελών.

«Είναι αδύνατον ο Δήμος να καταφέρει να καλύψει το επιπρόσθετο αυτό κόστος από ιδίους πόρους. Ο ηλεκτροφωτισμός είναι στα δημοτικά τέλη, τα οποία όπως γνωρίζετε όχι μόνο δεν αυξήσαμε, αλλά απεναντίας μειώσαμε για αρκετές ακόμη, κατηγορίες συμπολιτών μας. Η αύξηση μόνο το α’ τετράμηνο του δημοτικού φωτισμού αγγίζει το 81,3%, ενώ αν συμπεριληφθεί σε αυτό το κόστος, η αύξηση στα καύσιμα, αλλά και στα υλικά που προμηθεύεται ο Δήμος για έργα και επισκευές, αντιλαμβάνεστε πόσο μεγάλη είναι η επιβάρυνση των δημοτικών ταμείων», τόνισε στη «Γ» ο κ. Πλέσσας, επισημαίνοντας πως η κυβέρνηση οφείλει να καλύψει το επιπρόσθετο αυτό κόστος με έκτακτη χρηματοδότηση των ΟΤΑ. «Άμεσα οφείλει η κυβέρνηση να λάβει μέτρα καλύπτοντας το επιπρόσθετο αυτό κόστος που η ίδια επέτρεψε να δημιουργηθεί. Δεν μπορεί κι αυτό να μετακυλήσει στις πλάτες των δημοτών, οι οποίοι ήδη είναι αντιμέτωποι με την ακρίβεια στην ηλεκτρική ενέργεια και τα βασικά είδη για τη διαβίωσή τους», επεσήμανε ο κ. Πλέσσας.

Χωρίς κατηγορία

«Αι Καρυάτιδαι»-Απόψε (21.15) στο Royal η ξεκαρδιστική παράσταση 

Δημοσιεύθηκε

στις

«Αι Καρυάτιδαι- Η απαγωγή του Σαίξπηρ» κάνουν «στάση» σήμερα στις 21.15 στο Royal στέλνοντας το δικό τους μήνυμα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, από την Αγγλία.

Έπειτα από ένα πολύ πετυχημένο χειμώνα θεατρικών εμφανίσεων και αφού άφησαν άριστες εντυπώσεις, «Οι Καρυάτιδες» είπαν να πάρουν τα δισάκια τους στον ώμο και να περιοδεύσουν ανά την επικράτεια για να κάνουν κι άλλους φίλους…

ΤΟ ΕΡΓΟ

Πρόκειται για την ιστορία δυο άστεγων αφελών μικροκακοποιών, που αποφασίζουν να κλέψουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα από το Βρετανικό μουσείο και να επιστέψουν στον τόπο που γεννήθηκαν. Δεν είναι όμως τόσο εύκολο όσο νομίζουν, καθώς αυτό που κλέβουν από την Αγγλία, αυτό που τους ακολουθεί, αλλά και αυτό που τους περιμένει πίσω στην Ακρόπολη, θα τους βάλει σε πολύ μεγάλους μπελάδες καθώς
τι πιστεύετε πως θα γινόταν, αν κατά ένα περίεργο και πρωτοφανή τρόπο ζωντάνευαν οι Καρυάτιδες και τους έπαιρναν στο κυνήγι;
Θα ήταν αστείες, χαριτωμένες, θυμωμένες με όσα τους συνέβησαν και όσα γίνονται γύρω μας; Ίσως γοητευτικές και θελκτικές και θα προσπαθούσαν να μας σαγηνεύσουν εξ αρχής; Μήπως παραπονιάρες και επιθετικές που τις αφήσαμε στο έλεος των Βρετανών και πόσο δίκιο θα έχουν; ή μήπως εντελώς αδιάφορες σαν όλους εμάς, αφήνοντας την καθημερινότητα να μας συμπαρασύρει στα διάφορα προσωπικά μας προβλήματα;
Όπως και να χει, μια άκρως κεφάτη παρέα αποτελούμενη από 8 χαρακτήρες, κλείνοντας το μάτι στο χτες, παρουσιάζει με τον καλύτερο σημερινό τρόπο, μια κωμωδία για όλη την οικογένεια με όσα μας αφορούν, όσα έχουμε ξεχάσει και όσα πρέπει να έχουμε για πάντα στις καρδιές μας!
Με αφορμή τη σημερινή τους παρουσία στην Πάτρα ο Αντώνης Καφαντόγιας, η Ειρήνη Πλακογιάννη και ο Κώστας Βανιώτης μίλησαν στη «Γ».

