Κυριακή 3 Ιουλίου 2022
Connect with us

Άρθρα-Συνεργασίες

ΑΠΟΨΗ: Ακαθάριστα οικόπεδα: Όχι άλλη… νωχελικότητα!

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Ένα ακόμα οικόπεδο γεμάτο άγρια βλάστηση φούντωσε προχθές το βράδυ στην Πάτρα. Αυτή τη φορά ήταν στην περιοχή της Αρόης. Την περασμένη Κυριακή ήταν στην Αγυιά. Και έτσι όπως είναι η κατάσταση, το πιθανότερο είναι ότι κάποια στιγμή στο πολύ κοντινό μέλλον θα φουντώσει και κάποιο άλλο, είτε κοντά στο κέντρο της πόλης είτε σε κάποια πιο απομακρυσμένη συνοικία. Έτσι κι αλλιώς, ακαθάριστοι χώροι, γεμάτοι βλάστηση που εύκολα γίνεται καύσιμη ύλη όσο προχωράει η θερινή περίοδος, υπάρχουν παντού. Και είναι πολλοί. Πάρα πολλοί. Δημόσιοι και ιδιωτικοί.

Και ναι μεν, το καταλαβαίνουμε. Ούτε ο Δήμος έχει τόσο προσωπικό ώστε να μπορεί να καθαρίσει τα πάντα μέσα σε 1-2 μήνες, ούτε και είναι εύκολο σε κάθε ιδιώτη να καθαρίζει το οικόπεδό του κάθε χρόνο. Χώρια που σε αρκετές περιπτώσεις, οι ιδιώτες μπορεί να μην μένουν καν στην Πάτρα ή να υπάρχουν κληρονόμοι που δεν μπορεί να τους βρει κανένας.

Από την άλλη πλευρά όμως και αυτή η κατάσταση, προφανώς δεν μπορεί να συνεχιστεί. Νόμοι υπάρχουν και πρέπει να εφαρμόζονται. Πολλές φορές σκοντάφτουν όμως, είτε στην πραγματικότητα, είτε στην αμέλεια και την αδιαφορία όλων μας.

Επί του προκειμένου όμως, δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με ένα ζήτημα αισθητικής για την πόλη, αλλά με ένα ζήτημα πολύ πιο σοβαρό. Ένα ζήτημα… προστασίας των περιουσιών και της ζωής των πολιτών!

Γι’ αυτό και ο Δήμος της Πάτρας πρέπει να κινητοποιηθεί άμεσα και να καταγράψει τους ακαθάριστους χώρους και οι ιδιώτες που διαθέτουν οικόπεδα να φροντίσουν για τον καθαρισμό τους, αλλά και οι πολίτες που ζουν δίπλα σε κάποιον ακαθάριστο και «εύφλεκτο» χώρο να ενημερώσουν τις αρμόδιες αρχές.

 

 

Άρθρα-Συνεργασίες

Ξαναφόρεσε τη… στολή του οπλαρχηγού

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Αφότου έφυγε από τη Μαδρίτη (τη σύνοδο του ΝΑΤΟ) και επέστρεψε στην Τουρκία, ο Ερντογάν… ξαναφόρεσε τη στολή του οπλαρχηγού κατά της Ελλάδας. «Δεν έχουμε πρόβλημα να πάμε σε πόλεμο με την Ελλάδα. Ωστόσο, δεν τηρούν τις υποσχέσεις τους. Αυτό είναι το πρόβλημα. Έκαναν 147 παραβιάσεις. Αν είμαστε γείτονες, φίλοι, αν θέλετε να ζήσουμε ειρηνικά, γιατί παραβιάζετε τον εναέριο χώρο μας 147 φορές; Αν κάνετε τέτοιες παραβιάσεις, η Πολεμική μου Αεροπορία θα σας απαντήσει», φέρεται να είπε μεταξύ άλλων.