ΕΡ.: Πως είναι νέα παιδιά σαν εσάς να συμμετέχουν σε μια δουλειά όπως αυτήν των «Καρυάτιδων»;

Κώστας: Είναι μεγάλη χαρά γιατί είναι ένα πολύ ωραίο κείμενο, αστείο και ουσιαστικό και κυρίως είμαστε μια πολύ δεμένη ομάδα, περνάμε πολύ καλά, οπότε θα περάσουν και οι θεατές.

Ειρήνη: Δυναμικό και πολύ ενδιαφέρον ξεκίνημα για κάθε ηθοποιό. Το απολαμβάνουμε όλοι. Γελάμε κι εμείς πολύ και χαιρόμαστε που ο κόσμος το χαίρεται πιο πολύ.

Αντώνης: Όλα ξεκίνησαν ξαφνικά, αλλά έγιναν με τέτοιο τρόπο που έγινε αναπόσπαστο κομμάτι μας. Απολαμβάνουμε κάθε στιγμή και ειδικά όταν μας χειροκροτά το κοινό η ικανοποίηση φτάνει στο κόκκινο!

ΕΡ.: Τι μπορείτε να μας αποκαλύψετε για τους ρόλους σας στην εν λόγω παράσταση;

Κώστας: Κάνω μία από τις Καρυάτιδες, την Πάνδροσο, δεν θα σας πω περισσότερα για να έρθετε και να γελάτε μαζί μας.

Ειρήνη: Είμαι η κορυφαία, είναι ένας πολύ ενδιαφέρων ρόλος που αγαπώ ιδιαίτερα και έχει συνδετικό ρόλο.

Αντώνης: Είμαι η Ηλακάτη, μία ακόμη Καρυάτιδα και η πιο επεισοδιακή, αστειεύομαι φυσικά…

ΕΡ.: «Αι Καρυάτιδαι» έχουν ένα πολύ ενδιαφέρον μήνυμα, εκτός από τη χιουμοριστική τους πλευρά, την επιστροφή των αγαλμάτων στην Ελλάδα.

Κώστας: Ναι, δεν θέλαμε να κάνουμε μόνο άλλη μια κωμωδία απλώς. Προσπαθήσαμε να είναι μια σκεπτόμενη κωμωδία που ο θεατής περνάει πολύ ευχάριστα και πηγαίνοντας σπίτι μπαίνει και σε μια άλλη διαδικασία.

Ειρήνη: Είναι δύο σε ένα. Και περνάς πολύ ευχάριστα και σε βάζει και σε σκέψεις.

Αντώνης: Είναι όπως τα λέτε, δεν θέλαμε μόνο ο θεατής να γελάει, κοινός μας στόχος με τον σκηνοθέτης μας ήταν να του αφήνει πράγματα.

ΕΡ.: Μια παράσταση που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια, βάζει νερό στο κρασί της, ή κρατάει τον πήχη ψηλά με οποιοδήποτε τίμημα;

Κώστας: Πρωτίστως δεν έχει βωμολοχία, αλλά έξυπνο χιούμορ, στόρι με συνεχείς εναλλαγές και κυρίως προσπαθήσαμε να κρατήσουμε και να έχουμε αξιοπρεπή παραγωγή.

Ειρήνη: Είναι μια φροντισμένη δουλειά που μπορεί να την δει από τον πιο μικρό σε ηλικία, έως τον πιο μεγάλο και θα την ευχαριστηθεί με το παραπάνω.

Αντώνης: Ήταν το ζητούμενό μας από την αρχή. Όλοι θέλαμε και θέσαμε υψηλούς στόχους και με την ανταπόκριση που έχουμε σε διάφορες περιοχές, θεωρώ πως το έχουμε καταφέρει και μάλιστα πολύ καλά!

ΙΝFO
Προπώληση www. ticketservices.gr, τηλεφωνικά: 210- 7234567, κρατήσεις: 6939 604 031. Τιμές εισιτηρίων προπώληση: 8 ευρώ, φοιτητικό 6 ευρώ, ΑΜΕΑ 6 ευρώ, ανέργων 6 ευρώ, μαθητικό 6 ευρώ.

 

Περισσότερα

Χωρίς κατηγορία

Ο ποδηλατόδρομος και οι λανθασμένες επιλογές της Δημοτικής Αρχής

Δημοσιεύθηκε

στις

Άρθρο του Κωνσταντίνου Σβόλη(*)

Ο κάθε λογικά σκεπτόμενος πολίτης αντιλαμβάνεται τη μεγάλη συνδρομή των ποδηλατόδρομων στη βιώσιμη αστική ανάπτυξη. Οι σύγχρονες πόλεις διευκολύνουν τους περιπάτους και τους χρήστες ποδηλάτων, ευνοώντας την όσο δυνατόν λιγότερη χρήση του αυτοκινήτου.

Η χάραξη, όμως, της ποδηλατικής διαδρομής πρέπει να πληροί δύο κριτήρια. Αφενός να μη δημιουργεί κυκλοφοριακή συμφόρηση στο εναπομείναν οδικό δίκτυο και αφετέρου να επιτυγχάνεται η ασφάλεια του ποδηλάτη. Η Δημοτική Αρχή, χρησιμοποιώντας ευρωπαϊκούς πόρους, κατασκευάζει παραλιακή διαδρομή ποδηλατόδρομου, από Κανελλοπούλου έως Παπαφλέσσα. Ένα έργο που σχεδιάσθηκε από το 2016, εντάχθηκε σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα τον Μάιο του 2019 και θα κοστίσει περίπου 320.000 ευρώ. Ας αντιπαρέλθουμε την προσωρινή δυσκολία της κίνησης των οχημάτων στη συγκεκριμένη χάραξη λόγω της κατασκευής του ποδηλατόδρομου. Κάθε έργο υποδομής συνοδεύεται και από αναπόφευκτη ταλαιπωρία των κατοίκων. Η κατασκευή του συγκεκριμένου ποδηλατόδρομου, ειδικά στο τμήμα της οδού Όθωνος Αμαλίας, δεν πληροί καμία από τις δύο αναφερόμενες προϋποθέσεις. Με δεδομένο ότι το έργο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020» τον Μάιο του 2019 και ενώ είχε παραχωρηθεί η χερσαία ζώνη του λιμανιού στον Δήμο Πατρέων από τον Ιούλιο του 2018, είναι απορίας άξιον γιατί δεν προκρίθηκε η χάραξη της ποδηλατικής διαδρομής εντός της λιμενικής ζώνης. Στην περίπτωση αυτή δεν θα είχαμε την παραμικρή κυκλοφοριακή επιβάρυνση και φυσικά δεν θα ετίθετο κανένα θέμα ασφάλειας για τους ποδηλάτες. Υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια που θα οδηγήσουν σε αχρηστία το σημερινό έργο. Πρώτον, κατά τις εργασίες της υπογειοποίησης του τρένου, κατά μήκος της Όθωνος Αμαλίας, ο υπό κατασκευή ποδηλατόδρομος θα ξηλωθεί λόγω των έργων. Δεύτερον, η μελέτη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, όταν εγκριθεί, θα περιλαμβάνει ποδηλατόδρομο σε διαφορετικό χώρο. Άλλωστε η αντίστοιχη διακήρυξη της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου το προβλέπει, αφού μεταξύ άλλων αναφέρει: «Σημειώνεται ότι τμήματα αυτού του ποδηλατόδρομου μπορούν να ενταχθούν στην μελέτη ανάπλασης και να προταθούν νέες χαράξεις μετά και την υπογειοποίηση του τρένου». Δηλαδή 320.000 ευρώ που θα κοστίσει το σημερινό έργο και το οποίο, πιθανά, θα αποτελεί παρελθόν σε λίγα χρόνια, θα έχουν δαπανηθεί ασκόπως. Είναι σκόπιμο, όμως, να ενημερώνονται οι Πατρινοί πολίτες που θα κληθούν να κρίνουν τα πεπραγμένα των ασκούντων διοίκηση.

(*) Ο Κωνσταντίνος Σβόλης είναι δημοτικός σύμβουλος Πατρέων με την παράταξη «Πάτρα Ενωμένη»

Περισσότερα

Πάτρα - Δ. Ελλάδα

Δεν χάθηκε η μάχη-Με φόντο την απόρριψη της χρηματοδότησης της υπογειοποίησης του τρένου η αυριανή κινητοποίηση του Δήμου

Δημοσιεύθηκε

στις

Πιο επίκαιρο χαρακτήρα από ποτέ αποκτά η αυριανή κινητοποίηση του Δήμου Πατρέων και φορέων- συλλόγων της περιοχής για την υπογειοποίηση του τρένου, μετά και την απόρριψη της χρηματοδότησης του έργου.