Καταλαβαίνετε εσείς κάποιον λογικό συνειρμό; Εμείς πάλι, όχι. Λέει πως δεν έχει πρόβλημα να πάει σε πόλεμο με την Ελλάδα και ότι το πρόβλημα είναι πως εμείς, δεν τηρούμε τις υποσχέσεις μας. Δεν τις τηρεί, δηλαδή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε βάρος του οποίου βάλλει διαρκώς.

Ίσως δεν θα άξιζε καν, να μπούμε στη διαδικασία να σχολιάσουμε τα λόγια του Τούρκου προέδρου, εάν έτσι τα είπε.

Διότι από τη μία πλευρά εμφανίζεται ως «πολεμικό γεράκι» και από την άλλη ως «παραπονούμενος».

Διότι του φταίει, άραγε, ο Μητσοτάκης που – κατά τον Ερντογάν – δεν τήρησε τον λόγο του και πήγε στην Αμερική με τους χάρτες της «Γαλάζιας Πατρίδας», του φταίει ότι δήθεν παραβιάζουμε τον εναέριο χώρο της Τουρκίας, του φταίει η στρατιωτικοποίηση των νησιών που… ξαφνικά θυμήθηκε;  Τι ακριβώς του φταίει;

Ας μην το πολυπαιδεύουμε… Έχουμε γράψει πολλές φορές ότι ο Ερντογάν βρίσκεται σε έναν πολύ δύσκολο αγώνα πολιτικής επιβίωσης. Και ίσως όχι μόνο πολιτικής… Δεν θα αφήσει εύκολα την εξουσία να του γλιστρήσει από τα χέρια. Και αυτό τον καθιστά επικίνδυνο. Όμως, σε καμία περίπτωση δεν θα ρισκάρει κάποια κίνηση που μπορεί να τον οδηγήσει… αύτανδρο στον βυθό. Και μία τέτοια κίνηση, με τεράστιο ρίσκο, είναι κάποια επιθετική κίνηση κατά της Ελλάδας…

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

Εκλογές με πολλούς αποδέκτες!- Του Νίκου Γ. Σουγλέρη

Δημοσιεύθηκε

στις

 

 

Η επικαιρότητα στην εσωτερική πολιτική σκηνή έχει εδώ και καιρό επικεντρωθεί στο πότε θα γίνουν οι εκλογές. Την ημερομηνία βέβαια την γνωρίζει μόνον ο πρωθυπουργός και δύο τρεις στενοί του συνεργάτες.

Η Αξιωματική Αντιπολίτευση, στα πλαίσια της συνήθους αντιπολιτευτικής ρουτίνας, μπορεί να ζητάει πρόωρες εκλογές για να δημιουργήσει κλίμα αλλά δεν μπορεί να τις επιβάλει .

Κλίμα εκλογών μπορούν να δημιουργήσουν μόνο οι κυβερνητικοί βουλευτές. Και αυτό συμβαίνει τον τελευταίο καιρό. Σε κάθε ευκαιρία, στις τηλεοράσεις, στα ραδιόφωνα και στις εφημερίδες προβλέπουν πρόωρες εκλογές ερχόμενοι σε αντίθεση με την ξεκάθαρη και σαφή θέση του πρωθυπουργού: Οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας. Πιο σαφής δεν γίνεται! Και όμως οι διαφορετικές θέσεις των βουλευτών έχουν δημιουργήσει ένα κλίμα αναστάτωσης καθώς, εκτός από πολιτικά άστοχες, κινούνται και στα όρια της τρέλας θυμίζοντας την αυτοκτονική συμπεριφορά των Λέμιγκ!.

Βλέπετε στις επόμενες εκλογές με απλή αναλογική περίπου 40 ή και περισσότεροι βουλευτές εξ αυτών μάλλον δεν θα επανεκλεγούν. Και με την ενισχυμένη αναλογική των δεύτερων εκλογών που θα διεξαχθούν με λίστα δεν θα είναι σε εκλόγιμη θέση. Τι νόημα έχει λοιπόν να περιφέρονται στα ΜΜΕ και να εκτίθενται;

Μία εξήγηση είναι το άγχος της προβολής. Ίσως να υπάρχει και μια ακόμα εκδοχή για τους λαλίστατους νεοδημοκράτες βουλευτές: Να μην γνωρίζουν καν ότι με την απλή αναλογική δεν θα εκλεγούν και έτσι απλά εκθέτουν τον πρωθυπουργό ο οποίος σε όλους τους τόνους, εντός και εκτός Ελλάδας, λέει ότι η εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας. Η τρίτη και χειρότερη εκδοχή απλά μας θυμίζει την συμπεριφορά των Λέμιγκ και κινείται στο χώρο των μυστηρίων της ζωής.

Για να σοβαρευτούμε όμως! Καλό είναι αυτή η άσχημη επικοινωνιακή τακτική να σταματήσει Ο πρωθυπουργός έχει ζητήσει από τους βουλευτές του να είναι σοβαροί και προσεκτικοί στις δηλώσεις τους και να ακολουθούν την κομματική και κυβερνητική γραμμή. Διότι όχι μόνο αναπαράγουν ένα κλίμα αβεβαιότητας που δυσχεραίνει το κυβερνητικό έργο αλλά εκτίθενται και οι ίδιοι.

 

Περισσότερα

Άρθρα-Συνεργασίες

ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ: Elvis- Από τη λάμψη στην αιωνιότητα

Δημοσιεύθηκε

στις

 

Δεν είναι καθόλου άσχημο να διάγεις ένα βίο ήσυχο, λιτό στη σκιά του χρόνου και της ταπεινότητας. Οι πιο συνετοί που γνώρισαν τη φήμη αποφάνθηκαν ότι δεν πρόκειται και για κάτι σπουδαίο, άλλοι πάλι ζυγίζοντας τα πράγματα συμπέραναν κυνικά ότι μπορεί η δόξα να είναι κάτι εφήμερο πρόσκαιρο και προσωρινό αλλά και η αφάνεια είναι αιώνια, παντοτινή και δυσβάσταχτη. Όλοι όταν θέλουμε κάτι, ούτως ή άλλως παύουμε να είμαστε ελεύθεροι, γιατί η επιθυμία μας οδηγεί κατευθείαν στα δεσμά μιας χρυσής, περίκλειστης φυλακής από την οποία δεν βγαίνουμε ποτέ ή μάλλον μπορούμε να βγούμε μόνο εάν αφαλατώσουμε την ανάγκη μας για δόξα και αναγνώριση και την αντικαταστήσουμε με την ευγένεια των προθέσεων και την αγνότητα των σκοπών. Αλλά αυτά αφορούν εμάς τους κοινούς θνητούς. Όχι τους εστεμμένους με τη λατρεία του κόσμου και την αναγνώριση της ιστορίας.

«Η φιλοδοξία είναι ένα όνειρο με οκτακύλινδρη μηχανή», έλεγε ο  Elvis που κάτι γνώριζε από φήμη και δόξα. Ο Αυστραλός σκηνοθέτης Μπαζ Λούρμαν και ο γνωστός τρόπος που δημιουργεί τις ταινίες του  («Romeo + Juliet», «Moulin Rouge», «Great Gatsby») δεν αφήνει καμιά αμφιβολία πως θα έφτανε στη σκοτεινή αίθουσα η πυρωμένη βιογραφία του βασιλιά Elvis. O Λούρμαν αποφασίζει να ξαναθυμίσει τον εκρηκτικό βασιλιά στους παλαιότερους αλλά και να τον συστήσει στους νεότερους. Τα ακούσματα του νεαρού Elvis στο νότο στο Τουπέλο του Μισισίπι, η παιδική του ηλικία, τα γκόσπελ στις κατανυκτικές κυριακάτικες λειτουργίες, τα κόμικς που καταβρόχθιζε το ένα μετά το άλλο ο μικρός Elvis, οι βαθιές τομές στον ψυχισμό του μικρού από την μητέρα του. Ο σκηνοθέτης υπογραμμίζει τη μεγάλη σημασία για την διαμόρφωση του  Elvis την επαφή  με την αφροαμερικανική κοινότητα του χωριού του, αφού πήγαινε στην εκκλησία των μαύρων με τη μάνα του: «Κεντρική στη ζωή του Εlvis ήταν η σχέση με την κουλτούρα των μαύρων. Είναι ο καμβάς στον οποίο είναι γραμμένη η ζωή του. Αν τον αφαιρέσετε, δεν υπάρχει άλλη ιστορία. Μεγάλωσε εκεί, και κατά καιρούς ήταν ο μοναδικός λευκός στα κλαμπ. Το πνευματικό ταξίδι του ήταν η γκόσπελ, και ήταν θρήσκος».

Βέβαια καθοριστική στάθηκε η γνωριμία η γνωριμία του Εvis  με τον “συνταγματάρχη” Τομ Πάρκερ. Ο ψευτοσυνταγματάρχης έγινε ο μάνατζερ του εκκολαπτόμενου βασιλιά του ροκ – εν –ρολ για πάνω από δυο δεκαετίες. Στην ταινία ο πανέξυπνος «συνταγματάρχης» ο οποίος στην πραγματικότητα ήταν κάποιος Ολλανδός μετανάστης,  οσφραίνεται πρώτος τις ανεξερεύνητες ακόμα δυνάμεις και δυνατότητες, του σχεδόν εικοσάχρονου και αναλαμβάνει να τον οδηγήσει στο θρόνο που του ανήκει. Φρόντισε ο παμπόνηρος Τομ Πάρκερ να κόψει δρόμο μέσα από επαγγελματικά έξυπνες αποφάσεις και καλλιτεχνικά αμφίβολες επιλογές για να κερδίσει χρήματα, δόξα και αναγνώριση μέσω της άκρατης εκμετάλλευσης του φοβερού πουλέν που είχε ανακαλύψει.  Αξιοποιώντας, κάποιες φορές παραμορφώνοντας τους κανόνες της  αμερικανικής show business ο πανέξυπνος Ολλανδός, o οποίος παίζει στα δάχτυλα τις συμπεριφορές και τα ήθη του θεάματος, του ήχου και τις εικόνες που αρκετές φορές τις μετέτρεψε σε θέαμα του τσίρκου για να ικανοποιήσει τις προσωπικές του επιδιώξεις, οι οποίες όμως πολλές φορές αποδείχτηκαν καταστροφικές,  για την πορεία, την υγεία  αλλά και για την ίδια τη ζωή του Εlvis.

Στην ταινία του Λούρμαν, τον ρόλο του Πάρκερ υποδύεται ο Τομ Χανκς, ο οποίος είναι και ο κεντρικός αφηγητής των τεκταινομένων στη ταινία. Ο Τομ Χανκς είναι χωμένος μέσα στο μακιγιάζ για τις ανάγκες του ρόλου, όμως το παμπόνηρο ματάκι του μόνιμα παίζει και κάποια στιγμή στην ταινία, προφητικά, σχολιάζει:  «Μία και μόνη ματιά σε εκείνο το αδύνατο αγόρι, στην επίδραση που ασκούσε στο κοινό του, κυρίως στο γυναικείο, έφτανε για να καταλάβεις ότι αυτός θα γινόταν ο καλύτερος». Η φωτεινή και ολόλαμπρη παρουσία του βασιλιά Elvis λειτουργεί αντιστικτικά με τη θαμπή, αντιπαθή και σκοτεινή  του Τομ Χανκς και του συνταγματάρχη που υποδύεται. Αυτή η γκρίζα συνεργασία όμως είναι που    έφεραν τις μεγάλες επιτυχίες όπως «Unchained Melody, Jailhouse Rock, Love Me Tender, Hound Dog, κ.ά. οι οποίες οδήγησαν τον Εlvis στο θρόνο του.

Για τον  Μπαζ Λούρμαν ο οποίος δεν είναι μόνο σκηνοθέτης της ταινίας αλλά και φανατικός φίλος και λάτρης  του Elvis, ο τραγουδιστής όταν πρωτοβγήκε στη σκηνή ήταν ένας ακραίος τύπος για την εποχή, ο οποίος ήρθε για να ανατρέψει τα πάντα που ήξεραν οι άνθρωποι της μουσικής και του θεάματος μέχρι τότε: «Αν ακούσεις τις πρώτες ηχογραφήσεις, της δεκαετίας του ’50, σου φαίνεται ότι ακούς τον πρώτο πανκ, κατά κάποιον τρόπο. Προκλητικός, όχι ευγενικός, ούτε νοσταλγικός. Όσοι τον είδαν τότε, τον θυμούνται σαν ένα σοκ της νιότης τους. Ποτέ τους δεν είχαν δει κάτι ανάλογο. Ήταν σίγουρα περίεργο θέαμα για το κοινό της εποχής του».

Έχουμε λοιπόν μια δραματοποιημένη βιογραφία  με τα όλα της, που κάποιες φορές δεν αποφεύγει, παρά τις αντιρρήσεις του δημιουργού της, να γίνεται και αγιογραφία του Elvis. Στην ταινία της Warner Bros (σενάριο των Λούρμαν και Σαμ Μπρόμελ) πρωταγωνιστεί ο Οστιν Μπάτλερ κρατώντας τον κεντρικό ρόλο, του Πρίσλεϊ με δύναμη, σφρίγος και επάρκεια. Τον πλαισιώνουν: οι Ολίβια ΝτεΧόνγκε (Πρισίλα Πρίσλεϊ) , Γιόλα Κουάρτεϊ, Λουκ Μπρέισι, Ντάκρε Μοντγκόμερι, Σκότι Σμιτ-ΜακΦι.

Ο σκηνοθέτης είχε πολύ υλικό, είχε και τη σκοτεινή σχέση του Elvis με τον ψευτοσυνταγματάρχη Τομ Πάρκερ, είχε και το αμερικάνικο όνειρο στις πιο φωτεινές στιγμές και ταυτόχρονα στις πιο σκοτεινές του αβύσσους, είχε τις κοινωνικές τριβές, τις ιδεολογικές συγκρούσεις της εποχής, αλλά τα παρέκαμψε όλα αυτά και χάθηκε μέσα στη λάμψη, την έκρηξη, τα πυροτεχνήματα και την αφηγηματική γοητεία των φωτεινών και εντυπωσιακών πτυχών μιας πολύ σύνθετης, αρκετά σκοτεινής και τρομακτικά ενδιαφέρουσας βιογραφίας. Η ζωή του Elvis δεν αφορά μόνο αυτούς που τον έζησαν ή αυτούς που ακούν ροκ – εν- ρολ, κάντρι, γκόσπελ ή ποπ, αφορά και όλους τους νέους και τους έφηβους που ακούν χιπ- χοπ, Εμινεμ, ρεγκετον, λοου μπαπ, ραπ, γιατί κάθε νεαρός γνωρίζει και αν δεν το γνωρίζει το νιώθει ότι χωρίς τον Elvis η μουσική που αγαπά δεν θα υπήρχε ή θα ήταν κάπως αλλιώς. 

«Όταν τα πράγματα πάνε άσχημα, μην πας μαζί τους», έλεγε ο Εlvis, αλλά τα πράγματα στην ταινία δεν πάνε καθόλου άσχημα, γι αυτό αξίζει να τρυπώσουμε σε μια σκοτεινή αίθουσα  ή ένα καλοκαιρινό σινεμά να δούμε τον βίο, να ακούσουμε τις μουσικές του και να αισθανθούμε τον ηλεκτρισμό που μπορούσε να μεταδώσει στα έγκατά μας ο μεγάλος Εlvis, εξ άλλου είναι από τους λίγους βασιλιάδες που αξίζει,  μέχρι τελευταίας λάμψης, το στέμμα και τον θρόνο του.

 

Περισσότερα
Advertisement

Ροή ειδήσεων

Advertisement

Αυτή την εβδομάδα