Η κινητοποίηση με κύριο αίτημα διεκδίκησης την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής είχε προγραμματιστεί, όταν έγινε η απόφαση της μη ένταξης για χρηματοδότηση της πρότασης της ΕΡΓΟΣΕ CEF για την υπογειοποίηση από το Ρίο έως τον Άγιο Διονύσιο.
Θυμίζουμε ότι η συγκέντρωση Δήμου και κατοίκων θα πραγματοποιηθεί αύριο στις 8 μ.μ., στον νέο σταθμό του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Ρίο, ενώ την Πέμπτη 7 Ιουλίου, η Δημοτική Αρχή και αντιπροσωπεία της Επιτροπής Αγώνα, θα καταθέσουν το ψήφισμα της συγκέντρωσης στον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή.
«Δεν θα διαπραγματευτούμε οποιαδήποτε λύση που βλάπτει την πόλη μας και τους κατοίκους της. Δεν θα αποδεχτούμε να διχοτομηθεί η πόλη, να υψωθούν τείχη και να υποβαθμιστεί η ζωή μας. Ο Πατραϊκός λαός, θα συνεχίσει ενωμένος τον αγώνα του, για να μείνουν και αυτοί οι σχεδιασμοί στα χαρτιά. Το διαχρονικό αίτημα για σύγχρονο τρένο με υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, την λειτουργία του προαστιακού και την δημιουργία γραμμικού πάρκου, πεζοδρόμων και ποδηλατόδρομου, είναι ρεαλιστικό και άμεσα εφαρμόσιμο», επανέλαβε και πρόσφατα ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης.

Β. ΑΪΒΑΛΗΣ: ΝΑ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΞΑΝΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ

Τις τελευταίες εξελίξεις σχολίασε και ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΕ, Βασίλης Αϊβαλής, επισημαίνοντας πως «δεν χάθηκε ο πόλεμος, πιθανότατα χάθηκε μια μικρή μάχη, όμως θα πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα σε ενέργειες επανυποβολής» και προσέθεσε πως «δεν πρέπει να μεμψιμοιρούμε για την αρνητική αυτή απόφαση, όμως θα πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ να εξηγήσουν τους λόγους για τους οποίους απερρίφθη η πρόταση».
Μάλιστα, καλεί την ΕΡΓΟΣΕ να προβεί άμεσα στην επαναυποβολή της ανανεωμένης και πλήρους τεκμηριωμένης πρότασης για να χρηματοδοτηθεί η πλήρης υπογειοποίηση του τμήματος από τον σταθμό του Ρίου έως τον σταθμό του Αγ. Διονυσίου και από εκεί και πέρα να συνεχίσει η υπογειοποίηση μέχρι τον σταθμό του Αγ. Ανδρέα.
Σημείωσε πως «δεν είναι δυνατόν η Πάτρα να μην έχει υπογειοποιημένη την Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή (ΝΣΓ) της, τουλάχιστον στον βασικό άξονα του δομημένου αστικού ιστού της, δηλαδή πριν την Κανελλοπούλου (Νέο Σταθμός Ρίο) μέχρι το ύψος του Αγ. Ανδρέα και το Νότιο Πάρκο. Μία πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας η οποία έγινε αποδεκτή από την μεγαλύτερη μερίδα των πολιτών της περιοχής και στο τέλος την αποδέχθηκαν και όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών ως την βέλτιστη πρόταση για την διέλευση της ΝΣΓ από την πόλη της Πάτρας.Παρά τις όποιες ευθύνες, είναι ανάγκη να υπάρξει άμεση κινητοποίηση των υπευθύνων και επανυποβολή στο CEF βελτιωμένης τεχνοοικονομικής ανασυγκροτημένης πρότασης στα απαρέγκλιτα πλαίσια της ίδιας χάραξης και του ίδιου τρόπου διέλευσης της ΝΣΓ προκειμένου αυτή να τύχει χρηματοδότησης».

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ: ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ

Ανακοίνωση εξέδωσε και ο Εμπορικός Σύλλογος Πατρών, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως «η αρνητική εξέλιξη της μη χρηματοδότησης της υπογειοποίησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ρίου – Αγ. Διονυσίου έρχεται να προστεθεί στο σήριαλ της σιδηροδρομικής απομόνωσης της πόλης μας. Είναι άμεση ανάγκη οι υπεύθυνοι φορείς να διερευνήσουν τα λάθη και τις αστοχίες που οδήγησαν στη μη χρηματοδότηση του έργου και να επανυποβάλλουν μία βελτιωμένη και πλήρως αιτιολογημένη πρόταση ούτως ώστε να επιτευχθεί η χρηματοδότησή του. Το έργο είναι ζωτικής σημασίας από οικονομική και κοινωνική άποψη για την πόλη και την περιοχή. Σύσσωμη η πόλη απαιτεί την άμεση σιδηροδρομική σύνδεση με υπογειοποίηση της διέλευσης από τον αστικό ιστό. Αντιτασσόμαστε στις πολιτικές υποβάθμισης και υπονόμευσης των αναπτυξιακών έργων και προοπτικών για την πόλη μας και την περιοχή μας».

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα